View Full Version : "Vad skulle du gjort?"
Nu kommer två "Vad skulle du gjort fråga".
Såhär lyder fråga NR 1:
Du är kvar på skolan någon timma efter att alla gått hem, även nästan alla lärare. Du går med din flickvän och innan ni skall gå ber du henne vänta vid dörren då du skall gå till ditt skåp och hämta din väska. När du kommer tillbaks ser du din tjej dras in på toan med en skum kille med en mössa nerdragen över huvudet med hål för ögonen, du skyndar dig efter men det är försent. Dörren går bara låsas och låsas upp från insidan, dörren är även soppas tjock att den heller inte går att sparka in.
Du hör några slag och stönanden och förstår att hon blir våldtagen, alla lärare och elever har gått hem, din mobil har du glömt hemma och ingen annan kompis är i närheten. Vad gör du?
Fråga till tjejer: Du kan tänka dig ist är din kompis som blir indragen till toan.
@Ni som gått ur skolan och börjat jobba kan ju tänka sig att det är på erat jobb detta händer.
Själv vet jag faktist inte riktigt, om jag hade väntat utanför hade det ju antagligen varit försent, hade jag sprungit till polisen hade det ju också antagligen varit försent och du hade inte kunnat sett personen, så jag vet faktist inte.
Fråga Nr 2:
Du och din kompis går hem på kvällen, en lös hund som är skit sur hoppar fram. Du och din kompis blir skiträdda och börjar springa. När du springer märker du att din kompis ramlar och har blivit biten i vaden och kan ej gå. Hunden är kvar och forsätter att bita i vaden. Vad gör du?
12-10-2007, 23:16
Vet inte riktigt på fråga 1. Men jag glömmer aldrig mobilen:(!
Fråga 2.
För att få bort en hund ur bråk, eller om den biter en människa ska man komma bakifrån och lyfta hunden i bakbenen medans man vrider de en aning innåt. Hunden kommer inte kunna bita den personen som håller i bakbenen och kommer släppa sitt offer p.g.a. att det gör ont när bakbenen vrids. Sedan när du står där med en rasande hund och en blödande kompis vet jag inte vad du ska göra.
KristalleN
12-10-2007, 23:25
På 1:an skulle jag nog springa ifrån skolan och kalla på hjälp det finns alltid någon i närheten som kan hjälpa en och ringa polisen eller något
2:an skulle nog gjort som Kseni sa
Zabrinho
12-10-2007, 23:56
På 1an skulle jag leta upp nåt sorts slagvapen och väntat tills personen kom ut ur toaletten.
och på 2an skulle jag försökt sparka ihjäl hunden.
1:an - Springa och ropa på någon som kunde hjälpa. Och sedan banka på dörren som en idiot.
2:an - Vad ska en hund göra mit mig?! :D Jag skulle stanna kvar, gosa lite med hunden och Hjälpa min kompis ELLER jag har alltid med mig en korv i fickan, jag kastar den till hunden och bär min kompis på Axlarna! :yeah:
Dark Hydra
13-10-2007, 09:16
Jag svarar på 2an. Jag är redan hundvan så hundar är inte farliga för mig, jag går fram och klappar hunden och blir hans vän, inga hundar är farliga
och på 2an skulle jag försökt sparka ihjäl hunden.
Ja exakt, det måste ju vara det bästa. Så skulle jag med gjort, sparka hunden i ansiktet så hårt som jag bara kunde. Om den inte tuppar av lär den ju iallafall springa iväg. Det kanske funkar lika bra att sparka den på revbenen vadvetjag...
Dark Hydra
13-10-2007, 09:28
Sparka på hunden hjälper knappast, jag håller på att bli vän med hunden
Sparka på hunden hjälper knappast, jag håller på att bli vän med hunden
Men.. Tror verkligen inte du skulle hålla på och försöka att bli bästis med hunden om den håller på att bita sönder din kompis.
Dark Hydra
13-10-2007, 09:35
Men det är klart att man inte sparkar ihjäl hunder, men det beror på ras ...
Men du kanske inte behöver sparka ihjäl den då, sparka bara på den så hårt du kan.
Dark Hydra
13-10-2007, 09:37
Det är onödigt äns att börja sparka på den, tänk hur mycket skit man får från ägaren + hur stor chans är det att än hund kommer mitt i natten, man kan springa in på folks tomt eller vad som helst, man går ju på en gata, hoppa upp i ett träd eller nått
Tror det är mer folk ute på natten också, inte bara du
Men alla ser ju hundar på olika vis, själv tror ni kanske att det är en schäfer som biter, fast schäfrar är igentligen snälla som lamm
Du ser hellre på när din kompis blir ihjälbiten av en hund än att sparka ihjäl hunden, eller bara rent av sparka bort den?
Vissa hundar kan ju också bli mer aggresiva då de får sparkar. Beror på uppfostran.
Jag svarar på 2an. Jag är redan hundvan så hundar är inte farliga för mig, jag går fram och klappar hunden och blir hans vän,inga hundar är farliga
Du säger att inga hundar är farliga?
tänk opm den har en seriös sjukdom som rabies?
hur fan kan man få den att lugna ner sig man har ju ente precis en sömnpil i fickan.
ja hade gjort som kseni sa och om det ente hade hjälp hade jag utmanat han men en hederlig brottnings match :yeah:
Btw om hunden inte var så stor så kanske jag hade tagit tag i dens båda bakben och rykt åt varsitt håll. Ett snabbt ryck! Vad tycker du om det då, Dark Hydra? :)
Kseni of Chimera
13-10-2007, 10:54
Btw om hunden inte var så stor så kanske jag hade tagit tag i dens båda bakben och rykt åt varsitt håll. Ett snabbt ryck! Vad tycker du om det då, Dark Hydra? :)
Djurplågare? :/ Åtminstone är min metod skonsam mot alla, inklusive hunden
Tror du hunden slutar för att du drar honom i bakbenen? ...
Kseni of Chimera
13-10-2007, 12:06
som jag sa så vrider man de innåt, på det sättet kan man få även en stor hund att sluta, för det gör ont.
vetenskapligt bevisat, står i alla hundböcker så ja jag tror det...
Hahah, okej, det visste jag inte. Låter komiskt att du tar det så allvarligt.
Kseni of Chimera
13-10-2007, 12:23
Meh tycker väl synd om hunden som de flesta av er tänker sparka sönder :/ Hundar :heart:
Meh tycker väl synd om hunden som de flesta av er tänker sparka sönder :/ Hundar :heart:
Annars kan man ju tänka lite såhär: Om du fick välja, sparka sönder din kompis eller sparka sönder en sjuk hund? vilket väljer du? ;)
Dark Hydra
13-10-2007, 12:43
håller med kseni, hundar e snälla
beror på vilken vän det är, vissa skulle man vilja kicka !
just sa du att ingen hund var dum hur ska du ha de?
Dark Hydra
13-10-2007, 13:22
Jag menar att man skulle vilja kicka vännen, inte hunden..
håller med kseni, hundar e snälla
beror på vilken vän det är, vissa skulle man vilja kicka !
Så du menar att när din vän blir biten går du bara rakt fram till hunden och börjar klappa den? då bör du nog bli själv biten i handen. Och i min som jag sa att det skulle se ut ungefär, då ni började springa, hade du bara stått kvar och låta den överfalla dig?
Dark Hydra
13-10-2007, 13:41
jag är hundvan, jag tror inte en hund skulle bita ihjäl mig , jag är hundvan
1an, Jag skulle hämta något hårt (finns alltid något stol eller så) sen slå hårt som bara satan när han öppnar dörren igen, för något gång måste han ju öppna.
1# Alltid mobilen med
2# Sparkat hunden över nosen. Huden blir do rädd för dig och inget mer händer, fast du kan behöva sparka mer än en gång. Detta har jag själv blivit utsatt för 2 gånger. Båda gångerna har jag sparkat hunden över nosen. Och då har den slutat. Jag har aldrig varit rädd för hundar och kommer aldrig vara, eller bli.
nr 1. uhmm... kallat på hjälp
nr2. sparka sönder hunden
Tearjerker
13-10-2007, 14:39
jag är hundvan, jag tror inte en hund skulle bita ihjäl mig , jag är hundvan
Nån dag kommer du att chockas.
1. hade tagit brandsläckaren och på något sätt försökt smällt ut dörren. ( tror inte det finns en ända toalett dör som är gjord av stål eller något annat liknande liksom...)
2.
Gått fram till hunden och siktade på huvudet på den, sedan sparkat där. Ja tuvär.
Såhär lyder fråga NR 1:
Du är kvar på skolan någon timma efter att alla gått hem, även nästan alla lärare. Du går med din flickvän och innan ni skall gå ber du henne vänta vid dörren då du skall gå till ditt skåp och hämta din väska. När du kommer tillbaks ser du din tjej dras in på toan med en skum kille med en mössa nerdragen över huvudet med hål för ögonen, du skyndar dig efter men det är försent. Dörren går bara låsas och låsas upp från insidan, dörren är även soppas tjock att den heller inte går att sparka in.
Du hör några slag och stönanden och förstår att hon blir våldtagen, alla lärare och elever har gått hem, din mobil har du glömt hemma och ingen annan kompis är i närheten. Vad gör du?
Först skulle få cp-damp på dörren sparka tills jag kommer på att jag borde hämta något tilhygge, jag skulle bara ta det första bästa som skulle göra ont och eftersom dörrar alltid är gjorda av trä, skulle jag bara stå och sparka på den tills antaligen den gick sönder, eller tills snubben kom ut, och då ge honom en jävla fin present
Fråga Nr 2:
Du och din kompis går hem på kvällen, en lös hund som är skit sur hoppar fram. Du och din kompis blir skiträdda och börjar springa. När du springer märker du att din kompis ramlar och har blivit biten i vaden och kan ej gå. Hunden är kvar och forsätter att bita i vaden. Vad gör du?
.
Döda hunden/skada den allvarligt med en jävligt perfekt amerikanskfotbolls spark :)
Ni som säger att ni på 1:an skulle kalla på hjälp, berätta gärna hur osv. och säg helst inte att ni aldrig glömmer mobilen, just den dagen gjorde du det. Tycker att Seppuku skrev det ganska bra ;) lite hur man skulle gjort och sånt :P
hmm 1an, vissa skolor har ju brand yxor lr dylikt , lr springa till slöjd salen å sparka upp dörren å försöka få tag i nått hugg vapen av någet slag?,
2an, börja sparka på hunden å vene ^^
Det fungerar ju fan inte att skapa sådana scenarion, du kan inte börja med att tvinga oss till ett viss reaktion eller beteende. Kommer en arg hund fram till mig så kommer jag inte springa, inte överhuvudtaget. Därför kan jag inte tänka mig in i den situationen.
Angående första frågan så skulle jag nog göra en tråd om det på Tibianordic.com
Det fungerar ju fan inte att skapa sådana scenarion, du kan inte börja med att tvinga oss till ett viss reaktion eller beteende. Kommer en arg hund fram till mig så kommer jag inte springa, inte överhuvudtaget. Därför kan jag inte tänka mig in i den situationen.
Angående första frågan så skulle jag nog göra en tråd om det på Tibianordic.com
Ringmusklig 2-ze-rescue
skule slo hunden med en pine
Ni som säger att ni på 1:an skulle kalla på hjälp, berätta gärna hur osv. och säg helst inte att ni aldrig glömmer mobilen, just den dagen gjorde du det. Tycker att Seppuku skrev det ganska bra ;) lite hur man skulle gjort och sånt :P
Ändra till att batteriet på mobilen tagit slut så är det problemet ur världen.
Ändra till att batteriet på mobilen tagit slut så är det problemet ur världen.
haha jo men jag laddar alltid min mobil under natten :angel: :lol:
Dark Hydra
14-10-2007, 20:28
Men som hundvan hade jag själv kittlat hunden så den blev fulliskratt och sluta bita personen och sen springa iväg med boh (haha skämtar men kittlathunden går kanske?)
Nr 2: bli förbannad o sparka hunden från sidan o typ stampa på den eller ta en fet sten å spräcka skallen av den
nr:1 spriinga ut hoppa ner för alla trappor o typ springa efter nån sen springer jag upp igen o väntar haha, hämtat nåt järn rör där ute o pankat sönder väggen :p
vBulletin® v3.7.4, Copyright ©2000-2009, Jelsoft Enterprises Ltd.