View Full Version : Hetsiga Värmen : (
Aandeers
08-06-2007, 17:33
Jaa, Jag undra varför denna värmen kom som den gjorde för ena dagen va de sådär o andra va de hett kan de bero på den här Globala uppvärmningen o Vxthuseffekten som e igång ? Direkt när jag går ut så e jag dyngblöt : /
Det beror på att solen tittar fram, och det brukar ju vara varmt under sommaren.
Luften är så jävla torr tyvärr, annars hade det varit skönt.
Sverige>Norge
08-06-2007, 17:55
Ibland är det kallt
joo idag har det bara varit 22 som högst,lite om man jämför med i söndags 29 skellefteå varmast i europa!!
28 grader här för jävla varmt och torrt i luften :/
Man får väll ta ett dopp i havet sen :P
Aandeers
08-06-2007, 19:30
Undrar varför det kom som ett skott : / Brukar alltid höjas med nån grad i taget så man få känna på värmen
joo idag har det bara varit 22 som högst,lite om man jämför med i söndags 29 skellefteå varmast i europa!!
Börjar och slutar europa i Skellefteå?
För nog hade vi varmare än 29 grader här förra söndagen.
36 grader här idag -.-
I solen kanske :rolleyes: Min termometer visade 44 grader ett tag :P
"umgås" inte med er flickvän när det är så här varmt säger jag bara...
Tearjerker
08-06-2007, 22:22
Undrar varför det kom som ett skott : / Brukar alltid höjas med nån grad i taget så man få känna på värmen
Växthuseffekten slår till på ett år. Självklart. Tillfälligheter, Sherlock.
Guldskon
08-06-2007, 22:39
Haha.. Växthuseffekten... Nej tror knappast det.
Men jag undrar varför ni gnäller? Eller vissa av er. Njut av värmen medans ni kan och har den. För vi har så j*vla kalla vintrar
Edit;
Håller med om att det är så himla kvavt i luften, går knappt att andas ;)
Haha.. Växthuseffekten... Nej tror knappast det.
Men jag undrar varför ni gnäller? Eller vissa av er. Njut av värmen medans ni kan och har den. För vi har så j*vla kalla vintrar
Edit;
Håller med om att det är så himla kvavt i luften, går knappt att andas ;)
Vintrarna håller ju förfan på att försvinna. Om några år kommer det knappast bli någon skoterkörning på vintern. :(
Tearjerker
08-06-2007, 22:45
Snarare några decennier. Det har alltid varit år med korta vintrar och väldigt varma försomrar, det blir bara panik nu eftersom media har slagit upp växthuseffekten så stort att det är löjligt.
Guldskon
08-06-2007, 22:51
Jo, det är juh helt klart sant. Jag tror själv inte att växthuseffeken påverkar klimatet så mycket som media os.v. gör det till. Klimatet har alltid gått i kurvor.
Leksing, du kan vara lugn. Kommer finnas mycket snö så länge du lever, även dina barn, barnbarn kommer ha mycket snö ;)
Ett fint grillväder.. Ta en kall bira och chilla, visst Miwna? :flush:
Precis redmark. :yeah:
Varför klagar folk? Det är inte varmare än vanligt vid den här tiden...
pillepelle
08-06-2007, 23:35
Går knappt att somna.. Så jÄVLA varmt..
Tearjerker
08-06-2007, 23:48
Investera i en värmepump. Trots namnet pumpar den också ut kalluft.
Latexfarbror
08-06-2007, 23:51
Underbart väder, sluta klaga nu.
Har varit 25-30 grader i jag vet inte hur många dagar i sträck nu.
Skulle hellre se lite regn än att känna konstant värme.
Och att folk ska sluta whina. Well this is sweden.
När det är kallt då vill vi ha varmt och när det är varmt då vill vi att det ska vara svalare osv ;)
http://img182.imageshack.us/img182/3869/dsc00654nl5.th.jpg (http://img182.imageshack.us/my.php?image=dsc00654nl5.jpg)
MUMS!! :rolleyes:
pillepelle
09-06-2007, 00:42
http://img182.imageshack.us/img182/3869/dsc00654nl5.th.jpg (http://img182.imageshack.us/my.php?image=dsc00654nl5.jpg)
MUMS!! :rolleyes:
Palla emo-arm
Gillar ej värme.. Höst är bäst..Slipper man frysa ihjäl eller stekas till döds..
Börjar och slutar europa i Skellefteå?
För nog hade vi varmare än 29 grader här förra söndagen.
jag tror det då va i söndags,dom sa det på nyheterna,vädret och våran lokala tidning
Palla emo-arm
Gillar ej värme.. Höst är bäst..Slipper man frysa ihjäl eller stekas till döds..
pratar du med erfarenhet eller? lillemo
Ser inte direkt ut som att redmark har en emo-arm, vet du ens hur en så kallad emo-arm ser ut?
Ta en titt på din syrras arm...
Luften är så jävla torr tyvärr, annars hade det varit skönt.
Du har inte tänkt på att det är tvärtemot? Luftfuktigheten är högre i Sverige och därför känns det mycket varmare när det väl blir varmt än om det t.ex. är lika varmt nere på Mallorca
Förövrigt så var det lika förbannat varmt förra året. Global uppvärmning handlar om någon bråkdels grad per sekel, så länge har jag inte själv levt att jag upplevt någon som helst jävla skillnad. Samma säger dem om vintrarna, buhu vi får sämre snö, det måste vara globala uppvärmningen, medans de som levt 50 år vet att det kommer dåliga vintrar och bra vintrar.
Dirk Diggler
09-06-2007, 19:12
Jag har då hört att det skall vara någon ström som kommer med varmluft, den skall visst bara komma vart hundrade år.
Vad tror ni, kan de ligga någon sanning i de? Vinden är bra varm jallfall, specielt när man kör moped.
vBulletin® v3.7.4, Copyright ©2000-2009, Jelsoft Enterprises Ltd.