View Full Version : Tillfällen som du varit liv rädd.
Som rubriken säger vid vilket tillfälle har du varit mest rädd
Själv är det nog när vårt fotbolls lag hade föräldrar kväll och vi barn gick runt på gatorna och "bussade" som tex knacka dörrar och massa sånt. senare på kvällen ser vi en lång kille i mörk rock med nåt i handen killen laddadade sitt vapen (som var en soft air gun men det viste vi inte då) och började jaga oss vi sprang hem till en av kompisarna alla var ass rädda men i skolan sen fick vi reda på att det var en i 9:an som vi känner som skulle "bussa" tillbaka efter som vi häll på utanför dems hus efter det va jag och dem andra ass rädda :flush:
Blev jävligt rädd när jag läste igenom ditt inlägg. Din grammatik är hemsk.
:flush: Kan förstå det, hade ganska bråttom när jag skrev tråden så glömde kolla efter.
De där felen gjorde du inte p.g.a brist på tid, de gjorde du p.g.a brist på kunskap.
Edit: Kan inte komma på något.
Blev jävligt rädd när jag läste igenom ditt inlägg. Din grammatik är hemsk.
Du sa det åt mig.
Hursomhelst var det nog när jag fick en kniv mot halsen inne i mörka Biskopsgården.
När polisen va efter mig och min kompis, adrenalin som fan.
Var fasthållen av Bandidos MC Gäng i en timma, när han/de var lite onyktra.
Aandeers
17-06-2007, 11:57
Nice Stevie : )
När polisen stoppa mig när jag skulle cykla upp till byn, antagligen pga cykelhjäm -.- :flush:
När jag läste den här tråden
Grät du?
Vad cool du är...
Grät du?
Nej.
Emopinglan14
17-06-2007, 13:04
Vad cool du är...
Du är också ganska cool när du insultar en som är on topic.
pillepelle
17-06-2007, 13:06
Var två poliser som stannade vid donken, dem var då på väg in mendans jag och en polare gick fram och kvaddade bilen totalt. Järnrör och sprayburkar, allt den blev jätte trasig ;)..Dem såg allting, fatta att dem lackade.Sedan kubbade vi som fan. Blev ju lite värre sedan.. 2 poliser eftersig.. Vi srpinger igenom en gränd och så kommer det 3st tanter.. Som vi då klubbar ner och slår skiten ur. Hörde hur den ena tjockapolisen stannade och ringde på förstärkning. Men den 'vältränade' firtsatte efter oss. Jakten pågor ett tag sedan(vi hade ett rätt najs försprång) puttade vi av några bmx kidies från deras cyklar.. cyklade ett tag.. FETT ägd tänkte vi, då kommer tjocka polisen med bilen. Samt 2andra polisbilar..Och ja det var massa polishundar också. Vi cyklade då av bara fan, sen så ser vi en jävla polisblockad mitt ivägen av poliser.. - Lämna cyklarna snabbt som fan, över ens tomtstaket och börja kubba.. Hörde hur alla hundar woffa som fan.. Men min polaer bodde några hus framåt så vi klarade oss.
Ni behöver inte tro mig, men det är sant.. Hände ca 1 månad sedan
EDIT: Ni behöver inte säga att jag är cool, det vet jag redan
FakeFass
17-06-2007, 13:07
Vad cool du är...
Fan vad du ska kaxa mot alla då,Tönt
Fan vad du ska vara dryg mot alla, bög
Såna där inlägg håller alldeles för låg klass. Hoppas jag slipper se fler av dem i framtiden. Det gäller FakeFass också. Skriver någon ett inlägg med något förolämpande, rapportera dem istället för att skriva något i samma stil tillbaka.
Var två poliser som stannade vid donken, dem var då på väg in mendans jag och en polare gick fram och kvaddade bilen totalt. Järnrör och sprayburkar, allt den blev jätte trasig ;)..Dem såg allting, fatta att dem lackade.Sedan kubbade vi som fan. Blev ju lite värre sedan.. 2 poliser eftersig.. Vi srpinger igenom en gränd och så kommer det 3st tanter.. Som vi då klubbar ner och slår skiten ur. Hörde hur den ena tjockapolisen stannade och ringde på förstärkning. Men den 'vältränade' firtsatte efter oss. Jakten pågor ett tag sedan(vi hade ett rätt najs försprång) puttade vi av några bmx kidies från deras cyklar.. cyklade ett tag.. FETT ägd tänkte vi, då kommer tjocka polisen med bilen. Samt 2andra polisbilar..Och ja det var massa polishundar också. Vi cyklade då av bara fan, sen så ser vi en jävla polisblockad mitt ivägen av poliser.. - Lämna cyklarna snabbt som fan, över ens tomtstaket och börja kubba.. Hörde hur alla hundar woffa som fan.. Men min polaer bodde några hus framåt så vi klarade oss.
Troligt....
När jag (med min ny trimmade moped) åkte genom stan och skulle styla för ett par kompisar: Svänger in på hörngatan och ser mina kompisar lite högre upp står och vinkar, gasar på rätt gött för att styla då ofc. precis när jag kör förbi dem(dem står vid ett kors) kommer polisen från höger. Ser dom inte direkt men märker fort att dom är efter mig. Jag försöker så gått jag kan lura bort dem eller nåt, men de lyckas hitta mig oberoende på vilka genvägar jag tar. Jag tar en genväg genom parken och när jag kommer ut på andra sidan tror jag att det är säkert, men int fan var det det. 2!!! polisbilar efter mig nu. Men tillslut tar jag mig till en gång bro som inte polisilarna komm upp på och jag kommer undan. Poliserna var i våran skola dagen efter och kollade mopeder men jag tog ofc inte min moped till skolan på 1 vecka xD
Grät du?
Nej.
Bra :yeah:
Har nog aldrig varit riktigt rädd i mitt liv. Det enda som kanske inte ens är värt att nämna i denna tråd var när jag för första gången slirade med min moped. Blev riktigt panikslagen och jag var ungefär tre meter från att krascha in i en bil.
Caretaker
17-06-2007, 16:55
Jag skulle köra min en polares nya moped och självklart går det inte som jag hade tänkt mig och är centimeter ifrån att bli påkörd.
Pepparkaks Sorceren
17-06-2007, 17:11
Du menar då du spelade lite GTA?
Jag blev riktigt rädd när en snubbe höll en kniv mot min hals men såklart skojjade ha med mig :rolleyes: :|
Den enda gången jag var riktigt livrädd var när morsan körde över en padda på vägen och var tvungen att stanna och be mig flytta den från vägen. Äckligaste någonsin.
pillepelle
17-06-2007, 17:55
Den enda gången jag var riktigt livrädd var när morsan körde över en padda på vägen och var tvungen att stanna och be mig flytta den från vägen. Äckligaste någonsin.
Sånt är ju coolt.. Fegis
Sånt är ju coolt.. Fegis
Akta dig för tramsiga inlägg i framtiden. Vi tycker inte om sånt. :)
pillepelle
17-06-2007, 18:46
Sånt är ju coolt.. Fegis
lOl? Du varnar endast mig, tex dem andra som srkiver "cooling" "nu var du cool" "sluta kaxxa" osv.. Sktier du i.. gr8 mod-.-
Sånt är ju coolt.. Fegis
Kull att stå och plocka upp en mossad padda med händerna, skulle nog också tycka det var ganska äckligt
Sånt är ju coolt.. Fegis
lOl? Du varnar endast mig, tex dem andra som srkiver "cooling" "nu var du cool" "sluta kaxxa" osv.. Sktier du i.. gr8 TibiaNordic Staff-.-
Sånt är ju coolt.. Fegis
Kull att stå och plocka upp en mossad padda med händerna, skulle nog också tycka det var ganska äckligt
Det enda jag är livrädd för i världen är paddor och grodor, att plocka upp en sån mosad.. ja.. Fyfan xD
Emopinglan14
17-06-2007, 19:55
Sånt är ju coolt.. Fegis
Det enda jag är livrädd för i världen är paddor och grodor, att plocka upp en sån mosad.. ja.. Fyfan xD
Varför flytta på en överkört groda från första början? Och om du har sån fobi för det, varför plockar inte din mor bort den då?
Nalle Puh!
17-06-2007, 20:43
Varför flytta på en överkört groda från första början? Och om du har sån fobi för det, varför plockar inte din mor bort den då?
För att du ska ha nåt och fråga om :rolleyes:
Jag blev knivhotad en gång av 4 stycken "nysvenskar". Då var jag ganska rädd, det var på miatorp här i helsingborg. Det var utanför HA's villa där. Dom såg detta och dom kom faktiskt ut och hjälpte mig. Så sa dom åt mig att börja bära vpen. jag bara "uhm, hejdå" var helt förvånad över att dom hjälpte någon.
Brödgubbe
17-06-2007, 21:18
dom slutade sända nalle puh på TV :/, då blev jag väldigt ledsen och skickade hot brev som tex:
Ni är dumma. och Nalle Puh ska kladda "honing" på dej.
då skickade dom ett brev där det stog:
Nalle puh suger då blev jag väldigt rädd ;(( :(
FakeFass
17-06-2007, 21:23
dom slutade sända nalle puh på TV :/, då blev jag väldigt ledsen och skickade hot brev som tex:
Oj fan vad det rullar in massa "jokers" på tibianordic nu för tiden
När family guy slutade sändas på tv6
Scary shit:(
Sånt är ju coolt.. Fegis
lOl? Du varnar endast mig, tex dem andra som srkiver "cooling" "nu var du cool" "sluta kaxxa" osv.. Sktier du i.. gr8 mod-.-
Jag är inte mod. Dessutom om jag hade mod hade du ändå varit den första jag hade varnat/bannat på grund av att jag inte tycker om dig. Kvaliten på dina inlägg rakt igenom forumet är väldigt låg. Där har du sanningen. Ha en fin kväll.
@Twia: De hjälpte dig för att varken Bandidos eller HA tycker om invandrare, har jag hört.
Banan Gangstern
17-06-2007, 22:26
finns en scary sväng där man inte ser bilen nere vid centrum om den kör in, så jag gick och titta ner i marken titta åt ett annat håll så kom bilen och ssvängde in i en stolpe blev rädd och vart pinsamt efter :/
Det rullar in ett antal med riktigt läckra namn också :rolleyes:
kom på en annan sak, då jag verkligen var livrädd, tror det var förra vintern några dagar efter julen. Brorsan hade fått någon film i julklapp som vi satt uppe runt kl 2:00 och kollade då detta inträffade. Jag hörde något konstigt klickade vid fönsterrutan, (jag och min bror ligger ner i varsin ende av soffan) så frågar jag min bror vad det var, så sa han att han inte visste och det säkert inte var nått. 2 Sekunder senare sprack rutan och jag kom knappt ihåg nått förän jag var halvvägs upp för trappan och säga till mina föräldrar, kom ihåg bara att jag stod och och skrek. Kom även ihåg att jag trodde att någon hade slagit sönder rutan med en yxa, den tanken fick jag precis när detta inträffade.
Trodde väl att någon försökte göra inbrott. min bror och pappa kollade var det var men kunde ej se någon/något. Dagen efter ser vi att det är någon som kastat en is-snöbollar på rutan.
Banan Gangstern
18-06-2007, 02:03
kom på en annan sak, då jag verkligen var livrädd, tror det var förra vintern några dagar efter julen. Brorsan hade fått någon film i julklapp som vi satt uppe runt kl 2:00 och kollade då detta inträffade. Jag hörde något konstigt klickade vid fönsterrutan, (jag och min bror ligger ner i varsin ende av soffan) så frågar jag min bror vad det var, så sa han att han inte visste och det säkert inte var nått. 2 Sekunder senare sprack rutan och jag kom knappt ihåg nått förän jag var halvvägs upp för trappan och säga till mina föräldrar, kom ihåg bara att jag stod och och skrek. Kom även ihåg att jag trodde att någon hade slagit sönder rutan med en yxa, den tanken fick jag precis när detta inträffade.
Trodde väl att någon försökte göra inbrott. min bror och pappa kollade var det var men kunde ej se någon/något. Dagen efter ser vi att det är någon som kastat en is-snöbollar på rutan.
Scary :S
@Twia: De hjälpte dig för att varken Bandidos eller HA tycker om invandrare, har jag hört.
Ja jag vet inte. Kommer i alla fall inte glömma det. man hörde bara en grov jävla bas röst "Vafan sysslar ni med" så tänkte jag bara "Fan inte en jävel till"... men snubben med ölen och skinnvesten var faktiskt shysst.. han erbjöd mig skjuss hem, men jag sa att pappa skulel hämta mig ett kvarter bort om 5 minuter. hehe :)
Det var nog gången då jag varit som räddast i mitt liv. inte för länningarna, utan i början när HA snubben kom ut och skrek.
Kom och körde efter raksträckan förbi byn och låg i ungefär 110-140km/h med Volvon mitt i natten på vintern när det var kolsvart ute. Efter ungefär halva raksträckan så ser jag att ljuset reflekteras i något som ser ut att vara en ölburk 10 meter fram. Jag snabbsvänger ut så långt jag kan till mitten och ser ett gäng på 3-5 fulla personer på sidan av vägen gående i grupp utan reflexer mer än en meter ut på vägen. Backspegeln snuddar i armen på en av ungdomarna. Jag drar på kompressorhornet för att markera. Inte nog med detta så visar det sig att jag även är förföljd av snuten efter diverse upptåg på stan tidigare, men eftersom de ochså höll på att köra ihjäl ungdomarna så reaggerade de inte på det. Jag var riktigt sugen att åka tillbaka och spöa skiten ur dom och bjuda på gratis reflexer.
Körde in på Lastbilcentralen i Piteå och lekte på sandtaget med Volvon mitt i natten. Jag såg egentligen inte vilka stup som fanns där så jag blev chockad när han visade med fyrhjulingen. Jag körde egentligen bara allt vad bilen orkade för att hänga på Fredrik i sin lilla Opel. När vi kört ner till botten som är det en speciellt bred sväng där alla fyrhjulingar, skotrar och crossare har kört så man såg aldrig riktigt vilket spår som vore fördel att välja. Det slutade med att jag tog det närmsta och hamnade i ett fett traktorspår med alla däcken. Traktorspåret ledde i sin tur till en stor sned sandhög som jag prickade i ungefär 60-70km/h. Det vänstra traktorspåret slutade lite högre upp i sandhögen medans det högra slutade längre ner, detta hade slutat med en volt om jag inte av ren reflex styrt fort som fan åt höger precis före smällen. Det small till som bara satan och jag flög upp i taket och slog huvudet i takluckan. Vi landade ungefär 2-3 meter bort från sandhögen och jag klev ur bilen för att kolla hur mycket skada det blivit på fram och bakvagn. Visade sig att det inte hänt ett skit trots att det var den största jävla flygturen jag varit med om. Då var man inte så jävla stöddig på en halvtimma.
Släpflipincidenten var ochså ganska skrämmande, men man var egentligen bara jävligt chockad att få kroken från ett 15 tons släp genom bakrutan 10 cm bakom ryggen.
FakeFass
18-06-2007, 08:59
Stämmer det med,
Jag tror du inte syftade på mitt?
Fan jag var nog räddast när jag gick i 6:an.
Det var veckan innan skolavslutningen några nior roade sig med att vandalisera toaletterna, ordentlig som jag är går jag med två av mina vänner och berättar allt för rektorn. En av niorna blir typ avstängd resten av veckan (killarna var problem barn asså, så de va inte bara toaletten) när vi går från rektorn skämtar jag lite med min polare, tänk om de kommer springande efter oss nu, polaren vänder sig, helvete de kommer. Vi kutar som djur mot idrottssalen, vi hade nog inte hunnit om det inte varit för en annan kille i min klass varit så jävla IQ-befriad. När han ser oss kuta börjar han springa själv detta resulterar i att niorna tar honom istället. Tror de tryckte upp honom mot en väg och slog honom lite lätt, men han hade ju inte gjort nått så de släppte honom.
Då var jag sjukt rädd, men det var nog dagen efter som skrämde mig ännu mer.
Hade gått i skolan som vanligt och inte tänkt så mycket på gårdagens händelser. Går ut från syslöjden och är på väg till mitt skåp som ligger i en annan byggnad då ser jag samma nior sitta på en bänk mellan syslöjdssalarna och "huvudbyggnaden" med ett slagträ. Jag tvivlar på att de hade tänkt misshandla mig på skolgården, de ville nog bara skrämma skiten ur mig, och de gjorde dem + alla rykten ja hört om de 2 grabbarna.
Väntade i syslöjdsalen ca. 20 minuter sen stack dem och jag har typ inte mött dem sen dess
halikalijalia
18-06-2007, 12:15
har aldrig varit rädd :D
Stämmer det med,
Säger ingenting :rolleyes:
ZoUYuUuLALALaslpalsaö sfahdbhsa dsa dsa :offtopic::offtopic::offtopic:
när jag
That was a very good example of what would be considered as spam. Please, aviod making such posts in the future. This will be your only warning.
Haha mh, dom kallar på förstärkning på 2små kids som slagit på deras bil, och yeh dom hämtar hundarna också :yeah:
Brödgubbe
18-06-2007, 17:20
Stämmer det med,
tyst på dej, mitt namn är snorcoolt
FakeFass
18-06-2007, 17:49
Stämmer det med,
tyst på dej, mitt namn är snorcoolt
Japp det är det...................
Btw,
För dom som är 10 år
ZoUYuUuLALALaslpalsaö sfahdbhsa dsa dsa :offtopic::offtopic::offtopic:
när jag
Vill inte änns veta vad som är på din bild.
Muppkuppz
18-06-2007, 18:37
Det var veckan innan skolavslutningen några nior roade sig med att vandalisera toaletterna, ordentlig som jag är går jag med två av mina vänner och berättar allt för rektorn. En av niorna blir typ avstängd resten av veckan (killarna var problem barn asså, så de va inte bara toaletten) när vi går från rektorn skämtar jag lite med min polare, tänk om de kommer springande efter oss nu, polaren vänder sig, helvete de kommer. Vi kutar som djur mot idrottssalen, vi hade nog inte hunnit om det inte varit för en annan kille i min klass varit så jävla IQ-befriad. När han ser oss kuta börjar han springa själv detta resulterar i att niorna tar honom istället. Tror de tryckte upp honom mot en väg och slog honom lite lätt, men han hade ju inte gjort nått så de släppte honom.
Hade gått i skolan som vanligt och inte tänkt så mycket på gårdagens händelser. Går ut från syslöjden och är på väg till mitt skåp som ligger i en annan byggnad då ser jag samma nior sitta på en bänk mellan syslöjdssalarna och "huvudbyggnaden" med ett slagträ. Jag tvivlar på att de hade tänkt misshandla mig på skolgården, de ville nog bara skrämma skiten ur mig, och de gjorde dem + alla rykten ja hört om de 2 grabbarna.
Väntade i syslöjdsalen ca. 20 minuter sen stack dem och jag har typ inte mött dem sen dess
Palla tjalla?
Aandeers
18-06-2007, 19:06
Svedje Vad e de på din avatar ? ^* själv så blev jag skiträdd när jag låg o sov o drömde om att det brann porten brevid som fan då väcker morsan mig o säger att det brinner bporten brevid som fan o vi måste utrymma lägenheten för säkerhetens skull fyfan vad jag sprang ! ut asså
Palla tjalla?
Absolut. Skadegörelse kostar grova pengar.
Zabrinho
18-06-2007, 19:37
Svedje Vad e de på din avatar ?
Tubgirl
Dirk Diggler
18-06-2007, 20:57
Liv rädd var jag vell inte men men..
Igår när vi drog på mopederna till en polares sommarstuga som ligger ca 7km-1mil bort blev vi huxflux jagade av en svart volvo med tonade rutor och flera lampor i cofångaren.
Vi drog flera små vägar längst vägen runt men dem fortsatte att förfölja, när vi senare skulle korsa en större väg, runt 70-90 väg, körde en polare upp på trotoaren jämte och iväg.
Den svarta bilen förföljde mig och en annan kompis, medans den andra som körde upp trotoaren blev jagad av en silvrig saab.
Efter en bits körande blev vi av med dem och var framme hos kompisens sommarstugga, toppen tyckte vi, fast kompisen vars sommarstuga det var, var ju inte med oss nu.
Så vi fick ut o leta efter honom och hittade honom efter ett tag.
Tror detta var 2 civil poliser, jallfall saaben. Volvon är jag inte riktigt lika säker men tanke på hur den körde. Det var möörkt och det ösrengnade.
När jag för någon vecka sedan gick hem från en polare kl. 1 på natten. Plötsligt kommer det fram en man, runt 40 år, med en hammare i ena handen. Han går fram till mig och frågar vad klockan är. Jag misstänker att han vill stjäla min klocka så jag ljuger och säger att jag inte har någon klocka. Sen går jag vidare smått chockad. När jag har gått i någon minut inser jag att mannen följer efter mig så jag får ren panik och börjar springa utav bara helvete. Då slutade han lyckligtvis följa efter mig.
Jag var kanske inte livrädd men rädd var jag.
När jag för någon vecka sedan gick hem från en polare kl. 1 på natten. Plötsligt kommer det fram en man, runt 40 år, med en hammare i ena handen. Han går fram till mig och frågar vad klockan är. Jag misstänker att han vill stjäla min klocka så jag ljuger och säger att jag inte har någon klocka. Sen går jag vidare smått chockad. När jag har gått i någon minut inser jag att mannen följer efter mig så jag får ren panik och börjar springa utav bara helvete. Då slutade han lyckligtvis följa efter mig.
Jag var kanske inte livrädd men rädd var jag.
Ägd.
That's concidered as spam. Another warning to you Tuntra.
Du menar då du spelade lite GTA?
Jag blev riktigt rädd när en snubbe höll en kniv mot min hals men såklart skojjade ha med mig :rolleyes: :|
HAHAH GARVADE ÅT DET MED GTA I 2MINUTER:D
Jag och en polare stod och väntade på bussen för ett tag sen, samma kväll som Rögle mötte Malmö Redhawks. Det kommer fram en kille på 2 meter och tar oss för malmö-bor och drog upp näven och drog oss i tröjan etc, man märkte att han var drogpåverkad. Till slut övertalade vi han att var ängelholmare efter vi sjungit en rögle-låt. Efter detta blev han riktigt trevlig, och presenterade sig som en Angel Island Army och Frontline-representant och gav oss varsitt tandskydd från intersport. Han frågade om skulle med på firmafest(firma-slagsmål).
- Nää vi är nog för små för det.
- Vad fan säger du? Det är ju 12-16, vi 20+ är ju bara backup!
Efter ett gött snack med killen sprang han vidare till ishallen och skrek "VI ÄR HIF'S GRABBAR!" sen såg jag inte han mer. Men jag har nog inte varit så lycklig i mitt liv av att han stuckit.
F0rumtr0ll
20-06-2007, 16:46
Vad jag kan minnas, aldrig.
Däremot brukar tanterna på bussen bli ganska förskräckta när jag kliver på.
Phoenix_Candia
20-06-2007, 16:54
Vad jag kan minnas, aldrig.
Därimot brukar tanterna på bussen bli ganska förskräckta när jag kliver på.
den va bra :D
Garfield
20-06-2007, 18:59
Jag blev skitränd när jag läste Rubriken på tråden! Fett läskigt med särskrivningar :(
Cirtaboy
21-06-2007, 02:27
Jag blev skitränd när jag läste Rubriken på tråden! Fett läskigt med särskrivningar :(
Jag märker de ;)
Cirtaboy
21-06-2007, 02:27
Wops dubbelpost sorry
Det var nog för någon vecka sedan, då det var studentbal i stan. Jag och några polare gick in till stan för att köpa milkshake och kolla på vad som hände i stan. Efter milkchaken gick vi ut och bara gled runt lite, efter som att det var varmt var vi lätt klädda medans studenterna hade kavaj och damerna hade klänning och var så där uppklädda som stundenter är. Vi hade då t-shirt, Hawaii-short och badtofflor. Vi står och snackar lite så hör vi 3 stunder lite längre bort snacka om oss. Någon minut senare kommer dom fram till oss och påstår att man inte ska gå klädd så där på en bal. Vi hävdar då att vi inte har varit på balen men dom säger att vi visar dålig respekt för dom som är på den. Jag stog längst fram av oss så dom tog ett steg fram mot mig och gjorde som en halvcirkel runt mig. Så då stog man där med 3 fulla studenter som var minst ett huvud längre än mig och då tänkte jag "nä, snart smäller dom till mig". Men efter lite snack om att dom inte ville se oss igen den kvällen och att om dom gjorde det skulle det smälla så gick dom därifrån.
En annan gång var när jag hade varit hos en kompis med skoter (snöskoter för dom som inte fattade det) så skulle jag köra hem på kvällen. En liten hake för mig är då att jag inte har 16 år fyllda och får därmed inte köra skoter. Men hursomhelst var jag på väg hem, det var kallt ute och jag var trött så jag ville bara ta mig hem snabbt. Efter en bit måste man köra över en väg och på andra sidan vägen finns det som en vändplats eller vad man ska kalla det, där brukar polisen ofta ha kontroller. Hade dock aldrig mött en polis kontroll så jag tänkte att det var ingen fara. När jag närmar mig vägen ser jag att det står ett gäng skotrar på den där vändplatsen och mörkt som det var såg jag inte vad det var för några. Trodde att det var något gubb gäng som hade stannat för att prata lite så jag tänkte bara köra rakt igenom. När jag kör över ett gupp så strålkastaren åker upp en bit så lyser det på 2 personer i gula västar och givetvis stog det POLIS på ryggen. Då känner jag paniken komma då jag var bara några meter från dem, men jag hinner ta en sväng åt höger för att komma ut på en äng där jag drar på full plugg med skotern. Far runt och leker lite på ängen i hopp om att polisen inte såg mig eller orkade bry sig, då dom redan hade stoppat 2 andra skotrar. Efter ca. 10 minuter åker jag tillbaka för att se om dom är kvar och turligt nog hade dom åkt.
Har nog aldrig haft så hög puls utan att egentligen anstränga kroppen.
Blev lite långt kanske. :cool:
@^: Scary.
Jag kom på en annan gång jag var livrädd. Fast jag tror inte detta forum är den rätta platsen att dra upp det på..
Snowflake
21-06-2007, 16:45
@Zoul; tell me =)
Var väl när Trickey(min bror) föddes :D
då vart man rädd xD
Aldrig varit så rädd som när jag krockade med min moppe,Förståligt dock.
Blev rätt rädd för 4-5 dagar sedan då jag krashade med crossen, rakt in i en sten utan skydd (Y)
Blev rätt rädd för 4-5 dagar sedan då jag krashade med crossen, rakt in i en sten utan skydd (Y)
Gick det bra då?
Jag har vart riktigt jävla rädd en gång, de var i fredags, när jag var på väg hem med sunkomobilen och får vattenplaning i 110, man sitter bara som passagerare och hoppas man ska få fäste på hjulen, som tur var så gick de bra :|
Gick det bra då?
Magen och bröstet fick jag sår över, och sen fick jag ett fint litet jack i benet, men inget farligt.
Dock har jag kännt tryck över bröstet med jämna mellanrum efter krachen..
Det var midsommar, jag och 2 kompisar var i min sommarstuga. Vi tänkte dra ut och leta efter någon fest i någon stuga i skogen,
Så vi börjar gå mot skogen, och då ser vi 2 fulla raggare.. 18-20 år. Dom börjar skrika saker efter oss, min kompis är rätt "biffig" av sig, så vi går fram till dom. Killen vinlgar till och försöker slå till han men missar, min kompis slänger ner han, och då ser vi 3 st som kommer utifrån skogen, och han som ligger nere skriker typ "Döda dom här snorungarna", vi bbörjar kubba. Eftersom min kondition är på "högklass" så andas jag som en svettig PL. Dom börjar kom välldigt när nu, jag kollar bakåt och springer typ på en paperskorg eller något liknade, ramlar och dom får tag på mig.
Dom skriker en massa skit, och så säger dom att jag ska ringa min kompis.. Jag säger typ "att jag inte har några pengar på min mobil, så jag kan ju låna deras?" Får låna deras mobil och ringer, inget svar.. Dom håller fortfarande fast mig, men jag drar mig loss, kastar deras mobil långt utav helvete och springer in en restaurang där min familj sitter.
Var livrädd, när dom hade "fångat mig".. :angel:
Det var midsommar, jag och 2 kompisar var i min sommarstuga. Vi tänkte dra ut och leta efter någon fest i någon stuga i skogen,
Så vi börjar gå mot skogen, och då ser vi 2 fulla raggare.. 18-20 år. Dom börjar skrika saker efter oss, min kompis är rätt "biffig" av sig, så vi går fram till dom. Killen vinlgar till och försöker slå till han men missar, min kompis slänger ner han, och då ser vi 3 st som kommer utifrån skogen, och han som ligger nere skriker typ "Döda dom här snorungarna", vi bbörjar kubba. Eftersom min kondition är på "högklass" så andas jag som en svettig PL. Dom börjar kom välldigt när nu, jag kollar bakåt och springer typ på en paperskorg eller något liknade, ramlar och dom får tag på mig.
Dom skriker en massa skit, och så säger dom att jag ska ringa min kompis.. Jag säger typ "att jag inte har några pengar på min mobil, så jag kan ju låna deras?" Får låna deras mobil och ringer, inget svar.. Dom håller fortfarande fast mig, men jag drar mig loss, kastar deras mobil långt utav helvete och springer in en restaurang där min familj sitter.
Fett ägd Joel. Tuffingen slänger bort mobilen då ;]]]]]
Jag tänkte på dig hela tiden :)
64km/h,trimmad moped(honda MT)..Rakt in i en volvo XC70 som svänger ut framför mig..inga skydd där heller :D..aldrig varit så jävla rädd som jag va sekunden innan jag krockade(a)
Den här historien känns aningen fake.
Bengtsson
25-06-2007, 11:53
Detta kan bli lite svårt att förklara men jag försöker ändå.
Under en skarpskjutning i lumpen var jag ganska trött efter att bara ha sovit 2 timmar två nätter i rad. Denna dagen skulle vi öva korridor bakåt och blixtlås vänster/höger.
Nu måste jag förklara vad de båda innebär. Vi utgår från att vår grupp (8 personer) går på en väg med skog på båda sidorna. Vi går på två led, ett led går på vänster sida om vägen och det andra går på höger sida. Vi har luckor på ca. 5 meter mellan varandra i ledet och leden är förskjutna så att det ser ut såhär.
8 6 4 2
7 5 3 1 (Vi går åt detta hållet och jag går först)->
Blixtlås höger/vänster används om vi får sammanstöt från sidan, alltså att någon sitter inne i skogen och börjar skjuta på oss. Då vänder hela gruppen, går upp på linje och börjar skjuta. Alltså ser det ut såhär.
8 7 6 5 4 3 2 1 (alla skjuter i den riktingen ^)
Eftersom vi kom från vänster är det den säkra riktningen och gruppchefen skriker ut, BLIXTLÅS, VÄNSTER!. Då springer jag som är först bakom alla och sätter mig längst till vänster, och så rullar det på. Efter ett tag ser det då ut såhär.
3 2 1 8 7 6 5 4.
Nu ska vi kolla på hur det ser ut om fienden kommer framifrån.
Vi går som vanligt på två led.
8 6 4 2
7 5 3 1
När fienden tittar upp framför oss börjar jag (1) och min gruppchef (2) skjuta som bara den.
Han skriker också KORRIDOR, BAKÅT! Då lägger jag av en salva för att sedan lägga benen på ryggen och springa all vad jag orkar och sätter mig sist. Detta upprepas av alla och det ser då ut såhär efter ett tag.
4 2 8 6
3 1 5 7
Då har ni en bild utav hur det ska se ut. Nu till mitt lilla misstag.
Vi gick längs vägen och det popade upp en fiende en bit framför oss till vänster sida om vägen.
Jag uppfattade situationen som att vi skulle gå upp på linje och skjuta på honom från sidan, men min gruppchef hade tänkt sig att vi skulle göra korridor bakåt, eftersom fienden var en bit längre fram.
Det innebar att jag började springa upp för att sätta mig framför honom. Medans han sköt rakt fram.
8 7 6 5 4 3 2 (han skjuter >) 1 (Jag springer rätt in i hans eld)
Som tur var såg min gruppchef att jag kom in i hans eldområde och slutade skjuta innan något hände. Vi fick avbryta momentet och det tog en liten stund innan jag fattade vad jag hade gjort, och då blev man faktiskt lite rädd.
Under en skarpskjutning i lumpen var jag ganska trött efter att bara ha sovit 2 timmar två nätter i rad. Denna dagen skulle vi öva korridor bakåt och blixtlås vänster/höger.
Nu måste jag förklara vad de båda innebär. Vi utgår från att vår grupp (8 personer) går på en väg med skog på båda sidorna. Vi går på två led, ett led går på vänster sida om vägen och det andra går på höger sida. Vi har luckor på ca. 5 meter mellan varandra i ledet och leden är förskjutna så att det ser ut såhär.
8 6 4 2
Blixtlås höger/vänster används om vi får sammanstöt från sidan, alltså att någon sitter inne i skogen och börjar skjuta på oss. Då vänder hela gruppen, går upp på linje och börjar skjuta. Alltså ser det ut såhär.
Eftersom vi kom från vänster är det den säkra riktningen och gruppchefen skriker ut, BLIXTLÅS, VÄNSTER!. Då springer jag som är först bakom alla och sätter mig längst till vänster, och så rullar det på. Efter ett tag ser det då ut såhär.
3 2 1 8 7 6 5 4.
8 6 4 2
7 5 3 1
När fienden tittar upp framför oss börjar jag (1) och min gruppchef (2) skjuta som bara den.
Han skriker också KORRIDOR, BAKÅT! Då lägger jag av en salva för att sedan lägga benen på ryggen och springa all vad jag orkar och sätter mig sist. Detta upprepas av alla och det ser då ut såhär efter ett tag.
4 2 8 6
3 1 5 7
Vi gick längs vägen och det popade upp en fiende en bit framför oss till vänster sida om vägen.
Jag uppfattade situationen som att vi skulle gå upp på linje och skjuta på honom från sidan, men min gruppchef hade tänkt sig att vi skulle göra korridor bakåt, eftersom fienden var en bit längre fram.
Det innebar att jag började springa upp för att sätta mig framför honom. Medans han sköt rakt fram.
Som tur var såg min gruppchef att jag kom in i hans eldområde och slutade skjuta innan något hände. Vi fick avbryta momentet och det tog en liten stund innan jag fattade vad jag hade gjort, och då blev man faktiskt lite rädd.
:O
Snowflake
25-06-2007, 12:11
8 6 4 2
3 2 1 8 7 6 5 4.
8 6 4 2
7 5 3 1
4 2 8 6
3 1 5 7
En jävla tur att han såg dig :o
Xaya Heartless
25-06-2007, 22:18
Det mesta verkar handla om "jag var ute med min skittrimmade moped som förresten drar minst 180 i uppförbacke och sen kom snuten efter mig och jagade mig tills jag ägde dem" :) Kan inte direkt komma på någon gång som jag har varit riktigt rädd, var nog nån av de första gångerna jag hamnade i bråk, var runt 11 år och några större pojkar ville stjäla min plånbok :p Då blev jag faktist rädd.
Av vilken anledning då?
Av den anledningen att är man livrädd så tror jag inte man slänger en mobil åt helvete och springer iväg och bara "ajuste min familj sitter och äter på resturang här borta, dit kutar jag!".
Låter weird.
Bengtssons story är sånt som låter lite mer... seriöst.
Blev livrädd då jag var 9 år och 2 st killar som va drygt 13 år jagade mig och min kompis med en soft airgun (vilket inte vi visste då vi trodde det va en riktig) :/
Blev ganska rädd då jag var hemma hos min farbror också.
Jag var ensam hemma hos han och jag gick ner i källaren för jag skulle hämta dricka eller nått då hör jag att dörren öppnas och stängs uppe och jag hör trappsteg så jag tänkte typ "Där kom Arne min farbror hem" sen då jag gick upp så var det ingen där och dörren var låst :|
Av vilken anledning då?
Av den anledningen att är man livrädd så tror jag inte man slänger en mobil åt helvete och springer iväg och bara "ajuste min familj sitter och äter på resturang här borta, dit kutar jag!".
Låter weird.
Du har en poäng.
Nasse svartsmugglare
26-06-2007, 05:45
första dragonhunt, livrädd när den drog fire wave och gfb.
första dragonhunt, livrädd när den drog fire wave och gfb.
Ja, då sitter hjärtat i halsgropen.
Av vilken anledning då?
Låter weird.
Det är sant..
F0rumtr0ll
26-06-2007, 11:02
Snälla du är så cool får jag röra dig?
Banan Gangstern
26-06-2007, 11:36
Det mesta verkar handla om "jag var ute med min skittrimmade moped som förresten drar minst 180 i uppförbacke och sen kom snuten efter mig och jagade mig tills jag ägde dem" :) Kan inte direkt komma på någon gång som jag har varit riktigt rädd, var nog nån av de första gångerna jag hamnade i bråk, var runt 11 år och några större pojkar ville stjäla min plånbok :p Då blev jag faktist rädd.
Det är ju inte helt otroligt att bli jagad av polisen om du kör på trimmad moppe :rolleyes:
Hur lång vart det får platsen dem "fångade" dig till resturangen?
Gabriel2
26-06-2007, 19:53
Asså shit, jag hoppas att du skojar
Vet inte om det går under "livrädd" men under lite skakis, men here we go:
Jag har effektavgasrör, vita blinkers och infälld nummerplåt under mopeden, vilket man inte får ha något av det. Kommer med mopeden från min mormors koloni, möter en snut bil så glor på mig som fan, kör en bit till och givetvis är det kö från BoISmatchen (superettan). Kör upp bakom en Volvo, och såklart ska där stå en snutbil framför den med, så tänkte jag, jaja där ifrån kan dom iallafall inte se något.
Står i kön som rör sig väldigt sakta framåt i några minuter utan en ända bil bakom mig, kollar i bakspeglen och såklart även där en snutbil. Dom står bara bakom och jag kollar lite då och då i bakspeglen, tar cirka 3 minuter innan dom drar iväg med blåljus och sirener.
Tur att dom inte gjorde någonting för om man har riktigt otur kan man få höga böter eller t.o.m indraget körkortstillstånd.
Sånt är ju coolt.. Fegis
Vadå sånt e coolt. då kan ju du gå från malmö till sthlm på e4:an, och plocka upp döda djur o lägga i påse? eller?
imported_Roon_pon
29-06-2007, 18:03
vart rädd den ggr då jag körde 101km/h me min rå trimmade trampmoped . den går 150km/h men vid 100 så bröjar den vingla som satan , när man trycker på lustgasen då vinglar det som SATAN ... var skit rädd trodde jag skulle rammla av......obs: den har funnits ¨på blocket
vBulletin® v3.7.4, Copyright ©2000-2009, Jelsoft Enterprises Ltd.