PDA

View Full Version : Veckans Film (V.8) Sport lov veckan, nya filmer?

Poncho
11-10-2007, 14:56
Som sagt det finns många såna här tråda men inget av detta ämne så jag tänkte göra en ^^

Vilken är erans veckans film? Och motivera varför.
Skriv en liten handling också.
Det behöver inte vara nya :P

Min är 300 tror jag :P
För att dom hade fetta krig :happy:

Det handlar om slaget vid Thermopylae 480 år före Kristus då kungen av Sparta ledde sin armé mot Perserna. Slaget sägs ha inspirerat hela Grekland till att förenas mot Perserna och var början till världens första demokrati.
Changed the topic to "vecka 4" since the thread starter don't do it.

Tallberg
11-10-2007, 15:02
som sagt det finns många såna här tråda men inget av detta ämnet så jag tänkte göra en ^^

vilket är erans veckans film?
det behöver inte vara nya :P

min är 300 tror jag :P
Denna sjukt motiverade post fick mig att genast dra på mig joggingskorna, för här ska sprintas till närmsta kiosk för att hyra detta mästerverk.

Mange
11-10-2007, 15:03
Kommer du före mig får du en kaka.

Devox
11-10-2007, 15:26
veckans film är hip hip hora, sluttjafsat kthxbye. :flush:

Yamal
11-10-2007, 16:27
War, riktigt tung rulle!

Galen
11-10-2007, 17:36
Veckans film tycker jag är Pirates, en mycket bra erotik film, åldersgräns 18+.

KristalleN
11-10-2007, 17:39
Veckans film är lätt Crank som handlar om en kille som blir förgiftad och måste få adrenalin hela tiden för att överleva

Danne Weman
11-10-2007, 17:40
Veckans film tycker jag är Pirets, en mycket bra erotik film, åldersgräns 18+.
Det stavas Pirates.

Galen
11-10-2007, 17:42
Veckans film tycker jag är Pirets, en mycket bra erotik film, åldersgräns 18+.
Det stavas Pirates.
Tack så mycket.

Redscreen
11-10-2007, 18:54
SVENSKA PUMOR 2

Teewest
11-10-2007, 20:38
Hip Hip Hora och Grind som jag såg idag.

Keff
11-10-2007, 20:49
Grind är bra, men veckans är nog Accepted.

Kapten Usopp
11-10-2007, 21:09
Youtube film blir: http://www.youtube.com/watch?v=BMVrb4-KrM8
Riktig film: Friday :D

Latexfarbror
11-10-2007, 21:12
Veckans film är lätt Crank som handlar om en kille som blir förgiftad och måste få adrenalin hela tiden för att överleva
Sant, den är så jävla bra, bland de bästa jag har sett.

BusTer
12-10-2007, 18:08
remember the titans :cool:
riktigt bra film

Tweel
12-10-2007, 20:47
veckans film enligt mig är supersugen :angel: , den äger! :) edit : lr Superbad woot ever

Bobbo
13-10-2007, 08:21
veckans film enligt mig är supersugen :angel: , den äger! :) edit : lr Superbad woot ever
Tycker den var riktigt dålig, stängde av den efter 20 minuter.

Själv skulle jag vilja rekommendera This is England för de som inte sett den.

Sedan kan ju en liten motivering vara bra, så att blir sugen på att se filmen.

"Sommar i Storbritannien 1983. Tolvårige Shaun har sommarlov och vandrar planlöst omkring på gatorna i en anonym och grå arbetarstad. Hans pappa har gått bort i Falklandskriget året innan, så Shaun finner snart en välbehövlig fadersgestalt i den godhjärtade Woody som leder ett lokalt skinnhuvudgäng. Han blir deras maskot, får sin första kyss och är glad över att ha funnit riktiga vänner. Men så kommer Woodys gamle mentor, den karismatiske Combo ut från fängelset och börjar sprida aggressiva och nationalistiska budskap. Gänget splittras i musikälskande skins och rasister, och Shaun måste besluta sig för vilken sida han ska välja."

En genial film med många unga, okända, men färgstarka skådespelare. En stark film som levererar 80-talets england i sin råaste form.

Vincet01
13-10-2007, 08:29
den gode, den fule, den onde :D <3

Amtyn
13-10-2007, 08:38
Veckans Film: Trainspotting

Shootaj
13-10-2007, 10:44
Veckans film är nog Shooter.. den är jävligt bra tyckte jag..
Och btw, jag såg Crank för några månader sen också.. den är ruskigt bra..

Mattus
14-10-2007, 21:32
1408

Poncho
15-10-2007, 16:03
1408
mannen den såg jag för nån dag sen fett bra :D

Bengtsson
15-10-2007, 17:14
Tog mig tre gånger att se klart 1408.
Somnade de två första.

Veckans film är ännu inte sedd, så jag får dra till med förra veckans film som blev bioaktuella The Kingdom.
Filmen baseras på en verklig händelse och utspelar sig i Saudiarabien.

Ett amerikansk oljearberatrsamhälle motsvarande blir utsatta för en terroristattack och flera personer dör och många skadas. Detta leder till att USA skickar dit en grupp på 4 FBI-agenter för att undersöka vad som hände.

En spännande film och verkar ganska verklighetstrogen och det finns flera imponerande skådespelarinsatser. Speciellt araberna.

Granberg
15-10-2007, 18:00
Somnade de två första.

Veckans film är ännu inte sedd, så jag får dra till med förra veckans film som blev bioaktuella The Kingdom.
Filmen baseras på en verklig händelse och utspelar sig i Saudiarabien.

Ett amerikansk oljearberatrsamhälle motsvarande blir utsatta för en terroristattack och flera personer dör och många skadas. Detta leder till att USA skickar dit en grupp på 4 FBI-agenter för att undersöka vad som hände.

En spännande film och verkar ganska verklighetstrogen och det finns flera imponerande skådespelarinsatser. Speciellt araberna.
Har ingen aning om vilken film du snackar om, men det sista du sa fick mig att tänka till lite. En sak som jag verkligen älskar är när en t ex film gjord i USA utspelar sig i ett annat land och invånarna i det landet pratar det språket! Det låter som en självklarhet, men i allt för många filmer så snackar alla engelska. Ta t ex Hannibal, hela filmen utspelar sig i Venedig, men hör man någon prata italienska? Eller varför inte den amerikanska versionen av Gösta Berligs saga, amerikansk film där alla som bor i Lappland pratar engelska.

Just därför får jag orgasmiska känslor så fort jag ser en film där de snackar som de borde, t ex passin of the christ, tror du jag vart förvånad när Jesus inte snackade engelska i en så pass hypad film?

Latexfarbror
15-10-2007, 18:11
Ichi the killer.

En jävligt vrickad och skön asiatisk slaktarfilm, rekommenderar denna.
http://imdb.com/title/tt0296042/

KristalleN
15-10-2007, 21:12
Ny vecka alltså ny film , denna veckan får nog bli ''2 fast 2 furious - tokyo drift '' som handlar om en kille som är tvungen att flytta till sin pappa i japan för att han har ställt till med trubbel hemma i USA och när han är i japan så träffar han en som är från amerika från början men bor i japan och han visar massa ställen där dem driftar m.m . sjukt sevärd

Arca
16-10-2007, 09:59
Såg Next igår, med Nicholas Cage.
Tyckte den var över förväntan, lite förrvirande men fortfarande otroligt bra!

BusTer
16-10-2007, 14:11
såklart beck "det tysta skriket" elr vad den hette :yeah:

Latexfarbror
16-10-2007, 15:37
Njaa, då tycker jag den nya "I Guds namn" är mycket bättre, lätt den bästa utav alla Beck som har gjorts.

Redmark
16-10-2007, 16:37
The Heartbreak Kid är bra. 3:10 To Yuma också.

Somnade de två första.

1408 den var långtråkig tyckte jag. Somnade också. Har sett trailern för The Kingdom. Hoppas den är så bra som trailern visar. Annars blir jag sur!

BusTer
17-10-2007, 18:45
Njaa, då tycker jag den nya "I Guds namn" är mycket bättre, lätt den bästa utav alla Beck som har gjorts.
oj glömde den den e fett grym me :yeah:

Poncho
17-10-2007, 20:08
Såg Scarface igen för nån dag sen, riktig bra film.

Handling:
På våren 1980 öppnades hamnen i Mariel Harbour, och tusentals flyktingar satte kurs mot USA. De kom i jakten på den amerikanska drömmen. En av dem fann den på de solbelysta boulevarderna i Miami. Al Pacino gör en oförglömlig rollprestation som Tony Montana, en av de mest hänsynslösa gangsters som porträtterats på film. Detta fängslande kriminaldrama är inspirerat av filmklassikern med samma titel från 1932. Filmen är regisserad av succémakaren Brian de Palma och producerad av Martin Bregman, som fäste de två gudfaderlegenderna på duken. Vi får följa smågangstern Scarfaces blodiga karriär som mördare efter hans flykt från Kuba, fram till toppen på Miamis kokainrike. Med ett starkt manus av Oscarsvinnaren Oliver Stone, suverän filmmusik av Giorgio Moroder och en osedvanligt detaljerad inblick i Miamis livsstil, ansluter sig Scarface till raden av Hollywoods största kriminalfilmer - samtidigt som den avslöjar den amerikanska narkotikavärldens smutsiga byk.

I rollerna: Brian De Palma med Al Pacino, Michelle Pfeiffer, Steven Bauer m fl.

Poncho
22-10-2007, 14:30
Eyo, ny vecka :D sätt någon film? :P

avossos
22-10-2007, 18:06
En riktigt kul film är Beerfest. Den är i princip lika bra varje gång jag ser den. Den handlar om ett gäng inte allt för smarta amerikaner som åker ner till Tyskland och går på Octoberfest. Tillsist hamnar dom i en källare där det hålls en stor ölhävartävling. Riktigt kul är den.

I lörsdags såg jag och lite folk en skräckfilm, My little eye. En av få skräckfilmer jag faktiskt har blivit rädd till. Det är 5 ungdomar som tror att dom är med i en dokusåpa, med chans att vinna 1 miljon dollar. Dom ska bo i en läskig villa i 6 månader, ute mitt i ingenstans. Skummare och skummare saker börjar hända tills dom inser att det inte är något dokusåpa längre, det är någon galning som har lurat dem och tänker nu döda allihop. Se värd skräckfilm, riktigt läskig tillochfrån.

Dirk Diggler
22-10-2007, 18:57
Fear and Loathing in Las Vegas

Dramakomedi. Filmatisering av Hunter S. Thompsons psykedeliska roman med samma namn. Vi får följa Thompsons alter ego Raoul Duke och hans samoanske advokat Dr. Gonzo i deras sökande efter den amerikanska drömmen i 1970-talets Las Vegas. Med sig på sin färd har de upptäcktsresande en väska fylld till bredden med alla droger kända av mänskligheten. Vad de finner är fruktan, avsky och dräpliga äventyr i den vansinniga staden.

Handling taget från Tankafett

Poncho
22-10-2007, 19:52
Såg Mr Bean holiday igen lika kul :P

Mr Bean åker på semester till franska rivieran. Denna semester blir dock kantad av diverse katastrofer och det hela kulminerar i en oväntad visning av Beans privata semestervideo på filmfestivalen i Cannes.

Citerad från nån sida xD

Down
23-10-2007, 03:36
Fear and Loathing in Las Vegas

Dramakomedi. Filmatisering av Hunter S. Thompsons psykedeliska roman med samma namn. Vi får följa Thompsons alter ego Raoul Duke och hans samoanske advokat Dr. Gonzo i deras sökande efter den amerikanska drömmen i 1970-talets Las Vegas. Med sig på sin färd har de upptäcktsresande en väska fylld till bredden med alla droger kända av mänskligheten. Vad de finner är fruktan, avsky och dräpliga äventyr i den vansinniga staden.

Handling taget från Tankafett
Riktigt frän film

Veckans film: Toxic Avenger

Anna
23-10-2007, 12:41
War, riktigt tung rulle!
Blev besviken när jag såg den, trodde det skulle vara mer action eftersom Jet Li är med i den.

Själv så tycker jag nog Ratatouille, riktigt härlig film att kolla på en söndags kväll eller när det är dåligt väder ute.

Poncho
26-10-2007, 23:23
Såg Resident Evil: Extinction igår fett bra :yeah:

Handling:
Alice är medveten om att hon är en belastning och kan vara farlig för människorna omkring henne och försöker ensam tillintetgöra det för mänskligheten hotande företaget ”The Umbrella Corporation”. Samtidigt ger sig överlevande ifrån katastrofen i Raccoon City ut på en resa genom Nevadaöknen och Las Vegas ruiner för att bekämpa zombies och de mest fruktade varelserna som skapats utifrån det dödliga T-viruset som förintat miljontals människor. Alice ansluter sig till det överlevande sällskapet för att tillsammans med dem bekämpa det onda.

Poncho
27-10-2007, 17:02
Ska glo på Ratatouille nu :P

BusTer
27-10-2007, 17:20
Ratatouille ftw

Banan Gangstern
27-10-2007, 17:37
Vill ju bara påminna att det går gudfaxdern 2 idag på tv4+ :yeah:

Cirtaboy
27-10-2007, 17:41

Handling:
Alice är medveten om att hon är en belastning och kan vara farlig för människorna omkring henne och försöker ensam tillintetgöra det för mänskligheten hotande företaget ”The Umbrella Corporation”. Samtidigt ger sig överlevande ifrån katastrofen i Raccoon City ut på en resa genom Nevadaöknen och Las Vegas ruiner för att bekämpa zombies och de mest fruktade varelserna som skapats utifrån det dödliga T-viruset som förintat miljontals människor. Alice ansluter sig till det överlevande sällskapet för att tillsammans med dem bekämpa det onda.
Jävligt synd i slutet dock
Hon kommer dö i slutet

Amtyn
27-10-2007, 17:51
Har hyrt 2 filmer nu, "Next" med nicolas cage, och Die Hard 4.0. Har ont i halsen så får hitta på något ikväll för föräldrarna ska iväg på fest xD

Alex
27-10-2007, 18:11
Har faktiskt inte sett någon riktigt bra film på länge. "Harry Potter: The Order of the Phoenix" var en besvikelse. Mycket sämre än de tidigare filmerna. Samma sak med "Pirates of the Caribbean: At World's End", kändes bara dålig.

Om jag måste säga en film jag tycker förtjänar lovord så måste det vara barnfilmen "Ratatouille". Skön, bra, humoristisk. Lätt i klass med Ice Age och Finding Nemo :)

Poncho
28-10-2007, 02:51
Ratatouille:
Om den ambitiösa franska råttan Remy, som drömmer om att bli en berömd mästerkock. Hans passion för matlagning gör att hela hans familj av misstag förflyttas från den franska landsbygden till Paris kloaker. Ett idealiskt ställe tycker Remy, eftersom det ligger precis under den stjärnrestaurang som ägs av Remys kulinariske hjälte, Auguste Gusteau. När så Remy hjälper till att skapa en soppa som får fantastiska betyg bland världens främsta matkritiker sätter han igång ett förlopp som åstadkommer både förvirring förödelse i hela staden, men som gör så att han uppnår det omöjliga och får möjlighet att använda sin sanna talang!

filmen var bra jag ger den 3½ stjärna :D

Ruze
28-10-2007, 03:19
Detta är den enda tråden detta funkar på därför skriver jag här.

Jag tror 1408 är bra (en ny 'skräck' film som hade premiär igår)

Latexfarbror
28-10-2007, 07:54
Saw 4.

Lika brutal som vanligt, blev inte besviken.

Poncho
28-10-2007, 13:52
Saw 4.

Lika brutal som vanligt, blev inte besviken.
aa saw filmerna är inte så bra, men har inte sett 4 än ska nog ser den snart

Twia
29-10-2007, 15:32
Såg Scarface igen för nån dag sen, riktig bra film.

Handling:
På våren 1980 öppnades hamnen i Mariel Harbour, och tusentals flyktingar satte kurs mot USA. De kom i jakten på den amerikanska drömmen. En av dem fann den på de solbelysta boulevarderna i Miami. Al Pacino gör en oförglömlig rollprestation som Tony Montana, en av de mest hänsynslösa gangsters som porträtterats på film. Detta fängslande kriminaldrama är inspirerat av filmklassikern med samma titel från 1932. Filmen är regisserad av succémakaren Brian de Palma och producerad av Martin Bregman, som fäste de två gudfaderlegenderna på duken. Vi får följa smågangstern Scarfaces blodiga karriär som mördare efter hans flykt från Kuba, fram till toppen på Miamis kokainrike. Med ett starkt manus av Oscarsvinnaren Oliver Stone, suverän filmmusik av Giorgio Moroder och en osedvanligt detaljerad inblick i Miamis livsstil, ansluter sig Scarface till raden av Hollywoods största kriminalfilmer - samtidigt som den avslöjar den amerikanska narkotikavärldens smutsiga byk.

I rollerna: Brian De Palma med Al Pacino, Michelle Pfeiffer, Steven Bauer m fl.
Alla älskar Scarface! En av världens bästa filmer som någonsin gjorts. Tony montana <3

Feda
29-10-2007, 16:59
Anakondas :cool:

Bobbo
29-10-2007, 18:10

Den duger, en psykiskt äcklig film. Dock förstörde de sista ~20 minutrarna allting.

Amtyn
29-10-2007, 19:36

Handling:
Hon kommer dö i slutet
gjorde hon ju inte alls de

Tearjerker
29-10-2007, 23:20

Handling:
Jag såg den precis, den var utan konkurrens den sämsta filmen jag har sett på länge. Jag vill ha tillbaka en och en halv timme av mitt liv.

Leksing
01-11-2007, 01:47

Den duger, en psykiskt äcklig film. Dock förstörde de sista ~20 minutrarna allting.
Såg den nyss. Tyckte den va hyffsad.... Varför tycker du sista 20 förstörde allt? :P

Bobbo
01-11-2007, 13:10

Såg den nyss. Tyckte den va hyffsad.... Varför tycker du sista 20 förstörde allt? :P
Blev lite för mycket sci-fi över det hela. Lite synd när de byggt upp en sån bra spänning genom hela filmen.

Poncho
04-11-2007, 00:11
Gudfadern 3 går nu, som tibianordic brukar säga bättre sent än aldrig! :flush:

Ruze
04-11-2007, 00:13
Blev lite för mycket sci-fi över det hela. Lite synd när de byggt upp en sån bra spänning genom hela filmen.
Jag har nu sett filmen, det enda riktigt läskiga var ju när den där neger i slutet kollade i baksättet :P

Down
04-11-2007, 01:38

Handling:
Jag såg den precis, den var utan konkurrens den sämsta filmen jag har sett på länge. Jag vill ha tillbaka en och en halv timme av mitt liv.
klart bäst i serien iaf

Wrong Turn 2. The Hills Have Eyes i en skog i princip 3/10

Poncho
06-11-2007, 21:22
några nya filmer/serier än? själv har jag inte sätt :lol:

Alex
08-11-2007, 19:31
American Gangster. Jävligt bra film, måhända lite komplicerad. Måste nog se om den senare för att förstå allting :)

Toxico
08-11-2007, 19:44

Handling:
klart bäst i serien iaf

Hur kan du ge den 3? Den förtjänar knappt en etta, usla specialeffekter och usla skådespelare. Dålig satsning, ettan var riktigt mycket bättre.

Down
09-11-2007, 01:47
klart bäst i serien iaf

Hur kan du ge den 3? Den förtjänar knappt en etta, usla specialeffekter och usla skådespelare. Dålig satsning, ettan var riktigt mycket bättre.
För att Henry Rollins var med + att folk exploderade. Mkt bra

Poncho
07-12-2007, 23:09
nya filmer??

Goth Drash
08-12-2007, 13:47
Min "Veckans film" är The Condemned som jag såg igår, riktigt bra film!

Handling:
Jack Conrad väntar på dödsstraffet i ett korrumperat fängelse i Centralamerika. Han "köps" av en stenrik TV-producent och förs till en avlägsen ö där han måste slåss till döden mot nio andra dödsdömda mördare från världens alla hörn med frihet som pris till den ende överlevande. Producenten filmar hela evenemanget och visar morden utan censur över Internet.

KristalleN
09-12-2007, 00:18
Veckans film får nog bli American pie beta house , såg den precis och nog en av de bättre american pie filmerna

Wasabi
09-12-2007, 00:23
Kollade Fight Club igår.. igen. Så jävla bra den är!

5/5 ståfräs får den, minst!

bb
09-12-2007, 00:25
American Gangster. Jävligt bra film, måhända lite komplicerad. Måste nog se om den senare för att förstå allting :)

Såg den nyss, skit bra film.

Miwna
09-12-2007, 18:12
A Clockwork Orange sopar mattan med många, väldigt många andra filmer. Kan vara lite svår att förstå men ack så bra.

Den The Shining och One Flew Over the Cuckoo's Nest... Kan fortsätta räkna.

Crank! The Wall! ... stoppa mig någon.

Det är väldigt svårt att säga vilken som är bäst. Precis som med en massa andra saker.

aLx_
09-12-2007, 19:10
Veckans film får nog bli American pie beta house , såg den precis och nog en av de bättre american pie filmerna

Aaa såg jag också, riktigt najs :p

Rasty
09-12-2007, 19:14
Laddade ner Pulp Fiction för några dagar sedan, riktigt jävla bra är den och för att inte nämna att den ligger på femte plats på IMDb. Lite komplicerad är den men man förstår efter ett tag, och rollistan är underbar. Samuel L Jackson, John Travolta, Uma Thurman och Bruce Willis.

Rullis
10-12-2007, 02:54
300 parodi med bleach ;D

http://www.youtube.com/watch?v=ceIEzzKSbIQ&eurl=http://www.instantz.net/

Snowflake
12-12-2007, 22:06
Rowan atkinson live ;D
1 timme med olika sketcher gjorde och utförda av rowan atkinson :P
Garvar nonstop ;D

r00w
13-12-2007, 20:50
Den enda filmen jag sett i veckan är den nya american pie filmen Beta House. Rätt ball, handlar om när de börjar college.

Potatis
13-12-2007, 21:36
Heartbreak Kid:
Otroligt humor samtidigt en del drama, var inget större fan av Ben Stiller innan denna filmen man han gör en otrolig insatts och filmen får 4/5.

American Pie Beta House:
Sämsta American Pie filmen hittills, det är ingen "adult comedi" längre, har blivit ren och rak mjukporr av det, fruktansvärt dåligt skådespeleri.

Meet Joe Black:
Lite äldre film jag vet, dock otroligt fint att se Brad Pitt i en sådan roll och att han spelar emot Anthony Hopkins gör ju inte saken sämre.

Next:
Nicolas Cages som alltid bra, en stor förbättring sedan katastrofen med "Ghost Rider", spelar emot Jessica Biel som är sänt från gud till oss män :], mycket imponerande effekter samtidigt som storyn håller.

Catch me if you can:
Leonardo DiCaprio spelar då en ung kille som gör sig en enorm förmögenhet på att svindla och lura folk, däremot har i hasorna en FIB agent som spelas av Tom Hanks, baserad på en sann historia och bjuder till en och annan tankeställare samtidigt som en hel del skratt.

Xitoz
14-12-2007, 00:09
Denna veckans film; American Pie - The Naked Mile.

Eric känner att han ligger illa till när han är på väg att bli den förste Stifler genom tiderna som inte förlorat oskulden innan han gått ur high school. När han då får en uppmuntrande tillåtelse till en skuldfri helg av sin flickvän Tracy som inte känner sig redo för sex ännu bestämmer sig Eric och hans vänner Cooze och Ryan att bege sig till universitetet där Erics kusin Dwight Stifler går.

Där bestämmer dom sig för att springa den årliga "Naked Mile", där hundratals studenter springer nakna på gatorna, och det blir den vildaste helgen någonsin.

aLx_
14-12-2007, 15:56
American Pie Beta House:
Sämsta American Pie filmen hittills, det är ingen "adult comedi" längre, har blivit ren och rak mjukporr av det, fruktansvärt dåligt skådespeleri.

Jag tycker om Beta house, helt klart. Att skådespelarna är sämre, tycker jag dock inte. Dessa skådespelarna passar mycket bättre in i filmen än dom gamla skådespelarna dom såg helt enkelt för töntiga/vuxna ut. Varför ska filmer alltid vara anpassade för barn eller vuxa? Som du säger, det är kanske inte en "Adult comedy" längre. Men helt klart en "ungdoms film"? Det är ju därför dom flesta som ser filmen, tycker om den?

Jag kan förstå att folk inte tycker om filmen. Det är ingen familje film precis, jag skulle aldrig vela sätta mig ner och se den med min mamma, aldrig.

__
Såg American Gangster nyss, tack vare Tibianordic. Tycker inte den är så svår att förstå. Sjukt bra film, kan nog inte säga något mer. 160 minuter lång film om jag inte har fel.
-
"I Now Pronounce You Chuck and Larry".
Tänker inte skriva någon recension, men kan förklara lite iaf!
Handlar om två brandmän som gifter sig, inte för dom är bögar ... (Tror nog båda två är homofober.) Det är alltså en komedi (; <Tycker om slutet>

Sibbow
15-12-2007, 00:29
Verkar som det bara är jag som tycker den nya american pie var en av de sämre

Potatis
16-12-2007, 22:33
The Weatherman:

Ännu en film med Nicolas Cage i huvudrollen, där han nu spelar meteorolog och hans karriär är på uppsving, dock har han stora bekymmer privat med hans ex-fru, dotter, son och döende pappa. Dessutom blir han näst intill terroriserade av diverse personer pga hans yrke. Filmen har sån gång som vilken annan film men kommer aldrig igång riktigt innan den tar slut, den var dock bättre än många andra filmer jag sett på sistone men får endast 3/5 poäng.

dek
17-12-2007, 13:48
Heartbreak Kid:
Otroligt humor samtidigt en del drama, var inget större fan av Ben Stiller innan denna filmen man han gör en otrolig insatts och filmen får 4/5.

American Pie Beta House:

Next:
Nicolas Cages som alltid bra, en stor förbättring sedan katastrofen med "Ghost Rider", spelar emot Jessica Biel som är sänt från gud till oss män :], mycket imponerande effekter samtidigt som storyn håller.

Kan inte mer än att buga och hålla med om dina visa ord potatis. Håller med dig till fullo.

Granberg
17-12-2007, 18:04
Kan nämna de filmer jag sett i helgen.

Såg först American Gangster. Ogillade den eftersom det kändes som allt som var i den filmen redan gjorts förr och bättre. Dessutom gillar jag inte Denzel Washinton. Kanske är det en sån där trotsgrej då han verkar vara allas lilla älskling. Men jag ogillar honom eftersom han alltid ska vara så jävla cool i alla sina roller, och så ser han sur ut. Tål inte människor som ser sura ut. Dom får gärna vara sura, men inte se sura ut.

Sen såg jag Grinhouse - Planet Terror. Gillade den trots att den knappast var nyskapande. Gillar iden att göra en slasherfilm som efterliknar de gamla lågbudgetfilmerna t ex braindead och bad taste, trots att denna films budget var betydligt större. Sen så ska man verkligen inte vara berädd på en seriös slasherfilm. Då blir man bara besviken. Gick in med rätt inställning och hade trevligt filmen igenom.

Sist så såg jag Farväl Falkenberg. Måste säga att det var en riktigt positiv överaskning då jag förväntat mig en långtråkig skitfilm. Mycket i den filmen och dess karaktärer var bekant, och jag kunde identifiera mig en hel del. Sen var skådespeleriet suveränt.

Dreath
17-12-2007, 20:42
Eftersom jag gillar rysare så röstar jag för The other side som jag och mina polare kollade på i lördags. Jag brukar tåla de flesta rysare, men denna var det något speciellt med :)

Senaste Recident Evil var också en höjdare. Det enda negativa var att morsan snackade i telefon genom halva filmen -.-

Potatis
17-12-2007, 21:25
Eastern Promises:
Otroligt fantastisk maffia film, en rysk maffia familj som har sitt näste i London, där det handlar mest om den så kallade "chauffören", som visar sig vara något helt annat :,). Mycket bra skådespeleri av Viggo Mortensen som antagligen alla känner igen från Sagan om ringen filmerna samt Naomi Watts från bland annat King Kong.

Jag är inget större "maffia" fan, men denna filmen får faktiskt 5/5.

ZYb3rDUCK
18-12-2007, 15:14
Såg "The shawshank redemption"med Morgan Freeman i helgen. Den handlar om en kille som blir oskyldigt dömd för mordet på sin fru, så får man följa honom under hans fängelsetid. En riktigt lång film som man verkligen kan njuta sig igenom vartenda minut av. Garanterad en 10 av 10 från mig.

Creativ
22-12-2007, 17:20
Själv såg jag "Behind the mask" i helgen. En något anorlunda film där ett par studenter gör typ en serie av en kille som ska bli mördare , eftersom det är lite svårförtåd och dåligt filmad av normal kamera (jag vet att det är menigen men det blir lite jobbigt) så get jag den 6/10.

Creativ
22-12-2007, 17:38
Hon kommer dö i slutet

Mm den ska jag se idag men det blir inte så kul nu , dina spoliers funkar inte :S

Oww sorry för dubble post

dek
24-12-2007, 02:15
Shoot em up
Hemskt dålig. Vet inte om det var en komedi eller en action.. för overklig, många konstiga skumma saker och handlingen i filmen är fortfarande inte helt klar trots att jag såg den för 30 minuter sedan. Gillar man att se folk blir ihjälskjutna, 1 man mot 100 andra.. och denna ensamma kille whoppar allas asses på alla skumma, konstiga och dumma sätt så är det en film för dig.
Enligt mig så är det den sämsta film jag sett i år, till och med sämre än American Pie Beta House.

KristalleN
24-12-2007, 13:01
Måste fråga om det är någon som sett den nya National treasure och om du har sett den är den bra?

Potatis
25-12-2007, 13:56
I am Legend:
Will Smith i någon sorts monolog roll med sin hund större delen av filmen, där han tror sig vara den enda som överlevt en epidemi som har dödat större delen av jordens innevånare. Först när jag såg filmen blev jag en aning besviken, men efter en dag eller två så insåg jag mer och mer hur bra filmen egentligen var.

4/5 får denna filmen, kunde varit lite bättre slut men helt acceptabelt.

Wasabi
25-12-2007, 16:14
Stargate - The Ark of truth

Nya filmen som kommer ut om 3 månader ungefär. Väldigt bra, det är som en fortsättning på serien, handlar om att dem förstör allt som är kvar av "The Ori", och får lite problem med replikatorer med. Riktigt bra film, ser fram emot nästa, som heter Continuum.

Filmen får 4 penisar av 5 möjliga.

Poncho
06-01-2008, 19:30
Sant, American pie beta house suger...

nya filmer??

Twia
07-01-2008, 01:30
I am Legend:
Will Smith i någon sorts monolog roll med sin hund större delen av filmen, där han tror sig vara den enda som överlevt en epidemi som har dödat större delen av jordens innevånare. Först när jag såg filmen blev jag en aning besviken, men efter en dag eller två så insåg jag mer och mer hur bra filmen egentligen var.

4/5 får denna filmen, kunde varit lite bättre slut men helt acceptabelt.

Jag hade tänkt att se den någondag när jag orkar, får hoppas att den är bra. Jag har dock svårt att se Will Smith i en film som inte är komedi.

Sigge
07-01-2008, 04:35
Jag såg en bra film för ett par veckor sen som jag kan rekommendera; The Kingdom. Utspelar sig i mellanöstern och kretsar kring USA's något känsliga förhållanden till oljeshejkarna i Saudiarabien.

Rullis
08-01-2008, 00:39
Jag hade tänkt att se den någondag när jag orkar, får hoppas att den är bra. Jag har dock svårt att se Will Smith i en film som inte är komedi.

Och jag såg ett Drama med Will Smith igår <sigh>

Toxico
08-01-2008, 21:41

Jag är en robot.

Poncho
08-01-2008, 21:48
Jag är en robot.

jag förstår inte :(

Fass
08-01-2008, 23:28
jag förstår inte :(

Jag förstår. Ska jag berätta????
Han är en robot!

Twia
08-01-2008, 23:43
Jag såg en bra film för ett par veckor sen som jag kan rekommendera; The Kingdom. Utspelar sig i mellanöstern och kretsar kring USA's något känsliga förhållanden till oljeshejkarna i Saudiarabien.

Min kusin försökte hitta torrent till den men hitta aldrig, så vi såg aldrig den, men vill gärna se den!!!!

Johanneszon
09-01-2008, 01:33
Min kusin försökte hitta torrent till den men hitta aldrig, så vi såg aldrig den, men vill gärna se den!!!!

Få tummen ur röven och leta själv då?

Potatis
09-01-2008, 06:44

http://isohunt.com/torrents/?ihq=The.Kingdom.DVDRip.XviD-DiAMOND

Tada?

Bengtsson
09-01-2008, 08:42
Hoppas få sett National Treasure nu till helgen när den har biopremiär.
Annars har jag sett Arn. Mycket bra film, men om man ska döma av de jag var på bio med så har en hel del av böckerna gått förlorade. Jag som inte har läst böckerna om Arn drabbas dock inte och hade bara en trevlig stund i biofotöljen.

Twia
09-01-2008, 16:12
Få tummen ur röven och leta själv då?
Neej, jag är för lat.

http://isohunt.com/torrents/?ihq=The.Kingdom.DVDRip.XviD-DiAMOND

Tada?

Tack så mycket :)

Poncho
09-01-2008, 20:30
Såg Good luck Chuck, den var bra faktiskt

Charlie gör slut med sin flickvän sedan länge och chockas av beskedet att hon har förlovat sig med sin näste pojkvän. Detta mönster upprepar sig och förväntansfulla, ensamstående kvinnor söker upp honom för att de ska "smittas" och också få gifta sig. Allt detta är underbart, tills han träffar "den rätta"...

Edit:
@fass: Oj, är de det han menar förlåt :(

r00w
13-01-2008, 01:05
Hoppas få sett National Treasure nu till helgen när den har biopremiär.
Annars har jag sett Arn. Mycket bra film, men om man ska döma av de jag var på bio med så har en hel del av böckerna gått förlorade. Jag som inte har läst böckerna om Arn drabbas dock inte och hade bara en trevlig stund i biofotöljen.

Skulle ha sett National Treasure idag men det blev inte så, fullbokat på alla biografer i Götet så vi hyrde Disturbia istället.

Disturbia var faktiskt riktigt bra. Både en spännande och imellanåt rätt så kul thriller?

dek
13-01-2008, 03:26
Såg Fight club idag.. sett den innan också.. men FAN va bra den är!

Bengtsson
13-01-2008, 06:14
Skulle ha sett National Treasure idag men det blev inte så, fullbokat på alla biografer i Götet så vi hyrde Disturbia istället.

Disturbia var faktiskt riktigt bra. Både en spännande och imellanåt rätt så kul thriller?

Har två biljetter till National Treasure imorgon, söndag.
Ser redan fram emot det :)

KristalleN
13-01-2008, 06:18

Du borde känna dig lycklig :) , fan vad jag vill se den

Twia
13-01-2008, 17:16

Vart skulle vi ses? Och vilken tid? Har glömt. Dåligt av mig, men det är sånt som händer!

Bobbo
13-01-2008, 22:24

Får bli National Treasure nästa helg.

Disturbia innehöll allt som en bra film ska innehålla enligt mig, den var spännande, rolig och några hot ladies. Absolut sevärd!

r00w
13-01-2008, 23:48
Får bli National Treasure nästa helg.

Disturbia innehöll allt som en bra film ska innehålla enligt mig, den var spännande, rolig och några hot ladies. Absolut sevärd!

Ja, det får det fan bli.

Redmark
14-01-2008, 00:27
AVP-R igår.

--------------------- SPOILER ---------------------
Lessons We Learned From AVP-R

1. If your husband gets attacked by an Alien, get out of the house and forget about him.

2. The National Guard can be in your town in 5 minutes.

3. There are no news or TV reporters in Gunnison to report on the mayhem and destruction.

4. If you run away from the Predator (the cop), you will get slaughtered, but if you fire a machine gun directly at him (Ricky), you will get a free pass.

5. An Army colonel gets to decide whether to nuke a town or not.

6. About 1/3 of the population of Gunnison lives in the sewer.

7. The best place to do it with someone for the first time is in the high school pool.

8. A dead Predator with an Alien inside him has a different size, shape, and color from one movie to the next.

9. The government would never lie to us, wink wink.

10. A person can survive a nasty-looking Alien impaling without too much trouble.

11. A Predator on the hunt for Aliens and to "clean up the mess" can still find the time to skin someone.
--------------------- /SPOILER ---------------------

Poncho
14-01-2008, 21:29
Såg I am Legend var riktig bra tycker jag, värt att se :)

Robert Neville är en lysande vetenskapsman, som kommer till korta när ett fruktansvärt virus sprids utan att kunna vare sig stoppas eller botas. Neville, som visar sig vara immun, blir den sista överlevande människan i New York City, kanske även i världen. Helt ensam är han inte förstås... han delar tillvaron med “de infekterade”, pestens offer, som har förvandlats till kannibalistiska varelser som endast lever i mörker och som hungrigt slukar allt och alla som kommer i deras väg. I tre års tid har Neville lärt sig att söka mat och andra livsnödvändigheter på dagtid samt troget sända radiomeddelanden i ett desperat hopp om att hitta andra överlevande. Samtidigt smyger “de infekterade” i skuggorna och väntar in den dag Neville, mänsklighetens sista hopp, gör ett enda litet misstag. Neville fortsätter att söka ett botemedel och grundar all sin forskning på sitt eget immuna blod. Men tiden är knapp och hans blod är något som “de infekterade” hungrar efter...

Potatis
15-01-2008, 01:49
Såg I am Legend var riktig bra tycker jag, värt att se :)

Robert Neville är en lysande vetenskapsman, som kommer till korta när ett fruktansvärt virus sprids utan att kunna vare sig stoppas eller botas. Neville, som visar sig vara immun, blir den sista överlevande människan i New York City, kanske även i världen. Helt ensam är han inte förstås... han delar tillvaron med “de infekterade”, pestens offer, som har förvandlats till kannibalistiska varelser som endast lever i mörker och som hungrigt slukar allt och alla som kommer i deras väg. I tre års tid har Neville lärt sig att söka mat och andra livsnödvändigheter på dagtid samt troget sända radiomeddelanden i ett desperat hopp om att hitta andra överlevande. Samtidigt smyger “de infekterade” i skuggorna och väntar in den dag Neville, mänsklighetens sista hopp, gör ett enda litet misstag. Neville fortsätter att söka ett botemedel och grundar all sin forskning på sitt eget immuna blod. Men tiden är knapp och hans blod är något som “de infekterade” hungrar efter...

Är inte idén att man ska skriva en egen recension och inte bara bevisa sin kunskap om ctrl+c/ctrl+v? Eller har jag missförstått tråden.

Poncho
15-01-2008, 16:31
Är inte idén att man ska skriva en egen recension och inte bara bevisa sin kunskap om ctrl+c/ctrl+v? Eller har jag missförstått tråden.

bevisa ingen kunskap, orka inte bara skriva därför jag gör så :P så dom ha något att läsa

Fronda
15-01-2008, 23:07
Bee Movie =D Skitskön film asså !!!
Kommentar : Bee movie äger ingen är bättre fattat ? ingen film är bättre än den ! BEE MOVIE FTW ! ;D

KristalleN
16-01-2008, 18:13
Bee Movie =D Skitskön film asså !!!
Kommentar : Bee movie äger ingen är bättre fattat ? ingen film är bättre än den ! BEE MOVIE FTW ! ;D

haha såg den på lussevakan och måste fan hålla med dig

Potatis
17-01-2008, 10:05
Beowulf:

Fruktansvärt dålig film, såg R5 kvalitén igår kväll som dock var en otroligt fin rip btw :P, men hur som helst var filmen något av det sämsta jag sett någonsin, skulle passa bättre som "spel intro" jo visst den var snyggt gjort och balla effekter men filmen och handlingen isig var tom och meningslös.. jag är glad att jag inte betala för att se den.

Bengtsson
17-01-2008, 13:14
Beowulf:

Fruktansvärt dålig film, såg R5 kvalitén igår kväll som dock var en otroligt fin rip btw :P, men hur som helst var filmen något av det sämsta jag sett någonsin, skulle passa bättre som "spel intro" jo visst den var snyggt gjort och balla effekter men filmen och handlingen isig var tom och meningslös.. jag är glad att jag inte betala för att se den.

Jag betalade för den. Hade inte en aning om att den var animerad och satt i ungefär 30 minuter innan jag förstod att det inte bara var ett långt intro utan att filmen verkligen skulle vara sådär.
Man får som du säger, trösta sig med att det var fina, (riktigt fina) animationer. Dock håller det inte för en hel film och när man gick ut från biografen var man bara missnöjd.

r00w
20-01-2008, 16:05
Såg National Treasure 2 igår. Den var bra men liknade dock ettan ganska mycket.

Sigge
21-01-2008, 02:02
Har inte sett ettan, sevärd?

Potatis
21-01-2008, 12:08

Tankade den får någon vecka sedan, den var ju rätt okey endå men jag hade nog inte betalt för att se den, såhär i efterhand.

Aegd
21-01-2008, 14:53
Saw 5.

Filmen börjar med att man får se Jigsaw liggandes på obduktionsbordet. I magsäcken hittar man en kassett innehållandes budskapet att det inte är över och att spelet bara har börjat. En bit in i filmen kidnappas SWAT-chefen Rigg som får 90 minuter på sig att rädda en gammal vän.

r00w
21-01-2008, 15:52

Jodå, ettan är faktiskt rätt så bra.

Soedor
21-01-2008, 16:53
ska nog också se national treasure 2 snart.

aLx_
23-01-2008, 00:11
I am a Legend? Bra skådespel. Dock tyckte jag den var lite små... "jobbig" att se på.. Hände så konstiga saker, men en "okej" film enligt mig. Men ... Ingen favorit :)

War, The Game Plan tycker jag dock ni ska se, om ni inte redan gjort det! ;o

Två gamla filmer ni inte ska ödsla tid på är dock: (Såg dom för ett tag sen, vill bara varna er!)
Wet Hot American Summer - sämst.
Hot Rod - sämst.

KristalleN
23-01-2008, 00:18
Imorgon är de national treasure !! ÄLSKA !!

Poncho
02-02-2008, 01:38
Någon som har sett "We own the night"? ska kanske se den imorgon, rekommendera?

Potatis
02-02-2008, 13:11
National Treasure: Book of secrets:
Mja.. själv tyckte jag den var bättre än första dock är ju inte det Cage's bästa film, skulle inte betala för att se den eftersom den känns lite för "plastig" och att han löser 100-åriga problem på löpande band genom hela filmen är en aning orealistiskt men mycket underhållande dock. Jag ger den faktist 4/5 poäng!

The Golden Compass:
Filmen var faktiskt under förvänta för mig, trodde den skulle vara mycket bättre ändå var den inte dålig men skulle vilja sett mer av David Craig och slutet var nog det tråkigaste någonsin, rätt trevliga animationer dock och fantastiska miljöer, även om många antagligen bara är gjorda i en dator. Jag ger den nog.. 3,5/5 poäng ändå och rankar den som sevärd.

Fronda
02-02-2008, 14:16
Im a Legend: Den var bra men lång och jag tycker att den är sevärd.
Om man gillar Will Smith så ska man titta på den ofc !

Zater
03-02-2008, 01:58
National Treasure: Book of secrets:
Mja.. själv tyckte jag den var bättre än första dock är ju inte det Cage's bästa film, skulle inte betala för att se den eftersom den känns lite för "plastig" och att han löser 100-åriga problem på löpande band genom hela filmen är en aning orealistiskt men mycket underhållande dock. Jag ger den faktist 4/5 poäng!

The Golden Compass:
Filmen var faktiskt under förvänta för mig, trodde den skulle vara mycket bättre ändå var den inte dålig men skulle vilja sett mer av David Craig och slutet var nog det tråkigaste någonsin, rätt trevliga animationer dock och fantastiska miljöer, även om många antagligen bara är gjorda i en dator. Jag ger den nog.. 3,5/5 poäng ändå och rankar den som sevärd.

Ska det inte komma en fortsättning på The Golden Compass?

Bobbo
03-02-2008, 11:13
I am Legend var den sämsta filmen jag sett på länge, har iofs aldrig var något fan av zombiefilmer. Kändes bara fel rakt igenom.

r00w
03-02-2008, 13:56
I am Legend var den sämsta filmen jag sett på länge, har iofs aldrig var något fan av zombiefilmer. Kändes bara fel rakt igenom.

Jag tycker att den var ok men slutet suger ju fan.

Twia
03-02-2008, 18:14
Hitman
Filmen är väldigt bra, utspelar sig mest i Itsanbul och St Petersburg. Agent 47 har fått i uppgift att döda Rysslands president, men någonting går fel. Det finns ett eller flera vittnen och han måste nu röja undan dessa, klarar han det? Det är den stora frågan!

Tay
03-02-2008, 20:02
Dåligt upplägg, aldrig nåt klimax i filmen. Rekommenderar 28 Days Later eller uppföljaren 28 Weeks Later, utklassar I am Legend med längder.

Bobbo
04-02-2008, 10:21
Såg Die Hard 4.0 igår. Har för mig att filmen blivit ganska hårt sågad i de flesta recensioner men jag gillade den. Action så att det räcker och blir över. Må vara lite orealistisk men det måste en actionrulle av kaliber få lov att vara. Tycker inte storyn på något sätt känns uttjatade heller. En bra film helt enkelt.

Seya
04-02-2008, 16:46
Någon som har sett "We own the night"? ska kanske se den imorgon, rekommendera?

Ska se den inom kort, kommer med kommentar.

Poncho
04-02-2008, 19:50
Ska se den inom kort, kommer med kommentar.

Skulle se den men orka inte :P
Hoppas jag orka ser den imorgon

Leksing
04-02-2008, 20:28
Har sett ca 12minuter av Terrorist killers and middle east wackos... Pallar inte mer just nu, kanske ser mer nån annan dag :sick:

Kan iallafall rekommendera att ni inte laddar ner den.

Ryu
04-02-2008, 23:25
Striptease

med Demi Moore :)
material på hårddisk ;;

Poncho
11-02-2008, 18:10
är den bra? ;D

Poncho
17-02-2008, 17:20
någon som ska se Jumper? ska någ ser den

Redmark
18-02-2008, 13:18
Cloverfield (http://www.imdb.com/title/tt1060277/) & Jumper (http://www.imdb.com/title/tt0489099/)

Riktigt bra filmer. Ska se båda två igen sen på bio.

Poncho
18-02-2008, 15:22
Cloverfield bli man ju yr i huvudet efter ett tag :P