PDA

View Full Version : Varför välja att vara EMO?

Xitoz
26-02-2008, 09:06
Godmorgon Godmorgon. Finns inga många diskutioner längre och jag tycker att vi kanske kan försöka skapa en.

Det jag undrar lite och som vi kan diskutera är folk som väljer att vara Emo. Fjortisar blir inte alltid så glada om man skriver att dom är fjortisar och det kanske inte alla fjortisar som tror att dom är fjortisar.

Men Emo väljer man väl nästan att vara själv? Färga håret svart, gå runt i tröjor där det är någon ledsam smile osv. Är det inte lite konstigt att dom inte tycker om att bli kallade Emo då om det är som jag ser det att dom väljer det själv?

Snackade med en tjej på msn som var kompis med en tjej på min skola (den tjejen jag snackade med går på en annan skola) hon var Emo, jag hade dratt något emoskämt en gång och hon kände sig riktigt kränkt. Några dagar efter frågade jag varför man var kläd som man var och varför man var Emo. Svaret blev att man gillar mycket trumor och gitarr.

Dom går kläda fult för att dom vill visa att dom gillar trumor och gitarrer? Är det inte isåfall bättre att dom har en tröja som är någorlunda snyggare där det står "Jag gillar trumor & Gitarr <3"

Vad tycker ni om att gå kläd som Emo och deras musikstil och allt vad det är, och vad tycker ni om dem som väljer att vara det men som blir kränkta när man säger det?

Bobbo
26-02-2008, 09:09
Patetiskt rakt igenom. Ett desperat rop på hjälp. När man beter sig som de gör får man vara beredd på lite kommentarer. Hoppas snart denna lilla hype går över.

Kapten Usopp
26-02-2008, 09:25
emo>fail imo.

Tay
26-02-2008, 10:19
Alla som ingen har sett under de första 12 åren av deras liv blir emos. Vill man synas så blir man emo.

Agi
26-02-2008, 11:47
Nu ska jag försöka skriva något smart.

Det finns nog två sorters emos. Attentionwhores och emos.
Vissa klär sig ju bara superextremt superskumt för att... de känner för det? Kommer ihåg en spanskalektion när två personer i klassen diskuterade det. En som är superemo (Kanske inte emo... Men hon går runt i svart hår, färgat ofc, kattsvans, kattöron, svart kappa och såna där konstiga kläder, en gång hade hon napp t.o.m) och den andre killen är vanlig. Alltså ingen speciell stil. Han hatar emos helt enkel. Så de började "diskutera" och ett av hennes argument var:

Jamen bara sitt där och var helt vanlig då! Du följer bara ett mönster och gör aldrig något originellt.

Jag tycker att det är onödigt och de flesta är nog emos bara för att få uppmärksamhet. Är man ensam och lessen så skyltar man ju inte gärna med det. Blir man emo så blir det lite;
Kolla på mig! JAG ÄR EMO! TYCK SYND OM MIG!

En gång när jag var hemma hos en kompis så upptäckte jag att hon hade skärsår på armarna. Jag påpekade det inte eftersom jag antar att hon inte ville att jag skulle säga något om det. Efteråt så fick jag reda på att hon var asförbannad på mig för att jag inte sa något och att hon inte trodde jag brydde mig ett skit...

Det blev ett väldigt luddigt inlägg... Men vad jag försöker säga är:
Uppmärksamhet.

Sedan finns det ju den klassiska repliken alla emos kör med:
Emo är en musikstil!

Bengtsson
26-02-2008, 11:56
En gång när jag var hemma hos en kompis så upptäckte jag att hon hade skärsår på armarna. Jag påpekade det inte eftersom jag antar att hon inte ville att jag skulle säga något om det. Efteråt så fick jag reda på att hon var asförbannad på mig för att jag inte sa något och att hon inte trodde jag brydde mig ett skit...

Förstår om det kan kännas jobbigt att ta upp det, men om det är/var din kompis är det självklart att man ber personen sluta. Visst är det helt idiotiskt att skära sig i armen, men att säga att det bara är för uppmärksamhet är minst lika idiotiskt.

Känner bara en person som har skärt sig i armen (som jag känner till) och hon gjorde det på grund av depression. Ingen av oss upptäckte det eftersom hon aldrig visade det. Nu kom jag bort mig eftersom hon inte var "emo" och jag sätter punkt här.

Xaya Heartless
26-02-2008, 12:07
Det ä ofta, som tidigare skrivits, ett sätt för många att få uppmärksamhet. Dock har jag upptäckt att det nu finns så många emos att de inte sticker ut alls i mängden längre.
Bara för att någon skär sig så behöver det som sagt inte betyda att han/hon är emo.
Det kan vara ett rop på hjälp, att de mår väldigt dåligt etc och går man på en skola och ser att någon har skärsår på armarna så borde man anmäla det till rektor eller liknande.

Shino
26-02-2008, 12:16
Emos, emos och emos... Jag tror att man nuförtiden associerar emotionell musik med skärsår, men så vitt jag vet är det inte så. Förr var det att man var deprimerad och skar sig själv, men nu är det mer istället, som sagt, uppmärksamhet och stil helt enkelt. Om det är så att det är vissas sätt att be om hjälp, varför inte?

Man vet knappt längre vad ordet emo har för innebörd eftersom att man har hört det för mycket, men enligt mig så blandar man ihop de deppade skärarna med "musik- och stil-emon".

Kexchoklad
26-02-2008, 13:03
Ask Zoul!!!

KristalleN
26-02-2008, 14:42
Tycker det är patetiskt att skära sig m.m för att andra ska tycka synd om en

Stuffaee
26-02-2008, 14:59
Fyfan nästan alla som inte har en "normal stil" skriker bara efter uppmärksamhet.

Behquest
26-02-2008, 15:58
Jag är EMO.

Avicil
26-02-2008, 16:22
Man kanske gillar när folk hackar på en.

Lotta
26-02-2008, 16:43
Hm, nu ska jag vara lite olydig och gå in på något helt annat. Mest för att det var det första jag tänkte på när jag läste ditt inlägg. Du skrev "jag hade dratt något emoskämt en gång och hon kände sig riktigt kränkt." Jag läste en artikel i DN för ett tag sen, som handlade om lärarhögskolan. Det stod lite om kränkning, som jag tyckte lät så roligt. Och sant.

"Ännu för femton år sedan var det nästan bara kvinnofriden och upphovsrätten som kunde kränkas i Sverige. Medborgarna blev på sin höjd förolämpade. Och vi var ganska ense om vad som var en förolämpning. Men under 90-talet började den endräkten falla sönder. Och innan vi visste ordet av var ordet "kränkt" nästan privatiserat.
Här blir ett brudpar kränkt av att prästen nämner Gud. Och där kränks en man av att hitta en slemmig klump i Ekströms extra fina hallonkräm. Skövdebor känner sig kränkta av att Linné skrev "liten fläck" om deras Köping. En militär på Gotland blir kränkt av att en u-båt flyttas till Stockholm. Någon annan av att hans hund våldtagits (?) av en varg. Numera blir kriminella kränkta av att häktas, och ateister av att hitta en Bibel på hotellet. Det finns till och med en författare som kränktes av att hitta en sparkdräkt på sitt rum."

Hur blev det såhär?

För att övergå till emos så har jag aldrig riktigt förstått grejen. Varför måste man ens hålla på och sätta etikett på vad folk är. Jag menar, jag färgar håret svart. Ola kallar mig svartrockare. Fast han har alltid varit lite vilsen. Färgar jag håret för att jag vill att folk ska tro att jag har speciella åsikter om ett speciellt ämne, eller för att de ska tro att jag inte är tillfreds med mitt liv och behöver tröst? Nej. Jag gör det för att jag tycker den färgen klär mig. Det är ju allmänhetens fel att uttrycket "emo" har kommit att betyda det det gör. Det fanns massa folk som klädde och betdde sig "underligt" innan 90-talet också. Kallade man dem emo då? Nej. Var det någon som tänkte speciellt mycket på att de fanns då? Nej. Det kommer alltid finnas stilar. Subculturer. Folk med problem. Andra som inte kan sluta att prata om folk med problem. Det är inget nytt. Så varför detta tjafs? Jag förstår inte.

Teewest
26-02-2008, 16:47
Innan jag skriver lite fakta så ska jag berätta varför jag ser ut som jag gör.

Min största motivering är, jag vill inte se ut som en sånhär: \/
http://img46.imageshack.us/img46/9785/namnlssa3.jpg (Notera att bilden är en random och den ska påpeka på folk som klär sig ''normalt'')
Det är ett val jag gör men jag respekterar folk som ser ut så eller vill se ut så. Det är ett val dem gör, om jag tycker det är fult så tycker jag det men jag säger inte att folk inte får se ut så.
Jag känner att jag inte vill vara en sådär som går runt med en bag, som åker runt på moppe och säger könsord. Jag ser dem som lite mer omogna människor.
Varför jag inte går runt med vandliga jeans och vit tröja till exempel: Well det är simpelt, gillar inte färgerna. Och jag menar jag är nog inte ensam om att inte gilla vissa färger, man behöver inte vara ''emo'' för att tycka så. Låt mig fråga, finns det ingen här på forumet som ogillar en eller fler färger? Nej då så. Jag anser svart som ett vardags färg, lite mer som en färg som symboliserar brist på fantasi. Ett klädesplagg jag har på mig på vardagarna, kläder jag har på mig när jag inte klär mig upp.

Random thoughs: Jag tycker att det är en skam att folk skriker något dem inte begriper på folk som klär sig i den motiveringen som jag har. Jag vet att dem tycker att vi ser fula, dålig stil o.s.v men att dem skriker sådant är ju bara omoget, jag menar hur många ''emos'' skriker fjortis till ''fjortisar''? Jag tror folk som skriker sådant vill känna sig ''tuff', modig eller stark'' eller rädsla för att met folk ska se annorlunda ut. Men vad tror ni jag tänker när folk skriker sådant på mig? Tror ni verkligen att jag tänker ''OMG JAG MÅSTE BYTTA STILL!!!'', nej jag får bara upp bilden ''omognad'' när folk skriker sådant, att dem inte bara ska respektera att folk inte ser ut som dem.

Emo = Emotionell, det är ju klart. Jag kan säga att jag aldrig har skärt mig eller har deprimerade situationer. Jag är en optimist(anser jag mig) och jag ser verkligen världen som en bra plats. Jag är glad att jag lever, att jag har fått möjligheten att leva. För alla dåliga och bra stunder. Det är det som skapar liv.

Emocore: Emotionalhardcore, det är ju klart. Tänk er Gallows(band) fast lite deprimerande, då har ni hittat emocore.

Fashioncore = Färg fylld mode. Fashioncore är egentligen en klädstil där man försöker kombinera så många färger och stilar. Det finns ingen riktig gräns, och man kan inte riktigt säga att ''han klär sin fashioncore''. En fashioncore skulle kunna se ut(pojke) som en med häng, randiga byxor, tajt långärmad med oftast en annan färgd t-shirt över. Sedan massa ''accessories'' som fyller i modet. Det är så jag ser Fashioncore, och det är så minna vänner ser det. Eftersom jag inte klär mig så, så antar jag att jag inte riktigt klär mig Fashioncore. Men jag är nöjd med min klädstil, jag trivs i det och jag bryr mig inte vad min klädstil heter.
Jag tycker det är viktigt att vi ungdomar ser skillnad i livsstilar och klädstilar. För det finns folk som det det illa upp.

En sak jag kom och tänka på.
Har ni tänk på ''svarta'' människor? Ungdomar springer ju inte direkt runt och skriker ''Jävla neger!'' För det skulle ju se rasistiskt?
Men varför ser inte inte detta ''rasistiskt'' ut ''Jävla emo!''?

Jävla neger!
Jävla emo!
Jävla svenne!
Jävla emo!

Ser ni inte att det är samma sak(nästan). Ni vill väll inte att några ska komma och skrika ''Jävla svenne!'' väll?
Respekt är underskattat.

Kexchoklad
26-02-2008, 16:55

http://img46.imageshack.us/img46/9785/namnlssa3.jpg (Notera att bilden är en random och den ska påpeka på folk som klär sig ''normalt'')
Det är ett val jag gör men jag respekterar folk som ser ut så eller vill se ut så. Det är ett val dem gör, om jag tycker det är fult så tycker jag det men jag säger inte att folk inte får se ut så.
Jag känner att jag inte vill vara en sådär som går runt med en bag, som åker runt på moppe och säger könsord. Jag ser dem som lite mer omogna människor.
Varför jag inte går runt med vandliga jeans och vit tröja till exempel: Well det är simpelt, gillar inte färgerna. Och jag menar jag är nog inte ensam om att inte gilla vissa färger, man behöver inte vara ''emo'' för att tycka så. Låt mig fråga, finns det ingen här på forumet som ogillar en eller fler färger? Nej då så. Jag anser svart som ett vardags färg, lite mer som en färg som symboliserar brist på fantasi. Ett klädesplagg jag har på mig på vardagarna, kläder jag har på mig när jag inte klär mig upp.

Random thoughs: Jag tycker att det är en skam att folk skriker något dem inte begriper på folk som klär sig i den motiveringen som jag har. Jag vet att dem tycker att vi ser fula, dålig stil o.s.v men att dem skriker sådant är ju bara omoget, jag menar hur många ''emos'' skriker fjortis till ''fjortisar''? Jag tror folk som skriker sådant vill känna sig ''tuff', modig eller stark'' eller rädsla för att met folk ska se annorlunda ut. Men vad tror ni jag tänker när folk skriker sådant på mig? Tror ni verkligen att jag tänker ''OMG JAG MÅSTE BYTTA STILL!!!'', nej jag får bara upp bilden ''omognad'' när folk skriker sådant, att dem inte bara ska respektera att folk inte ser ut som dem.

Emo = Emotionell, det är ju klart. Jag kan säga att jag aldrig har skärt mig eller har deprimerade situationer. Jag är en optimist(anser jag mig) och jag ser verkligen världen som en bra plats. Jag är glad att jag lever, att jag har fått möjligheten att leva. För alla dåliga och bra stunder. Det är det som skapar liv.

Emocore: Emotionalhardcore, det är ju klart. Tänk er Gallows(band) fast lite deprimerande, då har ni hittat emocore.

Fashioncore = Färg fylld mode. Fashioncore är egentligen en klädstil där man försöker kombinera så många färger och stilar. Det finns ingen riktig gräns, och man kan inte riktigt säga att ''han klär sin fashioncore''. En fashioncore skulle kunna se ut(pojke) som en med häng, randiga byxor, tajt långärmad med oftast en annan färgd t-shirt över. Sedan massa ''accessories'' som fyller i modet. Det är så jag ser Fashioncore, och det är så minna vänner ser det. Eftersom jag inte klär mig så, så antar jag att jag inte riktigt klär mig Fashioncore. Men jag är nöjd med min klädstil, jag trivs i det och jag bryr mig inte vad min klädstil heter.
Jag tycker det är viktigt att vi ungdomar ser skillnad i livsstilar och klädstilar. För det finns folk som det det illa upp.

En sak jag kom och tänka på.
Har ni tänk på ''svarta'' människor? Ungdomar springer ju inte direkt runt och skriker ''Jävla neger!'' För det skulle ju se rasistiskt?
Men varför ser inte inte detta ''rasistiskt'' ut ''Jävla emo!''?

Jävla neger!
Jävla emo!
Jävla svenne!
Jävla emo!

Ser ni inte att det är samma sak(nästan). Ni vill väll inte att några ska komma och skrika ''Jävla svenne!'' väll?
Respekt är underskattat.
Emos är inget eget folkslag, därför inte rasism. Men att dela in de i ett ,det är rasism.

Bra skrivet för övrigt ;p

Avicil
26-02-2008, 16:57
Imo så väljer man själv att vara emo. Däremot så är man född svenne eller neger, inget man kan ändra på (nästan -sneglar på Jackson-).

Ola Magnell
26-02-2008, 17:14
Kev: I don't give a monkey's arsehole about Mods and Rockers. Underneath, we're all the same, 'n't we?
Jimmy: No, Kev, that's it. Look, I don't wanna be the same as everybody else. That's why I'm a Mod, see? I mean, you gotta be somebody, ain't ya, or you might as well jump in the sea and drown.

Jag vill egentligen inte blanda in mods i en tråd om EMOs. Men jag tycker citaten säger mycket. Förövrigt verkar det som om subkulturer ofta ser sig själva som martyrer. Vilket är ganska roligt. Och jag är även av uppfattningen att EMOs ser ner på vanliga människor. Vilket också är ganska lustigt. Speciellt med tanke på hur upprörda EMOs kan bli om någon generaliserar.

Ett inlägg av mig, baserat på fördomar och egna observationer. Förövrigt har jag kallat Lotta för mer än svartrockare, och givetvis är allt sådant sagt med glimten i ögat. Kan även tillägga att jag antagligen inte skulle se skillnad på en EMO och en svartrockare. Vilket förhoppningsvis får er att inse att jag är oerhört oinsatt i dessa subkulturer.

Twia
26-02-2008, 17:26
Vill bara tillägga en sak... Varför får man inte se ut som man vill? Varför ska folk alltid påpeka folks utseende? Jag har själv aldrig blivit mobbad på något sätt för hur jag ser ut eller så. Men jag ser att folk blir det. Jag förstår inte varför det är så viktigt att hela tiden bry sig om hur tex Nisse ser ut i 9A eller Greta i 9C. Vad spelar de för roll? Gillar man inte deras utseende kan man ju bara vara glad för att man själv inte ser ut så. :)

Sen kan jag säga att alla dessa subkulturer driver mig till vansinne. Huliganism aKa läktar kulturen, fashioncore kulturen, punkar kulturen osv... Bara jobbigt när det blir massa olika gäng osv. Endast störigt. Det jobbigaste är nog wannabe huliganerna.

KristalleN
26-02-2008, 18:38
Vill bara tillägga en sak... Varför får man inte se ut som man vill? Varför ska folk alltid påpeka folks utseende? Jag har själv aldrig blivit mobbad på något sätt för hur jag ser ut eller så. Men jag ser att folk blir det. Jag förstår inte varför det är så viktigt att hela tiden bry sig om hur tex Nisse ser ut i 9A eller Greta i 9C. Vad spelar de för roll? Gillar man inte deras utseende kan man ju bara vara glad för att man själv inte ser ut så. :)

Sen kan jag säga att alla dessa subkulturer driver mig till vansinne. Huliganism aKa läktar kulturen, fashioncore kulturen, punkar kulturen osv... Bara jobbigt när det blir massa olika gäng osv. Endast störigt. Det jobbigaste är nog wannabe huliganerna.

Haha lägg till dem som är hobby nazister med :P hahah så sjukt kul och lyssna på dem

Nezzlan
26-02-2008, 20:23
För att jag gillar att skära mig på underarmen

Ceefyra
26-02-2008, 20:25
Huliganism aKa läktar kulturen
Sen när blev Huliganism en synonym för läktarkultur? Är det något jag har missat?

Twia
26-02-2008, 20:30
Sen när blev Huliganism en synonym för läktarkultur? Är det något jag har missat?

Det är samma kultur så länge det är på arenan. Utanför arenan är det dock inte samma samma sak. Men det blir allt vanligare att de som bara var supportrar innan är med i firmor osv. Därför anser jag att det tillhör samma kultur. :)

Ceefyra
26-02-2008, 20:34
Det är samma kultur så länge det är på arenan. Utanför arenan är det dock inte samma samma sak. Men det blir allt vanligare att de som bara var supportrar innan är med i firmor osv. Därför anser jag att det tillhör samma kultur. :)

De två kulturerna är ju långt ifrån varann.
Get your facts straight. Pajas.

EDIT: Varken inne på arenan eller utanför arenan är de två kulturerna lika, inte nära.

User warned for insulting.

Wefaz
26-02-2008, 20:55
Det finns ju vissa som tycker att emo är en musikstil och klär sig liknande som de artister som spelar "emo"-musik. Likadant som att en rockare klär sig som det som spelar rock-musik.

Eller är jag helt ute och cyklar?

Sen tycker jag det verkar som en hel del punkare nu för tiden blir kallade emos, eller?

Yamal
26-02-2008, 21:26
Fyfan, hatar nog mer punkare än emos tror jag, får rysningar bara jag tänker på en punkare med värsta tuppkammen aaaaaaaaeeeeeew

Twia
26-02-2008, 21:28
De två kulturerna är ju långt ifrån varann.
Get your facts straight. Pajas.

EDIT: Varken inne på arenan eller utanför arenan är de två kulturerna lika, inte nära.

User warned for insulting.

Okej, många gånger är huliganerna med i klacken eller liknande. Då går givetvis på matcherna och står oftast och sjunger med. Många lär känna varandra och det blir antingen mer huliganism eller mindre. Därför är de ungefär samma sak, eftersom de oftast gör samma sak inne på arenan... Sjunger, tifo, dansar osv...

Svarar inte mer på dig nu. Orkar helt enkelt inte med folk som kommer med personangrepp när de diskuterar.

Ceefyra
27-02-2008, 15:14
Det är synd att du ska behöva ta åt dig av saker som skrivs på ett tibiaforum.
Du är redan liten som person, eller?

Du kan väl inte säga att en ultra och en fotbollshuligan är samma sak? Varken på eller utanför arenan, har du någon gång varit på en fotbollsmatch så vet du att de två olika grupperna uppför sig HELT olika, både på & utanför arenan. Och kategoriserar du en person som ultra och han helt plötsligt går med i en firma, då har han ju solklart blivit en av de mer fina grabbarna. Du måste lära dig att skilja på de två kategorierna.

Amtyn
27-02-2008, 20:59
Fyfan, hatar nog mer punkare än emos tror jag, får rysningar bara jag tänker på en punkare med värsta tuppkammen aaaaaaaaeeeeeew

Punkare är så mycket snyggare än emos.

Agi
27-02-2008, 21:19

Så du menar att man antingen måste se ut så här:
http://www.sz-wholesale.com/uploadFiles/040911114904s.jpg

eller så här:
http://www.svd.se/multimedia/dynamic/00085/15092721_85973b.jpg

Det kanske finns något mitt i mellan?
(Bläh, hittade ingen ordentlig emobild... Blev en fashioncore istället)

Amtyn
28-02-2008, 17:33
http://img518.imageshack.us/img518/8053/slashwy7.jpg

så ska man se ut

Qiqqen
28-02-2008, 17:57
dno ffs

Jag tänker kräva lite mer genomtänka och givande inlägg från din sida.

Johanneszon
28-02-2008, 19:47
Punkare är så mycket snyggare än emos.

Word.

Tycker själv att punkare är mkt mkt coolare, inget överdrivet med massa skit som emos har -.-

Johanneszon
28-02-2008, 19:48

så ska man se ut

Slash! <3
---------------------------
Ops, blir dubbelpost där.

Agi
28-02-2008, 20:28
Slash! <3
---------------------------
Ops, blir dubbelpost där.

Är det inte Stevie? o.O

Amtyn
28-02-2008, 20:51
Nej det äre inte ;p det är slash i egen hög person på bild

Nago
28-02-2008, 22:38
EMOs ____________/

Jag säger som till den andra killen. Ett genomtänkt och givande inlägg skulle vara trevligare.

Mickeee
04-03-2008, 02:33
För att hindra att våran underbara statskassa sinar i förtid yrkar jag för ett nolltolerant förbud mot allt som går att relatera med den Emotionella kulturen. Detta är för att minimera risken till att ungdomarna blir deprimerade, tar självmord eller måste tas in på psykhem. Allt detta kostar vårat underbara fädersland otroliga summor, vilket inte är positivt. Pengar och välstånd är något vi Svenskar behöver!

Nu när jag har övertygat er om att Emo-kulturen bör avskaffas så är det dags att fundera på vilket tillvägagångssätt vi skall använda oss av. Att avskaffa en hel ungdomskultur kommer självklart inte vara en lätt uppgift och kommer att ta tid, men många är stark! Ett sätt vi skulle kunna använda oss av för att avskräcka ungdomarna är att ställa dem inför ett dilemma. Dilemmat lyder, gå ur denna förfärliga ungdomskultur eller så dödar vi din katt. Jag antar att de flesta medlemmar har en katt med tanke på att de flesta vill se ut som just katter. Om de nu inte innehar en katt kan vi även tvinga dem att raka av sig håret och byta till vita kläder. En lag som förbjuder all typ av Emo kommer snart att träda i kraft, den kommer ge oss rätten att gå in i vilken svensk medborgares hus som helst, utan ett domstolsbeslut, och genomsöka det efter spår av diverse Emokulturer.

Som jag tidigare har sagt kommer det att ta tid att avveckla detta problem, därför måste vi vara berädda att det kommer ta sin tid. Det bästa vore nog om vi försökte lösa upp denna rörelse sakta men säkert. T.ex. så skulle vi kunna tillåta diverse Emorum så att individerna kan vänja sig vid att vara utan sin stil under långa perioder. Ungefär som ett rökrum fast att man kan röra sig fritt med sina konstiga kläder utan dumma kommentarer som följd. Dessa rum kommer självklart inte vara öppna under särskilt långa perioder på dygnet.

Jag håller på att konstruera en hemsida, http://www.reportanemo.com/, där även du som privatperson kan hjälpa till i kampen för en bättre välfärd! På hemsidan kan du tipsa oss om namn och adress till den misstänkte och vi lovar att vi har undersökt fallet inom 72 timmar!

Tillräckligt genomtänkt för dig Lotta?

aLx_
04-03-2008, 09:58
Tycker emos, klär och sminkar sig som om det vore någon jävla halloween fest.
Tyvär så tycker jag mindre om dom för hur dom ser ut, tror också dock att emo's har väldig speciell humor, aldrig tyckt om deras musik smak iheller. Kläderna anser jag inte är nödvändiga, vem vill gå sådär?

Hur kan emosen säga "vi vill inte se normala ut", nej, men ni vill synas? Attention seekers, är vad dom är. Idioter. Varför ens vela se ut sådär? Och inte ser normala ut? Var ända emo ser lika dan ut och det blir bara fler och fler.

Seriöst, jag har ingen aning vem som är emo, punkare, svartrockare och allt vad det heter. Tycker det ser förjävligt ut, kommer aldrig lega ner tid på veta vad dom är iheller.

http://i234.photobucket.com/albums/ee208/decnote/Emo/Emo_graphics_hi5_28.jpg

Karelazi
04-03-2008, 10:23

så ska man se ut

Jävlar vad het han är

ont: Håller med alx lite där, dock ser jag jävligt stor skillnad på emos, punkare, svartrockare och metalheads :D

Shino
04-03-2008, 18:41
Varför är alla emot emos? Så länge jag inte blir negativt påverkad så bryr jag mig inte om dem. Vill de se ut som de ser ut idag får de väl göra det?

Ambalrith
04-03-2008, 18:56
Man är troligen "emo" eftersom man gillar musikstilen?

Seya
05-03-2008, 00:02

Du har väl ändå sett sören i nattbuss, så ska man se ut ;)

För övrigt som tidigare folk här har sagt, dom vill skilja sig från mängden men majoriteten av dom som klär sig i denna stil ser väldigt väldigt lika ut. Sen är de väl deras val vad dom vill göra, jag har ju valt att klä mig "normalt" men tycker också att dom verkar se ner på oss "normalt klädda". Men det är väl bara fortsätta sitt o bry sig mindre om andras bekymmer så blir allt bra.

Behquest
05-03-2008, 02:04
Nattbussen är en dålig film i min smak..

Jag ser emos som folk som skär sig i armarna, gillar kanske inte musiken heller aldrig hört på tokoyo hotel eller något av dems musik stiler..

dock är ju headbangers mycket häftigare att vara än svartrockare eller punkare eller emo.
http://en.wikipedia.org/wiki/The_Headbangers

Balinho#16
05-03-2008, 17:02
Alla har sin egen stil själv har jag ingen still ibland har jag munkjacka elr mjukisbyxor i olika färger annars har jag jeans och en tröja.

emos/punkare jag vet inte varför de bär sånna där kläder men de försöker typ vara coola eller nått tex de har färgat håret svart,döskallar på tröjan,massa sånna hål på byxorna o har högsta volym på mp3n på sånna band som bara skriker i microfonen tex Slipknot är ett sånt där hårdrocksband som min kompis lyssnar på.
Men de värkar gilla det så jag bryr mig inte så mkt om sånt och de borde inte alla andra heller o de e inte nå bra att göra en tråd för vissa kan ta illa upp om någon snackar dumt mot emos.

Amtyn
05-03-2008, 21:42
Alexi Laiho \m/ het som fan, hade inte bangat!

alexleet
06-03-2008, 13:22
Ibland när man går på stan och man ser ngn , vettefan om det är emos eller vad så blir man ju fan rädd. :(:(

EDIT: Alla ser ju inte farliga ut.

Valle
06-03-2008, 14:11
@alexleet, så jag är läskig för att jag har svarta kläder och långt hår? Eller syftade du på emos?

@Amtyn, kan inte säga det bättre.

@Isara del'Toro, tycker du borde ta reda på mer om saker och ting.

alexleet
06-03-2008, 15:46
@alexleet, så jag är läskig för att jag har svarta kläder och långt hår? Eller syftade du på emos?

@Amtyn, kan inte säga det bättre.

@Isara del'Toro, tycker du borde ta reda på mer om saker och ting.

Nej, du är inte läskig för du har svarta kläder och långt hår. Men vissa ser ju lite mysko ut.
Sånna feta nitar över hela kroppen och knoghjärn och skit..

Tyren
06-03-2008, 18:48
Jo för nitar och knogjärn är ju så EMO. Dags att du lär dig se skillnad på stilerna.

Amtyn
06-03-2008, 19:02
dom flesta förknippar nitar och nitbälten med emo.

själv stör jag mig inte så mycket på deras kläder och sådant eftersom jag själv är lite metal inspirerad. Det värsta är ju deras beteende.

Kapten Usopp
06-03-2008, 19:12
För er "Stil" speciallister så såg jag en snubbe på stan och vill veta vad för nån stil han kör på O_O såg fett läskig ut.
Han hade ritat massa röda sträck i ansiktet och hade helt svart hår och en svart rock med fetta svarta boots. Såg ut som blod i ansiktet först blev fett rädd x( är det emo eller?

Amtyn
06-03-2008, 20:14
Gothare kanske?

Teewest
06-03-2008, 21:12
Gothare kanske?
Agreed, skulle mer chansa på Gothare, det är inte många ''fashioncores'' som klär sig i den beskrivningen.

alexleet
06-03-2008, 21:22
Gothare kanske?

Det är det nog , googlade det och vissa såg lite läskiga ut ;)

Amtyn
06-03-2008, 21:44
tycker du det är läskigt? googla då "brat" och kolla 3e bilden, thats some heavy shit right there

Kapten Usopp
06-03-2008, 21:53
Ok ty iaf, läskig var han iallafall x)

Edit: Googlade "Gothare" det var nock sån han vart ;)

alexleet
07-03-2008, 14:29
Gothare är läskigare :p

Ryu
07-03-2008, 14:35
Varför välja att vara nigger?
varför välja chipsen i snackshyllan när det finns popcorn?!

jadu, många frågor !!!1!!

Men ärligt talat... spelar det någon roll ens? det finns folk som stör sig på dig också och behöver man gå runt och fundera på det ? nope
:)

Valle
07-03-2008, 15:43
Ryu, ska förklara för dig vad som är speciellt med t.ex. emos.

Om du går på stan med några polare och ser ett par som går förbi med helt normala, vardagliga kläder eller liknade som du själv har så bryr du dig inte.

Varför? Jo, det är enkelt. Eftersom att de bär vardagliga kläder som du är van vid så reagerar du knappt.

Vi säger att du går vidare och lite senare ser du 2 emos som går förbi dig, då kommer du garanterat att titta mer på de personerna än vad du gjorde på de som var normalt klädda.

Varför? De sticker ut och därför uppmärksammar du det mycket mer.

Hoppas du förstår skillnaden =)

Ryu
07-03-2008, 16:54
Ja, världen vore så mycket bättre om allt vore likadant.

Deras jävla val, jag stör mig också på deras fula jävla klädstil, men folk överdriver.
Som om de vore någon jävla parasit på samhället, för fan lägg ner och sköt er själva.

Bättre och lägga energin på att göra något åt samhället än hur folk ser ut, kommer aldrig gå att ändra på. Folk tycker helt enkelt annorlunda, bara att acceptera :'(

Amtyn
07-03-2008, 17:11
Det vore för fan inte bättre om alla var likadana.

Kapten Usopp
07-03-2008, 17:24
Sen var du ju nog inte lite trög? Man väljer inte vilken hudfärg man vill ha dumma fan. Det är två helt olika saker. R-TARD

Amtyn
07-03-2008, 20:03
Kallar du mig trög eller Ryu?

Kapten Usopp
07-03-2008, 20:15
varför välja chipsen i snackshyllan när det finns popcorn?!

jadu, många frågor !!!1!!

Men ärligt talat... spelar det någon roll ens? det finns folk som stör sig på dig också och behöver man gå runt och fundera på det ? nope
:)

Han.
För man väljer väll för i helvete inte om man vill vara neger, vit, asiat, you name it. trög unge.

Amtyn
07-03-2008, 20:28
Okej, det haru rätt i, vad snackar han för gojja?

bb
07-03-2008, 20:30

Välja? Då har man hört allt!

Avicil
07-03-2008, 20:32
Mina föräldrar valde hudfärg på mig när jag föddes :)

Samma sjukhus som fåret Dolly

Ryu
07-03-2008, 20:43
hahaha

tror ni man väljer hur man ska vara?

man föds till en person, till den man är, fan jävla nollor haha

detta är problemet med tibianordic förresten hah, förstår inte ironi när det skrivs
så jävla låg klass på detta forum föfan nog dags och lämna hahahha

Amtyn
07-03-2008, 20:46
Watch your language, son.

Kapten Usopp
07-03-2008, 22:32
hahaha

tror ni man väljer hur man ska vara?

man föds till en person, till den man är, fan jävla nollor haha

detta är problemet med tibianordic förresten hah, förstår inte ironi när det skrivs
så jävla låg klass på detta forum föfan nog dags och lämna hahahha
Hade du skrivit i ditt inlägg att det var ironi så hade man kanske itne reagerat så... men där fanns inte ett ända tecken på att du inte var seriös, därför jag reagerade så iallafall.
Dessutom är man inte alltid den person man födds till eftersom att man utvecklas och förändras r tard.

Ryu
08-03-2008, 00:24
Ahhhh....

Ni förstår visst inte vad jag syftar på.
Ingen ide ändå att "diskutera" med er så jag lämnar det här.

Och det är heller ingen ide att quota mig eller dylikt.

Kapten Usopp
08-03-2008, 00:55
Do you seriously think people don't report bad language? You don't, in any situation, decide to throw insults at other members of this forum. Last warning.

Ryu
08-03-2008, 09:43
hörru, lägg ner

så jävla lågt av dig du vet mycket väl att folk tycker inte tycker lika och hur fan skulle det se ut om ALLA va lika i denna 'underbara' värld
Man kan för fan inte ha fel i hur man tycker

såna glåpord du håller på med är inte acceptabelt lägg ner :)

Kapten Usopp
08-03-2008, 10:09
Saken är ju den att du sa något så dumt som "Varför välja att vara neger?" Du förtjännar fan orden din dumma jävel.

Stern
08-03-2008, 12:35
This is the last time that I have to warn somebody in this thread because of their language, from now on it'll be banishments.

Psygabber
08-03-2008, 15:51
Negerbög hora kuk
Can't you read?

Amtyn
08-03-2008, 18:47
hörru, lägg ner

så jävla lågt av dig du vet mycket väl att folk tycker inte tycker lika och hur fan skulle det se ut om ALLA va lika i denna 'underbara' värld
Man kan för fan inte ha fel i hur man tycker

såna glåpord du håller på med är inte acceptabelt lägg ner :)

Det är ju du som sa att allt vore bättre om alla va lika!

Ryu
08-03-2008, 19:23
åhhh sen sa jag att det var ironi =(

Dl
08-03-2008, 20:00
Han.
För man väljer väll för i helvete inte om man vill vara neger, vit, asiat, you name it. trög unge.

Michael Jackson då? han var svart å sen valde han för att bli vit väl?^^

Avicil
08-03-2008, 23:16
Michael Jackson då? han var svart å sen valde han för att bli vit väl?^^

Han påstår själv att hans hud blev vit av en sjukdom (som jag inte minns namnet på), om det stämmer så har han ju inte direkt valt sin hudfärg.

ps: im black! jao

Valle
09-03-2008, 08:39
Handlar inte det här om EMOs inte hudfärger?

Tråden heter "Varför välja att vara EMO?"

INTE

Varför välja hudfärg?

Amtyn
09-03-2008, 10:17
Mjez, there has been some VERY NICE off topic -paus- NAT, lets get back to emotalk HIGHFIVE!