PDA

View Full Version : Veckans låt

Pages : [1] 2 3 4

Danne Weman
08-10-2006, 12:03
Jag gjorde en tråd, för lite drygt ett år sedan på Tibiaswe som blev klistrad och under sin livslängd fick över 1000 inlägg. Jag tänkte återskapa tråden eftersom jag dels blivit ombedd till det och dels för att det är en kul tråd. Jag hoppas att folket kan följa reglerna bättre den här gången och jag hoppas att Ola hjälper mig att rensa i träsket.

Reglerna är simpla och borde verkligen inte vara svåra att följa. Man skriver en låt i veckan, den låten man tycker är bäst just den veckan och sedan varför. Skriv gärna en beskrivning om hur låten låter och varför ni har valt just den här låten. Ett inlägg per vecka är önskvärt men det är ju självklart lite svårt att hålla reda på när man postat och så vidare, men jag vill inte se folk som postar en låt per dag.

Jag börjar då:

Have you forgotten - Red House Painters

En till största del akustisk låt. En otroligt vacker låt som gör mig tårögd varje gång jag hör den, dels för att låten är så melankolisk och dels för att den påminner mig om den gågna sommaren. Gitarrspelet är underbart, texten är riktigt bra och hans röst passar verkligen helt perfekt. Jag har tyckt om låten väldigt mycket ända sedan jag hörde den första gången men jag har lyssnat på den väldigt mycket på senaste tiden och det är därför definitivt veckans låt.

Mattus
08-10-2006, 12:07
Arctic Monkeys-A View From The Afternoon

Satt och kollade lite på TV, hade lite tråkigt så jag zappade förbi MTV, har suttit och lyssnat på den lite till och från.

3/5

Kaktusen
08-10-2006, 12:08
Incubus - I miss you

för Hannah ska vara borta hela nästa vecka. :cries:

Granberg
08-10-2006, 12:18
Tom Petty - American girl

Om du har sett När lammen tystnar så har du inte undgått denna låt. Det är den som Chaterine Martin sjunger å tjoar till just innan hon blir kidnappad. Jag skrev en filmanalys om denna film så jag fick se just denna scen några gånger. Och det räckte för att låten skulle fastna. Det är jävligt mycket sväng i den.

Twia
08-10-2006, 12:19
Sniper&Phalagorn - Riktiga män.
Sniper är min polares storebror, han bor just nu i Sthlm. men är från helsingborg. Phalagorn bor utanför helsingborg i en förort som heter Laröd.

Tsumie-kun
08-10-2006, 12:26
Polysics - Electric Surfin' Go Go

Den låten är bara så bra, och den gör mig hyper :D

Alla borde börja lyssna på japansk musik! xD

Zosous
08-10-2006, 12:31
Äsch, kan inte välja.

2pac - Better dayz
Jay-Z - I just died in your arms tonight
T.I. - Ride wit' me

Bengtsson
08-10-2006, 12:34
Have you forgotten - Red House Painters

En till största del akustisk låt....~
Mark Kozelek är riktigt bra, lyssna på "Rock 'n' Roll Singer" och "What's nest to the moon". Två mycket bra låtar, bara han och en gitarr.

Veckans låt för mig är nog, [ingenting] - Släpp in Solen.
En skön låt, inget märkvärdigt och krångligt utan en bra koppla av låt efter en jobbig dag. Lite trallvänlig och skön melodi.

Ola Magnell
08-10-2006, 14:12
Äsch, kan inte välja.

2pac - Better dayz
Jay-Z - I just died in your arms tonight
T.I. - Ride wit' me
Du missade det viktigaste av allt, varför gillar du dessa låtar? Självklart kommer jag vara portvakt i denna tråd. Självklart kommer jag vara orättvis och inte låta alla inlägg vara kvar.

Ola Magnell är enligt mig så mycket bättre än dig. Han är så bred att till och med Nilen verkar smal. Nu förstår jag knappt själv vad jag säger, men han är otroligt bra. Blir förvånad varje gång jag sätter på någon skiva med Ola eftersom hans texter är så gamla men aktuella.

Till veckans låt har jag utsett Ola Magnell - Tidsdåren. Nostalgi och en historielektion i en och samma låt. Det kallas romantik och det kallas nostalgi. Det fanns faktiskt en tid då människor kunde tala med varandra, och inte bakom ryggen gå. Allt är vackert, allt är bra!

Det fanns så många tider, det kommer finnas fler.

Slusker Svensson
08-10-2006, 14:14
Abra Cadaver - The Hives

Skönt ös, extremt bra sång...
Man kan inte lyssna på den för mycket, då tröttnar man, men bra e den ;)

Kaktusen
08-10-2006, 14:15
Jag har ändrat mig med mitt låtval och den nya låten jag tycker ska vara veckans låt blir "the ark - it takes a fool to remain sane"

Jag valde den låten för att den är så himmla bra och påmindes om den för nån dag sen, dessutom har alla i bandet förutom bassisten vart hemma hos mig ;)

Salocin
08-10-2006, 14:24
Gratz, kanske flörtade de med dig med?.

Sommarpojkarna feat fröjda - Lilla hjärtat

Härlig låt härlig text. Riktigt fjortislåt.

Ceefyra
08-10-2006, 14:44
Grits - Ooh Ahh

Så grymt härlig låt. Hörde den först i The fast and the furious tokyo drift. Har fastnat för låten och lyssnar på den om och om igen.

Soedor
08-10-2006, 15:36
Grits - Ooh Ahh

Så grymt härlig låt. Hörde den först i The fast and the furious tokyo drift. Har fastnat för låten och lyssnar på den om och om igen.
tycker också att den är skit bra!

Red Hot Chilli Peppers- Snow ((Hey Oh))

har börjat digga deras låtar,har Stadium Arcadium och jag tycker om exakt varje låt!

Berra
08-10-2006, 15:41
Avenged Sevenfold - Seize The Day

Har lyssnat en HEL DEL på Avenged Sevenfold så jag tänkte att jag skulle kolla upp dom på YouTube och då hittade jag denna video, jag rös när jag såg den.. så bra va den. Gitarrsolot på kistan är magiskt.

Här har ni en länk så kan ni se för er själva:
http://www.youtube.com/watch?v=oMSx252ea1E

Agi
08-10-2006, 15:50
Pink Floyd - What Do You Want From Me?

En låt David Gilmour skrivit åt (till?) Roger Waters som enligt Dave kräver väldigt mycket. Man märker känslorna och den är helt enkelt grymt bra!
Alla borde ladda ner/köpa Pink Floyds alla skivor och börja lyssna :)
Den är inte en såndär plåga om man lyssnar många gånger. Den är lika bra varje gång.

As you look around this room tonight
Settle in your seat and dim the lights
Do you want my blood, do you want my tears
What do you want
What do you want from me
Should I sing until I can't sing any more
Play these strings until my fingers are raw
You're so hard to please
What do you want from me

Början på låten ;D
Kommer ta en Pink Floyd/vecka och skriva en liten del av den. Hoppas det är okey? ;P (det där med skriva en lite del)

Jack Sparrow
08-10-2006, 16:09
Humm, veckans låt engligt mej är väl egentligen inte den bästa i mitt tycke, utan jag har ständigt blivit utsatt av denna låt i olika sammanhang.

Paul Wall - True

Har svårt för negerdunk.

Luddey
08-10-2006, 16:19
Dope - Marsch Of hope

Dope gör bara så jävla goa låtar o gillar denna väldigt mkt.

Kaktusen
08-10-2006, 16:22
Humm, veckans låt engligt mej är väl egentligen inte den bästa i mitt tycke, utan jag har ständigt blivit utsatt av denna låt i olika sammanhang.

Paul Wall - True

Har svårt för negerdunk.
Vad syftar du på med negerdunk? Det finns en svart trummis vid namnet Billy Cobham, han kan man kalla de moderna trummarnas fader ;)

Redmark
08-10-2006, 22:48
Swecore Noize Conspiracy - Sweet Dreamz

En Hardcore remake på Sweet Dreams, samt så lyssnar jag typ bara på Hardcore så det blir nog den :rolleyes:

Lotta
08-10-2006, 23:11
Svårt val den här veckan. Tack Danne förresten, för att du påminde om "Have you forgotten", som jag ironiskt nog hade glömt. Väckte många gamla minnen.

Jag tror att veckans låt blir Matchbox 20 - Unwell (acoustic)
Helt enkelt för att den är lagom melankolisk. Har varit på lite sådant humör den här veckan, och alla vet väl att det är enklare att tänka när man hittar en låt som passar bra ihop med ens känslor.

Vilket leder till den andra låten, som fick dela platsen den här veckan. När jag inte var melankolisk blev jag istället lite arg och vild. The Clash - Train in Vain (Stand by me)

LiptoN
08-10-2006, 23:21
Jag måste nog säga Främling med Carola

Fotnot: måste man skriva så här ifall man skriver en låt? :D

sluta ändra i min text :P

Ola Magnell
08-10-2006, 23:33
Jag måste nog säga Främling med Carola

Fotnot: måste man skriva så här ifall man skriver en låt? :D

sluta ändra i min text :P
Nej, men man måste skriva en motivering till varför man väljer låten.

LiptoN
08-10-2006, 23:33
Okej, vet faktiskt inte varför, hade på den när jag svarade ^^ och... då var det lätt att skriva just den låten :)

luddee
08-10-2006, 23:39
Paxi - Fixi

Motivering:
Kung.

Wasabi
09-10-2006, 00:13
Promoe - Long sleeves in the summer

Sorglig jävla låt egentligen, men ack så jävla förbannat skitbra!

bb
09-10-2006, 07:09
Tom Petty - American girl

Om du har sett När lammen tystnar så har du inte undgått denna låt. Det är den som Chaterine Martin sjunger å tjoar till just innan hon blir kidnappad. Jag skrev en filmanalys om denna film så jag fick se just denna scen några gånger. Och det räckte för att låten skulle fastna. Det är jävligt mycket sväng i den.
Tom Petty - Saving Grace

Ännu en Tom Petty låt denna tycker jag personlig är bättre än American girl.. :)

Miwna
09-10-2006, 07:47
En polare har nyligen fått mig att inse att Arch Enemy faktist inte är så dåliga :)

Så, veckans låt blir: Arch Enemy - Nemesis
Riktigt tung, riktigt bra musik... men jag gillar fortfarande inte riktigt sångerskans röst :rolleyes:

Veckans Låt-tråd som varar hela tiden :rolleyes:

Psygabber
09-10-2006, 11:24
Nasty Django - Hardcore Muthafucka

Letade igenom min hårddisk's djupaste grotta, där kunde jag finna denna låt. Otroligt bra låt som jag inte hade hört på länge.

Goth Drash
09-10-2006, 14:54
Buck Cherry - Crazy Bitch

Riktigt skön rocklåt som jag helt enkelt gillar skarpt.

Raab
09-10-2006, 20:00
Panic! at the Disco - I Write Sins Not Tragedies

kan bara inte sluta lyssna på den här låten, har satt den på repeat och har lyssnat på den i ca 1,5 timme. kan inte riktigt förklara varför den är så bra.

Walle
09-10-2006, 20:02
Veckans låt för mig blir nog Inflames - Trigger och Fronda - Mitt rop på hjälp.

Sopgubben
09-10-2006, 20:21
Marilyn Manson - Fight song

äger, så det det bara :cool:

Danne Weman
09-10-2006, 22:01
Veckans låt för mig blir nog Inflames - Trigger och Fronda - Mitt rop på hjälp.
Du som är moderator borde väl för fan ändå kunna följa ett par lätta regler?

Hex
10-10-2006, 07:26
Onkel Konkel - Neger Jo

Ari Nieminen
10-10-2006, 12:35
http://www.fgaktiv.no/opplevelser/bilder/baat.jpg

Lätt veckans båt, mm.

Ceax
10-10-2006, 14:00
System of A down - Atwa.
En gammal låt.. Som funkar är mycket bra, lungn skön. Även lite "action" i det hela också.;)

Disasterpiece
10-10-2006, 14:35
Skunk Anansie - Little baby swastikkka

Ja, rotade igenom skivsamlingen och hittade en skiva med Skunk Anansie, sen dess har jag toklyssnat på den här. Sångerskan har en otroligt skön röst, det är nog mest det jag har fastnat för.

Prowler
10-10-2006, 18:26
Iron Maiden - The Pilgrim

Denna låt är från Iron Maidens nyaste skiva och den är ruskigt bra!
Vet inte riktigt hur ja ska beskriva den, den fastnar helt enkelt.

Kaktusen
10-10-2006, 18:31
Iron Maiden - fear of the dark

Ny vecka, ny låt. Har lärt mig lira denna på gitarr så därför blev den veckans låt :P

Granberg
10-10-2006, 19:42
Denna vecka väljer jag inte mindre än...

Damian Marly - Road to Zion

Damian Marly är son till Bob Marly och har nog på grund av sitt efternamn fått stor draghjälp i sin karriär. Gillar denna låt på grund av dess softa reggae sound och Damians klockrent raspiga stämma.

Gizmo-niklas
11-10-2006, 15:03
Etta:völund smed
Tvåa:ultima thule
Trea:Beatles
Fyra:elvis,buddyholly

pillepelle
11-10-2006, 15:11
En polare har nyligen fått mig att inse att Arch Enemy faktist inte är så dåliga :)

Så, veckans låt blir: Arch Enemy - Nemesis
Riktigt tung, riktigt bra musik... men jag gillar fortfarande inte riktigt sångerskans röst :rolleyes:

Veckans Låt-tråd som varar hela tiden :rolleyes:
JA! En av dom bättre låtarna av Arch Enemy enligt mig..xD

Celix
12-10-2006, 19:51
Dope - Die mf die

Den äger så håårt! O.o
Kan fan inte sluta lyssna på den! :P
Sök på YouTube om ni inte hört den ;)

Beex
16-10-2006, 20:44
Lotta då, valde du en Lipetipeton-låt. Han heter så va?

Går det bra med band istället?
I take that as a yes.

The Lawrence Arms. För jag blev nykär i dem för ett litet tag sen, och har varit seriöst beroende, med abstinens och allt, sen dess.
Jag måste erkänna att det till stor del beror på Brendan. Singer and bass-player.

Fluffy
16-10-2006, 22:19
Denna vecka får det bli Ffl - För störda för livet

Klockren text rappad av bratts från respektive storstad.

Psygabber
17-10-2006, 07:23

Kallar du detta rap så kan du inte mycket, stackare.

Accelerator - Spit My Shit

Härlig ganska ny låt ifrån Accelerator, otroligt bra ös när man drar på hög volym.

Sven Malcom
17-10-2006, 13:54
Bullet For My Valentine-Tears dont fall:heart:

Sven Malcom
17-10-2006, 13:55
Panic! at the Disco - I Write Sins Not Tragedies

kan bara inte sluta lyssna på den här låten, har satt den på repeat och har lyssnat på den i ca 1,5 timme. kan inte riktigt förklara varför den är så bra.
Ja det förklara ju hur du ser ut:|

Fluffy
17-10-2006, 18:19

Kallar du detta rap så kan du inte mycket, stackare.

Accelerator - Spit My Shit

Härlig ganska ny låt ifrån Accelerator, otroligt bra ös när man drar på hög volym.
Nae det är ju ganska mkt rock?

:cries:

Iceflip
17-10-2006, 19:02
Bad boys ;) vet ej vad sångaren heter men ändå.

Metallica
17-10-2006, 19:12
Trivium - Ascendancy

Riktigt tung låt av Trivium..
Nu när det börjar bli kylit ut och mörkt på kvällarna så är det dags för lite hårdare Rock, iaf för mig. :)
så jävla bra röst han har!

Danne Weman
17-10-2006, 19:38
Zero 7 - In the waiting line

Ni som sett Garden State vet säkert vilken låt det här är. Den är verkligen helt underbar, så sjukt melankolisk och så vackra melodier. Tjejen som sjunger har också en väldigt fin röst, passar perfekt in i stämningen i låten. Låten ska helst spelas med tända ljus i ett nedsläckt rum, en vattenpipa/spliff och ett par goda vänner, det är religiöst.

Yamal
17-10-2006, 21:19
Equalizer Band - Sweet Mary :flush:

Kaktusen
17-10-2006, 22:04
Temple of the dog - Say hello to heaven

Motivering: Har börjat lyssna lite på totd igen och denna är nästan som en klassiker, iaf för Chris Cornell och Soundgarden fans. Sen är låten väldans bra. Texten, sången, melodierna är allt bra sen att det är ett bra solo i låten skadar inte. ;)

Down
17-10-2006, 22:23
Hela Screaming For Life med Soundgarden. Som Kaktusen sa är Chris Cornell kung, han har f.ö. gjort låten till nya bondfilmen

Hittade alla skivor på loppis för 10kr styck. Ett kap minst sagt.

Kaktusen
18-10-2006, 14:24
Hela Screaming For Life med Soundgarden. Som Kaktusen sa är Chris Cornell kung, han har f.ö. gjort låten till nya bondfilmen

Hittade alla skivor på loppis för 10kr styck. Ett kap minst sagt.
avundsjuk, har fått betala som fan för alla hans skivor, jo det stämmer att han gjort en bondlåt, eller nja audioslave gjorde låten. :yeah:

Psygabber
19-10-2006, 08:31
Dimmu Borgir - Vredesbyrd

Allt jag behöver säga är, norsk dödsmetal(?) <3

Lord Saguz
19-10-2006, 16:11
gorillaz-feel good inc

hel skön låt bara :P

kan inte motivera får bara inte nog av den helt enkelt om och om igen :>

Tancoll
19-10-2006, 16:51
Selu Vibra - Divine.

Svårt att förklara, måste höras för att man skall förstå. Ett mästerverk helt enkelt.

Wasabi
19-10-2006, 17:46
Sizzla - Thank you mama

Bättre låt finns bara inte :yeah:

Edward
19-10-2006, 18:40
JFK - Whiplash (Remix)

Skön technolåt som jag upptäckte när jag tittade på en film om Gumball 3000.

Down
19-10-2006, 18:47

Nej inte dödsmetal

Granberg
19-10-2006, 19:07
Eagles - Hotel California

Kanske en av dom skönaste låtarna som gjorts? Den har en rytm, skitskön melodi och försöker man lyssna på texten döljer det sig ett och annat. Tror jag haft denna låt på repeat 10 ggr i rad. Jag blir aldrig less på den. Dessutom väcker den många minnen från min första fylla, och då blir jag sentimental ;]

Tsumie-kun
19-10-2006, 19:33
Girugamesh - Fukai no Yami

Jag gillar början av låten starkt (Hela låten för övrigt är bra, men just början är något extra).

Psygabber
19-10-2006, 19:52

Nej inte dödsmetal
Vad är det då? :O

Kaktusen
19-10-2006, 19:56

Nej inte dödsmetal
black metal ;)

Caretaker
19-10-2006, 20:20
edit:

Linkin Park - What I've Done

öuhm... den e bra?

Psygabber
20-10-2006, 11:10
Nej inte dödsmetal
black metal ;)
Vart ligger skillnaden?

Caretaker
20-10-2006, 15:21
Gissar på att i dödsmetal skriker dom röven av sig, i black metal e dom lite lugnare :hehe:

Zoul
21-10-2006, 09:36
Hot Chip - Over and over

Fick höra den i somras precis när vi parkerat bilen på hultfredsparkeringen. Jag vägrade gå ur bilen i princip och morsan blev galen och sa att hon hade låten på skiva. Ja, sedan dess är jag frälst och lyssnar alltid på Hot chip's låtar men denna är absolut favoriten.

Psygabber
21-10-2006, 14:34
Gissar på att i dödsmetal skriker dom röven av sig, i black metal e dom lite lugnare :hehe:
Har du hört Dimmu borgir?

Sommarglädje - Beväpnad Tjockis

Enkelt en av de bästa underground-rap låtarna någonsin, jävligt fresch text också.

Mattus
21-10-2006, 16:33
Tvärtom, tard..

FrudeL
21-10-2006, 16:34
Bob Sinclair - Rock this party.

Whats not to like? :]]

Ida
21-10-2006, 16:47
Stone sour - Thorugh glass.

sjukt fin och bra sång..underbar melodi och bra text..

Bengtsson
21-10-2006, 17:05
Eagles - Hotel California

Kanske en av dom skönaste låtarna som gjorts? Den har en rytm, skitskön melodi och försöker man lyssna på texten döljer det sig ett och annat. Tror jag haft denna låt på repeat 10 ggr i rad. Jag blir aldrig less på den. Dessutom väcker den många minnen från min första fylla, och då blir jag sentimental ;]
Haha, minnen från den första fyllan kan väll inte vara bra/många?

Veckans låt är för övrigt [Death Cab For Cutie - Marching Bands of Manhattan].
Tillägnad Dennis och Linus.
Lugn och skön låt. Passar perfekt till en lagom jobbig bakfylla...

Milad
21-10-2006, 17:07
Albert Hammond, Jr. - Hard To Live (In The City)

Låten är vacker rakt igenom och är antagligen ett av albumets (Yours To Keep) bästa spår. Att låten flippar ur totalt (trumpeter och allt) i slutet av låten gör den bara ännu bättre.

Shino
21-10-2006, 17:46
Cascada - Every time we touch

Låten är som en rak pil in till hjärtat... XD

Alexander
21-10-2006, 17:49
Låten är jävligt gammal och riktigt kass.

Danne Weman
21-10-2006, 20:19

Låten är vacker rakt igenom och är antagligen ett av albumets (Yours To Keep) bästa spår. Att låten flippar ur totalt (trumpeter och allt) i slutet av låten gör den bara ännu bättre.
Ska döda din mamma.

Milad
22-10-2006, 17:59

Ska döda din mamma.
Ska? Betyder att det inte har hänt eftersom hon sitter där nere just nu. Och tråkigt nog så dödade jag din pappa medan du skrev den där meningen.

Erdman
22-10-2006, 18:05
Infames - Free fall

Motivering:
Älska?

Seya
22-10-2006, 18:58
Nightwish - Planet Hell

var nog för att jag kollade på ngn gammal tibiafilm jag hittade på datorn(dt vs the light) Fastnade för den låten och flera av dom nightwish låtarna som var med där och även för att jag har hört den i omklädningsrummet i hockeyn(j-18,j-20).

Fredlig Högtalare
22-10-2006, 19:36
Morning Runner - Gone up in flames.

Låten är som en enda lång refräng, sångaren gör ett bra jobb med sin explosiva attityd och det är bra tempo hela låten igenom. Låten sticker ut som favorit från albumet 'Wilderness Is Paradise Now'. Detta är ännu ett Reading band som är på gång att bli något.

Havet
23-10-2006, 20:39
Veckans låtar för mig har varit...

Phoenix - Long Distance Call
Phoenix - Somtimes In The Fall
The Thrills - Saturday Night

Phoenix - Somtimes In The Fall, sitter väldigt bra på vägen till jobbet, får mig att vilja vara ute och cykla tidigt på morgonen.

The Thrills - Saturday Night, låten ger mig bara en härlig känsla helt enkelt, lyssnat mycket på den det senaste.

Phoenix - Long Distance Call, den låten ger mig glädjekänslor när jag cyklar hem ifrån jobbet haha. Jag sjunger och tittar på alla som sitter i sina bilar och glor på mig haha.

Granberg
24-10-2006, 18:03
@ Havet.

Reglerna är simpla och borde verkligen inte vara svåra att följa. Man skriver en låt i veckan , den låten man tycker är bäst just den veckan och sedan varför. Skriv gärna en beskrivning om hur låten låter och varför ni har valt just den här låten. Ett inlägg per vecka är önskvärt men det är ju självklart lite svårt att hålla reda på när man postat och så vidare, men jag vill inte se folk som postar en låt per dag.

Salocin
24-10-2006, 18:34
Hmm, David Hasselhoff - Jump in my car.

Såg videon på google video och den är så klockrent. det är så skönt när han ändrar sig. Länken. http://video.google.com/videoplay?docid=-3382491587979249836&q=jump+in+my+car

Don't hassel with the hoff :happy:

Down
24-10-2006, 18:58
Captain Beyond - S/T
Klockrent album från tidigt 70-tal. Gillar man Led Zeppelin borde man gilla dessa också

Slusker Svensson
24-10-2006, 19:04
Children of Bodom - Touch like angel of death.

Kraftfull, hård, skön, melodiös.

Ett skönt sätt att utlopp olika mer eller mindre hatiska känslor, utan att behöva bli destruktiv. Skönt att känna igen sig i musiken.

Sickan
24-10-2006, 19:04
Fergie - Fergalicious :P

Granberg
24-10-2006, 19:14
Fergie - Fergalicious :P
Reglerna är simpla och borde verkligen inte vara svåra att följa. Man skriver en låt i veckan , den låten man tycker är bäst just den veckan och sedan varför. Skriv gärna en beskrivning om hur låten låter och varför ni har valt just den här låten. Ett inlägg per vecka är önskvärt men det är ju självklart lite svårt att hålla reda på när man postat och så vidare, men jag vill inte se folk som postar en låt per dag.

Ralph
24-10-2006, 19:18
Diesel Machine - Bones and All

Maffigt intro, sköna gitarriff och allmänt skön låt. Låten i sig påminner lite om Pantera, bara att det är en gnutta mer growl.

Havet
24-10-2006, 20:18
@ Havet.

Ja, men nu blev det inte så, så jag bröt mot reglerna. Ska ni döda mig nu eller vadå? :cries:

Granberg
24-10-2006, 20:21
@ Havet.

Ja, men nu blev det inte så, så jag bröt mot reglerna. Ska ni döda mig nu eller vadå? :cries:
Nej, men det bidrar till att forumet blir trevligare ifall folk följer regler, och så jävla svårt kan det inte vara.

Köttbullan
24-10-2006, 20:23
Vi brukar döda folk som inte lyder reglerna, men ja tycker vi kan göra ett undantag för dig som är ny här. :yeah:

Havet
24-10-2006, 20:27
@ Havet.

Nej, men det bidrar till att forumet blir trevligare ifall folk följer regler, och så jävla svårt kan det inte vara.
En låt i veckan går inte! Punkt slut.

En låt om dagen hade varit bättre, då hade jag kunnat följa reglerna :)

Men sen är jag så tuff med som inte vill följa reglerna haha.

Slusker Svensson
24-10-2006, 20:28
En låt i veckan går inte! Punkt slut.

En låt om dagen hade varit bättre, då hade jag kunnat följa reglerna :)

Men sen är jag så tuff med som inte vill följa reglerna haha.
Ok, dendär stilen funkar tyvärr inte :S

Granberg
02-11-2006, 23:54
Denna tråd måste bumpas och jag gör det med stil.

Veckans låt får bli Aerosmith - Dream on.

Jag var faktiskt rätt så ovetande om Aerosmith innan jag hörde denna låt. Tror det var en polare som skickade en Youtube länk när dom framförde denna låt live. Hur som haver så så har sångaren en fantastisk röst, det även live vilket brukar vara ganska ovanligt. Denna låt har en melodi man fastnar i direkt. Den startar lungt och melodiskt för att sedan leverera en refräng med tryck i.

Ta en titt eller 2:

http://www.youtube.com/watch?v=iupR4EHc4ZQ

Danne Weman
03-11-2006, 01:41
Veckans låt är svår att avgöra, det har hänt mkt under veckan, det har spelats mycket musik och mycket ny musik också. Men jag måste faktiskt välja något av Elliott Smith, fast det finns ingen given låt av honom heller, men det får helt enkelt bli

Elliott Smith - Say Yes

Min kompis hade spelat den här låten en hel del innan jag faktiskt hörde den riktiga versionen av Elliott, svårt att avgöra vilken som är bäst, men eftersom min kompis inte har något skivkontrakt fick det bli den här versionen. En ganska simpel, akustisk låt med väldigt bra text och en extremt vacker röst. Elliott når de högre tonerna (även fast han kan nå så mycket högre) och det låter så jävla bra.

Lotta
03-11-2006, 02:27
Åh, ännu en påminnelse från dig. Du är duktig på att ta upp låtar som man glömt, Danne. Det tackar man för.
Say yes ger rysningar längs ryggraden i minnesväg.

Mitt val den här veckan måste bli något med Anna Ternheim. Hon tjänar som drog när man är ensam. Ännu bättre drog när man känner sig ensam fast man inte är det.
Skulle kunna välja I say no, bara för att hon sjöng den för mig på konserten. Det gör jag inte, för nu var det veckans låt som gällde. Och har mest lyssnat på hennes nya skiva den här veckan. Alltså blir det en låt från den. Girl laying down fick det bli. Fast de flesta av hennes texter är för klockrena...

Erdman
03-11-2006, 04:21
För mig denna vecka är det nog Backyard babies - A song for the outcast

Motivering: Enkelt, Jag gillar den bara ~.~

Raab
04-11-2006, 15:13
Pete Doherty - She loves you

doherty gör en ganska seg beatleslåt till något man kan lyssna på nästan hur länge som helst. tycker det är ganska ovanligt med covers som är bättre än orginalet men i det här fallet är det absolut bättre

Slusker Svensson
04-11-2006, 15:45
Denna veckan har jag lyssnat på tibias soundtrack.

Havet
04-11-2006, 16:31
Veckans låt

Ingenting - Suzanne (Vi kan inte gå hand i hand)

Bästa låten på nya skivan tycker jag!
Jag blir så glad av låten usch ja!

Muppkuppz
04-11-2006, 16:32
Queen - The show must go on

Gammal men riktigt bra.

Shino
04-11-2006, 18:59
R Kelly - Burn it up

Vet inte hur men den satte sig fast i skallen på mig ^^

Danne Weman
10-01-2007, 20:09
Jag kan lika gärna bumpa min gamla tråd eftersom det precis gjordes en ny, något jag ändå haft i baktanken länge. Gå till första sidan och läs reglerna om ni inte kommer ihåg dem eftersom jag lätt får rage blackouts på personer som inte följer dem.

Veckans låt för min del:

This Sentence Will Ruin/Save Your Life - Born Ruffians

En otroligt ösig låt som inte direkt låter som något jag tidigare hört. Sångaren har en extremt speciell röst, påminner lite vagt om en operasångare. Riktigt cool låt och cool text. 2 minuters rent adrenalisös.

FaargoAmore
10-01-2007, 20:12
Linkin park - Runaway

helt enkelt kung låt ! =D

Btw, kan man inte länka sina låtar på Rapidshare eller något ? tankar torrents, jobbigt att bara få ner albums, aja sorry för offtopic, endast ett förslag ! ;>

Muppkuppz
10-01-2007, 20:14
Pippi Rull - Dr Alban - Brolin e Stabil

Underhållande låt.

Fredlig Högtalare
10-01-2007, 20:27
And You Will Know Us By The Trail Of Dead - Misstakes and Regrets.

Låten börjar lugnt och sedan drar orkanen igång och varar i ungefär 1-2 minuter. Det här är en av mycket få låtar som jag uppskattar trummorna väldigt mycket. F ö så är det här ett ganska underskattat band.

Milad
10-01-2007, 20:33
Bob Dylan - Ballad Of A Thin Man

Bob Dylan som bäst! En mycket vacker och dramatisk låt. Hela låten bara skriker om vilket geni denna man är och vilken talang han besitter. Vem skulle annars kunna komma på verser som den här:

Now you see this one-eyed midget
Shouting the word "NOW"
And you say, "For what reason?"
And he says, "How?"
And you say, "What does this mean?"
And he screams back, "You're a cow
Give me some milk
Or else go home"

Miwna
10-01-2007, 20:34
Linkin park - Runaway

helt enkelt kung låt ! =D

Btw, kan man inte länka sina låtar på Rapidshare eller något ? tankar torrents, jobbigt att bara få ner albums, aja sorry för offtopic, endast ett förslag ! ;>
Om du tankar torrents lär du kunna välja vilka låtar du vill ha. Annars funkar DC.

Jag har så många låtar att skriva om, men låten denna vecka måste vara Stephen Lynch - Grandfather. Han sjunger trallvänligt och lagom lungt, men när man lyssnar på texten skrattar man som aldrig förr.
Bara lyssna på texten så skrattar man:

When grandfather dies
life will be strange
when grandfather dies
my whole world will change
when grandfather dies,
I'll scream and I'll yell,
cuz i'll be fucking rich as hell.

So grandfather die
dont keep me in suspense.
Oh grandfather cough,
up that inheritance.
Oh grandfather don't,
hold on another day.
I love you to death,
but I've got bills to pay.
Med mera. Googla om ni vill ha hela texten, pm om ni vill ha låten :)

Fler låtar som är ett måste att lyssna på: Tiny Little Moustache, She Gotta Smile. Baby, m.fl...

Granberg
10-01-2007, 20:54
Bob Dylan - Ballad Of A Thin Man

Bob Dylan som bäst! En mycket vacker och dramatisk låt. Hela låten bara skriker om vilket geni denna man är och vilken talang han besitter. Vem skulle annars kunna komma på verser som den här:

Now you see this one-eyed midget
Shouting the word "NOW"
And you say, "For what reason?"
And he says, "How?"
And you say, "What does this mean?"
And he screams back, "You're a cow
Give me some milk
Or else go home"

Jag fortsätter med en annan Bob Dylan, nämligen Masters of war. Vet inte riktigt hur jag ska beskriva den, men en akustisk gitarr och Bobs röst till en text man lyssnar på gör ganska mycket. Den innehåller en jävla massa hat.

"And I hope that you die
And your death'll come soon
I will follow your casket
In the pale afternoon
And I'll watch while you're lowered
Down to your deathbed
And I'll stand o'er your grave
'Til I'm sure that you're dead"

Ola Magnell
10-01-2007, 20:56
Tråd klistrad. Eller nej, jag kan inte. Men jag låter någon fixa det.

Jag väljer att fortsätta med Bob Dylan, eller snarare Dylan inspirerad musik. Veckans låt är Sally och Sonny, med mig själv (Ola Magnell).

Sonny sjunger rock & springer på en smäll
Lördag kväll
Och det får bli som det blir
När Sonny lirar rock
Och dricker Kir
Då får det blir som det blir

Jovars, jag kan inte säga att jag är Sonny, inte Sally heller för den delen. Däremot vill jag vara Sonny. Ta allt kallt och se vad som sker. Jag menar, jag är ganska bra på att ta saker som de kommer. Har inte bråttom. Satsar på att ha kul. Fast samtidigt har jag en jävla vinnarskalle i vad jag än gör. Så vissa saker går inte att låta bli som det blir. Även fast de blir så. Jag tävlar mot mig själv, mot dig, mot hon som går framför mig på gatan och ja, i princip alla. Nu kan man undra vad det har med låten att göra, det vet inte jag. Men inlägget får bli som det blir!

Sally har ett "budskap"
Sally är så "ren" och "sann"
Sonny sjunger för att han är full
Och för att han är han
Sally Seriös är kultiverad
Även när hon är kär
Sonny Somesånn
Han tänker nästan alltid
Bara på sånt där

Stevie
10-01-2007, 20:59
Queen - Who wants to live forever

Precis sett Highlander II, så jag slog på Queen DVDn då jag kom i Queen humör. Man ryser när man hör den, så bra är den.

PcPower
10-01-2007, 21:55
Chesney Hawks - I m the One and Only

Den är jätte skön..
:rolleyes:

pillepelle
10-01-2007, 22:09
Basshunter - Botten Anna

Sjukt skön låt.. Galetskön refreng som man lätt får på hjärnan!

HEHEHEHEHEHEHEHEHEHEHEHEHEHEHEHE

Svant
10-01-2007, 22:23
Bullets n Octane - Pirates

Vet inte varför, skön refräng som tusan.

Muppkuppz
10-01-2007, 22:59
Queen - Who wants to live forever

Precis sett Highlander II, så jag slog på Queen DVDn då jag kom i Queen humör. Man ryser när man hör den, så bra är den.
Queen :heart:

Rause
10-01-2007, 23:15
Basshunter - Botten Anna

Sjukt skön låt.. Galetskön refreng som man lätt får på hjärnan!

HEHEHEHEHEHEHEHEHEHEHEHEHEHEHEHE
LOL!!!?? du moste mena båt!! hon sjönger ju kanal :lol: :lol: :happy: :mad: :rolleyes: :cool:

:/

Veckans låt då...Rehdogg - Why must I cry (http://www.youtube.com/watch?v=8mWW6kRITEY) ;)

Shino
10-01-2007, 23:18
Justin Timberlake - My love

Jag vet faktist inte... En av de bästa låtar jag har lyssnat på

Den hoppade på mig bakifrån och tvingade mej att bli kär i den :>

@Rause

OM(hittils har man sett många konstiga O.o) du var seriös så borde du kolla på musikvideon, och om det inte funkar så är jag tyvärr rädd att du är rätt så hjälplös :(

Wasabi
11-01-2007, 09:25
Matisyahu - Chop 'em down

Förra årets bästa låt ifrån han, albumet No place to be släpptes 28e Dec.

www.matismusic.com

Gurkläsk
11-01-2007, 12:36
Matisyahu är kung!

ZYb3rDUCK
11-01-2007, 13:37
Amon amarth - Fate of norns.

Vet inte riktigt varför jag fastnat så för den, tycker bara att den är jävligt bra helt enkelt.

Devox
11-01-2007, 18:25
Holly Dolly - Dolly Song ;)

Itachi
11-01-2007, 18:28
Nickelback - Savin'Me

Ola Magnell
11-01-2007, 18:31
Nickelback - Savin'Me
Bättre kan ni. Flera borde även kunna utveckla saker länge än till "den är skön"

Devox
11-01-2007, 18:40
Den är skön :D

James J. Braddock
11-01-2007, 18:44
Cascada - Truly, Madly, Deeply (Sega versionen)

Varför? jo, det är enkelt, tänker på bruden då.

http://f.playahead.se/e7/b4e68622a9c843b377275a56c51da4/share/f3c33d056a6e4683b774a5ce01dfc1db.jpg
:heart:

Fluffy
11-01-2007, 18:48
Death cab for cutie - Soul meets body

Gammal låt, men den e skön. Perfekt när man ska somna när vinen viner (:<

Granberg
11-01-2007, 18:49

http://f.playahead.se/e7/b4e68622a9c843b377275a56c51da4/share/f3c33d056a6e4683b774a5ce01dfc1db.jpg
Hon skulle garanterat dumpa dig om hon fick reda på att du lagt ut henne på ett forum med gängrunkande 11åringar.

Dampus
11-01-2007, 18:52
Thrice - Identity crisis
och
naKED_TerNa

Thrice Identity crisis har så jävla skön början mest därför jag lyssnar på dem.(nån mer som lyssnar på thrice?)

naKED_TerNa har en kompis till mig mixat ihop av nåra "techno" låtar :P

alexleet
11-01-2007, 18:57
My chemical romance - The end .

Hade kunnat ta hela skivan med det blev den :)

Den är bara så skön.

James J. Braddock
11-01-2007, 18:58

Hon skulle garanterat dumpa dig om hon fick reda på att du lagt ut henne på ett forum med gängrunkande 11åringar.
Nej, kan visa henne imorgon.

En fråga, vad har du träffat för mens-flickvänner som blir sura äver att man är en gnutta stolt över henne och vågar visa upp henne? Jag menar, visst så är kanske ett Tibiaforum inte det rätta stället att visa upp en tjej. Men faktum är att jag varken spelar tibia, skriver inte i dom andra trådarna, skriver enbart här. Sen att säg att man tänker på henne i en tråd där man skall referera till musik. Är det då konstigt att jag sular upp en bild och säger att jag gör det? Eller ska jag ljuga och säga att jag tänker på din prutta när jag hör någon värdelös skitlåt?

Majoriteten är fortfarande över 15-16 år vilket tyder på att de flesta är mogna.

deadbydawn
11-01-2007, 19:05
Illdisposed - [1-800 Vindication #05] Jeff

Lyssna bara.. :)

Granberg
11-01-2007, 20:02

En fråga, vad har du träffat för mens-flickvänner som blir sura äver att man är en gnutta stolt över henne och vågar visa upp henne? Jag menar, visst så är kanske ett Tibiaforum inte det rätta stället att visa upp en tjej. Men faktum är att jag varken spelar tibia, skriver inte i dom andra trådarna, skriver enbart här. Sen att säg att man tänker på henne i en tråd där man skall referera till musik. Är det då konstigt att jag sular upp en bild och säger att jag gör det? Eller ska jag ljuga och säga att jag tänker på din prutta när jag hör någon värdelös skitlåt?

Majoriteten är fortfarande över 15-16 år vilket tyder på att de flesta är mogna.
Majoriteten här är inte mogen. Man är inte mogen bara för att man är 15 år, jag fyller 18 på torsdag och anser mig själv vara omogen. Det har hänt förr att folk lagt upp bilder på sina flickvänner och det har ofta resulterat i kränkande kommentarer och fjantiga påpekanden. Men du gör som du vill, det går säkert bra.

James J. Braddock
11-01-2007, 20:07

Majoriteten här är inte mogen. Man är inte mogen bara för att man är 15 år, jag fyller 18 på torsdag och anser mig själv vara omogen. Det har hänt förr att folk lagt upp bilder på sina flickvänner och det har ofta resulterat i kränkande kommentarer och fjantiga påpekanden. Men du gör som du vill, det går säkert bra.
Man kan även agera omogen. Innerst inne så tror, nej jag vet att du är mogen. Jag är också sjutton. Kan också leka omogen, men jag är fortfarande mogen, då jag vill.

Men då får de väl sitta och kränka henne, inget som jag kan göra åt. Jag sa bara min anledning till varför det är "Veckans låt"

Jag fyller inte på torsdag, så jag gör inte som jag vill, än. Men så länge kör jag på det som jag tror känns rätt.

Var hon ful tyckte du?

När du har svarat på slutar vi att gå offtopic.

Granberg
11-01-2007, 20:10

Man kan även agera omogen. Innerst inne så tror, nej jag vet att du är mogen. Jag är också sjutton. Kan också leka omogen, men jag är fortfarande mogen, då jag vill.

Men då får de väl sitta och kränka henne, inget som jag kan göra åt. Jag sa bara min anledning till varför det är "Veckans låt"

Jag fyller inte på torsdag, så jag gör inte som jag vill, än. Men så länge kör jag på det som jag tror känns rätt.

Var hon ful tyckte du?
Nej det tycker jag inte och har heller inte sagt. Hon såg bra ut, även om det är svårt att avgöra från en haltaskig bild. Men nog med offtopic nu innan vi får varsin mod på oss, dumt av mig att starta detta.

CocaCola
11-01-2007, 20:12
Hmm, de måste nog bara Europe - Ready or not..

Man får sån härlig fredags känsla av den ;)

Toxico
11-01-2007, 20:22
Tune Up! vs Italobrothers - Colours Of The Rainbow

Härlig Italo Dance-låt. Riktigt mysig och får en att rysa. :)

Because the colours of the rainbow shine so bright, everytime I look into your eyes, it's the colours of the rainbow that feeds my soul, over and over just like you do.

Ben
11-01-2007, 20:33
Lady Sovereign - Sad arse stripper.

Varför? Söt tjej med bra flow och beats.

Kaktusen
11-01-2007, 20:57
srsly... orginalet är väll 1000 ggr bättre? jag menar, en bög gör alltid kärlekslåtar bättre än någon annan. syftar såklart på savage gardens version.

James J. Braddock
11-01-2007, 21:10
srsly... orginalet är väll 1000 ggr bättre? jag menar, en bög gör alltid kärlekslåtar bättre än någon annan. syftar såklart på savage gardens version.
Ja, den är bättre, men det skulle inte framgå i tråden. Jag lyssnade inte på den heller, utan på Cascadas version.

Kaktusen
12-01-2007, 01:08
aja, veckans låt... tool - jambi

behövs det ett varför? ett av världens bästa intron och extremt skön sång, som vanligt. maynard är en grym sångare och bandet är grymt det med :D

bb
12-01-2007, 01:56
tejp - Jag Vill Ha Körv
Motevering:Finns bara ett ord för den och det är: PG MUSIK!

KristalleN
12-01-2007, 15:07
Får nog bli Dj-splash - this is my life rätt så mkt fart i den låten ungefär som denna veckan..

Gurkläsk
13-01-2007, 22:12
Stone Roses - I Wanna Be Adored

Zoul
13-01-2007, 22:38
Saosin - You're not alone

Fick den för några dagar sedan av min kompis Anders, sedan dess har jag bara spelat den om och om igen, grymt skön låt.

Mickeee
13-01-2007, 22:41
Hinder - Lips of an angel

Jag upptäckte denna låt för ungefär en vecka sedan. Anledningen till att jag väljer denna som veckans låt är att jag älskar sångarens röst, det instrumentala samt texten. Enklare än så är det faktiskt inte. Rekomenderas till alla som tycker om lugn rock.

It's really good to hear your voice saying my name
It sounds so sweet
Coming from the lips of an angel
Hearing those words it makes me weak

Pajolle
13-01-2007, 22:51
Ebba Grön - Die Mauer

Gammal låt men ack så bra. För er som ej har hört den: ladda ner den!

Gurkläsk
13-01-2007, 22:53
Ebba Grön - Die Mauer

Gammal låt men ack så bra. För er som ej har hört den: ladda ner den!
o/

Ben
15-01-2007, 16:24
Veckans/dagens låt blir nog:

Lady soveregin - Shhhhh!

Samma motevering som förra gången. Hon är helt enkelt skit grym.

Inzight
17-01-2007, 01:45
Veckans låt får bli Amon Amarth - Asator

Sjukt bra riff i denna låten,går inte att inte gilla den :)

En annan godbit är iofs asma - schabalaha (reta Miwna) <3

Tancoll
17-01-2007, 02:06
Sean Tyas - Lift (Sean Tyas Rework)
En av de bättre låtarna som kom 2006.
John O'Callaghan & Bryan Kearney - Exactly (Original Mix)
Ja, också för sjukt bra.

Kom mycket bra trance år 2006, som tur e. :)

CocaCola
17-01-2007, 12:19
Black Eyed Peace - Mas Que Nada

Varför? Jo för den påminner om fotboll ^^ Och den e jävligt skön =)

Fluffy
17-01-2007, 15:10
Lover, I dont have to love - Bright eye

Gammal låt men budskapet går ju knappt att slå >: )

Bra musik helt enkelt.

Fass
17-01-2007, 16:40
np: Byggare Bob - Vad ska jag bli (pluggis sång) "Skivan"
För att den är så kiiiiwng

Granberg
17-01-2007, 19:14
Libertines - What Katie did

Första gången jag hörde den så kännde jag igen melodin nåt så groteskt, men kunde inte sätta fingret på vartifån. Så jag fick lyssna igen, igen och igen. Hursomhaver så vart jag inte smartare, utan fick bara en låt på hjärnan. Tur då att det var en bra låt. Skön melodi, ganska lugn, inte så mycket fart men en himmla rytm. Texten och dess budskap kan disskuteras.

Oh what you gonna do, Katie?
You're a sweet sweet girl
But it's a cruel, cruel world
a cruel, cruel world.

My pins are none too strong, Katie
Hurry up, Mrs Brown
I can feel it coming down
& it won't take none too long

But since you said goodbye
Polka dots fill my eyes
And I don't know why.

Wasabi
13-02-2007, 20:12
Turbulence - Notorious

En av de bästa låtarna ifrån Turbulence, jävla stark video med.

A fire bun!

Yah hear mi
Life ova death
Hey let me tell yu dis again
I could have been one of the most natorious
I got saved by the king and his grace is so glorious
I could have been one of the most devestating i got saved
By the king and his love is everlasting

Burn away the wicked lifestyle and the wicked in is and the wicked man dem profile
Im so happy to be rastafari style and me ova come the wicked with just a smile
Den me start to live my life and do worth while
In a love n harmony i try not to be vial now bove the well salasi will provide
And my concious is clear me na nuttin na hide rastafari

I got saved by the king and his grace is so glorious

Easy to squeeze lead in ya fore head
But went out n solute n me start blood shed
Positive action to the vermann
Well yet the school, let the stool, let us persue
I better to be a part of the strong side
The wright side coulda been the wrong side
Im lock tell ya say from ya can avoid the vibe
Slip with the king then you know u shall slide

I gat saved by the king and his grace is so glorious

I got saved... by the king i love is everlasting
woyyyyy...oooohhh...mmmhhh...

Positive movements oooohhh...woyyyyy...
By the strengh of jah i live longer
By the lenght of my locks i get stronger
They say previous words corrupt anger
But i am bigger than that never go under

I gat saved by the king and his grace is so glorious

Burn away the wicked profile and the wicked in me and the Wicked man dem lifestyle
Aye ya ready to be rastafari style me go ova come the wicked with just a smile
Den me start to live my life and do things worth while
In a love n harmony try not to b vial aye now bove the wel jah will provide
Though my concious is clear me na nutt na aaaah

Shino
13-02-2007, 21:36
Fergie - Glamorous

Som vanligt: Den satte bara sig på skallen...

Ska vi leka tennis
13-02-2007, 22:49
The Guardian & Nyocore - The world has changed (Preview)

Riktigt tung hardstyle som dunkar bra i huset.

Redmark
13-02-2007, 23:04
Aqua - Barbie Girl :heart:

Muppkuppz
13-02-2007, 23:26
Led Zeppelin - Stairway to heaven

Ba bäst.

Salocin
14-02-2007, 11:00
Mika- Grace Kelly. Fiifan vilken skön låt :)

Och på tal om Led Zeppelin, Led Zeppelin - Dyer Maker <3. En av de bästa låtarna någonsin.

ZYb3rDUCK
14-02-2007, 12:15
Korn feat Amy Lee - Freak on a leash (Unplugged).

http://www.youtube.com/watch?v=xNNUtBnueVM

Vet ej varför jag gillar den så mycket. Den blir bara bäst :D

Hex
14-02-2007, 12:43
Guns n' Roses - Welcome to the jungle :yeah:

Ceax
14-02-2007, 14:09
In Flames - Trigger
En skön låt när man spelar cs. Man känner sig OWAAAAPOOWEEER.

Ben
14-02-2007, 16:32
M.O.P ft CNN - Stomp the shit out you.

Samma beat som i "Wu tang clan - Rules" vilket gör den riktigt skön. En låt som man kan lyssna på om och om igen.

Kärlek <3

Granberg
14-02-2007, 17:02
Tänkte fortsätta lite på Zeppelin temat då med:

Led Zeppelin - Bron-Yr-Aur.

Detta är så vitt jag vet en helakustisk låt spelad endast med 1 guitarr. Inge sång eller finns det heller. Dvs, Jimmy Page får nog äran för denna låt. Skön att ha på repeat när man gör något man inte behöver tänka på. Har skrivit ut tabsen till den och tränar för fullt. Vore fab att lära sig.

Här har ni ett litet skräp klarar denna låt galant.

http://www.youtube.com/watch?v=8EJumP5Qb6s

Soedor
14-02-2007, 21:56
Afroman-Crazy Rap

en mycket skön låt med bra text ;)

Zabrinho
14-02-2007, 22:41
In Flames - Trigger
En skön låt när man spelar cs. Man känner sig OWAAAAPOOWEEER.
mm låten är bra men det låter inte skönt att spela cs med musik i bakgrunden. Man hör ju inte fotstegen då

Granberg
15-02-2007, 18:38
mm låten är bra men det låter inte skönt att spela cs med musik i bakgrunden. Man hör ju inte fotstegen då
Men man orkar inte spela så pass seriöst att man måste höra varje fotsteg. Jag har inte cs längre, men nog fan hsade jag bättre till Zeppelin än fotsteg.

CocaCola
15-02-2007, 22:58
Timbuktu - Babylonsjukan

De var så längesen jag hörde den, känns riktigt najs o höra den igen :D

pillepelle
15-02-2007, 23:02
Basshunter : Botten anna!

Ralph
15-02-2007, 23:04
The Haunted - All Against All

Skön låt rakt igenom och en av de härligare refrängerna på länge :)

Danne Weman
16-02-2007, 01:04
Kan någon klistra denna tråd?

Veckans låt för mig delas av två låtar:

South - Paint the Silence

Min polare skickade en låt till mig, och när jag lyssnade på den tyckte jag att jag kände igen den, men kunde inte riktigt sätta fingret på det. Tyckte annars att det var en grym låt. Kom senare på att låten var med i OC. Låten är till en början endast akustisk men i mitten av låten har det blivit en lagerfylld låt. Det är fioler, synth, ett tungt trummkomp, en skön gitarrslinga med mera. Det är en grym låt med massa ganska simpla slingor som tillsammans bildar ett grymt sound, ungefär som Radiohead (bara det att Radiohead är insane och oftast inte spelar speciellt simpla grejer :P). Texten är också skön. En liten note är att sångaren låter EXAKT som Ian Brown, fd sångare i The Stone Roses.

The Zombies - She's not there

Ett 60-tals pop/rock band som är väldigt jazziga. Låten har ett grymt skönt orgel/piano komp och en helt underbar röst. Låten är uppdelad i två delar som låter helt olika från varandra, båda lika bra. Grymt bra!

Trevliga trådar som denna kan mycket väl få bli klistrade. Om folk är duktiga och följer regler.

Milad
16-02-2007, 01:17
Jamie T. - If You Got The Money

SBs nya "stjärnskott". Låter som en rappande Alex Turner (Arctic Monkeys) och sedan så finns det lite Mike Skinner (The Streets) attityd över det hela. Alltså, lite klassisk dagens britpop och dagens brithiphop blandar man ihop och strör lite The Libertines smak över det hela och ni får Jamie T. Den här låten är enligt mig en av de bästa från hans debutskiva Panic Prevention. Så börja gärna med den om ni är intresserade.

Danne Weman
16-02-2007, 20:07
Jamie T. - If You Got The Money

SBs nya "stjärnskott". Låter som en rappande Alex Turner (Arctic Monkeys) och sedan så finns det lite Mike Skinner (The Streets) attityd över det hela. Alltså, lite klassisk dagens britpop och dagens brithiphop blandar man ihop och strör lite The Libertines smak över det hela och ni får Jamie T. Den här låten är enligt mig en av de bästa från hans debutskiva Panic Prevention. Så börja gärna med den om ni är intresserade.
Den har växt som fan nu, diggar den nu, riktigt skön låt.

Mattus
16-02-2007, 20:11
Pain-Bye / Die

Schysst refräng, coolt gitarrspel.

Blake
17-02-2007, 20:20
Kan inte bestämma mig riktigt, men har ett antal låtar beroende på vilken musik stil som passar in på en.

Pakito - Living on Video
Technolåt som får mig att tända till inför en hockeymatch :rolleyes: Eller passar perfekt att expa till

Eric Clapton - Tears in Heaven
Den skönaste låten att lyssna på efter man kommit hem från skolan och ska ta det lugnt, äkta slappar låt.

Jay-Z Feat Linkin Park - Numb VS Encore
Gammal är den men kan lyssna på den hur länge som helst utan att bli less. Brukar lyssna på den när man ska gå på svåra monster :>

Akon feat Snoop Dogg - I wanna love you
Grymt härlig låt

Shino
17-02-2007, 20:56
Panic! At the disco - I write sins not tragedies

Varje gång jag lyssnar på den så blir jag bara glad.... Plus så brukar jag vanligtvis inte lyssna på rock, men denna pwnar!

Prowler
17-02-2007, 22:37
Iron Maiden - The Loneliness Of The Long Distance Runner

Sjukt bra, bör lyssnas på om ni inte gjort det!

FaargoAmore
18-02-2007, 00:47
veckans låt:
Basshunter - Strand tylösand

Ben
18-02-2007, 12:55
Promoe - Headache

Jävligt soft låt helt enkelt. Det blir aldrig fel med Promoe.

Ol'Kladd
18-02-2007, 13:04
Looney Tunez - Take back da oldskool.mp3

Riktigt skön :)

Melack
18-02-2007, 14:15
np: Hilltop Hoods - The Nosebleed Section "The Calling"

Baseboll och första raden, Nosebleed Section. Riktigt bra låt.

Garfield
19-02-2007, 22:13
Jamie T - If you got the money och
Jamie T - Sheila.

Endast lyssnat på de två låtarna på väg och hem ifrån skolan.
Nu börjar jag dock tröttna lite på dom.

Milad
20-02-2007, 00:13
Jamie T - If you got the money och
Jamie T - Sheila.

Endast lyssnat på de två låtarna på väg och hem ifrån skolan.
Nu börjar jag dock tröttna lite på dom.
Sheila har jag faktiskt börjat gilla riktigt mycket. Nästa veckans kanske? :angel:

waxie
20-02-2007, 00:20
Lamb of God - Vigil

det introt får en att rysa sen när Randy börjar growla så blir man så jävla sugen på att vara med :D

annars så skulle låten jag har gjort med ett nystartat metalband vara veckans för den har gått varm i replokalen :P dock inte namnged eller ens färdig så den får vänta lite

FaargoAmore
21-02-2007, 22:40
Lars Winnerbäck - Kom ihåg mig då

Sjukt grym på gitarr karln är !;)

Soedor
21-02-2007, 22:41
Lars Winnerbäck-blå ögon

Sjukt grym på gitarr karln är ! ;)

Fredlig Högtalare
22-02-2007, 15:16
The kooks - See the world.

Lyssnat igenom The Kooks och de här är veckans favorit, bra drag, bra instrument.

Latexfarfar
23-02-2007, 14:24
The Cranberries - Zombie
Bläddrade igenom mitt filarkiv så hittade jag denna låt, otroligt bra låt med bra text;

Another head hangs lowly,
Child is slowly taken.
And the violence caused such silence,
Who are we mistaken?

But you see, it's not me, it's not my family.
In your head, in your head they are fighting,
With their tanks and their bombs,
And their bombs and their guns.
In your head, in your head, they are crying...

In your head, in your head,
Zombie, zombie, zombie,
Hey, hey, hey. What's in your head,
In your head,
Zombie, zombie, zombie?
Hey, hey, hey, hey, oh, dou, dou, dou, dou, dou...

Another mother's breakin',
Heart is taking over.
When the vi'lence causes silence,
We must be mistaken.

It's the same old theme since nineteen-sixteen.
In your head, in your head they're still fighting,
In your head, in your head, they are dying...

Zombie, zombie, zombie,
In your head,
Zombie, zombie, zombie?
Hey, hey, hey, hey, oh, oh, oh,
Oh, oh, oh, oh, hey, oh, ya, ya-a...

Rekommenderas STARKT!

Zoul
23-02-2007, 15:35
Igår gick jag och sjöng på en låt om och om igen, trots att jag bara kunde refrängen

"oh father
I’ve been having these thoughts and I’m sorry
say a prayer you know what I need
oh father
I’ve been touching myself and I’m worried
is heaven still open for me?"

Är inte troende eller något alls, kul låtval att sjunga på ^^
Linda sundblad - oh father

Min veckans låt :)

waxie
23-02-2007, 15:54
The Cranberries - Zombie
Bläddrade igenom mitt filarkiv så hittade jag denna låt, otroligt bra låt med bra text;

Another head hangs lowly,
Child is slowly taken.
And the violence caused such silence,
Who are we mistaken?

But you see, it's not me, it's not my family.
In your head, in your head they are fighting,
In your head, in your head, they are crying...

Zombie, zombie, zombie,
In your head,
Zombie, zombie, zombie?
Hey, hey, hey, hey, oh, dou, dou, dou, dou, dou...

Another mother's breakin',
Heart is taking over.
When the vi'lence causes silence,
We must be mistaken.

It's the same old theme since nineteen-sixteen.
In your head, in your head they're still fighting,
In your head, in your head, they are dying...

Zombie, zombie, zombie,
In your head,
Zombie, zombie, zombie?
Hey, hey, hey, hey, oh, oh, oh,
Oh, oh, oh, oh, hey, oh, ya, ya-a...

Rekommenderas STARKT!
den är sjukt bra. brukar lira den på guran den är som sagt jävligt skön

Fimpurfen
28-02-2007, 22:37
Jag vet inte riktigt vad låten heter , men den kommer efter typ 3 min i denna film http://video.google.com/videoplay?docid=-6237507176102733262 , någon som vet vad det heter ?, så sjukt bra.

den är när dom gör sitt "jump around" eller vad det heter ;D3.10 in i filmen !

Muppkuppz
28-02-2007, 22:59
Bloodhound gang - Foxtrot Uniform Charlie Kilo
Valde denna för den har så skön melodi.

Spinnix
28-02-2007, 23:06
ZZ Top - La Grange, otroligt skön låt fast den är så gammal, gillar verkligen denna låten. Rekommenderas starkt! :yeah:

Lyrics:
Rumour spreadin a-round in that texas town
bout that shack outside la grange
And you know what Im talkin about.
Just let me know if you wanna go
To that home out on the range.
They gotta lotta nice girls.

Have mercy.
A haw, haw, haw, haw, a haw.
A haw, haw, haw.

Well, I hear its fine if you got the time
And the ten to get yourself in.
A hmm, hmm.
And I hear its tight most evry night,
But now I might be mistaken.
Hmm, hmm, hmm, hmm.

Muppkuppz
28-02-2007, 23:19
ZZ Top - La Grange, otroligt skön låt fast den är så gammal, gillar verkligen denna låten. Rekommenderas starkt! :yeah:

Lyrics:
Rumour spreadin a-round in that texas town
bout that shack outside la grange
And you know what Im talkin about.
Just let me know if you wanna go
To that home out on the range.
They gotta lotta nice girls.

Have mercy.
A haw, haw, haw, haw, a haw.
A haw, haw, haw.

Well, I hear its fine if you got the time
And the ten to get yourself in.
A hmm, hmm.
And I hear its tight most evry night,
But now I might be mistaken.
Hmm, hmm, hmm, hmm.
Ah de håriga gubbarna ;)

KristalleN
01-03-2007, 21:56
denna veckan är det nog fronda - en spark i ansiktet

Spinnix
01-03-2007, 22:04
Ah de håriga gubbarna ;)
http://www.aftonbladet.se/noje/0307/05/NOJE-05s42-zztop-54_368.jpg

Muppkuppz
01-03-2007, 22:29
Ah de håriga gubbarna ;)
http://www.aftonbladet.se/noje/0307/05/NOJE-05s42-zztop-54_368.jpg
Iskalla.

Mattus
02-03-2007, 17:41
Bloodhound gang - Foxtrot Uniform Charlie Kilo
Valde denna för den har så skön melodi.
Haha, yes.. klassiker.

Bam ser ut att ha kul i bananbilen, haha.

Hm.. veckans låt är typ, fan- få se här nu

<swappar igenom musik-albumet>

Typ, Hypocrisy-Warpath eller. Dark Tranquility-Mind Matters.

Ominious Bloodvomit-Bloodbath

Latexfarfar
04-03-2007, 19:50
Bodylotion - Make you dance (Tha Playah rmx)

Otroligt tung låt med bra tempo, bland det bättre jag har hört med Tha Playah

Shino
04-03-2007, 21:01
Gym Class Heroes - Take a look at my girfriend

"Skön låt" :happy:

Erik
04-03-2007, 21:33
Red hot chili peppers - Charlie

:happy:

Granberg
05-03-2007, 18:49
Måste ta och tacka Danne Weman för att han visat mig band/artister som jag tidigare var helt obekant med som faktiskt är förjävla bra.

Bland annat så hade jag aldrig hört Elliott Smith förr. Nu har jag alla utkommna album i min Ipod.

Som veckans låt tycker jag då att det skulle passa sig med en Elliott Smith låt som jag faktiskt hört förr, fast av The Kinks. Nämligen Waterloo Sunset. Elliott gör en akustisk version av låten som faktiskt trots mycket likheter får en mycket mer ångestladdad/sorgligt sound än orginalet. Sen att Hans röst är helt jävla underbar och smeker upp mig i brygga varje gång är ju bara ett extra +.

Bör ses:

http://www.youtube.com/watch?v=IPxmdltuzWo

Danne Weman
05-03-2007, 19:59
Haha jävlar, en Elliott låt jag inte hört. Tack. Och ingen orsak. Waterloo sunset är för övrigt en av mina absoluta favoritlåtar.

CocaCola
05-03-2007, 20:19
Oliver Mitkovic - Your song

Jag som sjunger, inspelad på en studio.
Gillar den =]
Cover från Elton johns 'Your song'..

Agi
05-03-2007, 20:23
Veckans låt är helt klart Mother! =D
(med Pink Floyd)
http://www.youtube.com/watch?v=MBOTabmopPM&mode=related&search=

Edward
06-03-2007, 17:46
Jag vet inte riktigt vad låten heter , men den kommer efter typ 3 min i denna film http://video.google.com/videoplay?docid=-6237507176102733262 , någon som vet vad det heter ?, så sjukt bra.

C-Bool-HouseBabe(PulsedriverVs.RoccoRMX)

Mattus
07-03-2007, 14:44
Svårt val, men vi säger väl Persuader-Twisted Eyes, enkel att lyssna på.

Wilden
10-03-2007, 22:55
Babyshambles - A'rebours ;)

Andrew
12-03-2007, 13:37
Bra musiksmak folket har iaf x)

En akustisk låt som är extremt vacker och catchig,

Breaking Benjamin - The Diary Of Jane (acoustic version).

Nästan alla Breaking Benjamin låtar är bra och definitivt värt att tanka.

ZYb3rDUCK
12-03-2007, 21:49
Skillet - Whispers in the dark
Älskar texten.

Despite the lies that you're making
Your love is mine for the taking
My love is
Just waiting
To turn your tears to roses

I will be the one that's gonna hold you
I will be the one that you run to
My love is
A burning, consuming fire

[Chorus:]
No
You'll never be alone
When darkness comes I'll light the night with stars
Hear the whispers in the dark
No
You'll never be alone

Drunksailor
12-03-2007, 23:40
The kooks - See the world.

Lyssnat igenom The Kooks och de här är veckans favorit, bra drag, bra instrument.
Jävlar, tur att du skrev. trodde jag hade hört alla deras låtar men tydligen hade denna vägrat letat sig in i albumet jag laddade ner :rolleyes:

ont: Jefferson Airplane - White rabbit

Danne Weman
13-03-2007, 12:17
The Shins - Australia

Hela det nya The Shins-albumet är riktigt jävla grymt och det här (tillsammans med Sea Legs) är albumets bästa låtar enligt mig. Australia är verkligen en perfekt glad poplåt som är ännu mer perfekt att dansa till. Grymt bra!

Bengtsson
13-03-2007, 12:37
Veckans låt får bli Loney, Dear - I Am John

Deras album, Loney, Noir är riktigt skönt. Glad musik som får en på gott humör.

Drunksailor
13-03-2007, 13:06
The Shins - Australia

Hela det nya The Shins-albumet är riktigt jävla grymt och det här (tillsammans med Sea Legs) är albumets bästa låtar enligt mig. Australia är verkligen en perfekt glad poplåt som är ännu mer perfekt att dansa till. Grymt bra!
Vad heter det nya albumet? Är det Wincing the night away?

edit: kom på att det går snabbare om jag kollar upp det själv. och det var det. tack för tippset, underbart (ligger bara på andra låten, men hitils så är det niiiiice).

Shino
13-03-2007, 19:23
Mario Vazquez - Gallery

Blir glad när jag hör den :)

Lotta
14-03-2007, 03:04
Råkade höra SAAB-reklamen igår innan jag somnade. Blev lite kär i låten som spelades. Laura Sweden - Release me. Har inte hört någon full version dock. De verkar inte ha släppt någon. Ska bli spännande att se vad som blir av det.
http://www.youtube.com/watch?v=wVt69aYUkO8

Mäktig röst.

Hittade full version, så nu är jag glad.
http://www.saabsverige.com/media/2007/microsites/biopower_v4/Saab_Release_Me.mp3

Ketus Smida
14-03-2007, 17:13
Tror det får bli Black Sabbath - Paranoid. Hata new-age skit -,-

Tsar Marwin Barda III
14-03-2007, 20:48
Veckans låt måste faktiskt bli Coldplay - Talk.

En sån där låt som man varken vet hurvida den är lessam eller upplyftande, lite skum och lite helt jävla underbar.

Muppkuppz
14-03-2007, 22:30
An officer and a gentleman - Up where we belong

Så gay men så bra ;)

Bunna
15-03-2007, 20:49
Tjo, här kommer några låtar
http://www.***********.com/347800967.html

http://www.***********.com/317920644.html

http://www.emilush.com/Mp3/Emilush_Ft_Ken_Ring_Och_7Blades_-_Upp_med_fingret.mp3

http://www.***********.com/111295117.html

http://www.***********.com/145244977.html

http://www.***********.com/344508848.html

http://www.***********.com/578478792.html

Helsingborg
http://www.***********.com/475493793.html

Hex
16-03-2007, 08:19
Rocker-T - Tru ganjaman
xDD

Oooh, says i fear Babylon,
Tell them say, Im a tru ganjaman,
No, mi no fear Babylon,
Tell them say, Im a true ganjaman.

:lol:

Soedor
16-03-2007, 12:50
tycker att det är SOAD-cigaro!
gillar texten på den! :D

Edward
16-03-2007, 13:42
Angerfist - Take you back
Dimmu Borgir - Burn in hell

Mattus
16-03-2007, 20:12
A Perfect Circle-Imagine

perfekt att sitta och lyssna på om man ska tagga ner lite.

Latexfarfar
16-03-2007, 22:08
Blanda INTE Hardcore med Blackmetal.

Redmark
17-03-2007, 08:40
Yves Deruyter - Qlimax 2006
Showtek - Qlimax 2006
Prophet ft. Headhunterz - Qlimax 2006
Tatanka - Qlimax Mainstage <- 2006

Ben
17-03-2007, 12:09
Gangstarr - Next time.

Så jävla soft låt.

Mattus
17-03-2007, 14:38
Blanda INTE Hardcore med Blackmetal.
Den låten är inte black metal ;P.

Toxico
17-03-2007, 18:45
DJ Coone - The Return

Har blivit riktigt förtjust i jumpstylen som nu invaderat Holland och Belgien, fast den lär nog inte komma till Sverige och vår kärlek till så kallad "Commercial Trance".

Latexfarfar
20-03-2007, 12:53
Mobb Deep - Shook Ones

Förmodligen det bästa Hip-hop beatet genom tiderna, också världens bästa låt enligt mig.

@Toxico
Det får vi tacka fan för, då slipper man alla jävla Wannabes.

Dreath
20-03-2007, 15:40

C-Bool-HouseBabe(PulsedriverVs.RoccoRMX)
Den äger hårt _/
Har du den så skulle jag uppskatta om du kunde ladda upp den någonstans :)

Själv tycker jag nog att veckans låt är Beattraax - Project.

Redmark
21-03-2007, 02:54
np. Dj Joop - Live at Trance Energy 2007 16-03-2007

:) Dunder.

KristalleN
21-03-2007, 11:17
blir nog gabry ponte - ripassa :heart:

Rasty
25-03-2007, 11:40
Eminem & D12: Fight Music
Gammal men härlig!

ZYb3rDUCK
25-03-2007, 23:31
Scar Symmetry - The Illusionist
http://youtube.com/watch?v=o2LTaNb9zQQ

Those who call me avatar
Know not what they're looking for
They just feed their flames with miracles
Just so you know
If you bathe within my light
You diminish your own might
The illusionist in everyone

Älskar hur sångaren hoppar mellan att growla och sjunga, låten sätter sig på hjärnan direkt. Total öronorgasm helt enkelt!

Granberg
25-03-2007, 23:40
Veckans låt blir The Perishers - My Heart

Tror (ej säker) att den låten har används i en reklam för Friends. Hursomhelst är det en mycket lugn låt som får en på mys humör.

Latexfarfar
26-03-2007, 00:45
Okej, jag har 2 låtar att nominera.

Min polare har precis börja spela in egna låtar (han rappar) måste säga att han är sjukt begåvad för att vara första gången han spelar in.

Mentol - En pojkes tankar
http://www.***********.com/861635385.html

Mentol - Love you sis (Till hans syster)
http://www.***********.com/247837210.html

Visst, han kan behöva arbeta lite mer på flowet osv.
Men det är hans första låtar som sagt.
Rekommenderar dessa.

OntIArmen
26-03-2007, 16:59
Emilush - Upp med fingret

Fuck the police.

Latexfarfar
26-03-2007, 17:00
Emilush - Upp med fingret

Fuck the police.
Den låten är otroligt bra den med.

Drunksailor
26-03-2007, 17:36
Kanske typ.......

The knife - Listen now
The knife - Heartbeats
Billy talent - The Navy Song
Sunrise Avenue - Fairytale Gone bad
Rjd2 - Good Times Roll Pt.2

Redmark
26-03-2007, 17:43
The knife - Heartbeats
Den är skön.. :)

Anna Nalick - Breathe "Breathe Vinyl" är skön också

Stevie
26-03-2007, 17:45
Deep Purple - Space Truckin'

Gammal goding! :)

Svant
26-03-2007, 17:48
Har ingen låt att skriva atm.

Men jag undrar om någon har lite tips på skön svensk hiphop/rap, uppskattas grymt mycket!

Stevie
26-03-2007, 17:53
Neco Fakkas med Leon Soul'shade :angel:

Fimpurfen
26-03-2007, 20:17
Alpaville - Forever young !!:P