PDA

View Full Version : Kollektivboende (diskussion)

Avicil
26-03-2008, 17:54
Tja, såg en annan tråd med liknande titel så tyckte vi kunde starta en diskussion om det här också. Vad tycker ni om kollektivboende, som de bodde back in the dayz? Skulle ni vilja bo så
? Gillar ni ost? Diskutera på

Själv skulle jag aldrig vilja bo som en jävla luffare i ett hus fullt av främlingar

Toxico
26-03-2008, 18:23
Nej, usch vad obehagligt. Jag har inget att komma med här men måste säga att det var ett utmärkt val av ämne! Verkligen genomtänkt!

Leksing
26-03-2008, 18:29
Jag skulle kunna tänka mig att bo så om det fanns gratis ost i kylskåpet.

och ajg tycker som Toxico sa att ämnet är bra!

Toxico
26-03-2008, 19:27
Nej vad dum jag känner mig, jag glömde svara på om jag gillar ost! Ja, det gör jag.

Lotta
26-03-2008, 21:09
Jag vet inte vad du tänkt dig med den här tråden riktigt. Men jag är inte den som är den, för jag bor i kollektiv! Med kära kusin vitamin och pojken. Det är ganska lugnt. För lugnt nästan. De spelar dator hela tiden, ja. Fy. Vad osten beträffar så är den sannerligen inte gratis. För folk som köper den. Dock brukar det folket inte vara jag. Så, för mig är den gratis. Är dock inte något större fan av ost. Om det inte ska vara i någon maträtt. Typ på gratäng.

Kollektiv är väl nice så länge man bor med folk man kommer bra överens med. Lasse, dvs Bengtsson, är ganska lätt att tas med. Dessutom har man alltid någon att umgås med. När folk inte är för upptagna vid datorn så klart. Vill man vara ensam så kan man latja i något annat rum. Ett hus på tre är i alla fall inte trångt.

Snowflake
26-03-2008, 22:11
känner man dom man bor med så är det väl inte så farligt att bo så. men att bo med complete strangers? no thanks. på tal om osten: no thanks.

Emopinglan14
27-03-2008, 08:12
Kommer att flytta ut snart och det mesta tyder på att jag att jag ska bo kollektivt, men med bekanta dårå.

Bengtsson
27-03-2008, 16:37
Man kan inte bo med okända personer hur länge som helst. Till slut lär man nog känna dem och så var den nöten knäckt. Jag kände t.ex. inte Lottas pojke är jag flyttade in här. Och då var de inte ens ihop.

Leksing
27-03-2008, 16:53
Man kan inte bo med okända personer hur länge som helst. Till slut lär man nog känna dem och så var den nöten knäckt. Jag kände t.ex. inte Lottas pojke är jag flyttade in här. Och då var de inte ens ihop.

nu måste jag passa på att fråga, är det du som står för gratisosten?

Bengtsson
27-03-2008, 22:15
nu måste jag passa på att fråga, är det du som står för gratisosten?

Icke, här är det bara en ost som är gratis, och den äter man inte.

Don Bulle
28-03-2008, 13:43
Tja, såg en annan tråd med liknande titel så tyckte vi kunde starta en diskussion om det här också. Vad tycker ni om kollektivboende, som de bodde back in the dayz? Skulle ni vilja bo så
? Gillar ni ost? Diskutera på

Själv skulle jag aldrig vilja bo som en jävla luffare i ett hus fullt av främlingar

Ingen större förtjusning till ost, nej :)

Föressten så skulle jag (precis som alla andra I guess) kunna bo i kollektiv om jag kände de jag bodde med, dvs mina vänner. Dock skulle det kunna vara farligt då vi har en tendens att irritera oss något otroligt på varandra ibland :)

Avicil
30-03-2008, 19:55
nu när det har kommit fram att det bjuds på ost i kollektivboenden så har jag ändrat min åsikt

tack vare denna oförlömliga mejeriprodukt så har ni lyckats konvertera mig <3

Xompa <3
09-05-2008, 10:50
Kollektiv? no thanks

Xyl'fire
09-05-2008, 12:36
Kollektiv är helt ok, som sagt, om man bor med rätt personer. Annars kan man flippa rätt ordentligt. Skulle aldrig få för mig att bo i studentkorridor dock <.<

Ruji
10-05-2008, 13:10
Det beror på vilka man bor med, jag vet inte om jag skulle klara av att bo kolletkivt med mina vänner eftersom för eller senare så skulle man gå varanade på nerverna.
Men samtidigt så kan jag tänka mig det eftersom vi delar alla nästa samma intressen så man har ju alltid ngn att vara med eller ngn att hitta på ngt med.

Yours Ruji

Brotected Kexchoklad
13-05-2008, 15:29
Jag skulle kunna tänka mig att bo I en ost

Balinho#16
16-05-2008, 15:18
Haha aa :P ost forever