PDA

View Full Version : Veckans tråd (v41)

Ola Magnell
08-10-2006, 23:18
Det har kommit lite nya regler för Allmänt Snack nu, bland annat för forumlekar. Jag har även tagit mig friheten till att förstöra tävlingen om att göra Veckans Tråd först. Ni kanske undrar varför, svaren och information hittar ni här (http://www.tibianordic.com/forum/viewtopic.php?id=18). En annan anledning är för att det ska sluta skapas fem veckans tråd varje vecka. Från och med nu skapas veckans tråd av en moderator.

Denna vecka ska jag kika på massvis med föreläsningar, känns rätt kasst faktiskt. Men jag överlever nog även det. Det visas som tur var lite landskamper vilket kan bli spännande.

Cheers

Ralph
08-10-2006, 23:20
Jag var dålig på att läsa Olas riktlinjer och får därför skriva mitt inlägg i en "riktig" veckans tråd :).

Jag citerar:
Nej nu jävlar. Jag skulle gå och ta mig en dusch såhär på kvällssidan. Så jag tog lugnt upp min handduk för att upptäcka att den fetaste geting jag sett legat på lur därinne. Han sticker mig i handflatan och efter att ha viftat bort den värsta smärtan går jag och hämtar flugsmällan, dödar den jäveln och spolar ner den i toaletten. Fyfan för svensk höst -.-

Pepparkaks Sorceren
08-10-2006, 23:21
men det e ju orättvist nu :cries: aja strunt samma. Ola fixa en regel som gör så att alla mods bara får göra veckans tråd, vart lite knas den här veckan :)

Ola Magnell
08-10-2006, 23:23
Det är ingen fara att ni missade regeln, den kom precis upp. Det var Lotta som pressade mig och vips så fick bara vissa göra veckans tråd. Dock är det ganska praktiskt då många läser det första inlägget, så man kan informera om det ena och andra.

Pepparkaks Sorceren
08-10-2006, 23:25
Bra gjort min lille pöjk :>

bb
09-10-2006, 07:24
Johej! Sjuk idag så blir nog rätt mycket tibia :rolleyes:
Tråkigt i längden :P Men har inget annat att göra.
:*

Miwna
09-10-2006, 07:42
Fy fan vad elack Ola är :cries:

Berra
09-10-2006, 07:49
Ne fy fan feber och svullen hals IGEN, det är andra gången på två veckor :|
Har aldrig varit såhär innan, brukar ju typ va sjuk 2 ggr om året =|

Tartin
09-10-2006, 07:55
Onsdag samt torsdag kommer jag att befinna mig i Göteborg på en kurs i säljteknik. Ska bli spännande!

Miwna
09-10-2006, 08:18
Ett tips till er som inte orkar med skolan (inkl. jag), tänk på att det bara är 2 veckor kvar till höstlovet :)

Soedor
09-10-2006, 08:52
är sjuk och har feber idag :(

Redmark
09-10-2006, 12:14
Ett tips till er som inte orkar med skolan (inkl. jag), tänk på att det bara är 2 veckor kvar till höstlovet :)
JAAAAAAAAAAA!!!!!!!! WIE

Agi
09-10-2006, 12:18
Wohopp? :)
Någon som läste Frankrikes tränares bortförklaring till förlusten mot Skottland? :D

"Jag gillade inte bollpojkarnas attityd. Hade de gett bollen lite snabbare hade vi haft en helt annan matchbild."

Kommer inte ihåg exakt men ungefär sådär ^.^

Arca
09-10-2006, 14:57
Tre för mig, om man räknar med denna vecka.

Redmark
09-10-2006, 14:58
Ola:

Vad hette sidan där man kunde se hur snabb man var inom knapptryck per sekund, du hade skapat en tråd om det på sweforumet förr.

Rullis
09-10-2006, 15:31
Onsdag samt torsdag kommer jag att befinna mig i Göteborg på en kurs i säljteknik. Ska bli spännande!
Vart? VART?

Jag kmr

Ambalrith
09-10-2006, 15:39
Blir mycket skolarbete denna veckan, sen såklart några dagar blir det att leka med flickvännen.

Granberg
09-10-2006, 15:49
Själv så har jag prov i italienska, företagsekonomi, intrenationell ekonomi och naturkunskap. Inte mycket tid övers till annat dvs.

Mange
09-10-2006, 15:51
skola, skola, skola. Vad annars?

Vito
09-10-2006, 15:55
vår skola blev bombhotad idag, men inte fan får man inställt >.<
Men veckan ser väl ut som vanligt... skola o sen typ 4 träningar o match på lördag :D

Mazterr
09-10-2006, 15:57
Verkligen! Sen lär dom gick att dansa på borden. Mycket spännande

OT. jävla feber =) orka, smakar blod när jag hostar..... vintern kommer, känner de på mej

Sickan
09-10-2006, 16:01
Äre sant :O? Fan va skönt isf.

Pajolle
09-10-2006, 16:05
Tre för mig, om man räknar med denna vecka.
Mhm, för mig med.
2 prov och en stor uppsats ska vara avklarat innan.
:rolleyes:

Ambalrith
09-10-2006, 16:55
Själv så har jag prov i italienska, företagsekonomi, intrenationell ekonomi och naturkunskap. Inte mycket tid övers till annat dvs.
Jag skulle gissa att du går samhäll ekonomi? Råkar läsa samma ämnen som jag (Dock har jag spanska inte italienska)

Granberg
09-10-2006, 17:31
Jag skulle gissa att du går samhäll ekonomi? Råkar läsa samma ämnen som jag (Dock har jag spanska inte italienska)
Så sant.
Andra året?

Internationell*

Ambalrith
09-10-2006, 17:57
Så sant.
Andra året?

Internationell*
Precis, andra året. Första året var riktigt soft. Man kunde bara glida omkring och ändå få ett MVG, ett par VGn och resten G. Nu däremot behöver jag plugga lite, och eftersom jag inte är så studiemotiverad så är det lite hårt. Däremot så är det mycket trevligare än de pratade om i början..
"Man kommer behöva plugga 1 timme varje dag för att klara av denna linjen" - Anders Milurp, rektor på Erik Dahlbergsgymnasiet.
Pluggade en timme totalt förra året ;)
Läser även ni Svenska B på 1½ år?

Rullis
09-10-2006, 18:04
Musikprov imorn ;o :mad: :lol: :P

Disasterpiece
09-10-2006, 18:09
Nu är jag jäkligt nyfiken på vad som är fel och om det kan fixas.
http://img60.imageshack.us/img60/7223/eeks3.th.jpg (http://img60.imageshack.us/my.php?image=eeks3.jpg)

Hjälp uppskattas.

Granberg
09-10-2006, 18:10
Ja, så sant. Pluggar mycket sällan. Men ibland så måste man. På tal om svenska b, ja vi läser det, och fyhelvete så boring skiten är. Litteraturhistoria... vi får läsa skrifter om Tartuff av Moliere å liknande dynga.

Agi
09-10-2006, 18:18
Felet är att spelet är tråkigt. Man tröttnar snabbt :) Du missar inget ;D

Är det tankat eller skiva?

btw, ngn annan än jag som var på plats och såg Allbäck och Elmander trycka in varsitt mål? ;D
Det roligaste var att jag satt på raden under min idrottslärare :P

oooooo-Läraren-oooooo
oooooooo--JAG--oooooo
o = okända snubbs ;D

Disasterpiece
09-10-2006, 18:24
Det är på skiva, kände bara för att spela det.

Redmark
10-10-2006, 08:53
testat att renagöra skivan?

Soedor
10-10-2006, 08:55
På västra ståååå,sjunger vi för aikåååå,vi är sveriges bästa laaag,alla älskar AIKÅÅÅÅÅ

skönt att få vinna över malmö med 5-0!

Miwna
10-10-2006, 09:53
Jahapp, fysikprov i morgon :rolleyes:
Densitet, optik, energi och kraft

Potatis
10-10-2006, 09:57
Jahapp, fysikprov i morgon :rolleyes:
Densitet, optik, energi och kraft
Ibland blir jag bara glad att jag läser varken Fysik eller Kemi ;)

OnT:
Ska dock göra klart min matte breddnings uppgift imorn <suck>

Lotta
10-10-2006, 11:23
Fy fan vad elack Ola är :cries:
Hihi, det är bra när den som utför dåden får skiten. :)
Fast jag tycker Ola är en duktig pojke som lyssnar.

Denna vecka ska jag försöka ta mig till skolan. Det misslyckades idag. Tänkte lägga mig 11, men kom i säng 3. Nya tag imorrn!

Agi
10-10-2006, 14:04
Tre frågor till alla som går på gymansiet och uppåt.
Hur mycket skolkar ni egentligen? xD
Hur ofta gör ni som Lotta gjorde?
Bryr inte era föräldrar om ni skolkar?

Danne Weman
10-10-2006, 15:13
Kanske inte exakt lika ofta som Lotta. Jag brukar sprida mina timmar över en hel vecka. Det är så satans jobbigt att gå till 16.30 två dagar irad, då blir det oftast så att man hoppar de 2 sista lektionerna. Jag brukar väl ligga på ca 15-20 % frånvaro på en månad. Varken mamma eller pappa vet om att jag skolkar och det ska dom ändå från och med söndag skita i eftersom jag blir myndig då.

Edward
10-10-2006, 15:20
Idag var jag på gymnasiemässan. Helt jävla sjukt hur mycket skit det finns.

Blir nog Natur med Matematik Data som inriktning för min del.

Granberg
10-10-2006, 17:32
Kanske inte exakt lika ofta som Lotta. Jag brukar sprida mina timmar över en hel vecka. Det är så satans jobbigt att gå till 16.30 två dagar irad, då blir det oftast så att man hoppar de 2 sista lektionerna. Jag brukar väl ligga på ca 15-20 % frånvaro på en månad. Varken mamma eller pappa vet om att jag skolkar och det ska dom ändå från och med söndag skita i eftersom jag blir myndig då.
Om jag skolkar så sjukanmäler jag mig på internet. På så sätt så får jag bara giltig frånvaro.

Lotta
10-10-2006, 17:48
Jag har ingen koll på min frånvaro, men jag sjukanmäler det metsa. Dock är det bara brist på karaktär från min sida. I måndags sa jag till och med till mig själv att jag skulle gå hela veckan. Så skiter det sig redan andra dagen.
Mina föräldrar har väl inte så bra koll kanske, de vet att jag är borta mycket, men inte hur mycket.
Dessutom har jag inte märkt någon skillnad på deras agerande från när jag var 17 och nu. Farsan brukar bara säga att om man har åtagit sig att gå på gymnasiet så ska man gå. Jag försöker intala mig själv att det ska bli bättring, men det finns så mycket annat än skolan som känns mer intressant. Att sova till exempel. Ska nog kunna reda ut skolan till slut ändå.

Slusker Svensson
10-10-2006, 17:51
Lotta som verkar vara en sådan vettig liten flicka... Hmm... Hon får ta sig i kragen och gå i plugget.
Jag kan hjälpa henne.

Är det bara lotta själv som får prata om henne i tredje person? :/

Lotta
10-10-2006, 17:54
Nej, det tror hon då rakt inte. Förresten kan man vara en vettig flicka utan att orka gå till plugget jämt :(
Bara ett ämne jag inte klarat än så länge. Har fortfarande 150 ig poäng till godo :rolleyes:

Slusker Svensson
10-10-2006, 18:08
Lotta är en duktig skoflicka trots allt :)

I veckan ska jag softa lädret, istället för att softa järnet då, som alla andra.
Blir nog en del tibia eftersom att det är RELATIVT lugnt med läxor just nu...
Vi får se... Annars inget speciellt.

Huj

Dirk Diggler
10-10-2006, 18:23
öh.. Finns det någon liten filur här som är en höjdare i biologi?
Harkvar lite från förra årets termin så jag fick inlämingsuppgifter. :|

Frågan lyder; "Vilket var det första ryggradsdjuret på land? Berätta även kort om det". (Något i den stilen)
Kanske inte så svårt man mjag kan de då inte. >.<

Agi
10-10-2006, 18:23
Ni är konstiga :P
Vad säger lärarna då? De bryr sig inte?
Har aldrig skolkat och kommer nog inte att göra det heller (Kommer säkert låta helt annorlunda när jag blir äldre)
Jag drar mig upp till skolan 8.10 varje dag (har inte kommit sent någonsin :cool: ) och slutar 16.00 två dagar, 14.30 två dagar och 13.40 på Fredagar :)

Ralph
10-10-2006, 18:37
Lärarna säger "Gymnasiet är helt valfritt så det är bara att gå om ni inte vill vara här". Så ids man inte så går man inte, svårare är det inte.

Danne Weman
10-10-2006, 18:43
Om jag skolkar så sjukanmäler jag mig på internet. På så sätt så får jag bara giltig frånvaro.
Vi kan inte anmäla på internet och man får bara ringa in sig själv när man är 18 år på våran skola.

Lotta
10-10-2006, 19:25

Frågan lyder; "Vilket var det första ryggradsdjuret på land? Berätta även kort om det". (Något i den stilen)
Jag vet inte om de menar den fyrbenta fisken, det är i alla fall vad jag känner till. Letade lite på google och hittade en artikel om den http://info.uu.se/press.nsf/pm/fyrbenta.fisken.id60D.html

Granberg
10-10-2006, 19:33
Ni är konstiga :P
Vad säger lärarna då? De bryr sig inte?
Har aldrig skolkat och kommer nog inte att göra det heller (Kommer säkert låta helt annorlunda när jag blir äldre)
Jag drar mig upp till skolan 8.10 varje dag (har inte kommit sent någonsin :cool: ) och slutar 16.00 två dagar, 14.30 två dagar och 13.40 på Fredagar :)
Med det schemat är det inga problem att låta bli skolk.

Jag kliver upp 7 varje morgon, för att sedan pendla med bussar i någon timme. Börjar skolan 8.20 varje dag utan undantag. Går till 16.00 varje dag förutom fredagar då jag går till 16.50. Har heller inga raster mer än 10 minuter bortsett från lunchen. Sen så går bussen jag ska hem med inte före 5, så jag e sällan hemma före kl 6. Då är maten kall och jag e trött. 3 koppar kaffe så klarar man att göra eventuella läxor, sen blire att sitta uppe och glo på tv eller datorn på tok för länge. Osv...

Spinnix
10-10-2006, 19:37
Vilken linje går du?

Agi
10-10-2006, 19:39
@Granberg
Jag förstår dig...
SKOLKA SOM FAN! xD
Galna skoldagar. Vilket gymnasie? (så jag vet vilket jag inte ska välja)

Granberg
10-10-2006, 19:46
@Granberg
Jag förstår dig...
SKOLKA SOM FAN! xD
Galna skoldagar. Vilket gymnasie? (så jag vet vilket jag inte ska välja)
Jag går andra året på samhällsvetenskapliga linjen. Men det är inte linjen i sig som är cp, det är mina tillval som jag klantigt nog prickade in samma termin. Nästa termin läser jag mycket färre ämnen på grund av att jag läser av dom nu.

Linjen i övrigt är skitbra, sam är en jävligt bred linje utan att förjupa sig så speciellt i matte eller nåt naturkunskapsämne. Vilket e soft.

Agi
10-10-2006, 19:47
Vill gå John Bauer eller Matte Data inriktning :P

Dirk Diggler
10-10-2006, 20:00

Jag vet inte om de menar den fyrbenta fisken, det är i alla fall vad jag känner till. Letade lite på google och hittade en artikel om den http://info.uu.se/press.nsf/pm/fyrbenta.fisken.id60D.html
Jao tack, tror jag tar och skriver det. ^^
Hittade en sida där man kunde lägga upp skolarbeten och läsa andras om man inte orkade skriva egna ig saker, stod att det fanns ett forum där som jag tänkte skriva i, men jag hittade inget så jag skicka ett mail som dom inte vill svara på.
Om någon vill ha sidan för att hitta skolarbeten själv så var adressen ;
http://www.mimersbrunn.se/

Ralph
10-10-2006, 21:05
@Dirk, det finns även http://www.mvgplus.com/
@Granberg går du minerva eller?

Granberg
10-10-2006, 21:59
@Granberg går du minerva eller?
ne Östra.

Redmark
11-10-2006, 11:27
Ingen ide att glida in på den sidan. Den är lika känd som aftonbladet.se för lärare som elever.

http://www.youtube.com/watch?v=jcOOOebe7fs

:O hon kan verkligen sjunga

Edward
11-10-2006, 14:41
Ingen ide att glida in på den sidan. Den är lika känd som aftonbladet.se för lärare som elever.
Aa, jävligt lätt för lärare att genomskåda sådana arbeten.

Ambalrith
11-10-2006, 15:10

Jao tack, tror jag tar och skriver det. ^^
Hittade en sida där man kunde lägga upp skolarbeten och läsa andras om man inte orkade skriva egna ig saker, stod att det fanns ett forum där som jag tänkte skriva i, men jag hittade inget så jag skicka ett mail som dom inte vill svara på.
Om någon vill ha sidan för att hitta skolarbeten själv så var adressen ;
http://www.mimersbrunn.se/
mimersbrunn är emot fusk så finns en mycket smidig sök funktion för lärare att använda om dom misstänker att elever har snott arbeten där ifrån så att använda mimersbrunn är lika drygt som att använda mvg+

Lotta
11-10-2006, 16:24
Fick min frånvarorapport från vecka 37-40. Jag förstår inte hur folk lyckas gå till skolan och få 100 % närvaro. Jag tycker jag är där massor, men hade ändå 60 % frånvaro. Går jag inte på alla lektioner nästa vecka blir det tydligen snack med rektor, kurator, mentor och läkare. Illa illa.

Agi
11-10-2006, 16:27
Jag trodde Lotta var en ordentlig flicka ;(

Men så länge man har bra betyg borde de inte bry sig?

Lotta
11-10-2006, 16:35
Njä, tyvärr gör väl folk det ändå. Ett bra exempel på varför man blir så förbannat trött på min klass kan jag ta från idag. Enligt mitt frånvaropapper (som jag för övrigt inte litar alls på. Jag hade minsann fått frånvaro från inställda lektioner. Vet inte om de tänkt sig att man ska vara där när det inte är lektion) så har jag missat de tre senaste veckorna med naturkunskap. Jag var där idag, och de gick igenom samma sak som de gick igenom fyra veckor tidigare. Till råka på allt gick de igenom det två gånger på samma lektion, en gång med vardera lärare. Man blir mentalt störd i klassen, vars övriga medlemmar behöver 12 lektionstimmar för att förstå simpla alkaler.

Keff
11-10-2006, 19:29
Idag. En kvick dag i den underbara (http://vet.hut.nu/?id=13) skolan, jag kom hem och tog mig ett mål mat och somnade i soffan.

Slapp dag, lite för slapp. Inatt ska jag plugga spanska.

blablabla... Kan inte skriva nu. Ciao !

Prowler
11-10-2006, 22:05
Någon som vet hur bra "analys programmet" är?
Altså, analys prylen är att man skickar sitt skolarbete till en viss adress som sedan på något sätt kollar igenom om man har fuskat eller något liknande.
Hur bra funkar det? Nu råkar jag ha tagit arbetet från internet men skrivit om de regält, åker jag fast eller slinkar jag igenom? xD

Keff
11-10-2006, 22:17
Det får du se. Inte bra att koppa !

Kewl Chill
12-10-2006, 07:02
Var på Brasse-Matchen i förrgår. Skön stämning.

Gud vad gött vi klarade Island ;)

Soedor
12-10-2006, 09:03
har vart sjuk en hel vecka snart,börjar bli tråkigt :(
och sen ska mitt hockey lag på träningsläger till arvidsjaur på fredag,så jag hoppas att jag hinner bli frisk!

Miwna
12-10-2006, 10:45
Bara en dag till, sen är det fredag :rolleyes:

Det känns som om jag kommer få IG på fysikprovet :(

CS på persondatorer-lektionen idag

Redmark
12-10-2006, 13:39
Nya modemet kom igår, öppna det idag. vad ser man? jo detta:
http://i9.tinypic.com/34rdv1l.jpg

Lotta
12-10-2006, 13:55
Någon som vet hur bra "analys programmet" är?
Altså, analys prylen är att man skickar sitt skolarbete till en viss adress som sedan på något sätt kollar igenom om man har fuskat eller något liknande.
Hur bra funkar det? Nu råkar jag ha tagit arbetet från internet men skrivit om de regält, åker jag fast eller slinkar jag igenom? xD
Du kan ju sätta dit fotnoter. Det är helt okej. Du skriver den fakta om saken du vet, som är allmänt bekräftade. Sedan sätter du fotnot på de fakta du lånar någonstans.

Psygabber
12-10-2006, 13:59
Nya modemet kom igår, öppna det idag. vad ser man? jo detta:
http://i9.tinypic.com/34rdv1l.jpg
Ajaj, skicka tillbaka eller klaga?

Redmark
12-10-2006, 14:17
Ajaj, skicka tillbaka eller klaga?
Besviken blir man. När dom inte vet hur man snurrar in en kabel. värsta nabbsen :)

Alltid lika kul att få en ny nätverkskabel, men har några nya oanvända hemma. Så det är lungt ändå

Fass
12-10-2006, 16:01
Någon som vet när 24 börjar?

Agi
12-10-2006, 16:47
klockan 00.00? Eller kanske 24.00?

Redmark
12-10-2006, 17:01
Det är TV-Serien 24 han pratar om :rolleyes:

Rullis
12-10-2006, 17:52
HAHAHAHA GARVADE IHJÄL MIG

Sötnos
12-10-2006, 17:55
NOE! GARVA BARA HALFT IHJÄL DIG! (Garvar trekvarts ihjäl sig)

Redmark
12-10-2006, 18:14
så 'roflpimp' på er ;)

Rullis
12-10-2006, 18:33
så 'roflpimp' på er ;)
Nej jag kör inte pimp hatten på tibia, jag kör paladin outfit :cool: :cool:

Agi
12-10-2006, 18:41
Du tror inte jag förstod det? -.-'

Lotta
12-10-2006, 18:53
Hatar att somna på soffan. Ska visst ha prov och redovisning imorrn. Jag vill inte. Min skrivare har slut på bläck också, bra timing. Har inte skrivit någon redovisning, får bli en improvisation. Det är vad jag tolkar utifrån min strejkande skrivare i alla fall.

Fass
12-10-2006, 18:57
Räätard :'(

NÄR BÖRJAR TV-SERIEN 24?!

Redmark
12-10-2006, 21:11
Hatar att somna på soffan. Ska visst ha prov och redovisning imorrn. Jag vill inte. Min skrivare har slut på bläck också, bra timing. Har inte skrivit någon redovisning, får bli en improvisation. Det är vad jag tolkar utifrån min strejkande skrivare i alla fall.
Skriv på papper?

Jo? :rolleyes:

Lotta
12-10-2006, 21:57
Haha, papper? Hade förträngt att man kunde skriva för hand.
Har gjort en liten berättelse nu som jag ska dra imorgon i alla fall. Kan det mesta utantill, fast skrev ut den med färgpatronen istället.
Dags att lägga sig i sängen och plugga lite till provet imorgon nu. 'Night.

Rullis
12-10-2006, 22:07
Lotta, så det blir inte att du ligger i sängen o glor på tv till kl 03.00 då? xD

Keff
12-10-2006, 22:25
Har prov om ca 10 timmar. Måste nog plugga ! Ciao

fyrk0
12-10-2006, 22:57
Vart lite sent svar på veckans tråd, men under veckan har jag lirat tibia, cs och pluggat inför en tenta jag hade idag. Får väl se hur det gick men känner att det inte gick sådär jättebra... i helgen ska jag slutföra en inlämningsuppgift i excel och word. Så mycket kul blir det inte.

Hoppas ni får en trevlig helg.

Tartin
13-10-2006, 07:02
Kom hem från en konferens i Göteborg igår kväll, nu ska jag dra mig iväg till ett möte med Samsung och känna lite på deras kommande mobiltelefoner. I helgen ska jag sova (äntligen!).

Älgfan
13-10-2006, 07:27
Sover gör man i skolan =)

Redmark
13-10-2006, 11:16
Älgen:
Sova kan man göra när man är död ;)

Tartin:
Jag vill byta mitt namn, vad behöver du :(

Lotta
13-10-2006, 13:25
Hah, jag gick upp klockan 7 och tog första bussen för att på på GYMPAN. När jag dessutom är ensam hemma. Det ni!
Det gick bra på redovisningen och provet.

Agi
13-10-2006, 13:53
Kemiprov idag. Jag hatar kemi.

Missade typ en fråga :(
Man skulle rita upp en syreatom typ

Redmark
13-10-2006, 14:37
Hah, jag gick upp klockan 7 och tog första bussen för att på på GYMPAN. När jag dessutom är ensam hemma. Det ni!
Det gick bra på redovisningen och provet.
Gött det ;)

Lotta
13-10-2006, 16:52

Om du hade gått den högstadieskola jag gick hade det varit en svår fråga att missa. Fy vad vi ältade de där atomerna, ritade hur många som helst. Kemi på högstadienivå var jättekul. Det är fortfarande ganska kul, när man slipper min klass. Men var det bara en fråga du missade borde det väl gått bra?

Jack Sparrow
13-10-2006, 17:22
Min vecka har varit skön, relativit lustig och extremt härlig!

Gått från halv 9 till i princip halv 11 varje dag. I torsdags somnade jag på tåget och vaknade upp i Upplands Väsby. Missade första lektionen.

Tordags hade vi oxå match, vi fortsätter att vinna, seger då med 8-1! :)
http://img163.imageshack.us/img163/8546/mentittagg5.jpg (http://imageshack.us)

Nu är det helg, idag ska jag ut å ha skoj med polarna, imorn träning och på söndag ska jag till Nyköping och krossa hockey-töntarna där.

Agi
13-10-2006, 18:52

Om du hade gått den högstadieskola jag gick hade det varit en svår fråga att missa. Fy vad vi ältade de där atomerna, ritade hur många som helst. Kemi på högstadienivå var jättekul. Det är fortfarande ganska kul, när man slipper min klass. Men var det bara en fråga du missade borde det väl gått bra?
Skrev också fel på reaktionsformeln för vatten :P Något som jag verkligen borde kunnat :/

skrev: H + O2 -> H2O
:/

Gick dåligt som fan xD
Och provet i religion gick åt skogen det oxå :) Blandade ihop sakramenten i katolska och ortodoxa kyrkan ;/

Mange
13-10-2006, 18:57

Skrev också fel på reaktionsformeln för vatten :P Något som jag verkligen borde kunnat :/

skrev: H + O2 -> H2O
:/

Gick dåligt som fan xD
Och provet i religion gick åt skogen det oxå :) Blandade ihop sakramenten i katolska och ortodoxa kyrkan ;/
Har prov nästa vecka i Kemi, det du hade problem med är det vi ska ha prov på. Går i ettan på gymnasiet, så och det är jävligt mycket att plugga, 4 kapitel i en bok, motsvarar ca 90 sidor. Men jag kan det ganska bra, så det är nog ingen fara. Kommer nog vara experta på dessa Molekyl och jonföreningar och allt annat smått och gott

Agi
13-10-2006, 19:20
Du skojar? :P Jag går fan i sjuan xD

påven
13-10-2006, 19:37
blabla.
Vilken division spelar erat lag i? Undrar bara av ren nyfikenhet :)

Arca
13-10-2006, 20:54

Bara för att man missar att svara på en fråga behöver det inte gå bra. Har en kompis som gjorde ett franskprov, efteråt frågade jag honom hur det gick, han sa : 'Skitbra, jag svarade på alla frågor. Kommer att få Mvg'
Vad tror ni han fick? IG... Ajdå :P
Hade svenskprov idag (Språkhistoria) , det kändes jättebra, hur nöjd som helst!

Shino
13-10-2006, 21:02
Well, är tillbaka från ett läger med hela skolan. Vart skönt en vecka utan plugg och på måndag behöver jag inte göra något, vi har studiedag :>

Jack Sparrow
13-10-2006, 21:41
blabla.
Vilken division spelar erat lag i? Undrar bara av ren nyfikenhet :)
J18 Elit Östra

Älgfan
14-10-2006, 12:41
Well, är tillbaka från ett läger med hela skolan. Vart skönt en vecka utan plugg och på måndag behöver jag inte göra något, vi har studiedag :>
Jag har med stuidedag på måndag :>

Psygabber
14-10-2006, 13:59
Jag har med stuidedag på måndag :>
Låt mig gissa, du går i Falkbergsskolan eller Tullingeberg?

Agi
14-10-2006, 14:33
Han går i falkberg xP

Hur visste du det? :P

Gabriel
14-10-2006, 18:38
Nån mer än mig som va på matchen idag? Aik - Helsingborg

Jävligt skön match!

Metallica
14-10-2006, 23:26
va inte där men tkr det va skönt att aik släppte in målet så de ba fick en pinne me sig idag :)
bajen kmr snart!!! ;>

Hammarbyare tills jag dör~

Gabriel
15-10-2006, 08:05
va inte där men tkr det va skönt att aik släppte in målet så de ba fick en pinne me sig idag :)
bajen kmr snart!!! ;>

Tror du själv på vad du säger?

AIK!

Metallica
15-10-2006, 09:50
bajen kmr snart!!! ;>

AIK!
Inte riktigt, men alltid kul å reta AIKare samt djurgårdare.

Agi
15-10-2006, 09:51
Bajen suuuuuuuuuger! xD

Min klasskompis va bollkalle ;)

Men jag "ogillar" Arnefjord...

Gabriel
15-10-2006, 10:53
bajen kmr snart!!! ;>

AIK!
Inte riktigt, men alltid kul å reta AIKare samt djurgårdare.
Ger det dig njutning? Trevligt. Hammarby vinner fortfarande inte.

Å vi e AIK!

Redmark
15-10-2006, 11:53
en tidig innebandymatch på söndagsmorgon 10:00.....

Grödinge SK 7-5 Älvsjö AIK
(2-0, 1-3, 4-2)

Period 1 (2-0):
Vi körde som vi brukade göra, håll i bollen och spela säkert. Vi tog ledningen efter 23sekunder spelade, det andra kom senare in mot 15:e minuten.

Period 2 (1-3):
Som alla andra matcher, vi tänker "(Detta tar vi.. Vi behöver inte kämpa!)"
och vi förlorar närkamper och slarvar med uppspelen. Dom fick in två mål som jag slarva in med att inte täcka mot stolpen osv, samt så höll backarna på att slarva med det mesta, som tex långa passar och bara skjuter iväg bollen till inge-mans-land. Vi tar oss i kragen och får in ett mål i ett PP i 17:e minuten. Men vi blir stressade och släpper in ett mål 1minut kvar av andra.

Period 3 (4-2):
Vi ville verkligen vinna den här matchen och visa nykomlingarna vilka vi är :angel: ... Vi smällde på vid kanterna och får bollen med oss. Men vi fick aldrig in bollen i mål. Den kom på stolpen, ribban eller missa med någon centimeter. Under den tiden var det mycket tjaffs på plan så domarna började tappa humöret på oss och vi fick en utvisning runt mitten av sista.
Jag höll tätt mellan stolparna och vi klarade oss utan ett baklängesmål. I den 13:e minuten, då small det i nätet vid deras mål. Nu leder vi igen, 4-3.
Men vi började bli trötta efter allt slit och tappar markering så nu släpper vi in 2 baklängesmål :( , 4-5.. Nu när vi insåg, vi måste kämpa igenom detta för att vinna. Vi får in ett lottoskott från backplats, 5-5. Senare in i matchen åker en av våra backar ut på en 2+2 utvisning för hårt spel och med en babblande mun. Klockan står nu på 16:28. Det står lika, vad ska vi göra? Vi tog en snabb Timeout och diskuterade på vad som skulle hända när vi får bollen. Vi är här för att vinna. Vi vinner deras frislag efter en slarvpass från dom, en av våran forward springer in mot deras mål och ställer sig för att ta retur. Vi hade turen på våran sida denna period och vi får in ett mål efter ett returskott från bakplats, 6-5. Nu var det bara att kämpa, jag hann inte dricka mitt vatten och kände mig torr i munnen och svettet rann från hela mig ;) "Kom ihåg att vi har en man mindre på plan, dom har PP"! 2 minuter kvar av matchen så får vi en kontring från ett slarvigt spel av Älvsjö AIK. Samma taktik denna gång, vi stressar dom och vi får tag i bollen. Ena backen i laget skjuter upp bollen när en av forwarden springer in mot plan och skjuter ett volleyskott och får in den mot en halvsovande målvakt (tur?), 7-5.. Nu leder vi med två mål. Nu var det bara att kasta eller fjonga iväg bollen när vi får den. Visste vad dom höll på med men dom sköt aldrig. Klockan går snabbt för dom och vi vann tillslut.

//Slut, nu måste jag vila. Är extremt trött ;)

Psygabber
15-10-2006, 12:31
Nån mer än mig som va på matchen idag? Aik - Helsingborg

Jävligt skön match!
Haha, det var nog årets match, någon borde betala snubben som gjorde självmålet.

@Agi:
Jag har en polare som går i 9an i Falkberg som också var ledig.

Arca
15-10-2006, 13:21
Face of Angels: Väldigt bra berättad, grattis! :)

Agi
15-10-2006, 15:32
@Face~
Vad är det för sport det handlar om? :P
Trodde det var hockey men eftersom det står boll över allt blir man lite osäker ;D

Redmark
15-10-2006, 18:02
Innebandy, trodde jag skrev det. men det gjorde jag tydlingen inte :)

Arca
15-10-2006, 18:16
Face: Du är målvakt va?