View Full Version : Wax och Gelé
Tjo, jo det är säkert många här på forumet som använder sig av wax lr gelé å jag undrar lite lätt vilket som är bäst å så, jag använder själv daxwax (ganska bra men dåligt går ej å dusha ur) och jag undrar om nån vet hur man kan få bort daxwax ur håret när man dushar, om ni kan någet schampo lr balsam så säg gärna namn,kostar å vart man kan få tag i det :), och ge gärna lite tipps om nått annat gelé lr wax som ni själva använder och som HÅLLER sig kvar å inte rammlar ner osv osv,
tack så mkt
mvh tweel
Edit : Jag hörde att man kan få bort daxwax (röd burk) ur håret med hjälp av matolja? :O, någet som har testat det med större framgång? ^^
Ambalrith
13-10-2007, 17:19
En sak bara, köp inte det som daxwax själva rekomenderar (deras egna shampoo) det funkar inte. Frågade min frisör om det en gång och hon sa att det funkar lika dåligt som alla andra.
En sak bara, köp inte det som daxwax själva rekomenderar (deras egna shampoo) det funkar inte. Frågade min frisör om det en gång och hon sa att det funkar lika dåligt som alla andra.
ah okej, jag letade efter deras egna schampoo men utan större framgång, men då vet jag att det inte funkar, tack ^^
säljv använder jag Garnier Fructis
Daxwax suger, blir stenhårt och förstör mest håret.
Jag använder en Bajenkeps.
foxs, säg inte jag använder skdfmsd säg vad det är stelt,mjukt, osv å till vilket slags av hår!? :)
Jag använder Shockwave eller d:fi.
Alexander
13-10-2007, 17:56
Uhm, jag använder också daxwax, och för att få ut de brukar jag ta både balsam och schampo flera gånger. Då försvinner de hyfsat mycket
Tearjerker
13-10-2007, 18:13
Ref 505, funkar till vilken hårtyp som helst. 100-150 kronor burken och lätturtvättat.
Syndrome
13-10-2007, 18:21
för att få ur daxwax, kamma håret medans du duschar, waxet går bort och håret också ;>
använder wella ;>
Maria Nila använder jag. Det är riktigt bra :)
Det där med matolja funkar faktisk :D Ska leka snille oxå, i daxwax är det en jävla massa oljor, kemin säger att lika löser lika = olja löser olja :cool: Använder själv "Sportin' Waves Black" Typ som daxwax bara att det går ut ur håret med bara vatten ;)
Det är kemin som säger så :D Men det kan nog vara sant...
Jag tycker konsistensen på Daxvax är så äcklig.. Maria Nila är mer flytande.
Hum, den där gröna fructis andvänder jag.. Helt perfekt :]
haah yeah det använde jag också förut men det tyckte inte jag va bra i längdne det ramlade ner å massa sånt, :)
haah yeah det använde jag också förut men det tyckte inte jag va bra i längdne det ramlade ner å massa sånt, :)
Indeed, kör också med det, gått ur håret efter ett par timmar. Di:fi är det enda rätt!
Granberg
13-10-2007, 19:06
Just nu kör jag med Björn Axén, vilket jag tycker funkar skitbra. Det ser inte så jävla fett ut som många andra sorter har förmågan att göra, dessutom så luktar det gott haha.
Indeed, kör också med det, gått ur håret efter ett par timmar. Di:fi är det enda rätt!
ah okej, jag har sätt di:fi burkar i affärn men vikken färg ska man ha å vad kostar dem st? :O, vill ha nått som håller håret stilla så länge som möjligt :)
DF:I tycker jag helt klart är bäst. Funkar skit bra för mig i alla fall ;)
Muppkuppz
13-10-2007, 23:20
D:fi är helt klart det bästa waxet jag har testat. Vet dock inte vad du har för hår, men jag tror den blåa funkar bäst på tunnhåriga och den gula eller vad de nu är för tjockare hår.
FaargoAmore
13-10-2007, 23:32
Kör d:fi GRÖN, helt oslagbart. Frillan håller sig i upp till 24 timmar, och sover du med det i håret, kan du glida med en jävla morgon frilla dagen efter. Otroligt lätt att tvätta ur. 160:- burken, men värt det.
d:fi. Alltid använt d:fi sedan några år tillbaka.
Min föredetta granne jobbar som frisör och jag brukade få lite allt möjligt hem från henne. Allt från Shockwave till Garnier. Fastnade för d:fi nästan direkt. Den håller bra och den luktar i alla fall något godare än andra produkter.
Jag har lätt att tvätta bort det. Fast det beror ju på hur mycket man geggar in i håret också.
FaargoAmore
14-10-2007, 01:30
d:fi. Alltid använt d:fi sedan några år tillbaka.
Min föredetta granne jobbar som frisör och jag brukade få lite allt möjligt hem från henne. Allt från Shockwave till Garnier. Fastnade för d:fi nästan direkt. Den håller bra och den luktar i alla fall något godare än andra produkter.
Jag har lätt att tvätta bort det. Fast det beror ju på hur mycket man geggar in i håret också.
Vilken färg kör du? :p
Gör av med en burk i månaden :(
hmm får nog allt ta å testa Di:fi grejen :P, men jag har ganska tjockt hår, vikken burk?
hmm får nog allt ta å testa Di:fi grejen :P, men jag har ganska tjockt hår, vikken burk?
Jag har tjockt hår och blå funkar bra för mig. Har faktist aldrig provat någon mer färg.
Hör med din frisör eller nått =)
Jag har tjockt hår och blå funkar bra för mig. Har faktist aldrig provat någon mer färg.
Hör med din frisör eller nått =)
okej okej, tack :)
Haaah jag använder "Taft" :D
Haaah jag använder "Taft" :D
haha det har jag aldrig hört talas om :P, ICA gelé? ^^
FaargoAmore
14-10-2007, 12:20
Tweel, har du mkt och tjockt? eller ny friserad typ, kör på grön. Den svicker aldrig.
Tweel, har du mkt och tjockt? eller ny friserad typ, kör på grön. Den svicker aldrig.
jepp det har jag, aja får allt köpa alla burkar å testa mig fram :angel: , hur många färger finns det? :P
FaargoAmore
14-10-2007, 14:10
jepp det har jag, aja får allt köpa alla burkar å testa mig fram :angel: , hur många färger finns det? :P
vet inte, men finns nog 5-6 stycken, visa för försäljare som ska se sliska ut typ. Men köp grön, du kommer inte ångra dig.
Ref. 505 - Dry Fiber är det bästa ;']
D:Fi är ju grymt. Håret håller sig på plats till vardags och dra på lite hårspray när det är fest så kan man inte förstöra frillan i princip. Hade D:Fi och hårspray i håret och körde en hockey träning, hade kvar samma frilla igen när jag tog av mig hjälmen.
Kör blå burk, eller locket är iaf blått. Funkar kanon.
Tjo, jo det är säkert många här på forumet som använder sig av wax lr gelé å jag undrar lite lätt vilket som är bäst å så, jag använder själv daxwax (ganska bra men dåligt går ej å dusha ur) och jag undrar om nån vet hur man kan få bort daxwax ur håret när man dushar, om ni kan någet schampo lr balsam så säg gärna namn,kostar å vart man kan få tag i det :), och ge gärna lite tipps om nått annat gelé lr wax som ni själva använder och som HÅLLER sig kvar å inte rammlar ner osv osv,
tack så mkt
mvh tweel
Edit : Jag hörde att man kan få bort daxwax (röd burk) ur håret med hjälp av matolja? :O, någet som har testat det med större framgång? ^^
Jag kör Daxwax röd, för att få ut all wax ur håret så lägg i Yes, som finns i köket :D
FaargoAmore
14-10-2007, 15:27
tack så mkt
mvh tweel
Jag kör Daxwax röd, för att få ut all wax ur håret så lägg i Yes, som finns i köket :D
Finns ju smartare alternatic då, än att måste tvätta håret med diskmedel. Daxvax suger, håret ramlar ner efter typ 15 min, och det ser äckligt och flåttigt ut.
tack så mkt
mvh tweel
ska jag va riktigt ärlig så va jag så dum satt jag testade med YES å läskiga va att det funkade :O, allt gick inte ut till 100% men väldigt mkt försvann :O
Sliter inte det ganska mycket på håret?
Sliter inte det ganska mycket på håret?
inte den blekaste :P, det får vi väll se sinom tid :)
Vilken färg kör du? :p
Gör av med en burk i månaden :(
Ljusblå.
L'anzas Urban Elements. =)
Raka av allt hår så är det problemet löst :)
FaargoAmore
14-10-2007, 22:26
Devox ingen bra idé.
Eftersom att håret är en ganska stor del i din "image" så slösa inte bort det genom att se äcklig ut med dax wax för helvete:p
Danne Weman
15-10-2007, 11:29
Jag kör med Björn Axen mattwax som jag tycker är överlägset bäst för lite halvrufsiga frisyrer men som fortfarande har lite stadga. Jag brukar ha i vax i mitt hår när jag tvättat håret vilket jag gör typ var 5e dag nu för tiden, sen sover jag bara med vaxet så blir frisyren perfekt. 3 dagar efter tvätt ser det som bäst ut, sedan börjar det falna lite.
Jag kör med Björn Axen mattwax som jag tycker är överlägset bäst för lite halvrufsiga frisyrer men som fortfarande har lite stadga. Jag brukar ha i vax i mitt hår när jag tvättat håret vilket jag gör typ var 5e dag nu för tiden, sen sover jag bara med vaxet så blir frisyren perfekt. 3 dagar efter tvätt ser det som bäst ut, sedan börjar det falna lite.
Var femte dag? Mitt ser alldeles fett ut efter 2-3 dagar.
FaargoAmore
15-10-2007, 12:47
Det dära var bland det äckligaste jag har hört tror jag. var 5 dag, fyfan.
Danne Weman
15-10-2007, 12:51
Håret vänjer sig vid att inte tvättas ofta efter ett tag, mitt hår ser i princip helt rent ut efter 4-5 dagar. Idag när jag tvättade håret hade jag inte tvättat det (med schampoo då alltså, jag sköljer ju fortfarande håret när jag duschar) på 9 dagar. Håret självtvättar sig självt med hjälp av naturligt fett, det är bara bra att inte tvätta håret ofta. Alla mina tjejkompisar tvättar håret max 2 gånger i veckan, oftast mer sällan, och deras hår ser aldrig smutsigt ut.
Emopinglan14
15-10-2007, 16:29
Håller med Weman, innan så tvättade jag håret varje dag, men nu så börja jag sakta att dra ner. Tvättar typ 2 gånger i veckan nu.
För övrigt så använder jag L'Oreal playball 70cl. Typ 170kr hos frisören. Matt men inte så fast.
FaargoAmore
15-10-2007, 16:44
Håret vänjer sig vid att inte tvättas ofta efter ett tag, mitt hår ser i princip helt rent ut efter 4-5 dagar. Idag när jag tvättade håret hade jag inte tvättat det (med schampoo då alltså, jag sköljer ju fortfarande håret när jag duschar) på 9 dagar. Håret självtvättar sig självt med hjälp av naturligt fett, det är bara bra att inte tvätta håret ofta. Alla mina tjejkompisar tvättar håret max 2 gånger i veckan, oftast mer sällan, och deras hår ser aldrig smutsigt ut.
Förstog det som om att du inte blötte det ens, mybad :)
Jag kör med d:fi (orange)
FaargoAmore
15-10-2007, 17:49
Jag kör med d:fi (orange)
Den hårdaste av dom :) men håret glänser av det, vilket kan ge ett intryck av fett.:(
Uhm , jag måste bara höra jag gillar å köra den "ruffsiga" stilen på håret å daxwax blir ruffsigt första timman lr så men sen bara försvinenr ruffset helt, nån som har någe bra tipps på ett bra wax lr gele för ruffs? :)
Håller med Weman, innan så tvättade jag håret varje dag, men nu så börja jag sakta att dra ner. Tvättar typ 2 gånger i veckan nu.
För övrigt så använder jag L'Oreal playball 70cl. Typ 170kr hos frisören. Matt men inte så fast.
Funkar om man inte har tjockast hår i hela världen. <Points at self plx>
Funkar om man inte har tjockast hår i hela världen. <Points at self plx>
Och ifall man inte idrottar.
Sant. Och jag idrottar med världens tjockaste hår.
FaargoAmore
15-10-2007, 23:00
Uhm , jag måste bara höra jag gillar å köra den "ruffsiga" stilen på håret å daxwax blir ruffsigt första timman lr så men sen bara försvinenr ruffset helt, nån som har någe bra tipps på ett bra wax lr gele för ruffs? :)
d:fi grön, som jag kör, sjukt bra, har ruffsigt hår:)
har jag ditt liv på att det är bra? ;)
FaargoAmore
16-10-2007, 16:10
Det har du är du missnöjd, dör jag,
Det har du är du missnöjd, dör jag,
haha va gött, springer å köper det nu då :angel:
Emopinglan14
17-10-2007, 17:02
Efter att har användt "Playball" ett tag så gjorde jag den livsavgörande beslutet att testa något annat. Har blivit rekommenderad att använda "Maria Nila" av min frisör, så valet föll på den. Så frågan är om någon annan använder det? För jag köpte den idag så jag har inte fått chansen att prova.
Efter att har användt "Playball" ett tag så gjorde jag den livsavgörande beslutet att testa något annat. Har blivit rekommenderad att använda "Maria Nila" av min frisör, så valet föll på den. Så frågan är om någon annan använder det? För jag köpte den idag så jag har inte fått chansen att prova.
jag hadde marina nila förut, det är helt okej men kanske inte så bra för långt hår och om du ska ha det "upp" på någet sätt så rammlar det ner efter ett tag dock,
Köpte maria nila efter jag klippt mig i en närliggande stad och måste säga att det är ett av de bästa och "fräschaste" jag använt. Använder dock inte längre pga av att jag ej hittar det någonstans här hemma.
Emopinglan14
17-10-2007, 20:32
Köpte maria nila efter jag klippt mig i en närliggande stad och måste säga att det är ett av de bästa och "fräschaste" jag använt. Använder dock inte längre pga av att jag ej hittar det någonstans här hemma.
Mjo, det går väl bara att få tag på genom en frisörsalong. Den luktar ju jävligt fräsht.
måste bara säga att jag har köpt d:fi grön å jag tkr den är väldigt bra om jag ska va ärlig men inte till mina förväntningar, men den va bäst hitils av allt jag har testat!, lätt värd å köpa folk :)
Vet du vad jag upptäckte igår?
Jag var på ica, och letade efter mitt wax , alltså dax wax!
Men jag stog där och kollade , hittade inget! gick till en personal och frågade vad daxwaxen är, då
svarade hon att det ska sluta marknads föras för det förstör håret!
Vad fan ska man göra nu?
allt annat bra wax ligger på 150kr burken, bara dax wax som är bra som ligger på 40kr burken, någon som kan ge tips på ett liknande wax för ungefär samma pris, (Som klarar mycket alltså)
Tearjerker
26-10-2007, 23:18
Ska du ha bra vax får du betala.
Xaya Heartless
26-10-2007, 23:50
HM Gelwax typ 39 spänn/burken. Mer behövs inte ;)
FaargoAmore
27-10-2007, 00:40
HM Gelwax typ 39 spänn/burken. Mer behövs inte ;)
Vill man se ut som en fett burk i håret, go ahead, aye!
Xaya Heartless
27-10-2007, 11:15
Du borde prova det innan du snackar, aye.
Var nyss och köpte nytt wax, var helt inställd på d:fi men så kassörskan åt mig att testa Fudge, skulle tydligen passa mitt hår bra. Så jag köpte båda för att gardera mig.
Ett liv utan Wax skulle bli ett jobbigt liv. :(
Xaya Heartless
27-10-2007, 16:28
^Word
FaargoAmore
27-10-2007, 17:49
Med tanke på vad den heter borde den glänsa, den heter GEL vilket betyder att det är gelevax, Gele brukar se rätt fett ut, aye.
jag har nog testat alla waxer lr gele som finns på marknaden i princip :P, även gelwax å jag tkr att det är väldigt dåligt håller inte sig kvar osv, bästa jag har testat som ´jag har just nu är d:fi grön burk :yeah:
Xaya Heartless
28-10-2007, 00:20
Med tanke på vad den heter borde den glänsa, den heter GEL vilket betyder att det är gelevax, Gele brukar se rätt fett ut, aye.
Ser inte fett ut i mitt hår. Beror ju såklart på vilken sorts hår man har och hur mycket vax man använder, "aye".
vBulletin® v3.7.4, Copyright ©2000-2009, Jelsoft Enterprises Ltd.