View Full Version : Om "vocation balancing"
ta en titt här ^^
http://www.erig.net/worldmostxp.php
Dom som vill klaga kan göra det här:
http://forum.tibia.com/forum/?action=thread&threadid=1715178&pagenumber=1
Vafan, inte en mage med bland de 100 bästa :O
Så mycket har jag inte skrattat sedan Alfred Hitchcock gjorde filmen Fåglarna. Men ändå, det är faktiskt rätt skumt att inte en mage finns på topp 100.
Så mycket har jag inte skrattat sedan Alfred Hitchcock gjorde filmen Fåglarna. Men ändå, det är faktiskt rätt skumt att inte en mage finns på topp 100.
För att en level 150 tar väl runt 200-300 pvc ?
Om några dagar så kommer det vara många mage på listan igen.
Banan Gangstern
28-06-2007, 18:55
Mage var overpowrade innan, MEN jag tycker som en kille skrev att 40-50% e för mkt 10-15% hade vart ok. hur som helst så kan mage fortfarande döda monster fortare än knight pally
Mage var overpowrade innan, MEN jag tycker som en kille skrev att 40-50% e för mkt 10-15% hade vart ok. hur som helst så kan mage fortfarande döda monster fortare än knight pally
kostar dock 100ggr mer än va de gör för paladins/knights
Alla knights kommer kunna botta sönder nu..
Banan Gangstern
28-06-2007, 19:14
kostar dock 100ggr mer än va de gör för paladins/knights
Skulle inte kosta så mkt om man huntade samma sega exp som en knight gör. Hunta thornback testat det? 30k i timmen och tråkigare finns inte. Tror du att det är billigt för en 100 ek att hunta bbs, quaras, hydras ? Det är det som är balancing.
Taget från tråd http://forum.tibia.com/forum/?action=thread&threadid=1714453&pagenumber=1
Sektor
Inhabitant of Antica
Profession: Elite Knight
Level: 90
Arcane Master of the Mourngrymn (Angelside)
I have to brag I guess.. 368! with Arcane staff.
Also.. 850 in a combo. (exori gran with 500, and 350 hit)
EDIT/On a monster of course, I dont know on humans, haven't payed attention to try.
Its a joke that a pally buy a bp of power bolts for 12k, 2k shots ,and mages buy for 12k 2 bps sd (from ppl ,not a NPC) and 40 shot, 3 p-bolts do MORE dmg than me with 1 SD, not even fair for old system on sorc dmg, 5 pbolts = 30 gp, SD = 300 gp, thats balancing? and not even talking about assasin stars or knights/pally of my same level ,no comments, its a joke. my sd from 1315 to 600? a joke lol, if call that balancing, you have never played tibia, just win money with it, i Quit.
Jag vet inte direkt om dom lyckades med att balansera de olika voc:sen, utan mer gav knights/pallys det övertag som mages hade haft innan.
Titan Palla
28-06-2007, 19:48
nu blir det att göra en ny pally :D beställa prem med.
Tror faktiskt att Cip kommer förlora en del pengar på denna updaten..
Ja håller då helt o hållet med Thy Digistyle, http://forum.tibia.com/forum/?action=thread&threadid=1715178&pagenumber=3 Frågan är bara om Cip kommer göra något åt dehär :o
Taget från tråd http://forum.tibia.com/forum/?action=thread&threadid=1714453&pagenumber=1
Sektor
Inhabitant of Antica
Profession: Elite Knight
Level: 90
Arcane Master of the Mourngrymn (Angelside)
I have to brag I guess.. 368! with Arcane staff.
Also.. 850 in a combo. (exori gran with 500, and 350 hit)
EDIT/On a monster of course, I dont know on humans, haven't payed attention to try.
Jag e lvl 72, m-lvl 62 och tar 450~ med SD pve
på test så tog en level 140 druid runt 400-500 me sd på demon..utgick från den infon
Även om en Knight kan ta över 300+ med vapen så tar de en genomsnittlig skada på monster såväl som de andra vocationen. Så jag tycker att Cipsoft lyckats ganska väl med balanseringen även om mage slösar mana och knights slår gratis.
Även om en Knight kan ta över 300+ med vapen så tar de en genomsnittlig skada på monster såväl som de andra vocationen. Så jag tycker att Cipsoft lyckats ganska väl med balanseringen även om mage slösar mana och knights slår gratis.
Hur menar du me slösar mana ? med e-vis o de ? Dom måste betala för SD's eller göra runt 10-20 bps..som tar äckligt lång tid. Knights fick högre attack, mages fick mkt mkt lägre, knights har hög hp, mages har låg hp. Dom kunde ju iaf höjt mages hp iaf..
Aandeers
28-06-2007, 20:19
woohooo \o/ Rasty 2 more post to 1700 post : )
Ont: Kan inte fatta inte en enda mage på 100 saken ofattbart förut kryllade bara om dom :/
Hur menar du me slösar mana ? med e-vis o de ? Dom måste betala för SD's eller göra runt 10-20 bps..som tar äckligt lång tid. Knights fick högre attack, mages fick mkt mkt lägre, knights har hög hp, mages har låg hp. Dom kunde ju iaf höjt mages hp iaf..
Du har en poäng där faktiskt :)
Tearjerker
28-06-2007, 21:45
Cip har flyttat över problemet som fanns på knights till mages. Enklaste lösningen som vanligt. På min level, 75, är attackminskningen acceptabel, men inte för högre levlar. Att alla knektar och pallies kan jaga på ställen som mest var för mages förr gör inte saken bättre. Framtiden för mages ser inte ljus ut, men man får göra så gott man kan.
Banan Gangstern
28-06-2007, 21:59
Jo fast förut drog en 130 mage 200k i timmen (med lite waste)
Knight drog 50k i timmen (lite +)
Nu drar mage vette fan 100-120k /h i lvl 130?
Knight drar typ 70k/h
Sen förut dårå på en lvl 150 mage drog man 200k/h med grovt plus (demona, hydra osv)
Medans knight 150 fick nöja sej med dragons dls 70-80k/h med lite plus
Det är en jätte bra balancing helt seriöst.
Knight drar typ 70k/h
Sen förut dårå på en lvl 150 mage drog man 200k/h med grovt plus (demona, hydra osv)
Så kan man också se på de :rolleyes:
Ny "undersökning" som är värd att läsa/titta på enligt mig.
http://forum.tibia.com/forum/?action=thread&threadid=1716980
Det har också blivit skitsvårt att sälja runes efter updaten, inte uhs men Sds, gfbs och explos. Dom har tagit nästan allt från en mage. Först skadan, sen med runesen dvs det kommer bli svårare och tjäna pengar. Så tycker jag iallafall :P
Sverige>Norge
28-06-2007, 22:40
Det finns ingen mage där för att alla är för upptagna med o klaga på sin "låga" dmg för att hinna hunta.
Det finns ingen mage där för att alla är för upptagna med o klaga på sin "låga" dmg för att hinna hunta.
Så du skulle inte klagat om du var level 160 och fått din damage reduced me 40-50% ? Du skulle varit mega glad o allt sånt va ?
Knights kan fortfarande inte heala sig själva med manan...förutom med exura då men man måste fortfarande använda uhs.
kuttbulle
28-06-2007, 23:13
Det har också blivit skitsvårt att sälja runes efter updaten, inte uhs men Sds, gfbs och explos. Dom har tagit nästan allt från en mage. Först skadan, sen med runesen dvs det kommer bli svårare och tjäna pengar. Så tycker jag iallafall :P
sorcerers får iaf pengar för att träna skills,det får inte knights.
och nu klagar du på att man har svårt att sälja runorna.
Var snäll och diskutera inte fuskmedel här, och uppmuntra inte folk att använda det heller. Detta är riktat till både Zoul och Devox.
sorcerers får iaf pengar för att träna skills,det får inte knights.
och nu klagar du på att man har svårt att sälja runorna.
Klagade inte :rolleyes: Sa bara vad jag tyckte.
Ska pga min sorc till 100 iaf:P
@ Alla whinare: Ni kanske har lite rätt, men ni överdriver.
Tearjerker
29-06-2007, 00:16
Jag slår 60-70% så mycket med morts som jag gjorde innan updaten. Min blocker slår lika mycket som mig.
Nej, inte överdrivet.
Jag slår 60-70% så mycket med morts som jag gjorde innan updaten. Min blocker slår lika mycket som mig.
Nej, inte överdrivet.
och du är level ?
Tearjerker
29-06-2007, 00:32
75. Mlvl 60.
75. Mlvl 60.
Mages up to level 80 will barely notice ANY difference at all.
Tearjerker
29-06-2007, 00:41
Update teasern säger det, så det jag upplever händer alltså inte. Tack för informationen.
Banan Gangstern
29-06-2007, 01:43
Så du skulle inte klagat om du var level 160 och fått din damage reduced me 40-50% ? Du skulle varit mega glad o allt sånt va ?
Man kan ju också se på det att förut när en 160 tog 320 med vis och medel damage på 280= 280+280 i combo 560 allså på 40 mana och knights drog på samma tid runt 250 max? avarage damage max 100, skit va fair allt va då. Plus att som jag nämde tidigare mage drog 200k/h mkt profit och knights drog 50k/h lite profit. Mage har fortfarande minimum damage det har inte knight på sina slag. Okej mage kostar fast beror ju om man ska hunta nått som är dyrt? kanske börja hunta dragons och lite tombs och bara dra runt 100k/h istället för att gå quara hell eller demona och dra 200k i timmen. Mina tankar men skulle säkert också varigt för bannad om jag hade haft mage. :rolleyes:
Karelazi
29-06-2007, 02:02
Knight drar typ 70k/h
Efter update tar jag ~40k/h på min 50 ek med lite profit, 100+ knights lär ju lätt ta 150k+/h, vadå 70k/h haha. :lol:
Banan Gangstern
29-06-2007, 07:15
Knight drar typ 70k/h
Efter update tar jag ~40k/h på min 50 ek med lite profit, 100+ knights lär ju lätt ta 150k+/h, vadå 70k/h haha. :lol:
150k huh? tror inte det va (med slag)
Klart om man gör exori gran på allt man ser så.. btw var kör du 40k/h paddor? Knappast så mkt profit som en mage kan dra på gs island.
Hur tror ni alla knights känt sig före update?
Men visst jag tyckte det var fel att dom gjorde mages sämre dom kunde få vara som dom var förut.
Zau Nooben
29-06-2007, 08:01
Knight drar typ 70k/h
Hade du bara hållit käften hade jag kunnat respektera dig, idiot.
Zau Nooben
29-06-2007, 08:01
dubbel -.-
Knight drar typ 70k/h
Klart om man gör exori gran på allt man ser så.. btw var kör du 40k/h paddor? Knappast så mkt profit som en mage kan dra på gs island.
Jag har 180k/h i poi dls med bara slag :P
Banan Gangstern
29-06-2007, 09:03
Jag har 180k/h i poi dls med bara slag :P
srry.........................
Men liksom, varför vara knight om ni klagar på att dom tog lite ? Sorcerers ska göra damage, knights ska inte göra mycket damage.
http://www.erig.net/worldmostxp.php
3 sorcs på top 100 nu ^_^
Och en ligger 11a så nog går det att expa alltid.
Banan Gangstern
29-06-2007, 13:49
Kanske överdrev hur dåliga knights var men det jag ville få fram var att sorcers var VÄLDIGT bra innan uppdate.
Så sant så sant men det är inget argument för att göra sorcs dåliga nu, även om jag inte tycker att sorcs är så jättedåliga.
Dom är ju inte så jättebra heller :rolleyes: igentligen borde dom bara höjt dmg på Palys/Knights ist, lagt till nån atk spell på druid, nå sånt. Aja de visar väl sej om de händer något sen...
Och sen var de väl från grunden meningen att mage skulle vara en lite mer "rare" voc, men även farliga..
De dom gjorde bort sig med var rods och wands.. så tkr att den här updaten är bra :O
Tearjerker
29-06-2007, 16:13
Rods och wands gjorde så att mages skulle kunna levla från 8 till ~30 utan att behöva använda meleevapen, så wands och rods gjorde så att mages fick en enklare start, inte att de blev starkare.
Knights ska inte kunna hunta bra monster sj.. de ska vara seg lvlade.... och inte göra samma dmg som sorcs och drullar....
Knights ska inte kunna hunta bra monster sj.. de ska vara seg lvlade.... och inte göra samma dmg som sorcs och drullar....
Håller med dig.
Haha, alla är polacker eller brs hahaha :lol:
Haha, alla är polacker eller brs hahaha :lol:
Va har de med detta o göra ? :rolleyes:
Latexfarbror
29-06-2007, 21:30
Underbar update enligt mig, eftersom jag lirar knight så kan jag bara tacka och ta emot.
Egentligen är det väl inte speciellt konstigt att pallies och knights dominerar exp listan, båda klasserna här ju blivit betydligt bättre. Mages har ju däremot blivit bra mycket sämre, något som knappast uppmanar till lvling.
Sverige>Norge
30-06-2007, 10:27
Sa inte att jag inte hade klagat. Sa bara att alla mage nu klagar.
Seromontis är retired.....
fast han lirar typ ändå
men e rätt sur :)
Tror mer det beror på att mage inte känner sig så sugna på att levla längre som exp listan domineras av knights å pallies. Om de bara skull vilja skulle de nog kunna komma med där också.
Seromontis är retired.....
fast han lirar typ ändå
men e rätt sur :)
VAAH=!=?!?! Seromontis e ju knight vf skulle han vara sur?
kolla på hiberna forumet...
han sa typ att allt han kämpat för kunde en 100 knigge göra nu..
fast ja tror han kommer lira ändå tibia e ju skoj lol xD
vBulletin® v3.7.4, Copyright ©2000-2009, Jelsoft Enterprises Ltd.