PDA

View Full Version : [Andra spel] Mafia!

Xitoz
13-10-2006, 18:44
Eftersom det inte finns en "Andra spel tråd" så tänkte jag att man kunde skriva så här: [Andra spel] -Namn-

Nåja:

Mafia är ett 3D-spel singleplayer och utspelar sig 1931.

Du börjar livet som taxi-chausör (stavning?) då Sam och Paulie hoppar på och tvingar dig jaga bort några gangstrar och köra dig till deras gömställe.
Då några ganstrar eller tjuvar (vet ej vilket) slänger ut dig ur bilen och försöker skjuta dig blir det dags att springa till "Saleris bar" (Mafias gömställe)
Då du sedan blir med. Rånar banker dödar folk, m.m. Detta spel är inte som GTA - spelen, här kan du även spela free ride, det är när du inte kör uppdrag.
När du ska spela free ride och ser du kan ändra poliserna m.m fast du upptäcker att det inte går är det pga att du måste klara alla uppdrag först. Tanka bilen (Oftast när någon skjutit sönder din tank(?) ) Kör ej förfort annars kan du få böter, bäst att betala böter innan dom vill arrestera dig. Tänk även på att poliserna tycker inte om folk som går runt med vapen, ett tips från mig är att kolla att det ej finns poliser i närheten och göm ett av dina vapen, tex om du ska betala böter och poliserna ser att du har vapen vill dom gärna döda dig. Vapen affären som ligger i Hoboken är ganska dåld, framför dörren är en parkering. Du kännar pengar genom att döda gangstrar = 500kr, Köra fort på landsväg = 100kr (?) och spränga en bil = 200kr. Tänk på att ganstrarna har vapen, så lättast att döda dom om du går på dom bakifrån och skjuter dom eller vad du ska göra. Slå dom absolut inte för då tar du ganska stor risk på döden. Slå folk med basebollsträd i ryggen som dör dom på ett slag, men se till att du träffar i mitten och ej på sidan.

Detta spel får 60/10 Poäng.

P.S är du rädd att köra förfort kan du sätta på hastighetsmätaren (Stopparen) på så fort du får köra som max genom att klicka på F5 om du inte har ändrat.

Väldigt troligtspel! Går att ladda ner, men sånna här bra spel tycker jag allt att man ska ha skiva till :D

Ambalrith
13-10-2006, 19:24
Spelade det när det kom, mycket roligt. Tycker man detta är skoj ska man även spela The Godfather.

Xitoz
13-10-2006, 19:29
Ambalrith, var ett tagsen det kom, men endå kul :D,

P.S ni får ursäkta mig med att jag skrev att det utspelade sig 1931, det var 1930, men det beror nog på att dom hoppar lite bland åren, men det tänker man inte på.

EDIT: Mafia var ett tagsen det kom ut, men endå kul :P

Dazzero
13-10-2006, 19:39
Ehm, palla stanna å betala bötern, jag bromsar in, låter snutarna närma sig. Sen kör jag sakta en liten bit framåt, fortsätter så tills dem e en bra bit från sin bil. Sen bara gasa iväg...