View Full Version : sparkalagerback
http://www.sparkalagerback.nu/
skriv på
KristalleN
18-06-2008, 23:05
Men för fan lägg ner att skylla på tränaren Sverige spelade sämre än sämst
Phoenix_Candia
18-06-2008, 23:05
signed 4life!!!
inte hans fel att spelarna inte kan sätta bollen i mål
Phoenix_Candia
19-06-2008, 00:03
men det är hans fel att spelarna inte har gnistan att sätta bollen i mål
KristalleN
19-06-2008, 00:10
Nej det är de inte för de är inte tränares som gör lagandan och hjärtat ute på plan det ska spelarna klara av själv tydligen så gjorde dem inte det denna gången tycker de var riktigt dåligt spelat av Sverige
Alltid ett jävla klag på förbundskaptenen. Jävla fittor. Folk ser honom bara som en syndabock. Zlatan sög så hårt tycker jag, orkade fan inte ett piss.
Aldrig jag skriver på där. Men tror dock Lars tid är inne...
Men för fan lägg ner att skylla på tränaren Sverige spelade sämre än sämst
Jag tror alla landslag vet hur Sverige spelar, Sverige bör komma med något nytt. Och det kan de inte göra med Lagerbäck sittandes där.
Hej då med den gubben. In med Svennis!
Svennis? och du tror han har koll på Svensk fotboll?
svennis har koll på allt. men han har ju dock skrivit på kontrakt för mexico så vi lär inte se honom på ett tag..
tack å hejsvejs
Bort med Larse. Varför var inte Kim med från start varje match. Igår tyckte jag han var bäst på planen. Varför spelar Petter Hansson i landslaget? Han har ju varit inblandad i varje jävla mål Sverige har släppt in.
Bort med Larse. Varför var inte Kim med från start varje match. Igår tyckte jag han var bäst på planen. Varför spelar Petter Hansson i landslaget? Han har ju varit inblandad i varje jävla mål Sverige har släppt in.
Och bara en liten fråga vem fan hade du tänkt skulle ersätta petter hansson?
Majstorovic?
Kan bara tillägga att om Edman var med så skulle Stoor tagit Hanssons plats. Helt klat! Stoor var lätt bäst i försvarspelet.
Isaksson
Edman/Stoor - Stoor/Majstorovic - Mellberg - Nilsson
S. Larsson - Källström - Svensson/Andersson - Wilhelmsson
Elmander - Zlatan
Så ville jag att Sverige skulle ställa upp i EM. Om du räknar bort Edman.
KristalleN
19-06-2008, 12:10
Asså man måste ändra lite i laget inte tränare utan spelare tänker mest på Henrik Larsson som faktiskt är 37år(Rätta mig om jag har fel). Han kommer från Hif och hoppar direkt in i landslaget utan att ha spelat på elitenivå på ett jävla bra tag och med elitenivå menar jag Man united , barca etc. och inte Allsvenskt lag som Hif , så ut me Henke och in med friska ben finns hur mycket möjligheter som helst. Sen så måste man visa vilja och hjärta på planen vilket vi tyvärr saknade igår och som ledde till att de gick som de gick..
Asså man måste ändra lite i laget inte tränare utan spelare tänker mest på Henrik Larsson som faktiskt är 37år(Rätta mig om jag har fel). Han kommer från Hif och hoppar direkt in i landslaget utan att ha spelat på elitenivå på ett jävla bra tag och med elitenivå menar jag Man united , barca etc. och inte Allsvenskt lag som Hif , så ut me Henke och in med friska ben finns hur mycket möjligheter som helst. Sen så måste man visa vilja och hjärta på planen vilket vi tyvärr saknade igår och som ledde till att de gick som de gick..
Det är fortfarande Lagerbäck som sköter byten? De kan inte springa och byta ut sig själva.
kirbystar
19-06-2008, 13:43
Redmark har rätt, det är ju Lagerbäcks fel att han ställer upp med FEL lag.
alexleet
19-06-2008, 13:49
Svennis? och du tror han har koll på Svensk fotboll?
Han får väll lära dom lite nytt.
Jacky the Knight
19-06-2008, 13:56
JOO! Låt oss sparka alla tränare då Sverige förlorar! NOT!!
Nu har man ju bevis hur fjolliga ni alla är bara pga av ett spel.
Är du på riktigt?
Garfield
19-06-2008, 15:11
Han är så jävla dålig. Så feg så att det inte är sant.
Han försöker ju fan köra på 0-0 från start. Han är pinsam, ut med honom.
Va? <Short>
Va fan snackar Jacky the knight om?
Majstorovic?
Kan bara tillägga att om Edman var med så skulle Stoor tagit Hanssons plats. Helt klat! Stoor var lätt bäst i försvarspelet.
Isaksson
Edman/Stoor - Stoor/Majstorovic - Mellberg - Nilsson
S. Larsson - Källström - Svensson/Andersson - Wilhelmsson
Elmander - Zlatan
Så ville jag att Sverige skulle ställa upp i EM. Om du räknar bort Edman.
Vet du hur dålig majstrovoic är? Har du sett han spela? Snacka om prata om ingenting. Och stoor kan inte spela mittback han har för bra offensiva kvaliter för det (Du verkar inte kunna något?) Och ang Elmander? NEJ. In med Rosenberg eller Berg. Mycket bättre spelare som passar zlatans stil. Elmander är bra om vi ska spela tex 4-5-1. Annars nej. Sen hoppas jag lindman ABOSLUT tar över defensiva mittfälts rollen om någon.
Goth Drash
19-06-2008, 19:40
Gärna ny förbundskapten, men inte utifrån matchen igår. Skulle gärna se en utländsk coach så vi får in lite ny metalitet i landslaget. Men igår gjordes det inga större taktiska misstag. Möjligen kom bytena som vanligt lite sent, men ärligt talat: vad hade det spelat för roll om Kim ens spelat från start?!
Sverige blev komplett utklassade av ett mycket, mycket skickligare lag och det är knappast Lagerbäcks fel.
Nu behövs emellertid rensning i spelarleden: bort med Alexandersson (redan slutat i landslaget), Allbäck (samma här), Henrik Larsson (höll inte alls som man hade trott), Anders Svensson (ser trött ut), Fredrik Ljungberg (inte den spelare han en gång var), Daniel Andersson (trots succén i de två första matcherna), Shaaban (inte bra alls längre) samt Majstorovic (varför ha en 31-årig komplementspelare, förefaller helt onödigt).
Ett nytt lag behöver byggas nu. Nytt blod in, tack!
Har du sett han spela? Snacka om prata om ingenting. Och stoor kan inte spela mittback han har för bra offensiva kvaliter för det (Du verkar inte kunna något?) Och ang Elmander? NEJ. In med Rosenberg eller Berg. Mycket bättre spelare som passar zlatans stil. Elmander är bra om vi ska spela tex 4-5-1. Annars nej. Sen hoppas jag lindman ABOSLUT tar över defensiva mittfälts rollen om någon.
Ja, jag har sett honom spela. Mycket bättre än Hansson.
Stoor kan spela mittback.
In med Rosenberg? Rosenberg är en liten diva som håller i bollen alltförmycket. Har du sett hur Rosenberg spelar fotboll överhuvudtaget? Hur många passar gjorde han mot Spanien t.ex.? Undra vem som verkar inte kunna något?
men det är hans fel att spelarna inte har gnistan att sätta bollen i mål
Så du tycker att Lagerbäck ska stå där och ropa "HEJA SVERIGE! FÖRHELVETE ZLATAN GÖR SOM DU GJORDE PÅ TRÄNINGEN" och påstår sedan att han skall höras med all den publiken?
KristalleN
20-06-2008, 14:09
Vi borde faktist ha Sturart Baxter som tränare för landslaget
Xaya Heartless
20-06-2008, 14:36
Spelade Sverige som de gjorde tack vare att Lagerbäck sade åt dem att satsa på 0-0 så är det väll till ne början hans fel, men när de i halvtid upptäckte att det inte skulle fungera så är det laget som inte hade tillräckligt mycket vilja att vinna. Jag skulle hellre skylla på spelarna än tränaren i den här matchen, med Ljungberg som undantag för jag tycker han var den ende som verkligen försökte.
Ja, jag har sett honom spela. Mycket bättre än Hansson.
Stoor kan spela mittback.
In med Rosenberg? Rosenberg är en liten diva som håller i bollen alltförmycket. Har du sett hur Rosenberg spelar fotboll överhuvudtaget? Hur många passar gjorde han mot Spanien t.ex.? Undra vem som verkar inte kunna något?
Jo men ska vi prata om att stoor går in som mittback förstör vi det som han är unik med i svensk fotboll. Du verkar inte sett hur de gått för rosenberg i tyskland? Och visst mot spanien var han dålig men fan alla har en dålig dag ibland. Men som sagt, hansson är bättre en av de få som har en jävlar kämpar glöd.
Phoenix_Candia
20-06-2008, 17:03
Så du tycker att Lagerbäck ska stå där och ropa "HEJA SVERIGE! FÖRHELVETE ZLATAN GÖR SOM DU GJORDE PÅ TRÄNINGEN" och påstår sedan att han skall höras med all den publiken?
men han kanske måste se till innan matchen att dom har den där gnistan?
Kexchoklad
20-06-2008, 20:20
Elmander var ju värdelös i Sverige-Ryssland. Fyfan, kunde inte ens täcka en enda jävla motståndare
Gärna ny förbundskapten, men inte utifrån matchen igår. Skulle gärna se en utländsk coach så vi får in lite ny metalitet i landslaget. Men igår gjordes det inga större taktiska misstag. Möjligen kom bytena som vanligt lite sent, men ärligt talat: vad hade det spelat för roll om Kim ens spelat från start?!
Sverige blev komplett utklassade av ett mycket, mycket skickligare lag och det är knappast Lagerbäcks fel.
Nu behövs emellertid rensning i spelarleden: bort med Alexandersson (redan slutat i landslaget), Allbäck (samma här), Henrik Larsson (höll inte alls som man hade trott), Anders Svensson (ser trött ut), Fredrik Ljungberg (inte den spelare han en gång var), Daniel Andersson (trots succén i de två första matcherna), Shaaban (inte bra alls längre) samt Majstorovic (varför ha en 31-årig komplementspelare, förefaller helt onödigt).
Ett nytt lag behöver byggas nu. Nytt blod in, tack!
Nevermind
kirbystar
22-06-2008, 23:06
Elmander var ju värdelös i Sverige-Ryssland. Fyfan, kunde inte ens täcka en enda jävla motståndare
Killen som vet mkt om fotboll, man täcker inga motståndare i fotboll x)
Man markerar de.
Jo men ska vi prata om att stoor går in som mittback förstör vi det som han är unik med i svensk fotboll. Du verkar inte sett hur de gått för rosenberg i tyskland? Och visst mot spanien var han dålig men fan alla har en dålig dag ibland. Men som sagt, hansson är bättre en av de få som har en jävlar kämpar glöd.
Rosenberg har inte en dålig dag. Han har ett dåligt årtusende. Aldrig sett honom spela det bra.
Jag tycker att Lagerbäck ska sparkas och en ny tränare ska in. En som vågar ta sig an generationsväxlingen som är oundvikligen. Just nu närmar vi oss en av den de sämsta generationer på senaste tid, enligt mig. Vi borde inte ha för höga mål inför VM 2010. Bättre att satsa på EM 2012. Använd VM + kval för att få nya spelare att känna på internationellt motstånd och spela in sig och satsa stenhårt på EM 2012 istället.
Forza Sweden!
(Ryssland var för övrigt flera klasser bättre än Sverige)
EDIT: Trevlig sida du hittat. De ger ju verkligen ett seriöst intryck när de skriver:
Lars Lagerbäck bör avsättas från sin position som svensk förbundskapten, om han inte har vettet och insikten att själv inse att han inte är rätt man att leda vårt landslag mot EM-2010!
Bara jag som ser ett pinsamt fel där?
Em 2010 dom verkar kunna de här med fotboll :)
Jacky fotboll är inte ett spel för vissa och jag tycker att det inte är ett spel heller.
Fotboll är världens största sport ! Så man kan ej kalla det ett fucking spel -.-
Ut med Lagerbäck in med Tibianordic XD
Ut med lagerbäck in med Svennis/Baxter/ HYSÉN X)
Psygabber
23-06-2008, 19:30
Citerar en person från ett annat forum:
"Konstigt nog är jag knappt besviken efter förlusten mot Ryssland. Kanske p.g.a att jag vet att det ändå att blivit tvärstopp för Sverige mot Holland i en ev. kvartsfinal.
Nu när vi åkte ut på ett sådant här fönedrande sätt vill jag se en nystart.
Jag vill inte att dessa spelare ska spela mer i landslaget:
* Nicklas Alexandersson
* Henrik Larsson
* Marcus Allbäck
* Daniel Andersson
* Petter Hansson
* Anders Svensson
* Tobias Linderoth
Och vill inte heller att varken Lagerbäck eller Andersson ska vara kvar som tränare.
Några av de spelare som jag radat upp här ovan är kanske för bra för att petas helt t.ex. Hansson, men jag tror att om Sverige ska kunna klara generationsväxlingen någorlunda bra krävs det radikala förändringar.
Om det skulle behövas vi missar Vm i Sydafrika är det helt okej, bara vi rensar lite i leden.
Lagerbäck då? Jag tycker han har gjort det genom att ta Sverige till fyra raka stora mästerskap, den meriten kan ingen ta ifrån honom. Men problemet är t.ex. att han valde en på länge nedgående Allbäck framför en framtidsman vid namn Marcus Berg. Detta faktum gör att Sverige kommer få det svårare att klara av den generationsväxling som de just nu är inne i.
Den nya tränaren kommer säkerligen inte vara någon i klass med t.ex. Sven-Göran Eriksson, utan troligtvis Lennartsson i u-21, men det är ändå en förändring, en förändring som Sverige behöver.
Så här skulle jag vilja att laget ska se ut i första VM-kval matchen i höst:
Isaksson
Safari-Mellberg-Grankvist-Stoor
Sebastian-Lindgren-Chippen
Källström
Zlatan-Elmander
Avbytare: Linderoth, Wiland, Majstorovic, Edman, Nilsson, Berg.
Vad tycker ni?"
Sådär pratar man inte med sin pappa lillen ! Men seriöst han har skrivit kontrakt till 2010 låt han va förbundskapten tills dess -.- ge han en till chans i nästa em och hoppas på att han fixar det längre.
ni kan inte säga att sverige ska vinna EM för det kommer dom aldrig o göra inom 10-20 år.
Han gjorde en mycket fin match mot spanien och grekland men sen kanske inte en sån bra mot ryssland för det var ryssland som ägde matchen och pushade back hela svenska laget och självklart blir man sur om man åker ut mot ryssland men endå. Kolla vad ryssland gjorde med holland. Holland borde bli arga för dom har den styrkan så dom borde slå ryssland med 3-0 eller nått men ryssland har varit bra hela em utan första matchen så man ska inte skämmas för att förlorat mot ryssland som vann över holland !
EDIT : För han över skrev innan mig hann aldrig läsa det han skrev :)
Tycker att du är lite konstig ! Tycker att Hansson ska vara kvar för han har gjort det bra ifrån sig! Och sen din "elva" Vafan tänker du på när du menar med Chippen ?!?!!? Chippen ska vara kant och Källström ska vara mitten för Källström skjuter inte inlägg och sånt han skjuter bössor mot målet inte från kanten !
Du skrev också att en nedgående Allbäck, om vi drar tillbaka 1-2-3 år så skulle inte Berg ens passa i laget för tänk lite hallå han skulle vara ung och inte kunna spela i svenska landslaget ! Sant så har Lagerbäck gjort bra ifrån sig men så att jag tycker att han borde få stanna tills 2010. Se vad han kan göra för saker för det är ju 2 år tills dess och då blir alla spelare 2 år äldre vissa 1 år.
-.-
@Fronda
De flesta som vill ha bort Lagerbäck vill nog inte ha bort honom för att han hindrar oss från EM-guld. För det gör han inte. Men vi är trötta på den defensiva tråkiga fotbollen de spelar.
Dessutom; Ryssland hade aldrig någonsin tagit sig vidare från ett gruppspel förut. Nu spelar de Semifinal efter att ha vunnit med 2 - 0 mot Sverige och 3 - 1 mot Holland. Jag menar, deras lag har nästan inga stora internationella stjärnor. Trots det så klarar de sig så bra!
Grekland vann förra EM. Ett lag som (iofs spelar skittråkig fotboll) inte har några internationella stjärnor.
Vi kräver inte vinst i varje match, vi kräver rolig och underhållande fotboll.
Se vad han kan göra för saker för det är ju 2 år tills dess och då blir alla spelare 2 år äldre vissa 1 år.
Skjut din mattelärare.
. Se vad han kan göra för saker för det är ju 2 år tills dess och då blir alla spelare 2 år äldre vissa 1 år.
-.-
Varför skulle vissa bara bli 1 år äldre på 2 år?
Varför skulle vissa bara bli 1 år äldre på 2 år?
Han menar nog inte att det är just 730 dagar (2år) dit, men att det är år 2010 som VM är i Sydafrika. Om då Kalle* fyllde X år den 23/6 -08, så fyller han Y år den 23/6 -09 och Z år den 23/6 -10. Där med kommer Kalle* inte att ha haft två födelsedagar från den dagen han fyllde X och till dess att VM i Sydafrika år 2010 inleds. Han kommer först att fylla Z år när VM har varit igång i 12 dagar.
Vet inte alls om det var så här han menade, men detta kan förklara varför man inte har haft två födelsedagar på två år. Jag får hoppas att ni förstår min sörja.
*Kalle är ett påhittat namn och kan ersättas med vilket namn som helst.
Han menar nog inte att det är just 730 dagar (2år) dit, men att det är år 2010 som VM är i Sydafrika. Om då Kalle* fyllde X år den 23/6 -08, så fyller han Y år den 23/6 -09 och Z år den 23/6 -10. Där med kommer Kalle* inte att ha haft två födelsedagar från den dagen han fyllde X och till dess att VM i Sydafrika år 2010 inleds. Han kommer först att fylla Z år när VM har varit igång i 12 dagar.
Vet inte alls om det var så här han menade, men detta kan förklara varför man inte har haft två födelsedagar på två år. Jag får hoppas att ni förstår min sörja.
*Kalle är ett påhittat namn och kan ersättas med vilket namn som helst.
Antagligen tänker han så. Men två år är 730 dagar och alla spelare kommer ha blivit 730 dagar äldre.
F0rumtr0ll
25-06-2008, 13:50
Sålänge som Sverige har Nilsson och Anders Svensson kvar i laget så kommer vi inte komma långt.
Psygabber
27-06-2008, 14:52
EDIT : För han över skrev innan mig hann aldrig läsa det han skrev :)
Tycker att du är lite konstig ! Tycker att Hansson ska vara kvar för han har gjort det bra ifrån sig! Och sen din "elva" Vafan tänker du på när du menar med Chippen ?!?!!? Chippen ska vara kant och Källström ska vara mitten för Källström skjuter inte inlägg och sånt han skjuter bössor mot målet inte från kanten !
Du skrev också att en nedgående Allbäck, om vi drar tillbaka 1-2-3 år så skulle inte Berg ens passa i laget för tänk lite hallå han skulle vara ung och inte kunna spela i svenska landslaget ! Sant så har Lagerbäck gjort bra ifrån sig men så att jag tycker att han borde få stanna tills 2010. Se vad han kan göra för saker för det är ju 2 år tills dess och då blir alla spelare 2 år äldre vissa 1 år.
-.-
Du vill alltså att lägerbäck skall fortsätta med sitt tråkiga djävla spel? Nej fyfan, då börjar jag hålla på Ryssland, där har vi underhållande fotboll, trotts förlusten igår.
orka bry sig sverige förlorar ändå
@Fronda
De flesta som vill ha bort Lagerbäck vill nog inte ha bort honom för att han hindrar oss från EM-guld. För det gör han inte. Men vi är trötta på den defensiva tråkiga fotbollen de spelar.
Dessutom; Ryssland hade aldrig någonsin tagit sig vidare från ett gruppspel förut. Nu spelar de Semifinal efter att ha vunnit med 2 - 0 mot Sverige och 3 - 1 mot Holland. Jag menar, deras lag har nästan inga stora internationella stjärnor. Trots det så klarar de sig så bra!
Grekland vann förra EM. Ett lag som (iofs spelar skittråkig fotboll) inte har några internationella stjärnor.
Vi kräver inte vinst i varje match, vi kräver rolig och underhållande fotboll.
Skjut din mattelärare.
Men fatta det är 27 Juni nu om 1 år blir alla 1 år äldre ellehur o vissa inte för några kanske fyller år den 28 juni ? JUSTE sen den 28 Juni blir dom 1 år äldre och sen går det 1 år till tills den 27 Juni men då är han som fyllde år den 28 juni fortfarande 1 år äldre för det måste gå 1 dag till innan han blir 2 år.
+ vill itne skjuta min mattelärare hon e min mentor ! -.- :) a Ugly biatch buy give me a gun and ill shot her ! :]
Emopinglan14
27-06-2008, 18:46
Men fatta det är 27 Juni nu om 1 år blir alla 1 år äldre ellehur o vissa inte för några kanske fyller år den 28 juni ? JUSTE sen den 28 Juni blir dom 1 år äldre och sen går det 1 år till tills den 27 Juni men då är han som fyllde år den 28 juni fortfarande 1 år äldre för det måste gå 1 dag till innan han blir 2 år.
+ vill itne skjuta min mattelärare hon e min mentor ! -.- :) a Ugly biatch buy give me a gun and ill shot her ! :]
Knäpp din svensklärare också när du ändå är i farten.
Okej =) Give me weapon ? plax?
vBulletin® v3.7.4, Copyright ©2000-2009, Jelsoft Enterprises Ltd.