PDA

View Full Version : Ny rec key.

Aegd
05-08-2008, 11:43
Hej, jag bytte Registration Data för ett tag sedan, och det har gått 30dagar och jag har accepterat det. Men, får man ingen ny rec key då? Eller, måste man köpa en?

tack

Johanneszon
05-08-2008, 12:31
Hej, jag bytte Registration Data för ett tag sedan, och det har gått 30dagar och jag har accepterat det. Men, får man ingen ny rec key då? Eller, måste man köpa en?

tack

Första gången du registrerar får du ju en rec key, sen om du registrerar om, eller bara vill ha ny rec key så måste du köpa en ;p kostar runt 50 kr tror jag ^^

Fass
05-08-2008, 13:29
Jo visst vet inte så mkt om rec key förutom att min bror fick en med posten.
Men om informationen inte stämmer tex om du skrivit första gången att du bor på gatunummer 23 och ändrar sedan till 24 där du verkligen bor (Skrivit 23 bara för du inte vill ge ut information på internet, blablabla trams) så kommer du förmodligen bli bannad för att cipsoft vet ju inte om din granne har köpt ditt account och du kan åka dit för account trading.

Dock så behöver det jag skrivit inte stämma.

Aegd
05-08-2008, 13:36
okej, tack för hjälpen.

Yamal
05-08-2008, 15:24
Jo visst vet inte så mkt om rec key förutom att min bror fick en med posten.
Men om informationen inte stämmer tex om du skrivit första gången att du bor på gatunummer 23 och ändrar sedan till 24 där du verkligen bor (Skrivit 23 bara för du inte vill ge ut information på internet, blablabla trams) så kommer du förmodligen bli bannad för att cipsoft vet ju inte om din granne har köpt ditt account och du kan åka dit för account trading.

Dock så behöver det jag skrivit inte stämma.

Det stämmer icke, tro mig! :X

ZeroVero
05-08-2008, 15:32
Aldrig att cip skulle göra de som fassisen skrev.

Fass
05-08-2008, 16:02
Hur som helst så blev min bror bannad för han inte skrivit in sin äkta adress osv sen bytte till våran äkta adress, fick hem ett brev med posten med massa frimärken från indien (lol) sen när han skrev in något för att få den nya rec-keyn så blev han bannad i en månad. Bannen försvann förra veckan. Men men kanske bara var något annat?

Bulletproof
05-08-2008, 16:36
Afaik, så skickas reckeysen från Rumänien eller något liknande skräpland. Man får med nån kod som man ska skriva in på någon polski-sida så att dom vet att man fått keyn.

Yamal
05-08-2008, 16:45
Afaik, så skickas reckeysen från Rumänien eller något liknande skräpland. Man får med nån kod som man ska skriva in på någon polski-sida så att dom vet att man fått keyn.

Blir man bannad om man ej skriver in den koden elr? Gjorde fan itne jag XD

aLx_
06-08-2008, 08:59
Du måste köpa en ny recovery key. Du beställer en kod, som kommer hem skickad till dig, innom drygt fem dagar(arbetsdagar). Koden använder du för att få en ny recckey.

CiP vill tjäna pengar, det är därför dom har ändrat så man kan byta namn och beställa recckey. Numera är account-trading inofficiellt lagligt.

Maz
06-08-2008, 10:57
Recovery key är bara för premium, right? Tänk om man skrev sin Registration data när man var free-account, och sedan skaffar prem efter nåt år. Då får man ju ingen recovery key, right? Det problemet har jag :P

aLx_
06-08-2008, 15:15
Nej, recovery keys är för alla. Du får recovery key'n efter du har registrerat accountet.

Snowflake
06-08-2008, 15:26
ändrar du registration data så ändrar du inte req key.. om du vill ändra din req key så får du köpa en, tror det är 5 euro lr något

Maz
06-08-2008, 21:10
Vad märkligt, jag fick aldrig någon recovery key. Har kollat igenom alla mailen jag någonsin fått!

Bulletproof
06-08-2008, 22:31
Blir man bannad om man ej skriver in den koden elr? Gjorde fan itne jag XD

Tror att syftet med den där koden och den där skumma sidan är att dom ska kunna kolla hur många som fått sitt brev eller kanske för att kolla så inte brevet har hamnat i fel händer/kommit bort.

Vad märkligt, jag fick aldrig någon recovery key. Har kollat igenom alla mailen jag någonsin fått!

Den kommer inte i mailen. Den dyker upp i din webbläsare efter du har registrerat ditt account.

aLx_
07-08-2008, 08:47
ändrar du registration data så ändrar du inte req key.. om du vill ändra din req key så får du köpa en, tror det är 5 euro lr något

Nej det skrev jag väl inte? När du registerar ditt account första gången får ud en recc key andra gången kan du välja och köpa.

Amtyn
07-08-2008, 13:05
Det kostar 51,95 SEK, jag gjorde det igår. Det kan ta upp till 4 veckor att få de men de brukar komma runt 5 arbetsdagar som ngn sa tidigare.
Och det stämmer inte med att du blir bannad om du bytar

Snowflake
07-08-2008, 14:47
Nej det skrev jag väl inte? När du registerar ditt account första gången får ud en recc key andra gången kan du välja och köpa.

Menade till trådstartarn :P

Maz
07-08-2008, 20:42
@Bulletproof
Aha, men då är den nog borta sen länge, hehe. Vad exakt är en recovery key bra för?

Xitoz
07-08-2008, 22:13
@Bulletproof
Aha, men då är den nog borta sen länge, hehe. Vad exakt är en recovery key bra för?

Om du blir hackad och de ändrar lösen och email, så skriver du in rec key så får du tillbaka.