PDA

View Full Version : Tips från coachen

Ola Magnell
10-06-2007, 21:52
Eftersom det tydligen är fler än jag som inte uppskattar alla de tråkiga trådarna om bakelser och lekar som är oerhört ointressanta. Så tänkte jag berätta lite om vad som är tråkigt och vad som kan vara roligt. Som bonus ska jag berätta varför jag tycker det är fel att ha forumlekar på detta forum.

En tråkig forumlek är inte svår att hitta. Gå bara inte på "Search" i menyn högst upp och använd "forumlek" som sökord. Då kan man finna lekar som "Har du råd?" och "Fem-ords historia". Om ni inte förstått att dessa är tråkiga forumlekar ber jag er gå in och läsa i dessa trådar.

Roliga forumlekar ska vara originella och underhållande. Det kan vara svårt att komma på något sånt. Men om man gör det kan man bli en hjälte. Fast det räcker inte ens med att komma på en bra lek. Utan leken blir bara skoj om deltagarna i leken är kreativa och roliga. Det räcker inte att första och andra inlägget är bra. Utan det måste finnas ett flyt. Jag tycker även att tråden borde ha ett slut.

Så nu har jag förklarat lite närmare vad en bra lek är. Fast det kanske inte räcker. Så jag tänkte ge ett förslag på en fantastiskt rolig lek jag fann på ett annat forum. Dock så är det lite fotbollshumor, men det är sånt man får ta. Tråden hade i alla fall titeln "101 Uses for Emmanuel Eboue" och första inlägget såg ut på detta sätt.
1. A Wheel

Scousers stolen your car wheel? Don't waste your money on expensive tyres and crap, simply attach Emmanuel Eboue to the underside of your car, and away you go

http://myspace-821.vo.llnwd.net/00747/12/86/747346821_m.gif
Tråden är fantastisk enkel när man väl kommit på vad den ska handla om. Folk lekte i den och många inlägg var briljanta. De lyckades faktiskt hitta på 101 olika användningsområden för Eboue. Alla utgick såklart från bilden. Jag bjuder förresten på ett till inlägg från tråden
6. Rolling fireball of death

No army ever won a war without setting things on fire and sending them the way of the enemy.
Set Emmanuel Eboue on fire, and watch him roll his way through the entire enemy camp, causing an emmediate, unconditional surrender. Probably
http://myspace-821.vo.llnwd.net/00747/12/86/747346821_m.gif
Hur som haver har ni förhoppningsvis förstått vad som är kul och vad som är tråkigt. Jag skulle bjuda på en bonus också. Varför är det fel med forumlekar på detta forum? Jo, för att nivån på de olika medlemmarna är taskigt stor så att det kommer bli svårt att hålla en nivå på tråden som passar folket.

/Coach

Arca
11-06-2007, 17:56
Sen finns det faktiskt de som gillar dessa trådar, och forumlekar. Jag är ingen av dessa men, de finns nog dem med.

Bara ett "tips" från bänknötaren.

aLx_
11-06-2007, 18:00
Okej, intressant

Banan Gangstern
11-06-2007, 18:51
Tycker det där verkar minst lika "roligt" som bakelse tråden

Ghambo
11-06-2007, 19:24
Dina trådar brukar vara intressanta och roliga :D..

Men denna sög

Wezzli
11-06-2007, 19:25
För att få en diskussion som framkallar många komiska inlägg och intressanta synvinklar behöver man erfaret, kreativt och humoristiskt folk. Brist på detta är nog inte mer än eminent här. Ett bra alternativ är engelsmän på minst 18 år, dom brukar vara jävla kul

Latexfarbror
11-06-2007, 20:15
Go Magnell! Håller verkligen med.

Sedan alla jävla frågetrådar där man bara behöver en post för att sedan klicka sig vidare, det är för fan ett diskussionsforum och inget jävla frågeforum.

Herregud.

Emopinglan14
11-06-2007, 21:09
Var det från ett MAN U forum eller? :rolleyes:

Men håller totalt med dig, varför ens skriva i ett sådant frågetråd när man vet att ingen besvärar sig med att läsa det.