View Full Version : Verkligen, verkligen ÄLSKA...
Ol'Kladd
14-06-2007, 23:49
Kan man verkligen ÄLSKA låtar? Ja, jag tror faktiskt att man kan det. Det finns ett få antal låtar jag verkligen ÄLSKAR, som kan få mig att tänka på minnen/flickvännen/familjen eller liknande.
Det jag vill få utav av denna tråd är följande : Vad heter låten som får dig att tänka på något du älskar/bryr dig om (eller liknande) och skriv gärna varför just den/dessa låtar får dig att tänka som du gör.
Jag kan väl börja med en låt, så länge :
Styles & Breeze - You're Shining - Varför? : Tänker på en tjej jag gillar väldigt mycket, rösten påminner mig om henns röst, har alltid gillat tjejen jag tänker på när jag hör låten. Ger mig även lite flashbacks från gamla minnen osv.
Skriv på.
Eh. Veckans låt?
Annars påminner Charta 77 - Before the rain march mig om mitt ex. Och det vill jag inte.
Ol'Kladd
15-06-2007, 00:13
Nej, inget med veckans låt att göra. Mer att man tänker på någon/något man gillar när man hör en speciellt låt.
Ibland när jag lyssnar på låter brukar jag få "flash-backs" av saker jag gjort medans jag lyssnat på dom låtarna, jag borde fan söka hjälp snart asså. :(
Ol'Kladd
15-06-2007, 00:27
Ibland när jag lyssnar på låter brukar jag få "flash-backs" av saker jag gjort medans jag lyssnat på dom låtarna, jag borde fan söka hjälp snart asså. :(
Förstår vad du menar :)
Lyssnade som fan på Aboslut Rock Classics när jag prenumererade och läste Kalle Anka. Hör jag låtar därifrån får jag känslan.
Dia Psalma förknippar jag med WoW.
Sinergy förknippar jag med mitt ex.
Varnagel förknippar jag med en Väldigt god vän.
Emopinglan14
15-06-2007, 06:33
Cat Stevens - Old schoolyard, påminner mig om den ljuvliga tiden jag då jag bodde hos pappa.
Bob Marley-Three Little Birds,påminner mig om i sommras
Detta är ju lite personligt :P
Men har inget bra svar .. Så får tänka på saken.
De lyckliga kompisarna - Hockyfrilla <3
Guldskon
15-06-2007, 11:23
Rocky - Eye of the tiger, man får ren adrenalin kick av den låten.
Förstår vad du menar :)
samma här..
Truly Madly Deeply - Cascada, finns säkert fler men denna är den enda jag kommer på just nu :)
2pac - Life goes on; kommer att tänka på en polare som åkte in på ungdomsfängelse, dock så får jag träffa han imorgon. Det var typ 7-8 månader sen sist.
50 Cent - Hate it or love it; Den här brukade jag lyssna på massor under sommaren, skön som fan <3
Goth Drash
15-06-2007, 18:19
Hjältarna i blåa ränder - Sektion B
Får mig att rysa, Älskar DIF!
Queen - Don't stop me now påminner mig om Miwna <3
Freddieb
15-06-2007, 20:49
2pac - Life goes on; kommer att tänka på en polare som åkte in på ungdomsfängelse, dock så får jag träffa han imorgon. Det var typ 7-8 månader sen sist.
50 Cent - Hate it or love it; Den här brukade jag lyssna på massor under sommaren, skön som fan <3
Hur hände det din polare? låter sorligt.
50 Cent - P.I.M.P Påminner mig om gamla goda tider.
Xaya Heartless
15-06-2007, 21:41
völund smed - mälare strand.
Påminner mig om gamla glada dagar utan problem och skit.
Muppkuppz
16-06-2007, 00:23
Jag kan få riktigt sjuka flashbacks av vissa låtar. Till och med en Darinlåt kan få mig att tänka tillbaka. Vissa låtar påminner mig om vissa personer. Ibland kan jag tänka tillbaka på en viss period när jag lyssnar på musik. Känns jävligt skönt ibland. Men ibland kan man börja tänka på RIKTIGT jobbiga minnen.
Droger, misshandel. Han var 14 år när han åkte in, nu är han 15. Trodde jag skulle få träffa honom idag men han var tvungen att åka tillbaka till cphemmet igen, får jävlat damp. Han vill fixa sig och så, men ingen jävel ger honom en chans och det gör mig så gud förbannad. Han får endast kontakta mig och en till från det där hemmet.
Queen - Don't stop me now påminner mig om Miwna <3
Flash påminner mig faktist om Wasabeh <3
Caretaker
17-06-2007, 16:49
Petter - Mikrofonkåt påminnar mig om en mycket speciell sommar <3
Incubus - Love hurts.
Behöver jag ens förklara?
Ol'Kladd
17-06-2007, 18:05
Incubus - Love hurts.
Behöver jag ens förklara?
Faktiskt inte :happy:
Droger, misshandel. Han var 14 år när han åkte in, nu är han 15. Trodde jag skulle få träffa honom idag men han var tvungen att åka tillbaka till cphemmet igen, får jävlat damp. Han vill fixa sig och så, men ingen jävel ger honom en chans och det gör mig så gud förbannad. Han får endast kontakta mig och en till från det där hemmet.
Får inte du hälsa på honom?
Nu när man är så lyckligt kär så lyssnar man mest på låtar som har en relation till kärlek, och Bryan Adams' - Please forgive me, är jävligt fin, låt er inte luras av titeln. Får mig att tänka på den underbara tjejen.
Brödgubbe
17-06-2007, 21:22
Sången i början av nalle puh får mej att tänka på tiger :angel:
den är mycket bra :yeah:
vBulletin® v3.7.4, Copyright ©2000-2009, Jelsoft Enterprises Ltd.