PDA

View Full Version : 9/11 - Twin Towers

Agi
15-10-2006, 09:15
Yea, finns en tråd om det här (slumptråden) men tänkte dra upp en mer seriös tråd :)

Här kan man alltså diskutera om 9/11.. Var det en uppgjord sak?

Ni som inte tror det:
http://video.google.com/videoplay?docid=94448691996878155&q=Loose+Change+Swedish

Ni som tror det:
http://www.loosechangeguide.com/LooseChangeGuide.html

:)

Forumtroll
15-10-2006, 09:49
Yea, finns en tråd om det här (slumptråden) men tänkte dra upp en mer seriös tråd :)

Här kan man alltså diskutera om 9/11.. Var det en uppgjord sak?

Ni som inte tror det:
http://video.google.com/videoplay?docid=94448691996878155&q=Loose+Change+Swedish

Ni som tror det:
http://www.loosechangeguide.com/LooseChangeGuide.html

:)
Väldigt nödvändig tråd.. (not)

Ownage
15-10-2006, 09:56
asså så jävla onödig tråd tror du de kommer sitta nån och kolla på en film i 1.25 h så jävla idiotiskt

Kaktusen
15-10-2006, 10:06
asså så jävla onödig tråd tror du de kommer sitta nån och kolla på en film i 1.25 h så jävla idiotiskt
väldigt många här på forumet gjorde det sist då någon la upp länken till filmen i tibiaswe, och ja den är väldigt verklig och kan mycket väl stämma :rolleyes:

Agi
15-10-2006, 10:27
Den är verkligen värd att se :) Ångrar inte att jag tog 1,25 h ur mitt liv för att se den. Man blir verkligen fundersam om hur det egentligen va tills man läser den andra länken jag postade :)

Gabriel
15-10-2006, 10:52
Jag har tittat på den.

Värt tiden, absolut. Får en att tänka om.

Mattias
15-10-2006, 11:49
tittar på den nu..se 5 min..å du måste se hela

Twia
15-10-2006, 12:13
Den är verkligen värd att se :) Ångrar inte att jag tog 1,25 h ur mitt liv för att se den. Man blir verkligen fundersam om hur det egentligen va tills man läser den andra länken jag postade :)
jag ångrar inte heller att jag tog mig an 1.25/h av mitt liv för att kolla på denna film.

(Den för dom som tror det var uppgjort)

Psygabber
15-10-2006, 12:35
Vem fan går på detta?

Muppkuppz
15-10-2006, 13:41
Vem fan går på detta?
JAG? ! kanske inte allt men det mesta =P

Dark Hydra
15-10-2006, 13:41
jag, Jag tror på det -.-

Lotta
15-10-2006, 13:43
Konspirationsteorier finns om det mesta. Man ska inte tro på allt man hör.

Agi
15-10-2006, 13:45
I den andra länken går en snubbe igenom ALLT i Loose Change och motbevisar det :)
Ni som blivit övertygade av Loose Change får ta och kolla in den :)

Bobby
15-10-2006, 16:00
Så lätt att göra en konspirationsteori trovärdig i en film.
Intressant att det är så många som sväljer det.

Kaktusen
15-10-2006, 16:22
I den andra länken går en snubbe igenom ALLT i Loose Change och motbevisar det :)
Ni som blivit övertygade av Loose Change får ta och kolla in den :)
mycket av det han skrev om LC stämde inte. ;)

Shargy
15-10-2006, 16:48
asså dedär är så jävla fake! dom har bara hittat på allt :p

Aeon
15-10-2006, 19:02
Jag blev jävligt fundersam angående pentagong atacken. World trade center förstår jag att det inte är uppgjort men pentagong. Filmen förklarar så bra att man får sig en tänke ställare.

Down
16-10-2006, 16:26
Folk gillar ibland att vara långsökta

Kaktusen
16-10-2006, 16:29
om det smäller och kommer massa vita puffar från wtc när de faller ihop är inte speciellt långsökt, inte heller att det inte finns några bevis från pentagon då det ska vara världens mest säkra plats :/

Agi
16-10-2006, 16:32
Pentagon är jag lite imponerad av. Hur fan gick det till? :)

Den enda delen som var gjord för att stå emot en sån krasch var den delen som blev träffad.

Down
16-10-2006, 17:22
om det smäller och kommer massa vita puffar från wtc när de faller ihop är inte speciellt långsökt, inte heller att det inte finns några bevis från pentagon då det ska vara världens mest säkra plats :/
I en värld där det finns kärnvapen och liknade så undrar jag om världens säkraste plats verkligen finns.

EDIT: Det enda fallet där det måste vara en konspiration är JFK-fallet, Oswalds "magiska kula" jo tjena

Zosous
16-10-2006, 20:40
Samtidigt så är det en konspirationsteori som för det mesta innehåller lösa teorier och är oftast baserat på rykten.
Det verkar vara så jävla hype att ogilla USA, och det känns som att många rider på denna våg.

Loose Change 9/11 är det mest sorgliga försöket till en "dokumentär" som jag har sett på länge, det är och förblir inget annat än en löjlig konspirationsteori som hör hemma tillsammans med den fejkade månlandningen.

Istället för att gå och argumentera direkt mot faktan som filmen framställer (det kommer jag ändå att få göra, det är väl en del fanboys av den här filmen som kommer att se rött iom. det här inlägget) så kan man bara fråga sig, varför göra så här? Vilket är motivet? Varför skulle USA göra så här mot sig själv? Om ditt svar av händelse skulle råka börja på 'o' och sluta på 'lja' så kan du väl argumentera för hur mycket USA har tjänat på oljan hittils, alt. kommer att göra ens under en väldigt gynnsam framtid.

Filmen har med några vittnen vid Pentagon-kraschen som säger sig ha sett och hört en missil. Sant, men i verkligheten så finns det hundratals vittnen som alla har sett och hört den 757 som faktiskt kraschade in i Pentagon.

Filmen har med något om ett pass som hittades i närheten av WTC kraschen. Det är sant, det har hittats ett pass. Berättaren frågar ironiskt hur det är möjligt att ett pass överlevde explosionen "papper är ett bräckligt material" säger ljushuvudet med triumf i rösten. Faktum spriddes väldigt mycket personliga ägodelar över kraschplatsen. Svårt att tro? Ja, tom. har jag att svårt att tro det. Empiriska bevis gör däremot att jag måste tro på det.

Agi
17-10-2006, 06:57
Han som hyrde WTC fick ju en speciellt försäkring mot terrorister. Det gav honom 1,9 miljarder dollar. Ganska bra motiv? :) Såna som han lever kvar i 1945, andra är inte lika mycket värda. Dessutom, den där 757 skulle inte klara den hastighet som det behövdes för att krascha in i Pentagon. Den skulle få motorstopp :) Vad säger du om det där med forskarna då?
3 forskare. Alla var eniga om att det absolut inte kunde vara ett flygplan som kraschat in i WTC. 5 dagar senare hade 2 av de helt ändrat rikting och båda sa "Det var självklart ett flygplan" Medan den tredje blev avskedad för att inte ändrat sig.

Salocin
17-10-2006, 07:13
Samtidigt så är det en konspirationsteori som för det mesta innehåller lösa teorier och är oftast baserat på rykten.
Det verkar vara så jävla hype att ogilla USA, och det känns som att många rider på denna våg.

Loose Change 9/11 är det mest sorgliga försöket till en "dokumentär" som jag har sett på länge, det är och förblir inget annat än en löjlig konspirationsteori som hör hemma tillsammans med den fejkade månlandningen.

Istället för att gå och argumentera direkt mot faktan som filmen framställer (det kommer jag ändå att få göra, det är väl en del fanboys av den här filmen som kommer att se rött iom. det här inlägget) så kan man bara fråga sig, varför göra så här? Vilket är motivet? Varför skulle USA göra så här mot sig själv? Om ditt svar av händelse skulle råka börja på 'o' och sluta på 'lja' så kan du väl argumentera för hur mycket USA har tjänat på oljan hittils, alt. kommer att göra ens under en väldigt gynnsam framtid.

Filmen har med några vittnen vid Pentagon-kraschen som säger sig ha sett och hört en missil. Sant, men i verkligheten så finns det hundratals vittnen som alla har sett och hört den 757 som faktiskt kraschade in i Pentagon.

Filmen har med något om ett pass som hittades i närheten av WTC kraschen. Det är sant, det har hittats ett pass. Berättaren frågar ironiskt hur det är möjligt att ett pass överlevde explosionen "papper är ett bräckligt material" säger ljushuvudet med triumf i rösten. Faktum spriddes väldigt mycket personliga ägodelar över kraschplatsen. Svårt att tro? Ja, tom. har jag att svårt att tro det. Empiriska bevis gör däremot att jag måste tro på det.
Det där med Pentagon, kan du förklara gräsmattan eller lyktstolparna eller det lilla hålet? Men jag tar ej ställning i själva frågan, det är möjligt att bush vill hade det, hela hans familj har ju alltid startat nått.