PDA

View Full Version : Internet Kicks!

Hubba
06-04-2008, 21:42
Tju allihopa, nu är det såhär att jag får internet kicks med jämna mellanrum, ibland kan det dröja en hel dag innan jag får kick, men ni fattar principen, jag får dom då och då. (och dom varar ca, 10-15sec).

1. Jag har testat att koppla in i första telejacket, hjälpte inte
2. Jag har testat ny router, hjälpte inte
3. Jag har testat nytt modem, hjälpte inte

Vad tror ni mitt fel är?
Är det att jag bor för långt ifrån telestationen och därmed inte får någon vidare signal?
Är det kanske att jag har glapp i någon kabel etc?
Är det kanske som så att jag helt enkelt måste byta leverantör? Inte ens säkert att det hjälper, känner även en kille som bara bor någon kilometer från mig som har samma leverantör och han får inte kicks. Kör med Serverado, kanske inte så många som vet vilka det är men det va dom ända som levererade hit ut förrut, kommit fler nu kanske, men har inte bytt.

Oerhört tacksam för alla slags svar jag kan få! är jävligt förbannad på dessa kicks nu som gör så jag inte kan lira ordentligt!!

Wasabi
06-04-2008, 22:43
Vad för typ av lina har du? Och hastighet?

Kan vara att du bara har "förmkt". jag hade det, nätet vek sig hela tiden.

Hubba
06-04-2008, 22:57
Vad för typ av lina har du? Och hastighet?

Kan vara att du bara har "förmkt". jag hade det, nätet vek sig hela tiden.

Kör med 12mbits hastighet, får ungefär 6-7mbit's hastighet här.

Vad ska man i sånna fall göra för att bli av med kicksen? ta bort hastighet?

Wasabi
07-04-2008, 10:10
Du kan ju snacka med din ISP, de brukar vara hjälpsamma.

Hubba
07-04-2008, 21:32
Du kan ju snacka med din ISP, de brukar vara hjälpsamma.

Har kontaktat dom ett flertal gånger, men det verkar inte som att nått dom säger eller gör hjälper, därför vädjar jag efter era erfarenheter :eek::confused:

Redmark
09-04-2008, 09:43
Förlorade packet kan bero på kicks. Kolla ditt nätverkskort.

Hubba
09-04-2008, 17:42
Om det skulle vara mitt närverkskort, kan det fortfarande vara det som ställer till problem när ingen annan än just min dator får kick samtidigt?

Om det skulle vara mitt internet kort som är problemet, ska jag då uppdatera drivrutiner för kortet eller något annat?:)

Redmark
11-04-2008, 23:22
Ta reda på vad du har för nätverkskort och sedan titta om du hittar någon ny uppdatering åt den, dvs finns på deras hemsida.
Annars har du tillgång till lite sökning på Google.

Sebbee
11-04-2008, 23:28
Finns inget bättre än i/e kicks :)

Xompa <3
17-04-2008, 19:28
hur bor du, hus eller lägenhet?

en polare till mig bor i hus och han har kicks hela tiden, upp till var 10:e minut..
det beror på nåt med för gamla el ledningar att göra i huset eller nåt sånt :/ svårt att fixa ;o

Burre
20-04-2008, 18:17
Hade så förut också men det blev bättre med tiden :P

Burre.