View Full Version : 20+ Elder Druid
Jag skulle behöva hjälp med min level 20 Elder Druid. Jag har magic level 30. Jag har huntat i darashia rotworm caves tills fram tills nu, vilket är ganska bra, dock lite långtråkigt... :)
EQ; Crown Helmet, Golden Armor, Blue Robe, Boots of Haste, Tower Shield och Necrotic Rod
Skulle bli väldigt tacksam om jag fick en "liten guide" över vad jag ska ta fram till level 30-40... Behöver inte vara så invecklat x)
Tack!
Du kan börja med larvas..
Hur kan du ha både golden armor och blue robe? Gissar på att du mena blue legs och då tycker jag du ska sälja golden armor köpa antingen blue armor eller den som ger +1 i ml för 1k i edron.
Du kan alltid dra tex cyclopolis eller någon tomb och när du kan summa monk (27?) så kan du börja hunta i de svårare tombsen.
Hur kan du ha både golden armor och blue robe? Gissar på att du mena blue legs och då tycker jag du ska sälja golden armor köpa antingen blue armor eller den som ger +1 i ml för 1k i edron.
Du kan alltid dra tex cyclopolis eller någon tomb och när du kan summa monk (27?) så kan du börja hunta i de svårare tombsen.
Skrev fel, självklart menar jag Blue Legs x) Ska sälja min golden snarast. Är lvl 22 Nu btw, men är det inte svårt i cyclopolis? Krävs det inte mycket potions och så?
Phoenix_Candia
17-07-2008, 11:23
På 35 ska du hunta drags med exura fram tills det kan du köra cycs
På 35 ska du hunta drags med exura fram tills det kan du köra cycs
Okej, tack :)
TibiaDaniel
18-07-2008, 11:13
Testa rotworms med warhammer(?) tills lvl 33 medans bakar du Icicle's sedan ger du dom bps du gjort till nån hl så huntar han upp dom o ger looten till dig lr så använder du dom i högre levels :)
han kommer väll inte ta ett skit med w hammer?
Är level 35 nu, magic level 36, samma gear (förutom Hailstorm Rod)..
Det var någon som sa dragons, är det de bästa och isf var är det bästa ställeT? :]
Edron är riktigt bra, men det är säkert campat. Men du kan nog prova nån gång direkt efter server save. Annars är det väl Ankrahmun spawnerna eller Venore.
Edron är riktigt bra, men det är säkert campat. Men du kan nog prova nån gång direkt efter server save. Annars är det väl Ankrahmun spawnerna eller Venore.
Oki, tackar :]
Förrrreeesten, skulle du kunna visa (på karta) eller förklara hur man kommer till edron drags? :]
http://www.tibianews.net/worldmap.asp?xcor=-1996&ycor=641
Där är det.
Är 45, mag 41.. Kör just nu i darashia minotaurs och dragons. Fast ibland (ganska ofta) så är spawnerna upptagna, nån som vet nån tomb eller liknande som är bra? Har mycket pengar "att kasta bort" så det är inge problem. Vill ha så hög xp/h som möjligt :)
Kexchoklad
28-07-2008, 01:32
Tarpit tomb -3 borde funka
Tarpit tomb -3 borde funka
Bara springa omkring me manas? eller är de några runor jag ska ha?
Och btw hur gör jag med Necromancers? xP
tror det är ganska soft att gfba allt där :P
Har dock ingen egen erfarenhet.
Kapten Usopp
30-07-2008, 01:49
Drakar med DS är epic fail...
Drakar med DS är epic fail...
Ingen har sagt något om DS?
Tombs, kör tarpit tomb tills level 60. Om den är tagen, ta Stone tomb efter teleporten. Bra där för 40+ mages. Där kan du också stanna till 60. Men om du vill så fortsätt med tombs, för gör du lootbags i stonetomb (vilket innehåller mkt mummys, crypt shamblers, scarabs, ghouls) så kan du göra lootbag och kan gå profit. Men minst 60, sen kan du ta acient scarabs, hört att det är otroligt bra exp, vissa har sagt 80k/H. Så testa dom alternativen. Dragons är inte jag så mycket för under level 100.
Mellan 30-40 så kan du köra en enklare tomb med monks och göra icicles, brorsan gjorde så och tjänade en hel del. I lvl 40 kan du köra stone tomb -3 med exevo frigo hur, mindre waste än med bara frigo/flam.
vBulletin® v3.7.4, Copyright ©2000-2009, Jelsoft Enterprises Ltd.