View Full Version : Månadspeng
Drak anton
11-10-2007, 17:01
Hej! Vad har ni i måndaspeng?
Vad köper ni för pengarna?
Kapten Usopp
11-10-2007, 17:03
Jag får studiebidrag, köper kläder.
Jag köper prostituerade kvinnor, så det blir inte så mycket godis på lördagskvällarna tyvärr.
Jag får mitt barnbidrag så det blir kläder och nöjen för dem
Emopinglan14
11-10-2007, 17:29
1000kr plus studiebidrag. Blir pizza för mestadelen av det.
Jag får 2000kr varje månad och pengar när jag som helst behöver mer, till mat, kläder m.m.
400-500, olika.. oftast kläder men har många planer nu 8-|
lite mer än 600 kronor i veckan, vilket är mitt studiebidrag. Festar oftast upp det mesta. Annars blir det konsertbiljetter, skivor och sparande.
haha palla månadspeng? :O, farsan betalar vad annars?, :lol:
Latexfarbror
11-10-2007, 18:42
Farsan ger mig runt 1000 spänn i veckan*, skall börja jobba snart också..
Jag köper oftast kläder eller festar bort skiten.
får typ 800 kr i månaden*... handla mest kläder o spara också lite :D
Edit: skrev fel :P
Hur mycket ligger era studiebidrag egentligen? :S Allt jag får är 1050kr. För dom köper jag mestadels kläder eller sparar dem.
Studiebidrag, köper vinyl för hela slanten.
Hur mycket ligger era studiebidrag egentligen? :S Allt jag får är 1050kr. För dom köper jag mestadels kläder eller sparar dem.
1050... men mamma å pappa ger mig bara 500. :/
Barnbidraget , hmm jag köper väll typ pizza/kebab spri&bärsa o sen snus för mina pengar
Karelazi
11-10-2007, 19:44
Studiebidraget, 1050 kr eller vad det ligger på. Köper nödvändigheter här i livet.
Kapten Usopp
11-10-2007, 19:47
TuffingeN
Så du menar att du får 4000 i månaden + studiebidrag? =)
Antingen ljuger du eller är du en bortskämd snor unge.
Får 600 i månaden av morsan och 100-200 i veckan av farsan, det går åt till, massa tågresor, material för att kunna upprätthålla mitt intresse för graffiti, Pizza, Bensin, Cigg, sånt som jag behöver hekt enkelt..
Fan vill också vara 16+.
Bah, önska jag kunde göra lite mer i mitt liv, fast familjen har dålig ekonomi, och försöker acceptera det.
Latexfarbror
11-10-2007, 21:13
TuffingeN
Så du menar att du får 4000 i månaden + studiebidrag? =)
Antingen ljuger du eller är du en bortskämd snor unge.
Stäng bara igen käften, jag är arbetslös och är förmodligen äldre än dig.
Menade självklart i MÅNADEN.
Alexander
11-10-2007, 21:21
Ja, vi kan kalla min lön "månadspeng". Låter perfekt
Jag spenderar mina pengar till min lägenget inkluderar då mat, dricka, diskmedel you name it.
Kläder (som är sjukt dyrt men måste ändå ha, helt besatt i nya kläder hur dumt det än låter).
Sen går väl resten till sparande, håller på att spara till en värsting bil, får nöja mig med min Audi A6a, som inte är helt fel iofs.
Spenderar inte pengar på onödiga saker som cigg, snus och allt det där.
Festar gör jag bara ibland, har knappt tid längre.
Och ni som undrar vad jag jobbar med, jag är en elektriker, jobbar både svart och vit.
Tallberg
11-10-2007, 21:26
Får inga fasta kostnader utöver studiebidraget. Men jag jobbar ihop min förmögenhet som truckförare under sommarhalvåret, och får därav en slant som räcker hela vintern. Får även ut pengar på mina aktier som farfar köpte åt mig när jag föddes, de visade sig vara ett riktigt lyckat drag så jag är nöjd. Nu har även vårat företag som vi startat i kursen ung företagsamhet i skolan börjat ge resultat.
Men som en vis man någon gång sa: "Det är inte de stora inkomsterna, utan de små utgifterna" som räknas. Mycket klokt sagt tycker jag. Problemet är bara det att jag själv inte kan följa denna princip. Jag kastar pengar på krogen, kläder, resor, snus, skräpmat osv. Men jag ska bättra mig.
Studiebidraget som går till fylla och kläder.
Får inga fasta kostnader utöver studiebidraget. Men jag jobbar ihop min förmögenhet som truckförare under sommarhalvåret, och får därav en slant som räcker hela vintern. Får även ut pengar på mina aktier som farfar köpte åt mig när jag föddes, de visade sig vara ett riktigt lyckat drag så jag är nöjd. Nu har även vårat företag som vi startat i kursen ung företagsamhet i skolan börjat ge resultat.
Men som en vis man någon gång sa: "Det är inte de stora inkomsterna, utan de små utgifterna" som räknas. Mycket klokt sagt tycker jag. Problemet är bara det att jag själv inte kan följa denna princip. Jag kastar pengar på krogen, kläder, resor, snus, skräpmat osv. Men jag ska bättra mig.
Stevie känner igen sig. :(
Får studiebidraget. Har jobbat en del under sommaren så jag har lite sparat också :)
Jag får studiebidraget, 1050 kronor + månadspeng. Köper oftast kläder för det. Läsk också såklart :D
Muppkuppz
12-10-2007, 16:22
Får 1000 kr i månaden men de brukar jag oftast slösa bort på skitsaker efter halva månaden. Sen får jag väll lite pengar då och då, typ en hundring i veckan.
Slösar pengarna på skräpmat, cola, godis och datorspel. :angel:
Jag får pengar i månadspeng
Jag använder pengarna till att inhandla produkter (Priset > 0 riksdaler)
jag får pengar när jag behöver :)
Hur slösar man pengar på annat sett än att slänga bort dem?
Blir runt 4 tusen eftersom jag jobbar :)
Får ingen månadspeng, men får däremot alltid pengar när jag behöver det.
Samma här
Caretaker
20-10-2007, 14:11
Kanske 600-700, beror på mina föreldrars sinneshumör.
Samma här
Eh , morsan du vet ehh, jag behöver lite pengar, ehh ,
Morsan: till vadå?
Eh,, vet inte godis kanske,...
Morsan: jaha här har du 40 kr..
Men morsan de räcker inte !!
Morsan : Jo de gör de...
Så har man inga cash till dricka elr cigg :(
Om jag ska vara riktigt ärlig går nästan 100% av studiebidraget till Coca Cola :| Det är fan hemskt asså!
Tearjerker
20-10-2007, 20:31
1050 kronor, kläder och ref. Har kvar lite av sommarjobbspengarna också.
Word up
Cirtaboy
21-10-2007, 09:57
jag får pengar när jag behöver :)
Samma här ^^
Som många andra här får jag studiebidraget, 1050 kr.
Studiebidrag + 200 spänn, typ
Makondele
21-10-2007, 14:37
studiebidgaret + csn-lån, fan jag är rena rama morfar här inne xp
Dirk Diggler
21-10-2007, 17:52
600:-
Tobak, alcohol och skräpmat
1000kr i lön varje månad. + 1000kr barnbidrag i ett halvår till ungefär sen är det nästan 3 månader utan något bidrag, sen får jag stuidebidrag.
Lägger en del på tobak, annars Cola och kläder.
Xaya Heartless
22-10-2007, 07:21
Studiebidrag + lön när jag orkar jobba extra. Går mest till kläder
Hur slösar man pengar på annat sett än att slänga bort dem?
Tja, på det han nämnde, t.ex.
Får runt tusenlappen i månaden, går väl till mat, godis, kläder. Sen lite saker som kan vara bra och ha, t.ex ett styre och en styrhöjare till skotern, som jag köpte för ett inte allt för långt tag sen.
Får 500:-, sparar alltid nästan allt.
Nalle Puh!
26-10-2007, 09:25
vrf skriver du så himla mkt hela tiden ? Tror du att du är smart för det elr vad ?
1. Han är smartare än dig.
2. Du är efterbliven.
3. Du gör ingen nytta här, och du kommer aldrig att göra det. Stick.
And you surely don't do have the right to say those things either. Warned.
2. Du är efterbliven.
Du verkar vara lika mogen du också.
Nalle Puh!
26-10-2007, 10:44
2. Du är efterbliven.
1. har jag sagt att jag är smartare än han ?
2. Jag är inte efterbliven
3. jo jag gör nytta här men inte du du borde bli kickad
p.s pwned :)
Får runt 5000-6000 i månaden, lite olika men brukar landa runt där. Men ska fixa så jag får mer nu denna månaden, siktar på 80000 :)
Det går inte att förneka att endel pengar spenderas på krogen. Fast det brukar inte vara så värst mycket då Chez Ami faktiskt finns
Får runt 5000-6000 i månaden, lite olika men brukar landa runt där. Men ska fixa så jag får mer nu denna månaden, siktar på 80000 :)
så du menar att din morsa och farsa ska ge dig 80000 kr? e dom miljonärer isf?:rolleyes:
vrf skriver du så himla mkt hela tiden ? Tror du att du är smart för det elr vad ?
Läser man ditt inlägg förstår man att du inte har så mycket bakom hjärnbalken.
så du menar att din morsa och farsa ska ge dig 80000 kr? e dom miljonärer isf?:rolleyes:
Oj ursäkta, menade 8000. Vart en nolla för mycket. Och nej, varken min mamma eller pappa ger mig pengar, staten gör det.
Studielån? Det går väl max upp i 7 och lite till.
Får du 6000 i lön? :B
Eller drar du bort hyra och allt? För 6000 efter skatt är inte speciellt mycket. :P
I förhållandevis till att jag bara jobbar 30% så är det helt okej, ingen megalön men funkar helt klart.
Jaha, ja det är sant. men bor du hemma då? Mycket fritid. :heart:
Jag bor hemma, ja. Betalar endast 500kr/månaden för hyra så det e lyx. Och jag har väldigt små utgifter vilket gör att jag får väldans massa pengar över. Fritid har jag gott om haha
Får 15 papp i månaden av min käre far, varav 10 går åt på Stureplan, 2 papp går till bränsle till min Murcielago och resterande 3 papp använder jag till att bygga på min villa i San Tropez.
Xaya Heartless
26-10-2007, 23:54
Får 15 papp i månaden av min käre far, varav 10 går åt på Stureplan, 2 papp går till bränsle till min Murcielago och resterande 3 papp använder jag till att bygga på min villa i San Tropez.
Drömma kan man ju alltid göra
Det är fint i San Tropez, mina Föräldrar bor där fast jag har dock inte hälsat på så mycket tyvärr :/ men ska flytta dit efter sista året.
Accurate
28-10-2007, 06:24
Får typ 100-200 kr om dan på vardagar och 500-1500:- när jag går ut på krogen vilket är typ 1-3 gånger i veckan. Studiebidraget får jag också :]
Emopinglan14
28-10-2007, 09:06
Så du får runt 10 000 i månaden?
Accurate
28-10-2007, 14:23
typ, lite mindre kanske
Zau Nooben
28-10-2007, 17:05
Pappas små pojkar, är ni stolt över att vara så pass bortskämt eller? (tänkte mest på tönten som postat ovanför mig)
Jag får 1050 kr i månaden (studiebidraget)
Vill jag eller behöver jag mer pengar får jag minsann jobba ihop dem som en vuxen människa.
Snowflake
28-10-2007, 17:48
1050kr i månaden.
Mamma och pappa lägger dock till lite när det behövs :)
Nalle Puh!
28-10-2007, 17:52
300 kr i mpnaden
Har endå ingen nytta av dem :( Pappa köper allt :) Han är världens snällaste papa fick Xbox 360 igpr :)
300 kr i mpnaden
Har endå ingen nytta av dem :( Pappa köper allt :) Han är världens snällaste papa fick Xbox 360 igpr :)
HejJagGillarAttLekaBrattÖverInternetOchJagÄrTuffas tFörMinPappaGerMigSaker,EllerSåHittarJagBaraPåFörA ttVaraAnnorlundaFastAllaStörSigBara.
Accurate
29-10-2007, 01:26
Pappas små pojkar, är ni stolt över att vara så pass bortskämt eller? (tänkte mest på tönten som postat ovanför mig)
Jag får 1050 kr i månaden (studiebidraget)
Vill jag eller behöver jag mer pengar får jag minsann jobba ihop dem som en vuxen människa.
För att jag får mer pengar än dig så blir jag autamiskt en tönt eler vad är det du säger människa? Gubben lilla, alla är vi inte lyckligt lottade här i livet, jag ser inte ner på dig för det.
Vem har sagt att jag inte jobbar också?
Det är en grej att ha en bra inkomst/ha föräldrar med bra inkomster. Folk man inte tål är folk som skryter om det. Accurate skröt inte, han svarade bara på frågan. Inga personliga påhopp här inte.
Avundsjuka är något som vi svenskar är bra på.
Nalle Puh!
29-10-2007, 13:51
300 kr i mpnaden
HejJagGillarAttLekaBrattÖverInternetOchJagÄrTuffas tFörMinPappaGerMigSaker,EllerSåHittarJagBaraPåFörA ttVaraAnnorlundaFastAllaStörSigBara.
Jag var seriös :P jag är 12 år
töntar som tycker att personer som har mer pengar pengar än dem är töntar är själva töntar
Tjorleif
31-10-2007, 22:49
10 000 - 12 000 kr/månad - lön.
vBulletin® v3.7.4, Copyright ©2000-2009, Jelsoft Enterprises Ltd.