PDA

View Full Version : Otäcka situationer

Arca
14-09-2007, 19:43
Tja, nu är det dags att ställa er mot väggen lite.

Situation uno:
Du och din vän går hemmåt efter en sen fredagskväll, ni går sakta igenom centrum och småsnackar.
Ni möter ett gäng på fem personer som börjar bråka med din kompis.
Han har fått ett slag i magen, han försöker hämta luft men helt plötsligt får han en spark vid knät så han inte kan stå.
Han skriker åt dig "Spring, för fan!".
Vad gör du?

Situation due:
Din tjej kommer hem till dig efter skolan/jobbet. Hon ser bedrövad ut, helt knäckt.
Hon berättar för dig att hon har blivit utsatt för sexuella trackasserier.
Hennes klasskompis taffsade på henne, och kallade henne för "hora".
Du ser att hon aldrig har mått sämre, detta är något så otroligt skämigt för henne. Ilskan inom dig växer, du känner hur ilskan bara kryper fram i kroppen på dig.
Din tjej gråter, och berättar för dig hur jävla hemskt det var.
Vad gör du?

Berätta så gott ni kan, tack!

Stevie
14-09-2007, 19:44
Tja, nu är det dags att ställa er mot väggen lite.

Situation uno:
Du och din vän går hemmåt efter en sen fredagskväll, ni går sakta igenom centrum och småsnackar.
Han har fått ett slag i magen, han försöker hämta luft men helt plötsligt får han en spark vid knät så han inte kan stå.
Vad gör du?

Situation due:
Din tjej kommer hem till dig efter skolan/jobbet. Hon ser bedrövad ut, helt knäckt.
Du ser att hon aldrig har mått sämre, detta är något så otroligt skämigt för henne. Ilskan inom dig växer, du känner hur ilskan bara kryper fram i kroppen på dig.
Vad gör du?

Berätta så gott ni kan, tack!
1. Jag ringer polisen sen ingriper jag så gott jag kan. Det är min vän, och jag är beredd att uppoffra mig för min vän.

2. Jag går till skolan/jobbet och nitar den jäveln. (Tror det är en normal reaktion... ? :S )

Snowflake
14-09-2007, 19:49
Situasion uno:

Jag hade inte lämnat min polare utan hoppat på första bästa och tagit och förhoppningsvis gett några smällar, bättre 5 vs 2 än att springa och det blir 5 vs 1.

Situation due:

Hade bett henne gått till rektorn/chefen och berätta vad som hänt och se ifall rektorn/chefen kunnat hjälpa henne. Annars hade jag försökt söka upp killen och bett honom lägga av och lämna henne ifred.
Edit: Ifall han vägrar lämna henne ifred nitar jag honom som stevie sa. fast hade försökt snacka med han först.

Agi
14-09-2007, 19:55
Det är nog ganska enkelt att säga att "Klart jag skulle gå in och slå för kung och fosterland" och visst, vissa av er kanske skulle göra det. Själv skulle jag vara skräckslagen. jag har aldrig varit någon fighter och skulle antagligen bara försökt ta med mig kompisen och springa. Eller fan. Jag vet inte vad jag skulle göra. Kan inte se mig i den situationen :S

Andra situatioen. DIE MOTHERFUCKER DIE! typ.
Jag hade dragit dit. Hade han varit större än jag hade jag försökt snacka i första hand. Annars hade jag helt enkelt tryckt upp honom mot väggen. Typ.

Arca
14-09-2007, 19:59
Det är nog ganska enkelt att säga att "Klart jag skulle gå in och slå för kung och fosterland" och visst, vissa av er kanske skulle göra det. Själv skulle jag vara skräckslagen. jag har aldrig varit någon fighter och skulle antagligen bara försökt ta med mig kompisen och springa. Eller fan. Jag vet inte vad jag skulle göra. Kan inte se mig i den situationen :S

Jag hade dragit dit. Hade han varit större än jag hade jag försökt snacka i första hand. Annars hade jag helt enkelt tryckt upp honom mot väggen. Typ.
Hur kommer det sig att du är feg i situation ett men inte i situation två?

Själv skulle jag gjort som Stevie, ringt polisen sedan slå så mycket jag kunde. Gärna tagit något föremål för att få bort dem en efter en.

Situation två hade jag blivit så himla förbannad att jag hade nog stuckit till skolan eller tagit honom på vägen hem. Bara som en normal reaktion.
Sen hade jag bett tjejen att polisanmäla honom.

Ceefyra
14-09-2007, 20:10
1. Hade stått upp för min polare, helt klart. Ringt snuten efteråt antar jag

2. Hade tagit ett snack med killen, antagligen nitat han.

c4

Kyox
14-09-2007, 20:12
1. Tar tag i kompisen och försöker få med han därifrån. Ungefär samma situation har hänt mig på riktigt, vi fick båda stryk och sen tog vi oss hem.. Men hade antagligen varit villig att ta stryk för polaren.

2. Försöker trösta henne så gott jag kan, och frågar henne om hon vill att jag ska ta hand om gärningsmannen eller om hon hellre vill anmäla det hela.. Sen beror de på vad polisen gör åt saken, om det helt enkelt inte ingriper alls hade jag hotat och misshandlat honom.

Bobbo
14-09-2007, 21:35
1. Hade försökt att dra med mig honom och tillsamans fly. Ifall min polare varit okapabel till att springa hade jag nog försökt snacka med dom, be dom att ta våra mobiler, plånböcker och sedan lämna oss. Materiella saker går att ersätta. Hade aldrig lämnat min polare. Bara dumt och fruktansvärt onödigt att tro att man kan spöa dom.

2. Hade väl gjort som Kyox, först och främst satt mig ner och pratat och försökt trösta henne. Frågat henne vad hon vill göra, anmäla eller liknande. Sedan hade jag nog gått och snackat med killen, ifall detta inte hjälpt snackat med någon lärare/rektor. Sista utvägen skulle vara att börja bråka med killen.

GW 2
14-09-2007, 21:37
1. Slaktat.
2. Slaktat, ännu mer. Min kärlek skulle jag fan dö för ....

Det där med slakta behöver inte betyda att jag segrar, så ni förstår ;)

Stevie
14-09-2007, 21:38
1. Hade försökt att dra med mig honom och tillsamans fly. Ifall min polare varit okapabel till att springa hade jag nog försökt snacka med dom, be dom att ta våra mobiler, plånböcker och sedan lämna oss. Materiella saker går att ersätta. Hade aldrig lämnat min polare. Bara dumt och fruktansvärt onödigt att tro att man kan spöa dom.

2. Hade väl gjort som Kyox, först och främst satt mig ner och pratat och försökt trösta henne. Frågat henne vad hon vill göra, anmäla eller liknande. Sedan hade jag nog gått och snackat med killen, ifall detta inte hjälpt snackat med någon lärare/rektor. Sista utvägen skulle vara att börja bråka med killen.
1. Dumt ja, onödigt ja. Dock förväntar man sig inte att spöa dem, men man förväntar sig att man kan skrämma iväg dem alternativt ta lite uppmärksamhet från kompisen tills polisen kommer.

2. Har väl också med temperament att göra, jag har väldigt kort stubin. Speciellt om någon rör min tjej.

Xitoz
14-09-2007, 21:49
1. Skulle nog vara helt shockad så antar att jag springer iväg. Annars hade jag försökt skydda min kompis med mina armar osv.

2. Gå dit och vänta till perfekta tillfället då han är nära en bänk eller liknande, knuffa till han bakifrån så han landar på bänken och ta ett snack med han, om han gör nått tillbaka hade jag försökt smälla till han på käften.

Dirk Diggler
14-09-2007, 21:51
1. Hellre nitad än att svika.

2. Hade vell gjort desamma som de andra här.

Tweel
14-09-2007, 23:42
1, sprungit för livet å sagt "räddar sig bäst som kan",

2, stält mig å börjat skratta,, (normal reaktion :lol: )

Twia
14-09-2007, 23:45
Situation 1
Jag lämnar aldrig en vän i skiten. Aldrig, har aldrig gjort och kommer aldrig att göra. Kan inte räkna hur många gånger jag fått stryk pga att jag aldrig gör det. Men det handlar om att man aldrig sviker sina nära och kära, så är det bara. Visst försöker man veva så gott det går.

Sitation 2
Hade försökt lugna ner henne, sen hade jag talat med hennes rektor/chef. Sen tagit reda på vem killen var som trackasera henne. Väntat på ett tillfälle att skrämma skiten ur honom. Sen väntat 2 dagar till och bankat skiten ur honom och sagt till honom. "Jag kommer besöka dig en gång till, det kan du vara så säker på."

Tjorleif
15-09-2007, 00:15
1. Vevat, är det många personer funkar vevet alldeles utmärkt.

2. Snackat, tröstat och tagit reda om eventuella vittnen funnits, om inte är det bara att köra rånarluva och fjäderbatong när han vart ensam.

GW 2
15-09-2007, 00:30
om inte är det bara att köra rånarluva och fjäderbatong när han vart ensam.
haha du beskriver så jävla bra

GW 2
15-09-2007, 00:31

haha förlåt för dubbel,
men lust och göra något ? :D

Xaya Heartless
15-09-2007, 01:16
1. Skulle absolut stanna kvar och försökt hjälpa min vän.
2. Jag skulle förmodligen inte bry mig om att tala med lärare/rektor utan ta med mig ett par väl valda vänner och hälsa på honom själv.

Granberg
15-09-2007, 02:17
Jag hade dansat funky chicken i båda situationerna.

Yamal
15-09-2007, 02:41
1. Beror ju helt på Vilka det är, men självklart skulle jag inte lämna min polare.
2. Skulle gjort som Stevie, tror dom flesta skulle det ;/?

Bobbo
15-09-2007, 06:42

1. Dumt ja, onödigt ja. Dock förväntar man sig inte att spöa dem, men man förväntar sig att man kan skrämma iväg dem alternativt ta lite uppmärksamhet från kompisen tills polisen kommer.

2. Har väl också med temperament att göra, jag har väldigt kort stubin. Speciellt om någon rör min tjej.
Såg inte att det tafsade, ifall någon gjort det att jag blivit pissed och killen legat ganska så risigt till. Sedan är svårt säga i förväg vad man skulle göra, när man handlar på ren impuls kommer helt andra sidor av en fram.

Tweel
15-09-2007, 07:56

haha förlåt för dubbel,
men lust och göra något ? :D
Sure, parken kl 15:00`? :offtopic: :offtopic: :offtopic:

Agi
15-09-2007, 08:08

Hur kommer det sig att du är feg i situation ett men inte i situation två?

Själv skulle jag gjort som Stevie, ringt polisen sedan slå så mycket jag kunde. Gärna tagit något föremål för att få bort dem en efter en.

Situation två hade jag blivit så himla förbannad att jag hade nog stuckit till skolan eller tagit honom på vägen hem. Bara som en normal reaktion.
Sen hade jag bett tjejen att polisanmäla honom.
Jag är inte ett dugg blyg när det gäller personer som är mindre än mig (;

Wezzli
15-09-2007, 09:11
1: Jag hade nog fått mig en rejäl tankeställare en kort stund som hade medfört att jag smugit en bit ifrån och tagit kort ifall jag haft kamera med mig och därefter hade jag nog reaggerat på impuls och letat upp någonting att slå med eller rakt av börja med en tackling rakt in i gröten och på grund av hur förbannad och blåtjurig jag blir i sådana situationer så skulle jag gissa att jag inte skulle slutat före de stuckit därifrån eller att jag legat själv.

2: Klappa

Ol'Kladd
15-09-2007, 10:05
Orkar inte skriva om första.

Situation due:

Jag, är vädligt svartsjuk av mig. Så valet hade varit lätt, jag hade snackat med henne om vem det var som gjorde det, hur han ser ut och vad han heter. Sen hade jag bara pratat allmänt med henne, trösta och lite sånt.
Sedan hade jag åkt till hennes jobb/skola, letat upp aset som taffsade och kallade min flickvän hora.
Gått fram till honom, inte säga ett ord, bara ge han en danskskalle, ex. antal käftsmällar och en spark på knäskålen. Efter det, hade jag lugnt åkt hemmåt, lycklig för att aset fick vad han förtjänade. Later on, hade jag letat upp alla gratis tidningar som finns att få tag på, skrivit upp
hans namn, så han bombaderas utav gratis tidningar /kondomer/oljor osv. Sen hade han någ fått en gratis undervisning utav Jehovas Vittnen (förmodligen värst).
Dock hade jag tyckt väldigt synd om min flickvän.

Amtyn
15-09-2007, 10:53
1. Jag ringer polisen sen ingriper jag så gott jag kan. Det är min vän, och jag är beredd att uppoffra mig för min vän.

2. Jag går till skolan/jobbet och nitar den jäveln. (Tror det är en normal reaktion... ? :S )
Please do not quote just to leave your post empty. If you agree with someone, try to put it in your own words. Or don't write it at all.

Emopinglan14
15-09-2007, 18:38
1. Skulle smyga mig undan och ringa snuten från en mobil, sen skulle jag gått tillbaka och överraska den störste eller "ledaren", jag skulle bara slå och slå tills han blir medvetslös. Det ger störst effekt när det handlar om att slåss mot flertal personer tror jag.

2. Där är det nån som måste dö, inget mer än så.

ZYb3rDUCK
15-09-2007, 19:53
Håller med Salocin till stor del.

1: Försöka knocka "ledartypen" Eller nån liten typ som man kanske kan ta på ett slag.

2 Jag skulle börja med att trösta min flickvän. Förvånad över att ytterst få nämnt detta ;o.
Sen leta reda på typen som gjorde det och se till att han aldrig gör om det :)

Dirk Diggler
16-09-2007, 05:29
Haha vadå, smyga bort en bit och ta kort o deverse. Klart som fan dem går på dig också.

aLx_
16-09-2007, 06:46
1. Jag försöker rädda min kompis, finns inget annat alternativ. Men, skulle gjort lika dant för någon jag hatar.

2. Försöker få hon att må bättre, samlat grabbarna och spöat skiten ur han. Eller så hade jag väl försökt mig på han själv med oschyssta medel. Hade dock snackat med han först tror jag.

Goth Drash
16-09-2007, 21:44
Situation uno:
Vad gör du?

Skulle hoppat på gänget.

Situation due:
Vad gör du?

Skulle spöa snubben.

Wasabi
16-09-2007, 21:53
1an: Springa som ett cp.

2an: Säga till henne att inte whina så mkt och sen får hon den i tvåan.

иаωая
16-09-2007, 22:03
1.
jag hjälper för fan min kompis åoch inte låter dom slå han!

2.
jag drar till jävlarna med min kompisar och bankar skiten ur dom jävlarna!

KristalleN
16-09-2007, 22:05
1. ingriper i situationen jag skyddar mina vänner alltid

2. hade sänkt personen i fråga inte brytt mig om vem det var

··
17-09-2007, 19:56
1) Bro's before hoes, slås till jag blir nedslagen.

2) Han skulle få smaka på lite rostat stål ;->

Devlan
17-09-2007, 20:23
Först blir jag chockad (eller egentligen inte) av alla på detta forums agressiva inställning.
Det finns bättre sätt att lösa konflikter på än att slå folk.

I första situationen så skulle jag ta mig därifrån och ringa polisen.

I andra situtationen skulle jag givetvis trösta henne, sedan skulle jag leta upp personen som gjort detta och prata med honom. Våld skulle inte lösa några problem, och jag är helt övertygad om att min flickvän inte skulle bli lyckligare av det. Snarare tvärtom.

Sen är jag också förvånad över hur ovårdat vissa använder det svenska språket.
De fetstil markerade orden ska bytas ut mot honom/henne.
2. Försöker få hon att må bättre, samlat grabbarna och spöat skiten ur han. Eller så hade jag väl försökt mig på han själv med oschyssta medel. Hade dock snackat med han först tror jag.

Milad
17-09-2007, 22:38
Situation 1:
Är förvånad över hur många som väljer att som första alternativ attackera gänget, vilket självklart kommer att resultera i att man själv kommer att få stryk. Ni kanske hinner ge ett blåöga innan ni själva faller till marken, och på vilket sätt har ni då hjälpt er kompis? Kompisen kommer antagligen att åka på lika mycket stryk med eller utan att man lägger sig i. De enda personerna ni hjälper är gänget som attackerar er, de får ju en extra person att slå.

Personligen skulle jag försöka att gå i mellan och lugna ned gänget genom att fråga varför de vill slå min kompis. Om de fortsatte att gå på honom skulle jag försöka att knuffa bort dem (på ett lugnt sätt) tills de antingen endast börjar skrika och tjafsa och till slut drar därifrån eller börjar bråka med oss båda (skillnaden är att jag kan åka på spö med gott samvete). Att springa därifrån och ringa polisen eller försöka ringa kompisar är bara onödigt eftersom de aldrig kommer att hinna i tid (om vi utgår ifrån att ingen är i centrum), utan det skulle jag göra efter.

Situation 2:
Antagligen hota och attackera personen (om jag nu lyckas spöa honom eller inte kan jag omöjligt veta). Men situationen skulle antagligen bli helt annorlunda om personen i fråga var väldigt stor och jag visste att jag till 100% aldrig skulle kunna varken spöa honom eller ens lyckas skrämma upp honom genom hot.

Hex
18-09-2007, 07:26

Skulle nog gjort exakt samma sak :P

Wezzli
18-09-2007, 08:40
Jag hade nog spelat en lugn melodi på gitarr tills dom gick

Lawnie
18-09-2007, 13:13
1 . Hade nog ringt polare etc ifall jag inte hade haft ngn mobil så hade jag gott in i fighten så gott jag kan.
2 . Hade nog sökt upp han direkt och ringt polare och bankat in hans pannben.

Devlan
18-09-2007, 16:12
1 . Hade nog ringt polare etc ifall jag inte hade haft ngn mobil så hade jag gott in i fighten så gott jag kan.
Försök för in i helvete.

Ceefyra
18-09-2007, 17:16
Försök för in i helvete.
Men snälla, låt var och en skriva hur de själva vill?

df
19-09-2007, 11:53
1: Ställer mig, vrålar, headbangar och spottar saliv över hela stället (förhoppningsvis tror dom jag är utvecklingsstörd och har skumma powers så dom springer därifrån!) Ja, eller så slägner jag mig bara in i högen o pucklar på så mycket som möjligt.

2: Jag går ner till skolan/hans jobb och börja kladda på honom mitt framför alla. Ta han på ballen o fan allt så han blir redigt upprörd och när han är som mest upprörd smacka te han rätt på käften o fråga om han tyckte det var roligt! :lol:

Xaya Heartless
19-09-2007, 12:41
@Nån som sa typ "varför hjälpa till om mans jälv får spö" eller liknande;
Poängen är inte att man lyckas spöa skiten ur dem utan att man ställer upp för sin polare, något som han/hon kommer veta och uppskatta.
Jag är också väl medveten att många som skriver att de skulle spöa skiten ur någon förmodligen skulle få panik och bli rädda i en sådan situation men det är olika från person till person så utgå inte från att alla försöker verka häftiga utan låt den skriva vad de vill utan att flama dem.

Mortex
19-09-2007, 14:29
1: Ställer mig, vrålar, headbangar och spottar saliv över hela stället (förhoppningsvis tror dom jag är utvecklingsstörd och har skumma powers så dom springer därifrån!) Ja, eller så slägner jag mig bara in i högen o pucklar på så mycket som möjligt.

2: Jag går ner till skolan/hans jobb och börja kladda på honom mitt framför alla. Ta han på ballen o fan allt så han blir redigt upprörd och när han är som mest upprörd smacka te han rätt på käften o fråga om han tyckte det var roligt! :lol:
hahahahahha, dagens :)

1. Om dom var 5 stycken och var ute efter att slåss eller råna så har dom förmodligen vapen på sig, jag hade försökt dra ifrån kompisen sen springa som fan, 5 st mot 2st vinner man aldrig (bara karate kid), hade dom kommit ikapp, hade jag spammat m-walls framför dom. :lol:

2. Snackar så klart med bruden och försöker få henne på bättre humör. Sedan besöker jag den lilla pojken och smäller han så han inte kan stå upp. Sedan när han ligger där på marken berättar jag för han att så gör man inte. Sedan släpar jag killen till min flickvän och säger att han ska be på knä om förlåtelse och aldrig mer göra om detta.

Ol'Kladd
19-09-2007, 17:26
1.
jag hjälper för fan min kompis åoch inte låter dom slå han!

2.
jag drar till jävlarna med min kompisar och bankar skiten ur dom jävlarna!
"min kompisar"
"Bankar skiten ur dom jävlarna. Vadå jävlarna? Det var ju bara en som hade taffsat.

Gör om, gör rätt.

edit; ett '[' för lite.

Fred
19-09-2007, 18:02
Tänker inte själv svara på någon av frågorna då jag inte har en aning om hur jag skulle reagera. För övrigt tror jag minst hälften av alla som har sagt att dom skulle ge sig in i fighten skulle springa därifrån med världens fart.

Snowflake
19-09-2007, 18:42
Tänker inte själv svara på någon av frågorna då jag inte har en aning om hur jag skulle reagera. För övrigt tror jag minst hälften av alla som har sagt att dom skulle ge sig in i fighten skulle springa därifrån med världens fart.
Inte om det handlar om mina bästa polare..
Hade inte brytt mig om ifall jag fått nån tand utslagen eller nån blåtira, bara jag jämnar ut oddsen lite iallafall.

Devlan
19-09-2007, 19:28
Försök för in i helvete.
Men hur korkad får man bli? Varenda gång jag läser det hakar jag upp mig, blir irriterad. Läsningen stoppas, balansen är bruten. Lugnet släpper och jag blir arg. Så nej, jag tänker inte sluta klaga på det innan folk lär sig prata svenska. Hur jävla svårt kan det va?

Ceefyra
19-09-2007, 19:44
Försök för in i helvete.
Men hur korkad får man bli? Varenda gång jag läser det hakar jag upp mig, blir irriterad. Läsningen stoppas, balansen är bruten. Lugnet släpper och jag blir arg. Så nej, jag tänker inte sluta klaga på det innan folk lär sig prata svenska. Hur jävla svårt kan det va?
Jaha på så vis. Det är inte så att du lider av grava koncentrationsstörningar?

Banan Gangstern
19-09-2007, 22:07
1. Tror att när man får sitt rådamp då kan man ta mer än dubbelt så många än man själv, liksom så på allt du ser. Men som Fred sa har ingen aning hur jag skulle reagerat.

2. Skulle slå han hårt och länge.

Ol'Kladd
20-09-2007, 06:58
1. Tror att när man får sitt rådamp då kan man ta mer än dubbelt så många än man själv, liksom så på allt du ser. Men som Fred sa har ingen aning hur jag skulle reagerat.
Det där var väääldigt otydligt.

Latexfarbror
20-09-2007, 15:04
1an: Springa som ett cp.

2an: Säga till henne att inte whina så mkt och sen får hon den i tvåan.
Kan inte göra mer än att hålla med.

Dennis
20-09-2007, 15:30
1:a - Eftersom kompisen säger att man ska springa så vill han ju inte att man också blir slagen, men ändå... Det är jävligt svårt att lämna en kompis i sticket när han är i fara. Så jag skulle nog mest stå och titta en stund och se hur allvarligt det blir, går det överstyr så "hjälper" man kompisen.

2:a - Slå honom.

Lotta
20-09-2007, 15:42
Om jag utgår ifrån att det är en killkompis som blir attackerad av killar, så skulle jag antagligen hållt mig undan och försökt ropa dit så mycket folk jag kunde. Samt ringt polisen. Det känns inte som att jättemånga killar skulle börja slåss med en tjej, åtminstone så länge hon inte ger sig på dem. Om det var en tjejkompis som blivit attackerad av tjejer däremot, så blev situationen genast svårare. Har svårt att se mig själv i ett slagsmål, hade nog försökt gå emellan och prata. Det enda "slagsmålet" jag har varit i involverade mig på fyllan med en tjej som gav mig några lavetter. Då gick jag bara därifrån.

I situation nummer två kastar jag om det till att min pojk blivit trakasserad av en tjej. Jag hade nog bara försökt trösta honom och säga åt honom att inte bry sig om det. Be honom att säga till tjejen antagligen. Om han inte vågat hade jag följt med och tagit ett snack med henne. Haha, jag undrar hur många killar som hade blivit jätteledsna för något sådant dock.

Hade jag själv varit tjejen hade jag absolut inte velat att min kille skulle slå honom. Jag är tveksam om jag ens skulle berättat något. Antagligen hade jag i och för sig inte blivit särskilt ledsen. Utan hade ställt killen som trakasserade mot väggen själv.

Hade det istället varit en tjejkompis som blev trakasserad av en kille hade jag försökt övertyga henne om att killen var ett as och inget att bry sig om. Samt peppa henne att sätta sig upp mot honom själv. Det hjälper nog inte så mycket om en annan tjej kommer och gnäller om det hela. Jag hade självklart följt med henne om hon hade velat.

Redmark
20-09-2007, 17:13
Situation uno:
Jag hade gått emellan. I alla fall försökt. Om det inget går då använder man själv våld mot "tuffingarna". Ibland får man ge en eller flera personer en smacka i nyllet så de förstår att de gör fel.

Situation due:
Först och främst tröstar man flickvännen så mycket som det går. Efter det frågar man vem det är som har trackasserat henne. Hjälp? Vill du att jag ska säga till honom? Vill du att jag ska göra något överhuvudtaget?

Kan man inte anmäla folk för sexuella trackasserier?

Arca
20-09-2007, 20:11
Det där var väääldigt otydligt.
Men håll käften med dina jävla klagomål. Inte ett dugg interessant att höra.
Slår vad om att du sitter på google för att se om du stavar rätt, wannabe-smartskaft!

Joooel
21-09-2007, 06:33

'

Do not quote and leave your post empty. That is considered spam.

Zergoz
29-09-2007, 07:50
fåse här nu...

1. Jag vet inte riktigt vad jag gör innan det verkligen händer men jag skulle förmodligen först försöka se om man kan prata med killarna om inte det går så får jag ta fram ett järnrör jag alltid har på insidan av jackan, ja det är sant att jag har det!!

2. Samma som ovan, vet inte vad jag gjort innan det händer... Hade ju tröstat henne så mycket det går, såklart och sedan frågat om hon vill att jag ska göra något, typ..

Trading_Monk
29-09-2007, 13:34
1: Hjälpa min kompis och slåss som en idiot

2: hota med att slå ner snubben och göra honom så skraj som möjligt så att han nästan pissar på sig

Snowflake
29-09-2007, 14:04
fåse här nu...

1. Jag vet inte riktigt vad jag gör innan det verkligen händer men jag skulle förmodligen först försöka se om man kan prata med killarna om inte det går så får jag ta fram ett järnrör jag alltid har på insidan av jackan, ja det är sant att jag har det!!
2. Samma som ovan, vet inte vad jag gjort innan det händer... Hade ju tröstat henne så mycket det går, såklart och sedan frågat om hon vill att jag ska göra något, typ..
varför har du ett järnrör i jackan? XD

Trading_Monk
29-09-2007, 14:21
undrar hur många killar som hade blivit jätteledsna för något sådant dock.
Tror ej någon kille skulle bli ledsen för att en tjej taffsar lite på en ^^

Zergoz
29-09-2007, 17:40
fåse här nu...

Jaadu... jag vet faktiskt inte :P jag hade tråkigt en dag så jag sydde in ett järnrörs ställ i tyg i jackan :P men alltså det är inte direkt stort...

Aandeers
29-09-2007, 17:48
1. Slå så mkt man bara kan o själv bli misshandlad bryr mig inte bara man ej får några livshotande skador elelr döden.
2. försöka ta med han till stan sen kasta in han i en gränd o sen ta bort alla hans kläder ( kallingarna med ) sen sparka i hans nöter ett flertal gånger o misshandla han sen låta han gå hem utan kläder :cool: .
OFC skulle man trösta Tjejen :D

Amtyn
29-09-2007, 21:30
fåse här nu...

"Man vet aldrig när man behöver ett järnrör"

Ol'Kladd
29-09-2007, 22:24
fåse här nu...

-Torkel i knipa ;p

Zergoz
30-09-2007, 15:25
-Torkel i knipa ;p
Precis :P

Sebbee
30-09-2007, 15:48
1. Jag hade hjälpt min vän, slå gängmedlemmarna, sedan ringt polisen.

2.Gjort som Stevie! :D