View Full Version : Ljudproblem
Jo det är så här att min data la ner för ett tag sen och jag installerade om hela skiten.
Jag har då både mick och ljud uttag på framsidan och ljud uttag på baksidan.
Sen när jag skulle mixtra med ljudet så gjorde jag något grejs så att jag kan ha micken där fram, men ljuduttaget där framme funkar inte. Utan jag måste ha micken där fram och ljudet där bak.
Vilket gör att jag måste ha 2 olika mickar för att kunna prata och lyssna och det är för jävla irriterande, någon som har någon lösning?
Syndrome
17-09-2007, 14:51
Fixa ny dator :yeah:
Tearjerker
17-09-2007, 17:20
Hade precis samma problem, men det löste sig utan att jag gjorde nånting. Bara att vänta och hoppas.
Kolla så att kablarna från frontpanelen sitter som de ska på moderkortet.
Kolla också i programvaran du ändrade i tidigare. Det ska funka om man sätter in micen i ett uttag för mic.
Kolla för säkerhetsskull så inte det sitter 1-2 tummar i rövhålet. Gör dom det så dra ut åtminstone en och fortsätt felsökningen
Guldskon
17-09-2007, 22:31
För att slippa en himla massa trådar, så gjorde, om jag inte minns fel, Robokop "Dator-tråden". Just angående det här ämnet.
virussökning, drivrutinger (om det är crap-card)
Jo det är så här att min data la ner för ett tag sen och jag installerade om hela skiten.
Sen när jag skulle mixtra med ljudet så gjorde jag något grejs så att jag kan ha micken där fram, men ljuduttaget där framme funkar inte. Utan jag måste ha micken där fram och ljudet där bak.
Vilket gör att jag måste ha 2 olika mickar för att kunna prata och lyssna och det är för jävla irriterande, någon som har någon lösning?
Alltså jag är inte säker, men har upplevt ungefär samma sak och en del kompisar också.. Kanske är någon epidemi
Alltså jag är inte säker, men har upplevt ungefär samma sak och en del kompisar också.. Kanske är någon epidemi
Av okunnighet och rädsla av att prova sig fram och lära sig något, ja
Såklart, jag provade mig framm... till slut fungerade det och kunnighet har jag inom ämnet.
/Xaziva
Såklart, jag provade mig framm... till slut fungerade det och kunnighet har jag inom ämnet.
/Xaziva
Bra för dig!
vBulletin® v3.7.4, Copyright ©2000-2009, Jelsoft Enterprises Ltd.