View Full Version : Pojke behöver verkligen din hjälp.[obs väldigt allvarligt/seriöst.]
Innan du skriver läs \/
*Nej, detta har inget med Emo att göra.
*Nej, jag kommer inte ta självmord/skära mig.
*Nej, detta är inte för att jag är ''emo''.
*Nej, detta är inte för uppmärksamheten skull.
*Jag har tagit mig god tid att skriva detta.
*Ja, detta har med irl att göra
*Ja, du kan klassa detta som kris.
*Ja, jag har förbrukat internet.
Jag ser detta inte passande i veckans tråd eftersom dena tråd är personlig och eftersom jag behöver hjälp/svar. Jag uppskattar väldigt mycket om jag får ha denna tråd här!
Jag kommer 100% ignorerar oseriösa svar.
Jag skriver detta för jag verkligen behöver eran hjälp.
----------------------------------
Hursomhelst innan jag frågar efter eran hjälp måste jag berätta lite i början.
Nu är det så att jag för ett tag sedan fick jag kontakt med en flicka på internet som skulle börja på min skola.
Vi träffades på bilddagoken.se. Vi visade intresse för varandra och ja, vi blev tillsammans. Mycket hände, vi skrev väldigt för ofta på msn. Detta gjorde att det blev konflikter. Alltså -vi skrev för mycket på msn och pratade för lite irl-.
Nu är det så att hennes vänner(som är ett par stycken) säger att jag ''playar'' henne. Dem har fått många att vända mot mig, dem har skickat mig även hot sms som lyder typ ''om du inte lämnar henne så kommer vi få dig att må dåligt''. Sedan det smset har jag försökt låta bli msn. Det blev att jag loggade in varannan dag eller så. Nu efter ett stort uppehåll på msn har jag fått reda på att många(jag menar många) har börjat få fel bild av mig, liksom dem flesta hatar mig. Dem säger att jag har playat henne och massa andra hemska saker. Dem säger med att jag inte ska vara rädd för mitt ryckte, för det är redan förstört. Dem säger att dem ska göra vad som krävs för att folk ska se ner på mig och att jag inte ska hitta någon annan .Men jag vet vem jag själv är, jag har aldrig playat något och kommer aldrig att göra det. Men när jag säger det så förnekar dem det. Det är som att dem har fått höra så mycket skit om så att minna ord inte hjälper.
Så jag beslöt mig att radera min msn, inte riktigt men jag track på massa bokstäver och kopierade det och bytte lösen ord. Nu vet jag inte vad jag har för lösenord men jag ser det som ett hinder att inte lösa detta genom msn.
Iallafall minna närmaste vänner har vänt emot mig och min familj lyssnar inte riktigt på mig. Jag är rädd att det ska bli värre. Jag känner att jag inte vågar gå till skolan imorgon. Jag vet verkligen inte vad jag ska göra.
Jag behöver verkligen eran hjälp! Tibianordic är det ända stället jag kan vända mig mot nu. Så snälla skriva era åsikter, hjälp eller vad mer det går! Var inte rädd för att den ska var fel, bara posta! En desperat tonåring behöver din hjälp! Tänk er själva när ni gick i 7an, please.
-----------
Skriv också om det var något ni inte förstod!!!!
Okej, jag har inte gillar dig som person jätte mycket här på TN. Men många är inte samma irl som på internet.
Men jag ska försöka hjälpa dig... Vissa personer har en tendens att säga vissa saker vid fel tillfällen. Jag har många vänner som gör det. Det är lätt hänt, men ibland får man helt enkelt vakta sin tunga. Att vara social, utåtriktad, snäll och hjälpsam brukar vara ett bra sätt att bli omtyckt på. Man ska inte vara för snäll, social osv... Då får folk givetvis något emot en eftersom det blir "för mycket".
Försök prata med tjejen. Du kan tex leta upp henne på en rast och säga att du verkligen behöver prata med henne. Förklara hur du känner och förklara varför folk vänt sig mot dig. Säg att du verkligen inte playar henne för så snygg är du inte eller något... Och om du verkligen älskar henne, gör allt för att få tillbaka henne. Om man verkligen älskar någon eller tror på något så finns det inga gränser för vad man gör. Allvarligt talat, det finns verkligen inte det.
Är du kanske störig på lektionerna? Försök hålla en låg profil och kanske vara lite softare ;)
Vet inte hur jag ska hjälpa dig mer. Känner inte dig irl, så det blir svårt.
Karelazi
18-03-2008, 19:06
Säg att du verkligen inte playar henne för så snygg är du inte eller något...
Ja det lär ju verkligen hjälpa, haha.
Eftersom det var en jävla knipa så bör du börja med att snacka med tjejen i fråga och säg sanningen.
@Karelazi
Jag menade att han skulle säga något som han verkligen menade, jag bara tog något ur luften. Men han sa ju att han inte haft lätt att få tjejer osv, då är det första man gör knappast att man försöker playa en tjej.
Ring henne, säg att du vill snacka och berätta hur du känner för henne. Varför dina föräldrar har påverkats har jag ingen aning om, men fråga dina polare vad dem håller på med, eller bara skit i dem. Jag skulle hellre varit ensam än att vara tvungen att hänga efter någon och låtsats som allt är som vanligt. Nu vet jag inte vad du är för slags emo eller allt vad det heter, men testa och luta mer åt att vara som alla andra, så skulle kanske trycket släppa lite.
Obs: Högstadiet är tufft.
Fjortisar i ett nötskal, haha.
Låter ju som ett jävla högskoledrama i någon pissig amerikansk collegefilm.
Nåväl....
För det första, vadå din familj inte lyssnar på dig? Skulle jag fan se som ett större problem än några horor som springer runt i klass 7 och snackar skit om en.
Försök att snacka med dina föräldrar seriöst och verkligen få dom att förstå hur du känner och vad du tänker & tycker om henne/situationen.
Efter det, även om dina päron inte lyssnat på dig, skall du ta ett rejält jävla snack med tjejen din. Om hon nu mot förmodan skulle säga att du hittat på sakerna allt för att få hennes kompisar att se ut som skit, kan du ju lika gärna dumpa henne, då är det ju inget att ha lol...
Försök få folk att förstå, och du måste själv förstå att dina skolkamrater inte riktigt har mognat till då dom endast verkar lyssna på rykten om dig, fast det låter ju som om du nästan gjort något allvarligt om ALLA (låter som det) är emot dig.
Vad kan man säga, lycka till.
/dr Phil
Usch fyfan, det kan inte kännas så bra just nu...
Jag kan inte komma på något bra du kan göra just nu.
Men själv hade ja nitat dom, förutom tjejerna.
Som andra sa så borde du snacka med flickvännen,
Ja du.. jag går ochså i sjuan, Kan ju säga såhär.. Möta någon över internet är ju inte det smartaste man kan göra. Men nu är det gjort, ta dig samman pojk! Snacka med henne, jag tror inte att någon kommer och slår ner dig precis. Känner du dig hotad på något sätt måste du gå till läraren!
Hih, jag blir närstan lite nostalgisk när jag läser det här. Det kanske var elakt sagt. Jag menar bara att jag känner igen mig mycket från min egen högstadietid. Jag har också haft ett kasst rykte som egentligen inte var grundat på någonting. Folk i den åldern är bara allmänt jävliga. Nu kan jag dock se tillbaka på den tiden och känna att jag utvecklades som person av hur det var då. Jag är nästan glad att jag upplevde det.
Nu till ditt problem. Hur svårt det än kan kännas, så ska du bara skita i dem. För fan killen, du behöver inte såna vänner. Jag var också "mobbad" av mina polare, samtidigt som jag umgicks med dem. Jag tror att det hade att göra med att jag var ensam tjej i ett killgäng, så de visste inte riktigt hur de skulle bete sig mot mig när de var flera. En och en var det aldrig likadant. Grupptryck kallas det kanske. Hur som haver, det hjälper inte att springa efter folk och liksom tvinga dem att vara ens vän. Det är lättare att respektera någon som inte bryr sig om vad andra tycker. Visa att du är bättre än så. Att deras snack inte rör dig i ryggen. Jag är fortfarande kompis, fast på riktigt nu då, med några av de som trakasserade mig under högstadietiden. När de insåg att jag var skön, haha.
Tjejen verkar också påverkas för mycket av vad hennes polare tycker. Kanske drog hon igång hela grejen för att hon inte visste något vettigt sätt att göra slut på. Genom att sprida rykten om att du var en player behövde hon aldrig ta inte med det jobbiga att göra slut. Omoget och fegt, men folk växer upp. Om några år ser du tillbaka på det här och ler.
Snowflake
18-03-2008, 21:25
7an, good times. good times.
Försök snacka med henne, över telefon eller träffa henne någonstans och förklara vad du tycker/känner och att du inte playar.
Sen det där med dina föräldrar som inte lyssnar ordentligt. Få dom att fatta att du menar allvar, kommer ihåg att vissa saker som hände i 7an som var dödligt allvar tog mina föräldrar som ett skämt när man förklarade.
Good luck boy!
Tjejen verkar också påverkas för mycket av vad hennes polare tycker. Kanske drog hon igång hela grejen för att hon inte visste något vettigt sätt att göra slut på. Genom att sprida rykten om att du var en player behövde hon aldrig ta inte med det jobbiga att göra slut. Omoget och fegt, men folk växer upp. Om några år ser du tillbaka på det här och ler.
Kan också vara så lätt att hennes tjejkompisar tyckte du tog henne ifrån dem. Alltså att hon tillhörde dig, sen tog du henne ifrån dem eller något. Det har hänt mig, jag trodde nästan på vad dem sa. Att jag var jobbig osv... Till slut fattade jag att jag inte var det eftersom mina polare sa det till mig, både killar och tjejer. När jag insåg det så insåg jag också hur korkad min dåvarande flickvän var, som trodde på detta. Efter att ha försökt snacka med henne och fått svaret "Men något av det måste ju vara sant, det ligger en gnutta sanning i allt" -dumpade jag henne. Sånna tjejer är inget att ha. Seriöst. Du har hela livet på dig, en tjej hit och en tjej dit gör inte så jäkla mycket. Lev livet medans du kan kompis ;) (menar självklart inte att du ska playa runder!)
Klart du ska, när du kommer upp runt 16-17 är det supa & knulla som gäller
lite tibbs givetvis för att koppla av
Gör lite kul av situationen säg det var deras fel allting blev så här. Gå till skolan imorgon och var en man.
"Bros before hoes"
Xaya Heartless
19-03-2008, 08:22
Det här är första gången jag hör talas om att man kan vara en player över internet, haha.
Men till ämnet, har dina kompisar vänt dig ryggen för att du har 'playat' henne som de säger? Isåfall är de inget att ha så du kan lika gärna göra dig av med dem.
Men som folk tidigare har sagt, prata med henne och förklara hur du känner och hur det är. Funkar det så funkar det annars kommer du hitta någon annan senare :)
Phoenix_Candia
19-03-2008, 08:47
ifall ingenting annat fungerar så får du väl sjukskriva dig en vecka lr två
Bengtsson
19-03-2008, 17:15
Helvete vad ungdomar kan vara taskiga. Jag har aldrig varit med om något liknande!
Det kan Lotta intyga. Jag var helt oförmögen att se att hon mobbades.
Bengan tipsar:
Så som jag förstår det har problemet inte längre med tjejen att göra i första hand. Det som är på gång nu är att folk har börjat mobba dig helt enkelt. Ta kontakt med en vuxen som du litar på. Kan vara en kompis förälder eller en lärare på skolan som verkligen lyssnar på dig och tar dig på allvar.
Sen kan jag inte hålla med om de andra som säger att du ska skita i dina kompisar. Lös problemet istället. Assumptions is the mother of all fuck-ups. Även om det bara var ett rykte om att du var en player som började det hela kan det ha växt nu. Dina kompisar kan mycket väl ha gjort dumma antaganden. Förklara och få dem att förstå.
Hoppas att det löser sig.
Balinho#16
19-03-2008, 17:54
Du kan väl ringa den där tjejen och förklara för henne,hennes kompisar o dina kompisar att du inte har playat med henne eller något.
Sen när du har förklarat kan du skaffa tebaka din MSN eller fixa en ny.
Om ni e fortfarande ihop föreslår jag att DU ska göra slut efter du förklarat att du inte har playat.
Eller så gör du som Bengtsson sa och talar med någon vuxen så du kan lösa detta problem.
Vilket problem du har.
Aja Jag går också i 7:an och jag går med mina polare som älskar HipHop&RnB och hatar Emosar o alla dom som lyssnar på Rock o sånt.
Men jag bryr mig inte om dom för jag känner dom innan dom blev såhär.
Det kallas GRUPPTRYCK som Lotta sa.
Ett råd till Teewest.
Prata med din Kurator på din skola och om det inte går bra så ta detta med din Mentor/Lärare och försök få ett möte mellan dina föräldrar och tjejens föräldrar och såklart dom som ökat rycktet hela tiden.
För att sprida ut ryckten som kränker andra är olagligt.
( Lärde mig det på Lag Och Rätt på SO )
Ta o prata med en kurator.
Sen prata med din mentor eller lärare och försök få ett möte som kan stoppa allt.
MvH .Me Himself. Hoppas Ditt Problem Går Att LÖSA ! :/
Tack allihop för er hjälp, jag uppskattar den verkligen. Ni har verkligen hjälpt mig.
Tidigare hade jag ingen koll, nu känner jag mig mycket säkrare vad jag ska göra.
Imorgon ska jag först och främst prata med minna vänner som jag inte har umgås på ett tag. Ska förlåta dem för att jag har lämnat dem åt sidan och berätta dem lite mer.
Sen till min käraste, jag ska försöka förklara först hur jag känner för henne. Men eftersom hon tycker detsamma som hennes vänner och alla andra så kan jag inte förlåta henne om hon nu ska kommer göra det.
Sedan till hennes vän som spred ryktet, förlåter hon inte så går jag till en lärare.
Sen är det bara 2 år att leva med ryktet eller om det blir bättre.
/\ min slutsats, det är ni som fick mig ända ditt, så ta åt er. Nu behöver jag lägga denna tråd åt sidan, så lock the thread please.
As you wish, thread locked! Vill du öppna den igen så skicka ett PM.
vBulletin® v3.7.4, Copyright ©2000-2009, Jelsoft Enterprises Ltd.