PDA

View Full Version : Angående polisanmälning

Aica
08-06-2007, 06:10
Ja, som namnet antyder handlar detta om polisanmälning som jag förra veckan blev hotad om. Det år så att en av våra lärare's son går på skolan och han är ett år yngre än de andra i hans klass, så han brukar vara ett utsatt offer. Men förra veckan gick det enligt läraren över gränsen.

Jag hade slutat tidigt och skulle vänta på en kompis i min klass då jag såg denna lilla killen komma mot mig, uttråkad som jag var lyfter jag upp han upp-och-ner för att sedan gå med han på axeln mot toaletten. När jag är vid toaletten dyker en annan lärare upp (jag brukar ha problem med de flesta lärarna) och frågar vad jag i helvete gör, jag svarar med att jag leker med denna lilla kille.

2 dagar går och ingenting händer förrän på torsdagen, då läraren söker upp mig och börjar hota mig med polisanmälning angående misshandel, jag sa som de var, har aldrig slagit han, då kom svaret direkt; "kränkande behandling, då". jag orkade bara inte svara så jag höll igen käften för at inte säga något kränkande till henne. Och när hon sedan frågade varför, svarade jag; jag vet inte, då måste hon nog tyckt jag vart psykad ^^. Är jävligt glad att jag slutar på skolan om mindre än en vecka för denna skolan börjar gå mig på nerverna. Aja vad tycker ni då om mitt uppförande?

df
08-06-2007, 06:13
Hoppas då dom polisanmäler dig.

Tyren
08-06-2007, 06:31
Räcker med att du slår honom en enstaka gång och du kan åka på misshandel.

Hoppas dom anmäler dig.

Zabrinho
08-06-2007, 07:24
Jag hade slutat tidigt och skulle vänta på en kompis i min klass då jag såg denna lilla killen komma mot mig, uttråkad som jag var lyfter jag upp han upp-och-ner för att sedan gå med han på axeln mot toaletten
Haha, vad taskigt.

Fec
08-06-2007, 07:33
Idiot. Det är vad jag tycker :)

aLx_
08-06-2007, 07:39
Nja, varför ens hålla på med någon som redan är uttsatt, du skulle haft polisanmälningen i mitt tycke, men hur fick du upp han på dina axlar?

Titan Palla
08-06-2007, 07:48
din jävla idiot, du borde polisanmälas.

Ol'Kladd
08-06-2007, 08:07
Precis som aLx_ sa, varför hålla på och jävlas med någon som är utsatt för mobbning (om jag förstår detta rätt). Jävligt onödigt och idiotiskt. Hur tror du egentligen det känns att bli mobbad varje dag?

Latexfarbror
08-06-2007, 08:27
Äh, bara löjligt om dom polisanmäler.
Fast jag tycker definitivt att du ska få en varning eller dylikt av skolan.

Bobbo
08-06-2007, 11:36
Som Latexfarbror sa, löjligt av båda parter.

Fred
08-06-2007, 11:51
Onödigt.

Dark Hydra
08-06-2007, 11:57
Rätt åt dig.

Arca
08-06-2007, 13:05
Får väl hoppas att någon lyfter upp dig på gymnasiumet, så vet du hur det känns, tuffing.

Löjligt att polisanmäla för en sådan sak, men du borde lägga ner.

Danne Weman
08-06-2007, 14:18
Man behöver inte slå någon för att åka på misshandel. Misshandel skulle kunna vara att du klipper av håret på en kille. Grov misshandel däremot innehåller oftast grövre fysiskt våld.

Jag har inte direkt åsikt i frågan. Det verkar töntigt att du håller på med sådant i nioende klass, det var liksom sådant jag gjorde när jag gick i typ 4:an.

Greldin
08-06-2007, 14:23
Man behöver inte slå någon för att åka på misshandel. Misshandel skulle kunna vara att du klipper av håret på en kille. Grov misshandel däremot innehåller oftast grövre fysiskt våld.

Jag har inte direkt åsikt i frågan. Det verkar töntigt att du håller på med sådant i nioende klass, det var liksom sådant jag gjorde när jag gick i typ 4:an.
Mishandling kan være en poke, bare det er vondt ment og/eller skremmer den du gjør det mot. Strafferammen for poking, klyping eller slåing i Norge er 6mnd fengsel.

Redmark
08-06-2007, 14:59
Får väl hoppas att någon lyfter upp dig på gymnasiumet, så vet du hur det känns, tuffing.
Vi hade något som kallades Treornas dag.. Dvs, vi fick göra vad vi ville mot de nya ettorna som började, typ kasta ägg och dra in killarna på toaletten och sminka dem :D.

Men det var ett snack om att de skulle ta bort det. De insåg att eleverna slutade :lol:

Emopinglan14
08-06-2007, 15:13
Vi hade något som kallades Treornas dag.. Dvs, vi fick göra vad vi ville mot de nya ettorna som började, typ kasta ägg och dra in killarna på toaletten och sminka dem :D.

Men det var ett snack om att de skulle ta bort det. De insåg att eleverna slutade :lol:
Här har vi en sak som kallas Nollningen vilket är att supa ner stackars små ettor och sedan tvinga de att göra saker såsom att slicka grädde från ens annan mage, alltid otur om de killarna som blir över...

Zoul
08-06-2007, 15:27
Idiotiskt att göra men tror inte polisen kan göra så mycket.
Poliserna i detta land är korrupta.
Fast jag ska inte säga så mycket, de jag har polisanmält har alltid åkt fast.
Om du slutar vara en idiot kanske du slipper.

··
08-06-2007, 16:05
Ifall du ger dig på någon som är yngre, är det rätt så säkert en polisanmälan du ser fram emot

Trodde denna tråd skulle vara en tråd där man kunde beskriva vad man blivit polisanäld för ( ifall man blivit det.

Zoul, jag tror inte att "korruptionen" gällande polisanmälningar av mobbare är särskilt stor :-P

Zoul
08-06-2007, 16:15
Vet du hur många mobbade som aldrig får sina mobbare fällda?
Hur många mobbade som tar sitt liv pga att polisen inte bryr sig om deras anmälningar, att oftast rektorerna på skolorna är gamla stofiler som inte bryr sig?

If you only knew..

Xitoz
08-06-2007, 16:29
Läste om en som var mobbad i 6 hela år, lite av lärarna också tror jag det var, sen orkade han inte mer och tog livet av sig

Devlan
08-06-2007, 19:28
Totalt jävla iq-befriat beteende från din sida. Helt seriöst. Om du är runt 15 år som Danne sa så är det ännu värre. Angående polisanmälningen har jag ingen jävla aning, beror ju på hur pass kränkt offret känner sig.

Banan Gangstern
08-06-2007, 22:23
Skulle du känt han visst men varför gjorde du så oprovoserat? störd? som att börja lyfta nån upp och ner på stan, näst intill iq befriat.

Guldskon
08-06-2007, 22:35
Om du inte hade något bättre för dig än att gå på en liten kille så är du juh för fan helt sär. Hoppas du känner dig jäkligt dum.

Goth Drash
09-06-2007, 19:50
Äh skitsamma. Töntigt med polisanmälan.

Bengtsson
09-06-2007, 20:00
Om killen gör en polisanmälan är det bra. Men om läraren ska göra en anmälan blir det ju töntigt.
Barn måste lära sig att stå upp för sig själva, jävla curlingsamhälle vi lever i.

smurfen
09-06-2007, 21:09
Om killen gör en polisanmälan är det bra. Men om läraren ska göra en anmälan blir det ju töntigt.
Barn måste lära sig att stå upp för sig själva, jävla curlingsamhälle vi lever i.
vad fan e curlingsamhälle?:P

Banan Gangstern
09-06-2007, 21:16
Äh skitsamma. Töntigt med polisanmälan.
Den där lilla killen har nog en stor klump i magen varje dag han går till skolan för det där, han kanske gör självmord tillslut, så säg mej varför är det inte nödvändigt?

James J. Braddock
09-06-2007, 21:38
Föräldrarna sopar rent vägen för dig...

Zoul
09-06-2007, 21:39
Hellre curlingsamhälle än massa osäkra barn som inte gör något åt saken.

Ruze
09-06-2007, 22:05
Aldrig hört talas om en curlingförälder? :o
Jag tror allafall att han menar att dom vuxna "sopar banan" åt oss :P

Tycker det låter väldigt konsitgt att alla mobbar han pga att han är ett år yngre :|
Tycker också att det låter som du är lite konstig, bär upp någon på axel upp-och-ned och går till toan, helt utan andledning ._.

Granberg
09-06-2007, 22:16
Tror läraren nämde en polisanmälning mest i avskräckande syfte så du skulle förstå att de menade allvar när de ville att du skulle lägga av. Du borde dock ta dig en funderare på vad i helvete det är du håller på med.

Redmark
09-06-2007, 22:18
Ja, som namnet antyder handlar detta om polisanmälning som jag förra veckan blev hotad om. Det år så att en av våra lärare's son går på skolan och han är ett år yngre än de andra i hans klass, så han brukar vara ett utsatt offer. Men förra veckan gick det enligt läraren över gränsen.

Jag hade slutat tidigt och skulle vänta på en kompis i min klass då jag såg denna lilla killen komma mot mig, uttråkad som jag var lyfter jag upp han upp-och-ner för att sedan gå med han på axeln mot toaletten. När jag är vid toaletten dyker en annan lärare upp (jag brukar ha problem med de flesta lärarna) och frågar vad jag i helvete gör, jag svarar med att jag leker med denna lilla kille.

2 dagar går och ingenting händer förrän på torsdagen, då läraren söker upp mig och börjar hota mig med polisanmälning angående misshandel, jag sa som de var, har aldrig slagit han, då kom svaret direkt; "kränkande behandling, då". jag orkade bara inte svara så jag höll igen käften för at inte säga något kränkande till henne. Och när hon sedan frågade varför, svarade jag; jag vet inte, då måste hon nog tyckt jag vart psykad ^^. Är jävligt glad att jag slutar på skolan om mindre än en vecka för denna skolan börjar gå mig på nerverna. Aja vad tycker ni då om mitt uppförande?
Sök hjälp.

Prowler
09-06-2007, 23:02
Väx upp