View Full Version : Hur du började med tibia.
Frågorna lyder.
1.Hur fick du reda på tibia?
2.Under vilken version?
3.Vad gjorde att du fastna vid spelet?
4.Första världen du spela på?
5.Vad hette din första gubbe?
6.Hur lång tid tog det att komma till main?
7.Skriv på om nåt random
Själv fick jag reda på Tibia genom en polare under 7.4. Eftersom detta var mitt första mmorpg spel tyckte jag det var för jävla roligt att springa och expa och pka. Om jag minns rätt var den första världen jag börja lira på aldora (nån vecka efter att den starta) och min första gubbe hette nånting med antoniodos(wtf?). Tog mer än en vecka att komma till main och några timmar tills jag gick på att det fanns en sida som man kunde skriva det itemet man ville ha :) = hacked lol. I samma veva slutade alla mina rls när de kom till main förutom en. Själv fortsatte jag att spela vidare med en polare på Morgana där jag lyckades dra en lvl 19 Knight (minns ej namn) genom att expa den lilla rotworm caven ute i swamp nord-väst om venore. Vet inte varför men jag gjorde en egen shop uppe på ett hustak och sålde frukt och grejer. De flesta noobsen respektera de skiten och köpte lite smått. Såklart kommer en pl och baxxar allt och jag väljer att döda honom, han kommer tillbaks och jag dödar honom igen. Tills jag får red skull som jag aldrig visste att det fanns. Så kommer hans polare lvl 30 RP och dödar mig och jag tappar alla saker :( Här slutar min rl. Går retired tills 7.5 där jag ensam börjar på den värld jag spelar nu (selena).
"JA JAG HAR TRÅKIGT!!!" -.-
1. Mina RL's lirade.
2. 7.3 tror jag.
3. Det är inte som dom andra spelen. Det är inte bara level som gör skillnad här.
4. Rubera.
5. Zeelix
6. En dag eller något skulle jag gissa på.
7. Ja, vad ska man säga. Direkt när jag kom upp i main så fick jag hyffsad nybörjarEQ av min RL. Satte fart mot trolls vid dwarf bridge. Jag expade dock bara på ytan i början. Visste inte att det var ett shovel hål bakom trädet förens jag var typ level 14 eller nåt.
Där nere dog jag typ 3-4 gånger av lurade minotaur mages. Fick inhandla sammanlagt 3 knight axes.
kirbystar
07-06-2008, 16:34
1. Min polare bad mig prova.
2. Precis när 7.6 kom.
3. Började helt enkelt gilla det.
4. Askara
5. Hazihi
6. 2-3 kanske.
7. Blev level 12 efter en tid, sen slutade jag spela och gjorde en ny gubbe
1. Min brosa spelade.
2. 7.6
3. Kommer inte ihåg.
4. Obsidia
5. kommer inte ihåg.
6. Vet inte det var min brosa som hjälpte mig i början.
7. Det första som hände mig var att jag fick lite start eq av min brosa. Sen så skulle jag gå och hunta så såg jag en tarantula (var igentligen en player som använt "utevo res ina" ) så började jag atk den, det jag inte viste var att pk "märket" var på och killen dödade mig :( sen slutade jag på den gubben och gjorde massa nya på olika världar.
1. En kompis visade mig.
2. Sommaren 2004, vet inte version.
3. Eftersom jag bara hade spelat Diablo II innan så gillade jag att det inte fanns någon max level.
4. Antica
5. Simon of computer
6. 2-3 dagar.
7. Under första dagen jag spelade så försökte jag lura min kompis att jag blev pk'ad i rook så att han skulle tycka synd om mig. Det fungerade inte speciellt bra ;(
Kexchoklad
07-06-2008, 21:28
"Simon of computer" HAHAHA xd
1. Min brorsas kompis spelade
2. 7.5 tror jag
3. Att man kunde gå upp i level (mitt första mmorpg)
4. Hmm, harmonia min kusin lvl 19 (high-level)
5. Ser~ nått
6. MINST 1 vecka
7. Jag huntade i det lilla rot grejjen just utanför thais. Sen så huntade jag med broadsword och undrade varför jag inte gick upp i shielding :P
Frågorna lyder.
1. En kompis pratade om det, så han visade det.
2. Tidigt 2004, vet inte version!
3. Det var ett bra spel, där man blev starkare för varje nivå man gick upp, så man ville bara bli bättre och bättre.
4. Amera
5. Jeder
6. Några dagar, polaren visade en del.
7. Hade samlat pengar mellan level 8 och 13 och såg i trade "I sell Dragon hammer" så jag gick den långa och svåra vägen från Carlin till Kazordoon DP. Inhandlade detta fina vapen för 7k(!) går ut för att testa det på beholdern, dör och förlorar hammaren =(
Snowflake
07-06-2008, 22:07
1, mina rls spelade
2, började under "starten" av 7.5
3, alla kompisar man mötte :)
4, Obsidia
5, Banankex
6, 3-4 dagar tror jag
7, mina polare började spela tibia under 7.3, 7.4.. jag tyckte det verkade värdelöst så sket i att börja, men eftersom mina två bättre polare skulle börja på obsidia när den kom ut och "ta över" den världen så hängde jag med.. ni kan nog gissa att det inte funkade xD Sen dess har man varit fast, haft några pauser då och då :)
Edit: Trickey, på fråga 6 får du det att låta som vi acc sharade xD
1. En rl hittade det, kommer inte riktigt ihåg hur.
2. Tidigt 2003, tror det var 7.1
3. Roligt att döda mina rl's utan att dem visste att det var jag ;D
4. Amera, fanns typ 18 världar så jag tog bara den som var längst upp på listan :P
5. Gexohif, nu deleted pga inaktivitek
6. Tog väll 2 dagar kanske
7. När jag var lvl 13~ så dödade jag min rl för fösta gången för han hade lite HP, dock visste jag inte att det var han förnst efteråt :D (han var lvl 8-9)
1. Nåra klasskamrater satt & geekade spelet i skolan, så efter nåra månader fick man ju testa!
2. Ingen aning, början av 2003.
3. Ville bli starkare än dom så jag kunde döda dom!
4. Lunara.
5. Zakuzu!
6. 3? dagar (bör påpekas att jag ej hade dator/internet hemma vid den tiden!)
Är för lat för en historia, kanske editar senare HEEH
Xaya Heartless
07-06-2008, 23:27
1. En kompis spelade och fick mig intresserad.
2. 7.3~
3. Tyckte att det var kul att jaga får i rook antar jag oO
4. Secura.
5. Mozartio.
6. En månad kanske :o Om inte mer >.>
Histora? Uhmm.. jag har äntligen slutat spela ;-)
1, Folk i klassen lirade
2, vet inte men det var hösten 2003 iaf
3, ehhh det var roligt
4, Amera
5, Helsinki :D
6, 2-3 veckor _/
Orkar inte skriva så mycket men jag kommer ihåg min första dag i main när min rl lurade upp mig i skogen och började hugga mig :/
1. Några i ett ungdomshus spelade tibia så jag blev sugen på att testa.
2. Created: Aug 04 2004, 19:27:23 CEST
3. Fick några rls att börja lira och fastande för spelet.
4. Inferna
5. Absolut ingen aning
6. 4 dagar kanske.
7. Jag var stolt att vara den av mina rls som kom först upp till main men eftersom det var inferna och jag började Carlin så lyckades jag bli dödad 3 gånger på 10 minuter och slutade därefter.
Ett tag senare var jag och min rl i en spelbutik då min rl träffade en polare och vi började snacka om tibia utav någon anledning.
Han spelade på Antica och sa att den som kom upp till main först fick ett serpent sword gratis och det blev ju såklart jag =)
Spelade då under namnet Mitshorugi och träffade senare Simon of computer ;)
KristalleN
08-06-2008, 16:39
1. folk mitt lag pratade om det
2. 7.1
3. Måste säga för att de var så lätt att tjäna pengar som druid genom att göra uh's hur jag gjorde dem det är ju en annan femma
4. Secura
5. Boriis
6. en vecka ungefär
7. orkar inte
1. Reklam
2. 7.5
3 Rookgaard och alla item och alla spells var bättre än just nu
4 Nova
5 Leon Darak
6 1 vecka xD ( visste inte att det fanns main)
7 Jag visste inte hur man öppnade en backpack så jag bara frågade en snubbe som stog och fiska om hur man öppnade. Då var jag hyffsad dålig på engelska då jag var 11 år och visste ej vad han sa.
1. Några vänner spelade det och jag ville testa det.
2. Created: Sep 08 2004, 14:33:45 CEST
3. Jag hade aldrig spelat ett MMORPG förr, och jag tyckte att det var sjukt roligt att slå ihjäl små oskyldiga råttor.
4. Libera
5. Emiwon har jag för mig.
6. Runt 2-3 dagar.
7. Killen som visade mig spelet gav mig lite saker och sa att vi skulle ut och testa dem på honom. När jag väl började attackera honom så fick jag en fin liten vit pryl över mitt huvud. Jag förstod inte vad den kom ifrån och jag hade inga planer på att ta reda på vad det var. Efter några minuter så kom det förbi några spelare och frågade om jag var en såkallad "PK", jag visste inte vad det var, men det var säkert något jätte bra tänkte jag, så jag sa ja. Precis efter att jag sa ja så började de slå på mig. Jag trodde att de ville testa deras saker precis som jag gjorde på min vän, så jag brydde mig inte så mycket om dem. Jag gick bort från datorn för att hämta något att dricka, sedan när jag kom tillbaka så såg jag att jag låg på marken, alldeles blodig med texten "You are dead." över skärmen.
1. Några i klassen spelade i skolan och jag bestämde mig för att testa.
2. Vet ej vilken version, men någon gång i maj 2005.
3. Gillade att det inte fanns någon max lvl. Dessutom ville jag ta 100 så snabbt som möjligt.
4. Nova.
5. Minns ej namnet, nått med Sir~
6. En vecka kanske.
7. Det gick ganska bra för mig i rook. Jag hittade en bug spawn och fick ganska mycket exp. Det gick dock sämre i main, jag hade inga pengar eftersom jag hade köpt en plate armor för 2,5k (hela min rook loot) Så jag började att samla vials i venore, fick 300 gp i timmen kanske haha.
1. av nårra äldre kompisar :)
2. 7.4, då tibia va tibia!
3. det var kul då, men nu är det tråkigare än början!
4. Titania självklart!
5. minns fan inte :p
6. 2 veckor :D
7. PL?! första jag såg när jag loggade in i tibia:D
1. Två av mina RLs lira
2. 7.4/7.5, kommer inte riktigt ihåg
3. Ville ta över en server, såg highscores xD
4. Elysia, dom spelade harmonia då.. men ville inte spela på non pvp.. men dom sluta efter en dag på elysia typ.. men jag forsatt lvla :P
5. Ros zyp
6. Inte så långt tid, fyra timar?
7. Nja.. Nu var jag här.. I main utan några polare online! Var skulle jag lvla? Jag utforskade lite, hitta massa studders armos och vips, jag trodde jag var mains rikaste man.. Men en elf kom och döda mig :(
1. Min brorsa visade mig
2. 7.5 trorja
3. vet inte
4. Rubera.. :<
5. Poko nånting
6. 1 vecka
7. ehm.. jag trodde bara thais och venore fanns tills jag fick prem vilket tog ett braaa tag.. (a)
7. Det gick ganska bra för mig i rook. Jag hittade en bug spawn och fick ganska mycket exp. Det gick dock sämre i main, jag hade inga pengar eftersom jag hade köpt en plate armor för 2,5k (hela min rook loot) Så jag började att samla vials i venore, fick 300 gp i timmen kanske haha.
Dedär e bara för gulligt :D
1. En polare berättade för mig
2. 7.3, sommaren 2004.
3. Spelade någon dag sedan tröttnade jag. På höstlovet berättade han sedan att det fanns en värld utanför rook så jag och brosan satt och nötade i en vecka för att nå level 8.
4. Galana
5. Edroas
6. 4 Månader, 1 vecka aktivt spelande. Galana var precis ny när jag började så var ganska mycket folk i rook. Jag yrade mest omkring och hade inte aning om vad jag gjorde så det gick inte speciellt snabbt.
7. Valde Carlin som hemstad. Köpte en morning star i shopen för 235gp direkt. Två minuter efter det blev jag pkad och loosa alla mina rook pengar(1,3k) eftersom jag inte visste att dp fanns.
1.Min rl sa att jag skulle börja ;D
2.7.5
3.Vet inte, fattade inte mkt min rl sa att jag skulle expa så ja ba gjorde det ^^ sen blev man högre level, började förstå spelet, gjorde quests, pka osv :d
4.Iridia
5.Nakili Golf, tror att de va min första :p
6.Hm, 2-3 dagar kanske haha
7.Första gången ja logga in så sa min rl att ja skulle expa, att jag skulle ctrl+högerklicka på brunnarna, gjorde det. men de funka inte ;/ hade tydligen klickat på en sån där stor vatten brun :(
1.En polare :P
2. 7.2 eller 7.3 kommer inte riktigt ihåg
3. vet ej men som alla vet så är tibia lite beronde framkallande xD
4. Pacera
5. Dazix ^^ lvl 12 nu :P
6. 2 veckor? dog typ 5 ggr
7. kommer ihåg hur alla var avensjuka på polaren för att han fick p set av en kille xD på den tiden va det lika rare för oss som mpa nu xD
oo juste sen när vi gick runt där i thais och alla sålde "BP HMM och BP UH" för 3 k! vi bara vem fan köper en tom bp som heter hmm eller uh :P vi fattade inte att det va runor i dom
1, En polare att i skolan o skröt om att sin kusin va lvl 19 så ;>
2, Första gången jag loggade in var det 5,8 tror jag, men började spela på 6.0
3, Allt roligt folk, o krigen
4, Fanns ingen värld mer än "Tibia" som sedan blev Antica
5, Noni
6, 3 veckor eller nått :P roligaste tiden i min tibia historia
7, Roligast någonsin va o sno av folk innan safe trade kom!!!
1. irls
2. 7.5
3. ville ta lvl 14 så man kunde göra 3 hmm på full mana
4. solera, men sen började mina andra irls selena för de andra va taskiga
5. Jaboom. kom till lvl 5 sen dog ja o tyckte ja fick en as grym svart bp o har varit rädd för poison spiders sen dess ;s
6. ngn vecka?
7. e rädd för posion spiders
Frågorna lyder.
•en kille i min klass visa mig det.
2.Under vilken version?
•Runt v6.0~
•Jag fastna inte vid spelet först, kom faktiskt inte änns ifrån rook ;)
Jag föll inte för spelet förs vid v6.4~, dock var ganska så värdelös och tibia va svårt så kom inte till mer än level 26. Men vad som gjorde att jag fastna var någ för att allt var så stort, man ville bli något. Och så ville jag kunna summona moster! det tyckte jag va häftigt ^_^
•Servern Tibia, men som sagt fastna inte för ens Antica Premia o nova fanns.
•Min absolut första minns jag inte (den blev runt level 3~)
Men min första seriösa hette "Tiny Wizard" och va druid.
•Haha! måste tagit minst 1-2 dagar iallafall :p
7.Skriv på om nåt random
•Random... Jag minns när jag och min kompis sköt lite på varandra (innan skull system) i ab'dendriel och 'Jokern' kom upp på våra skärmar och börja slå också, minns hur rädd jag blev! haha .. Han slog på oss för att på den tiden va det Non-violence i Ab'dendriel...
PS: Om någon hängde mycket i Ab'dendriel på tiden man trodde Green tunic gav fire protection och Blue robe gav Magic protection skriv till mig! Älskar att prata om gamla minnen ifrån gamla tibia tiden.
1. Av j0k3 :)
2. 7.35
3. Att man kunde pressa och döda folk! HUEUHEAE
4. Amera
5. Ias
6. 8h
7. Att ha copper shield på lvl 20 är inte bra fick jag vet efter 10k quest :D
Jade Tan Do
13-06-2008, 17:55
1. Hur fick du reda på tibia? Min kompis tipsade mig efter att han hade blivit tipsad av sin kusin.
2. Under vilken version? Precis efter 7.5 update
3. Vad gjorde att du fastna vid spelet? Jag träffade vänner som fick mig att stanna
4. Första världen du spela på? Calmera, fortfarande samma värld och karaktär
5. Vad hette din första gubbe? Jade Tan Do
6. Hur lång tid tog det att komma till main? Typ, 3 veckor? vette fan, tog skitlång tid första gången.
7. Skriv på om nåt random
1. samma här min kompis vissade mig som hans kusin hade vissat han.
2. 7.55 ( den mellan 7.5 och 7.6 )
3. Jag fastnade vid spelete för att de va de första mmorpg spelet ja hade spelet och för att de va så kul att döda min kompis brosha så han fick ryck på mig xD
4. Celesta
5. Zerox knghit ( kunde inte stava till knigt XDD )
6. eftersom min kompis hjälpte mig till main vart ja skulle hunta o så så tog de bara 4kanske 5 dagar ganska mkt ändå men de va min första gubbe :P
7. ja kmr inte ihåg något spec utom att ja fick en tower shield utav min kompis i lvl 11. Jag gick o testa om den va bra på en beholder xD 5 min senare skulle min kompis hem så ja ställde mig där och när ja kom tbx var ja död. Ja hadde ståt och gjort runor så ja hade shielden i bpn xD
Yxhuggarn
13-06-2008, 20:58
1. Såg kompisar som spelade i skolan ungefär i 3an.
2. 7.5
3. Jag blev inte "fast" utan började spela lite sådär, och gör det än idag.
4. Nova
5. Ponkelonken
6. Fick gubben av en kompis på level 13 tror jag det var.
7. Spelade där i ungefär 1 år och blev 14 som högst tror ja haha.
1. broshan :P
2. 7.4 Typ - slutade runt 7.6 till 7.8~ började igen lite i 7.9, 8.0 och nu :D
3. jag hade en rl som var ungefär 110~140 då, EK
4. Nova
5. Sir Krille (deletad - ny char tagit namnet >:( )
6. Typ 2 veckor med 30 minuters spelandet...
7. Min första frag; Happ, jag var liten PA snubbe den tiden... såg en 6 druid... Jag hade typ halv bp hmm, så jag wastade lite hmm's på snubben... tog inte så långt tid att döda han... sen så PM'ar han mig och sen kommer en lvl 50 ms och dödar mig xD
5. Zerox knghit ( kunde inte stava till knigt XDD )
du värkar inte fortfarande kunna skriva knight :P
@Willat
HAHAH XD
Det heter knight... xD
1. polare i klassen
2. när dom byte grafic
3. "nörd" *Ironi* Tyckte de var underhållande som nu ^^
4. Minns inte
5. Puhetuk
6. 1 vecka
7. Jag och min rl satt och lira och vi var ca 9 år och hade just kommit till main och skulle kolla lvl på en kille och vart dödad. :(
1.En kompis.
2.Vet inte men det var i mars 2005.
3.Vet inte riktigt det var bara roligt ^_^
4.Harmonia
5.Gizmoe
6.3-4 dagar.
7.Gizmoe är lvl 100 nu men jag har dragit massa typ 50+
Jacky the Knight
14-06-2008, 21:35
1.RL's
2.7.6
3.Ville PKa
4.Pythera
5.Trus Nath
6.4 dagar
7.lolipop
Kexchoklad
16-06-2008, 16:07
1. Klasskompisar
2. 7.0 eller dylikt
3. Såg skoj ut
4. Nova (tror jag)
5. Minns inte.
6. Runt 3 veckor
7. Jag gjorde en paladin och stekte runt med mitt short sword som jag fick av en kille i rook. :)
1. Min polares kussar lirade
2. lite innan 7.3
3. ingen anning
4. calmera
5. Rury Lirin
6. vet inte gick upp varje morron för att spela innan skolan.
7. Min häst är blå
1. några rls hade precis börjat så började jag med
2. 2002-2003 client 7.1 tror jag ed va
3. ingen aning lirade nog mest för att mina rls lirade
4. Lunara
5. Xenir tror jag de va
6. 1 månad? XD
7. orakr inte
1. Kompis visade mig
2. 7.6
3. Ingen aning slutade
4. Galana
5 vet ej
6. ?
7. ska börja lira igen tips på nån bra serv?
TibiaDaniel
10-07-2008, 12:40
1.Alla killar i våran klass (typ 3:an) lirade tibia och dom tyckte det var hur coolt som helst, fast jag och en till kille tyckte spelet såg as fånigt ut så vi sket i det men sedan var det enda samtals ämnet på rasterna "tibia" så såklart börja man spela och nu än idag sitter jag kvar i träsket -.-
2.jag kommer inte ihåg riktigt men jag tror det var runt 7.6
3.Ingenting gjorde precis så jag fastna i spelet var mer typ att jag skulle lvla om mina rl polare xD
4.Första världen jag lira på var Silvera
5.Den hette typ Djaligator, för jag hade sett nån video med nån kool dj som hette så :p
6.1,5 vecka typ
7.Jag gillar att bajsa
pillepelle
10-07-2008, 18:13
1: Bror
2: Kommer ej ihåg, var mars 2003 iaf
3: Donnu :D
4: Lunara
5: Kommer ej ihåg :(
6: Vecka? När jag kom till main gjorde jag en ny rookchar dir, uhauha
• Tibia spelades på som fan i skolan.
2.Under vilken version?
•7.1
•Tibia är 2D
•Libera
•Vuxazovo
•Mycket lång tid, hade inte bredband.
7.Skriv på om nåt random
•PK'ade min irl polare med bear trap när det inte fanns skull, han X-loggade! HAHA, sket kul.
1. alla spelade spelet på skolan, mina kompisar ville att jag skulle spela.
2. runt 7.2 om inte tidigare
3. fstnade ej riktigt, hade lite mellanrum
4. Lucera
5. Alca Selorg
6. kom aldrig till main, visste ente att man behövde rope så råka gå ner i ett par hålor
sen kunde jag ej komma upp, blev oehört deprimerad
7. När jag och min kompis skulle döda wild warriors i outlaw camp, så loota min kompis en war hammer (han var i level 18, jag 8 xD) så hade han ingen cap så kom där en random pkare och döda han så tog jag war hammern och försökte springa iväg i från random pkaren men han fick tag på mig och sd'a ihjäl mig ^^
Edit: Min polare skulle köpa en wand of vortex till mig när han fick pengar för jag loosade den när vi blev pkade, så fick han 500gp men köpte aldrig någon wand till mig sen andra gången han fick 500gp så skulle han köpa en spell, så tillslut blev jag trött på att vänta så jag sprang runt i venore dp och skrek "PLX FREE WATER AF TREX"
Accester
12-07-2008, 23:30
2.Under vilken version?
7.Skriv på om nåt random
1. Google
2. Började spela 7.4... hade skapat chars innan dess (under 02/03) för att se hur det var men loggade ut nästan omedelbart
3. Jag ville få tag på halsband och pärlor.. helt seriöst.. hade sett bilder på tibiaswe och tyckte att dem var fräcka
4. Astera
5. Inget jag vill dela med mig
6. ungefär en vecka
7. klockan är halv ett.. pallar inte skriva :P
1. Min storebror spelade och fick mig att börja när clienten hade den där boken och man gjorde en character på clienten, det fanns även ingen rook utan man började i Thais direkt . Men det var rätt oseriöst i och med att jag var 6-7 år.
2. Kommer inte riktigt ihåg vilken version det var, men det va rätt tidigt.
3. Jag fastnade för spelet när de inte fanns soul points och så, tror det var 7.0 eller kanske ännu tidigare.
4. Antica
5. Kommer ej ihåg men när jag började igen några år senare var det Sibuji
6. Då tog det en månad xd fast hade inte bredband och spelade bara nån timme om dagen.
Phoenix_Candia
14-07-2008, 00:56
1.En polare från stockholm visade mig Tibia några år sen
2.vet inte
3.Det vet jag inte heller :P
4.azura
5.Kalix Jonte (lol? xD )
6.3 veckor kanske
7.när jag kom till main så gick jag dirr till fermore hills och gick vilse xD sen kom 2st 8 sorcerers och invited mig til party, tyvär så fattade jag varken att dom ville döda mig eller hur man joinade party så jag stod och spammade "i party, i party, i come party"
sen dödade dom mig. sen dagen efter var jag på samma ställe igen och då kom evil pker "hunter" och dödade mig :P
Karelazi
18-07-2008, 23:13
2.Under vilken version?
7.Skriv på om nåt random
1. Klasspolare lirade och bad mig testa
2. 7.11 (september 2003)
3. Lirade inte speciellt seriöst förrän jag träffade min nuvarande fästmö i tibia sommaren 2004
4. Lunara
5. Willy the Warrior
6. Ingen aning
7. Utnämnd till nästbästa pvparen på Titania!
Vänner
2.Under vilken version?
7.0 eller 7.1
Vi var några från samma ställe som spelade samma spel.
The one and only: Antica
Thats my secret
Vet inte.
7.Skriv på om nåt random
Kommer ihåg LaH kriget med alla roliga snubbar som inte existerar längre. De som hade riktig respekt när det kom till PVP.
Så som Claxton, Warrax, Zamp, Pepelu med flera.
Då väldigt få spelare var över 150, tror det bara var Bubble då.
Då man inte var "exhausted".
En äldre bekant.
2.Under vilken version?
7.1~
Skönheten i spelet självklart.. Känslan, tibia.
Solera
Joar Nano
Lång tid!
7.Skriv på om nåt random
Efter ett tag spelade körde jag på Nova och såg en sneeak på en 100 ek~
Det var bland det coolaste jag sett.. (då) =)
Tack vare att våra gamla skoldatorer i högstadiet var bänkade av Tibiaspelare
2.Under vilken version?
7.0/7.01, på höstterminen '02 i allafall.
Som gammal hederlig NES/SNES spelare så fastnade jag för grafiken, känslan och för att jag hade polare som spelade sedan tidigare.
Nova
Min första gubbe kan jag inte ens minnas namnet på, Nexego hette min andra.
Haha, jodå det tog sig ett bra tag, kan jag ju tänka mig, liten och olärd som man var :p
7.Skriv på om nåt random
Ljuva tider då man i grupp med andra oerfarna gav sig ut för att möta världens mysterier och dan då jag för första gången dräpte min första drake vid tidig nivå på min första knege, då var jag stolt!
Fanta La'Bamba
23-07-2008, 02:58
1.Min store bror och massa rls spelade
2.7.5/7.6
3. gjorde först en gubbe, akur dael, blev lvl 15 tror ja!
4. Aldora, kört på den sedan dess typ
5.Akur Dael, deleted ;<
6. några veckor, pressade inte direkt..
7. lirade först på akur dael skiten, sen slutade jag.. sen i slutet av 8an, så blev ja sugen på att göra en druid (tyckte tempest rod var snyggare än woi) och pumpa uhs och sälja till benny bonge (en riktig legend på aldora, snor rik kille med kanske en av tibias bästa pvp, "old school pvp") sagt och gjort, satt hela sommaren och pumpade uhs på samma sqn vid darashia båten! direkt utanför, med boxes bakom mig så inte petros skulle kunna blocka mig vid eventuella pk attacker (hände aldrig :D )
Till slut vid ml 40+ fick jag ett stort hus i darashia (hade biddat på en flat i edron, självklart hade ja inga pengar på banken så (doh) så blev hus bannad..
fortsatte pumpa uhs till typ ml 55.. sen till slut tyckte ja druid sög så ja sålde gubben!
Min brors kompisar visade min bror och jag vände mig om och såg på hans datorer och såg att han spela nått
2.Under vilken version?
7.4 tror jag väll (2004 februari 12 kl. 13:30:11)
Var väll att man tyckte spelet var coolt och att man fick höra utav bror och hans vänner om "main" som man ville till hur mycket som helst.
Calmera
Palofowi
Kommer ej ihåg, en vecka kanske.
7.Skriv på om nåt random
Lirar förnurvarande på Antica.
Benny Bonge
04-08-2008, 12:55
1.Min store bror och massa rls spelade
2.7.5/7.6
3. gjorde först en gubbe, akur dael, blev lvl 15 tror ja!
4. Aldora, kört på den sedan dess typ
5.Akur Dael, deleted ;<
6. några veckor, pressade inte direkt..
7. lirade först på akur dael skiten, sen slutade jag.. sen i slutet av 8an, så blev ja sugen på att göra en druid (tyckte tempest rod var snyggare än woi) och pumpa uhs och sälja till benny bonge (en riktig legend på aldora, snor rik kille med kanske en av tibias bästa pvp, "old school pvp") sagt och gjort, satt hela sommaren och pumpade uhs på samma sqn vid darashia båten! direkt utanför, med boxes bakom mig så inte petros skulle kunna blocka mig vid eventuella pk attacker (hände aldrig :D )
Till slut vid ml 40+ fick jag ett stort hus i darashia (hade biddat på en flat i edron, självklart hade ja inga pengar på banken så (doh) så blev hus bannad..
fortsatte pumpa uhs till typ ml 55.. sen till slut tyckte ja druid sög så ja sålde gubben!
Sluta smickra mig, blir ju generad.. :)
Började lira 2002 , tyckte egentligen tibia sög och tänkte aldrig lira det, men så slutade jag med D2 och började tibia enbart för att bli bättre level än mina polare.
Spelade Antica, sen även spelat eternia, isara, titania , lucera , selena, aldora, lite furora.
Gick till main kanske på 3 dagar.
har inte spelat på ett långt tag nu, sålde accet till en BR.... :)
Bengtsson
04-08-2008, 13:54
2.Under vilken version?
7.Skriv på om nåt random
1. Kompisar i klassen
2. Oct 22, 2002. Vet inte vilken version det var, men måste ha varit precis efter den nya grafiken kom. 6.x någonting.
3. Alla spelade spelet. Det var det stora samtalsämnet i skolan.
4. Antica, Nova var noobvärlden.
5. Laschmutt, level 13 knight.
6. Några dagar, kommer ihåg att jag sprang runt och dödade snakes mest hela tiden.
7. Min första gubbe var något alldeles speciellt. Där fick jag uppleva alla de "noob-ögonblick" som man kan se tillbaka på och skratta gott. Jag träffade t.ex. en PK vid namn Hunter. Försökte lista ut hur jag kunde heala min kompis med exura och andra roliga saker.
Sen var det inte roligt att bli PKad längre så när Secura kom började jag och alla mina kompisar där. Hade några roliga äventyr där vi bland annat försökte döda giantspidern som står på ett berg i PoH med gfbs. Det tog ett bra tag innan vi förstod att den var immun mot eld. Min sorcerer här blev level 23 om jag inte minns fel. Lugar Darkheart var namnet.
Sen hade jag en kort sejour på Lunara och Eternia. Igen server gick speciellt bra för mig.
Kort efter att Titania kom började hela gänget om där med mål att styra servern. Alla blev runt level 20 innan vi upptäckte att vi inte hängde med i toppen. Tur för oss så öppnade Azura bara kort tid därefter.
Vi började om och denna gången gick det bättre. Var aldrig bland de bästa, men hängde med och lärde känna alla som man behövde känna. Var bland de första att klara Dester Quest och få promotion. Här fick jag en massa kompisar som jag fortfarande har kontakt med idag och träffar då och då, trots att vi inte bor i samma stad. Var även med och krigade i några av alla de stora krigen som har pågått på Azura mot Silent Force/Wanted
Min char var Patanou och blev level 85 Master Sorcerer innan jag gav bort den i utbyte mot en mp3-spelare och en jacka.
The End
Kapten Usopp
04-08-2008, 14:33
2.Under vilken version?
7.Skriv på om nåt random
1. Fyra polare lirade så börja jag med.
2. 7.41
3. Att dom fyra jag då oftast hängde med snacka om de hela tiden, tyckte dock de verkade lame i början.
4. Silvera
5. Kommer jag inte ihåg, den andra gubben heter dock Xofrats
6. En helg.
7. <random>
2.Under vilken version?
7.Skriv på om nåt random
1. Min broder började spela å då började jag med, var lack som fan på spelet i början för hatade att man inte kunde spara å sen om man dör loada men fattade juh inte varför d va så då.
2. Inte en aning? Old som fan iaf.. Fanns bara en värld när jag började, Tibia hette den xD
3.2D grafic + att det var så mycket mindre buggs än i de dåvarande 3D spelen som va "så" coola.
4.Tibia xD The Old School.
5.Sipevek? lr något, lr rättare sagt den hette Majs rajs hajs najs(ja jag är seriös) men blev name lockad xD
6.Till main tog juh ett jävla tag, drog dessutom till main i lvl 9 för det var juh sån jävlar power att kunna döda allt så easy! xD
7.Har haft både högst lvl och dist på Nova!! Det ni! bänka det om ni kan xD var lvl 9 med typ dist 30? Men det var tider det, har spelat tibia till och från sedan jag började och det har haft sina bra och dåliga uppdateringar som med alla spel.
Dom som säger att man inte får bättre engelska av spelet ljuger också, jag är dyslektiker och jag har lärt mig väldigt mycket tack vare tibia..
Tack och hej! :D
7.Skriv på om nåt random
•PK'ade min irl polare med bear trap när det inte fanns skull, han X-loggade! HAHA, sket kul.
jag har dödat en hero med bear trap :pDet är stil det lite mer hp:cool:
Kexchoklad
05-08-2008, 19:29
2.Under vilken version?
7.Skriv på om nåt random
1. Rls spelade
2. Runt 7.1
3. Var väl nog att man hade så fina outfits =D
4. Nova
5. Nånting på H~ haha.
6. En månad
7. Dog några gånger av jättespindeln på väg till venore. Gick Thais > Carlin dagligen och döda wolfs/goblins för att levla, tog level 11 och började baka uhs
PantheonBlodtand
06-08-2008, 12:50
2.Under vilken version?
7.Skriv på om nåt random
1. Två av mina polare lirade, jag och min rl retade dom för att vara "tibianördar". Gissa villka det är som lirar och villka som inte lirar nu? ._.
2. 7.4 har jag för mig
3. Skön grafik (A) + att mina rls lirade
4. Lunara
5. Needo The Druid
6. några dagar xD
7. Karelazi failade att döda min lvl 10 druid på lunara med sin lvl 20 pally aka willy the warrior! muhehehe
1. Min brorsa lirade
2. 7,6
3. att döda andra spelare
4. Obsidia
5. Rostbiff
6. ett jävla tag
7. i lvl 35 hade jag fortfarande rook set :)
Balinho#16
02-01-2009, 15:07
1.Min kusin kom hem till oss en gång o laddade ner tibia o körde,Jag satt i timmar o kolla på honom spela och sen sa jag att jag ochså ville så han gav mig ett account på isara.
2,det var på 7.5
3.Det var nåra vänner som jag hade som fick mig att fortsätta
4,Isara
5,Xogerus,Okipokis
6,Uff,komma till main..... Jag visste inte vad main var förräns jag drog level 18 i rook med Xogerus:P kanske tog 1 år. för att jag visste ingenting min kusin lärde mig inget, jag fick lära mig allt själv o sånt det tog min flera månader innan jag lärde mig snacka med NPC :P
7,Kör fortfarande på isara,alldrig bytt server,kommer aldrig göra.
1.Kompis vissade mig .
2.7.5.
3.Mitt första RPG spel, fastnade redan i början efter det har man kört på.
4.Azura.
5.Eviil vampiree, nåt sånt där.
6.Minns jag inte fick hjälp av min kompis.
7.Minns hur min rl alltid tryck inte in "handen" vid din eq för då kan du bli pk så kommer folk döda dig.
ibogain killen´
07-01-2009, 19:36
1 hade en polaer som lirade o ja undra va d va. ja lirade runescape då
2 ja frågade va d va han lirade... han gjorde ett acc åt mig o ja började lira
3 sen efter två månader hacka han mig. tror ja
d slutade me att jag fick göra ett nytt acc :mad:
har lirat lite på candia efter d o har dött flera gånger för att min polaer ska förstöra... har fortfarande kvar d accet som han gjorde
Hört talas om "change password"?
Kompisar.
2.Under vilken version?
Fuck, memory fading, det var sent 99 om jag inte minns fel. lirade i 1 timme, sen gav jag upp. Mitt nuvarande acc Created: Oct 22 2002, 17:03:35 CEST
Ny grafik kom, och fler spelade.
Tibia ofc.
jag kommer inte ens ihåg vad som hände igår.
Läääääääänge
7.Skriv på om nåt random
42
Kompisar spelade.
2.Under vilken version?
Vet ej vilken det var, Januari 2002 iallafall, precis innan jag fyllde 13.
Det var kul.
Nova, som var en ny värld vid den tiden.
Stefan nånting. Kommer inte ihåg
Lång tid.
7.Skriv på om nåt random
Blev omtyckt med min Bruce of Iron på Saphira 2005 på grund av min RPG och mina dagböcker. ^^
vBulletin® v3.7.4, Copyright ©2000-2009, Jelsoft Enterprises Ltd.