View Full Version : Golf
Hej
Har jävligt tråkigt nu så det får bli att göra en ny tråd :)
Känner mig ändå rätt nöjd eftersom ja kom hem från en golfrunda med 39 poäng :D
Men iaf... spelar du golf? Hcp? Hemmabana? Klubbor? osv...
Trevligt med en golftråd.
Jag har handicap 36. Fick 36 förrra året men inte lyckats sänka mig men har fått 17-18 poäng väldigt många gånger. Jag är medlem på Särö GK som ligger lite söder om Göteborg där finns en lång niohålare och en korthål 9. Korthålan är en nog göteborgs finaste korthålsbana :P
Lirade när jag va mindre, tror jag hade 34 i handikap elr dyligt, slog långt & rakt men puttade som en idiot så allt sket sig, var nära att få 3 slag på ett par 5 hål förut, men sen kom det till puttningen & allt gick åt helvette! XD
Phoenix_Candia
08-06-2008, 20:18
palla golf de e rikemanssport
Emopinglan14
08-06-2008, 20:45
Testade en gång, men efter 17 slag på en korthål så la jag min golfkarriär på hyllan. Hata bunkrar.
Spelar på samma klubb som brosan, Särö. Har 16 i Handicap. Körde fast på 16 ett tag men nu har jag sänkt mig de två senaste rundrona. Gick på birdie de tre sista hålen för ett tag sedan. Är lite ojämn tyvärr vilket resulterar i lite väl många streckade hål. Vi har ett roligt hål på Särö som är 278m långt och nedför så där brukar jag försöka nå green på första slaget när jag spelar sällskapsrunder, har lyckats ett par gånger. Spelar med Callaway X20 Tour 4-Pw, Wilson Deep Red driver, Wilson 3W, Wilson 21grader hybrid och Wilson putter. Har även S- och G-Wedge.
Yey, kul med en golf tråd, jag lirar också golf 25,2
för er som inte spelar testa vettja det är buskul !:)
Orka, golf måste ju vara den tråkigaste sporten någonsin. Tog grönt kort för någon sommar sedan, men fy vad uselt det är.
Orka, golf måste ju vara den tråkigaste sporten någonsin. Tog grönt kort för någon sommar sedan, men fy vad uselt det är.
kanske inte är din grej, men själv tkr jag det är den roligaste sporten som finns . den är inte som alla våldsamma sporter typ hockey man bara ska hoppa på varann å trycka ner varann det är väll inge trevligt.. hoppar man på nån i golf så lär du bli avstängd och få en polisnmälan ^^
palla golf de e rikemanssport
Ja håller me om att det kan va dyrt, men det är värt d !
Själv har jag hcp 14,5 och är medlem på Tyresö gk i närheten av sthlm och i Gnarpsbaden gk i närheten av Hudik. Jag har en TaylorMade Burner Driver + Fairwaywood 5a Mizuno MX-25 järn, 4d lobwedge och en Yes! putter.
Har bara spelat i knappt två år och när den här säsongen började hade jag 17,5 i hcp... Så det går stadigt neråt :D
kanske inte är din grej, men själv tkr jag det är den roligaste sporten som finns . den är inte som alla våldsamma sporter typ hockey man bara ska hoppa på varann å trycka ner varann det är väll inge trevligt.. hoppar man på nån i golf så lär du bli avstängd och få en polisnmälan ^^
Det värsta som kan hända är väl att få en golfboll på sig ^^
Jag har 3,6 i HC, medlem i Sollentuna GK. Har gjort 2 hole-in-ones i mitt liv, båda utomlands dock.
Vi har golf som Elevens Val i min skola =) Men de suger <3 Hemkunskap (L)
Ja håller me om att det kan va dyrt, men det är värt d !
Själv har jag hcp 14,5 och är medlem på Tyresö gk i närheten av sthlm och i Gnarpsbaden gk i närheten av Hudik. Jag har en TaylorMade Burner Driver + Fairwaywood 5a Mizuno MX-25 järn, 4d lobwedge och en Yes! putter.
Har bara spelat i knappt två år och när den här säsongen började hade jag 17,5 i hcp... Så det går stadigt neråt :D
Det värsta som kan hända är väl att få en golfboll på sig ^^
Betydligt farligare att få en golfboll i huvvet än att få en tackling i hockey, ärthjärna!
Och han som sa att man bara hoppade på varran i hockey måste ha fått minst ett dussin golfbollar i skallen redan!
Betydligt farligare att få en golfboll i huvvet än att få en tackling i hockey, ärthjärna!
Kanske det ja syftade på, ärthjärna!
Jag har faktiskt oxå gjort Hole-in-One xD
spelar inte golf i någon klubb men har spelat 2 ggr faktiskt ganska kul
Phoenix_Candia
11-06-2008, 22:46
som jag sa tidigare, palla golf :P
Emopinglan14
12-06-2008, 06:29
Men vem fan i helvete tror du bryr sig vad du sa tidigare? dryga unge!
Tyst. Ifall du nu måste säga något kan du skriva något vettigt.
Jag spelade golf med Miwnas huvud en gång.
Phoenix_Candia
12-06-2008, 22:39
Men vem fan i helvete tror du bryr sig vad du sa tidigare? dryga unge!
alla som inte är lika allmänt stö**a som dig
Gick 2 9-håls rundor igår fick 18 poäng båda gångerna.:((
jag lärde mig av den bästa, stig-helmer olsson!
Xaya Heartless
16-07-2008, 00:39
alla som inte är lika allmänt stö**a som dig
Jag tvivlar på att någon bryr sig om vad du skrev om jag ska vara ärlig, sluta spamma för att höja din postcount.
OnT: Jag har aldrig själv spelat golf men har flera bekanta som gör det, har funderat på att prova men har liksom inte blivit av :p
vBulletin® v3.7.4, Copyright ©2000-2009, Jelsoft Enterprises Ltd.