PDA

View Full Version : Varför känns det som att svenskar är det folket som spelar mest dator/tv-spel?

Trae
05-05-2008, 18:19
Tjena!

Har funderat på en sak. Det känns som att svenskar spelar en väldigt massa data/tv-spel?
Tycker man hör att nån/några svenskar är bäst på de flesta spelen..
Kanske inte bäst alltid men att den större delen av alla spelande är svenskar.

Är det en uppfattning någon annan ockå har fått?

Ha det bäst!
Trae

Redmark
05-05-2008, 18:45
Vi är antagligen bäst och smartast?
Kan man lägga ner tid på ett spel så blir man bra på det, om man inte född åt andra hållet.
Sen är det nog med den nya tekniken att göra. De flesta har tillgång till en eller fler datorer i hemmet.

Avicil
05-05-2008, 20:03
antagligen för att den genomsnittliga svensken är väldigt rik jämfört med människor från många andra länder och har råd med dyra elektroniska prylar

Erik
05-05-2008, 20:28
Word^

Xompa <3
05-05-2008, 21:47
Tjena!

Har funderat på en sak. Det känns som att svenskar spelar en väldigt massa data/tv-spel?
Tycker man hör att nån/några svenskar är bäst på de flesta spelen..
Kanske inte bäst alltid men att den större delen av alla spelande är svenskar.

Är det en uppfattning någon annan ockå har fått?

Ha det bäst!
Trae

Det är bara för att du sitter hela dagarna och spelar :/

Soepa
05-05-2008, 22:15
Det är bara för att du sitter hela dagarna och spelar :/

Förmodligen. Man såg ju cam när han blev dödad när han bottade :rolleyes:

kirbystar
06-05-2008, 06:27
Tror vi i Sverige spelar relativt mycket data eftersom det är ett rikt land.

Wasabi
06-05-2008, 12:46
http://sweclockers.com/imagebank/200805/Itifbroadband001.jpg
Detta kan ha något med saken att göra.
Sverige är det sjätte bredbandstätaste landet i världen..

Avicil
06-05-2008, 17:58
http://sweclockers.com/imagebank/200805/Itifbroadband001.jpg
Detta kan ha något med saken att göra.
Sverige är det sjätte bredbandstätaste landet i världen..

hahahahah är frankrike före sverige? dör av skratt! jag bor i frankrike och bredbanden samt bredbandssupporten suger

Xompa <3
06-05-2008, 19:32
Men i polen snyltar man på andras trådlösa / sitter på internet café så dom borde ligga först på listan.

Det vet jag för jag bor i polen ibland

Trae
07-05-2008, 14:08
Förmodligen. Man såg ju cam när han blev dödad när han bottade :rolleyes:

Sitter man vid datorn då och spelar?

Soepa
08-05-2008, 22:06
Sitter man vid datorn då och spelar?
Ja,vissa gör de

Xaya Heartless
08-05-2008, 22:16
När det kommer till TV-spel så känns det som att det alltid är asiater som är bäst av någon anledning. Kanske bara fördomar från min sida.

Avicil
08-05-2008, 22:21
När det kommer till TV-spel så känns det som att det alltid är asiater som är bäst av någon anledning. Kanske bara fördomar från min sida.

Aaa, min halv kusin är hälften japan och där är det ju typ "inne" med "töntiga" saker såsom Mario osv.

Multiuniversum
09-05-2008, 00:34
För att alla svenskar är så fula, vi spränger varandra heldre i bitar över internet än ser varandra på riktigt.

Emopinglan14
09-05-2008, 05:58

Mjo med tanke på Sydkorea har typ 3 tevekanaler som visar DotA, SC och andra spel live.

Teewest
10-05-2008, 00:14
Förvånar mig inte att Korea ligger först. Dem har har företag som driver 5+ online spel. Det är ett stort ansvar som hög position tänker jag då. Men jag fattar inte varför dem fortsätter och gör nya spel hela tiden, när dem kan satsa på en.
Anyways ja, jag har också märkt att Sverige är högt klassad inom internet/spel. Man läser tex att flera hackare må vara någon från Sverige. Sverige vinner fler E-sporter jo man känner till det. Men jag fattar inte, vi har 9 mile invånare vilket inte äns inte är 2%(..typ?) av USAs/Kinas invånare. Microsoft/Windows Usa's stolthet inom IT? Vad har vi , hum.. Volvo? Det kan ju också trots allt ha med vår ekonomi att göra. We seems to be lucky thought.
Bäst är vi inte, än. Blizzard(=P)/Microsoft kommer nog vara större än Volvo en lång tid framöver.

http://www1.garaget.org/gallery/archive/38409/152788_v9o8d3.jpg
Yeaaah! Bruum Brum!

Ruji
10-05-2008, 13:07
Jag tror inte att vi svenskar spelar så mkt mer om man jämför med USA och Asien.
Sen att vi ofta är bra eller bäst i många spel vet jag inte vad det beror på, kanske har vi lättare att lära oss eller lättare att spel i team.
Sen beror det på vilket spel man pratar om också.

Yours Ruji

Miwna
11-05-2008, 09:40
Eftersom nästan alla i sverige har chansen att testa att spela så ökar chansen att någon blir beundrad och berömd och stor.

Balinho#16
16-05-2008, 15:20
I sverige får man typ det man önskar på Julafton o födelsedagar och folk önskar sig spel och de får det :P

J0k3
19-05-2008, 02:18
Sverige är framgångsrika inom e-sport men jag tror det bara är en tidsfråga innan korea tar över totalt.

Som någon sa, att vi har väldigt få invånare men ändå så pass många framgångsrika jämfört med andra länder, det kan ju verka vara underligt men det är mycket så bland "vanlig" sport också. Jag tror helt enkelt att vi är snäppet mer intresserade än många andra och väldigt tävlingsinriktade, därför vi nöter som galningar :P

edit: läste inte riktigt topicen, det stod att vi spelar mest tvspel? LOL verkligen verkligen inte. Jag trodde det handlade om att vi var oftast väldigt bra och framgångsrika i internationella tävlingar.

Vi spelar inte ens i närheten av lika mycket som många asiatiska länder. I japan blev det RÖD DAG när nyaste versionen av Dragon Quest släpptes, folk behövde inte jobba, helt galet.

aLx_
20-05-2008, 19:20
För att alla svenskar är så fula, vi spränger varandra heldre i bitar över internet än ser varandra på riktigt.

Svenska tjejer är snyggast. Genomsnittliga Svensken är smartare än iaf 90% av jordens befolkning. Plus alla Svenskar har vinnarskalle, det föds man med.

Sverige är i topp i nästan allting. GOOGG NORDEN VÄRLDSDEL!!!

Dom ända online spelen jag spelat är typ CS, Tibia och WoW och där är vi bäst.

@J0k3 - PLAY HARD GO PRO