PDA

View Full Version : Gamla tibia, Då tibia var ett spel.

Aantoon1
17-07-2008, 02:43
Kommer ni ihåg tiden då tibia var ett spel?
Det spelet som skiljde sig från alla andra mmorpg spel, Spelandet var unikt.
Där bara den flitiga spelaren överlevde.
Ett balanserat spel.

Men precis som många andra spel, hade tibia vissa problem.
botter's etc. Då kom soul point's. Nästan ingen tyckte om det, Och det är bara början, Istället för att lyssna på alla player's bestämmde sig cip för att förstöra spelet ännu mer. Cip gjorde vissa voc's "overpowered".
Men det värsta var ännu inte kommit, I update 7.8, förstörde dom den sak som gjorde tibia så unikt, det som gjorde tibia så kul, dom förstörde pvp'n, Tog bort de gamla outfitsen. Den dagen dog tibia. Och tibia blev bara skit. Med anti-cheat systemet. Möjligt att göra det värre? JA! Strong, great health's / manas kom, och uh's var bara att slänga iväg, tiden druiderna lagt ner på att göra uhs, var ren bortkastad tid. tibia dog. de gamla, roliga, härliga tiderna var borta. föralltid.

Vad tycker ni om hur tibia utvecklas?
Gamla eller nya tibia?

Karelazi
17-07-2008, 04:57
Jag tycker att man inte ska vara så negativ.

Phoenix_Candia
17-07-2008, 11:20
Min Ed fick bättre healing när potions kom xD healade dubbelt så bra med exura så healingen ska jag inte klaga på, allt annat är åt helvete

Nedech
17-07-2008, 12:21
Tibia var inte balanserat förr, och är det inte nu heller.

Monsterfrilla
17-07-2008, 13:54
"Först dödade dom rpgn, sedan tog de kål på minnet av dem"

Xaya Heartless
17-07-2008, 14:34
Jag spelade på den tiden jag med, och alla spel måste utvecklas. De kan inte stanna kvar i tiden, det går bara inte. Var inte så konservativa och acceptera att spelet måste utvecklas.

tick&tack
19-07-2008, 13:01
Det är väl fortfarande ett spel? =o

Soepa
19-07-2008, 21:08
Alltså, vissa saker är bra, vissa är dåliga. Det bra kan vara att det gjort tibia större, delvis gjort om ställen som cormaya, där det nu finns dwarfs och sånt. Det är bra, men att healing potions är jobbiga är inte roligt. Jag drabbas dock inte så mycket pga NoN-pvp. Men om folk ogillar spelet så varför inte bara sluta? Jag håller med att tibia var ett roligt rpg spel förut. Men Xaya har rätt, spelet måste utvecklas. Dock är inte allt bra som cipsoft gjort om.

Sviinet
21-07-2008, 23:22
Visst är det hyfsat trevligt att man fått en del nya miljöer att bita i, men man kommer ju fortsätta sakna den gamla goda grafiken som spelet hade back in the days.
Att man ännu fortfarande lirar är ju ett bevis på att det fortfarande är ett trevligt spel trots de patcher som fått det att dala :/

krille
22-07-2008, 00:46
Det är väl fortfarande ett spel? =o

ahh, uselt spel ^^

Infektless
22-07-2008, 02:20
Jag håller med dig, nu kan ju vem som helst bara geeka te lvl 100 å pvpa någorlunda.
Förr i tiden behövde man skill för pvp, kunna taktiker och sånt.. Tycker Tibia blir något spel utan handling ? >_<

aLx_
23-07-2008, 15:45
Det är väl ändå spelarnas fel att cip var tvungna att ta till hotkeys?

Ända som är dåligt är att UHsen är sämre.

Willat
06-01-2009, 16:01
De som är sämst av allt de är att dom har gjort så att du måste va lvl 45 för att skjuta sds lvl 25 för hmms o sånt är inge kul längre när man inte kan dra runt o dra sds på 50+ knights lvl 15.. :S

Reks
06-01-2009, 16:11
oj grattis till bumpen

Karelazi
06-01-2009, 16:22
De som är sämst av allt de är att dom har gjort så att du måste va lvl 45 för att skjuta sds lvl 25 för hmms o sånt är inge kul längre när man inte kan dra runt o dra sds på 50+ knights lvl 15.. :S

det är väl exakt lika roligt nu som då, bara att man är några lvlar högre?

Reks
06-01-2009, 16:26
^ Håller med även om jag saknar "noob pk" i kaz mines :)

Willat
06-01-2009, 20:09
Nej de va roligare förut kommer ihåg när ja o min kompis var noobs på inferna ja väll lvl 13 han 15.. vi va ute i skogen o hunta så kmr en 48 knight o vi sänker han me våra sds han gick väll upp till lvl 28 elr nåt sånt :)