View Full Version : Wax/Vax
Hej jag behöver tips om något bra vax/wax till håret. Mitt håller inte så bra så vet ni nån bra kan ni skriver det här o säga ungefär hur mycket det kosta?
Du får för fan säga hur långt hår du har också.... pucko
OnT: Gelatin?, D;fi?(100-200~), dax vax (suger)(40-60)
varför ska jag säga hur långt hår jag har?
Röd Dax är bäst, använt det så länge jag kan minnas.
Emopinglan14
25-06-2007, 17:00
Dax är ett jävla tapetklister.. Jag använder en blå L'Oreal playball 70cl, 170kr hos frisören. Funkar jävligt bra, lite matt, ganska hård men man kan fortfarande fixa till det och luktar gott.
Latexfarbror
25-06-2007, 17:36
Raka av skiten så slipper du vax.
Ruffsa dej lite i håret ...Sen så e man en sex bomb :cool:
Raka av skiten så slipper du vax.
Then he needs dome-wax to make it shiny
Shockwave har kvalité och är billigt.
@Joshedi
Ja jag kör det ibland men ibland också keps då och då.
tack för ni hjälpte mig men vet ni nån som håller RIKTIG bra? typ som om man stå på huvudet o frisyren kommer tillbaka o när det blåser förstör det inte?
Snowflake
25-06-2007, 20:43
Dax wax =) använder jag i alla fall..
alexleet
25-06-2007, 20:56
Nu kommer jag och leker morsa och säger att Dax vax pajjar håret..
Banan Gangstern
25-06-2007, 21:11
/\ true min och min polares hår lossna av det :mad:
Jag använder dax vax. Nu när jag börjat få lite längre hår (inte långt) så funkar det inte lika bra.
/\ true min och min polares hår lossna av det :mad:
jag tappar hår i vanliga fall typ som om jag ska ta ut de som finns i min tangetbord så ser man fullt med hår/lite bröd <lol>
Snowflake
25-06-2007, 21:18
Dax vax är nog för lite kortare hår, lr? :P
Dax wax =) använder jag i alla fall..
varför ska jag säga hur långt hår jag har?
För vissa vax är bättre till längre hår
Jag har inte så långt hår men inte kort typ normal ungefär som han på din avatar(han i mitten) men jag tror jag ska köpa dax vax.
EDIT: någon som kan säga ungefär hur mkt dax vax kosta?
Jag tycker du ska köpa Maria nila, det är riktigt bra och det har ett extra lock som gör alting som kletar fast sig på "väggarna" i burken blir till en plan yta igen.
Hur mkt kosta den är den bra? sitter den? förstörs den om man stå på huvudet? om de blåser?
Xaya Heartless
25-06-2007, 22:09
Dax vax är sämst. Köper mitt på HM ;) HM gelwax eller nåt heter det, lätt att tvätta ur och kostar typ 34 spänn. Alla jag känner använder det typ :)
Edit: Dax vax är otroligt svårt att tvätta ur och känns som smör i håret men det visste du kanske redan.
Jag tycker du ska köpa Maria nila, det är riktigt bra och det har ett extra lock som gör alting som kletar fast sig på "väggarna" i burken blir till en plan yta igen.
Håller med, köpte också en burk av denna och den är suverän, dock har bara en frisörsalong i min stad denna modell och tar 150:- för den, har sett den för 60-80:- på andra ställen.
Håller med, köpte också en burk av denna och den är suverän, dock har bara en frisörsalong i min stad denna modell och tar 150:- för den, har sett den för 60-80:- på andra ställen.
Trodde inte det fanns Maria nila under 100 lappen, Köper det med av frisörsalonger tror det kostar något liknande.
Muppkuppz
25-06-2007, 23:43
D:fi är riktigt bra. Ett stort plus är att det luktar gott.
Björn Axén, D:fi eller L'anza Solutions är de jag använder :)
Ush nej inte Dax vax...
Håller bra i början, men sen åker det ner och det ser ut som man har haft olja håret...
Det går bort efter 2 tvättar jag efter 1 tvätten känns håret som stearin.
Jag vet inte vad för sorts vax du ska köra på..
Har alldrig riktigt gått in för vax men har någon rosa en(förpakningen).. Den gick ass bra...
testa bulljong+tandkräm :yeah::yeah:
Det där D:fi, är det för alla sorteres hårtyper?
Många av Matrix vaxen är bra för halv långt hår iaf
Muppkuppz
28-06-2007, 20:48
Det där D:fi, är det för alla sorteres hårtyper?
Typ.
Dax vax är bra, men det är jävligt svårt att få BORT det ur håret. Fick ta och tvätta håret med Diskmedel, du försvann det..
Rött dax vax är bra, kostar 25kr:- I örebro iaf.. Kan hittas på HM, Invandrar Affärer, Frisör Salonger. ;)
"Crew" funkar jävligt bra, i alla fall för mig.
Luktar bra och ser inte så himla flottigt som andra gör, och det håller otroligt bra.
Pris? Jadu, runt 150~kanske... kommer inte ihåg. Men finns hos frisören.
vBulletin® v3.7.4, Copyright ©2000-2009, Jelsoft Enterprises Ltd.