PDA

View Full Version : EM-truppen

Ruji
13-05-2008, 17:28
Nu är den uttagen och Henke ska spela EM men vad tycker ni om truppen annars?

Själv stör jag mig på att Niklas Alexandersson och Marcus Allbäck ska spela. Båda är 34 år och tillför engligt mig inte så mkt. Och om man kollar på medel åldern i laget så där den snart 30. Kanske dax att föryngra den ngt eller vad tycker ni?

Men jag har aldrig gillar Lagerbäck :D

Yours Ruji

Yacob
13-05-2008, 19:51
Tycker väl lite som du. Ishi, Marcus Berg skulle få spela istället för Alexandersson och Allbäck.

Att Henke kmr är väl ett stort plus, om man kollar på hur han presterat i allsvenskan och UEFAcupen. De borde förnya laget, men det kommer aldrig att vara möjligt med Lagerbäck vid spakarna! Därför behövs förnyelse vid tränarpositionen oxå.

Twia
13-05-2008, 22:05
Henke är en skicklig spelare när han spelar med ett bra lag. Lyckas inte Lagerbäck sätta ihop och träna laget rätt så kommer Henke också att bli dålig. Han fungerar så. Dock så kan han möjligtvis styra upp det lite med hjälp av sin erfarenhet. Men den erfarenheten har även Allbäck.

Monsterfrilla
14-05-2008, 08:50
Jag anser att Henke inte har speciellt mycket i landslaget att göra längre, det finns redan tillräckligt med anfallare. Jag hade heldre sett Marcus Berg på hans position men men.

Ruji
14-05-2008, 08:53
Jo, men man kan ju byta ut Allbäck mot Berg och har kvar Henke. Henke håller ändå en sådan klass så han kan lira i vilket lag som helst i Europa.

Yours Ruji

Liam
14-05-2008, 13:55
Ruji , Tillför inte Allbäck något? Han sliter jobbar och gör mål om man jämför med Zlatan , enligt mej tycker jag att Zlatan ska bänkas , han har gjort 10 mål på straff i ligan? av typ 15 stycken. sen har han inte gjort mål på 2 år i landslaget , Så jag tycker Elmander och Allbäck elr Elmander och Rosenberg ska spela från start , och Rosenberg har visat riktigt fin form!

Sen är jag lite besviken att Peter Larsson inte kom med, tyckte han har gjort det mkt bättre än Andreas Granqvist.

Balinho#16
15-05-2008, 20:13
Zlatan e för bra för sverige det finns ingen som kan passa honom o lägga bollar som han ska ha dem så sluta picka på honom.

Valle
15-05-2008, 20:45
Säger bara HOCKEY \o/

Spelar iof korpenfotboll, men är ej så mycket att komma med ^^

Agi
16-05-2008, 11:35
Jag anser att Henke inte har speciellt mycket i landslaget att göra längre, det finns redan tillräckligt med anfallare. Jag hade heldre sett Marcus Berg på hans position men men.

Äntligen någon som tycker som jag.

Fattar fan inte vad Henke gör i landslaget längre. Blir trött på hans divfasoner "Nu är det över! Ska aldrig mer spela i landslaget!"
Sen ändrar han sig mest hela tiden.
Tycker att han tar sig själv på för stort allvar och tror att vi inte klarar oss utan honom. Dessutom känns det lite som om han kommer inglidandes på en räkmacka, vi tog oss till EM UTAN honom. Han kommer lagom till festen, men förberedelserna för andra fixa.

Och som Sötnos sa. Marcus Berg har visat enorm potential och är en helt okej backup till Elmander/Zlatan (som enligt mig är det bästa anfallsparet vi kan få fram)

Nu kommer väl jag få äta upp det här efter EM om Henke Larsson gör massa mål...

EDIT: Dessutom har vi ju Allbäck som gör mål typ varje match han byts in. Perfekt att sätta in sista 20.

Phoenix_Candia
16-05-2008, 11:55
eller så slår man bara av tv'n och sätter sig vid datorn ..

Balinho#16
16-05-2008, 15:09
När spelar sverige sin första match??

alexleet
16-05-2008, 15:10
Hail Henrik!

Balinho#16
16-05-2008, 15:11
nott han är för gammal.

Liam
16-05-2008, 18:53
För gammal?han e 36 år , kolla Jens Lehman han ska fylla 40 och ändå ska han spela EM i sommar och ska vara första målvakt , så länge Henke gör mål så ska han vara i landslaget men dock ville jag helldre ha marcus berg där.

Balinho#16
17-05-2008, 13:42
Det är skillnad mellan en målis som står still o slänger sig än en gubbe som måste springa och göra mål, han kmr ej orka.

Ceefyra
17-05-2008, 20:19
Har för mig att Siniša Mihajlović spelade tills han var 38 år, och han orkade iaf spela.

Liam
18-05-2008, 09:35
Det är skillnad mellan en målis som står still o slänger sig än en gubbe som måste springa och göra mål, han kmr ej orka.

KOmmer han inte orka? för det första ska han typ va bänkis sedan så skulle henke inte varit med om han inte orkat.

Balinho#16
18-05-2008, 09:52
Ja men henke har inte vart aktiv på fotbollen hela tiden, han har slutat 3 ggr och sen kmr han igen o ska träna igen.
Den killen ni nämnde kanske spelat aktiv hela sin karriär kanske nåra skador men de är inte att han gått i pension.
Jag tycker bara att de begår stort misstag om Henke spelar för han klarar inte av trycket.

Liam
18-05-2008, 14:37
Ja men henke har inte vart aktiv på fotbollen hela tiden, han har slutat 3 ggr och sen kmr han igen o ska träna igen.
Den killen ni nämnde kanske spelat aktiv hela sin karriär kanske nåra skador men de är inte att han gått i pension.
Jag tycker bara att de begår stort misstag om Henke spelar för han klarar inte av trycket.
Henke har aldrig lagt av med fotbollen , han har lagt av med landslaget.

Henke är nog en av dem som kommer klara trycket bäst.

Sibbow
18-05-2008, 21:32
Kan inte bli annat än guld med Henke Larsson och Anders Svensson!

Xaya Heartless
18-05-2008, 22:12
Jag tycker Anders Svensson är överskattad, och visst, Allbäck börjar bli lite väl gammal och Henke likaså men det blir väll kul att se hur de klarar sig :)

Balinho#16
19-05-2008, 17:10
Allbäck är inget fel på men Henke e jag inte så säker att han håller.

Farwer
20-05-2008, 17:15
Jag tycker Anders Svensson är överskattad, och visst, Allbäck börjar bli lite väl gammal och Henke likaså men det blir väll kul att se hur de klarar sig :)
Själv tycker jag Svensson är underskattad. Så många som klagar på honom men jag tycker han gör ett bra jobb.

Fred
20-05-2008, 19:59
Själv tycker jag Svensson är underskattad. Så många som klagar på honom men jag tycker han gör ett bra jobb.

En segare spelare får man leta efter, han drar ner tempot i Sveriges anfall.

Twia
20-05-2008, 23:10
En segare spelare får man leta efter, han drar ner tempot i Sveriges anfall.
Håller med! Dessutom är han lite fet.

Liam
21-05-2008, 14:30
Håller med! Dessutom är han lite fet.

idiot va fan spelar de för roll om man e fet? kolla wayne rooney han e fet ändå spelar han i united + englands landslag.

Bobbo
21-05-2008, 18:48
När han satte frispraken avr det minsann ingen som klaga.

Multiuniversum
21-05-2008, 19:27
Det var 2002 va?

Bobbo
21-05-2008, 21:10
Det var 2002 va?

Var det så länge sedan? : / Aja, Anders "Taco" Svensson kanske har gjort sitt.

Stalker
22-05-2008, 15:31
Allbäck är kung, han gör alltid mål. Däremot skulle dom ha skitit i att ta med Fredrik Ljungber jävlat värdelös är han, det enda han gör är ju att springa med bollen och så när han tappar den så slänger han sig. jävla bög

Ruji
22-05-2008, 18:10
Anders Svensson har levt många år på den frisparken som inte var så bra som alla säger. Argentina är helt fel på det.

Och när det gäller Henke så visst han var inte med i kvalet men dom som säger att han inte orkar har fel. Killen är tränad som en 27 åring.
Visst Zlatan gör inga mål men det funkar inte med lång bollar på Zlatan i 90 minuter. Hade Sverige kunnat spela bollen på marken hade han varit livsfarligt varje gång.

Allbäck har gjort sitt. Släpp fram någon annan som är hungrig och vill visa upp sig.

Yours Ruji

Fred
23-05-2008, 11:39
idiot va fan spelar de för roll om man e fet? kolla wayne rooney han e fet ändå spelar han i united + englands landslag.

Han är inte seg, snarare tvärtom.

Liam
23-05-2008, 13:11
Han är inte seg, snarare tvärtom.
Skrev aldrig att han var seg

Fred
23-05-2008, 13:18
Skrev aldrig att han var seg

Skrev Volontär något om att det spelade någon roll att man är fet då?

Xaya Heartless
23-05-2008, 13:35
När han satte frispraken avr det minsann ingen som klaga.

Han lever fortfarande på den frisparken, haha.

KristalleN
31-05-2008, 09:32

Vadå fet är du dum i huvudet eller? det är ju för fan 100% muskler ditt kioskmongo

Liam
31-05-2008, 12:27
hahaha då tror jag du inte menar Ronney i Man united , för han e fetare än anders svensson idiot