View Full Version : Dåliga Vanor! [Diskution Öppnad!]
Redscreen
14-09-2007, 17:39
Har du några dåliga vanor?
Många, ingen?
Tänk till, du har säkert många men som du inte tänker på.
Dina kompisar har säker tänk på nått du alltid gör.
Själv säger jag ALLTID Öhhhh innan jag svarar på frågan: Ska du ha salt eller krydda på stipsen?
En annan är: hållar nästan alltid upp höger armen och låter handen hänga fritt så jag serut som en kanin ungfär.
Biter på naglarna!
Knäcker fingrarna.
Har alltid någonting i munnen när jag sitter vid datorn/TV
Har säker fler som jag inte kommer ihåg.
Nu vill jag höra dina dåliga vanor!
Det som ska diskutera är ju självklart dåliga vanor,
Tex: diskutera varför man får dåliga vanor?
eller: varför en del vanor är mer vanilga än andra.
Dela med er om era teorier!
Självklart får man hitta på andra diskutioner men bara om ämnet dåliga vanor!
Har för vana att säga "vad sa du" trots att jag hörde vad de sa. :/
Tuggar på tandborsten, gör slut på en tandborste på 2-3 veckor.
Redscreen
14-09-2007, 17:45
Haha, det kan väl inte va så gott.
Vadå, tuggar du på den när du borstar tänderna eller när du blir sugen? :o
Brukar alltid typ bita på läppen eller ha handen vid munnen vid olika tillfällen.
Caretaker
14-09-2007, 17:52
Biter på naglarna.
Säger också ''Vad sa du?'', trots att jag hörde vad han/hon sa.
Biter på naglarna.. Det ända jag kommer på just nu.
Redscreen
14-09-2007, 18:03
Biter på naglarna.
Samma här (Lägger till på min lista ;) )
Säger också ''Vad sa du?'', trots att jag hörde vad han/hon sa.
Det är vad jag komma på nu.
Biter av nagelbanden, usch, måste sluta xD
Det jag stör mig mest på är att jag alltid säger "va", oavsett om jag hör eller inte, det är en ren reflex ;P ganska störande...
Redscreen
14-09-2007, 18:34
Det jag stör mig mest på är att jag alltid säger "va", oavsett om jag hör eller inte, det är en ren reflex ;P ganska störande...
Brukar säga så till morsan när jag spelar och hon snackar, Dels för att jag är inne i spelet plus att jag inte vill svara, säger även så när jag hör som vissa andra.
Biter av nagelbanden , Biter på naglarna !
och säger va sa du ? trots att jag hört vad de sagt .-...
Brukar säga "aj" om någon slår i luften eller bara puttar på mig...
haha
xD
säger också Va trots att ja hör vad man säger :P
Vadå, tuggar du på den när du borstar tänderna eller när du blir sugen? :o
Går och tar mig ett bett när jag blir hungrig ibland.
Ne men tycker det är tråkigt att borsta tänderna så sätter mig framför tvn och gör det, fokuserar på tvn istället och börjar tugga på tandborsten.
jag svär mycket :)
Det är ju ingen dålig vana :cool:
Min hand och min mun träffas 24/7. Jag har seriöst alltid handen vid munnen. Kommer automatiskt. Troligen för att munnen är just den del med ansiktet jag är minst nöjd med och jag gör väl allt för att dölja den. Bara när jag sitter ner dock. Inte när jag står upp konstigt nog.
En annan konstig grej är att när jag sitter vid datorn och inte kommer på vad jag ska skriva så stirrar jag alltid på samma punkt till vänster om mig. Om jag skriver något och plötsligt inte vet vad jag ska skriva, stirrar jag på den punkten tills jag kommer på vad jag ska skriva xD
En annan dålig vana är också att jag älskar att rufsa till håret på tjejkompisar! XD Jag hälsar typ på det sättet. Om de inte ser mig så går jag mot dem, lägger en hand på huvudet och rufsar.
En annan sak är att om jag pratar med någon tjej jag inte känner speciellt bra kan det vara svårt att kolla personen i ansiktet och blicken riktas istället ca 20cm i sydlig riktning. Inget jag rår för men det försvinner när jag lärt känna tjejen :P
@Agi:
Hahahaha! Hur reagerar de när du tittar på deras bröst istället för i ansiktet?
Brukar även jag säga "Va?" när jag egentligen har hört vad personen sagt :happy:
edit: brukar även börja prata som en 08a när jag pratar med polare från sthlm t.ex.
Brukar snacka som en skånsk bonde när jag ska säga nåt skämtsamt .. Låter förjävligt.
Typ, att alltid försöka sova 5 minuter extra innan skolan.. Ni kan ju gissa hur det brukar sluta -.- :flush:
Titan Palla
14-09-2007, 20:38
aj, gör allt som dom tidigare sagt xD nu såg jag att A
och så ställer jag tillbaka mjölk paketet i kylen även om det är slut -.-
och nu såg jag att aLx blivit moderator, så grattis!
Biter på naglarna.. :/
Den sämsta vanan är väll att jag går och lägger mig allt för sent på vardagar, typ 2 när jag börjar 8. Då blir det ungefär som aLx_
Typ, att alltid försöka sova 5 minuter extra innan skolan.. Ni kan ju gissa hur det brukar sluta -.- :flush:
Ja fyfan, jag sätter alltid klockan på snooze, sen när det typ är 15 minuter kvar tills skolan slutar tänker jag, trött som man är "jag hinner sova lite till", så trycker man till snooze ännu än gång xD
1. Säger också jämt "Va?" fastän jag hörde.
2. Biter på naglarna
3. Torkar mig jämt runt munnen med handen när jag kommer in på skol området på morgonen, vet ej varför Oo.
EDIT: 4. När jag ska berätta en historia för en vän eller nått, och historien är ganska lång och man behöver tänka lite snabbt imellan för att komma ihåg, blir jag jämt så jävla stressad att jag glömmer bort vad jag skulle säga och lite vad jag sagt tidigare, hata!
Haha, otroligt nästan, trodde jag var ensam att säga "Va?" när nån frågar något, även om jag hörde. Mina kompisar stör sig som sjutton på det.
Sedan så är det väl typ att jag ställer in yoghurt / mjölk paket tillbaka in i kylskåpet även om det är slut.
Haha, otroligt nästan, trodde jag var ensam att säga "Va?" när nån frågar något, även om jag hörde. Mina kompisar stör sig som sjutton på det.
Sedan så är det väl typ att jag ställer in yoghurt / mjölk paket tillbaka in i kylskåpet även om det är slut.
trodde samma sak om mig att jag var ensam, omg. Sen verkar det som jag har en sjuk vana som jag gör när jag sover, att jag typ gräver eller nått i sängen, ibland är lakanet upp draget vid sängen, och nu i natt var örngottet eller vad det heter som täcket ligger i av draget :S
KristalleN
14-09-2007, 22:57
Biter på naglarna och ställer tillbaka t.e.x mjölkpaketet även om det är tomt, och förr när jag sagt ex. hej jag heter andy så efter jag har sagt det så sa jag alltid hej jag heter andy tyst för mig , mamma höll på att bli tokig av detta
En av mina dåliga vanor är att jag alltid är sen. Kan aldrig komma i tid. Vetej varför. Men som man säger, fint folk kommer försent. :)
Edit: Kom på en jag hade när jag var liten. Eller det var mer tix eller tvångstankar. Men i alla fall. Om jag tex rörde på någonting med lillfringret var jag tvungen att röra med alla fingrar. Och sen att jag inte fick gå på mellanrummen aKa sträcken mellan plattorna.
Zabrinho
14-09-2007, 23:32
Och sen att jag inte fick gå på mellanrummen aKa sträcken mellan plattorna.
det gjorde jag också ._.
Grejjen var att jag trodde man levde en dag mindre för varje gång man gick på dom.
Banan Gangstern
14-09-2007, 23:36
Jag börjar lägga in 'typ' i meningar, går för sig med polarna men med mormor och morfar/mamma och pappa låter det fånigt.
Det har jag gjort så länge jag kan komma ihåg, speciellt när nån frågar en fråga där jag helst vill ljuga.
Biter på naglarna
Snusar
Är tankspridd
Kan aldrig fokusera på att plugga
Sitter på tok för mycket vi datorn
Är lat
Säger: "Va?" även fast jag hört av någon sagt.
Lyssnar ofta dåligt.
Äter dåligt
Ööö.. listan kan nog göras rätt rejält mycket längre. Och ska jag vara seriös kan jag inte komma på en enda bra vana jag har :D Kanske att jag iallafall försöker hålla hygienen.. hmm
Jag har en annorlunda vana. Som min styvfar hitta.
Varje gång jag ska ta något, tex en krydda och krydda maten så luktar jag på't. Samma sak med mjölk och andra produkter.
Caretaker
15-09-2007, 01:09
Precis som min lillebror, han luktar på all mat innan han äter den. Blir lite jobbigt i längden.
mh jag säger detsamma, sen när man säger "vad sa du" å personen upprepar vad den sa så svarar man innan han har svarat :lol:
Ol'Kladd
15-09-2007, 10:14
Exakt samma här, försöker dock så gott jag kan att bearbeta bort den otroligt irriterande vanan.
Ibland när jag gör saker som kräver mycket fingerfärdighet, t.ex att hålla på med små saker, få upp små hårda jävla knutar etc. Brukar jag alltid bita ihop käken liksom, som att jag skulle bita i något, riktigt jobbigt är det.
Bara jag som knäcker fingrarna? :O
Sen så säger jag ofta "va?" när någon frågar något, men svarar innan dom upprepat ändå.
ixi, haha nej du är inte den enda,
vete fan varför man gör det ens inget fel ju -.-
i längden kan knogarna ser för jävliga ut pga allt brosk som kommer ut...
haha som tweel sa, man svarar när man sagt va innan dom ställer frågan xD
sne brukar jag typ böja kropssdelar asså vete svårt att uttrycka, se det som att stretcha helt i onödan
lol
haha sen det där med plattor när man var liten också man fick inte gå på dom.. och att man var tvungen att röra allt med fingrarna...
aja datorn är väl en dålig vana egentligen, och plugget, och käket ibland.
:(
Sen så säger jag ofta "va?" när någon frågar något, men svarar innan dom upprepat ändå.
ah, hade jag totalt glömt xD
Bita nagelband, Tvångstankar, och mycket mer.
Det är väl ingen dålig vana? ;) :angel:
Men jo, det gör jag MYCKET.
Dina fingrar kommer lossna när du e 22 :(
Redscreen
15-09-2007, 14:42
Shit, hade slutat med det men när jag läste detta började jag igen. Måste sluta.
Dina fingrar kommer lossna när du e 22 :(
Jag brukar knäcka nacken, kommer den ramla av då?
Brukar "knäcka" nacken, fingrar, handleder och rygg. Det är inte bra, jag vet, men fan så svårt det är att låta bli.
Det känns som om jag faller sönder långsamt.
Sen brukar jag typ alltid stampa lätt med högerfoten när jag lyssnar på musik. Bra musik blir det flera ben och kanske en hand.
Har alltid något i munnen när jag sitter vid datorn..
Typ en pappersbit eller vad som helst..
1. Blåser oftast på filtret innan jag röker ciggen. (vana för att ibland är det tobac på och inte gott & få i munnen)
2. Biter nästan alltid på Flaskkorkar asså t ex coca cola korken.
3. Stänger ofta ner firefox fast jag skulle in på en sida, så får ta upp det igen ;s
Ol'Kladd
15-09-2007, 15:35
1. Blåser oftast på filtret innan jag röker ciggen. (vana för att ibland är det tobac på och inte gott & få i munnen)
Gör exakt samma sak, haha. Blivit en normal vana för mig, något man bara gör utan att tänka på det.
Redscreen
15-09-2007, 16:30
Är det ens gott att dra in röken från ciggen?
Luktar ju förjävligt runt någons som röker :rolleyes:
edit: stavfel
svampbob
15-09-2007, 17:12
2. Biter på naglarna
3. Torkar mig jämt runt munnen med handen när jag kommer in på skol området på morgonen.
Om det är lite kvar i mjölkpaketet, juicepaketet eller filen så tar jag aldrig allt, lämnar alltid kvar lite så någon annan får slänga paketet. :P
2. Biter på naglarna
3. Torkar mig jämt runt munnen med handen när jag kommer in på skol området på morgonen.
Om det är lite kvar i mjölkpaketet, juicepaketet eller filen så tar jag aldrig allt, lämnar alltid kvar lite så någon annan får slänga paketet. :P
Haha så gör jag också fast oftast tar jag en ny ist xD
Emopinglan14
15-09-2007, 17:53
Jag tar aldrig i dörrhandtag, använder alltid tröjärmen eller underdelen av t-shirten i stället.
Biter på tröjor när jag sitter framför datorn, på kragen då och därför anvnder jag alltid gamla t-shirtar när jag är inomhus.
Alexander
15-09-2007, 18:07
Det ända är väl nog bara att när jag har tagit den sista kak-biten, så lämnar jag alltid kvar paketet i skaferiet...
Jag tar aldrig i dörrhandtag, använder alltid tröjärmen eller underdelen av t-shirten i stället.
Hur gör du när du har T-shirt? :O
Redscreen
15-09-2007, 18:29
Hur gör du när du har T-shirt? :O
Står ju där :D
Bacillskräck? :O
Redscreen
15-09-2007, 18:58
Ja han borde ha bacillskräck..
Men nog med offtopic nu!
Tillbaka till topic
Emopinglan14
15-09-2007, 19:40
Lite, jag gillar inte att röra något som hundratals andra människor rör varje dag, såsom dörrhand trappräcken och allmänna tangentbord.
3. Stänger ofta ner firefox fast jag skulle in på en sida, så får ta upp det igen ;s
Du glömde nästan bort att du oftast sitter med en kniv och hugger i bordet :yeah:
Några ovanor jag kommer på just nu är att jag säger "va?" hela tiden, fast jag hör väl vad personen sa, bara för att min tröga hjärna ska få lite mer tid på sig att hitta på ett bra svar. Samma sak när jag handlar: "vad för läsk vill du ha till menyn?" "ööööööhhhhhhhhhhhh........ cola".
Emopinglan14
15-09-2007, 20:58
Du glömde nästan bort att du oftast sitter med en kniv och hugger i bordet :yeah:
Några ovanor jag kommer på just nu är att jag säger "va?" hela tiden, fast jag hör väl vad personen sa, bara för att min tröga hjärna ska få lite mer tid på sig att hitta på ett bra svar. Samma sak när jag handlar: "vad för läsk vill du ha till menyn?" "ööööööhhhhhhhhhhhh........ cola".
jag kom på mig själv flera gånger på McDonalds när det blir såhär:
- Vad vill du ha till dricka?
- Ehmm... läsk?
Så ser man hur hon i kassan ser på dig som om du var en idiot.
Att beställa Big Mac på Burger King
Cirtaboy
15-09-2007, 23:09
Att beställa Big Mac på Burger King
Finns bara en person som kan beställa Big Mac på Burger King och sen få den =)
Pepparkaks Sorceren
15-09-2007, 23:10
ehhhh typ
Städar rummet allt för ofta (kan ses som en bra vana)
Säger "ehhh" i början av nästan alla meningar
Tar sönder saker utan att jag märker det
Knäcker allt jag kan!
Blir aggresiv ibland för småsaker
Allt jag kan komma på nu men det finns säkert mer :angel:
Jag glömmer i stort sett 33% av gångerna jag går ut att låsa lägenheten, en inte så mysig ovana.
Kom på en till, så fort jag kommer in i köket måste ja kolla igenom skafferi, kyl och frysen. Men jag letar inte efter nått speciellt
Kom på en till, så fort jag kommer in i köket måste ja kolla igenom skafferi, kyl och frysen. Men jag letar inte efter nått speciellt
Sånt gör jag också. :lol:
Kexchoklad
16-09-2007, 11:11
Jag med ;o
Jag med ;o
Känner igen det :rolleyes:
Hehe, likadant för mig :O .
Det verkar vara många vanor som vi har gemensamt.
Jag med ;o
Jag gör samma sak. Fast jag gör det även hos andra personer (släktingar osv) vet inte varför. En jävligt dålig vana är det iallafall.
Jag med ;o
Jag gör samma sak. Fast jag gör det även hos andra personer (släktingar osv) vet inte varför. En jävligt dålig vana är det iallafall.
Join the club ;]
En annan dålig vana är att säga "jävla jude" eller "jävla neger" när nått går fel. Tror nog att det beror på att jag vill ha något att skylla på.
Tibia vart en jävligt dålig vana, blivit av med den dock.
Samma här. Jag brukar bita så mycket på den att jag kan stoppa ner den i flaskan till slut :P
Sen så brukar jag:..
Knäcka fingrarna
Klia mig i håret
Vara oseriös 24/7
Köper ja en klubba äter ja allt, då mena ja allt inklusive pinne xD
EHEHEHHEHE du var bara tvungen elr hur?
Du satt där som en rädd liten flicka när jag viftade med den haha xD
Aandeers
16-09-2007, 13:49
I skolan så lånar man pennor o sudd av läraren o glömmer lämmna tillbaka.
Biter på naglarna.
Blinkar med vänstra ögat kanske 1 gång per 2 sec :/ ibland.
Tar av mig byxorna när jag kommer hem ( Kallingarna på )
Kliar i håret när jag inte fattar nått.
Biter på naglarna.
Gör jag också faktist, sjukt mkt skönare :>
EHEHEHHEHE du var bara tvungen elr hur?
Du satt där som en rädd liten flicka när jag viftade med den haha xD
no shit, 2 m lång psykomördare viftar med kniven, inte fan sitter jag o skrattar
Aandeers
16-09-2007, 14:21
Biter på naglarna.
Sant (:
Alex på minde mig omen sak ang. när man handlar. Brukar nästan aldrig ta kvitto när jag bara handlar till mig och ingen annan (tex till mamma eller nått) Så när dom frågar i kassan: Vill du ha kvitto? Säger jag jämt: ööööööh.....nej tack..
Skäms varje gång jag går ut från affären pga detta. :(
Brukar snacka som en skånsk bonde när jag ska säga nåt skämtsamt .. Låter förjävligt.
jag gör exakt samma sak ^^
Dricker från mjölk kartongen :(
Man kan ju fråga "vem säger inte va när någon frågar nåt?" ;)
Biter på naglarna.
Det är väl ingen dålig vana? Brukar jag också göra, om där är någon hemma så brukar jag ha shorts!
Brukar pela på ruvor, så blöder de :( dålig vana
Snowflake
16-09-2007, 19:12
Köper ja en klubba äter ja allt, då mena ja allt inklusive pinne xD
Har hänt några gånger xD
några fler exempel är:
Biter på naglarna.
Pratar i sömnen.
Glömmer läxorna.
stänger av väckarklockan på morgonen.
etc. etc. :P
bita på naglarna (man slipper nagelsax)
knäcker fingrarna
men att ta av sig byxorna är väl inget problem, bara ingen ser det...
Va? samma här ^^ svär som in i självaste h*lv*t*t ^^
Aandeers
16-09-2007, 20:17
Biter på naglarna.
Det är väl ingen dålig vana? Brukar jag också göra, om där är någon hemma så brukar jag ha shorts!
Shorts är en annan sak springer runt i Kallingar sen kommer många o knackar o säger kommer du ut säger man bara pallar inte ska dusha.. (:
Goth Drash
16-09-2007, 21:37
Blåser oxå på filtret på ciggen innan jag röker, biter på naglarna och knäcker fingrarna.
Xaya Heartless
16-09-2007, 22:36
Knäcker fingrarna hela tiden. En annan vana är att jag knäcker nacken precis sekunden innan jag går in genom dörren till gymmet, fattar inte varför.
CrAzYNiGhT
17-09-2007, 07:52
min dåliga vana är att jag ofta blir banned i detta forum :flush:. och typ att man ska gå upp kl 07:0 på vardagar,vill ha helg och sova till 15:00 på dagen :happy:. jag säger ofta "Va" till folk även om jag hör vad dom säger.
min dåliga vana är att jag ofta blir banned i detta forum :flush:. och typ att man ska gå upp kl 07:0 på vardagar,vill ha helg och sova till 15:00 på dagen :happy:. jag säger ofta "Va" till folk även om jag hör vad dom säger.
Börja bete dig då? Jag har nog aldrig blivit bannad på tibianordic tror jag :P
Ambalrith
17-09-2007, 11:31
BIter på naglarna, frågar vad de´säger även om jag hör, oftast hör jag dock inte, lyssnar inte när folk pratar med mig och jag gör nått annat samtidigt, osv
Ante goes Proxy
17-09-2007, 13:21
Ja, samma sak här :rolleyes:
(ni kan ju läsa announcement :happy:)
Tvåan trodde jag att jag var ensam om :happy:
Danne Weman
17-09-2007, 18:01
När jag har ont i huvudet skakar jag alltid lite på huvudet, ganska ofta, bara för att se om jag fortfarande har ont i huvudet. Det resulterar oftast i att det ser ut som att jag har grava ticks och att huvudvärken förvärras.
Innan jag ska röka en cigg brukar jag nästan alltid slå ciggen, med filtret ner mot bordet, upprepade gånger för att packa cigaretten mer, så att det blir ett par milimeter högst upp där det bara är papper. Vet inte varför jag gör det, men jag tycker det ser rätt coolt ut när man tänder. Sedan brukar jag väldigt ofta elda på filtret innan jag röker också, bara lite grann alltså, för att få filtret hårdare och få bort "hår" från filtret.
Jag tvättar händerna extremt många gånger om dagen.
Det händer väldigt ofta att jag försöker att inte gå på sträcken på trottoaren.
Det var väl ungefär det jag kunde komma på nu, och som jag själv är medveten om. Finns säkert en mängd andra saker som folk stör sig på men jag kan inte komma på några fler.
Har inget sånt förutom att jag alltid kopierar över "xd" efter jag skrivit något, typ. som på msn typ. mina rls stör sig något så enormt :cool:
Kom på en sak, jag har alltid sagt att jag inte ska dricka så mycket läsk, men blir alltid mycket läsk ändån. :/
Banan Gangstern
17-09-2007, 20:13
Har inget sånt förutom att jag alltid kopierar över "xd" efter jag skrivit något, typ. som på msn typ. mina rls stör sig något så enormt :cool:
Kom på en sak, jag har alltid sagt att jag inte ska dricka så mycket läsk, men blir alltid mycket läsk ändån. :/
Jag dricker runt 10-14 burkar Cola per helg är nog en dålig vana för mig, men det ju så jävla gott! :heart:
Redscreen
17-09-2007, 20:14
Jag dricker runt 10-14 burkar Cola per helg är nog en dålig vana för mig, men det ju så jävla gott! :heart:
Samma här fast mest Jolt eller powerking
Jag, och som flera andra, säger också va när jag hört vad dom sa
Edit: Kom på nu när jag satt här att jag knäckte med fingrarna
Alexander
17-09-2007, 22:58
Förr när jag gick i skolan, så la jag alltid ner mina pennor i fickan, så fick jag med pennorna hem, sen hade jag ingen kvar i skolan. Och lärarna va ju inte alltid snälla och låna en penna
Haha, min polare fick riktigt ryck på mig för ett tag sen. jag skrev "xD". så fick han riktigt über damp. "DU SÄGER VÄL FÖRFAN INTE XD EFTER VARJE MENING IRL???????" Haha. Rätt roligt nu i efterhand.
Redscreen
18-09-2007, 12:05
xD äger ju :p
Nog om det nu tillbaka till topic!
Danne Weman
18-09-2007, 13:10
Det var en period för, tja, kanske 5 år sedan nu när jag faktiskt spelade Tibia när jag och min dåvarande bästa kompis sa xd irl efter i princip varje mening. Ja, vi var sjukt irriterande och hade jag träffat oss nu hade jag velat döda oss.
Granberg
18-09-2007, 13:18
Jag har lindriga tvångstankar, det har dock blivit bättre med åren, men vissa saker kan jag inte komma över. T ex så måste dörren verkligen klicka för att jag ska inse att den är stängd, telefonsladden i köket får ej ligga på soffan, och jag kollar väckarklockan 3 gånger innan jag inser att den är ställd kvällen innan jag ska upp.
Dåliga vana 1: Sjunger alltid i dushen hemma
Dåliga vana 2: Biter på naglarna
Dåliga vana:3 Brukar säga "Va" fast man har hört vad dem har sagt
Snowflake
18-09-2007, 16:43
Dåliga vana 1: Sjunger alltid i dushen hemma
Dåliga vana 2: Biter på naglarna
Dåliga vana:3 Brukar säga "Va" fast man har hört vad dem har sagt
lägg till att du går i sömnen så är det bra sen :D
Det var en period för, tja, kanske 5 år sedan nu när jag faktiskt spelade Tibia när jag och min dåvarande bästa kompis sa xd irl efter i princip varje mening. Ja, vi var sjukt irriterande och hade jag träffat oss nu hade jag velat döda oss.
Sade han verkligen "xd"? haha, det är ju värre än folk som säger LOL hela tiden.
Redscreen
18-09-2007, 18:24
Sade han verkligen "xd"? haha, det är ju värre än folk som säger LOL hela tiden.
Påminner mig om min kompis Patrik.
Fast ett snäpp värre, han säger: LOL, OMG,LMFAO, V F (istället för varför). Och många många fler!
en till: ROFL
Xompa <3
19-09-2007, 08:52
En dålig vana som jag har är att jag sitter och tuggar på insidan av min kind haha, fattar inte varför jag gör det :o
jag biter på mina naglar :/
Biter på naglarna och ställer tillbaka t.e.x mjölkpaketet även om det är tomt, och förr när jag sagt ex. hej jag heter andy så efter jag har sagt det så sa jag alltid hej jag heter andy tyst för mig , mamma höll på att bli tokig av detta
Brukar också säga saker tyst för mig själv, särskilt om jag är trött xd
Kom på ett par saker till, när jag lyssnar på rock musik ( händer inte ofta ) så försöker jag härma trummorna med händerna, ser FÖRJÄVLIGT ut men är en vana, haha.
Sen så när jag lyssnar på hiphop / r&b ( Som jag gör 24/7 ) så försöker jag beatboxa med basen i låtarna ( jag KAN ej beatboxa ), så det blir också en liten vana:)
Knäcker fingrarna......................................... ................ Hm, kommer inte på något mer just nu.
Säger även lol IRL, inte så ofta men ändå.
KristalleN
19-09-2007, 21:43
Förr när jag gick i skolan, så la jag alltid ner mina pennor i fickan, så fick jag med pennorna hem, sen hade jag ingen kvar i skolan. Och lärarna va ju inte alltid snälla och låna en penna
Haha det känner jag igen och sen så är jag beroende av att ta whiteboard pennor av lärarna så har typ 50 tal
Banan Gangstern
19-09-2007, 21:52
Haha det känner jag igen och sen så är jag beroende av att ta whiteboard pennor av lärarna så har typ 50 tal
Gör jag alltid.
Karelazi
19-09-2007, 21:53
Finner mig ofta trummandes med händerna när jag lyssnar på metal när jag t.ex. sitter på tåget. Kanske beror på att jag har lirat trummor förut. :cool:
Biter/tuggar alltid på ngt när jag sitter vid datorn. <tuggar på ett batteri nu>
Biter på naglarna.
Trycker på ESC av ren reflex när jag skriver på msn, haha.
Ol'Kladd
19-09-2007, 23:08
Hahaha, där känner man igen sig!
Inlägg med citat utan något mer är inte uppskattat.
Kapten Usopp
20-09-2007, 05:41
@Lotta, var det inte emot reglerna att bara citera utan att skriva något ? :)
Det går bättre att rapportera inlägg än att skriva om dem.
Redscreen
20-09-2007, 19:23
Biter/tuggar alltid på ngt när jag sitter vid datorn. <tuggar på ett batteri nu>
Biter på naglarna.
Detdär med ESC känner jag igen, så jävla frustrerande när man ser ett meddelande kommer men innan man hinner ens se första bokstaven så säger det klick och fönstret försvinner.
Biter på naglarna.
Detdär med ESC känner jag igen, så jävla frustrerande när man ser ett meddelande kommer men innan man hinner ens se första bokstaven så säger det klick och fönstret försvinner.
haha joo så gör jag också.
en annan dålig vana är att jag alltid tuggar sönder korkar,mamma säger att hag borde skaffa tutte istället :happy:
Tuggar av plasten på använda batteri, säger Vad sa du? fast att jag hör, biter på naglarna, glömmer pennan i byxorna efter skolan, och för några år sen stampade jag alltid med foten när jag skulle berätta något för klasskamrater men det har försvunnit. :)
Freddieb
20-09-2007, 19:59
Jag har en skit jobbig vana är att jag sitter o räknar orden på texten på tv:n tror jag har kommit upp till 100'000 totalt :(
Jag har en skit jobbig vana är att jag sitter o räknar orden på texten på tv:n tror jag har kommit upp till 100'000 totalt :(
Seriöst? ORKA!
Freddieb
20-09-2007, 21:00
Helt seriöst jag räknar till 100 sen börjar jag om , Reward till mig för sjukaste vanan?
Redscreen
22-09-2007, 13:35
DISKUTION!!
Får väl inleda diskutionen genom att välja ämne.
Jag väljer ämnena: Varför får man dåliga vanor och varför är vissa dåliga vanor mer vanliga än andra?
Självklart kan man forstätta att posta sina dåliga vanor också!
Tror när man är nervös vill man typ avvärja det..
Fast jag är inte nervös i dessa fall så vete fan...
Sen, något att göra :S
Helt seriöst jag räknar till 100 sen börjar jag om , Reward till mig för sjukaste vanan?
:happy:!!Grattis till Biffzor för sjukaste vanan!!:happy:
Jag skakar alltid på bena, trummar på bordet, gör en stefan holm drar handen igenom håret :P
en annan dålig vana är att jag alltid måste ta bort batteri luckan på alla fjärrkontroller.
Latexfarbror
22-09-2007, 16:04
Spelar allt för mycket datorspel..
Biter/river på naglarna, skinnet.
Dålig vana jag kollar konstant på telefonen mobilen, (för jag tror jag har RÅKAT ringa nån) å ofta när jag sover så tar jag ut batteriet ur mobilen satt jag ä säker på att jag inte kan råka ringa nån ÄVEN om den är avstängd :angel:
Jag måste alltid blöta ner händerna när jag nuddar grus elr not sånt för ja hatar att ble smutsig ;)
pallar snart ej med det kanske skulle amputera mina händer xD
Jag brukar alltid, om jag pratar med något så brukar man ju kolla in den andra personen i ögonen, eller kolla på något objekt i bakrunden. Men i mitt fall så kollar jag in i ögonen, sen glider alltid blicken ner till personens munn och tänder, det är skit jobbigt. Annars så ska jag alltid tugga på något, kolla på mobilen när jag går i trappor, torkar mig i mungiporna när jag har ätit köttfärs (och då torkar jag hårt, har haft sår där flera gånger), lyssnar alltid på samma låtar på datorn, slänger med luggen även fast jag är väldigt korthårig nu, öppnar alltid batterilucken på fjärrkontrollen och massor med annat.
Börjar bli lite jobbigt med alla dessa konstiga och helt onödiga vanor. :rolleyes:
Gör jag också, hoppas på att den ska vara full när jag kommer tillbaka.
Biter på naglarna och på morgonen går jag upp äter, fixar ordning mig sen sover jag tills 10 min kvar till skolan :D
blåser på glöden preics när jag tänt ciggen
ruffsar till håret när jag tagit av kepsen
knäpper med fingrarna när jag duschar
glömmer alltid mammas födelsedag
:angel: :angel:
''ruffsar till håret när jag tagit av kepsen''
Det skulle inte jag kalla för någon dålig ovana, det behövs om man inte vill ha håret helt platt och allmänt cp ^^
jag gör samma sak
Kapten Usopp
27-09-2007, 11:36
Tar alltid på joging byxor eller har bara kallingar efter skolan (hemma då)
Biter på naglarna/tummarna X_X
Knäcker fingrarna
Säger alltid Va? fast jag hörde vad personen sa.
Säger "jag" ochså ofta, te.x.:
Kompis: Marcus, spelar du WoW?
Jag: Jag?
Kompis: Ja
Jag: Nej
Så ni fattar XD har nog fler men kommer inte på alla just nu X'd
Att jag ALLTiD tar upp mobil och spelar istället för att jobba på lektionerna
Biter på naglarna.
Haa Haa, du biter inte bara på naglarna du säga va innan du säger något , sj så sär jag också vad sa du? färst jag hörde
:(
Är ganska lätt irriterad.
Dricker för mkt cola.
Äter för mkt chips.
Slösar för mkt pengar.
För mkt skräpmat.
Måste peta på det mesta.
Bengtsson
27-09-2007, 22:24
Tar alltid på joging byxor eller har bara kallingar efter skolan (hemma då)
Hade jag kunnat skulle jag gå naken hemma mest hela tiden. Dock känns det inte så passande när man fortfarande bor hemma.
Får vänta tills jag skaffar mig något eget. Tålamod är bra att ha.
Cirtaboy
28-09-2007, 04:00
Inga dåliga vanor här ;)
Trucido tu
28-09-2007, 13:25
är snus en dålig vana ? <.<
Isåfall har jag en :)
Caretaker
28-09-2007, 14:07
Biter på naglarna.
Haa Haa, du biter inte bara på naglarna du säga va innan du säger något , sj så sär jag också vad sa du? färst jag hörde
Du får inte sitta och lira duyens psp på svenska lektionerna mer. Du måste lyssna en aning mer på läraren! :mad:
imported_Roon_pon
03-10-2007, 07:44
säger med : vad sa du ? ändå om jag hör xD......diskar inte så ofta heller :P
fåsenu.. dåliga vanor vare..
knäcker fingrarna (börjar sluta med det :P)
knäcker nacke och ryg med...
i skolan när läraren säger att jag ska svara på en fråga så låter det oftast såhär:
läraren: Zebastian, vill du svara på denna frågan?
jag: va? öh hej! oj jaha frågan.. öhmm...
sen så brukar jag prata med mig själv och det stör sig nästan alla på för dom tror jag pratar med dom :P
jag skriver ofta vad jag tänker t.ex på matten : En cyckel kostar x antal kronor också.. svaret blir då: den förbannade cykeln kostar: si o så mycket.
usch.. jag har ett par till men dom orkar jag inte skriva :P
Trading_Monk
03-10-2007, 19:57
Knäcka fingrarna
Knäcka nacken
Knäcka fot+arm+rygg
:happy:
Edit: hitta på fler medans jag kolla på era svar ^^
bita mig i underläppen
bita mig i tungan tills det rinner blod, sen fortsätter när de slutat blöda
"vila ögonen" på morgonen innan jag ska till skolan.....kanske kommer lite sent ibland :rolleyes:
göra lakrits spår varje gång jag står still med moppen, däcken slits som fan, har inte lust och köpa nya om dom jag har går sönder >.<
Ehm, knäcker fingrarna, klöser på sårskorpor, aldrig läser läxor i tid.
måste alltid äta något annars får jag spel :o
vBulletin® v3.7.4, Copyright ©2000-2009, Jelsoft Enterprises Ltd.