PDA

View Full Version : Laptop Eller Stationär?

nikke
21-09-2007, 15:43
Jag har funderar nu länge som fan på vad jag ska köpa, ska ju framför allt ha datorn till Tibia så då tänkte jag kanske en laptop vore fint att ha, men ett antal polare säger att laptops blir varma fort och inte så bra prestanda på datorer under 7 tusen spänn och mer känner jag att jag inte vill ge.

Så vad är era erfarenheter med en Laptop????++
Ty på förhand

aLx_
21-09-2007, 16:40
Vad ska du med laptop till?

Moved your thread to "Allmänt snack" instead!

Granberg
21-09-2007, 16:41

Vad ska du med stationär till? Ajuste, allt möjligt skit.

Redscreen
21-09-2007, 16:58

Står ju förfan: ska framför allt ha den till tibia.

IAS
21-09-2007, 17:33
Du får ju mer för pengarna om du köper en stationär.

Rullis
21-09-2007, 17:39
Jag kör laptop. Min har aldrig blivit för varmt, aldrig bara stängds av för att den blev för varm eller något. Nej, har inte köpt till något fläkt. :]

Om du vill ha mycket fps så är laptop inget bra val. Jag har ca 35. Lagom!

Granberg
21-09-2007, 17:46
Jag har en laptop, den fyller mina databehov mer än väl, dessutom kan jag arbeta på den i skolan, + va vartfan som helst i huset, till och med när jag skiter med den.

Anna
21-09-2007, 17:57
Föredrar stationär, men det är nog en smak sak...

Dizzar
21-09-2007, 18:16

jag har en laptop å en stationär,,, å båda är bra å ha till massa olika saker,!, laptopen bra till skolan ibland till lan etc, å stationär funkar toppen för å spela spel å allt sånt :)

Banan Gangstern
21-09-2007, 18:54
Ska du spela tibia är ju en stationär skönare, min laptop orsake nästan så jag dog för kunde inte gå snett <.< och som ias sa så tror jag du får mer för pengarna om du köepr en stationär.

Kapten Usopp
21-09-2007, 19:32
Jag har skol laptop.
Helt ok, går och lira dem flesta spel (WoW,Cs,Tibia).
Den blir aldrig så varm att den stängs av, det ända är att batteri sladden den feta saken på sladden blir fett varm och ibland låter även min :O dunno why <.<

Greldin
21-09-2007, 20:10
Du får en helt ok laptop til 7000 SEK, men en bra stasjonær til samme pris. Alle laptoper kan jo kjøre Tibia, så om det er ditt eneste krav trenger du nok ikke bruke 7k engang, skulle jeg tro.

Om laptoper blir varme er individuelt, noen blir varme, noen er ganske kalde. Men skal du ha en ordentlig gaming-laptop må du nok ut med minst 10k.

Bobbo
21-09-2007, 22:37
Beror ju vad för behov man har, ska den bara stå hemma är ju stationär att föredra ifall man har plats. Ifall man däremot har tänkt att flytta runt datorn kan ju laptop var ett smartare val.

Rullis
21-09-2007, 23:52
Ska du spela tibia är ju en stationär skönare, min laptop orsake nästan så jag dog för kunde inte gå snett <.< och som ias sa så tror jag du får mer för pengarna om du köepr en stationär.
Man lär sig hålla inne FN. Jag är pro. med det ,D

Hex
22-09-2007, 11:13
Jag har en laptop, den fyller mina databehov mer än väl, dessutom kan jag arbeta på den i skolan, + va vartfan som helst i huset, till och med när jag skiter med den.
Exakt! xD

Wasabi
22-09-2007, 11:35
jag har laptop och staionär, men använder nästan bara lappyn, mest för att den används i skolan.