View Full Version : Bannad Karaktär
Cat Knight
22-05-2007, 18:17
Uppriktigt sagt är jag just nu väldigt förbannad på Tibia.
Det är nämligen så att min bästa karaktär Food Company idag blev bannad på grund av sitt namn.
Jag ser ingenting som skulle vara fel med Food Company, så nu tvingas jag att spela med min Level 1-karaktär.
Har någon nån aning om varför min karaktär blev bannad och vet någon om det finns någon möjlighet att få tillbaka karaktären ?
Jag antar att du har blivit namelockad.
Och det är bara att logga in på www.tibia.com och så får du välja ett annat namn.
Lycka till!
Läs igenom Tibias regler om vilka namn som är förbjudna. Där kan du nog hitta något intressant. Du måste byta namn på din gubbe genom att gå in på ditt account på Tibias hemsida sedan klarar du nog dig själv.
Cat Knight
22-05-2007, 18:59
Tack för hjälpen, om jag bara behöver byta namn så ordnar det sig nog.
Lite konstig anledning tycker jag nog, de skrev att mitt namn inte beskriver personen.
Det hände mig en gång förut, det kommer nog dröja en dag innan du kan spela på din gubbe igen, så var inte orolig. Men kom ihåg att du nu måste byta namn till ett som inte bryter mot deras regler annars blir din gubbe deletad.
Cat Knight
22-05-2007, 19:04
Jag antar att "Tiger the Tiger" funkar.
Nope :) Jag tror inte det går.
Tack för hjälpen, om jag bara behöver byta namn så ordnar det sig nog.
Lite konstig anledning tycker jag nog, de skrev att mitt namn inte beskriver personen.
Konstig anledning, idiot, det är klart du blir namelockad för det namnet...
Som att döpa någon till Symaskins-tvättmaskin, bara dumt då det inte beskriver personen utan beskriver ett ting
Cat Knight
22-05-2007, 20:11
Nope :) Jag tror inte det går.
Och vad händer om det inte går heller ?
Jag beskriver ju att det är en Tiger som heter Tiger ( min katt heter Tiger ).
Och jag håller med dig, Neros, det var nog lite dumt skriva "konstig anledning" om jag tänker efter.
Min engelska är väldigt dålig ( 12 år )
Om det inte går, så blir du väl name-lockad igen.
Men asså - Food Company = typ, mataffär, tycker du det beskriver/är ett namn på en person? :p
Och btw, du får använda djur"namn"
Karelazi
22-05-2007, 20:52
lvl 4, oh noes
Mjo, kan ju vara lite tråkig när man förlorar en level 4 karaktär.. ;/
Phoenix_Candia
23-05-2007, 06:50
ja vet ett perfekt namn:
massaker katten
eller "massaker" och sen nått annat du kommer på =)
vBulletin® v3.7.4, Copyright ©2000-2009, Jelsoft Enterprises Ltd.