PDA

View Full Version : Dreamhack winter 2006

Prowler
12-10-2006, 20:17
Så ja, nu vare dags för dreamhack igen och biljetterna släpptes för nån timma sedan. Har bokat ett par biljetter till mig o mina polare.
Nåja, hur många är det som ska släpa sig dit?

Dumsnut
12-10-2006, 20:22
Jag skulle skit gärna vilja åka dit men får ej :/ ska dra dit nästa år på sommarlovet ;D

Ruze
12-10-2006, 20:27
Jag får inte fara, det vet jag :(

Skulle annars gärna fara.
Tror jag ska dra nästa år med flera kompisar (då e vi 16-17 så)

EDIT: Länka sidan? :cool:

Dumsnut
12-10-2006, 20:28
www.dreamhack.se där haru ;)

Ownage
12-10-2006, 20:29
Är inte dreamhack för data nödar? men jag e juh data nörd ska nog dit jag med ^^ nästa år isåfall

De finns inget närmare halland? orkar inte åka 40-50 mil

Ruze
12-10-2006, 20:53
Är inte dreamhack för data nödar? men jag e juh data nörd ska nog dit jag med ^^ nästa år isåfall

Sluta klaga, jag har typ 90 mil dit :rolleyes:

Svant
12-10-2006, 21:22
Njae, känner att jag har ett bättre liv än så :)

Pajolle
12-10-2006, 21:37
Njae, känner att jag har ett bättre liv än så :)
:lol: Dagens :lol:

Lotta
12-10-2006, 21:59

Dreamhack är väl i Jönköping. Hur kan det vara 50 mil dit om det är 50 mil från Halmstad till Sthlm? Icke.

För övrigt kan det hända att man kanske ska dit. Folk ska i alla fall. Frågan är om man orkar hänga på.

Muppkuppz
12-10-2006, 22:37
Specialerbjudande för utländska medborgare
I år har vi ett specialerbjudande för utländska deltagare som köper fullprisbiljett: 250 kronor tillbaka vid incheckningen!

Varje deltagare som köpt datorplatsbiljett och som vid incheckningen kan uppvisa sitt egna giltiga utländska pass samt ett kvitto eller biljett från resan till Sverige får en kontant återbetalning på 250 svenska kronor av biljettpriset.

//////

Det var nog det mest äckligaste jag har hört... vad kommer sen ? billigare biobiljetter för man är invandrare eller?

fyrk0
12-10-2006, 22:49
Angående ovanstående.... det har att göra med folk som betalat stora summor för att komma till sverige endast för detta evenemang så sluta klaga.

Skulle åkt dit om jag inte hade haft 3 föreläsningar och 1 labb under DH.

Andy
12-10-2006, 23:25
!!DETTA HAR INGET MED DREAMHACK ATT GÖRA MED!!
Bara ett förslag om *lan*

Kom på en sak. för ett bra tag sen på "tibiaswe" tror jag någon tog upp en fråga om dom ville lana på inferno i stochkolm, då tänkte jag finns ju nya ställen i stochkolm som plaze osv osv ,om jag inte har fel kan man boka platser på plaze tex. På plaze tror jag det kostar 100 kr för ett gibb som brukar va på kvällen, finns på på dagen med men på kvällen brukar timen va 23-08 dom brukar stänga dörren kl 12 tror jag så inga kan komma in , vill man gå ut så får man prata med någon som jobbar .
Så jag tänkte e någon sugen på att gibba? jag tror man kan förtids boka.

Folk som tycker detta va helt sjukt SNÄLLA svara inte med nåt dumt ,

> DETTA E BARA ETT FÖRSLAG <

Redmark
12-10-2006, 23:32

Kom på en sak. för ett bra tag sen på "tibiaswe" tror jag någon tog upp en fråga om dom ville lana på inferno i stochkolm, då tänkte jag finns ju nya ställen i stochkolm som plaze osv osv ,om jag inte har fel kan man boka platser på plaze tex. På plaze tror jag det kostar 100 kr för ett gibb som brukar va på kvällen, finns på på dagen med men på kvällen brukar timen va 23-08 dom brukar stänga dörren kl 12 tror jag så inga kan komma in , vill man gå ut så får man prata med någon som jobbar .

Detta var ju helt åt svängen :/ ;) .. Kunde du inte komma på mer än plaza? nine, matrix & inferno är grymma ju :cool:

Nikitara
13-10-2006, 09:04
South Point I medborgarplatsen ? :P

SKa kanske ditt, ska höra med min lilla vän i Tranås först om han nu ska dit.

Anna
13-10-2006, 09:23
Orka sitta o spela dator o betala för de..man kan ju spela hemma..^^

Baykal
13-10-2006, 09:32
Jag ska dit med 3 polare, vi sover hos en annan kompis som vi känner där nere, kommer bli ruggigt kul. 10.000 (möjligtvis, om man går efter hemsidan) pers i ett lan, vad kan man inte gilla :lol:

Yamal
13-10-2006, 11:09

Detta var ju helt åt svängen :/ ;) .. Kunde du inte komma på mer än plaza? nine, matrix & inferno är grymma ju :cool:
Om du tycker att Matrix e bra så har du ju inte riktigt alla hästar hemma :)

Ceax
13-10-2006, 17:37
Hur mycket kostar det för en 'normal svensk då'

Redmark
13-10-2006, 17:40
Om du tycker att Matrix e bra så har du ju inte riktigt alla hästar hemma :)
Skrev konstigt bara.

jim302
13-10-2006, 17:42

varrt i halland bor du?
skälv kommer man ifrån falkenberg jag lär nog inte åka ditt iår alla fall =P

Muppkuppz
14-10-2006, 00:03
Angående ovanstående.... det har att göra med folk som betalat stora summor för att komma till sverige endast för detta evenemang så sluta klaga.

Skulle åkt dit om jag inte hade haft 3 föreläsningar och 1 labb under DH.
Då tycker jag dom ska skriva det på hemsidan...

Zepsia
14-10-2006, 10:45
Specialerbjudande för utländska medborgare
I år har vi ett specialerbjudande för utländska deltagare som köper fullprisbiljett: 250 kronor tillbaka vid incheckningen!

Varje deltagare som köpt datorplatsbiljett och som vid incheckningen kan uppvisa sitt egna giltiga utländska pass samt ett kvitto eller biljett från resan till Sverige får en kontant återbetalning på 250 svenska kronor av biljettpriset.

//////

Det var nog det mest äckligaste jag har hört... vad kommer sen ? billigare biobiljetter för man är invandrare eller?
MEN gör ju så för att locka folk som bor i danmark, finland, etc etc .......

Fass
14-10-2006, 11:51
Ska inte dit, men min bror ska förmodligen dit. Hans polare vann 2st biljetter.

1:a pris, 2 biljetter till DreamHack Winter 2006, går till Robert Johnsson i Skärblacka som lämnade följande motivering: "Jag vill bo, leva och dö på DreamHack" och det föll juryn för. Vi hoppas trots detta att du överlever DreamHack Winter 2006 och vi önskar en härlig LAN-upplevelse för dig och den du väljer att ta med dig. Vi ses i vinter!

KristalleN
14-10-2006, 11:54
Jag väntar till sommaren istället hade täänkt åka ditt men tar de på sommaren..!

Xitoz
14-10-2006, 16:04
åker nog inte dit på ett tag, har aldrig varit där men skulle gärna vilja

Henkie
14-10-2006, 16:13
Funderar på det men blir nog tyvärr inte av.

Andy
15-10-2006, 14:48

jo jag vet men tycker inte om matrix, inferno hmm plaze e bästa stället tycker jag ^^

Shargy
15-10-2006, 16:55

Dreamhack är väl i Jönköping. Hur kan det vara 50 mil dit om det är 50 mil från Halmstad till Sthlm? Icke.

För övrigt kan det hända att man kanske ska dit. Folk ska i alla fall. Frågan är om man orkar hänga på.
om man bara kör svängar, inga raka vägar så kan det nog bli 50 mil ;D

Dumsnut
15-10-2006, 21:09
Hyr man en data dära lr ska man ta med en egen? xO
Mina polare säger att man ska ta med sig en data, men det stämmer väl inte?

Prowler
15-10-2006, 21:10
Man ska ta med sig sin egen.

fyrk0
15-10-2006, 23:43
^^ Made me laugh...

Klar tman tar med sig en egen. Ska dom skaffa fram 6000+ datorer att hyra? ;)

Skulle vara vajjert det.

Tancoll
16-10-2006, 11:03
Nu är ni alla offtopic igen.

Jag åker till DH mest troligt som en uställare. E inte 100% säker på att jag skall stå i montern än. Platsen e iaf bokad. :)