View Full Version : [SWE/NOR] Guitar Hero
Har ni Guitar Hero, har du spelat det?
Själv tycker jag att det är FETT kul, lirar minst 1 timme om dan :D
Fast det omäjliga hände igår, jag klarde Bark at the moon på expert!
fyfan vad jag vart glad :P
Geek jag vet :D
Om du inte vet vad Guitar Hero är så gå in på denna hemsida: http://en.wikipedia.org/wiki/Guitar_Hero
Denna klarade jag, dock inte lika hög score: http://youtube.com/watch?v=WDJhkNi_ibw (OBS det är inte jag som spelar!)
Sad!
http://youtube.com/watch?v=kmUx5ZP08q0&mode=related&search=
Topic name changed since there is on english.
Verkar inte så roligt när jag läser om det på wiki men men. Grattis till att du klarade det ;)
Verkar inte så roligt när jag läser om det på wiki men men. Grattis till att du klarade det ;)
Jag lovar dig det är sjukt roligt!
Testade det hos en kompis, inte riktigt min grej men han spelade typ 4 timmar om dagen back then.
Craaazy.
Simmeius
25-06-2007, 10:39
Några av mina kompisar är/var helt nere i det där spelet...
Du var fan bra Yoppeeh !
Om det är du som spelar bark of the moon.
Du var fan bra Yoppeeh !
Om det är du som spelar bark of the moon.
Nej, det var inte jag som spelade, men det var dendär låten jag klarade. Dock inte lika hög score som jag skrev....
han va grymm ^^ den 5 åringen
Gh är bäst!! Har klarat alla låtar på expert på 1an o 2an förutom en bonus låt vid namn Jordan som är extremt svår.. Här är en video på han som är bäst i världen på GH: http://youtube.com/watch?v=3srkOPOR5UA
Spelar typ 2 timmar i veckan xD
Jag suger så hårt på det :P
Klarar 100% på alla Easy men har fastnat på Hard. Bara klarat Shout At The Devil på Hard :/
Provade i en spelbutik, skönt spel ;)
Kapten Usopp
08-08-2007, 20:04
Spelat på EB games en gång, fett skoj :D
Det finns en datavariant, Frets On Fire. Helt gratis att ladda ner!
Gh3 kommer imorgon!! men har fortfarande inte 5* alla expert bara några kvar... har btw klarat jordan =)
Nalle Puh!
01-11-2007, 17:38
Vilken guitar hero är bättre 2:an elr 3:an enlight er ?
Ambalrith
01-11-2007, 17:58
Detta är grymt
http://youtube.com/watch?v=3srkOPOR5UA
Nalle Puh!
01-11-2007, 18:23
Detta är grymt
http://youtube.com/watch?v=3srkOPOR5UA
Det är en kille som har postat det ovanför dig :P
Latexfarbror
01-11-2007, 19:20
Jag lirar Frets on Fire på datorn istället, svårare imo.
Jag lirar Frets on Fire på datorn istället, svårare imo.
Är man van vid Gh är gh lättare.. men frets on fire är generelt mkt enklare hammerons o pulloffs är enklare...
Nalle Puh!
08-11-2007, 21:54
har hört att guitar hero 3 kommer ut till Xbox 360 den 23 November? (I sverige)
Guitar hero är så sjukt jävla kul har ni inte testat så är det helt klart värt å göra det :), själv har jag 2an å spelade mkt förut med inte så mkt längre, men men :yeah:
Nalle Puh!
10-11-2007, 14:08
Guitar hero är så sjukt jävla kul har ni inte testat så är det helt klart värt å göra det :), själv har jag 2an å spelade mkt förut med inte så mkt längre, men men :yeah:
ska du köpa 3:an?
Säger bara sjukt (http://youtube.com/watch?v=RaTdBLQ5t8Q).
Nalle Puh!
24-11-2007, 13:51
Köpte guitar hero III igår. Spelet är bra :) . Det är svin bra att man kan köra online :P
spelade för första gången idag, gh3.. varva de på easy och hard idag. Blir väl medium imorgno :D
ZYb3rDUCK
26-11-2007, 12:21
Ska köpa GH3, perfekta förfestspelet!
Nalle Puh!
26-11-2007, 17:56
Ska köpa GH3, perfekta förfestspelet!
Jag rekommenderar det starkt
Har själv börjat köra på medium. (mitt första gitarr spel)
Lilla bu
10-12-2007, 20:51
Har Gutar hero 2 och jag kan säga att det är nog ett av dom roligaste spelen jag har spelat på ps2. ;)
Så guitar hero 3 är minst lika bra?
Throught the fire and the flames är typ som jordan på guitar hero 2 va?
Fantastiskt bra spel! Har kört igenom alla låtar i karriären på Medium, och tar alla utan problem. Dock har jag jävligt svårt för Hard med alla fem knapparna. Har lyckats klara Slow Ride och Hit me with your best shot med nöd och näppe.
Mitt nästkommande achivement blir att klara Thrugh the fire and flames på medium, har klarat 78% av den men längre än så kommer jag inte för tillfället. Bara att öva mer!
Funderar på att köpa GH 3 till helgen till 360 :)
Laddade ner demot idag sjukt skoj och det är ännu roligare med gitarr
Har ni hört talas om ''gitarr/guitar?''. Det är minst 2x så roligare än vad en plast gitarr är.
Det krävs också minst 10x mer tålamod att läsa sig spela riktig gitarr än Guitar Hero.
Köp det ni!
Har ni hört talas om ''gitarr/guitar?''. Det är minst 2x så roligare än vad en plast gitarr är.
Det krävs också minst 10x mer tålamod att läsa sig spela riktig gitarr än Guitar Hero.
Köp det ni!
Men det är så SVÅRT!
Ska nog inte löpa GH 3 iaf
Köp det ni!
Är du emo?
Jag har lirat GH2, fast bara hoss en kompis.
Spelet är sjukt roligt och man blir helt fast i det!!
Om ni går in på www.gametrailers.com och söker på sojk så får ni se coola filmer :P
Är du emo?
Fan har det med att vara emo eller inte vara emo med detta att göra? Eller påstår du att alla som spelar Gitarr är emo, eller att alla emos hatar GH?
Haha, är jag typ bäst på nordic på det?
Kommit till "Before i Forget" på Expert och klarat hela Hard ;)
Har bara Encore och Before i Forget kvar på 7:ans "gig".
3:an är helt klart det bästa spelet i serien. Ett litet tips, när plupparna blir vitare än de är i normala fall behöver man bara träffa första sen behöver du inte slå på saken som ska motsvara strängarna (man behöver bara använda fingrarna), detta kan hjälpa en hel del med vissa saker ^^
Och ja, jag kan spela en del riktig gitarr :P
Har Gutar hero 2 och jag kan säga att det är nog ett av dom roligaste spelen jag har spelat på ps2. ;)
Så guitar hero 3 är minst lika bra?
Throught the fire and the flames är typ som jordan på guitar hero 2 va?
Nej nej. Through the fire and flames är den svåraste låten i alla spelen ^^
Stuffaee
21-01-2008, 09:24
Nej nej. Through the fire and flames är den svåraste låten i alla spelen ^^
Nej den är enklare än jordan har klarat båda och klarar alltid TTFAF medans jag ibland kan faila på jordan. Jag har klarat alla låtar på alla spel och har 5* på allt i 2an förutm six. Kör typ aldrig 3an , har det utlånat, tycker att 2an är skönare.
Skulle vara kul och kolla om det finns nån mer GH pgare här på nordic : )
netcore.kirbystar
21-01-2008, 17:25
Får 96% på through the fire and flames :( Mitt mål är självklart 100%!
Stuffaee
26-02-2008, 14:58
Lite liv i gh tråden! vart är alla hardcore gh gamers?!
Nalle Puh!
26-02-2008, 15:59
Vene :P men Through the fire and flames är inte den svåraste låten -.-
Ambalrith
27-02-2008, 11:30
Haha, är jag typ bäst på nordic på det?
Kommit till "Before i Forget" på Expert och klarat hela Hard ;)
Har bara Encore och Before i Forget kvar på 7:ans "gig".
3:an är helt klart det bästa spelet i serien. Ett litet tips, när plupparna blir vitare än de är i normala fall behöver man bara träffa första sen behöver du inte slå på saken som ska motsvara strängarna (man behöver bara använda fingrarna), detta kan hjälpa en hel del med vissa saker ^^
Och ja, jag kan spela en del riktig gitarr :P
Måste dock kommentera att det inte är sant. Tittar du på spelmomenten så är GH2 bättre. GH3 har fler kända låtar så vissa gillar med men det är mycket upprepning och på expert blir det förbannat långtråkigt när man göra samma 5 knapptryck 100 gånger i rad.
Ska ni köpa nått. Köp 2:an först, bättre låtar (inte lika kända kanske) men mycket roligare och spela. Det är också mer utmaning eftersom du måste trycka när den "vita" tonen kommer, på GH3 kan du hålla inne innan den kommer och det blir godkänt ändå.
Stuffaee
27-02-2008, 12:41
Måste dock kommentera att det inte är sant. Tittar du på spelmomenten så är GH2 bättre. GH3 har fler kända låtar så vissa gillar med men det är mycket upprepning och på expert blir det förbannat långtråkigt när man göra samma 5 knapptryck 100 gånger i rad.
Ska ni köpa nått. Köp 2:an först, bättre låtar (inte lika kända kanske) men mycket roligare och spela. Det är också mer utmaning eftersom du måste trycka när den "vita" tonen kommer, på GH3 kan du hålla inne innan den kommer och det blir godkänt ändå.
Riktigt så är det inte... timing windowed för hammerons är större men inte så att du kan hålla in innan tonen kommer...
@ Nallepuh, nej jag tycker Jordan och TDWDTG är svårare men det är en smaksak. TTFAF är den svåraste VANLIGA låt att 5* men Jordan är enligt mig svårare att passa, när du väl klarat jordan så 5* du den.
Nalle Puh!
27-02-2008, 20:38
Riktigt så är det inte... timing windowed för hammerons är större men inte så att du kan hålla in innan tonen kommer...
@ Nallepuh, nej jag tycker Jordan och TDWDTG är svårare men det är en smaksak. TTFAF är den svåraste VANLIGA låt att 5* men Jordan är enligt mig svårare att passa, när du väl klarat jordan så 5* du den.
Ja, jag sa ju att TTFAF inte var den svåraste låten...
Sry, läste helt fel.
Det stämmer att man kan hålla inne men det gör inte så himla mycket.
Nalle Puh!
28-02-2008, 15:20
Är du dum?
Vem är dum?
Ambalrith
29-02-2008, 08:13
Isåfall är den MYCKET större. Jag brukar hålla inne ett bra tag innan den vita ska slås och det funkar.
Nalle Puh!
29-02-2008, 15:37
Isåfall är den MYCKET större. Jag brukar hålla inne ett bra tag innan den vita ska slås och det funkar.
samma här ifall de är ganska nära varandra på t.ex medium kan jag trycka på direkten i förväg så trycks den vita ner.
Alnerwich
26-03-2008, 00:38
Klarade Cliffs of Dover och One på expert karriären idag testade Raining Blood, men ja, den är lurig.
Klarat alla låtar på easy 5 stars
alla låtar på medium 5 stars
alla låtar utan raining blood på hard.
och på expert har jag fastnat på Welcome to the jungle ^.^
+ har även klarat in flames låten på expert
Guitar hero 3.
spelar också,grymt roligt.
har klarat 5 stars på alla easy och medium låtar,sen har jag tre låtar kvar på hard sen har jag börjat lite smått med expert.
om ni har GH på 360 så ska ni ladda ner we three kings,den låten är jävligt rolig på hard och expert.
Klarat bra många låtar nu, b.la. Impulse, the way it ends, One men har inte klarat Before i Forget, har feta problem med bryggan ^.-
Stuffaee
06-04-2008, 11:03
Klarat bra många låtar nu, b.la. Impulse, the way it ends, One men har inte klarat Before i Forget, har feta problem med bryggan ^.-
^^ När du väl klarat bridge fåru typ 5* den är enklare än man tror : )
fan vad jag hatar raining blood på hard,den är omöjlig
GH är roligt, men min taktkänsla är helt åt helvete så kör max på medium =)
Isara del'Toro
16-04-2008, 18:53
Jag körde det hos en kompis förut fick 3 toner rätt på easy lmao :P
Ambalrith
18-04-2008, 00:37
Lärt mig och spela igenom låtar på Expert nu. Before I forget kvar på näst sista tiern på 3:an och på 2:an är jag på tier 7
Kexchoklad
18-04-2008, 07:31
GH är roligt :) Jag har nyss börjat lira på Hard. Men mitt grafikkort är åt helvete, så jag måste köpa nytt :<
Spelade rock band idag. Föredrar nog rockband faktist fast bara gitarr hade jag nog valt GH 3. Roligare att spela i band fast jag suger på alla instrument ändå...
Alnerwich
19-04-2008, 11:23
Är på Freebird, expert på 2:an och har kvar Raining Blood och Iron Maiden låten, expert på 3:an.
yees klarade one igår på hard :)
Lilla bu
20-04-2008, 18:12
Nästan klarat ut guitar hero 3 på hard.. 2 låtar kvar+lue
(raining blood är läskig!)
Har fastnat på slash på expert :p
Alnerwich
21-04-2008, 11:59
Har klarat ut GH2 på alla nivåer nu :) 2 låtar kvar på GH3 expert
edit. Har även klarat GH3 nu :D
http://img247.imageshack.us/img247/4980/nehern1.jpg
Lilla bu
23-04-2008, 14:55
Grattis! :eek:
Har klarat ut GH2 på alla nivåer nu :) 2 låtar kvar på GH3 expert
edit. Har även klarat GH3 nu :D
http://img247.imageshack.us/img247/4980/nehern1.jpg
Najs...
Själv har man iaf klarat typ hälften av alla låtar på expert (inkl bonuslåtarna)
Va e cheatet för något?
längtar till gh aerosmith kommer!!!
Stuffaee
19-05-2008, 12:06
310k på six- expert nu ! och 410 på TTFAF : ) men lirar bara 2an typ ingen annan som kör 2an?
En liten inflik i "svåraste låten"-debatten:
"Svåraste låten på Guitar Hero
Den absolut svåraste låten i hela Guitar Hero-serien är än så länge Through The Fire And Flames av Dragonforce som finns med på Guitar Hero III. I expert-läge har den inte mindre än 3 722 toner. Låten varar i 7 minuter och 22 sekunder - det är 8,38 toner i sekunden! Tidigare ansågs "Freebird" från Guitar Hero II vara den allra svåraste låten"
Saxat ur Guinness World Records Gamer Edition 2008
Stuffaee
19-05-2008, 17:09
En liten inflik i "svåraste låten"-debatten:
"Svåraste låten på Guitar Hero
Den absolut svåraste låten i hela Guitar Hero-serien är än så länge Through The Fire And Flames av Dragonforce som finns med på Guitar Hero III. I expert-läge har den inte mindre än 3 722 toner. Låten varar i 7 minuter och 22 sekunder - det är 8,38 toner i sekunden! Tidigare ansågs "Freebird" från Guitar Hero II vara den allra svåraste låten"
Saxat ur Guinness World Records Gamer Edition 2008
Guinness rekord bok har ingen aning om vad dom snackar om Freebird är kanske den 10-13de svåraste att FCa i 2an (ta alla toner ) och kanske 10-13d för att klara och 5*a. DEN är verkligen inte någon av dom svårare i 2an.. Jordan, Six, Psychobilly~. H18, Misirlou, TLTB . Trogdor, Insti~ BatH etc.Ja listan är lång på låtar som är svårare att klara, FCa och 5*a.
I 3an så är TTFAF av dom vanliga låtarna helt klart den svåraste att 5* men då bortser man från låtar man kan ladda där tex TDWDTG är både svårare att klara och 5*a. Jag skulle säga att Jordan från gh2 är betydligt svårare att klara än TTFAF men somsagt så är TTFAF nog svårare att 5*a.
Ambalrith
23-05-2008, 08:32
310k på six- expert nu ! och 410 på TTFAF : ) men lirar bara 2an typ ingen annan som kör 2an?
Lirar inte gh just nu men när jag spelar föredrar jag GH2. Harmonix är grymt mycket bättre på att göra musikspel än Neversoft.
Stuffaee
23-05-2008, 13:20
Lirar inte gh just nu men när jag spelar föredrar jag GH2. Harmonix är grymt mycket bättre på att göra musikspel än Neversoft.
Jepp väntar på rockband... 3an är halv kul men 2an är helt klart roligare.
asså kan ni sluta skriva med förkortningar,vad fan är tex TDWDTG och TLTB??
vBulletin® v3.7.4, Copyright ©2000-2008, Jelsoft Enterprises Ltd.