View Full Version : Stockholm
Drak anton
30-09-2007, 20:06
Tjenare! Skall snart åka till Stockholm.
Jag skall inte vara där så länge, men vill ändå se mycket.
Någon som har ett tips på vad man kan se/göra?
Slottet. :yeah: Gamla stan kan man väl också springa i.
Malmskillnadsgatan brukar jag mest hänga på när jag är där :)
Banan Gangstern
30-09-2007, 20:49
Stureplan :cool:
EDIT- Inferno Online :yeah:
Danne Weman
30-09-2007, 20:51
Malmskillnadsgatan brukar jag mest hänga på när jag är där :)
Trashtalka inte Malmskillnadsgatan, jag bor där.
Men som Zosous sa är Södermalm stället i Stockholm om man vill hänga. Norrmalm/Vasastan har massa mysiga kaféer och sådär men det är inte riktigt samma drag och samma känsla av liv som Södermalm.
Aha :D Väldigt längesen jag var där, kanske inte är sig likt!
Danne Weman
30-09-2007, 20:55
Hororna har ju flyttat ner sig närmare mot plattan nu, så där jag bor (jag bor på en bakgatan till Malmskillnadsgatan) är det helt lugnt och har varit i säkert 7-8 år nu. När jag flyttade dit för 11 år sedan var det däremot jävligt ruffiga kvarter med mycket narkomaner och prostituerade. Låg ganska ofta uteliggare och sov i min port till exempel.
Banan Gangstern
30-09-2007, 20:56
Hororna har ju flyttat ner sig närmare mot plattan nu, så där jag bor (jag bor på en bakgatan till Malmskillnadsgatan) är det helt lugnt och har varit i säkert 7-8 år nu. När jag flyttade dit för 11 år sedan var det däremot jävligt ruffiga kvarter med mycket narkomaner och prostituerade. Låg ganska ofta uteliggare och sov i min port till exempel.
Låter inte så kul för 11 år sen
Muppkuppz
30-09-2007, 21:08
NK är väll ganska najs om du hade tänkt att shoppa.
Gamla stan är riktigt fint. Mysiga caféer. Annars funkar väll slottet fint som några redan nämt :)
Gaaahd va jag hatar att man måste besöka saker när man åker till ställen?!, vrf ska man besöka ett gammalt slott det har varit där i 100 tals år det försvinner ju inte precis :P, gör nått roligt!, Gröna lund (iof stäng för säsongen) NK, om du gillar å shoppa.. gå runt stan finns säkert massa roligt å göra!, affärer,gallerior,resturanger,cafeer, osv osv :). vrf inte testa cypertown lr nått dylikt? :)
Bengtsson
01-10-2007, 11:14
Gå och snacka med högvakten!
De har det ändå så jävla tråkigt så det blir alltid glada över lite besök.
Annars kan man alltid gå vilse. Been there, done that!
Annars kan man gå till slottet. Så letar du upp en vakthydda. Går innanför linjen och hoppar på vakten. Antingen hugger han ner dig. Eller så skjuter han dig. ;)
Kan ju vara värt ett försök?
Danne Weman
01-10-2007, 12:11
Två polare till mig hade ganska roligt vid Slottet för typ ett år sedan, jag var inte med utan har bara fått det återberättat för mig. Men de körde hur som helst klassikern "luften är fri" vid en sån där vakthydda vid Slottet och var extremt stenade och fulla och ältade in sig på det och stod säkert där i en kvart och drev med vakten. Till slut gav vakten upp och tog upp en walkie-talkie och ropade på förstärkning, det slutade med att mina två polare blev jagade ner till Skeppsbron av en 5-6 vakter.
Danne Weman@
jag har kusiner i Stockholm. Dom har också gjort ungefär samma sak ett antal gånger. Dom har nu på senare dagar fått reda på att varje vakt har ett speciellt område att "skydda". Endast om någon som jag kallar det "övervakt" säger till honom att gå utanför det området för att skydda kungen eller vad det nu är så har han rätt att göra det. Dom sköt dock en snubbe där för några år sedan har jag för mig.
Plattan!
hahah hell yeah!! :lol: :yeah:
Latexfarbror
02-10-2007, 03:37
Södermalm, utan tvekan.
Ja är det inte därför man åker till Stockholm? För att sitta och geeka på io? -_-
Banan Gangstern
02-10-2007, 11:41
Ja är det inte därför man åker till Stockholm? För att sitta och geeka på io? -_-
ja? :D
Södermalm <3
Gamla stan är också trevligt.
Djurgårn är den finaste delen av Stockholm. Gamla stan & söder är fint med.
Drak anton
02-10-2007, 18:29
Tack för alla tips! Några kommer nog att vara användbara.
Aandeers
02-10-2007, 18:34
Plattan på kvällen////Natten köp knark eller h0r0r XD sen tar du bara oskulden ;)
Skoja.
Djurgårn, gamla stan, södermalm, SErgestorg, Fjäderholmarna xD, Gröna lund, Skansken, vad mer ?
Far på det där 3D bio saken, det va skoj och fränt :P
Syndrome
02-10-2007, 20:17
Djurgårn, gamla stan, södermalm, SErgestorg, Fjäderholmarna xD, Gröna lund, Skansken, vad mer ?
Säg mig, vad ska han göra på Grönan? det är STÄNGT.
ONT: Tycker Gamla Stan är ett place du borde besöka :)
Shoppa, gamla stan... förresten så har gamla stan otroligt bra matställen.
kaknästornet o glo på utsikten, de e vajert
vBulletin® v3.7.4, Copyright ©2000-2009, Jelsoft Enterprises Ltd.