View Full Version : Varning! Nytt Virus!
Okej, det sprids ett nytt virus nu tydligen. det får din dator att lagga fast totalt. Jag lyckades få bort det ifrån min dator.
Men det skickas via msn. Det kommer en komprimerad fil eller en winrar map. så står det "Here is photos from my vacation" och mappen heter "Photos" acceptera inte denna. jag gjorde det eftersom jag var helt inne i att kolla på tv. din dator laggar fast och du kan inte röra mus ingenting. den trycker upp alla dina kontakter på msn och skickar detta vidare och du kan inget göra. inte äns skriva. ville bara varna andra från detta virus.
bumpa gärna tråden och länka denna tråd på andra forum så att folk inte åker dit för detta.
Jo, en kompis skickade det nyss. En som jag ALDRIG pratar med. Jag misstänkte att det var ett virus så jag accepterade zipfilen och öppnade den, men såklart så extraherade aldrig jag filen.
Det är en fil som heter "photos.zip" . Det bästa är att helt enkelt inte acceptera den.
Jag fildelar inte på msn, IRC ska det vara.
Muppkuppz
07-06-2007, 23:14
Vem fan accepterar en sådan fil?
jag fattar inte att jag sjäkv kunde göra det. det var en god vän. han är halvt engelsk. Han var i thailand för 2 veckor sen. och allt. allt stämde och jag tänktei nte så mycket eftersom jag kollade på tv. Det var inte så svårt att ta bort. direkt när datorn startades igen efter att jag startat om den så tog jag mig till mottagna filer, tryckte några gånger på "p" för att komma till winrar filen som hette "photos" tryckte på delete sen direkt till papperskorgen och "rensa papperkorgen".
Efteråt fatta jag inte hur jag kunde vara så otroligt ouppmärksam. men ville bara varna fler från detta virus. Det var meningen med tråden. skitsamma vilka som accepterar det eller ej. Och jag tror bara det var ett spammvirus. eftersom att det var så lätt att ta bort och jag har sökt igenom datorn ett antal gånger nu. så det är nog ett virus som någon slängt ihop för att irritera folk med. Jag vet nämligen polare som hade velat köpa ny dator direkt om dom fick detta.
James J. Braddock
07-06-2007, 23:24
ty mate
Inte direkt nytt, har funnits ett jävla tag..
ty mate
Så lite så.
Inte direkt nytt, har funnits ett jävla tag..
Har det säkert. men detta är första gången jag ser detta vrius. och har aldrig tidigare hört talas om det äns en gång. skönt att det inte var något jätte allvarligt precis. bara ett allmänt jobbigt virus som i princip nog bara var gjort för att irritera folk. Men som jag skriv så finns det personer som typ hade köpt ny hårddisk och grejer på grund av detta.
Muppkuppz
07-06-2007, 23:59
jag fattar inte att jag sjäkv kunde göra det. det var en god vän. han är halvt engelsk. Han var i thailand för 2 veckor sen. och allt. allt stämde och jag tänktei nte så mycket eftersom jag kollade på tv. Det var inte så svårt att ta bort. direkt när datorn startades igen efter att jag startat om den så tog jag mig till mottagna filer, tryckte några gånger på "p" för att komma till winrar filen som hette "photos" tryckte på delete sen direkt till papperskorgen och "rensa papperkorgen".
Efteråt fatta jag inte hur jag kunde vara så otroligt ouppmärksam. men ville bara varna fler från detta virus. Det var meningen med tråden. skitsamma vilka som accepterar det eller ej. Och jag tror bara det var ett spammvirus. eftersom att det var så lätt att ta bort och jag har sökt igenom datorn ett antal gånger nu. så det är nog ett virus som någon slängt ihop för att irritera folk med. Jag vet nämligen polare som hade velat köpa ny dator direkt om dom fick detta.
Eh big deal om man nu får detta virus. Bara formatera dirr!
massa text
Eh big deal om man nu får detta virus. Bara formatera dirr!
jo, men det är ju bara jobbigt eller hur? så jag ville bara varna folk, det var allt. Även om du inte tycker det är en "big deal" så finns det folk som gör det. :) :angel:
Bra att han varnar folk i alla fall.
Okej, det sprids ett nytt virus nu tydligen. det får din dator att lagga fast totalt. Jag lyckades få bort det ifrån min dator.
Men det skickas via msn. Det kommer en komprimerad fil eller en winrar map. så står det "Here is photos from my vacation" och mappen heter "Photos" acceptera inte denna. jag gjorde det eftersom jag var helt inne i att kolla på tv. din dator laggar fast och du kan inte röra mus ingenting. den trycker upp alla dina kontakter på msn och skickar detta vidare och du kan inget göra. inte äns skriva. ville bara varna andra från detta virus.
Precis som den där filen med spanska viruset som var aktivt förut.
bumpa gärna tråden och länka denna tråd på andra forum så att folk inte åker dit för detta.
Egentligen får folket skylla sig själva om de tar emot såna filer..
Latexfarbror
08-06-2007, 01:04
Haha, känner igen detta.
För 2 år sedan~ så spreds det något virus som använde en .rar mapp vid namn Jennifer Lopez screensaver ungefär, fyfan vad man lackade på det.
Taaaack Twia, tur att du finns :]]. ajja tar ändå ej emot fler grejer via msn dock.
den trycker upp alla dina kontakter på msn och skickar detta vidare och du kan inget göra. inte äns skriva. ville bara varna andra från detta virus.
Tacksam för att jag inte var inne på msn samtidigt som dig då ;)
för jag hade accepterat, jag hade tror det var photos du skulle visa mig :happy:
Dark Hydra
08-06-2007, 11:58
Tackc, kan va bra att veta :O
Hänt 3ggr idag..
**** säger:
Nice new photos of me and my friends and stuff and when i was young lol...
**** skickar:
Det gick inte att ta emot filen photos.zip från ****.
Var afk nu :P
HAHA tänkte för 1 minut sen att sånt händer inte mig, och vad händer.. 1 minut efter?
Filip ;] skickar:
"Photo's"
Filip ;] säger:
Here are my private pictures for you
min kompis börja skriva till mig på msn, heres my photoalbum, take it, comon och sånt
fattar ju att de e nått när en svensk skriver på engelska bara sådär
Xompa <3
10-06-2007, 05:25
hahah, man måste vara bra dum om man accepterar ^^, rätt mångra här var jag bor som drabbats av viruset xd
Rent allmänt så tar man inte emot filer med medföljande engelsk beskrivning från svenska människor. De engelska människorna man känner skulle beskriva det på sitt eget personliga sätt före de skickar någonting och inte bara rakt ut sådär, det är helt enkelt så fruktansvärt jävla genomskinligt att jag är förvånad att någon jävel går på det, om det nu inte handlar om en person som man vet har varit på semester, samt pratar proper engelska och ibland gillar att skicka filer till dig.
Kommer ihåg då sötnos hade detta virus, haha tibiaswe ftw
Abromoro
21-06-2007, 01:49
Jag har fått filen också.
Ol'Kladd
22-06-2007, 11:55
Får det varje jävla minut, är så sjukt jävla irriterande "take a look at my pictures ;)" >.<
En och samma som försökt skicka till mig typ 10 gånger. Men jag har aldrig varit vid datorn då. Blockad nu :rolleyes:
Xompa <3
23-06-2007, 04:25
Hur, HUR? lyckas man acceptera en fil på engelska av en svensk snubbe. När man fick det, stod det typ "Wow, check out my pictures from last summer" Man bah, eh "OK".
Folk kanske inte bara har svenskar på sin msn?
Jag har 10+ utlänningar som jag snackar engelska med... :P
Dark Hydra
23-06-2007, 16:25
Jag har 90 på msn, 95 % av alla är INTE svenska
vBulletin® v3.7.4, Copyright ©2000-2009, Jelsoft Enterprises Ltd.