PDA

View Full Version : Aliens(aka utomjordingar)

Twia
21-10-2007, 22:43
Jag undrar vad ni tror. Finns det utomjordingar? Finns det riktiga bevis för det? Finns det riktiga bevis mot det? Vad tror ni? Diskutera! Filmer, samt bilder är välkomna.
Här är en länk ifrån Helsingborgs Dagblad.
http://hd.se/helsingborg/2007/10/21/hd-se-laesarna-om-ljusskenen/

Jag låter det vara osagt. Jag tror endå att det finns något slags liv kanske i en annan galax. Vi kan omöjligt vara ensamma. Men jag tror inte dom flyger runder i runda farkoster med glashjälmar på huvudet och har tentakler. De kan ju se ut som vadfan som hellst isåfall.

Ingen är dum i huvudet, oavsett om de tror på det eller ej.

Tearjerker
21-10-2007, 23:03
Det enda logiska är att det finns nånting därute.

Twia
21-10-2007, 23:07
Tearjerker@
Tror du på att de kan besöka oss? Eller är det bara skrönor. Vad tror du på? Hemmavideos eller dokumentärer?

Ol'Kladd
21-10-2007, 23:10
Jag tror absolut att det finns något i rymden, men kanske inte just de små gröna männen med stora ögon. Men något finns det.

KristalleN
21-10-2007, 23:17
Jag tror det finns liv i rymden men tror inte det är stora gubbarn med fete ögonen precis men något finns där

oO
21-10-2007, 23:27
Håller med, något finns där ute någonstans i alla fall. Anser att vi OMÖJLIGT kan vara ensamma.

Dessa varelser är antingen lågt utvecklade och ligger efter ossi utvecklingen,
eller så är dom riktigt smarta och har bevakat oss, men de är smarta nog för att hålla det hemligt ;)

Men, när jag tänker på sånt här, blir jag mest förvirrad och virrig i hjärnan, för så jävla många teorier & ideér flyger runt...

Och alla bilder som har tagits, dom är så enormt dåliga så de borde inte ens tas upp i sammanhanget...

df
22-10-2007, 00:18
Klart det inte gör. Vi är dom ändaaa!!! :yeah:

Down
22-10-2007, 02:46
Tearjerker@
Tror du på att de kan besöka oss? Eller är det bara skrönor. Vad tror du på? Hemmavideos eller dokumentärer?
Att vi har fått besök låter inte så troligt

Emopinglan14
22-10-2007, 06:53
jag tror att det finns något liv där ute. men dock hoppas jag på att de aldrig besöker oss. För det skulle innebära att de är steget före oss i utvecklingen och de skulle kunna göra som de vill i princip.

Xaya Heartless
22-10-2007, 07:16
Det finns garanterat liv därute, vi kan inte vara helt ensamma. Som någon sa så hoppas jag inte heller att de kommer hit för då skulle de kunna göra oss till slavar eller kanske helt enkelt utrota oss.

Agi
22-10-2007, 13:12
Vad är det som säger att de är så in i nordens elaka om de nu finns?

Redmark
22-10-2007, 14:34
Jag skrev ett inlägg för några veckor sedan om en planet som är på väg tillbaka i vårat solsystem. Ska försöka hitta den. Okej, här kommer den.

Har forskat in på en så skabbig grej. Nibiru. En planet som går i en 3600 år lång omloppsbana runt solen och andra solsystem. Den ska komma förbi här år 2014. Man kan redan se den i sydligare länder.
Mesopotanierna skrev om planeten och förödelsen den skapade då den gick förbi jorden för 3600 år sen. Det finns många alienteorier som går ihop med den planeten, pyramiderna i Egypten, den sjunkta ön Atlantis och massa annat enligt alla folkslag som bevittnat händelsen för 3600 år, sen så kom det Gudar (aliens) från himlen & bla bla bla.
I princip hela bibeln skulle kunna vara baserad på dessa händelser. Man snackar också om att vi människor idag är så olik våra primitiva förfäder som såg mer ut som apor.. Så man snackar om att aliens genmodifierade fram oss för att använda oss som slavar.

Skulle kunna babbla på i timtall om saker som både tyder på att planeten finns, skapar mer eller mindre förödelse varje 3600 år och att det kan finnas aliens på planeten. Finns många underlag men inget som bevisar de. Ska bli intressant år 2014
De säger att NASA, CIA och andra orginisationer är fullt medvetna om det här, men det skulle ju vara katastrof att gå ut med det offentligt. Fatta vad som skulle hända med världen om alla människor visste om det .
Och det kan ju också stämma. Finns det fosiler från aliens så ligger dom antagligen i hemlighet i källaren på Area 51.
Ganska intressant men får inte gräva ner mig för mycket. Måste iallfall behålla min värklighetsuppfattning
Men stämmer alla teorier så har vi att förvänta oss: Ett verkligt "Day after tomorow", katastrof, ett dygn som kommer att öka sin hastighet från 24 timmar/dygn till 4 timmar/dygn i ett par år och kanske, bara kanske få bli slavar för aliens ett tag hahaha. Nej men om de finns så var vi ganska lågt utvecklade när dom träffade oss sist.

Men man får inte tro/hoppas på för mycket. Det är som sagt bara teorier och i vår verklighet så låter teorierna ganska otrovärda. Teorierna täcker många frågor som vi alltid haft. Hur fan kunde man räkna ut alla planeters banor för 3600 år sen. Pyramiderna?! Och vad hände med Atlantis? Vem kom på bibeln? etc. etc.

Jag håller på att bli helt galen . Har inte funderat på existentialistiska frågor på länge. Nu fick jag ett nytt perspektiv på saker. Vi har alltid sökt förklaringar på vart vi kom ifrån och bla bla bla.. Och vi har hittat förklaringar. Men är saker och ting verkligen som det ser ut att vara?
t.ex. Alla kulturer i världen från Japan till Amerika har med drakar i sina mytelogier. Från Japansk-mytelogi till Maya-mytelogi och allt där i mellan. Konstigt. Alla drakar har liknande drag. Storlångmonsterödla som är magisk och kan flyga? Och ändå så har alla kulturerna varit isolerade från varandra. LÖL säger jag

Länk: http://www.youtube.com/watch?v=N4b5a4hxAu8

Xaya Heartless
22-10-2007, 15:40
Wow verkligen intressant måste jag säga! Att det skulle kunna komma hit aliens om 7 år skulle vara det häftigaste någonsin. Väldigt intressant film också

Soedor
22-10-2007, 16:10
mycket interessant redmark,det som skriv låter nästan övertygande om att det kommer att hända nåt!

Twia
22-10-2007, 17:16
redmark pratade om Area 51. För dom som inte vet vad det är, kommer det en film på 1 timme~ Just om den tophemliga basen. Man vet att den finns, men inte vad som finns innanför stängslet.
http://video.google.com/videoplay?docid=-2115337720977082526&q=area+51&total=5903&start=0&num=10&so=0&type=search&plindex=9

Teewest
22-10-2007, 20:47
Ja, jag tror det finns liv där ute. Men om det finns liv där ute vet vi ju inte om det är ''farliga'' eller ''trevliga''. Så jag håller mig till liv på jorden.

Sägs även att det finns ett ställe i U.S någonstans där dem har då föremål/levande saker från yttre rymden. Något labb lång under jorden, fast vet inte om jag vill lita på det.

Fass
22-10-2007, 21:34
Ja, jag tror det finns liv där ute. Men om det finns liv där ute vet vi ju inte om det är ''farliga'' eller ''trevliga''. Så jag håller mig till liv på jorden.

Sägs även att det finns ett ställe i U.S någonstans där dem har då föremål/levande saker från yttre rymden. Något labb lång under jorden, fast vet inte om jag vill lita på det.
Area 51?
http://sv.wikipedia.org/wiki/Area_51

Twia
22-10-2007, 21:48
jag posta dessutom en länk om det lite högre upp. Här kommer den igen. Se gärna filmen. Mycket bra, men man bör kunna avgöra själv vad man ska tro på och inte.

Xaya Heartless
22-10-2007, 23:45
Väldigt intressant film du länkade, Twia. Dock vet jag inte om jag litar på att filmen "Victor" hade är äkta eller inte men det var i alla fall fruktansvärt intressant.

Soedor
23-10-2007, 14:28
kan ingen sammanfatta det som sägs i filmen,orka inte se en den >.>

Xaya Heartless
23-10-2007, 14:41
Snabb sammanfattning: Vissa folk tror att det finns aliens, för mer information se de länkade filmerna ;)

Twia
23-10-2007, 15:48
Väldigt intressant film du länkade, Twia. Dock vet jag inte om jag litar på att filmen "Victor" hade är äkta eller inte men det var i alla fall fruktansvärt intressant.
Hur vet du mitt namn? :o

kan ingen sammanfatta det som sägs i filmen,orka inte se en den >.>
Den handlar om AREA 51. En topphemlig bas i USA. Man vet att den finns och var den ligger. Men inte vad som finns där inne. Många påstår sig ha sett UFO landa där och flyga därifrån. Vissa påstår sig ha jobbat där och har sett utomjordingarna med egna ögon. Och en del påstår sig ha bilder på vad som finns där inne. För mer information se filmen.

Soedor
23-10-2007, 16:31
vill verkligen se filmen,men har inte tid + att jag orka inte se film 1 en timme jut nu.ska nog se den under lovet eller nån gång :P

jag vet vad area 51 är,tycker allt är lite spookey med det :P

Garlonk
23-10-2007, 16:40
Om det finns liv i rymden och dom besöker oss så borde vi bli kompisar med dom sen då dom lärt oss allt om deras kunskap så back stabbar vi dom och nukar sönder deras planet. :yeah:

Twia
23-10-2007, 16:42
Om det finns liv i rymden och dom besöker oss så borde vi bli kompisar med dom sen då dom lärt oss allt om deras kunskap så back stabbar vi dom och nukar sönder deras planet. :yeah:
Om du var seriös så undrar jag till vilken nytta? Är det inte bättre att vi sammarbetar och lär oss leva sida vid sida? Om det nu går.

imported_Roon_pon
23-10-2007, 16:49
tror det finns liv med :P

Xaya Heartless
23-10-2007, 19:31
@Twia
Va? Du måste ha missförstått mig på något sätt där. Om det råkar vara så att du heter Vicot så är det av ren slump, jag syftade på han som hade filmen med intervjun av en alien ;)

Tweel
23-10-2007, 20:06
men alla tror ju att om det nu finns några andra där ute så är det typ mkt smartare å "hajteck"? :P än oss? dom kanske lever i grottor å petar näsan varge dag?, det vet ju inte vi så det är inte säkert att dom är så smatare än oss om dom nu finns där

Kyox
23-10-2007, 20:23
Ser ut som fåglar

Bobbo
23-10-2007, 20:26
Ser ut som fåglar
Håller med, det är fiskmåsar.

Kyox
23-10-2007, 20:29
Haha, aa.. men eftersom 3(?) personer beskrivit det som dom har kan det ju inte vara fåglar ;o

Xaya Heartless
23-10-2007, 23:14
men alla tror ju att om det nu finns några andra där ute så är det typ mkt smartare å "hajteck"? :P än oss? dom kanske lever i grottor å petar näsan varge dag?, det vet ju inte vi så det är inte säkert att dom är så smatare än oss om dom nu finns där
Varför skulle de inte kunna vara smartare än oss? Det finns säkert de som är före oss i utvecklingen och andra som ligger efter. Om de nu skulle kunna komma i sina "flygane tefat" till jorden så bevisar det att de ligger före i utvecklingen.

Anna
23-10-2007, 23:49
alien:
http://www.youtube.com/watch?v=tcsgwEJmqW8

Tweel
24-10-2007, 07:34
Varför skulle de inte kunna vara smartare än oss? Det finns säkert de som är före oss i utvecklingen och andra som ligger efter. Om de nu skulle kunna komma i sina "flygane tefat" till jorden så bevisar det att de ligger före i utvecklingen.
men om dom nu vore så smarta så borde vi ju ha sätt ett par tefat nån gång iaf? :)

(jag tror på min teori dom lever i grottor å petar näsan) :lol: :yeah: :yeah:

iXi
24-10-2007, 08:28
Om dom besöker oss först, kommer vi med största sannolikhet bli deras slavar :rolleyes:
Kolla bara hur det gick när europeérna kom till Afrika och Amerika.

Ruze
24-10-2007, 09:01
alien:
fan vad läskig film :S
Helt seriöst så vart jag rädd nu... >_>

Det har ju allafall funnits vatten på Mars (dom har hittat is långt under ytan) vilket är ett bevis att Mars någon gång i historien har haft en atmosvär (som jorden har nu)

Joels Evil Twin
24-10-2007, 10:09
DOM FINNS! :D

michaelangelo
24-10-2007, 10:29
jag tror det finns liv nånstans i universum, det är alldeles för stort för att kunna vara helt tomt. allt som behövs egenligen är att det finns en planet som ligger på hyffsat avstånd från sin stjärna. men jag tror inte att vi kommer få reda på det i vårt liv, för om vi ska ta reda på ifall det finns liv på andra galaxer så behöver vi komma på hur man åker mycket snabbare än ljusets hastiget, vilket verkar helt omöjligt i alla fall i dagen läge. tänk på att, ifall nu aliens skulle kunna se ljuset som kommer från jorden, så skulle det vara gammalt ljus som har färdats genom rymden i tusentals, kanske miljoner år, vilket betyder att allt dom skulle se var en massa dinosaurier

Anna
24-10-2007, 21:05
alien:
fan vad läskig film :S
Helt seriöst så vart jag rädd nu... >_>

Det har ju allafall funnits vatten på Mars (dom har hittat is långt under ytan) vilket är ett bevis att Mars någon gång i historien har haft en atmosvär (som jorden har nu)
aa ^^ den filmen är rätt scary om man säger så.

Sebbee
24-10-2007, 21:06
Jag vet ifan vad ja ska tro =/

Nalle Puh!
25-10-2007, 11:16
alien:
Ae lägg av det är ju en video för sången 'Rubber Johnny'. Den var gjord av chris Cunningham.
Pallar ej berätta mer :P

Zepsia
01-11-2007, 14:04
Jag bryr mig helt ärligt inte om det finns utomjordingar... Finns alldeles för många problem här på jorden att oroa sig för =)

Twia
01-11-2007, 16:13
Jag bryr mig helt ärligt inte om det finns utomjordingar... Finns alldeles för många problem här på jorden att oroa sig för =)
Dom kanske kan hjälpa oss att lösa dom problemen, tänk på det?

Agi
01-11-2007, 16:16
jag tror det finns liv nånstans i universum, det är alldeles för stort för att kunna vara helt tomt. allt som behövs egenligen är att det finns en planet som ligger på hyffsat avstånd från sin stjärna. men jag tror inte att vi kommer få reda på det i vårt liv, för om vi ska ta reda på ifall det finns liv på andra galaxer så behöver vi komma på hur man åker mycket snabbare än ljusets hastiget, vilket verkar helt omöjligt i alla fall i dagen läge. tänk på att, ifall nu aliens skulle kunna se ljuset som kommer från jorden, så skulle det vara gammalt ljus som har färdats genom rymden i tusentals, kanske miljoner år, vilket betyder att allt dom skulle se var en massa dinosaurier
Ja, för bryta mot naturens och fysikens lagar är sååå enkelt.

Zepsia
01-11-2007, 16:28
Äh det är otroligt långsökt att utomjordingar lever eller har besökt eller äns är i närheten av jorde.. Jorden ligger på ett otroligt ovanligt ställe som gjort att vi kan leva här.Det är naivt att tro att några "utomjordingar" kommer besöka oss nånsin!

Xaya Heartless
01-11-2007, 17:20
Äh det är otroligt långsökt att utomjordingar lever eller har besökt eller äns är i närheten av jorde.. Jorden ligger på ett otroligt ovanligt ställe som gjort att vi kan leva här.Det är naivt att tro att några "utomjordingar" kommer besöka oss nånsin!
Eftersom vi finns så är det långsökt att tro att vi är de enda som finns, självklart finns det liv på andra planeter men om de kan komma hit elelr inte har jag ingen aning om.

Trucido tu
01-11-2007, 17:26
Bögar är utomjordingar