PDA

View Full Version : Förhörs om ett tredje mord.

Creativ
14-04-2008, 17:56
Lastbilschauffören Anders Eklund, 42, berättade för polisen om att han dödat Engla, 10, och Pernilla, 31. Nu ska han förhöras om mordet på Pernilla Theorin.
Förhörs om ett tredje mord

Tyckte detta var värt en tråd , vad tycker om den här snubben som du dödat en 10 årig flicka BLA.

Twia
14-04-2008, 18:01
Don't close this topic. I think that Engla deserves a a own thread!
Jag hoppas innerligt att Anders Eklund får ett helvete i fängelset. Hur fan kan man göra så här mot ett litet barn? Det är otroligt sjukt. Han förtjänar inte att leva.

Kexchoklad
14-04-2008, 18:03
Om jag skulle träffa han IRL, han är naken. Jag skulle ha sparkat han i pungen så hans bollar blir krossade som tomater. Sedan skulle jag nog binda fast han naken vid en lyckstolpe. Vad skulle ni ha gjort? :)

KristalleN
14-04-2008, 18:18
Jag skulle spikat fast fingrarna i bordet och sen dragit nagel för nagel , blir så jävla irriterad på sånt här

Kapten Usopp
14-04-2008, 18:44
Asså har jag fått det rätt?
Han är inte peddo? Så han våldtog inte henne?
Utan han bara döda henne för skojskull?
Sjukt isåfall, eller det är sjukt om han våldtog henne med men liksom, ingen anledning till att göra det?

Avicil
14-04-2008, 18:54
jag tycker att dödsstraff eller livstid borde införas i sverige

Twia
14-04-2008, 19:04

Han borde torteras till döds.

Multiuniversum
14-04-2008, 19:06
Jasså det tycker du, vilka mer primitiva don tycker du att vi skall införa?

KristalleN
14-04-2008, 19:23
@Kapten Usopp , jag har hört att han hade sex me henne efter hon var död :O

Kapten Usopp
14-04-2008, 19:38
lmao, vilket sicko >__<

Avicil
14-04-2008, 19:47
Jasså det tycker du, vilka mer primitiva don tycker du att vi skall införa?

kan inte komma på något just nu
jag tycker ändå att han förtjänar det så aja

käraste
14-04-2008, 19:51
Så ni vill plåga någon till döds som förmodligen haft ett svårt liv och våldtar barn och sedan dödar dem? Isåfall är dem både honom och er det är fel på, min syn på tidigare inläggen.

EmiL
14-04-2008, 20:06

WORD.

Avicil
14-04-2008, 20:08
Så ni vill plåga någon till döds som förmodligen haft ett svårt liv och våldtar barn och sedan dödar dem? Isåfall är dem både honom och er det är fel på, min syn på tidigare inläggen.

nejmen åååå har han haft ett svårt liv? jaså kom till pappa ska jag trösta honom <33

allvarligt finns ingen ursäkt i världen för vad han gjorde. om han inte kan kontrollera sig själv och visste att han skulle mörda någon borde han ha tagit självmord eller uppsökt hjälp istället. om han skulle ta ut sin vrede eller sorg över någon borde det vara över de som har gjort livet surt för honom, inte en oskyldig tioårig flicka.

det finns alldeles för mycket skadade människor där ute, det måste få ett slut.

Bobbo
14-04-2008, 20:22

"då var den där engla borta slipper vi oroa oss" säger en hel del om din syn på det hela.

Tragiskt att små barn inte kan röra sig i sitt egna område utan att bli utsatta för brott.

Celix
14-04-2008, 20:29
Bara jag som knappt hört om detta? xd

Multiuniversum
14-04-2008, 20:30
Ta dig tid och läs Kärastes inlägg igen, lyckadas du än dock inte finna svaret får du ta och göra det igen.

Bobbo
14-04-2008, 20:32
Ta dig tid och läs Kärastes inlägg igen, lyckadas du än dock inte finna svaret får du ta och göra det igen.

Roligt skämt.

Multiuniversum
14-04-2008, 20:43
Suck..

Twia
14-04-2008, 20:45
Jag tycker man borde tortera honom. Så som man gör mot andra människor bör man själv behandlas. Speciellt, pedofiler, våldtäktsmän, mördare osv. Inte mer än rätt.

Ceefyra
14-04-2008, 20:52

Livstid finns redan, så det behöver du inte tycka mer över.

Multiuniversum
14-04-2008, 20:53
nvm...

Bobbo
14-04-2008, 20:58
Suck..

Förklara för mig som är så jävla dum då.

OnT: Sånt daltande nu för tiden, aldrig någon som gjort något fel. Det handlar alltid om sjukt folk som får kortare straff.

Twia
14-04-2008, 21:11
Förklara för mig som är så jävla dum då.

OnT: Sånt daltande nu för tiden, aldrig någon som gjort något fel. Det handlar alltid om sjukt folk som får kortare straff.

Indeed. Man gullar för mycket med folk nu för tiden.

Multiuniversum
14-04-2008, 21:15
Ja för fan, klart ni har rätt. Skjut varenda jävel som inte är som de ska, så är problem löst då.

http://www.youtube.com/watch?v=2UzcKUH2yl0

Bobbo
14-04-2008, 21:18
Skjuta och skjuta, räcker gott och väl att spärra in dem för alltid.

Avicil
14-04-2008, 21:19
Livstid finns redan, så det behöver du inte tycka mer över.

Jag skrev livstid med kursiverad stil eftersom jag ville betona att jag verkligen menar att de ska in hela livet.

Leksing
14-04-2008, 21:27
Jag skrev livstid med kursiverad stil eftersom jag ville betona att jag verkligen menar att de ska in hela livet.

Det vore oförglömligt med ett riktigt livstidsstraff.

Avicil
14-04-2008, 21:44
Det vore oförglömligt med ett riktigt livstidsstraff.

Eller hur, Bush är bara så oförglömlig liksom och det skulle Reinfeldt eller vem fan det är som sköter sånt också bli om han införde livstid <333

ZYb3rDUCK
14-04-2008, 22:40
Går i samma klass som 2 killar som bor i Torsåker. (Byhålan som 42 åringen bodde i).
Han kallas tydligen i den trakten för "Trosrunkaren" efter sina mindre normala vanor.

Xompa <3
14-04-2008, 23:11
Hade jag fått chansen så hade jag slaktat honom :]

Blöbba
14-04-2008, 23:34
Jack THE RIPPER! :D

Xompa <3
15-04-2008, 00:49
yes hade skärt upp han bränt upp köttet pissat på det och sen grävt ner det i en kompost hög med massa skit HEHEHHE

Disturbed
15-04-2008, 01:03
yes hade skärt upp han bränt upp köttet pissat på det och sen grävt ner det i en kompost hög med massa skit HEHEHHE

HEHEHEHHEHE, Signed.

Elite-Magge
15-04-2008, 06:40
Jag hade tagg ett avsågat sånt där gevär, (glömt va dem heter xD "shotgun") och skjutit han först i knäna sen armbågarna sedan stått och stampat han i magen till döds.

Multiuniversum
15-04-2008, 12:22
Vem är det som är sjuk igentligen?

Poncho
15-04-2008, 12:29

hahah xD

fett synd om henne
hade nån ett ljus vid ett fönster?

iXi
15-04-2008, 12:42
Och då sjunker man ju absolut inte ner till hans nivå?

Twia
15-04-2008, 13:35
hahah xD

fett synd om henne
hade nån ett ljus vid ett fönster?

Jag hade, eller ja. Mamma, men det var jag som sa till henne.

Och då sjunker man ju absolut inte ner till hans nivå?
Ibland måste man göra det för allt folk ska förstå.

Kexchoklad
15-04-2008, 14:30
Min kusin heter Engla, så trodde det först var hon. ^^

Heaton
15-04-2008, 14:37
Där flera miljoner barn i afrika och resten av världen. Bara för att en liten flick dör i Sverige blir det jättestor uppståndelse. Var hon en prinsessa eller något i den stilen? Varför bryr ni er så jäkla mycket för att en random person dog?
Ja, jag tycker synd om hennes familj och hennes vänner men jag sätter inte ljus i fönstret och gör 10000000 trådar på varje forum (inte på tn men på andra) om att en liten flicka har dött.

Miwna
15-04-2008, 14:41
Om "vi" dödar den här Anders så borde väl ändå samhället räknas som mördare och då mördas.

Det håller inte att dela ut dödsstraff.

Elite-Magge
15-04-2008, 14:47
Där flera miljoner barn i afrika och resten av världen. Bara för att en liten flick dör i Sverige blir det jättestor uppståndelse. Var hon en prinsessa eller något i den stilen? Varför bryr ni er så jäkla mycket för att en random person dog?
Ja, jag tycker synd om hennes familj och hennes vänner men jag sätter inte ljus i fönstret och gör 10000000 trådar på varje forum (inte på tn men på andra) om att en liten flicka har dött.

Det är ju fan hemskt. Det är i VÅRT land, klart vi bryr oss om folk här, kan dock hålla med om att folk dör varje dag typ i bomber i irak och svält i afrika. Men vem bryr sig om dem, inte jag trött på de. vill bara bomba dem så allt utrotas xD så dem slipper bomba så mkt själva..-.-. Men tycker ändå att ett barn som blev (10år?) om jag ej har fel, är rätt hemskt.. Och man vågar knappt tänka på vad hon kan ha blivit utsatt för..

Emopinglan14
15-04-2008, 15:13
Det är ju fan hemskt. Det är i VÅRT land, klart vi bryr oss om folk här, kan dock hålla med om att folk dör varje dag typ i bomber i irak och svält i afrika. Men vem bryr sig om dem, inte jag trött på de. vill bara bomba dem så allt utrotas xD så dem slipper bomba så mkt själva..-.-. Men tycker ändå att ett barn som blev (10år?) om jag ej har fel, är rätt hemskt.. Och man vågar knappt tänka på vad hon kan ha blivit utsatt för..

Du tar fan priset som Nordics dummaste medlem.

käraste
15-04-2008, 15:19
Jag står fast vid min sak och säger som det är.. Ni idioter vill döda folk som gjort något fel är det fel på, isåfall är det ni det är fel på, tyvär.

Avicil
15-04-2008, 15:32
Det är ju fan hemskt. Det är i VÅRT land, klart vi bryr oss om folk här, kan dock hålla med om att folk dör varje dag typ i bomber i irak och svält i afrika. Men vem bryr sig om dem, inte jag trött på de. vill bara bomba dem så allt utrotas xD så dem slipper bomba så mkt själva..-.-

Mogen åsikt.

Bengtsson
15-04-2008, 15:44
Usch, den eviga moralfrågan om dödsstraff.

Jag och Lotta diskuterade den för inte så länge sedan. Jag kom fram till att jag inte själv skulle kunna dela ut ett dödsstraff åt någon person. Inte heller se någon annan göra det. Dock vet jag inte hur det känns att förlora en nära kompis/familjemedlem heller.

Tror faktiskt inte att jag är så stor att jag inte skulle vilja se att personen ska dö om det var min lillebror istället för Engla. Folk säger att de är så präktiga, men när det kommer till kritan så är det nog flera som inte skulle tveka på att avliva den skyldiga. Säger dock inte att alla skulle sätta en kula i huvudet på personen, långt ifrån. Men vissa skulle nog, hoppas bara att man slipper hamna i den situationen. Nu har jag inte någon som helst fakta som backar upp mig utan detta är endast baserat på mina egna tankar.

Men nu var det Engla som dog, hemskt? Ja. Rör det mig? Lite. Bryr jag mig om vad som händer med mördaren? Nej.

Bajen
15-04-2008, 15:57
"vet ni vad skillnaden på påven och engla var? -Påven dog oskuld"

Avicil
15-04-2008, 16:00
Vad lustig du var nu Bajen. Önskar att jag vore lika finurlig som dig.

Ola Magnell
15-04-2008, 16:09
Edited.

Leksing
15-04-2008, 16:19
"vet ni vad skillnaden på påven och engla var? -Påven dog oskuld"
hahhaha, den va faktiskt roligt! :D

Ceefyra
15-04-2008, 16:36
Ibland måste man göra det för allt folk ska förstå.

Är det värt att tortera han till döds för att han ska förstå det, när han ändå kommer att va död när han väl förstod det?

Twia
15-04-2008, 17:03
Är det värt att tortera han till döds för att han ska förstå det, när han ändå kommer att va död när han väl förstod det?
Jag tror man skulle avskräcka en hel del från att begå sånna här mord om man gjorde det. Samtidigt tycker jag det är fel att döda folk. Men det blir ju inte bättre. Det blir snarare värre idag. Om vårat system som vi har idag inte funkar får vi helt enkelt försöka gå andra vägar och skapa ett nytt system.

Ola Magnell
15-04-2008, 18:41
Men problemet är väl att vårat system funkat ovanligt bra. Speciellt i jämförelse med diverse "an eye for an eye"-land

Phoenix_Candia
15-04-2008, 18:58
man borde fan införa "an eye~" saken :S

Ceefyra
15-04-2008, 18:58
Jag tror man skulle avskräcka en hel del från att begå sånna här mord om man gjorde det. Samtidigt tycker jag det är fel att döda folk. Men det blir ju inte bättre. Det blir snarare värre idag. Om vårat system som vi har idag inte funkar får vi helt enkelt försöka gå andra vägar och skapa ett nytt system.

Vad talar för att vi skulle få färre våldsbenägna människor om vi införde hårdare straff (ev. torteras till döds som någon nämnde)? Vad jag har hört så föder våld bara ännu mer våld.

Twia
15-04-2008, 19:10
Men problemet är väl att vårat system funkat ovanligt bra. Speciellt i jämförelse med diverse "an eye for an eye"-land
Jo, men jag har fått en bild av att vi har ganska hög kriminalitet i Sverige jämfört med många andra länder(procentuellt till befolkningen). Det kan säkert vara fel, men det är bilden som jag har fått. Jag har några vänner som är araber, födda i Libanon, Palestina och Kurdistan. Alla säger "I Sverige händer det inget om du snor en bil eller rånar någon, i mitt hemland skulle de huggt av din hand. Här pratar man bara med folk och får böta kanske 2 tusen kronor, och det är ingenting." Sen finns det svenskar som beter sig exakt likadant. Deras ursäkt är "Jag har det svårt hemma" eller "Jag skiter i om andra lider av det". Det finns två sätt att lösa detta på. Jag tror att en blandning av båda är bra. Att prata med de som INTE blir dömda till döden och ge dem ett ganska hårt straff. Om någon mördar en annan människa så kan han få ett ganska långt fängelsestraff tycker jag. Och då kan man även försöka prata honom till rätta. Men fortsätter han då att mörda när han blivit frigiven så tycker jag faktiskt att han ska ska behandlas på samma sätt.

Vad talar för att vi skulle få färre våldsbenägna människor om vi införde hårdare straff (ev. torteras till döds som någon nämnde)? Vad jag har hört så föder våld bara ännu mer våld.
Du har hört, jo det kan säkert stämma. Men läs av jag skrev till Ola ett par rader upp.

Bobbo
15-04-2008, 19:19
Visst antalet stölder kanske hade minskat ifall man infört hårdare straff men brott av detta slag begås av sjuka människor. Sjuka människor skiter i lagar och regler.

Redmark
15-04-2008, 19:38
När jag läste om Engla för första gången så tyckte jag inte synd om henne eller hennes föräldrar alls. Att man låter en 10-åring cykla/ta sig hem själv på kvällen så får man vad fan skylla sig själv. Bättre koll på sina barn helt enkelt.
Sen att man skulle ställa ett ljus vid fönstret för att hedra eller vad man nu skulle göra, varför ska man göra det för just henne? De andra som dör i bilkrash, hjärtattack och dessa vanliga dödsorsakerna. Ska man inte sätta ett ljus för dem också?

Blir bara förbannad på såna här nyheter. Skitnyheter helt enkelt. Kom med något bättre!

Off:
Det finns ingen lag som säger att man inte får rymma från fängelset heller. Sjukaste jag har hört. Sverige är inte bra, fram med hårdare straff.

Ceefyra
15-04-2008, 20:12
När jag läste om Engla för första gången så tyckte jag inte synd om henne eller hennes föräldrar alls. Att man låter en 10-åring cykla/ta sig hem själv på kvällen så får man vad fan skylla sig själv. Bättre koll på sina barn helt enkelt.
Sen att man skulle ställa ett ljus vid fönstret för att hedra eller vad man nu skulle göra, varför ska man göra det för just henne? De andra som dör i bilkrash, hjärtattack och dessa vanliga dödsorsakerna. Ska man inte sätta ett ljus för dem också?

Blir bara förbannad på såna här nyheter. Skitnyheter helt enkelt. Kom med något bättre!

Off:
Det finns ingen lag som säger att man inte får rymma från fängelset heller. Sjukaste jag har hört. Sverige är inte bra, fram med hårdare straff.

Även Engla får skylla sig själv, även fast detta inte har haft någonting med hur hon agerade att göra? Ska hennes föräldrar skylla sig själva för att en möjligtvis, psykiskt instabil man dödar deras barn? Och det är väl ingen som hindrar dig från att ha ljus i ditt fönster 24/7 om du nu tycker att det är så viktigt att "hedra" alla som dör.

Emopinglan14
15-04-2008, 20:23

Off:

Glöm inte att hon även cyklade utan hjälm.

Avicil
15-04-2008, 20:29

Off:

Jag cyklade alltid hem själv från polare osv. från och med att jag var runt 9 eller 10 skulle jag tro. Det är ingen som ska behöva känna sig skyldig för att de låter sitt barn göra det, det ska kunna vara helt ofarligt.

men aja kanske är för ful för att folk ska vilja våldta mej ;//

/wrist

ps cyklade ofc med hjälm

Xitoz
15-04-2008, 20:40
Var 5:te sekund dör ett barn av svält, när gjorde ni en tråd för dem senast eller tände ett ljus?

Ceefyra
15-04-2008, 20:43
Var 5:te sekund dör ett barn av svält, när gjorde ni en tråd för dem senast eller tände ett ljus?

För att det inte berör folk på samma sätt, det problemet ligger inte folk så nära till hands. Det är iaf min gissning

Xitoz
15-04-2008, 20:49
För att det inte berör folk på samma sätt, det problemet ligger inte folk så nära till hands. Det är iaf min gissning

Alltid någon som fött dem? Man kan inte leva om man inte har blivit född av en förälder?`Tänk hur dem kämpar för att överleva med kanske hela sin familj, endå dör dem? Dem har samma värde som lilla Engla.

Ceefyra
15-04-2008, 20:58
Alltid någon som fött dem? Man kan inte leva om man inte har blivit född av en förälder?`Tänk hur dem kämpar för att överleva med kanske hela sin familj, endå dör dem? Dem har samma värde som lilla Engla.

Deras föräldrar, ja. Men nu pratade vi väl ändå om "vi" här på TN som ej hade gjort nya trådar om varje dödsfall? Det är "vi" här på TN jag syftar på när jag säger att det inte berör "oss", lika mycket som just Englas död.

Xitoz
15-04-2008, 21:00
Deras föräldrar, ja. Men nu pratade vi väl ändå om "vi" här på TN som ej hade gjort nya trådar om varje dödsfall? Det är "vi" här på TN jag syftar på när jag säger att det inte berör "oss", lika mycket som just Englas död.

Ok, alla som träffat Engla eller pratat med henne någonstans säger Ja.

Teewest
15-04-2008, 21:11
Jag har hört väldigt mycket om detta men inte riktigt läst så mycket om det. Eftersom många här på forumet skriver att man ska tortera honom till döds antar jag att han själv torterade denna flicka? Hursomhelst om han nu gjorde det så tycker jag såklart synd om henne. Hade hon varit i någon form av släkt till mig hade jag troligtvis överreagerat.
Men jag förstår inte varför pressen blir så jävla intresserad av detta fall, jag menar jag trodde folk dog hela tiden? Vist får jag ''press bilden'' av nån som sitter och skriver massa dumt i fetstil och telefoner ringer överallt(you get it..?). Men det borde förf*n finnas lite diskreta lagar för vad dem får skriva och inte. Egentligen borde jag inte säga så mycket eftersom jag inte riktigt vet vad som har hänt med denna flicka men även om hon hade blivit torterad i 10 timmar så borde man inte bli så jävla uppmärksam för det. Jag är nog säker på att det är någon där ute som har upplevt värre. Det finns egentligen så mycket frågor inom detta men när det gäller denna brottsling så borde det finnas några undantag för straffet. Något mot Texas straff.

Off: Vill man diskutera ett annat fall så tycker jag man skall diskutera den där tjejen som blev slagen av 6 andra tjejer. Också dem andra 2 killarna som stod utanför och kollade läget. Well flickan lever, och var i nära dödsrisk. Hon blev iof slagen i 40 min vilket inte är någon skillnad till denna flicka i Sverige. Ja, jag vet det är i US men jag menar i ett land klassad 1a så borde inte detta förekomma. Speciellt där det hände. Det är föräldrarnas fel, att dem skämmer ut sina barn och ger en dålig uppfostran. Efter förhöret säger dem ''å nej vi kommer försent till.. vet inte vad..'' och ''jag vill ner till stranden''. Detta visar bara att dem inte förstår hur allvarligt detta är och väldigt ouppfostrade. Dem kunde även ha varit sarkastiska, who knowes..

Psygabber
15-04-2008, 21:22
-Varför slängde Engla cykeln i skogen?
- Hon fick åka Saab istället

Ceefyra
15-04-2008, 21:25
-Varför slängde Engla cykeln i skogen?
- Hon fick åka Saab istället

Oj, det var ju värst vad mycket du hade att tillföra diskussionen.

Ruze
16-04-2008, 15:35
I lol'ed irl

Karelazi
16-04-2008, 15:52
lol @ dom som vill slita mördaren i stycken och allt vad ni fantiserar om.

Bengtsson
16-04-2008, 16:02
Off: Vill man diskutera ett annat fall så tycker jag man skall diskutera den där tjejen som blev slagen av 6 andra tjejer. Också dem andra 2 killarna som stod utanför och kollade läget. Well flickan lever, och var i nära dödsrisk. Hon blev iof slagen i 40 min vilket inte är någon skillnad till denna flicka i Sverige. Ja, jag vet det är i US men jag menar i ett land klassad 1a så borde inte detta förekomma. Speciellt där det hände. Det är föräldrarnas fel, att dem skämmer ut sina barn och ger en dålig uppfostran. Efter förhöret säger dem ''å nej vi kommer försent till.. vet inte vad..'' och ''jag vill ner till stranden''. Detta visar bara att dem inte förstår hur allvarligt detta är och väldigt ouppfostrade. Dem kunde även ha varit sarkastiska, who knowes..

Jag vet, vi läser allt i kvällstidningarna och tror blint på vad som står där!
http://www.theync.com/media.php?name=2447-cheerleader-begs-for-mercy-as-she-is-brutally-beaten-by-friends
(obs, olämpliga bilder kan finnas på sidan, kolla på egen risk)

käraste
16-04-2008, 16:25
http://www.theync.com/media.php?name=2447-cheerleader-begs-for-mercy-as-she-is-brutally-beaten-by-friends
(obs, olämpligabilder kan finnas på sidan, kolla på egen risk)
Ja, dem var ju rätt olämpliga.

Snowflake
16-04-2008, 18:03
(obs, olämpliga bilder kan finnas på sidan, kolla på egen risk)

Väldigt olämpligt ja.. speciellt om man sitter i vardagsrummet jämte TV soffan! xD

Balinho#16
16-04-2008, 18:25
Det var de värsta jag sett men det e konstigt lvistid i fängelse är 10 år i sverige.

De va en annan kille som hade vart inne i 70 år han hade blivit släppt 4-5 ggr men då går han o våltar nån 8 årig kille o dödar en kvinna och sånt men det e så sämst.
Och de borde fan ha gett han som jag sa och han som dödade Engla dödsstraff för det första de gjorde för att han lastbilschauffören hade vart inne förut för våldtäkt och sånt jag tkr de ska ha livstids direkt det är ingen snack om saken.

Multiuniversum
16-04-2008, 20:54
man borde fan införa "an eye~" saken :S

Finns även ett uttryck som lyder, ett öga för ett öga och tillslut är hela världen blind.

http://img232.imageshack.us/img232/5195/00affish1205479790wr2.th.jpg (http://img232.imageshack.us/my.php?image=00affish1205479790wr2.jpg)

Koschei
18-04-2008, 08:00
Det märks att inte särskilt många här vet hur psykopati ter sig, då skulle ni förmodligen inte vara lika snabba med att döma mördaren. Nu finns det säkerligen vissa som kommer hävda motsatsen, men det beror enbart på okunnighet inom området.
Nu är det ännu inte fastställt att Eklund är en psykopat i all ära, men hans sätt att mörda indikerar på känslokyla, vilket är grundläggande för en psykopat. Även andra faktorer i det här fallet skulle tyda på det, men det är för tidigt för att säga något än. Psykopati eller inte så berättigar det inte hans handlingar, man kan lida av denna sjukdom utan att känna behovet att skada andra människor. Olyckligtvis, för både offrens och mördarens del, är det någon händelse som triggat Eklund att kliva över gränser och utföra dessa handlingar.

Min poäng är att allt har sin förklaring, även Eklunds mord, han har nog lidit mer än vad de flesta på det här forumet någonsin kommer att förstå. Trots det finns det inget "botemedel" för personer som denna, jag yrkar för livstids fängelse för Eklunds del.

Burre
20-04-2008, 18:11
Han e sjuk -.-

Burre.

Agi
29-04-2008, 19:25
Den här posten är antagligen ett självmord här. Eller ett misstag. Ni får bli förbannade, visst.

Det är hemskt det som hänt. Anders Eklund har alltså åkt ut med bilen och sett en liten flicka som han mördade. Hemskt. Hon förtjänade inte att dö, det tycker väl ingen. Men vafan? Hur tänker ni som vill nyttja dödsstraff på denna person?
Jävla dubbelmoral. Det är ju fan som att... Ska vi våldta alla som är dömda för våldtäkt?
"Hörrni allihopa! Det är förbjudet att mörda folk. För att srämma er andra att inte göra det så mördar vi den här personen."
Fattar ni vilken dubbelmoral det här är?

Alltså, jag är emot dödsstraff.
Jag är också emot livstids fängelse.

Det kanske låter konstigt. Men nej för livstid. Tänk er: Om ni mördade en person när ni var 20 år. Så åkte ni in på 40 års fängelse. Sedan kommer ni ut igen. Får ni lust att mörda en person till då? Nej, jag tror inte det. Och om en person som suttit 40 år i fängelse fortfarande är kapabel till att mörda skulle han inte dömts till fängelse i första hand utan istället fått vård.

Till sist vill jag klargöra vissa saker.
1. Jag tycker att det är hemskt det här. Det är verkligen hemskt det som hänt med Engla.
2. Bara för att jag inte är för livstids fängelse betyder det inte att jag tycker att mördare ska 1 års fängelse. Nej jag tycker det ska vara 20 - 40 år för mord.

käraste
29-04-2008, 20:09
Han e frisk

käraste

Yacob
05-05-2008, 17:54
Den här posten är antagligen ett självmord här. Eller ett misstag. Ni får bli förbannade, visst.

Det är hemskt det som hänt. Anders Eklund har alltså åkt ut med bilen och sett en liten flicka som han mördade. Hemskt. Hon förtjänade inte att dö, det tycker väl ingen. Men vafan? Hur tänker ni som vill nyttja dödsstraff på denna person?
Jävla dubbelmoral. Det är ju fan som att... Ska vi våldta alla som är dömda för våldtäkt?
"Hörrni allihopa! Det är förbjudet att mörda folk. För att srämma er andra att inte göra det så mördar vi den här personen."
Fattar ni vilken dubbelmoral det här är?

Alltså, jag är emot dödsstraff.
Jag är också emot livstids fängelse.

Det kanske låter konstigt. Men nej för livstid. Tänk er: Om ni mördade en person när ni var 20 år. Så åkte ni in på 40 års fängelse. Sedan kommer ni ut igen. Får ni lust att mörda en person till då? Nej, jag tror inte det. Och om en person som suttit 40 år i fängelse fortfarande är kapabel till att mörda skulle han inte dömts till fängelse i första hand utan istället fått vård.

Till sist vill jag klargöra vissa saker.
1. Jag tycker att det är hemskt det här. Det är verkligen hemskt det som hänt med Engla.
2. Bara för att jag inte är för livstids fängelse betyder det inte att jag tycker att mördare ska 1 års fängelse. Nej jag tycker det ska vara 20 - 40 år för mord.

Dödsstraff skulle göra samhället så satans mycket säkrare.
Jag är för dödsstraff för att annars känns det som man inte tar mördare på allvar. Visst låt dom sitta i fängelse i ca 15 år. (Livstid är i snitt 15 år). Sedan, efter 15 år kommer dom ut ut finkan o sen? Offret är ju dött för 15 år sen, har offret någon andra chans, eller så? Mördaren får ju komma ut efter 15 år o göra vad han vill efter det.

Jag menar inte att man ska ha dödsstraff för det mesta som de flesta motståndarna till dödsstraff verkar tro... Han har mördat minst två personer, våldtagit flera andra och som sagt kan mördat en till...

Tycker ni han förtjänar en andra chans?!?!?!

Vad hade ni tyckt om en person mördat ditt syskon/kompis lr nåt. 15 år senare är han ute och får göra va han vill. Får din släkting/kompis det?

Alla som är emot dödsstraff när det används på ett konsekvent och stabilt sätt. Tänk på saken...

Jag menar inte att Sverige ska ha dödsstraff på samma sätt som USA till exempel, USA har det bland de mest korkade rättssystemen i världen...

käraste
05-05-2008, 18:05
Men sluta!!
http://img522.imageshack.us/my.php?image=englajl3.jpghttp://img522.imageshack.us/my.php?image=englajl3.jpg
OVer'ndóut!!!!!!!!!!!!

Erdman
05-05-2008, 18:07
Dödsstraff skulle göra samhället så satans mycket säkrare.
Jag är för dödsstraff för att annars känns det som man inte tar mördare på allvar. Visst låt dom sitta i fängelse i ca 15 år. (Livstid är i snitt 15 år). Sedan, efter 15 år kommer dom ut ut finkan o sen? Offret är ju dött för 15 år sen, har offret någon andra chans, eller så? Mördaren får ju komma ut efter 15 år o göra vad han vill efter det.

Jag menar inte att man ska ha dödsstraff för det mesta som de flesta motståndarna till dödsstraff verkar tro... Han har mördat minst två personer, våldtagit flera andra och som sagt kan mördat en till...

Tycker ni han förtjänar en andra chans?!?!?!

Vad hade ni tyckt om en person mördat ditt syskon/kompis lr nåt. 15 år senare är han ute och får göra va han vill. Får din släkting/kompis det?

Alla som är emot dödsstraff när det används på ett konsekvent och stabilt sätt. Tänk på saken...

Jag menar inte att Sverige ska ha dödsstraff på samma sätt som USA till exempel, USA har det bland de mest korkade rättssystemen i världen...

Själva dödsstraff frågan är väldigt intressant då alla har olika synpunkter på det.

Jag är emot dödsstraff. Jag menar, tänk dig själv i denna situationen:

Du dödade någon utan avsikt, ganska brutalt också. Du döms skyldig till mord och du får reda på att du ska avrättas om några månader för ett mord som inte ens var med meningen. Ett sådant mord kan vara att någon drar kniv mot dig och du slår mot honom, och träffar hans strupe så han kvävs till döds.

En annan sak till varför jag är emot dödsstraff är att du får bära det hela livet ut. Tänk dig själv att behöva stå ut med att veta att du har tagit någons liv, hur offrets familj mår och så vidare. Hade det varit jag så hade jag aldrig orkat med det och tagit mitt egna liv.

Sedan finns det psykopater som njuter av att döda människor, men det är en annan femma.

Yacob
05-05-2008, 19:23
Själva dödsstraff frågan är väldigt intressant då alla har olika synpunkter på det.

Jag är emot dödsstraff. Jag menar, tänk dig själv i denna situationen:

Du dödade någon utan avsikt, ganska brutalt också. Du döms skyldig till mord och du får reda på att du ska avrättas om några månader för ett mord som inte ens var med meningen. Ett sådant mord kan vara att någon drar kniv mot dig och du slår mot honom, och träffar hans strupe så han kvävs till döds.

En annan sak till varför jag är emot dödsstraff är att du får bära det hela livet ut. Tänk dig själv att behöva stå ut med att veta att du har tagit någons liv, hur offrets familj mår och så vidare. Hade det varit jag så hade jag aldrig orkat med det och tagit mitt egna liv.

Sedan finns det psykopater som njuter av att döda människor, men det är en annan femma.

Då ska ja också göra klart att man ska va frisk och ha kontroll över sina handlingar för dådet om man ska dömas till dödsstraff.

"Du dödade någon utan avsikt, ganska brutalt också. Du döms skyldig till mord och du får reda på att du ska avrättas om några månader för ett mord som inte ens var med meningen. Ett sådant mord kan vara att någon drar kniv mot dig och du slår mot honom, och träffar hans strupe så han kvävs till döds."

Det som du beskriver är ej mord. Det är vållande till annans död. Det ska ej vara dödsstraff ! Det är mord som ska vara det.

Mord, terrorism och högförräderi ska vara dödsstraff.

Och det där med att man itne står ut med att ha dödat någon, en mördare resonerar oftast inte på det sättet. En frisk mördare som begått mord har tänkt igenom konsekvenserna innan och därför accepterar han det.

Erdman
05-05-2008, 19:31
Då ska ja också göra klart att man ska va frisk och ha kontroll över sina handlingar för dådet om man ska dömas till dödsstraff.

"Du dödade någon utan avsikt, ganska brutalt också. Du döms skyldig till mord och du får reda på att du ska avrättas om några månader för ett mord som inte ens var med meningen. Ett sådant mord kan vara att någon drar kniv mot dig och du slår mot honom, och träffar hans strupe så han kvävs till döds."

Det som du beskriver är ej mord. Det är dråp i första fallet och vållande till annans död i andra fallet. Det ska ej vara dödsstraff ! Det är mord som ska vara det.

Och det där med att man itne står ut med att ha dödat någon, en mördare resonerar oftast inte på det sättet. En frisk mördare som begått mord har tänkt igenom konsekvenserna innan och därför accepterar han det.

Vafan. Jag blandar alltid ihop mord och dråp..

Men jag är iallafall helt emot dödsstraff. Det finns så jävla mycket värre saker än döden.

Yacob
05-05-2008, 19:52
Som...?

Erdman
05-05-2008, 20:00
Tortyr till exempel. Hur skönt är det att få sina fingrar fastspikade i ett bord och sedan dra bort naglarna med en tång? D:

Xaya Heartless
05-05-2008, 22:20
Jag kunde inte sagt det bättre själv :)

Yacob
06-05-2008, 14:22
Tortyr till exempel. Hur skönt är det att få sina fingrar fastspikade i ett bord och sedan dra bort naglarna med en tång? D:

Jätteskönt är det ju inte nej, men man lever ju efteråt, lr hur?

Bättre det än att dö...

Fast du menar väl inte att vi ska ha tortyr som straff? :S
Avrättning ska vara med giftinjektion vilket går smärtfritt

Erdman
06-05-2008, 19:21

Bättre det än att dö...

I sådana stunder önskar man att man vore död. Och nej, jag menar inte på att vi ska ha tortyr som straffmetod, visade bara att det finns saker som är värre än att dö.

Edit: Jag undrar om vi inte har kommit ifrån ämnet lite. Kan vi ta detta till PM istället? :)

€ric
06-05-2008, 21:26
Att straffa en pedofil med döden är inte rätt. Det är för milt. Klipp hans pung och låt han sitta vid de vanliga på ansalter och de kommer inte ha de roligt. De ska också få sitta där livet ut i en 3 sqm cell.

Ghambo
06-05-2008, 21:27
Om man införde dödsstraff skulle sånt här minskas radikalt.

Yacob
07-05-2008, 16:55
Just det!

Kanske kommit ifrån ämnet lite ja, men det är en bra diskussion :)

€ric: Tortyr tjänar enligt mig iaf ingenting till, pedofiler ska dock få fängelse, inte dödsstraff.

Multiuniversum
07-05-2008, 22:01

Bättre det än att dö...

Fast det är ju bara ljug att det går smärtfritt, det första injektionen är ett muskelavslappnande medel som värkar i stortsett omedelbart med sin förlamning. Den andra injektionen är ett smärtstillande medel som tar fyra till sex timmar på sig innan det ger effekt. Den tredej injektionen är ett mycket mycket plågsamt nervgift. Det är alltså förlamningen som får det att se fridfullt ut. I fall då folk varit naturligt imuna mot första injektionen(den muskelavslappnanden) har dom vridit sig i fruktansvärda plågor. Det tar ju ett par minuter innan man avlider av nervgiftet.

Yacob
09-05-2008, 06:07
Vart har du fått reda på det där?

Alla jag pratat med säger också att giftinjektion är smärtfritt och snabbt...

Balinho#16
16-05-2008, 15:22
Så vad har hänt med honom nu hur länge fängelse etc?

Liam
16-05-2008, 18:54

Varför i helvete ska du skriva i varenda tråd för?

KristalleN
16-05-2008, 19:00

Men för fan lägg ner du har typ bumpat halva forumet nu

Yacob
16-05-2008, 23:12
Måste ju faktiskt säga att alla era posts e onödiga o offtopic...

Jaa, inklusive min :D men var tvungen att säga det.

O ja, bumpen va väl onödig