View Full Version : Drömmar
Tjena!
Detta kommer nog låta lite konstigt. Men jag undrar om det finns något sätt att "välja" sina egna drömmar. Till exempel att hoppa fallskärm eller liknande.
Drömmar = När du sover;)
Då vet ni ju iaf vad Ant3 skulle välja att drömma ;)
Ont: Vetenskapligt besvarat: Nej (eller?)
Då vet ni ju iaf vad Ant3 skulle välja att drömma ;)
Ont: Vetenskapligt besvarat: Nej (eller?)
Det vet nog alla :yeah:
Scratcha
21-06-2007, 19:20
http://en.wikipedia.org/wiki/Lucid_dreaming
Ganska nära.
Emopinglan14
22-06-2007, 09:01
Åhh jävlar om man kunde, då skulle jag fan sova dagaen lång, med tanke på den Scarlett Johansson som kommer att ligga jämte mig :rolleyes:
Åhh jävlar om man kunde, då skulle jag fan sova dagaen lång, med tanke på den Scarlett Johansson som kommer att ligga jämte mig :rolleyes:
:yeah:
Uhm hörde på radion om att man kan göra saker innan man går och lägger sig för att påverka drömmarna på rätt sätt eller något sånt... Kommer dock inte ihåg så mycket mer! (Y)
Guldskon
22-06-2007, 14:32
På sätt och vis, ja. Du drömmer oftast om det som har hänt under dagen
jag hat hört att man kan drömma saker som man har gjort på dagen men det är mycket "ovärkligare"
jämfört med det som hände på dagen.
men detta är bara något jag hört vet inte om det är sant.
Så man ska knulla hela dagen för att få knulla i drömmen :|
Om jag sover, drömmer något och sedan vaknar. Då kan jag somna om med viljan att fortsätta drömma samma dröm. Det går oftast :)
Rabarber
22-06-2007, 16:29
Om jag sover, drömmer något och sedan vaknar. Då kan jag somna om med viljan att fortsätta drömma samma dröm. Det går oftast :)
för mig funkar det aldrig :|:(
för mig funkar det aldrig :|:(
Inte för mig heller :/
Zabrinho
22-06-2007, 16:44
Om jag sover o drömmer nåt så vaknar jag tänker efter vad jag drömde om sen glömmer jag bort det =)
Om jag sover o drömmer nåt så vaknar jag tänker efter vad jag drömde om sen glömmer jag bort det =)
Det är det många som gör, men jag har två drömmar som jag minns, (bara små glimtar, ju mer jag tänker på det desto mindre minns jag). Ena från 1999 ett 3 klass disko xD och ett från 2001 i gtb utanför Skandinavium
Jag har ibland haft känslan att jag varit i kontroll av följden av händelser i mina drömmar. Jag kommer däremot inte ofta ihåg längre vad jag drömt om jag överhuvudtaget gör det. Ofta drömmer har jag drömt något riktigt snett då jag haft en jävlig dag. Men det är ju så hjärnan arbetar genom allt som man går genom.
Lucid dreaming... hmm. Har hänt mig massvis med gånger.
Om man tilldelar sin dag åt endast World of Warcraft eller något annat spel, så tror ja nog man kan drömma om de ^^ (har hänt mig någon gång). Så om du tänker o funderar på saker innan du sover, så kan du säkert drömma om de..Så...tänk på Scarlet o kolla bilder o sånt så drömmer du nog om henne Salocin :happy:
Kommer ihåg att jag drömde att jag gjorse blood herb quest irl :D
Det var fan kul, det var inte mycket som på tibia men det fans MPA och sånt.
Geekigt, Jag vet :happy:
ZYb3rDUCK
23-06-2007, 00:00
Lucid Dreaming, Sugen på att försöka testa det. Finns ju massa guider och skit.
Har hört att man har 60% chans att ta kontroll över sin dröm om man går och lägger säjj efter att man varit vaken 24h, sover 5h och sedan sitter uppe 1h och bara tänker på det man vill drömma om. Sedan går du och lägger dej igen. Vips har du din egna dröm :happy:
Drömde om att jag var tillbax i skolan denna natt(som har varit).
Tänkte inte på skolan eller nåt som har med skolarbete att göra yesterday.
Det går aldrig för mig :(
vBulletin® v3.7.4, Copyright ©2000-2009, Jelsoft Enterprises Ltd.