View Full Version : Den ultimata fisketråden!
Jahapp då är det dags för min fisketråd. Vad tycker ni själva om fiske? Själv tycker jag det är fullkomligt underbart att sitta nära havet med ett par polare och slänga i ett par påtar. Ska själv och fiska med min bror o en kompis dagen efter skolavslutningen och bo i min kompis mormors trädgård i tält :]], vi ska vara där ca 4 dagar och bara slappa och känna att skolan ej excisterar (stavning?) på ett låångt tag. Måste ju sen också fråga vad ni har i eran fiskelåda, själv är jag ju något oseriös överlag så har hammare o diskborste i min :). Just ja, sa jag att jag hade fiskedrag också?
Brukar fiska i tjärna nedanför mig. Ganska trevligt, synd att det inte är några jättefiskar där. :P
Brukar fiska i tjärna nedanför mig. Ganska trevligt, synd att det inte är några jättefiskar där. :P
Tråkigt, men som min kompis säger, jag gillar att fiska med inte att få fisk.
Zabrinho
06-06-2007, 17:33
Har aldrig gillat fiske. Har inte tillräckligt med tålamod ;>
Länge sedan jag fiskade. Men tkr de käns avkoplande..
Muppkuppz
06-06-2007, 17:47
Älskar att fiska. Brukar ofta fiska när jag är på mitt i Avesta. Helt underbart att bara sitta i båten och dricka öl kanske ta någon cigg.
Jag är bäst på att fiska.
Latexfarbror
06-06-2007, 18:01
Fiske, det är livet.
Ska iväg och låna min farfars "landställe" i 2 veckor nu i sommar med 5 polare, kommer bli sjuuuuuuuuukt nice att dra runt med båten, bricka bira osv.
Phoenix_Candia
06-06-2007, 18:17
:heart: fiske :heart:
fulkomligt älskar det :)
Har nog bara fiskat 2 eller 3 gånger i hela mitt liv. Du får ta med mig någon gång Aica, så kan jag köpa några öl och typ titta på :D haha :P
Att fiska är underbart. Här hemma i Haverdal blir det mest makrill nu när torsken börjar tryta. Annars kan det hända att man åker en sväng till Bolmen och fiskar lite sötvattenfisk, eller upp till Fjällfors och ispimpla efter röding och öring. Dit kan man åka och flugfiska också, men den konsten har jag inte lärt mig. Och då måste man gå långt längs älven, då man inte kan fuska och åka scooter på isen. Det får väl bli något framtida projekt.
pillepelle
06-06-2007, 23:50
Bara lyckats fånga spik typ
Det är ganska duktigt. Tycker jag det låter som i alla fall. Svårfångat.
Har nog bara fiskat 2 eller 3 gånger i hela mitt liv. Du får ta med mig någon gång Aica, så kan jag köpa några öl och typ titta på :D haha :P
aaa du de måste vi älskling ;)
så ska du få en ful ål av mig :]]]]
:heart: Fiske :heart:
Var faktiskt ute med ett par polare på båten hela dan igår, från kl. 12:00 till 22:00 typ. Gled runt på albysjön, stack till tullinge, badade lite, och när kvällen började närma sig stack vi till vårt "hemliga" fiskeställe där vi fiskar brax och gädda. Vi fick upp fem braxar, men bara en medelstor gädda. Det var underbart. På vägen hem trollade vi, och fick upp två gäddor till att steka i pannan :)
Att fiska är underbart. Här hemma i Haverdal blir det mest makrill nu när torsken börjar tryta. Annars kan det hända att man åker en sväng till Bolmen och fiskar lite sötvattenfisk, eller upp till Fjällfors och ispimpla efter röding och öring. Dit kan man åka och flugfiska också, men den konsten har jag inte lärt mig. Och då måste man gå långt längs älven, då man inte kan fuska och åka scooter på isen. Det får väl bli något framtida projekt.
SKOTER :mad:
aaa du de måste vi älskling ;)
så ska du få en ful ål av mig :]]]]
haha hemskt gärna :) ål har jag ätit en gång i hela mitt liv. men det var när jag var liten och inte tyckte om nånting alls.
Ol'Kladd
07-06-2007, 12:56
Finns ju inget härligare än att glida ute med båten och fiska med ett par polare, och några starkpangare ;]
<3
Fiske är livet . Jag och brossan ska snart få båt så det blir ju fiske snart :happy:
Fiskade tidigast igår fick 3 horngäddor ;)
längtar tll vi drar till våran sommar stuga.Då ska jag dra upp nåra stora gösar :D
Phoenix_Candia
07-06-2007, 15:06
fiskade igår,linan rök när ja hadde på en 10+ största ja nånsin sett...
Fiskat lax i Mörrumsån.
Tog dock inte upp någon.
Bengtsson
07-06-2007, 16:37
Kanske åker ut med brorsan i sommar och letar efter fisk. Hur det blir får vi se, kanske att man sticker till ön med Lotta och metar lite annars. Allt är möjligt :)
Älskade att fiska när jag var liten, sedan blev mina akvariefiskar uppätna och sedan dess har jag aldrig kunnat så mycket som ens se åt en död fisk ^^
Phoenix_Candia
08-06-2007, 21:19
kalix gäddfiske festival imorgon :heart:
Brukar fara upp till Jörn där mina "låtsas" mor föräldrar bor. Nån km bort så är det en liten skö med med sju dundrares aborrar. Väldigt kul att få på kroken.(man får typ napp var 10:onde minut)
vBulletin® v3.7.4, Copyright ©2000-2009, Jelsoft Enterprises Ltd.