PDA

View Full Version : Fotboll

Fred
07-10-2007, 22:33
Ja jag hittade ingen tråd om fotboll så här kommer en! Diskutera allt om det magiska spelet fotboll här, allt ifrån den senaste korpmatchen till champions league.

För att få igång snacket ställer jag en fråga, vilket/vilka lag tycker Du spelar bäst fotboll just nu? Själv anser jag att det är Arsenal och Barcelona. Arsenal med sitt nya unga lag och en Fabregas i storform har varit ruskigt roliga att kolla på och Barcelona som nästan ständigt varit roliga att kolla på dom 2-3 senaste åren.

Twia
07-10-2007, 22:54
Barcelona går det bra för. Hur gick det för deras ungdomslag? Dom var ju på väg ut i Europa. Stod i alla tidningar. Men kan inte hitta något på google ;s

KristalleN
07-10-2007, 22:57
Jag tycker att eskilsminnes if p.92 lirar underbar fotboll :heart:

Fred
07-10-2007, 23:00
Ni får gärna svara på min fråga också :rolleyes:

Som ett tillägg till det jag sa om Arsenal, Adebayor är riktigt bra just nu. Killen är lite lik Drogba faktist.

KristalleN
07-10-2007, 23:04
Jag svara på din fråga

Fred
07-10-2007, 23:23
Ja det gjorde du, men inte Twia.

Redmark
08-10-2007, 00:06
Det ser mörkt ut för AIK!!!!

Latexfarbror
08-10-2007, 00:37
Det ser mörkt ut för AIK!!!!
AIK har ju sumpat guldet. :yeah:

Stevie
08-10-2007, 10:59
Nu sa du ju att man fick diskutera om allt som handlar om fotboll i denna tråden, då ska du inte kräva att folk svarar på just dina frågor.

Funderar på att starta ett korpenlag med lite polare. :D

Kapten Usopp
08-10-2007, 11:06
Orka fotboll :P kan vara skoj att lira ibland men inte seriösa klubbar o så.

Fred
08-10-2007, 11:21
Nu sa du ju att man fick diskutera om allt som handlar om fotboll i denna tråden, då ska du inte kräva att folk svarar på just dina frågor.

Funderar på att starta ett korpenlag med lite polare. :D
Visa gärna var jag krävde att han skulle svara på min fråga.

Kan ju också ställa en till fråga, vilka tar hem SM-guldet? Blir det Djurgården, Göteborg eller kanske till och med Kalmar? Själv tror jag på IFK.

Soedor
08-10-2007, 11:25
tror det blir ifk men hoppas p[ kalmar!

Liam
08-10-2007, 13:34
Arsenal Asså Shiit silket passningspel dem har , Tycker dem spelar bäst fotboll i världen nu och tänk att dem inte har nån riktigt stor stjärna.

ARSENAL :heart:

GW 2
08-10-2007, 15:03
Barcelona.

Om man säger namnet flyr motståndarna please? :)

Underbar fotboll.
OM dom mot förmodan skulle spela "dåligt", så är det världsklass för andra lag,

oke fatta ?!

иаωая
08-10-2007, 15:12
Barcelona självklart :D

Fred
08-10-2007, 15:34
Arsenal Asså Shiit silket passningspel dem har , Tycker dem spelar bäst fotboll i världen nu och tänk att dem inte har nån riktigt stor stjärna.

Fabregas är helt klart en riktigt stor stjärna.

Emopinglan14
08-10-2007, 15:49

Fabregas är helt klart en riktigt stor stjärna.
Kalle Toure är också en respekterad stjärna.

Syndrome
08-10-2007, 16:27
Själv tycker jag det är roligt att kolla på "Messi in action" :)

Banan Gangstern
08-10-2007, 16:32
ALLMÄÄNA !!!!! FOTBOLLS KLUBBEN A I K !!!!!! :yeah::yeah::yeah::yeah::yeah:

Bobbo
08-10-2007, 16:33
Fyfan för italiensk fotboll, engelska ligan samt CL är det enda som är roligt att kolla på.

Caretaker
08-10-2007, 16:44
Djurgården plockar guldet, no doubt.

Farwer
08-10-2007, 16:54
Nu vet du inte vad du snackar om.
Hoppas och tror att blåvitt vinner sm guld. Annars tar kalmar det, fy för DIF

Drak anton
08-10-2007, 17:05
Bäst fotboll spelar Everton,då de krigar för varandra så som man gör i ett lag.GAIS har höjt sig den senaste tiden när den nya anfallaren kom. De har ett fint passningsspel och kommer till riktigt farliga chanser.

Banan Gangstern
08-10-2007, 17:19
EN SJUKDOM EN SMITTA EN DJURGÅRDS F****
AIK!!

Trickey
08-10-2007, 17:28
Manchester United :heart: Hoppas Guldet hamnar i manchester i år igen
men arsenal har varit riktigt bra i år kan bli tufft i slutstriden

Fred
08-10-2007, 17:33
Fyfan för italiensk fotboll, engelska ligan samt CL är det enda som är roligt att kolla på.
Håller med dig om att italiensk fotboll är oerhört trist men vad är det för fel på spanska ligan? Helt klart värt att kolla på!

Bobbo
08-10-2007, 17:35
Håller med dig om att italiensk fotboll är oerhört trist men vad är det för fel på spanska ligan? Helt klart värt att kolla på!
Vet faktiskt inte, har fastnat för engelsk av någon anledning.

Liam
08-10-2007, 17:47
Många tycker att Barcelona spelar bättre än Arsenal , Men om man kollar Barcelonas stjärnor Tillexempel Henry,Ronaldinho,Messi,Etoo(Skadad),Pyol(Stavning) ,Xavi,Deco,Valdes och Abidall (Stavning).
Det är nog dem mest kända i Barcelona.
Men Arsenal har ett bättre spel men många tror att Barcelona har det bara för dem har massa stjärnor , Visst dem är jävligt bra men Arsenal spelar bäst. Hoppas ni fattar vad jag menar.

Arsenal tränare Arsene Wenger fick 1 miljard och köpa nya spelare te klubben men han tackade nej. Sedan säsongen 02-03 som Arsenal var riktigt bra finns bara en spelare kvar i Start elvan och det är Kolo Toure. Det kanske inte lönar sej direkt att låta nya talanger vinna ligan men efter något/några år kommer det. Tror faktist att Arsenal vinner PL i år.

Emopinglan14
08-10-2007, 18:16
Många tycker att Barcelona spelar bättre än Arsenal , Men om man kollar Barcelonas stjärnor Tillexempel Henry,Ronaldinho,Messi,Etoo(Skadad),Pyol(Stavning) ,Xavi,Deco,Valdes och Abidall (Stavning).
Men Arsenal har ett bättre spel men många tror att Barcelona har det bara för dem har massa stjärnor , Visst dem är jävligt bra men Arsenal spelar bäst. Hoppas ni fattar vad jag menar.

Arsenal tränare Arsene Wenger fick 1 miljard och köpa nya spelare te klubben men han tackade nej. Sedan säsongen 02-03 som Arsenal var riktigt bra finns bara en spelare kvar i Start elvan och det är Kolo Toure. Det kanske inte lönar sej direkt att låta nya talanger vinna ligan men efter något/några år kommer det. Tror faktist att Arsenal vinner PL i år.
Gilberto Silva ?

r00w
08-10-2007, 18:22
Eskilsminnes 91:or är iaf värdelösa :lol: :lol: :lol:

Vilka tror ni vinner allsvenskan då? Håller självklart på Blåvitt, hade varit chill om de hade fått vinna i år :D

Banan Gangstern
08-10-2007, 18:32

Vilka tror ni vinner allsvenskan då? Håller självklart på Blåvitt, hade varit chill om de hade fått vinna i år :D
Ja bara inte Dif vinner så äre chill aik sumpade det men dom äger endå :D

Liam
08-10-2007, 19:48

Gilberto Silva ?
Han är petad

Emopinglan14
08-10-2007, 21:05

Gilberto Silva ?
Han är petad
Ojj ursäkta såg inte att du menade i Startelvan. Vad jag vet är han väl skadad?

Stevie
08-10-2007, 21:07
http://media.hd.se/2007/10/08/258521/HELSINGB._1.jpg

:yeah:

FaargoAmore
08-10-2007, 21:21
BAJEN <3

Twia
08-10-2007, 21:23
HAHAHAHA! Bajen kan ju slänga sig i väggen. När ni insåg att ni skulle förlora matchen börja ni kasta in saker på domaren och på plan. Silket jävla skit lag.

Banan Gangstern
08-10-2007, 21:27
HAHAHAHA! Bajen kan ju slänga sig i väggen. När ni insåg att ni skulle förlora matchen börja ni kasta in saker på domaren och på plan. Silket jävla skit lag.
Du vet vad du pratar om

Stevie
08-10-2007, 21:29
BAJEN <3
Lustigt att du säger så efter er skamfyllda förlust. =)

GW 2
08-10-2007, 21:45
Som om alla bajare gjorde det?

Arca
08-10-2007, 22:48
Nu drar jag alla över en kant här. AIK:are= Idioter. Baserat på vad jag vet om AIK:are i min hemort, samt vad jag har hört om andra så finns det bara idioter till AIK:are.

Guldet tar IFK hem, vilka annars? Vi har det starkaste mittfältet, dessutom är vi starka överallt. Titta bara på Wernbloom. Född stjärna.

KristalleN
08-10-2007, 23:02

Vet 91:orna är fruktansvärt dåliga :D. Håller med twia om bajen sjukt dåligt att börja kasta in saker på plan för att dem ligger under

alexleet
09-10-2007, 07:14
Arsenal tar guldet iår , Hoppas jag :heart::heart::heart::heart::heart::heart::heart:: heart::heart::heart::heart::heart::heart::heart::h eart:

Liam
09-10-2007, 13:18
Gilberto Silva ?
Han är petad
Ojj ursäkta såg inte att du menade i Startelvan. Vad jag vet är han väl skadad?
Nop han sitter på bänken

Makondele
09-10-2007, 15:08
Come on you Spurs!

Fred
09-10-2007, 15:21
BAJEN <3
Lustigt att du säger så efter er skamfyllda förlust. =)
1 IFK Göteborg
2 Djurgårdens IF
3 Kalmar FF
4 AIK
5 IF Elfsborg
6 Halmstads BK
7 Hammarby IF
8 Helsingborgs IF
9 Malmö FF
10 GAIS
11 Gefle IF
12 Örebro SK
13 Trelleborgs FF

Var bara tvungen. Fast kanske inte ska säga så mycket, mitt lag ligger på en 11e plats ;(

Poncho
09-10-2007, 16:01
hörde att Zlatan ska kanske spela för Malmö?

GW 2
09-10-2007, 16:10
Född stjärna.
Som om Allsvenskan vore något för stjärnor.

Farwer
09-10-2007, 16:32
Född stjärna.
Japp, många stjärnor har utvecklats här och fortsätter med det

Emopinglan14
09-10-2007, 16:35
I mellanstadiets korridor?

GW 2
09-10-2007, 16:44
Född stjärna.
Japp, många stjärnor har utvecklats här och fortsätter med det
Många?

Bara Henke och Zlatan typ

Och förresten , dom sticker så fort dom kan då Allsvenskan suger så pass hårt som det gör idag.

Fred
09-10-2007, 21:26
Hörde nyss om den nya säkerhetsregeln som ska införas nästa säsong, vad tycker ni om den? Man ska få sätta upp säkerhetsnät på arenorna och stänga av sektioner.

Tweel
10-10-2007, 14:08
Manchester united? (felstav), they pwn, å jag vene vrf :o, bara tkr det :)

Syndrome
10-10-2007, 14:14
Såg att någon inte tycker att det finns sjärnor som kommer från allsvenskan?
kolla bara på kim källström och zlatan etc.

djurgården ftw

Fred
10-10-2007, 14:52
Han sa att stjärnorna inte stannade i allsvenskan om jag inte kommer ihåg fel.

Syndrome
10-10-2007, 14:57
hehe, okej ;>

Arca
10-10-2007, 15:25
Men de kommer alltid tillbaks :>

FaargoAmore
10-10-2007, 20:22
Får fan tårar i ögonen när jag läser vissas inlägg.
BAJEN ÄR PINSAMMA.
Ursäkta? Men Bajen kastade väl verkligen inte in nått föremål? Förmodligen var det väl nån tattare i publiken som inte vet vad fotboll är, och kom inte med kontringen "man måste ha koll på vilka man tar in på arenan"
Jag menar av 12k pers, är nog 1 idiot. Han kastade trots allt en peng, ska man inte få ta med sig det in heller?
Patetiskt hur ni snackar skit om laget "Bajen" när det var en enskild person som gjorde detta.

Poncho
10-10-2007, 20:27
I mellanstadiets korridor?
vad leker du?

Spinnix
10-10-2007, 20:34
När vi ändå är inne på Zlatan. Inte uttagen till Fifas top-30 ranking!
Vilken skam enligt mig, då han säkert är en av världens bästa fotbollsspelare i nuläget!

FaargoAmore
10-10-2007, 20:53
Vilken skam enligt mig, då han säkert är en av världens bästa fotbollsspelare i nuläget!
Kläm på lite mer, världens bästa genom tiderna.

Nej han är inte världens bästa, men han är nog top 10.
Men en faktor som kanske räknas in är hur man lyckas i landslaget, vilket han inte gör särskilt bra.

Ola Magnell
10-10-2007, 21:33
En ganska konstig lista. Det värsta är nog att Totti inte är med. Han är verkligen klass. Zlatan borde också vara med. Jag vet inte riktigt hur de tagit fram listan men jag antar att Champions League och landslagsspel har var ganska viktiga faktorer. Och där har Zlatan inte varit allt för framstående.

Listor är sällan bra och detta fall var inget undantag.

Fred
10-10-2007, 22:32
Välkommen hit Ola, förstod att du skulle titta in för eller senare.

Visst är det konstigt att inte Zlatan är med, mycket konstigt, och visst är har han inte varit bra i landslaget eller champions league (undantaget är Danmark, oj vilken match från hans sida!). Trots det tycker jag att Zlatan helt klart är värd en plats på listan.

Liam
11-10-2007, 13:49
Henry är en av mina favorit spelare , men kan inte förstå hur han kom med , han spelade inte så många matcher förra året pågrund av skada , samma med john terry

FaargoAmore
11-10-2007, 20:06

Visst är det konstigt att inte Zlatan är med, mycket konstigt, och visst är har han inte varit bra i landslaget eller champions league (undantaget är Danmark, oj vilken match från hans sida!). Trots det tycker jag att Zlatan helt klart är värd en plats på listan.
Så grym match var det inte. Han missade ett läge som min cancer sjuka mormor skulle sätta.
En forward ska göra mål.
Att vara forward, handlar inte om att ha teknik.
Du blir inte världens bästa fotbollsspelare, om du inte gör mål.

Ola Magnell
11-10-2007, 20:32

Så grym match var det inte. Han missade ett läge som min cancer sjuka mormor skulle sätta.
En forward ska göra mål.
Menar du att Afonso Alves är världens bästa?

FaargoAmore
11-10-2007, 20:33

En forward ska göra mål.
Menar du att Afonso Alves är världens bästa?
Nej, verkligen inte.
Men världens bästa fotbollspelare, måste kunna tygla sitt humör och göra mål, bryta, dribbla, man är inte världens bästa om man bara springer rakt fram, har jag fel?.

Ola Magnell
11-10-2007, 20:49
Menar du att Zlatan bara springer rakt fram?

FaargoAmore
11-10-2007, 20:58
Menar du att Zlatan bara springer rakt fram?
Eftersom att du leker nått jävla fotbolls orakel på denna sida så orkar jag icke argumentera imot dig.
Världens bästa fotbollspelare i mina ögon är:
Leo Messi eller Steven Gerrard, helt klart.

Ola Magnell
11-10-2007, 21:16
Men du säger först att Zlatan inte är världens bästa eftersom man behöver göra mål för att bli det. Och eftersom Zlatan har gjort mål så antog jag att du menade att flest mål innebar att man var bäst i världen. Då frågade jag om Afonso Alves är världens bästa eftersom han gjorde flest mål i Europa förra säsongen. Dock så vann Totti guldskon men det var på grund av regeltjafs.

Sedan tror jag att vi fortsätter Zlatan diskussionen och du säger vad du tycker man behöver för att kunna bli bäst i världen. Och lägger sedan att det inte räcker med att bara springa rakt fram. Jag vet inte alls vart det där med att springa rakt fram kom ifrån. Först trodde jag du syftade på Zlatan men det verkade inte stämma? Kan du förklara för mig? Är det Afonso som springer rakt fram?

Jag köper att Messi är den hetaste fotbollsspelaren just nu och han har fruktansvärt bra balans. Steven Gerrard däremot är inte alls i form. Har inte varit det på ett tag. Jag vet faktiskt inte vad som är med han. Jag skulle aldrig säga att han är bäst i världen. Däremot kan jag erkänna att han är bland de mest kompletta spelarna jag sett.

Världens bästa om man ser till Champions League så kommer grabben från Brasilien. Men om man däremot tänker på vem som varit hetast sen sekelskiftet är jag ganska säker på att han kommer från Portugal. Men han som var bäst i Champions League vinner titeln.

Fred
11-10-2007, 22:12
Leder man serie A:s skytteliga om man inte kan göra mål?

Albin91
12-10-2007, 10:44
(Tagen från svenskafans) Så vet inte hur bra den här listan stämmer :S

Gianluigi Buffon (Italien/Juventus)
Fabio Cannavaro (Italien/Real Madrid)
Petr Cech (Tjeckien/Chelsea)
Cristiano Ronaldo (Portugal/Manchester United)
Deco (Portugal/FC Barcelona)
Didier Drogba (Elfenbenskusten/Chelsea)
Michael Essien (Ghana/Chelsea)
Samuel Eto'o (Kamerun/FC Barcelona)
Gennaro Gattuso (Italien/AC Milan)
Steven Gerrard (England/Liverpool)
Thierry Henry (Frankrike/FC Barcelona)
Juninho (Brasilien/Lyon)
Kaka (Brasilien/AC Milan)
Miroslav Klose (Tyskland/Bayern München)
Philipp Lahm (Tyskland/Bayern München)
Frank Lampard (England/Chelsea)
Rafael Marquez (Mexico/FC Barcelona)
Lionel Messi (Argentina/FC Barcelona)
Alessandro Nesta (Italien/AC Milan)
Andrea Pirlo (Italien/AC Milan)
Franck Ribery (Frankrike/Bayern München)
Juan Roman Riquelme (Argentina, Villarreal)
Ronaldinho (Brasilien/FC Barcelona)
Wayne Rooney (England/Manchester United)
John Terry (England/Chelsea)
Carlos Tevez (Argentina/Manchester United)
Lilian Thuram (Frankrike/FC Barcelona)
Fernando Torres (Spanien/Liverpool)
Ruud van Nistelrooy (Holland/Real Madrid)
Patrick Vieira (Frankrike/Inter Milan)

VAD FAN GÖR DE PÅ LISTAN? (UT):
Lilian Thuram
Ronaldinho
Riquelme
Marquez
(IN):
D.Alves
Fabregas
Salihamidzic (stavning?)
Zlatan

Andra byten:
Torres (ut) -> Totti (in)
Eto'o [aldrig varit en favorit] (ut) -> D. Villa (in)
Patrick Vieira (ut) -> Zanetti (in)

(+)
Tycker iallafall det är skönt att de inte har glömt Gattuso som ger 100% hela tiden.

(-)
Vart e Casillas?

Vilka jag tycker är topp 3:
1. C. Ronaldo
2. Kaka
3. Fabregas

Guldskon
12-10-2007, 15:20
Kläm på lite mer, världens bästa genom tiderna.

Nej han är inte världens bästa, men han är nog top 10.
Men en faktor som kanske räknas in är hur man lyckas i landslaget, vilket han inte gör särskilt bra.
Och vart fan skrev han att Zlatan var bäst? Han skrev EN AV de bästa, vilket är en skillnad. Sluta försöka styra och ställa, då andra också får ha sin åsikt bäst fan de vill utan att du ska komma och säga vad som rätt eller fel.

Fred
12-10-2007, 16:20
Det som mest förvånar mig är att Marquez finns med på listan, förstår inte hur han har hamnat där. Jag hoppas verkligen att det du tagit från svenskafans är fel!

Freddieb
12-10-2007, 17:36
MAN U!
Håller också med banan gangstern... EN SJUKDOM EN SMITA EN DJURGÅRDS F****
AIK!

Albin91
12-10-2007, 18:10
:heart:

Top 10 Football ****** and *****
http://www.youtube.com/watch?v=jbvbuMEI6wY

Eric Cantona försöker göra något nytt(?)
http://www.youtube.com/watch?v=TwhXYS993Y0

Roberto Carlos Frispark
http://www.youtube.com/watch?v=Vi2zjG_d6oQ
Värdens skönaste skott?
http://www.youtube.com/watch?v=KNs4w2k6qNo

Arca
12-10-2007, 20:38
Roberto Carlos med sitt skott under hans stortid var ett av det bästa skotten man kunde se, om inte det bästa. Man blir rörd..

Plax Itans
13-10-2007, 12:09
Real Madrid går det rätt bra för och de har skaffat sig nåra nya spelare men de har en spelare som jag glömt namn på han e bra snejder eller nått sånt ;)

Fred
14-10-2007, 01:24
Wesley Sneijder? Han har sköna frisparkar i alla fall :)

Plax Itans
17-10-2007, 18:46
Aa nästan som Beckam men något saknas.

Packe
17-10-2007, 21:23
Roberto Carlos frispark är den bästa genom tiderna enligt mig

Emopinglan14
17-10-2007, 21:28
Fuck italien, vi har Chippen.

FaargoAmore
17-10-2007, 22:40
Roberto Carlos frispark är den bästa genom tiderna enligt mig
Sök på Hugo Villa, eller Hugo Almeida på Youtube. Kolla på hans frispark mot Inter. MAKALÖS.
Värsta fotbollsmålet jag har sett i mitt liv. Garanterat.

Farwer
18-10-2007, 20:18
Surt att blåvitt får klara sig utan Alexandersson i guldstriden.

Monsterfrilla
18-10-2007, 20:57
Det är ju ändå inget motstånd kvar!

Arca
18-10-2007, 21:13
Tycker vi har en fullkomligt pålitlig ersättare till honom, ska inte vara någon fara.
Titta dessutom på motståndet IFK har!
S-K-R-A-T-T-R-E-T-A-N-D-E!

Banan Gangstern
18-10-2007, 21:33
Än har inte IFK vunnit.

Arca
19-10-2007, 08:04
Nej, men den 28:e har IFK vunnit, lilla du.

Packe
20-10-2007, 13:21
Nej, men den 28:e har IFK vunnit, lilla du.
Och då blir det fest! :heart:

Arca
21-10-2007, 23:12
IMORGON KROSSAR VI GNAGET MED CAPSLOCK PÅ!!!

Så göra vi när vi krossar AIK, krossar AIK, krossar AIK!

Kalmar är tappra och hänger på än...

Albin91
22-10-2007, 16:20
Hoppas värkligen att AIK lägger sig i matchen.. Annars så skulle inte GBG ha någon chans!

ALLA LUKTAR FISKA I GBG! + så heter alla Glenn där.

Farwer
22-10-2007, 17:31
Hoppas värkligen att AIK lägger sig i matchen.. Annars så skulle inte GBG ha någon chans!

ALLA LUKTAR FISKA I GBG! + så heter alla Glenn där.
Glenn är ett fint namn så det är ingen nackdel

Arca
22-10-2007, 18:40
Luktar alla "fiska"? Vad i helvete är det?

Glenn låter otroligt mycket bättre än dagens Albin som alla snorungar heter.

SNART SMÄLLER DET!

oO
22-10-2007, 18:52
Skulle vara kul och se din min om Göteborg inte vann guldet, såsom du har haft dig i denna del av forumet ;)

Packe
22-10-2007, 20:57
Blåvitt vann :heart:

Arca
22-10-2007, 21:08
Skulle vara kul och se din min om Göteborg inte vann guldet, såsom du har haft dig i denna del av forumet ;)
Kommer inte hända denna säsong :)

Twia
22-10-2007, 21:28
Kan ju säga som såhär... Hellre att IFK tar guld än Djurgården eller Kalmar.

Monsterfrilla
22-10-2007, 21:29
Gött mooos! GULDET DET SKALL HEM TILL GÖTEBOOOORG!

r00w
22-10-2007, 22:39
Blåvitt vann :heart:
A fy fan va chill :yeah: :yeah: :yeah: :yeah:

Arca
27-10-2007, 21:03
Imorgon blir det SM-guld!
Uppladdningen börjar redan nu!!!

ÄLSKA BLÅVITT!

Farwer
27-10-2007, 22:17
Imorgon blir det SM-guld!
Uppladdningen börjar redan nu!!!

ÄLSKA BLÅVITT!
Ska du dit? Jag kommer lätt att vara där!

Monsterfrilla
27-10-2007, 22:21
Jag har biljett!

Hoppa blåvitt hopp-ale-ale!

Svant
28-10-2007, 00:20
Hellre IFK än DIF, men mest hoppas jag fan på att Kalmar tar det, hur fan nu det ska gå till, men det hade varit en jävla skön skräll.

Arca
28-10-2007, 10:20
@Farwer: Nej, tyvärr. Bor inte i Göteborg men nu när jag tänker efter borde jag fan i mig ha pallrat mig tid med tåg och biljett, my bad!

Latexfarbror
28-10-2007, 10:42
Jag både HOPPAS och BER att IFK förlorar idag, vilket inte är direkt troligt..

Syndrome
28-10-2007, 10:44
Jag har biljetter till DIF, vi kommer hoppa när IFK förlorar och vi VINNER :D

Agi
28-10-2007, 10:46
Hellre IFK än DIF, men mest hoppas jag fan på att Kalmar tar det, hur fan nu det ska gå till, men det hade varit en jävla skön skräll.
Kalmar spelar ju så sjukt tråkig fotboll. Det ska ju inte löna sig... Då kommer allt fler lag börja spela tråkig fotboll...

Själv hoppas jag på att IFKs, DIFs och Kalmars supportrar stormar planen och alla blir av med 3 poäng! :D (troligt, jag vet ;) )

Syndrome
28-10-2007, 10:47
Mhm, inkast...mål!

Svant
28-10-2007, 12:35
Kalmar spelar ju så sjukt tråkig fotboll. Det ska ju inte löna sig... Då kommer allt fler lag börja spela tråkig fotboll...

Själv hoppas jag på att IFKs, DIFs och Kalmars supportrar stormar planen och alla blir av med 3 poäng! :D (troligt, jag vet ;) )
På vilket sätt spelar Kalmar tråkig fotboll? Dom har typ 4 brassar som förgyller vardagen, hoppas dock att Halmstad vinner idag, FORZA!

Soedor
28-10-2007, 18:08
NEEEEEEEEJ ifk tog guld :( :(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(

Mange
28-10-2007, 18:10
9-0

Spinnix
28-10-2007, 18:28
Helsingborgs IF - Halmstads BK 9-0 :heart:

Grattis IFK =)

oO
28-10-2007, 18:56
Fan synd att det inte blev tvåsiffrigt ...:/

Plax Itans
28-10-2007, 19:13
Milan-Roma 0-1 Roma spelade klart bättre.

Kunde ej hålla koll på alla varningar de va väl 5-8.

Farwer
28-10-2007, 20:31
SM GULD!!!
Det var kallt och vått men fy fan vad gött!
Hade väntat på att få storma planen hela året.
VILKEN STÄMNING DET VAR! btw är det kanske två m i stämning?

Syndrome
28-10-2007, 20:45
Grattis IFK.
Stod på Stockholms Stadion och skämdes över att vara Djurgårdare när jag såg BP vinna :/

BusTer
28-10-2007, 21:17
Äsch, malmö ska de va (även om det har gått kasst i år)

Arca
28-10-2007, 23:36
SM-GULD, SM-GULD, SM-GULLLLD!!!!

Så göra vi när vi vinner SM-guld, vinner SM-guld, vinner SM-guld!

Tror inte jag har fattat det riktigt en, men fy fan, SM-guld grabbar!!!

Liam
28-10-2007, 23:54
Liverpool - Arsenal 1-1 riktigt bra match med mkt målchanser ,men både målen borde inte gått in :=) Men Arsenal leder ändå ligan nu :heart::heart::heart:

En stor match nästa vecka med Arsenal - United

oO
28-10-2007, 23:57
Kan väl säga att jag är lite smått chockad över Arsenal :S

Arca
29-10-2007, 00:40
Älska Ölme när han är lite rund under fötterna!

"Jag skulle bara vilja säga en sak- Vi som är från Göteborg, åker aldrig hem med sorg, vi som är från Göteborg, hej hej hej!!"

"Kom här, vi ska sjunga KNÖÖÖÖÖÖ..." sen tappade vi bort honom, hahaha!

Älska blåvitt!

Monsterfrilla
29-10-2007, 01:46
SM-GUUULD! :heart: :heart: :heart: :heart:

oO
29-10-2007, 02:12
håll käften va :(

Emopinglan14
29-10-2007, 09:45
Ja, Arsenal - Liverpool var ett jävla bra match, men dock tyckte jag att Arsenal borde har vunnit där.

Borat
29-10-2007, 17:29
Guldet hem till Göteborg,skönt. Hellre de än DIF,men de ska väll kunna sista matchen hemma på stadion?(Känns bara ännu bättre)
-Skrattretande.

Vårt kära AIK åker på torsk mot Kalmar...

BRA på ett sätt för "VI" missar Royal L~~.

Men inget mer Europa kval för vår del.

Man får gratta Göteborg för guldet och hoppas att de pröjsar skatt nästa år ;)

r00w
29-10-2007, 18:52
Det blev ju dock inte så :lol: :lol: :lol:

Guld :heart: :heart: :heart:

Farwer
29-10-2007, 19:15
Det blev ju dock inte så :lol: :lol: :lol:

Guld :heart: :heart: :heart:
Istället var det vi som satt och skrattade när dom visade på storbildsskärmen att BP hade gjorde mål :D
Lite synd att man inte kunde vara på Göta platsen och fira

Alexander
29-10-2007, 19:15
9-0 :heart: Sinnessjukt.

Och underbart att IFK tog guldet, hellre IFK än något stockholms lag.
Tack och adjö

r00w
29-10-2007, 21:07
9-0 :heart: Sinnessjukt.

Och underbart att IFK tog guldet, hellre IFK än något stockholms lag.
Tack och adjö
A, HBK e fan inte så bra :/

Fred
29-10-2007, 21:26

På vilket sätt spelar Kalmar tråkig fotboll? Dom har typ 4 brassar som förgyller vardagen, hoppas dock att Halmstad vinner idag, FORZA!
Förmodligen är han en sådan person som bara lyssnar på vad alla experter har att säga och inte kollar på en enda match själv.

Mange
29-10-2007, 21:43
Helsingborg spelade stundtals bländande fotboll denna säsongen. Vinsterna mot kalmar med 5-0 , Halmstad med 9-0 och Heerenveen med 5-1 är bara en del. Helsingborg har ett fantasiskt lag, som har visat sig ha potentialen att slå topplag efter topplag. Det är imponerande och jag viste att helsingborg hade vad som krävdes för att ta guldet i år. Men när förlusterna mot exempelvis BP, trelleborg, örebro och gefle räknas in kan jag inte förstå vad som hänt. Detta lag, som visat att de verkligen kan ska absolut inte förlora mot allsvenskans i särklass sämsta lag. Det finns nog inte en rimlig förklaring på det hela, så jag låter folk spekulera fritt när det gäller den saken. Jag hoppas att Helsingborg kan ta chansen att komma ut i Europa och visa vilket fantastiskt lag de faktiskt har. Vi ses nästa år.

Och förresten, är det någon som minns skattefusket? Jag gör i alla fall. Det är arkiverat i ambassadens djupa valv under kategorin "Cheat, cheat, cheat...". Skandalernas klubb har vunnit SM-guld, men inte många verkar bry sig. Grattis Göteborg?

Henrik Larsson är kung, Henrik Larsson är kung, Henrik Larsson är kung i vår stad

oO
29-10-2007, 22:17
Henke är för bra för HIF.

Hoppas de andra inser vilka underbara passar han gör och verkligen kan ta emot dom och göra något utav de än att de bara rullar iväg.

Jag trodde också verkligen på HIF denna säsong, blev riktigt besviken må jag säga.

Arca
29-10-2007, 23:23
Helsingborg spelade stundtals bländande fotboll denna säsongen. Vinsterna mot kalmar med 5-0 , Halmstad med 9-0 och Heerenveen med 5-1 är bara en del. Helsingborg har ett fantasiskt lag, som har visat sig ha potentialen att slå topplag efter topplag. Det är imponerande och jag viste att helsingborg hade vad som krävdes för att ta guldet i år. Men när förlusterna mot exempelvis BP, trelleborg, örebro och gefle räknas in kan jag inte förstå vad som hänt. Detta lag, som visat att de verkligen kan ska absolut inte förlora mot allsvenskans i särklass sämsta lag. Det finns nog inte en rimlig förklaring på det hela, så jag låter folk spekulera fritt när det gäller den saken. Jag hoppas att Helsingborg kan ta chansen att komma ut i Europa och visa vilket fantastiskt lag de faktiskt har. Vi ses nästa år.

Och förresten, är det någon som minns skattefusket? Jag gör i alla fall. Det är arkiverat i ambassadens djupa valv under kategorin "Cheat, cheat, cheat...". Skandalernas klubb har vunnit SM-guld, men inte många verkar bry sig. Grattis Göteborg?

Henrik Larsson är kung, Henrik Larsson är kung, Henrik Larsson är kung i vår stad
Ännu en gång har avundsjukan talat!
IFK Göteborg vann inte guldet på grund av skattefusket. Det har ingenting med spelarna att göra, förutom Sella som blev fridömd= oskyldig.

Så, ännu en gång, SM-GULD SM-GULD SM-GULD!!!!!!

Fred
30-10-2007, 02:54

Hoppas de andra inser vilka underbara passar han gör och verkligen kan ta emot dom och göra något utav de än att de bara rullar iväg.

Jag trodde också verkligen på HIF denna säsong, blev riktigt besviken må jag säga.
Så du menar att inte Razak Omotoyossi gjorde någonting med Henkes passningar? Ta en titt på allsvenskans skytteliga innan du svarar ;)

Liam
30-10-2007, 10:19
14 mål kom han på , Fast jag tycker Marcus Berg borde få en 100 000 - 150 000 kronor av IFK som alla andra spelarna fick för jag tycker att det var han som gjort att dem kom in i guldstiden.

Helsingborg - Halmstad 9 - 0!
Tycker att Halmstad borde skämmas!Jag skämms för att bo i halmstad,heja på halmstad och spela i den klubben.

Arca
30-10-2007, 13:57
Berg borde vinna skytteligan med tanke på att han gjorde 14 mål på otroligt färre matcher än Omo~.
Fast det är bara vad jag tycker.

Liam
30-10-2007, 17:53
Berg borde vinna skytteligan med tanke på att han gjorde 14 mål på otroligt färre matcher än Omo~.
Fast det är bara vad jag tycker.
Hade Berg varit kvar i allsvenskan hade han vunnit den men tycker att han tog rätt beslut , han gjorde inte misstaget som dem flesta svenskar gör , dem går till en för stor klubb och får ej spela.
Han gick till en bra klubb att starta på.

Albin91
05-11-2007, 01:37
Vad tycker ni om Ronaldinho?

Sj gillade jag han när han spelade i PSG. För då kändes han inte så stor diva.
Men sen började han festa och bråka med tränaren. Som VÅGADE sätta honom på bänken/läcktaren (kanske för att han inte var så stor då). Så kom han till Barcelona. Då tyckte jag att han spela bra. En sesong för några år sen tycker jag att han spela riktigt bra. Men nu spelar han uselt. Värkar inte som om han inte vill lika mkt längre. Nu är det som om han bara gör en överstegsfint och blir "matchenslirare". Så spelar han bara bra när de möter sämre motstånd eller när hela laget spelar bra.
Idag gör han frisparksmål och de första jag ser på tv4.se är "Ronaldinhooooooo". Han gör 2 frisparksmål på kanske 50 försök. Han låter ALDRIG någon annan ta frisparkarna. För det är ända sättet att göra mål stillastående. Tränaren måste vågra sätta honom på bänken eller läntaren (där han hör hemma). Ronaldinho har fått för mycket chanser. De borde låta Dos Santos få chansen istället!
Men tror att han kan bli bra om han flyttar till en ny klubb.
Ronaldinho är inte änns topp-10... Han är den mest överskattade spelaren just nu.

Liam
05-11-2007, 16:42
Ronaldinho blev bänkad för några matcher sedan. Han har en jävla stort press på sej hela tiden , det är inte lätt och vara i hans kläder. Dricker Ronaldinho en öl så står de i första sidan på tidningen. Många tänker inte på att han är en människa. Man måste respektera att han inte alltid kan spela bra. Spela någon annan dåligt i Barcelona så lägger inte så många märket på det. Tror inte han blir bättre ifall han bytar klubb , sen tror jag nog att han börjar spela bättre. Det är bara vänta och se.

Btw Arsenal - United 2 - 2! Fabregas gjort mål igen! silken jävla stjärna säger jag bara. Tror inte han spelar mot sverige som tur är för då hade sverige losat:D

Albin91
05-11-2007, 18:08
Ronaldinho blev bänkad för några matcher sedan. Han har en jävla stort press på sej hela tiden , det är inte lätt och vara i hans kläder. Dricker Ronaldinho en öl så står de i första sidan på tidningen. Många tänker inte på att han är en människa. Man måste respektera att han inte alltid kan spela bra. Spela någon annan dåligt i Barcelona så lägger inte så många märket på det. Tror inte han blir bättre ifall han bytar klubb , sen tror jag nog att han börjar spela bättre. Det är bara vänta och se.

Btw Arsenal - United 2 - 2! Fabregas gjort mål igen! silken jävla stjärna säger jag bara. Tror inte han spelar mot sverige som tur är för då hade sverige losat:D
Klart att det är svårt för honom. Men om han inte klarar pressen så kanske han inte kan bli bäst som många säger. Han blev ju bänkad för några matcher sen.. Det är ryckten om att han drack lite för mkt efter Brasilien matchen (han kom även sent tillbacka).
Men nu har de varit så ganska länge att han inte varit bra. Han kanske är bra var 3-5 match och det känns inte bra. Det verkar inte som om han ger 100% heller och det är det som känns mest irriterande.
Går ju inte bra för Gudjohnsen heller. Men där ser iallafall jag att han vill ta en plats.

Manchester United vinner ligan igen [^^,]

Farwer
05-11-2007, 18:12

Klart att det är svårt för honom. Men om han inte klarar pressen så kanske han inte kan bli bäst som många säger. Han blev ju bänkad för några matcher sen.. Det är ryckten om att han drack lite för mkt efter Brasilien matchen (han kom även sent tillbacka).
Men nu har de varit så ganska länge att han inte varit bra. Han kanske är bra var 3-5 match och det känns inte bra. Det verkar inte som om han ger 100% heller och det är det som känns mest irriterande.
Går ju inte bra för Gudjohnsen heller. Men där ser iallafall jag att han vill ta en plats.

Manchester United vinner ligan igen [^^,]
Får hoppas på att Arsenal vinner. Hade varit jävligt roligt att se Arsenal möta MU, får bli när man är lite äldre kanske

oO
05-11-2007, 18:35

Så du menar att inte Razak Omotoyossi gjorde någonting med Henkes passningar? Ta en titt på allsvenskans skytteliga innan du svarar ;)
Kunde väl blivit mer för det ?

"nämen omotoyossi gjorde 14 mål vi kan koppla av bara en av oss 9 tar emot bolljäveln..."

Ola Magnell
05-11-2007, 18:53
Ja, han gjorde visserligen mål mot Manchester United men han visade verkligen inte vilken jävla stjärna han är. Fabregas har varit riktigt bra denna säsong, det köper jag direkt. Fast mot Manchester United var han faktiskt ganska blek.

Arca
05-11-2007, 20:24
Men bäst är ju trots allt Portsmouth. Inget snack om saken, tackar.

Liam
07-11-2007, 15:22
Ja, han gjorde visserligen mål mot Manchester United men han visade verkligen inte vilken jävla stjärna han är. Fabregas har varit riktigt bra denna säsong, det köper jag direkt. Fast mot Manchester United var han faktiskt ganska blek.
Såg ej matchen tyvärr,men hörde att han gjorde mål. Hade ej tid och kolla :(

Albin91
07-11-2007, 23:56
Nu kanske det blir roligare i Allsvenskan. Ny regel att man får ta in fler utlänska spelaren (?)

Liam
08-11-2007, 16:01
Aa:) Bara bra för allsvenskan kan ju bli större liga fast lite tråkit att inte lika månag svenska ungdomar(Stavning?) får visa vad dem kan.

Albin91
08-11-2007, 17:10
Tror inte att det kommer vara något problem för de svenskar som håller högklass i allsvenskan nu. Men nu kommer Sverige hålla bättre klass i europa. Hoppas på att de blir bättre än Danska Ligan.

Plax Itans
08-11-2007, 17:11
Zlatans mål var kanon igår !

Liam
08-11-2007, 19:17
Albin: Jo det är ju sant, men tror inte den blir bättre än danska.

Aa silket mål han gjorde! Skojj att se zlatan i denna formen nu , fortsätter han så här då är han top 3 bland anfallare i världen.

Albin91
11-11-2007, 20:05
Serie A är fan största kaos ligan som finns. Nu har en till person dött. Lägg ner ligan om ni inte vet hur den ska skötas! :S

Farwer
11-11-2007, 20:45
Serie A är fan största kaos ligan som finns. Nu har en till person dött. Lägg ner ligan om ni inte vet hur den ska skötas! :S
Kollade på aftonbladet och såg nu han som blivit dödad. Visserligen var han en fotbollshuligan, men ändå tragiskt att polisen dödade honom. Hatar fotbollshuliganer men att dom ska bli dödade det vill jag inte!
Tragiskt http://www.aftonbladet.se/nyheter/article1218710.ab

Arca
12-11-2007, 10:47
Det är tragiskt.
Såg också en timmes lång dokumentär om huliganer i Brasilien på Discovery Channel.
Där var det livat, kan man säga. Istället för att slåss där så gör de upp med vapen och knivar.

Ola Magnell
12-11-2007, 18:10
Jag har börjat fundera på lite myter. Hur kommer det sig egentligen att Engelsmännen fortfarande klassas som huliganer i mångas ögon. Medan folk i Sydeuropa ses som passionerade. Det är ganska fantastiskt tycker jag. Men historia betyder mycket, för mycket ibland.

Liam
12-11-2007, 20:55
Jag fattar inte värför Engelska landslaget e högre rankat än Sveriges , England landslag har inget spel , bara massa stjärnor.

Bobbo
12-11-2007, 20:56
Jag fattar inte värför Engelska landslaget e högre rankat än Sveriges , England landslag har inget spel , bara massa stjärnor.
Har Sverige något spel?

En köttmur längst bak är vad Sverige spelar på.

Albin91
13-11-2007, 00:47
Haha. Skulle vara roligt att se hur de skulle reagera. De som har "värdens bästa" landslag.

Arca
13-11-2007, 16:57
De är helt enkelt bättre.

Liam
13-11-2007, 23:23
Dem kanske har större stjärnor som e bättre men sverige spelar bättre och kmr inte missa EM som England säkert kmr göra. Det laget England har ska dem nå Kvartfinal elr till och med semi i varenda tuniring(Stavning)

FaargoAmore
18-11-2007, 01:44
@^

Ta dig en tankeställare, att vi missar EM är riktigt nära nu.
Försvarsspelet på fasta situationer, var riktigt pinsamt, får inte hända på landslags nivå.

oO
18-11-2007, 01:51
Fan, dagens match alltså, inget att vara stolt över...

Men Lettland måste vi klara, och jag tror vi grejar detta.
Lite taskigt att Spanien gick om oss i gruppen trots allt, skulle varit roligt och hamna högst upp.

Jag är fan inte ett fan av Rosenberg, hoppas Lars väljer Allbäck nästa, och sätter in Källström istället för Svensson, och jag verkligen hoppas Linderoth kommer tillbaks så fort som möjligt, stör mig på tok för mycket på Andersson.

Ja stängde av tv'n efter 0 - 2 ... :@

FaargoAmore
18-11-2007, 03:22
Fan, dagens match alltså, inget att vara stolt över...

Men Lettland måste vi klara, och jag tror vi grejar detta.
Lite taskigt att Spanien gick om oss i gruppen trots allt, skulle varit roligt och hamna högst upp.

Jag är fan inte ett fan av Rosenberg, hoppas Lars väljer Allbäck nästa, och sätter in Källström istället för Svensson, och jag verkligen hoppas Linderoth kommer tillbaks så fort som möjligt, stör mig på tok för mycket på Andersson.

Ja stängde av tv'n efter 0 - 2 ... :@
Källström istället för Svensson, finns ingen grund för det.
Källström går bra i Lyon. Varför?
-Lyon är ett toplag i franska ligan, många skickliga spelare, anfallande lag, vilket passar Källström, för då får han spela rätt vänd, inte tänka så mycket på defensiven.
I landslaget som spelar UR svensk fotboll, är Svensson första valet.
Svensson är en bättre två-vägs spelare, och tar mer ansvar i defensiven, han har även i princip samma kvalitér som Källström, kanske inte skott då.
Källström är otroligt långsam, seg i vändningarna klarar helt enkelt inte av defensiven.
Så Svensson, är och förblir förstavalet tills ersättare finns, det är inte Källström som är hans ersättare.

Banan Gangstern
18-11-2007, 03:42
Efter detta förtjänar vi fan inte att gå te EM.

Agi
18-11-2007, 12:00
AVGÅ LAGERBÄCK!!
Bara jag som tycker det är dags för lite nytt blod och lite nya idéer i landslaget?!
Matchen mot Spanien var ju pinsam och Zlatan var ju helt klart... PINSAM!

EDIT: Nånting måste ju göras. Zlatans spelstil stämmer ju inte ETT DUGG överens med Sveriges spelstil. Som sagt, nånting måste göras, peta Zlatan (Elmander + Allbäck/Rosenberg när Elmander är skadefri) eller ändra spelstil.

oO
18-11-2007, 12:22
Nej på båda

Det finns fler anledningar till att Kim spelar i Lyon och Anders i _ALLSVENSKAN_
Fuck it, vi såg ju hur det gick igår tror fan det skulle sett otroligt annorlunda ut med svensson och rosenberg på bänken

Agi
18-11-2007, 12:31
Nej på båda

Det finns fler anledningar till att Kim spelar i Lyon och Anders i _ALLSVENSKAN_
Fuck it, vi såg ju hur det gick igår tror fan det skulle sett otroligt annorlunda ut med svensson och rosenberg på bänken
Knappast. Inte en chans.
Sverige var helt omotiverade igår. Det var inte Svensson och Rosenberg som förstörde kvällen. Lagerbäck försökte låsa mitten och då flyttade Spanien helt enkelt ut på kanterna där de kunde gå förbi hur enkelt som helst.
Jag tycker att hela laget fick underkänt men att Svensson faktiskt var en av de som slet mest (tillsammans med tex Rosenberg och Chippen).
Zlatans insats var inte ett dugg godkänd. Han fick bollen, drog på sig 5 spelare och försökte ta sig ur istället för att släppa bollen direkt (vilket hade varit smartare...) och sedan tappade bollen. När han misslyckades stannade han upp och väntade på nästa läge. Jobbade för lite och förlorade en nickduell mot en 12 cm kortare spelare?!

Liam
18-11-2007, 12:36
AVGÅ LAGERBÄCK!!
Bara jag som tycker det är dags för lite nytt blod och lite nya idéer i landslaget?!

EDIT: Nånting måste ju göras. Zlatans spelstil stämmer ju inte ETT DUGG överens med Sveriges spelstil. Som sagt, nånting måste göras, peta Zlatan (Elmander + Allbäck/Rosenberg när Elmander är skadefri) eller ändra spelstil.
e du trög?Lagerbäck har ju inte gjort något fel , han tog ut den bästa startelvan som finns i sverige , skyll på spelarna som inte kan hålla makering.

Agi
18-11-2007, 12:55
AVGÅ LAGERBÄCK!!

e du trög?Lagerbäck har ju inte gjort något fel , han tog ut den bästa startelvan som finns i sverige , skyll på spelarna som inte kan hålla makering.
Så du menar att Zlatan (inte ett enda mål i landslaget på två år) är ett bättre val än Allbäck som i snitt gör mål varannan match?

Liam
18-11-2007, 13:58
Elmander och Zlatan e första paret , och Allbäck och Elmander är andra , Zlatan å Allbäck har aldrig funkat och rosenberg som har en spel stil som Elmander så fick han spela. Jo visst hade gärna sett Allbäck spela från start men tro inte de gjort något skillnad

Nelzon
18-11-2007, 14:01
Hoppas verkligen att Sverige missar EM. Fan vad roligt det kommer bli att läsa alla tidningar då :)

Arca
18-11-2007, 14:17
AVGÅ LAGERBÄCK!!

Så du menar att Zlatan (inte ett enda mål i landslaget på två år) är ett bättre val än Allbäck som i snitt gör mål varannan match?
Är du helt puckad eller?
Hur ofta spelar man i landslaget på två år? Vad blir det, max 10 matcher?
Ska Lars bänka en av världens hetaste anfallare just nu för en som går med skador och sjukdomar?
Ta dig en rejäl tankeställare nästa gång innan du skriver. Du skämmer bara ut dig själv, rejält..

Soedor
18-11-2007, 15:23
word arca

spelar ingen roll om zlatan inte gjort mål på två år,han är endå bland dom hetaste fotbolls spelarna i världen nu!

Nelzon
18-11-2007, 15:31
Han är kanske het utanför landslaget, men i landslaget suger han.

FaargoAmore
18-11-2007, 16:01
AVGÅ LAGERBÄCK!!

Visst, allbäck har bättre målsnitt, men lite enögd är du, Zlatan är sveriges överlägset bästa fotbollsspelare, ibland stämmer det inte. Det gjorde det inte igår, men Allbäck och Rosenberg hade ju inte varit nån lysande idé eftersom båda är utpräglade djuppleds spelare.
oO, såg du matchen? Ifall du gjorde det såg du att Anders svensson var bästa svensk igår, men som sagt enögd som enögd!

Dirk Diggler
18-11-2007, 18:54
Anders Svensson är en sjukdom som smittar av sig på dem andara.

Anders fel att vi förlora.

oO
18-11-2007, 19:04
Amen

:|

Blir fan rädd, ett EM utan Svensk anda, hur fan skulle det se ut -.-

Agi
19-11-2007, 09:12
Är du helt puckad eller?
Ska Lars bänka en av världens hetaste anfallare just nu för en som går med skador och sjukdomar?
Ta dig en rejäl tankeställare nästa gång innan du skriver. Du skämmer bara ut dig själv, rejält..
Skämmer ut mig?!
Vad fan ska man välja en anfallare som sprutar in mål i klubblaget men aldrig gör mål i landslaget?!
Anfallare ska göra mål, det är liksom därför de spelar längst fram.
Igår tycker jag att man borde bytt ut Zlatan istället för Rosenberg. Zlatan gick ju för i helvete bara omkring på planen! Ibland visar han tecken på spelglädje och spelar riktigt bra men ofta så är han bara en säck potatis på planen som vi klarar oss utan.

Jag tycker att han, i går, var ungefär som han var för några år sedan när han tvunget skulle dra på sig flera spelare för att sedan tappa bollen.
Hade Sverige en enda målchans igår?

Nalle Puh!
19-11-2007, 10:00
Är du helt puckad eller?
Skämmer ut mig?!
Vad fan ska man välja en anfallare som sprutar in mål i klubblaget men aldrig gör mål i landslaget?!
Igår tycker jag att man borde bytt ut Zlatan istället för Rosenberg. Zlatan gick ju för i helvete bara omkring på planen! Ibland visar han tecken på spelglädje och spelar riktigt bra men ofta så är han bara en säck potatis på planen som vi klarar oss utan.

Jag tycker att han, i går, var ungefär som han var för några år sedan när han tvunget skulle dra på sig flera spelare för att sedan tappa bollen.
ja de hade 1 elr mer målchanser

FaargoAmore
19-11-2007, 14:11
Är du helt puckad eller?
Skämmer ut mig?!

Alltså, roligt att läsa dina texter.
Patetiska faktist, om jag får säga det själv. En anfallare ska göra mål, givetvis, men TÄNK efter 2 sekunder. Ska vi spela med 2 djupledsforwards (om du vet vad djupled är, verkar inte så när du skriver) Zlatan behövs, han har kraften att ta emot en boll, spela tillbaks på rättvänd mittfältare, för att sedan sticka i djupled, otroligt svårt i princip omöjligt att skapa ytor att löpa på om man inte har någon som kan möta och dra med sig baklinjen upp, även om han inte var bra mot spanien så kan han fortfarande ta emot bollen, spela tillbaks, pass till Rosenberg, pang mål.
Det skulle aldrig hända med Allbäck OCH rosenberg, läs din text igen, reflektera, ayé?

Banan Gangstern
19-11-2007, 17:00
Är du helt puckad eller?
Skämmer ut mig?!

Man kan inte bänka Zlatan just nu, han spelar i första ettan i Inter. Vi mötte även Spanien på TOP klass men förstår inte varför lagerbäck försöker spela defensivt, in med Kim kör lite offensivare för anfall är bästa försvar!

Syndrome
19-11-2007, 17:22
Zlatan kan dra åt helvete, in med såna som spelar med hjärta, se på Ljungberg!
Zlatan joggar bara runt på planen utan att det händer ett skit, det blev dessutom 2-0 när Zlatan inte var med.

FaargoAmore
19-11-2007, 18:17
Zlatan kan dra åt helvete, in med såna som spelar med hjärta, se på Ljungberg!
Zlatan joggar bara runt på planen utan att det händer ett skit, det blev dessutom 2-0 när Zlatan inte var med.
Hemmaplan, elmander istället för rosenberg, och en fantasktisk taktisk triumf.

Syndrome
19-11-2007, 18:33
Ja?, möjligt!
Men säg mig vad Zlatan levererade i senaste matchen?

Ola Magnell
19-11-2007, 18:53
Nu ska vi försöka reda ut några saker. Zlatan är på ett sätt alldeles för överskattad av svenska journalister. Jag tycker jag allt för ofta läser om hur Zlatan ska frälsa Sverige och att han är så fruktansvärt bra. Den ena delen i denna läsning stämmer. Zlatan är fruktansvärt bra. Men det finns självklart ett men.

Zlatan är innerst inne en individualist med en fruktansvärd teknik och styrka. Med just denna styrka och teknik ska Zlatan frälsa Sverige enligt många journalister. Men problemet är att man kan vara hur stark och teknisk som helst och ändå inte kunna prestera utan ett lag. Detta grundar jag på att fotboll är en lagsport. Men är som individualist beroende av sina medspelare. Dels genom att få passningar, och dels för att spela vidare bollen.

I lördags när Sverige mötte Spanien fungerade inte Sverige som lag. Jag har bara sett matchen en gång och kommer inte genomlida att se den igen. Men min känsla är att Zlatan allt för ofta fick jobba med långbollar som han sedan försökte skarva vidare till Marcus. Det fanns nämligen ingen mittfältare som var snabbt uppe och fyllde på efter en långboll. Och det kom väldigt sällan någon passning från mittfältet till forwards. Detta är verkligen inte optimalt för en spelare som Ibra.

Ehm, ja. Det känns som jag kan glida iväg jättemycket så jag hoppar över några steg. Det jag vill komma fram till är att för att Sveriges anfallare ska ha en lyckad dag behövs det ett fungerande mittfält. Och mot Spanien var det uppenbart att Sverige förlorade mittfältskampen. Jag tycker det är fel att skylla på Zlatan. Förväntningarna på honom är att han ska glida igenom ett helt lag. Men om man sett honom spela i Inter denna säsong eller förra säsongen borde man kunna se att detta inte är Zlatan. Visst glänser han till då och då. Men individualisten Zlatan har blivit allt mer en spelare. I alla fall enligt min uppfattning. Med långa bollar kan de flesta anfallarna försvinna om de inte får understöd, till och med en spelare som Peter Crouch.

(Landslagsfotboll är inte min grej och jag är inte särskilt insatt. Jag är medveten om att jag förenklade väldigt mycket och jag bjuder in er till att tillägga saker, alternativt ändra.)

Gson
19-11-2007, 18:56
Herregud, i den här nivån kan inte en enstaka spelare göra allting själv. I Inter spelar han med världsspelare vilket förenklar allting på fotbollsplanen, han får bättre bollar, de skapar mer ytor och gör allting mycket lättare. Spelar man med Daniel Andersson och Taco-Anders kan jag förstå att hela svenska landslaget blir jävligt frustrerat, inte mindre när Spanien spelarpropagandafotboll.

Syndrome
19-11-2007, 19:10
Jag tycker Daniel Andersson gjorde en helt okej match, för han spelade med hjärta
Skicka hem zigenaren.

Emopinglan14
19-11-2007, 20:13
Jag tycker Daniel Andersson gjorde en helt okej match, för han spelade med hjärta
Skicka hem zigenaren.
Läs vad Nordics fotbollguru skriver istället din lilla smyg rasse.

oO
19-11-2007, 20:17
Taco-Ander
HAHAHH

och vissa säger att anders svensson ska platsa, fyfan

får ångest bara jag tänker på't

Agi
19-11-2007, 20:38
Anders Svensson var ju den som fick högst betyg i tidningen.
Fick en trea av fem möjliga.

Nalle Puh!
19-11-2007, 20:42
Anders Svensson var ju den som fick högst betyg i tidningen.
Fick en trea av fem möjliga.
Han kanske fick den där 3:an för hans namn är ''Anders Svensson''

Ola Magnell
19-11-2007, 20:55
Fast det är inte vanligt att tidningarna hyllar Anders Svensson. Jag tycker i princip alla verkar ogilla honom för att han väljs före Kim Källström. Min personliga åsikt om Anders är att han är gnällig som få, men det är Kim också. Fotbollsmässigt har dock Anders Svensson varit bättre i landslaget. Det kan bero på kontinuerligt spelande, eller att spelsystemet passar honom bättre. Men Kim är antagligen en bättre fotbollsspelare. Och hans genombrott i landslaget kan säkerligen komma snart.

Hur som haver är det möjligt att Anders Svensson gjorde en bra match defensivt. Dock är jag inte helt säker på att jag tycker det. Vissa sekvenser var bra men i helheten har jag svårt att ge plusbetyg när mittfältet blev så utspelat. Och offensivt tycker jag nog ingen ska få några pluspoäng eftersom Sverige skapade i princip ingenting.

Förövrigt ses Kennedy Bakircioglü som en talang i Sverige vid 27 års ålder. Det säger ganska mycket om landslagets problem.

FaargoAmore
19-11-2007, 21:20
I lördags när Sverige mötte Spanien fungerade inte Sverige som lag. Jag har bara sett matchen en gång och kommer inte genomlida att se den igen. Men min känsla är att Zlatan allt för ofta fick jobba med långbollar som han sedan försökte skarva vidare till Marcus. Det fanns nämligen ingen mittfältare som var snabbt uppe och fyllde på efter en långboll. Och det kom väldigt sällan någon passning från mittfältet till forwards. Detta är verkligen inte optimalt för en spelare som Ibra.
En anledning att inte mittfältet kunde fylla på var ju bland annat, saknaden av Linderoth, som tar ett extremt defensivt ansvar, med Daniel så fick Svensson ta ett större defensivt ansvar, och hann helt enkelt inte upp i omställningar, vilket verkligen inte Källström hade gjort heller för den delen, sen så ska vi ju veta en sak att Spanien är nog Världens bästa KVAL lag, och sverige är rankade 24 och spanien top 4~ så vi ska ju inte tro att det är en jätte katastrof, det enda som var bedrövligt var markeringarna på fasta situationer,ayé.

Nalle Puh!
19-11-2007, 21:28
Jag tycker att många ni svenskar har dubbel moral . OBS Inte alla men många

Albin91
19-11-2007, 23:50
Rosenberg och Allbäck ska spela på topp! Zlatan får ju chansen i varje match och när gjorde han ett landslagsmål senast?

Tycker att Lagerbäck är en bra tränare och borde vara kvar. Det gör väll inte så mkt att man förlorar mot Spanien.. De har ju något spelaren att välja på och man satsar mera på fotbollen där(?) Fast den spanska tränaren vågar peta Raul medans Sverige inte vågrar peta Zlatan..

Sen fattar jag inte hur man kan ha Ljungberg som lagkapten. Han är ju alltid skadad.

Men nu är de bara ta poäng mot Lettland.

Liam
20-11-2007, 17:59
Bara och bara en poäng , Man vet aldrig när småland skräller mot dem lite större .

Agi
20-11-2007, 19:57
Vafan... Förlorar Sverige mot Lettland har de ändå inget att göra i EM...
Om Sverige förlorar mot Lettland och Spanien tar poäng mot Nordirland blir jag ledsen... SVERIGE SKA FAN INTE GÅ VIDARE MED FÖRLUST :'(

Liam
21-11-2007, 16:53
Det haru rätt i! Förlorar sverige och ifall Nordirland vinner mot spaninen så äre Nordirland som är värda att ta sej till EM.

Albin91
21-11-2007, 23:00
Najs Sverige vidare. :D:D

England -Kroatien 0-2 och Ryssland leder med 1-0 i sin match... Men vill att England ska spela EM. :(

FaargoAmore
21-11-2007, 23:06
Taktisk triumf, hoppas att alla ni fattar varför inte Källström ska spela i landslaget, hörs.

Syndrome
21-11-2007, 23:19
Vilken match "taco-anders"

Soedor
22-11-2007, 13:09
så jävla ägda england blev :|

Liam
22-11-2007, 15:20
Taktisk triumf, hoppas att alla ni fattar varför inte Källström ska spela i landslaget, hörs.
Vem vare som sköt sverige te en helt säker EM plats?:D KÄLLSTÖRM!

FaargoAmore
22-11-2007, 23:21
Xavi.

Poncho
22-11-2007, 23:43
Sverige i EM!! :yeah: vet att jag är sen, visste inte att denna tråd fanns ^^

Veritas
23-11-2007, 01:35
Rosenberg och Allbäck ska spela på topp! Zlatan får ju chansen i varje match och när gjorde han ett landslagsmål senast?

Tycker att Lagerbäck är en bra tränare och borde vara kvar. Det gör väll inte så mkt att man förlorar mot Spanien.. De har ju något spelaren att välja på och man satsar mera på fotbollen där(?) Fast den spanska tränaren vågar peta Raul medans Sverige inte vågrar peta Zlatan..

Sen fattar jag inte hur man kan ha Ljungberg som lagkapten. Han är ju alltid skadad.

Men nu är de bara ta poäng mot Lettland.
Inget diskrimenerande, men pga av din ålder kan förstå att du står för det du säger. Tyvärr kan jag ej hålla med dig, Rosenberg och Allbäck på topp säger du... Möjligtvis hört talas om hur det går för Zlatan i italien? Jag vet att han inte har gjort mål på 2 år i landslaget. Men så stor som han är i europa, så ger det honom och respekt till fördel för sverige. Dessutom med hans rutin, längd och styrka med mera är han en viktig kugge i det svenska laget.

Ljungberg är alltid Ljungberg, ger 110% varje match. Kämpar och sliter konstat, inte konstigt att Lagerbäck, tränare från gamla skolan.. där vilja och kämpaglöd är bland det viktigaste gillar honom. Dessutom följer dem andra spelarna vad lagkaptenen gör, så självklart han ska vara lagkapten. Antligen han eller Linderoth.

Men som sagt, alla har sina åsikter. :)

Aica
23-11-2007, 07:49
För det första ska Isaksson ut från målet, han får inte spela i sitt klubblag, vilket märks i landslaget. Backlinjen fungerar fint, kanske lite långsam dock. I mittfältet ska Anders Svensson bort, Kim Källström spelar i ett av Europas 10 bästa lag, Anders i kanske det 150'de. Dessutom har Kim ett förbannat bra skott. Det andra ser bra ut som det är, förutom att Ljungberg och WIlhelmsson har svårt mot större backar. Ett alternativ till dem tack. I anfallet ska Zlatan spela bredvid Elmander, så länge som den sistnämde är frisk och kry.
Zlatan behövs, en dag kommer det lossna även för honom i landslaget, då kommer Sverige bli en kandidat till att vinna em/vm. Som Veritas sade, Zlatan drar alltid på sig minst 2 man, vilket löser upp motståndarnas backlinje, som ger utrymme för antingen Ljungberg, Källström eller Elmander.

FaargoAmore
23-11-2007, 08:28
För det första ska Isaksson ut från målet, han får inte spela i sitt klubblag, vilket märks i landslaget. Backlinjen fungerar fint, kanske lite långsam dock. I mittfältet ska Anders Svensson bort, Kim Källström spelar i ett av Europas 10 bästa lag, Anders i kanske det 150'de. Dessutom har Kim ett förbannat bra skott. Det andra ser bra ut som det är, förutom att Ljungberg och WIlhelmsson har svårt mot större backar. Ett alternativ till dem tack. I anfallet ska Zlatan spela bredvid Elmander, så länge som den sistnämde är frisk och kry.
Zlatan behövs, en dag kommer det lossna även för honom i landslaget, då kommer Sverige bli en kandidat till att vinna em/vm. Som Veritas sade, Zlatan drar alltid på sig minst 2 man, vilket löser upp motståndarnas backlinje, som ger utrymme för antingen Ljungberg, Källström eller Elmander.
alltså det dära är sånt skit snack, Svensson är bättre än Källström? face it, orkar inte skriva ner anledningen 7 på morgonen, men kan man lite fotboll så ser man det.

Agi
23-11-2007, 15:00
Fanns ju en anledning till att Svensson blev matchens lirare och inte Kim Källström.

Emopinglan14
23-11-2007, 15:11
Fanns ju en anledning till att Svensson blev matchens lirare och inte Kim Källström.
Finns ju en anledning till varför Svensson spelar i Elfborg och Kim i Lyon.

Agi
23-11-2007, 15:18
Ja, Svensson är bättre men äldre, klubbar köper hellre en spelare som håller i 6 - 7 år än en som håller i 2 - 3 år till?

Arca
23-11-2007, 15:27
Aa, Anders ville hem. Är du trög eller? Så jävla patetiskt det här med "Taco-Anders"-snacket.
Han når upp till Lasses krav då är det inte mer än rätt att han får starta. När han dessutom får bäst +/- i sporten mot Spanien, det idiotförklarar bara er som whinar.

Agi
23-11-2007, 15:32
Aa, Anders ville hem. Är du trög eller? Så jävla patetiskt det här med "Taco-Anders"-snacket.
Han når upp till Lasses krav då är det inte mer än rätt att han får starta. När han dessutom får bäst +/- i sporten mot Spanien, det idiotförklarar bara er som whinar.
Men jag är så jävla förbannad på att hela världen måste hata Svensson bara för att han gjort reklam för Tacos? Jag menar när han fick priset som matchens bästa spelare så buade alla!?

Liam
23-11-2007, 15:35
Xavi.
De hade inte spelat något roll ifall spanien förlorat , Källström sköt sverige te EM.

Emopinglan14
23-11-2007, 15:54
Ja, Svensson är bättre men äldre, klubbar köper hellre en spelare som håller i 6 - 7 år än en som håller i 2 - 3 år till?
Det är ju just det, Lasse vill inte släppa in yngre spelare, han vill hålla sig till Svensson & Alexandersson. Han lät Kim starta och som tack för kakan så sköt Kim Sverige till EM.

FaargoAmore
23-11-2007, 16:29
Det är ju just det, Lasse vill inte släppa in yngre spelare, han vill hålla sig till Svensson & Alexandersson. Han lät Kim starta och som tack för kakan så sköt Kim Sverige till EM.
Som tack för kakan var Kim sämst på plan och gjorde ett mål. Detta är ett LANDSLAG, inget jävla division 2. gäng i innebandy som du spelar, BÄSTA laget spelar, oavsett ålder eller klubb, Svensson är bättre, face it för helvete?

Nalle Puh!
24-11-2007, 13:48
Som tack för kakan var Kim sämst på plan och gjorde ett mål. Detta är ett LANDSLAG, inget jävla division 2. gäng i innebandy som du spelar, BÄSTA laget spelar, oavsett ålder eller klubb, Svensson är bättre, face it för helvete?
Ärligt talat jag tror inte du kan så mycket om fotboll, du bara läser tidningar och så tror jag för du säger precis som media säger. KOlla på när Kim spelar i Lyon och när Svensson spelar i Elfsborg.
Så märker du nog vem som är bäst.

Monsterfrilla
24-11-2007, 14:10
Ärligt talat jag tror inte du kan så mycket om fotboll, du bara läser tidningar och så tror jag för du säger precis som media säger. KOlla på när Kim spelar i Lyon och när Svensson spelar i Elfsborg.
Välkommen till nordic ärkepucko.

FaargoAmore
24-11-2007, 15:16
Alltså det är så patetiskt........ LYON vinner alltid, och spelar i princip Anfallsfotboll, vilket Kim kan, sen är ju franska ligan en relativt långsam liga mot england, spanien osv. KIm är en katastrofal två-vägs spelare, och fruktansvärt långsam, Svensson är bättre, så vem fan är det som inte KAN fotboll? jävla tönt

Dirk Diggler
24-11-2007, 20:17
Jävlar vad du kan, grattis? :)

Bengtsson
25-11-2007, 10:30
Ge mig Sebastian Larsson på mittfältet istället för en halvskadad gamling.

Arca
25-11-2007, 11:30
Ge mig minst en semi-final plats i EM annars blir jag blöt i ögat.

Aica
25-11-2007, 12:55
ja sa för fan inte att anders hade gjort taco-reklam, vilket jag inte visste. och vad fan är inte svenska ligan jämfört med engelska ligan då? LOL, skaffa ett par glasögon.

Fred
25-11-2007, 15:32
Anders Svensson platsade knappt i ett mitten/bottenlag i premier league när han var där och Kim Källström platsar i ett av Europas bästa klubblag. Jag tycker att det säger ganska mycket om vem som har störst kapacitet av de två även om Kims första halvlek mot Lettland inte var mycket att hurra för.

Twia
25-11-2007, 15:45
Anders Svensson platsade knappt i ett mitten/bottenlag i premier league när han var där och Kim Källström platsar i ett av Europas bästa klubblag. Jag tycker att det säger ganska mycket om vem som har störst kapacitet av de två även om Kims första halvlek mot Lettland inte var mycket att hurra för.
Håller med. Sen kan man ju fråga sig varför Lagerbäck inte bytar ut Svensson mot någon annan som hade skött det mycket bättre.

Sen skrev någon att Storklubbar hällre köper spelare som är yngre men lite sämre.
Hur gammal var nu inte Henrik Larsson när han gick till Barcelona? Jo, han var 31 år gammal(har jag för mig, 30+ i alla fall). Och han platsade där utan problem. Kanske beror på att han är otroligt bra. Men hur som hellst tror jag inte en enda storklubb i hela Europa eller i världen vill ha Anders Svensson.

Nalle Puh!
25-11-2007, 17:26
Alltså det är så patetiskt........ LYON vinner alltid, och spelar i princip Anfallsfotboll, vilket Kim kan, sen är ju franska ligan en relativt långsam liga mot england, spanien osv. KIm är en katastrofal två-vägs spelare, och fruktansvärt långsam, Svensson är bättre, så vem fan är det som inte KAN fotboll? jävla tönt
Hm.. har du inte läst det där från en tidning eller på google?

FaargoAmore
25-11-2007, 17:39
Hm.. har du inte läst det där från en tidning eller på google?
Det fattar man :) om man spelat lite fotboll och har LITE taktisk träning, ledsen att göra er besvikna, men ni är som man var när man var 12 år! OH HAN HAR BÄST LÖN, HAN SKA SPELA! TOTTI SÅ JÄVLA BRA ASSÅ HAN KAN GÖRA ALLT SJÄLV, HAN HAR GRYM LÖN OCH SNYGG FRISYR!

Albin91
20-12-2007, 22:39
Två riktigt bra matcher nu på söndag! Först Inter-Milan och senare Barca-Real..

Hur tror ni det går?

Sj tror jag Inter-Milan 3-2
Barca- Real 1-2

Fattiga TV4 kommer sända matchen på TV4 sport :( så kommer nog få se båda matcherna på internet med italienska och spanska kommentatorer blire nog :S