View Full Version : Sov Eller Avenger?
Har några frågar om dessa vapen många ger olika svar på det här men....
1. Blockar Avenger lika bra som SoV+MMS? (fast 1 creature)
2. Märks det mycket alltså att de blir mkt mera waste att hunta med Avenger än SoV i t.ex tombs där det är mycket monster?
3. Vilken föredrar ni att använda Avenger eller SoV?
4. Slår man mycket mindre med SoV än med Avenger? (funderar mest vad jag ska ta i anni, Demon armor :heart: )
Tacksam för svar ;*
Det är mycket snyggare med SoV och mms. Avenger kan vara en fördel när du huntar tex Dragons. Men tror att SoV och mms funkar bäst för det mesta.
Är dock inte 100% säker.
Zabrinho
27-09-2007, 23:17
SoV
Kapten Usopp
28-09-2007, 05:49
Jag själv hade tagit SoV och mms, eftersom du får shield skill när du huntar.
Xaya Heartless
28-09-2007, 12:36
SoV absolut, snyggast samt som redan sagt ovan att du kan använda mms och få shield skill.
Jag tror att CIP ändrade i senaste updaten så du inte blockar lika bra med Avenger som med SoV och mms men inte 100% säker på det.
Ta SoV och köp demon armor senare ;)
Karelazi
28-09-2007, 16:12
När du blockar med Avenger så är det sword-skillen som spelar roll, Avenger har 38 i def.
SoV + MMS har 40 i def, så du blockar bättre med SoV + MMS förutsatt att du har högre shielding än sword. Dock är Avenger prima när du huntar t.ex. drakar, då du oftast inte har fler än 2 st på dig.
När du blockar med Avenger så är det sword-skillen som spelar roll, Avenger har 38 i def.
SoV + MMS har 40 i def, så du blockar bättre med SoV + MMS förutsatt att du har högre shielding än sword. Dock är Avenger prima när du huntar t.ex. drakar, då du oftast inte har fler än 2 st på dig.
Jag har bättre sword skill än shielding men inte allt för stor skillnad och jag brukar mest hunta i tomb(där går det bra med avenger eftersom allt dör typ direkt) nu när jag expar vilket inte är allt för ofta o ibland edron d lair så
Antar att jag kmr ta sov i anni iaf men kmr väll alltid ha avenger med mig lr iaf ha i dp
men märker man stor skillnad mellan sov o avenger i dmg? (inte testat sov sen jag blev 80+ >.<)
vBulletin® v3.7.4, Copyright ©2000-2009, Jelsoft Enterprises Ltd.