PDA

View Full Version : Veckans låt

Pages : 1 [2] 3 4

Hex
27-03-2007, 09:03
Metallica - Pulling teeth (Tack Minwa ^^).

Danne Weman
27-03-2007, 15:21
Snälla följ reglerna.

Muppkuppz
27-03-2007, 16:54
Bloodhound Gang - The ballad of Chasey Lain
Motivering: Rolig låt.
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/1/16/Chasey_Lain_DSC_0236_cropped.JPG/250px-Chasey_Lain_DSC_0236_cropped.JPG

FaargoAmore
28-03-2007, 10:24
Jason Mraz - The remedy

Skön snubbe som sjunger, bra låt helt enkelt !:)

Drunksailor
28-03-2007, 10:46
asså ibland undrar jag hur jävla dålig jag är. Har ju liksom avgudat jason mraz i typ ett halvår nu, men aldrig fattat att han har fler album. tur att man har er som skriver låtar man aldrig hört förut =)

FaargoAmore
28-03-2007, 15:23
asså ibland undrar jag hur jävla dålig jag är. Har ju liksom avgudat jason mraz i typ ett halvår nu, men aldrig fattat att han har fler album. tur att man har er som skriver låtar man aldrig hört förut =)
The remedy är riktigt jävla bra !;P

Svant
29-03-2007, 17:07
Fronda - Hej alla barn

Lyssnar inte så mycket på fronda längre, men tänkte ändå att jag skulle tanka alla hans låtar. Mest bara för att ha dom, men denna är faktiskt skön som tusan.

Arca
29-03-2007, 17:20
Aerosmith- I don't wanna miss a thing
En väldigt stark låt enligt mig själv. Jag gillar hans röst för den låter otroligt skön.
Låten är ganska lugn och handlar enligt mina uppfattningar om en underbar tjej som man vill spendera hela sitt liv med.
Starka känslor väcks fram när jag lyssnar på låten, det är därför jag tycker att den är veckans låt.

Kaktusen
29-03-2007, 17:52
http://www.youtube.com/watch?v=styYbRWQYP8
The Cardigans - My favorite game

En låt ni säkert alla känner till. Väldigt bra och rätt skojj video ^^

Mattus
29-03-2007, 21:22
Trivium-Pull Harder On The Strings Of Your Martyr

Grym jävla låt med Trivium, extremt jävla nice basspel av Paulo Gorgoletto. (äh, nått i den stilen iallafall)

Danne Weman
30-03-2007, 18:52
Eftersom jag inte skrivit på ett tag tar jag å skriver denna veckas låt och förra veckans.

Förra veckans låt får nog bli Pacemaker med Jamie T. Jag är kär i hans dialekt och texten i den här låten är dessutom riktigt grym. Riktig röjlåt som brukar få igång fester. Jamie T är faktiskt rent allmänt en riktig feststartare.

Denna veckas låt får bli Holiday med Happy Mondays. Jag har haft deras album Pills 'n' Thrills and Bellyaches i min iPod i säkert 2 månader men inte orkat lyssna på någon låt för att jag haft så mycket annat nytt å lyssna på. Men häromkvällen när jag stod vid Karl Johans Torg (torget där Debaser ligger) och väntade på en polare så gick jag in i mappen å scrollade random ner å valde en låt. Jag valde den här låten, Holiday, som är riktigt jävla grym. Ett sjukt skönt riff som går igenom hela låten och en på det hela taget jävligt funkig ljudbild låten igenom. Grym blandning av funk och pop.

Granberg
30-03-2007, 20:01
På tal om grymma dialekter.

Måste få nämna Geoffrey Ingram med Television Personalities. Det låter lite som om sångaren läspar, fyllesluddrar och lever i artonhundratalets England. Dvs, helt jävla underbart. Låten är även den mycket skön. Diggar den som fan.

Emopinglan14
30-03-2007, 20:16
Har börjat lyssna på Alice in Videoland, fyfan vad sköna låtar.

Alltså blir veckans låt, Alice in Videoland - Sweet thing

Dampus
01-04-2007, 20:06
Johnny Cash - Hurt.

Så jävla skön.

Fimpurfen
04-04-2007, 12:59
DJ greasklippare - din mama

Bamse 13337 :D:D
04-04-2007, 13:05
jag lyssna på en jätebra lår förut den hete nåting med basshunter - båten hanna

Fimpurfen
04-04-2007, 13:05
bashunter - vifa hender e også bra :yeah:

Ben
04-04-2007, 14:19
Det var ett tag sen jag lyssnade på Dizzee Rascal, men nu har jag börjat lite igen och jag måste säga att hans nya singel är skit bra, så veckans låt får bli

Dizzee Rascal - Sirens.

Hex
05-04-2007, 12:22
LOK - Pyronamdåd i ponnyslakteriet.

Ingenting kan stoppa mig,
Ingenting kan hejda mig,
Ingenting kan bromsa mig,
Jag lever för att bränna.

Härlig jävla låt :D

Redmark
06-04-2007, 01:33
Gang Starr - Just To Get A Rep (http://www.youtube.com/watch?v=f8INbh-sb4g)

Teewest
12-04-2007, 06:39
30 secounds to Mars-The kill.

Latexmorfar
12-04-2007, 13:38
Slagsmålsklubben - Övningsköra

Skön Bitpop :)

Mattus
12-04-2007, 13:57
Totalt Jävla Mörker - Kall Värld

Skön refräng.

Ceax
12-04-2007, 14:24
Metallica - One
Började lyssna på Justice albumet igen, eftersom det är sommar snart, dessa låtar i detta album, är så otroligt bra. Och den bästa i albumet är one, så därför får det bli veckans låt.
Text:

I can't remember anything
Can't tell if this is true or dream
Deep inside I feel to scream
This terrible silence stops with me

Now that the war is through with me
I'm waking up, I cannot see
That there's not much left of me
Nothing is real but pain now

Hold my breath as I wish for death
Oh please God, wake me

Back in the womb it's much too real
In pumps life that I must feel
But can't look forward to reveal
Look to the time when I'll live
Fed through the tube that sticks in me
Just like a wartime novelty
Tied to machines that make me be
Cut this life off from me

Oh please God, wake me

Now the world is gone I'm just one
Oh God help me
Oh please God, help me

Darkness
Imprisoning me
All that I see
Absolute horror
I cannot live
I cannot die
Trapped in myself
Body my holding cell

Landmine has taken my sight
Taken my speech
Taken my hearing
Taken my arms
Taken my legs
Taken my soul
Left me with life in hell

Mattus
14-04-2007, 14:34
Hypocrisy-Stillborn

Ownagesångare som bl.a har medverkat i ett flertal andra band.

Tweel
14-04-2007, 15:59
Jo nu är det så att jag har börjat lyssna på det grymmaste bandet! vet ej vad det heter man dom har en bra låt! fick höra den av min syrra!! (I en rosa helikopter). grymm! :happy:

ZYb3rDUCK
15-04-2007, 20:49
In Flames - System

Älskar den, ger mig fjärilar i magen efter att ha sett dom live.
Arvika nästa gång, kan ej hålla mig.

Slow, I go
And the wait seems to be over
All that I know
Is that my life has become, such a waste for you

Stevie
19-04-2007, 14:19
Som jag skrev i min blogg i gårdagens inlägg, fick
Don McLean - American Pie, veckans låt priset av mig. :)

Den väcker helt enkelt mina sommarkänslor... Att sitta där vid havet runt grillen med en gitarr, dricka öl och sjunga American Pie-liknande låtar är grejjer det. ;)

Teewest
19-04-2007, 14:27

Den väcker helt enkelt mina sommarkänslor... Att sitta där vid havet runt grillen med en gitarr, dricka öl och sjunga American Pie-liknande låtar är grejjer det. ;)
Helt klart good times ;D.

Amtyn
19-04-2007, 14:30
Mika - Grace kelly

FaargoAmore
19-04-2007, 15:16
Mika - Grace kelly
Riktigt bra låt ;>

Men Jason Mraz, Stereo fuse dem är outstanding f*fan vad bra dem är, tanka alla låtar för dem är veckans låtskapare.

Danne Weman
19-04-2007, 19:38

Det är helt klart en av mina absoluta favoritlåtar genom tiderna. Vet du vad den handlar om?

Stevie
19-04-2007, 19:49
Har för mig att det inte finns en definitiv tolkning av texten, men en allmänt accepterad tolkning är väl att den handlar om Buddy Hollies tragiska död eller nåt? Eller rättare sagt ägnad till Buddy Hollie efter hans död? Är inte riktigt insatt, men skulle bli glad om du kan berätta! :)

Metallica
19-04-2007, 20:04
Blindside - All of us

Granberg
19-04-2007, 20:41

Det är helt klart en av mina absoluta favoritlåtar genom tiderna. Vet du vad den handlar om?
Är det den som Madonna också sjungit?

Stevie
19-04-2007, 20:48

Är det den som Madonna också sjungit?
Ja. :rolleyes:

Danne Weman
19-04-2007, 21:05
Har för mig att det inte finns en definitiv tolkning av texten, men en allmänt accepterad tolkning är väl att den handlar om Buddy Hollies tragiska död eller nåt? Eller rättare sagt ägnad till Buddy Hollie efter hans död? Är inte riktigt insatt, men skulle bli glad om du kan berätta! :)
Ja precis, det är själva grunden. "The day the music died", alltså dagen Buddy Holly dog. Det finns en hel hemsida som jag hittade för många år sedan där varenda mening av texten var förklarad och analyserad, den är helt genialisk. Han sjunger till exempel om the Jester och the King som är Bob Dylan respektive Elvis Presley. "While the king was looking down, the jester stole his thorny crown" pekar på att Bob Dylan tog över kronan när Elvis dog. Han sjunger även något om "No Angel born in Hell could break that Satan spell" vilket är en referens till den tragiska Rolling Stones-konserten där Hells Angels var inhyrda som vakter och dödade en mängd personer som försökte ta sig upp på scenen.

Edit: Jag hittade hemsidan igen, den är helt klar värd att läsa om man tycker om låten, den får mycket mer djup. Man behöver ju inte tro allt det man läser men vissa saker är ganska obvious. Intressant läsning:

http://www.rareexception.com/Garden/Pie.php

Redmark
19-04-2007, 22:45
Äldre låt från Showtek.

FTS
Showtek

This is what I love, and can't stop lovin'.
Get wasted at partys, from 9 till 7 in the morning.
I live for the music, all the blonds, feelin' high, gettin' loaded
- or take some pills and go to La La Land.
Spendin' all my money on dope and extreme high price tickets.
But in the end, it's all worth it.
I like to live in my own world. Fuck regular life! Fuck the '9-to-5' job!
I'm totally enjoyin' every moment, every hour, every minute.
Thats what I do at fridays and saturdays. Why should I take life so seriously?
I just want to do, what I like to do! Be far from reality, 'cause I can't stand society!
It's my own world, I just wan't to hear the music.

I think the whole system fucking sucks.
everybody's working their fucking ass up during the week,
getting totally fucking stressed out - So what's wrong, and what's right?
I live for the weekend, I live for hardstyles, I live for hardstyle baby!

:happy:

Mickeee
19-04-2007, 23:07
Han sjunger även något om "No Angel born in Hell could break that Satan spell" vilket är en referens till den tragiska Rolling Stones-konserten där Hells Angels var inhyrda som vakter och dödade en mängd personer som försökte ta sig upp på scenen.
Ingen big deal direkt, men mig veterligen var det bara en som dog. Inte 100% men ganska säker.

Granberg
20-04-2007, 15:47
Han sjunger även något om "No Angel born in Hell could break that Satan spell" vilket är en referens till den tragiska Rolling Stones-konserten där Hells Angels var inhyrda som vakter och dödade en mängd personer som försökte ta sig upp på scenen.
Ingen big deal direkt, men mig veterligen var det bara en som dog. Inte 100% men ganska säker.
Veterligen? Serriöst, jag säger som Turk:

- 1700-talet ringde och ville ha sitt språk tillbaka.

Mickeee
21-04-2007, 11:03
Veterligen? Serriöst, jag säger som Turk:

- 1700-talet ringde och ville ha sitt språk tillbaka.
Används även i det moderna skriftspråket.

Danne Weman
21-04-2007, 16:40
Ja det var det tydligen. Jag hade för mig att det var en större tragedi men det var tydligen "bara" en person som blev knivhuggen och misshandlad till döds.

Devlan
21-04-2007, 18:18
Slipknot- Scream

Hade aldrig hört låten iomed att den var på bonusskivan till subliminal verses 3. Sedan skickade en polare över låten och jag kudne bara njuta, något av det bästa Slipknot har gjort.

Granberg
22-04-2007, 11:14
Måste få ta en till Elliott Smith låt, för det e jävligt svårt att låta bli när han har så sjukt många bra. Men har fastnat för en speciell låt som trots att jag spelat den 100 tals gånger nu inte ledsnat på.

Elliott Smith - Waltz 2

Den är sjukt ångestladdad samtidigt som som man njuter innombords när man lyssnar. Dessutom har den en helt underbar text som verkligen får en att fundera på innebörden. Dessuom så är den skitrolig att själv lira och sjunga och det kräver inte så värst mycket träning innan man sätter den. Även om de kan vara svårt att nå de höga tonerna som ibland krävs.

(rekomenderas)
Här kör han låten live under en svensk tv intervju:

http://www.youtube.com/watch?v=XnqjZzMscFo

Toxico
22-04-2007, 18:36
Ful som stryk var han, men han spelade vackert.

System of a down - Question!

Med tanke på soad's vila till 2010 tänkte jag lägga in denna låt, den är helt enkelt bara fin. :)

Serj Tankian släpper en soloplatta i år, och Daron och Shavo släpper en platta tillsammans om Scars on broadway, det är bara att vänta!

Latexmorfar
25-04-2007, 17:37
Brother Ali - Room with A View

Bland det bästa jag har hört inom Hiphop.

Bounty
25-04-2007, 21:32
Novi God - Novi God.

Musikvideon säger allt:
http://www.youtube.com/watch?v=a_rmLmrCv6E

pillepelle
26-04-2007, 13:29
Ehm.. fan..

Äsh.. säger väll bara In flames - hm.. Take this life

ja.. Den får duga..

Stevie
26-04-2007, 13:37
Guns 'n Roses - Civil War

Störtskön låt, älskar den.

(=Sommar för mig btw).

TuffingeN
26-04-2007, 13:40
Orka lyssna på musik, hatar musik. In flames får det bli.

Gurkläsk
26-04-2007, 15:49
För det första säger du emot dig själv. För det andra, kan du sluta posta massa skit som inte tillför något?

Soedor
26-04-2007, 16:03
Don Maclean-American Pie

bäst,man behöver inte säga nåt mer.

Devlan
26-04-2007, 16:17
För det första säger du emot dig själv. För det andra, kan du sluta posta massa skit som inte tillför något?
När de skrev ordboken borde du varit med på ett litet hörn under ordet dubbelmoral.

Granberg
26-04-2007, 16:18
Jag förstår inte varför folk gör nya Tibianordic användare med en ful avatar och töntigt namn endast för att provocera andra. Vad i helvete vinner man på det?

Hoppas du blir avstängd för gott och börjar grina över din mer seriösa användare med sina ihopspammade postcounts försvinner.

Hex
26-04-2007, 16:18
Bon Jovi - Born to be my baby (8)

Gurkläsk
26-04-2007, 16:24
När de skrev ordboken borde du varit med på ett litet hörn under ordet dubbelmoral.
Nu känner jag mig sårad. :(

pillepelle
26-04-2007, 16:42
För det första säger du emot dig själv.
AHA, menar du det? Gör han verkligen det Hhahahhaha, Du tror inte att han var medveten om det själv?-.--

Danne Weman
26-04-2007, 16:47
AHA, menar du det? Gör han verkligen det Hhahahhaha, Du tror inte att han var medveten om det själv?-.--
Wow, har den enda personen i hela jävla världen som orkat bli din vän registrerat sig på forumet?

pillepelle
26-04-2007, 16:50
Wow, har den enda personen i hela jävla världen som orkat bli din vän registrerat sig på forumet?
Neaa.. Jag har flera vänner, tex, några hittade jag i hultsfred, det var helt galet. Ajja, det var iaf the Sounds som spelade, och vi(mitt gäng, typ assafulla) diggade INTE dem, så vi stod typ länngst bak, och låssades digga dom så JÄVLA HÅRT. Vi skrek och massa, alla typ kollade på oss, vi gillade det(vi är ju esteter). Hehhee var skita kul hehehehehehehehhehehe.. Sedan posta jag alla bilder på ett tibia community och och fick fett med status av mina nya vänner..

Vioselos
26-04-2007, 17:03
Metallica - One, Unforgiven och Unforgiven II

Danne Weman
26-04-2007, 17:07
Neaa.. Jag har flera vänner, tex, några hittade jag i hultsfred, det var helt galet. Ajja, det var iaf the Sounds som spelade, och vi(mitt gäng, typ assafulla) diggade INTE dem, så vi stod typ länngst bak, och låssades digga dom så JÄVLA HÅRT. Vi skrek och massa, alla typ kollade på oss, vi gillade det(vi är ju esteter). Hehhee var skita kul hehehehehehehehhehehe.. Sedan posta jag alla bilder på ett tibia community och och fick fett med status av mina nya vänner..
Att du ens kommer ihåg det är faktiskt ganska läskigt. Och varför ska man förbli opersonlig på ett forum? Det är liksom inte mitt fel att du aldrig egentligen haft någon kontakt med personer förutom med pixlar och typ snubben du handlar cola på av på Ica. Jag tycker fan seriöst typ nästan (notera nästan) synd om din mamma, men eftersom hon fött den jävla plågan till unge som du utgör kan jag inte riktigt förlåta henne.

pillepelle
26-04-2007, 17:13
Att du ens kommer ihåg det är faktiskt ganska läskigt. Och varför ska man förbli opersonlig på ett forum? Det är liksom inte mitt fel att du aldrig egentligen haft någon kontakt med personer förutom med pixlar och typ snubben du handlar cola på av på Ica. Jag tycker fan seriöst typ nästan (notera nästan) synd om din mamma, men eftersom hon fött den jävla plågan till unge som du utgör kan jag inte riktigt förlåta henne.
Mm, du har rätt.. Jag önskar att jag vore som dig! Lite små emo, spela gura, vara estet. Ha jätte många vänner, gå på festivaler med sina estetpolare, disskutera vilket pläktrum som är bäst. Köpa converse skor, få trumpinnar av ens föräldrar, köpa CD-skivor(estetare filder inte) Ha skillda föräldrar..

Ba skoja, vill inte alls va som du, du är ju EMO!

Stevie
26-04-2007, 17:15
Mm, du har rätt.. Jag önskar att jag vore som dig! Lite små emo, spela gura, vara estet. Ha jätte många vänner, gå på festivaler med sina estetpolare, disskutera vilket pläktrum som är bäst. Köpa converse skor, få trumpinnar av ens föräldrar, köpa CD-skivor(estetare filder inte) Ha skillda föräldrar..

Ba skoja, vill inte alls va som du, du är ju EMO!
Jag förmodar att du även vill kunna stava och lära dig skilja mellan vanliga människor och EMO-människor.

Fler som postar offtopic nu bannas. Detta är en varning.

Rasty
26-04-2007, 17:15
Eminem - 97' Bonnie and Clyde.
Inget speciellt med låten, lyssnar på den för att texten är bra, handlar om hur han mördar sin fru.

Miwna
26-04-2007, 17:21
Börjar med att säga att jag INTE är emo.

Jag har nästan lyssnat sönder Sinergys skiva Suicide By My Side. Riktigt bra skiva måste jag säga. Bara bra låtar, men en är speciell och det är Written in Stone. Börjar lugnt med sångerskans underbara röst, fortsätter med tung power metal. Euforiskt.

I Spit on Your Grave är också jävligt bra, check it out.

Edit: Akta dig Hex, det var lite offtopic.

Hex
26-04-2007, 17:24
Nästan all musik som Minwa gillar är bra, så får nog ta och ladda hem lite skit :D

Mange
27-04-2007, 19:59
Måste skriva denna låten, det var även någon som skrev om den på Tibiaswe kommer jag ihåg. Inte säker på vem det var dock.

Kalle baah - You are my angel.

Otroligt skön sommarlåt som får en att bli på bra humör och man får fram sommarkänslorna perfekt till det vackra vädret.

Tearjerker
28-04-2007, 15:43
np: Megadeth - A Tout le Monde "Youthanasia"

Stark text, kan inte beskriva hur jävla mycket jag älskar den här låten. Mustaine har en helt unik röst som passar in perfekt i den här låten. Köp den, köp hela skivan, ladda ner låten, vad som helst, bara ni fixar låten.

Fredlig Högtalare
30-04-2007, 10:40
veckans låt och säkert årets skönaste text är;

Adam Green - Carolina

Carolina, she's from Texas
Red bricks drop from her vagina
Oh, her lips taste just like sunk ships
But her breasts taste just like breakfast
There's her hand now on the cock sock
Filled with white tears from the thrift store
She's an eyesore in her red dress
I'm the ghost of her deceased when she said

Milad
30-04-2007, 11:11

Adam Green - Carolina

Den här delen från "Her Father And Her" är dock antagligen det sjukaste Adam Green skrivit:

That I don't have the heart to tell you not to come
And everyone has hands just to use someone
And it makes me feel just like old gum
To ride a fake horse into town
To ride a lame horse into town
To ride a dead horse into town
To ride your big fucking fake fucking lame fucking dead horse into town

Latexmorfar
30-04-2007, 11:17
Safri Duo - Played Alive

En gammal klassiker som alltid pumpas bra i högtalarna.

Granberg
30-04-2007, 16:49

Adam Green - Carolina

Kul att se dig på forumet igen!

Veckans låt blir Dead End Streat med The Kinks.

En av mina absoluta favoritlåtar med The Kinks. Vet inte riktigt hur jag ska kommentara den. Älskar soundet, det låter gammaldags och och lite raspigt. Dessutom svänger låten rejält. Svårt att förklara, ladda ner den.

Mattus
30-04-2007, 22:13
Trivium-Entrance Of The Conflagration

"This song was written about angelina yates. She drowned 5 of her children (who were all under 10 I believe) and then claimed that they were going to burn anyway or something like that. She's stil in an asylum today.
This song is brilliant as it is about remembrance. The guitar solo's technical and well played too."

Tung och teknisk låt.

Wasabi
30-04-2007, 23:29
Sizzla - Children of Jah

Bästa låten ifrån nya albumet "Children of Jah", och låten liknar Capleton - Burning fire Ft. Moses I" jävligt mycket.

Mattus
01-05-2007, 00:01
Haha, nej för i helvete. Denna låten är veckans låt till 100%.

http://www.youtube.com/watch?v=AUrZi2XQKyU&mode=related&search=

Den är obeskrivligt bra.

Inzight
02-05-2007, 09:23
Alexisonfire - Boiled Frogs skönt spelande,och bra text,skön all around låt helt enkelt :)

Latexfarbror
03-05-2007, 12:44
Mofeta Och Jerre - Andas Ut (feat Mickelito)

Otroligt skön låt som passar bra såhär i sommartid. :yeah:

Amtyn
05-05-2007, 14:57
Metallica - Whiskey in the jar

Ceax
06-05-2007, 10:54
Slipknot - Disasterpeace

Valde låten, för den bara är så himla skön, älskar låten vid 20-34 sekunder, när joey slår som fan, love it.

Två första styckerna av låten..

I wanna slit your throat and fuck the wound
I wanna press my face in and feel the swoon
I wanna dig inside, find a little bit of me
Cause the line gets crossed when you don't come clean

My wormwood meets your pesticide
You'll never get out, cause you were never alive
I am infinite, I am the infant finite
Come a little closer and I'll show you why

Miwna
06-05-2007, 12:23
Napalm Death - You Suffer säger jag bara.

Otroligt bra. Inte så mycket text, men fortfarande bra.

http://www.youtube.com/watch?v=loxpCtFQOIs

Soedor
06-05-2007, 16:04
System Of A Down-Aerials

skön text!

Emopinglan14
06-05-2007, 20:12
Börja lyssna igenom min klassisk lista nu. Speciellt mycket lyssnar jag på Vivaldi. Så jag får säga Vivaldi - de fyra årstiderna.

Vioselos
06-05-2007, 21:13
Sonic Syndicate - Denied

Rasty
06-05-2007, 21:14
Christina Aguilera - Candyman

Tongo
06-05-2007, 22:43
Tenacious D - Beelzeboss(the final showdown)

ännu bättre om man ser filmen samtidigt =]

Dreath
06-05-2007, 23:41

Den låten har jag också, men lyssnade på den för ett bra tag sedan :]

Min favorit för tillfället är nog Disturbed - Meaning Of Life.

Rullis
07-05-2007, 00:02
Metallica - Devil´s Dance <3

Tongo
08-05-2007, 17:07
Denna veckas låt blir nog *trummvirvel*

björn rosenström - bortamatch

kanske inte så grym musik men diggar texten :happy:

Vioselos
08-05-2007, 17:29
denna veckas låt är

takida-halo

Aandeers
08-05-2007, 19:19
JAg borde ej skriva här för de jag har sett så e det ganska mkt Rock o sånt så jag skriver väll en låt om Ikke är rock npnstans en Rnb låt

Ne-Yo - Because of you.

Danne Weman
08-05-2007, 20:51
Motivering, helt seriöst hur jävla svårt kan det bli att skriva ett par rader om en låt? Ni är för helt helvete totalt jävla illiterära.

Latexfarbror
08-05-2007, 23:55
The Kristet Utseende - Guds Vrede

Ifrån deras nya platta: Sieg Hallelujah

Otroligt bra vocals, bra gitarrer och en bra låt i allmänhet.. får väl hoppas på att dom kommer till Stockholm något mer än nu 24 Maj när jag har andra planer, fan också.

Devlan
09-05-2007, 16:51

Har också nyligen sett filmen så därför blir veckans låt:

Tenacious D- Kickapoo

Låten visar hur man med mycket enkla medel kan skapa skön musik. Sen om man ser filmen till är det ju också ett plus eftersom just början av filmen är så klockren (sen spårar den ut "lite").

Long-ass fucking time ago in a town called kickapoo...

Hex
12-05-2007, 20:29
Vet inte vad låten heter, men har en länk till den.
http://radioblogclub.com/open/99983/noisekick/109Hardcore%20Yearmix%202006%20%28by%20dj%20sample 7%29
Den är över 70 minuter lång, hardcore, och den är jävligt skön ;D

smurfen
12-05-2007, 20:35

Har också nyligen sett filmen så därför blir veckans låt:

Tenacious D- Kickapoo

Låten visar hur man med mycket enkla medel kan skapa skön musik. Sen om man ser filmen till är det ju också ett plus eftersom just början av filmen är så klockren (sen spårar den ut "lite").

Long-ass fucking time ago in a town called kickapoo...
jo den låten e kung men ass¨låten är ju slipknot - people=shit

Latexfarbror
14-05-2007, 07:13
Björn Afzelius - Vad bryr jag mig om varför

Björn Afzelius överhuvudtaget var ett musikaliskt geni, fast denna låt har berört mig oerhört mycket med tanke på den otroligt jävla bra texten. Rekommenderas starkt.

Amtyn
14-05-2007, 07:42
Asta Kask - Vill inte vara med

Jävligt bra text.

Joooel
14-05-2007, 18:40
Freddie - Glider i Sommartider

Lyssnat på den i 6 Timmar i sträck på lanet igår.
Alltså riktigt bra. :yeah:

Rasty
14-05-2007, 18:42
Jay-Z feat. Eminem - Renegade.

Diggar låten, den är mjuk och "ren". En av få raplåtar som jag verkligen kan lyssna på.

Dreath
14-05-2007, 18:49
Freddie - Glider i Sommartider

Lyssnat på den i 6 Timmar i sträck på lanet igår.
Alltså riktigt bra. :yeah:
Den du försökte skicka nyss? Du får skicka den senare då.

Min låt för veckan blir nog:
DJ Tiesto - Adagio for strings

pillepelle
15-05-2007, 10:22
Motivering, helt seriöst hur jävla svårt kan det bli att skriva ett par rader om en låt? Ni är för helt helvete totalt jävla illiterära.
Cry me a river blz :(

Foo Fighters - Best of you, äckligt go!

Bobbo
15-05-2007, 19:33
System of a down - Radio/Video

När vi var ute på skolresan förra veckan så spelade en kille ett intro med Soad. Kom på att jag tycker Soad är bra så laddade hem lite album med dom. Hittade då denna låt. Lite lugnare med sköna tempoväxlingar.

Rullis
15-05-2007, 22:16
Zetsubou Billy - Maximum the Hormone.

Helskön låt, Japansk grupp, gör den ännu bättre. :)

Latexfarbror
20-05-2007, 15:12
Björn Afzelius - Vem Dödade Carlos

Behöver jag säga mer? Helt otroligt jävla bra.

Stevie
20-05-2007, 15:36
Europe - Seven Doors Hotel

Alltid älskat den låten, så idag får den veckans låt priset av mig.

Zosous
20-05-2007, 15:57
Millencolin - Jellygoose

Redmark
20-05-2007, 20:01
30 Seconds To Mars - From Yesterday

alexleet
20-05-2007, 20:07
Markoolio - Ingen sommar utan raggae .

Den e för go :)

Dirk Diggler
20-05-2007, 20:36
Ehmm, Asta Kask har ju gjort en hel del bra låtar, men för denna vecka.
"Vill inte vara med"-Asta Kask.

Xitoz
20-05-2007, 20:58
BYZ - Hey där :P

Karelazi
20-05-2007, 21:15
Wintersun - Starchild

Hela låten berättar en historia, och bandet är så jävla bra. Min personliga Wintersun-favorit.

Amtyn
20-05-2007, 21:53
The white stripes - Seven nation army

Bas, sång, allt är bra i den låten

Wasabi
20-05-2007, 22:34
Grandmaster Flash & The Furious Five - The Message

Oldschool hiphop ftw, men behöver man inte säga? :O

Mattus
21-05-2007, 14:55
Pantera-Revolution Is My Name

Grymt coolt sound, unikt. R.I.P Dime

Danne Weman
21-05-2007, 17:19

Lyssnat grymt mkt på Grandmaster Flash på senaste. Jag diggar The Adventures of Grandmaster Flash och It's Nasty jävligt mycket också.

Coralla
21-05-2007, 17:27
Around The World - Daft Punk

Spelade ett spel me en polare så dök låten upp, jag sa denna låten e så skön polaren utbrister men de e ju Around the world me Daft Punk.
Tankat 6 av deras album o måste säga att Around The World e så jävla bra

Latexfarbror
21-05-2007, 22:44

Den låten är sjukt bra, Oldschool Hiphop är det inte mycket som klår.

Vioselos
21-05-2007, 22:57
BYZ - Hey där :P
oj du ligger bara 3 år efter i uteveckling då?

CocaCola
22-05-2007, 10:26
Bruce Springsteen - The River

Sjukt bra låt, 1979 om nån vill veta :D

Garfield
22-05-2007, 12:45
Laddat ner Scrubs soundtrack, massa bra låtar där, men om jag bara ska välja en, så blir det Journey - Don't stop believin'. Notera också att jag inte lyssnat igenom alla 180~ låtar. Så just nu, denna vecka är det Journey - Don't stop believin'.

Wasabi
25-05-2007, 22:33
Grandmaster Flash, Melle Mel and the furious Five - Beat Street

Har börjat lyssna på oldschool hiphop igen nu, minnen flödar tillbaka.

Rullis
27-05-2007, 16:07
Ozzy Osbourne - Crazy train

"All aboardd...."

Zoul
27-05-2007, 18:49
Juvelen - They Don't Love You

Juvelen, ett stjärnskott som heter duga.
Låten är riktigt bra, dock är väl i princip alla hans låtar väldigt bra.
Som "Hanna" eller "Summer spring".
http://www.myspace.com/juvelen - <3

Dirk Diggler
27-05-2007, 22:06
Usch nej, den där rösten gav mig rysningar. >.<

Wilden
28-05-2007, 17:31
Juvelen - They Don't Love You

Juvelen, ett stjärnskott som heter duga.
Låten är riktigt bra, dock är väl i princip alla hans låtar väldigt bra.
Som "Hanna" eller "Summer spring".
http://www.myspace.com/juvelen - <3
Är garanterat inte den första som påpekar det men hon har många inslag från björk! :)

aLx_
28-05-2007, 17:43
http://www.knarka.inc.se/

Caramelldansen fast ska ju såklart vara Speedycake remix, eller? ;D

haha*

Dirk Diggler
31-05-2007, 13:35
The Kristet Utseende - Guds Vrede

Ifrån deras nya platta: Sieg Hallelujah

Otroligt bra vocals, bra gitarrer och en bra låt i allmänhet.. får väl hoppas på att dom kommer till Stockholm något mer än nu 24 Maj när jag har andra planer, fan också.
Vart hitta du The Kristet Utseende? Har letat som ett djur efter dem!

Bottix
31-05-2007, 14:51
haha tacka vet ja Trance :heart:

Italobrothers - counting down the days (Groove Coverage remix) :yeah:

Amtyn
01-06-2007, 06:41
Ramones - Sheena is a punkrocker

Danne Weman
01-06-2007, 10:31
Har inte skrivit på ett tag, så får bli ett par låtar för min del.

Ex Girl to the Next Girl - Gang Starr

Som vanligt så är det en genialiskt producerad låt av Premier med riktigt sköna återkommande blåsinstrument. Guru rappar på sitt vanliga extremt laid back sätt och det låter så jävla coolt.

Too Drunk to Fuck - Nouvelle Vague

Det här är ett franskt band med 2 kvinnor som sjunger som frontpersoner. Deras första skiva är endast covers av kända punk och postpunklåtar. De lyckas jävligt bra också och det här är lätt den bästa låten på skivan. Texten är ascool, speciellt när två tjejer med ganska sexiga röster sjunger den. Grymt svängigt riff, lite Beach Boys om det.

Camarillo Brillo - Frank Zappa

Utöver att låten har typ världens coolaste och mest flummiga text så är den sjukt snyggt arrangerad. Frank Zappa var skolad klassisk kompositör så hans arrangemang är alltid riktigt coola. Ett galet tight och musikaliskt band tillsammans med Frank Zappas orginella röst och sjuka texter är guld!

Granberg
01-06-2007, 11:30
Veckans låt blir Venus - Television

Mycket lustigt hur jag fick tag på denna låt. Jag skulle be en kille skicka en några låtar av Television Personalities över msn, men ovetande om gruppen Television så förkortade jag och skrev endast Television. Och självklart så skickar killen som sitter på en jävla massa gigg musik låtar av Television. Denna låt, Venus är sjukt stämningsfull, och har ett jävligt speciellt och coolt sound. Sångaren påminner mig om Robert Plant i sin röst, och det tilltalar mig jävligt mycket.

Inzight
01-06-2007, 17:04
np: Blutonium Boy Joins Luna - Fear (Original Mix) "Blackout Fear-WEB"

Veckans låt lätt. den är bara imba ;>

Redmark
03-06-2007, 01:28
Anthem
Filo & Peri Feat Eric Lumiere

Lately I've been feeling the same
I've being losing hope, resisting the pain
It's cold outside, I wish it were clearer
Sometimes it's just easier to turn around then look in the mirror

Sometimes when I go to sleep
My life spins out in front of me
Like a hurricane, a bottle of wine
Sometimes it's easier to let something else control your life

This is an anthem for the girl that got away
This is an anthem for the war of yesterday
This is an anthem for the rebel of my youth
This is an anthem for the risk of loving you

This is an anthem for the girl that got away
This is an anthem for the war of yesterday
This is an anthem for the rebel of my youth
This is an anthem for the risk of loving you

bye.

smurfen
03-06-2007, 09:30
slipknot - people=shit

Come on!

Here we go again, motherfucker!

Yeah!

Come on down, and see the idiot right here
Too fucked to beg and not afraid to care
What's the matter with calamity anyway?
Right? Get the fuck outta my face
Understand that I can't feel anything
It isn't like I wanna sift through the decay
I feel like a wound, like I got a fucking
Gun against my head, you live when I'm dead

One more time, motherfucker!

Everybody hates me now, so fuck it
Blood's on my face and my hands, and I don't know why
I'm not afraid to cry, but thats none of your business
Whose life is it? Get it, see it, feel it, eat it
Spin it around so I can spit in its face
I wanna leave without a trace
'Cause I dont wanna die in this place

People=Shit
People=Shit
People=Shit
People=Shit
People=Shit (Whatcha gunna do?)
People=Shit ('Cause I am not afraid of you)
People=Shit (I'm everything you'll never be)
People=Shit (Yeah)

Yeah
Come on!
It never stops - You can't be everything to everyone
Contagion - I'm sitting at the side of Satan
What do you want from me?
They never told me the failure I was meant to be
Now, over do it - Don't tell me you blew it
Stop your bitching and fight your way through it
I'm - Not - Like - You - I - Just - Fuck - Up
C'mon motherfucker everybody has to die
C'mon motherfucker everybody has to die
Everybody has to die

People=Shit!
People=Shit
People=Shit
People=Shit
People=Shit
People=Shit (Yeah)
People=Shit (Yeah)
People=Shit (Yeah)
People=Shit (Aaargh)
People=Shit
People=Shit
People=Shit
People=Shit
People=Shit (Whatcha gonna do?)
People=Shit ('Cause I'm not afraid of you)
People=Shit (I'm everything you'll never be)
People=Shit (Yeah)

Goddamn Light!

The Rat
06-06-2007, 21:12
Grits - Ooh Ahh

Så grymt härlig låt. Hörde den först i The fast and the furious tokyo drift. Har fastnat för låten och lyssnar på den om och om igen.
den heter väl egentligen "My Life Be Like"

pillepelle
06-06-2007, 23:59
Börjat lyssna på Mötley Crue på senaste dagarna, GRYMMA

Ensalved, Wild Side, jaaaaaa ALLA :D.. Skön röst, ba gillar re + lite annurlunda mot det jag brukar lyssna på.

Devlan
07-06-2007, 10:56
en lång låttext...
Är det du själv som har bytt ut alla "fuck" mot Lotta?

Haha, nu fick jag svaret :O .

The Rat
07-06-2007, 15:44
Bow ft Ciara - Like You

Redmark
07-06-2007, 16:37
Orjan - Arctic Globe

Ärligt talat, finns inget bättre..

smurfen
07-06-2007, 17:48
en lång låttext...

what,woot? fattar inte vad du menar?

Devlan
07-06-2007, 19:13
en lång låttext...

what,woot? fattar inte vad du menar?
Jaha, nu är det borta igen. Tidigare idag blev alla "fuck" man skrev till Lotta. Fråga mig inte varför.

Wasabi
07-06-2007, 21:56
Promoe - Nursery Rhymes w Cmotan MIC

Fick ju DVDn i måndags, FYFAN VA MUSIKEN ÄR BRA! Promoe 4ever.

Ceax
08-06-2007, 13:16
Kan ej välja ut veckans låt, så det får bli hela bandet.
DevilDriver, det är death metal, heavy metal. Helt underbara trummor, härlig röst.
Albumet som är värt att ladda ner är, The fury of our makers hand

Soedor
09-06-2007, 16:57
The Eagles-Hotel Califonia

mycket gammal,men mycket bra.

Ol'Kladd
09-06-2007, 17:01
Showtek - Party lover.
Showtek - Dominate.

De 2 låtarna är så sjukt sköna <3

Zoul
10-06-2007, 20:27
The Libertines - Death on the stairs

Har ingen beskrivning, gillar låten bara och den har gått på repeat i x antal timmar idag.

Miwna
10-06-2007, 20:52
Varnagel - Jag vill inte vara ett kön
Första Varnagellåten jag fick höra. Och när jag hörde den var jag fast. De är så galet jävla bra. Dessutom förknippar jag nu den låten med en väldigt god vän. Ni som gillar svensk trallpunk borde ta och lyssna på de här. Svårt att förklara hur det låter. Det låter bara jävligt bra!

Inte bästa ljudet, men här är en länk till Youtube (http://youtube.com/watch?v=x6ytczfpK7A).

Arca
10-06-2007, 20:58
Rihanna- Umbrella (The Lindbergh remix)

Ett himla skönt go i denna låt, samtidigt har Rihanna en sexig och vacker röst. En låt som helt enkelt gå om och om igen nu på sommaren.

Kyox
10-06-2007, 21:26
DevilDriver - Hold back the day

Aandeers
11-06-2007, 07:15
Here Comes the boom ! - Nelly ft someone ! ( remixia )

Poncho
11-06-2007, 22:15
lyssnar på demkos låtar just nu :yeah:

Galen
11-06-2007, 23:15
Timbuktu - Kejsaren är naken.
Rhianna - Umbrella.

Rullis
11-06-2007, 23:20
Bloodhound gang - The Ballad of Chasey Lain

Wasabi
11-06-2007, 23:35
Sizzla - Enemies Are Cinfounded

En av dom bästa låtarna på albumet Burning fire som kom 2003 eller 2005, (trött, kommer inte ihåg)..

Mange
13-06-2007, 17:22
Reglerna är simpla och borde verkligen inte vara svåra att följa. Man skriver en låt i veckan, den låten man tycker är bäst just den veckan och sedan varför. Skriv gärna en beskrivning om hur låten låter och varför ni har valt just den här låten. Ett inlägg per vecka är önskvärt men det är ju självklart lite svårt att hålla reda på när man postat och så vidare, men jag vill inte se folk som postar en låt per dag.
Här har vi reglerna igen. De ska följas annars kommer varningar att delas ut.
Det är väl inte så jävla svårt att skriva en förklaring, eller?

Caretaker
13-06-2007, 18:55
Ken Ring - BB Berättelsen

Den har äckligt skönt flow och texten är bara för bra.

Coralla
13-06-2007, 20:00
Coldplay - In my place

Min musik smak går i perioder och är nu inne på en av de lite mjukare låtarna, mycke skön och avslappnande låt

Tearjerker
14-06-2007, 22:32
Queens of the Stone Age - Go with the flow
http://www.youtube.com/watch?v=9nz6Rq1Pvh0

Låten har ett sjukt skönt sound, typiskt för QotSA, man rycks med i texterna, låten sätter sig i huvudet direkt. Videon är en av de bästa som har gjorts, har aldrig sett något som liknar den. Har kollat på den kanske 15 gånger i rad nu, den är lika bra varje gång.

Wasabi
16-06-2007, 19:36
Kapten Röd - Stjärnorna Finns Här

Från hans platta "Stjärnorna finns här" KUNGLIG!

Amtyn
16-06-2007, 19:39
De Lyckliga Kompisarna - Ishockeyfrisyr

Fastnar på huvudet!

Bengtsson
16-06-2007, 20:01
[Crash Test Dummies - Mmm Mmm Mmm Mmm]

Det som gör denna låten så bra är nog hans röst. Den är så otroligt lugn och enkel.
Ni som kan era soundtrack vet att låten finns med i filmen "Dum och dummare".
En fin klassiker som förtjänar denna veckas utmärkelse.

Latexfarbror
19-06-2007, 14:20
Puff Daddy & Faith Evans ft. 112 - I'll be missing you.

Every day I wake up
I hope Im dreamin
I cant believe this shit
Cant believe you aint here
Sometimes its just hard for a nigga to wake up
Its hard to just keep goin
Its like I feel empty inside without you bein here
I would do anything man, to bring you back
Id give all this shit, shit the whole knot
I saw your son today
He look just like you
You was the greatest
Youll always be the greatest
I miss you big
Cant wait til that day, when I see your face again
I cant wait til that day, when I see your face again...

Yeah... this right here (tell me why)
Goes out, to everyone, that has lost someone
That they truly loved (cmon, check it out)

Seems like yesterday we used to rock the show
I laced the track, you locked the flow
So far from hangin on the block for dough
Notorious, they got to know that
Life aint always what it seem to be (uh-uh)
Words cant express what you mean to me
Even though youre gone, we still a team
Through your family, Ill fulfill your dream (thats right)
In the future, cant wait to see
If you open up the gates for me
Reminisce some time, the night they took my friend (uh-huh)
Try to black it out, but it plays again
When its real, feelings hard to conceal
Cant imagine all the pain I feel
Give anything to hear half your breath (half your breath)
I know you still living your life, after death

Every step I take, every move I make
Every single day, every time I pray
Ill be missing you
Thinkin of the day, when you went away
What a life to take, what a bond to break
Ill be missing you

I miss you big

Its kinda hard with you not around (yeah)
Know you in heaven smilin down (eheh)
Watchin us while we pray for you
Every day we pray for you
Til the day we meet again
In my heart is where Ill keep you friend
Memories give me the strength I need (uh-huh) to proceed
Strength I need to believe
My thoughts big I just cant define (cant define)
Wish I could turn back the hands of time
Us in the 6, shop for new clothes and kicks
You and me taking flicks
Makin hits, stages they receive you on
I still cant believe youre gone (cant believe youre gone)
Give anything to hear half your breath (half your breath)
I know you still living youre life, after death

somebody tell me why

On that morning
When this life is over
I know
Ill see your face

Joshedi
19-06-2007, 14:23
GYM CLASS HEROES--THE QUEEN AND I <3

Zoul
19-06-2007, 21:08
Kent - Vinternoll2

Du är min hjälte för du vågar vara rak
Du är min hjälte för du är precis så svag som jag

Sjöng den hela vägen hem från hultan och nu sitter jag fortfarande och trallar.
Låten påminner mig om någon jag träffade där :flush:

Redmark
19-06-2007, 21:16
Who Will Find Me
DJ Shah

In a world of desire,
oh who would come and catch you when you fall
in the wind and the fire?
oh who would come to save you?

High above any danger…
Locked inside the tower of your mind,
dreams are veiled; passion blinded.
Safe from fear and fire.

Oh who will find me?
In your midnight eyes, I see a summer sunrise.
Fly far beyond these silver winter skies.
I see a beautiful life. Oh, come and get away.

Do you see the horizon?
Walk upon the water, you will find
all is still and yet alive
in the morning light.

Oh who will find me?
Fly far beyond these silver winter skies.
I see a beautiful life. Oh, come and get away.

Dance dance in the morning light.
Open your darkened eyes.
Hey, hey, it’s a beautiful day.
It’ll be ok. It’ll be ok.

Take a look, spin around, this is where I find you… where the roses bloom.
Leave your cares, leave your fears, leave them all behind you… yeayah.
It’s a beautiful day in the city of shining light.
It’s a beautiful day. This is where I find you… yeayah

Oh who will find me?
Come and get away.

Tancoll
19-06-2007, 21:20
DJ Isaac - Impressed
Genre: Hardstyle
Release: 2007

Lyrics: Upon initial contact with Isaac’s music, I had envisioned him to be an ill-mannered and psychologically unstable man, with an extreme uneducated and barbarian frame of mind, nothing but ridiculous jargon, shocking sexual mordacity, and repulsive images of the ghetto. However, after further analysis of his music, I can deduce that he is the epitome of anti-dissepiments of terrorism, but to make things more plain in simple to the layman..

I find Isaac the dopest flyest OG Pimp hustler gangsta player hardcore motherfucker living today... I'm totally and completely on his dick, dick, dick....

påven
19-06-2007, 22:08
Kai Tracid - Conscious

Skön låt... upptäckte snubben nyligt och tycker han gör jävligt skön musik.
Speciellt skönt att lyssna på då man blivit beroende :o

Emopinglan14
19-06-2007, 22:39
Kurt, the fastest plumber in the west - Son of a plumber. Skönaste låten och den saknar text. Så jävla harmonisk bara :heart:

Lotta
19-06-2007, 23:01
Laakso - The death of us.
This ain't moving on, I know. But who decided that it has to be so?
I could wait for you all my life, it would be no waste or sacrifice.
I'd rather die alone, than letting go.
Det finns nog personer att koppla till. Kanske inte densamme som i vanliga fall. Lite.

Laaksoperiod nu då deras nya album släpptes nyligen. Visserligen lite annorlunda än de föregående. De har väl hängt för mycket med The Ark. Bra ändå.

Xehell
21-06-2007, 18:09
http://www.youtube.com/watch?v=oP7wHOHYCdc

Misfits - Hybrid moments!
Älskar den låten... den gör mig på gott humör när jag spelar tibia ;) :heart:

Bunna
22-06-2007, 11:15
Demko Ft D-nice - 2 timmar senare

Kyox
22-06-2007, 14:22
Roger Bruhn - Bäst i test

Så jävla skön ...

Tancoll
22-06-2007, 19:19
Kai Tracid - Conscious

Skön låt... upptäckte snubben nyligt och tycker han gör jävligt skön musik.
Speciellt skönt att lyssna på då man blivit beroende :o
Kai Tracid = Hardtrance/hardstyle. :)

Äntligen hittat Zany's version på Metallica's Nothing else matters.

<3 Zany and DV8 - Nothing else matters. (http://www.youtube.com/watch?v=th9mKEsqjJs)

Bunna
23-06-2007, 12:32
Nuzi & Bark - Mammaknullare B.T.D

Fredlig Högtalare
23-06-2007, 14:49
Veckans låt är Jeremy Fischer - Cigarette. fantasifull text, skön melodi, underbar röst. Man fastnar direkt.

http://profile.myspace.com/index.cfm?fuseaction=user.viewprofile&friendid=9543511

Toxico
24-06-2007, 09:58

<3 Zany and DV8 - Nothing else matters. (http://www.youtube.com/watch?v=th9mKEsqjJs)
Synd bara att vinylen har varit ute sen i maj...

Veckans låt: Nas - Dance
Nas sjunger om att han vill dansa sin sista dans med sin avlidne mor.

Dreath
24-06-2007, 10:38
Det får väl bli...
Baby Alice - Mr. DJ

Tancoll
24-06-2007, 17:10

Synd bara att vinylen har varit ute sen i maj...

Veckans låt: Nas - Dance
Nas sjunger om att han vill dansa sin sista dans med sin avlidne mor.
Mjo, vet. Men inte hittat någon BRA release innan.

Det får väl bli...
Baby Alice - Mr. DJ
Ohh, Andreas min kryssnings kompis e med i Baby Alice. :)

Xitoz
24-06-2007, 20:24
Kevin O - Lille Pär (Raaban inc! Rmx)

Skit go :yeah:

Galen
26-06-2007, 09:53
Slagsmålsklubben - Malmö beach night party.

Bunna
27-06-2007, 12:41
Emilush och Byz - Låt mig se dig gunga

Dirk Diggler
28-06-2007, 11:03
Avskum - what shall we do.
Älskar introt.

Teewest
28-06-2007, 16:35
The used - Blue and yellow.

Mange
28-06-2007, 16:40
There are some simple rules for this thread, please follow them

Rasty
28-06-2007, 16:47
Rihanna - Umbrella

Tycker att denna låt är riktigt fin och är den bästa jag hört på länge, därför blir den min veckans låt.

Zoul
28-06-2007, 17:50
Lars Winnerbäck - kom änglar (med Lisa Ekdahl)

Den är bara bra. Och jag är en sån som hatar Winnerbäck låtar :)

ZYb3rDUCK
28-06-2007, 22:51
Linkin Park - Numb

En av dom få låtar som kommer tillbaka till min playlist om och om igen år efter år.

I’ve become so numb I can’t feel you there
I’ve become so tired so much more aware
I’ve becoming this all I want to do
Is be more like me and be less like you

And I know
I may end up failing too
But I know
You were just like me with someone disappointed in you

Den handlar om hur folk hela tiden pressar en och ställer krav på en. Tillslut så blir man så trött så man bara skiter i allt.

MaGGe
28-06-2007, 23:34
FejkeN - Tiden som varit.

Härlig grabb som kan vara bakom micken och sjunga en till himlen.
Sköna texter, vet ej om några handlar om hans liv men iaf. just denna låten får mig att tänka tillbaka och få tårar i ögonen av när man var liten. allt var bra inga problem hade man. man hade många polare, gick ut tidigt på morgonen - kom sent på kvällen, hade mysigt med familjen. nu är allt bara katastrof ibland.. Men iaf. låten är MYCKET bra. Lyssna gärna på dem andra låtarna han gjort som: Spegelbil, Vi ses i nangiala, Tibia, Familie Azura och Till flickan i hjärtat. m.f :heart:

Ceax
03-07-2007, 00:09
MaGGe, då kan man likaväl lyssna på death metal när de sjunger samma sak.
Då får man inte tårar... Iallfall, kan dock ta och hålla med om att den låten får en att tänka bak i tiden, men.. Jag hatar ändå sådan musik, det är ju tamefan ren "depp musik"

Fred
03-07-2007, 00:11
Han kanske ser det som possitivt att få tårar i ögonen ;)

Teewest
03-07-2007, 00:41
Billy talent-(kommer inte ihåg editar sen, om det nu ngn som bryr sig..)

Caretaker
03-07-2007, 12:43
Block 44 - Straffad

Låten är helt enkelt bra, speciellt texten.
http://www.youtube.com/watch?v=q-t-wWZCvxI&mode=related&search=

Stevie
04-07-2007, 19:17
En väldigt vacker rockballad från 87. Texten är också genialisk och passar väl väldigt bra även idag...

White Lion - When the Children Cry

Little child
Dry your crying eyes
How can I explain
The fear you feel inside
´cause you were born
Into this evil world
Where man is killing man
and no one knows just why

What have we become
Just look what we have done
All that we destroyed
You must build again

When the children cry
Let them know we tried
´cause when the children sings
The new world begins

Little child
You must show the way
To a better day
For all the young
´cause you were born
For the world to see
That we all can live
In light and peace

No more presidents
And all the wars will end
One united world under god

When the children cry
Let them know we tried
The new world begins

What have we become
Just look what we have done
All that we destroyed
You must build again

No more presidents
And all the wars will end
One united world under god

When the children cry
Let them know we tried
´cause when the children fight
Then we know it ain´t right
When the children break
Let them know we´re awake
The new world begins

Warako
04-07-2007, 22:40
DJ Reduxxx - Shori Shori fuzzy remix, japansk cp techno remix :P

Annars:
Slagsmålsklubben - Malmö beach night party.

Oke
06-07-2007, 11:21
Whodini - Friends.
Old school rap, haha. Dom sjunger låten i "Next Friday" så jag var helt enkelt tvungen att laffa ner den, och den visade sig vara riktigt bra.

Pajolle
06-07-2007, 13:03
Mika - Relax

Ahuhe! Låt som jag upptäckte för några dagar sen. Fan vad skön röst han har!

Amtyn
07-07-2007, 12:59
Asta Kask - Fram & Bak

Härlig :D

Kyox
07-07-2007, 15:00
Får bli Banana inc - Monkey Island. Väldigt skön låt : )

Devlan
07-07-2007, 17:30
FejkeN - Tiden som varit.

Härlig grabb som kan vara bakom micken och sjunga en till himlen.
Sköna texter, vet ej om några handlar om hans liv men iaf. just denna låten får mig att tänka tillbaka och få tårar i ögonen av när man var liten. allt var bra inga problem hade man. man hade många polare, gick ut tidigt på morgonen - kom sent på kvällen, hade mysigt med familjen. nu är allt bara katastrof ibland.. Men iaf. låten är MYCKET bra. Lyssna gärna på dem andra låtarna han gjort som: Spegelbil, Vi ses i nangiala, Tibia, Familie Azura och Till flickan i hjärtat. m.f :heart:
Höll fan på att skratta ihjäl mig när jag läste texten. Förlåt, nu lät jag elak. Jag ska ta det lite lungt och förklara varför din text var så obarmhärtigt jävla rolig. Detta är ytterst personligt...

1. Härlig grabb? Nja, vet inte riktigt.
2. Sjunga en till himlen? Av alla klyschor...
3. Orka vara så jävla sentimental och nostalgisk, barndomen var långt ifrån perfekt. Gav mig dock ett skratt att få höra din version av hur det var när man var liten.
4. Nu har jag inte hört den här låten men jag har hört två andra låtar av samme person och jag tycker han är löjligt usel. Nödrim for the win (<-- zomg, jag är lika bra som fejken). Och om man sjunger om Tibia tycker jag nästan att det säger sig självt att man är lite... annorlunda.

Nu ska även jag gå lite dans la topic: Veckans låt är, utan tvivel, Affelaffes orkester- Skaru ha daj en dans?

Dansbandsmusik i dess bästa form med mycket saxofon och dragspel. Fint gittarintro och en skön text som gör dig glad, i själen.

Robban
08-07-2007, 15:29
Håller med Stevie, "White Lion - When the Children Cry" är en väldigt bra låt.

Galen
11-07-2007, 22:55
Tiger Army - Annabel Lee.

Granberg
12-07-2007, 17:22
Arctic Monkeys - Flourecent

Denna veckan måste jag ta något med Arctic Monkeys, eftersom jag i princip endast lyssnat på dem under denna veckas dryga jobbperiod. Kanske det som räddat mig från att inte flippa totalt och hängt mig i hyvel 2an. Att jag valde just Flourecent var nog mest en tillfällighet då jag tycker alla låtar från senaste plattan är likvärdiga. Men en skön dialket, härligt tempo och jävligt trallvänligt godtas alltid.

Danne Weman
12-07-2007, 18:12
Inte för att vara en besserwisser men låten heter i alla fall Fluorescent Adolescent...

Jag har inte skrivit på ett tag som vanligt så jag väljer ett par låtar.

Funny Little Frog - Belle and Sebastian

En oerhört skön sommarlåt som påminner mig om någon känd 60-talslåt som jag inte kan sätta fingret på. Pianot är riktigt svängigt och låten är verkligen sommrigt lycklig.

Beggin - The Embassy

Hörde bandet för första gången för 2 veckor sen eller något sådant en helt underbar kväll. Deras sound är verkligen så jävla skönt. De blandar synth, gitarrer, stråkinstrument och blåsinstrument och får på så sätt ett fantastiskt djupt sound. Riktigt skön sommarmusik även det här.

Lebanese Blonde - Thievery Corporation

Låten är med i Garden State och är en blandning av indisk sitar och triphop. En galet skön låt att ha i bakgrunden när man chillar med några polare. Definitivt i klass med In The Waiting Line av Zero 7 från samma film.

Zoul
14-07-2007, 21:32
Infected mushroom - in front of me

Fick den av en kompis som trodde jag skulle gilla den, mej love. Väldigt bra, passar att spela när man inte mår toppen.

Kyox
15-07-2007, 01:38
Får fortfarande hålla kvar vid Zombie Inc av In Flames.. x}

Holger^
15-07-2007, 12:19
Rundvik - Norrlands =]

Galen
16-07-2007, 01:23
Tiger Army - rose of the devils garden.

varför jag valde denna låt är för att jag gillar Tiger Army mycket starkt, ett av de bästa banden jag vet. Fast inget slår ju The Misfits iförsig.

Ceax
16-07-2007, 11:49
DevilDriver - Ripped apart.

Låten får mig att vilja hoppa, skrika blir galen.
Det är death metal, notera trummorna i detta bandet galet bra, när väl bandet spelar, så spelar dem.
Inget mellanting, -allt eller inget.

Rasty
16-07-2007, 11:56
Eminem - Mockingbird

Vad kan jag säga, så fort jag hörde låten på The Voice gick jag direkt till datorn och laddade ner låten. Det bästa av allt är att det var Eminem som skrv den dessutom vilket ger låten ett extra plus.

GW
17-07-2007, 17:55
Metallica - Sad but true

blivit lite besatt av dom på senare tid...

Stevie
17-07-2007, 18:37
Återigen får |White Lion - When the Children Cry| priset av mig

ZYb3rDUCK
17-07-2007, 20:13
Sonic Syndicate - Denied
Älskar hur dom använder 2 sångare. Sen så är det ett jävla bra liveband med.

There is nothing left for me
There is nothing left for you
There is nothing left at all
A wasteland of my mind
Don't think you ever will see
Don't think you ever will know
How much I actually cared
About everything we shared
Why the fuck did you lie then?
Why in hell did you bring me down?
Don't you realize?
No one gets out of this place alive

Hasn't been screaming all these years
Just to see the world crashing around me
Maybe this life is overrated
But I won't let the world burn around me

A situation like this, should never exist
Then why are we out of control
I see smoke from the eden fire
Watch it going higher and higher

You pulled me up from the dream
Let's compare scars you and I
You are always on my mind
I will never leave you behind
You broke my engagement to
Solitude, and made me threw away
The ring of retaliation

Hasn't been screaming all these years
Just to see the world crashing around me

Ergnot
17-07-2007, 20:53
Eftersom jag aldrig skrivit här (tror jag) så nu har jag lite att ta igen.
T pain - Buy you a drank
Kanye West - Stronger
Rihanna - Umbrella

Sedan har jag även fastnat för några Fergie (eller något) låtar nu, också bra :)

Adam
19-07-2007, 22:28
Where'd you go - Fort Minor

Tänker då gammla goda tiderna! Då när allt va som bäst...

Zoul
20-07-2007, 00:53
Blir jag mer hatad om jag skriver Darin?

Gorillaz - Dare
Påminner mig om hon som skickade låten till mig, min enda tjejkompis, Helen \o/

Toxico
21-07-2007, 10:45
Wild Motherfuckers - Fother Mucker

Tatanka & Zatox ligger bakom denna goa hardstyle-låten, bara underbara vocals och gott flöd på festen =)

Svant
22-07-2007, 22:56
Coldplay - I'm no superman

Kan antingen vara för att jag gillar scrubs så mycket så gillar jag låten också, men den är så otroligt jävla skön.

Den gör mig så skönt lugn.

Aandeers
24-07-2007, 22:09
Blandande RnB Stars - Wanna be my girl ?

Goth Drash
25-07-2007, 12:37
Bon Jovi - It's my life.

Jag valde denna låt för att den är riktigt skön och just för att den är rätt gammal. Jag kommer ihåg att min fritidsledare älskade den här låten så det ger gammla minnen.

Arca
25-07-2007, 12:39
Mellow (Kan tyvärr inte artistens namn)

En skön techno eller vad man nu ska kalla det. Skön bas, skön röst, tempot är högt och perfekt.

Toxico
25-07-2007, 13:41
Tune Up! - Have you ever been mellow?

För mig blir det Justin Timberlake - Lovestoned (Tiesto Mix) får bara rysningar av rösten. Att det är en Dance-remix ger det hela en stjärna till.

Galen
26-07-2007, 03:21
Mange Schmidt & Petter - Giftig.

Granberg
26-07-2007, 15:44
Veckans låt blir

Bright Eyes - At The Bottom Of Everything

Låten inleds med en jävligt skruvad berättelse, som sen övergår i en störtskön melodisk låt. Hela deras album är helt jävla underbart. Ett måste ifall man inte hörd dem förut.

Wezzli
26-07-2007, 19:30
Opeth - The drapery falls

Medelmåttigt lugn och intensiv sång med Mikael Åkerfeldt ljuva sångstämma till en början som övergår till det riktigt elakaste jävla dödsvrålet som man kan önska. Detta i en riktigt stor blandning av sköna basgångar och trumkomp. Riktigt jävla trevlig musik enbart.

Sibbow
26-07-2007, 19:54
Guns N' Roses - Dont Cry

Riktigt skön och bra låt..

http://video.google.com/videoplay?docid=9193952305435793334&q=Guns+n+roses+dont+cry&total=868&start=0&num=10&so=0&type=search&plindex=3

Galen
26-07-2007, 20:08
Bob Dylan - Hurricane.

Tancoll
27-07-2007, 05:15
D-Block and S-Te-Fan - Keep it Coming. :heart:

http://last.fm/user/Tancoll

Danne Weman
27-07-2007, 09:42
Bob Dylan - Hurricane.
Mange Schmidt & Petter - Giftig.
Men är du dum i huvudet eller? För det första har du postat 2 låtar på 2 dagar, och för det andra har du kommit med 0 förklaring.

Galen
27-07-2007, 16:21
Låten Bob Dylan - Hurricane var i fel forum, den skulle vara i What are you listining to right now tråden. Sedan så har jag inget att tillägga efter, Mange Schmidt & Petter - Giftig eftersom jag trodde ni skulle förstå att jag tycker låten är bra, annars skulle jag inte posta den i veckans låt.

Ambalrith
27-07-2007, 16:53
Låten Bob Dylan - Hurricane var i fel forum, den skulle vara i What are you listining to right now tråden. Sedan så har jag inget att tillägga efter, Mange Schmidt & Petter - Giftig eftersom jag trodde ni skulle förstå att jag tycker låten är bra, annars skulle jag inte posta den i veckans låt.
Tråden har en mening. du ska välja en låt och sedan säga varför. Annars blir det bara en spam tråd.

Red Hot Chili Peppers - Catholic School Girls Rule
Gillar red hot lite tidigare i deras karriär. Mer fart i låtarna och musik videorna är riktigt grymma.
Lyssna på nått äldre album så förstår ni. :)

Ola Magnell
27-07-2007, 19:29
John Holm - Maria, många mil och år från här

Kör man lite John Holm, ett glas whisky och en planerad utgång får man en lyckad stund. Om nästa låt blir av Ola Magnell kan man känna sig lycklig i några minuter. Jag har fått en lyckad stund och känner mig just nu lycklig. Du vet att underbart är kort, fast jag tror kort är alldeles för relativt och flytande att jag inte ödslar mer tid på det. Jag avslutar med The Doors låt The End

This is the end
Beautiful friend
This is the end
My only friend, the end

påven
28-07-2007, 20:10
David Guetta - Love is gone

En låt som får mig att sjunga med och nicka skallen med tempot.

Danne Weman
29-07-2007, 13:32
Pavement - Unfair

Låten Unfair kommer från ett rent allmänt riktigt jävla bra album, det var svårt att välja låt men det fick bli Unfair tack vare sin energi och sköna text. Man märker verkligen hur alla dagens OC-indierockband blivit inspirerade från detta band som var som mest aktiva i mitten och slutet av 80-talet. Riktigt bra hur som helst. Amerikansk indierock när den är som bäst.

Benito
31-07-2007, 12:34
The Police - Roxanne

Blir inge bättre :)

Toxico
01-08-2007, 01:35
Kanye West ft. Daft Punk - Stronger

Electronic kombinerat med RnB. Melodin, som bara består av något så enkelt som ett elektroniskt beat, lyfter upp låten och ger Kanyes röst en perfekt bakgrund.

Redmark
02-08-2007, 02:59
Har min lista för denna vecka:

Noisecontrollers - Aliens
The Outsiders - Infectious (Alpha Twins Remix)
Deepack - Heres Johnny
Noisecontrollers - Creatures
D-Block and S-Te-Fan - Keep It Coming
The Genesis Projection - Original Crime
D-Passion - What`s Going On?
DJ Forze Team - 98 To Piano
Promo - Doing My Thing
D-Block and S-Te-Fan - Guilty

http://last.fm/user/lowenhamn/

Teewest
02-08-2007, 03:14
Min får gå till ..
Neverstore - Last Goodbye..

Jävlig bra låt .. Den låten får mig tänka på gamla oldtimes.. Text:

This is my last goodbye
Should I give it one more try?

Why don't just fade away
Why be around for nothing
Doesn't make any sense
Soon I am gone and forgotten

Teewest
Min får gå till ..
Neverstore - Last Goodbye..

Jävlig bra låt .. Den låten får mig tänka på gamla oldtimes.. Text:

This is my last goodbye
Should I give it one more try?

Why don't just fade away
Why be around for nothing
Doesn't make any sense
Soon I am gone and forgotten

Teewest
Ups dubbel.

bannad mig inte, men när jag trycker på edit knappen görs en ny tråd tydligen :S.

Redmark
06-08-2007, 15:46
Ny vecka, ny låt.
Då blir det nog Jesselyn - Iron

Den Här låten är lång och njuter av varje sekund som spelas. Härlig trance.

Bobbo
06-08-2007, 22:39
Dark Tranquility - Terminus(Where death is most alive)

Introt är det skönast med hela låten, upptäckte Dark Tranquility nyligen när jag läste en recension i en tidning.

bb
06-08-2007, 22:44
np: Laidback - Sunshine reggae "Absolute Reggae Classics"

Härlig låt nu när de är sol å allt :heart:

Zoul
06-08-2007, 23:16
Byz - Moorebruden

Vet inte varför, men den går på replay en hel del.
Antar att den stämmer bra in på ex kompisar jag haft x)

Toxico
06-08-2007, 23:33
DJ Khaled - We Takin Over (Feat. Akon, TI, Rick Ross, Fat Joe, Baby & Lil Wayne)

Ohoh, ruskigt het låt med ett tempo som aldrig säger stopp :)

Emopinglan14
07-08-2007, 14:11
Nu i veckan så har jag börjat lyssna på Kaiser Chiefs. Jag älskar deras brittiska dialekt.

Kaiser Chief - Boxing champ.

CocaCola
12-08-2007, 19:16
Bon Jovi - Diamond Ring

Svårt att förklara, grymt bra låt.. soft, första gången jag hörde den tänkte jag.. "Denna har jag hört tidigare!".. Mkt bra låt.. Värd att ladda ner ;)

ZYb3rDUCK
12-08-2007, 22:34
Falconer - The Clarion Call
Svensk powermetal när den är som bäst :)
http://www.youtube.com/watch?v=vXYzH6VvwBg

All our visions of sweet tomorrow
is cracking and fading away.
Hopes of glory are drowned in sorrow
this dissension expels us to yesterday.

Lead your troops into your lust of pride
they'll fight so brave at heart.
Or cast the yoke of envy aside
and keep the land from falling apart.

Do you hear the clarion call,
it's calling out to one and all.
Who will live and who will fall,
who will walk the golden hall.
Who is right and who is wrong,
whose side is god really on.

What are the alliances and treaties for
as pretenders yet look to the sky.
All the trumpets will sound once more
and victory will be given another try.

Our blood must be spilled
so the nobles' visions can be fulfilled.

The night harvests our land
while the dissidents reach for their dreams.
The nations' split by false hands
while their prize slowly vaporize
into a steam that escape their eyes.
A fool is he who cannot foresee,
hell is what this, our land will be.
Yes hell what is this, our land will be.

Which side will finally prevail,
while the other side will fail.

How many pretenders can we endure?
The land is bleeding, so not many more.
Who may better the royal sceptre sway?
Questions, questions,
you'll see at the end of the day.

Muppkuppz
13-08-2007, 15:59
The Carol - Put the sun back, jävla skön låt älskar han som sjunger klockren röst. Kan rekommendera hela albumet "Roots and echoes" riktigt bra.

Redmark
14-08-2007, 12:54
Jag ångra mig :D

ATB - Feel Alive (Duende Remix), veckans låt såklart! :angel:

Goth Drash
14-08-2007, 16:21
Linkin Park - Bleed it out.

Skitskön låt, rakt igenom!