PDA

View Full Version : Årets Bästa/Sämsta låt enligt Er?

Latexfarbror
16-10-2007, 21:35
Som topic lyder, vilken låt tycker just Du är den bästa/sämsta låten hittils iår?
Motivera Er gärna, blir inte direkt kul att läsa igenom inlägg där Ni bara skriver låtens titel och till exempel "Därför att den är bra, eftersom den äger" osv.

Antar att jag får ta och börja då.

Årets sämsta låt enligt mig är:
Mange Schmidt & Petter - Giftig

Denna låt är så otroligt dålig, svensk hiphop suger överhuvudtaget, men denna tar priset, båda herrarna är 30+ och ingen av dem kan rappa bra.
Petters "storhetstid" var för länge sen när han släppte "Mitt sjätte sinne", båda av dessa herrar borde lägga hiphopen på hyllan, genast.

Årets bästa låt enligt mig är:
Army of the pharaohs - Murda Murda

Vinnie Paz, 7L & Esoteric, Apathy, Outerspace, Celph Titled, Chief Kamachi, Des Devious, Reef The Lost Cauze, King Syze & Faez One lägger det lika bra som vanligt.
Flyter bra på låten, otroligt bra beat, bra text som vanligt..
Men vad hade jag förväntat mig? Världens bästa Hiphop grupp släpper nytt, verkligen efterlängtat album. Man måste även älska Celph Titled's röst och sköna rader.

Nå, vad tycker Ni?

Pajolle
16-10-2007, 21:46
Bästa

Måste säga Linkin Park - Bleed it out! Inte för att det är den absolut bästa låten som jag har hört iår utan mer för att den ger så sköna minnen. Det finns många låtar som jag tänker tillbaka när jag lyssnar på. Just Bleed it Out lyssna jag på när jag sommarjobba och det var ett riktigt nice jobb! Att det var på sommaren är ju också ett plus. Jag har liksom varje år som en sommarlåt som jag lyssnar extra mycket på under sommaren. År 2004 eller 2003 förknippar jag t.ex med Fejken - Ambellyn :D Satt och lyssna på den och spela tibia varje kväll på sommarlovet typ.

Sämsta

Frida (?) - Dunka mig gul och blå, tycker den är riktigt dålig! Jag vill väl inte höra om hur hon horar runt!

Ol'Kladd
16-10-2007, 21:49
Azå bashunters nya låtar är bästa året i det här året heeh :PP :cool::cool::angel::heart::heart::heart:
överklas"!!!!

Wasabi
16-10-2007, 21:54
Bästa låt måste vara Organism 12 feat Chords - På din grinn eller Promoe - Heartburns

Sämst måste vara Mange Schit & Petter - Giftig

BusTer
16-10-2007, 21:55
Årets sämsta låt (även band) är så klart my chemical romance-welcome to the black parade vilken jävla värdelös emo musik!!!!
om jag ska välja den bästa låten så skulle det nog vara metallica-master of puppets.
sjukt bra låt <3<3<3<3<3 <3<3<3<3<3<3<3

Wasabi
16-10-2007, 21:57
Årets sämsta låt (även band) är så klart my chemical romance-welcome to the black parade vilken jävla värdelös emo musik!!!!
om jag ska välja den bästa låten så skulle det nog vara metallica-master of puppets.
sjukt bra låt <3<3<3<3<3 <3<3<3<3<3<3<3
Enligt Wiki släpptes Master of puppets 1986, vilket inte var i år, gör om, gör rätt.

BusTer
16-10-2007, 21:58
oj, såg ej att det var "årets" låt
sorry ;(

Agi
16-10-2007, 22:05
Meen. Om jag måste säga i år... Hmm...
Svårt. Lyssnar inte på så dagsfärsk musik :P

Men måste nog säga Roger Waters - Leaving Beirut
Isf.

Sämsta låten? HELT KLART FÅGELN ROGER! DÖÖÖÖÖ ROGER!
(och Sången om Ingenting. Den är fan värre. Fy fan vilken värdelös låt. Vet dock inte om det är en 2007:a)

Amtyn
16-10-2007, 22:11
Jag kan inte riktigt säga en sämsta låt, eftersom jag bara lyssnar på bra musik! Muahahha! :D men om jag måste vore det nog alla låtar med Andreas Johnsson stör mig bara så mycket på hans musik!

Bästa låt är ju lätt Adept - Unbeliever, polare spelade på mobilen och jag blev fast älskar hur han skriker så jävla ljust!

GW 2
16-10-2007, 23:08
Dubbel Trubbel - Dom skriker på hjälp

om den nu är från 2007?
haha aja dom har ju gjort låten så jävla bra bara. Raderna, musiken enorm skönt :p

Sämsta... vet ej, kan återkomma :S

Redmark
16-10-2007, 23:25
Årets sämsta låt:
Ingen har nämnt My name is Inga-låten.
Hur kan man göra en sån här låt egentligen? Den är inte ens bra. Pipröst. Man får ju nästan hjärnblödning.

Årets bästa låt:
Hmm. Har ett par men jag gillar Sophie Ellis-Bextor - Today The Sun's On Us mycket. Sitter och smyglyssnar på den hela dagarna. Är ju en clubber annars.

Axwell & Ingrosso - Its true eller Steve Angello vs Laidback Luke - BE annars. Så underbara, argh!!

KristalleN
16-10-2007, 23:27
Dubbel Trubbel - Dom skriker på hjälp

om den nu är från 2007?
haha aja dom har ju gjort låten så jävla bra bara. Raderna, musiken enorm skönt :p

Sämsta... vet ej, kan återkomma :S
Är inte det den låten som handlar om att han har sex med sin 11åriga dotter ?

Ont: Kapten röd - stjärnorna finns här är den bästa låten

Sämsta är nic and the family - hej hej monnika

Twia
16-10-2007, 23:44
Sämsta låten. Akon - smack that! JAG DÖR! Den är så dålig så det är sjukt.

Bästa låten detta året är nog The hives - walk idiot walk

Ambalrith
17-10-2007, 00:02

smack that kan helt omöjligt va från 2007, är säker jag hörde den på fester 2006, kanske till och med 05

Amtyn
17-10-2007, 06:54
Aha! Jag trodde man skulle ta den man tyckte va dålig så man måste tycka den e dåligt ett år >.< *Puckomig*

Teewest
17-10-2007, 07:37
Årets bästa går till walking disaster av Sum41, den vart den andra låten på deras senaste album ''Underclass Hero'', både musiken och texten fascinerar mig. Texten handlar om en pojke/leksak som lätt blir glömd bort, också sinna föräldrar som är i Denial. Han känner ensamheten kommer ''As i fall'', och efter det börjar hans äventyr. Videon är riktig bra med, ta reda på lite själv.

Ärets ''sämsta'' låt går till Angels And Airwaves som verkligen har misslyckad på deras senaste album ''I-empire'', efter några 40 låtar som mest handlar om rymden och krig i andra världs kriget började man tröttna på deras första låt i I-empire ''Everthing's is magic'', för mycket Tom Delong och för lite musik från resten av bandet. Texten är för ''ego'', liksom ''And do you ever feel like you're alone, I could say that I have..''. Det känns som Tom Delong bara har försökt skrivit ner en massa jävla ord utan att skapa en mening.

Fred
17-10-2007, 10:24

smack that kan helt omöjligt va från 2007, är säker jag hörde den på fester 2006, kanske till och med 05
Sant. Sen är inte hej hej monika från 2007 heller vilken det nu var som skrev det.

Avicil
17-10-2007, 14:13
bästa
laazer de va en gong en fågll :yeah::yeah::yeah::yeah:

GW 2
17-10-2007, 14:20
Är inte det den låten som handlar om att han har sex med sin 11åriga dotter ?
jo men du kan förstå att det är på skämt? ._.

Soedor
17-10-2007, 16:51
årets bästa vet jag faktist inte.

men årets sämsta är laser - det var en gång en liten fågel,eller vad det heter.
den är bara så störande,har minnen från sommarlovet när man ligger och sover sen vaknar man av att min lille brorsa lyssnar på den :mad:

Kexchoklad
17-10-2007, 17:25
årets bästa vet jag faktist inte.

men årets sämsta är laser - det var en gång en liten fågel,eller vad det heter.
den är bara så störande,har minnen från sommarlovet när man ligger och sover sen vaknar man av att min lille brorsa lyssnar på den :mad:
Jo, sant som fan! :P

Bästa är helt klart akon - sorry, blame it on me
den är så skön att lyssna på när man chillar

Banan Gangstern
17-10-2007, 18:26
"Bästa" låtarna e ju lätt Giftig, fågeln roger och Friida :yeah:

"sämsta" kan inte komma på nån särskild :( finns så mycket bra

BusTer
17-10-2007, 18:41

du har just nämmt de tre sämsta, meningslösa låtarna i världen :yeah:

Dark Hydra
17-10-2007, 19:07
Jag gillar fem elefanter av JA. Noeadoll

Skämtade, finns så mycket låtar, både bra och dåliga men jag gillar markoolios låt Ingen sommar utan ragga....... och sämsta låt måste vara james blund- I cant sleep

Banan Gangstern
17-10-2007, 19:15

du har just nämmt de tre sämsta, meningslösa låtarna i världen :yeah:
MAN FÅR TYCKA OLIKA

PS. Notera " " teckena

Poncho
17-10-2007, 19:54
Bästa, Akon - sorry, blame it on me :happy:
Sämsta, uhmm... såna som spelas på radio :P

Ismyg
17-10-2007, 21:56
Bästa är såklart Corporate Circus - My Infection, men såklart har du inte hört den för CC är ett garageband från Californien med totalt 800 låtar skrobblade på last.fm. Låten har så bra gitarr och sångaren har bland de bästa rösterna som finns.

Sämsta är nog Giftig! Uttjatad och Mange kan verkligen INTE rappa!