View Full Version : Bästa hårvaxet.
Fredlig Högtalare
06-10-2006, 16:43
Bästa vaxet enligt mig är i alla fall D:fi, den gröna burken. de sätter sig bra i håret. Ser inte heller ut som man inte har duschat håret på 2 veckor samt så håller det ruskigt bra. Jag brukar använda det men det är ganska dyrt, 139 kr för en 75 g burk. Räcker typ 1,5 månad.
http://manolo.se/content/vax_dfi.jpg
Osis Thrill, är rosa, luktar rosa :D
Lukten sitter i en timme ungefär, annars skitbra :)
Själv använder jag osmo clay wax. Vet inte om den är bättre eller sämre än något annat men priset är helt okej och jag tycker den funkar bra, och varför byta något som funkar.
Slusker Svensson
06-10-2006, 17:14
Dax wave and groom...
oslagbart ju...
kostar typ 40 spänn på hm o räcker länge,
hunkar skitbra
Fredlig Högtalare
06-10-2006, 17:15
Just nu kör jag delvis på något som heter Lanza Urban Elements. Den är väldigt lik d:fi bara att den är lite mattare och passar bättre till längre hår. Jag tycker det är kul att testa nytt vax eftersom det behöver inte vara bättre men det kanske har olika effekter och är bra vid olika tillfällen. vaxet jag har nu är bra för att om jag tar på mig luvan nu när det regnar ute så är det absolut inga problem att återställa frojlen sen när jag kommer in igen.
Dax wave and groom...
oslagbart ju...
kostar typ 40 spänn på hm o räcker länge,
hunkar skitbra
Har en sån burk hemma. För mig är det katastrof. Dels för att det håller i typ 10 minuter. Sen för att håret ser så satans glansigt ut. Så jag har bara använt det en gång och de var för att upptäcka att det var inte min typ av vax. Kanske jag skulle använda det igen om jag ska ha backslick.
Bästa vaxet enligt mig är i alla fall D:fi, den gröna burken. de sätter sig bra i håret. Ser inte heller ut som man inte har duschat håret på 2 veckor samt så håller det ruskigt bra. Jag brukar använda det men det är ganska dyrt, 139 kr för en 75 g burk. Räcker typ 1,5 månad.
Var köper du vaxet?
Jag använder schwarzkopf, har vaxet bara för få ner fluffet och sneda luggen.
Du verkar vara bra på detta, så om jag langa upp ett foto kan du tipsa om något vax då?
Fredlig Högtalare
06-10-2006, 17:43
Var köper du vaxet?
Köper det hos frisören, det är ganska dyrt men för mig är det helt klart värt varenda krona för stil och klass.
Själv kör ja en speciallare duschar inte på hela sommaren sen skrapar du av allt fett i en burk o fördelar jämt över håret.
Nej men seriöst Dax Vax funkar bra för mig det gäller bara o hitta rätt mängd så hårt inte bara blir fett men ändå inte jätte mycke vax.
Har du någon bild med det vaxet på? Skulle gärna vilja se hur det ser ut.
Kaktusen
06-10-2006, 17:50
man behöver inget vax eller gele, nyduschat is teh shiet! ;)
Danne Weman
06-10-2006, 18:39
Jag använder Björn Axén mattvax. Det håller länge, ger hårigt struktur utan att det ser ut som man har någon produkt i håret. Det är lätt att ruffsa till håret lagom mycket. Funkar perfekt mig som har helt platt hår utan produkter. Jag använder också Schwarzkopf Osis Mess up som har ungefär samma effekt som Björn Axéns fast luktar inte riktigt lika gott, har sämre stadga och kostar mer. Björn Axéns kostar 85 spänn per burk och Osis Mess Up kostar 170 spänn. Jag har även ett annat ganska coolt vax som jag gått av min frisör från Schwarzkopf även det. Det innehåller vulkanisk sand, man känner faktiskt sandkornen mellan fingrarna när man smetar ut det i fingrarna. Det funkar ganska bra, fast jag föredrar Björn Axéns.
Några frågor till er som använder d:fi, är det svårt att tvätta ut? Är det matt i håret, alltså det ger ingen glans? Går det att fixa snedlugg med det? Är det drygt? Tack.
Jack Sparrow
06-10-2006, 18:41
Saltvatten och Hårspray håller frillan schysst hela dagen (:
Ska nog införskaffa mig ett bra Dreadvax :)
Ägg såklart! Men det är ju ingen hårvax eller något xP :angel:
Hahaha :cries: :angel: **
Flottigt hår + damsugare is teh shit om man är pank.
Maria Nila använder jag... Tycker det är helt ok!
Nåja ska väl gör ett litet inlägg om vad jag tycker om hårprodukterna jag använt under min livskarriär som tjejtjusare...
--------------------------------------------------------------
Körde med Gele i början, tyckte det funkade bra då men nu tycker jag bara det är förjävligt. Gick ca ett år senare över till vax men har börjat med "hårgummi" nu eftersom det får håret att se matt och lite vilt ut, torrt som fuktigt.
Shockwave gele ca 200ml - Testade en orange och en lila genomskinlig tub, den oranga var bättre eftersom att håret gick att fixa till bättre. En tub kostar kring 60-70kr.
Jag ville gå håret att stå upp och det lyckas inte med gele. Gele är enligt mig till för personer med långt rakt/slätt hår, lr med väldigt kort hår som vill att håret ska glänsa.
Svårt att fixa efter duschen.
Schwarzkopf Hair wax 75ml - det vanligaste vaxet bland mina polare, dels för att det är hyffsat billigt och funkar för de flesta hårtyper, lätt att fixa frisyren och även lätt att ändra på den senare på dagen. En burk kostar kring 60kr.
Det här första vaxet jag någonsin använde, det är billigt och funkar bra. Den nästan enda nackdelen är att det är svårt att styla med kruttorrt hår och när man med blött hår använder det ser det ut som att man har 4kg rent smör i håret.
Schwarzkopf Freeze Gel 150ml - Får håret att se fettigt och glänsande ut. En burk kostar ca 70kr.
Använde det här bara en kort period, rekommenderas iaf inte av mig. Ska man använda det till långt hår bör man inte smeta på det på utsidan utan helst bara lägga ett lager innanför håret som får det att stå lite.
Schwarzkopf Fiber gum 150ml - Får håret att se matt ut och går bra att styla med, går dock inte att ändra senare på dagen. En burk kostar ca 70-80kr.
Använde den här burken väldigt länge, får håret att se matt ut vilket jag gillar. Används helst på helt torrt hår eftersom att på blött hår kommer håret att se nyduschat ut hela dagen.
Björn Axén Matt wax 100ml - Får håret att se matt ut och är lätt att styla in i torrt hår. Ger tyvärr samma effekt som Schwarzkopf Freeze gel när man använder det på blött hår. En burk kostar 95kr.
Använde det här waxet ca 3 ggr pga av att håret blir hårt och går inte att styla om senare. Dyrt och funkar inte bra på blött/fuktigt hår.
D:fi Destruct 100ml - Funkar perfekt på alla hårtyper och går att styla om hur mycket man vill när som helst på dagen. En burk kostar ca 140kr.
Använder det här vaxet just nu, det bästa jag någonsin prövat. Det luktar gott och är lätt att fixa håret med, ger en lite matt look och funkar lika bra på blött som torrt hår.
Dyrt men definitivt värt priset! :D
-------------------------------------------------------------
Kom gärna med kommentarer :P
Flottigt hår + damsugare is teh shit om man är pank.
Precis! Damsugare äger !
Haha riktigt rolig tråd att läsa =)
Jack Sparrow
06-10-2006, 21:02
Hahaha :cries: :angel: **
Testa
Hårlim.
http://img204.imageshack.us/img204/8716/hrlimun6.jpg (http://imageshack.us)
http://img204.imageshack.us/img204/8716/hrlimun6.jpg
Kanonbra, 180spänn för 100ml och det håller bra! :D
Blir inte glansigt heller också räcker en flaska runt 2 månader.
Dax (den röda burken) den håller länge, MYCKET länge
Ari Nieminen
07-10-2006, 10:55
Säd+Apelsinjuice+Yoggi mini passion/persika+honung är det absolut bästa hårvaxet, sitter fan i flera månader. Man behöver inte heller duscha för konserveringsmedlet i alla produkter gör så att håret ser nyduschat ut t.o.m efter 3 veckor.
Några frågor till er som använder d:fi, är det svårt att tvätta ut? Är det matt i håret, alltså det ger ingen glans? Går det att fixa snedlugg med det? Är det drygt? Tack.
Använder D:Fi fast den "blåa" burken. Det ger håret en matt look, ser absolut inte fett ut så länge du tar rätt mängd. Snedlugg? Well, jag har aldrig testat men titta i "Bilder på folket"-tråden och sedan på bilderna på mig, använder D:fi på bilderna. Sedan angående drygheten, brukar sitta i 8-10h. Alltså är det hur lätt som helst att tvätta ur.
Slusker Svensson
07-10-2006, 11:33
Nåja ska väl gör ett litet inlägg om vad jag tycker om hårprodukterna jag använt under min livskarriär som tjejtjusare...
Körde med Gele i början, tyckte det funkade bra då men nu tycker jag bara det är förjävligt. Gick ca ett år senare över till vax men har börjat med "hårgummi" nu eftersom det får håret att se matt och lite vilt ut, torrt som fuktigt.
Shockwave gele ca 200ml - Testade en orange och en lila genomskinlig tub, den oranga var bättre eftersom att håret gick att fixa till bättre. En tub kostar kring 60-70kr.
Jag ville gå håret att stå upp och det lyckas inte med gele. Gele är enligt mig till för personer med långt rakt/slätt hår, lr med väldigt kort hår som vill att håret ska glänsa.
Svårt att fixa efter duschen.
Schwarzkopf Hair wax 75ml - det vanligaste vaxet bland mina polare, dels för att det är hyffsat billigt och funkar för de flesta hårtyper, lätt att fixa frisyren och även lätt att ändra på den senare på dagen. En burk kostar kring 60kr.
Det här första vaxet jag någonsin använde, det är billigt och funkar bra. Den nästan enda nackdelen är att det är svårt att styla med kruttorrt hår och när man med blött hår använder det ser det ut som att man har 4kg rent smör i håret.
Schwarzkopf Freeze Gel 150ml - Får håret att se fettigt och glänsande ut. En burk kostar ca 70kr.
Använde det här bara en kort period, rekommenderas iaf inte av mig. Ska man använda det till långt hår bör man inte smeta på det på utsidan utan helst bara lägga ett lager innanför håret som får det att stå lite.
Schwarzkopf Fiber gum 150ml - Får håret att se matt ut och går bra att styla med, går dock inte att ändra senare på dagen. En burk kostar ca 70-80kr.
Använde den här burken väldigt länge, får håret att se matt ut vilket jag gillar. Används helst på helt torrt hår eftersom att på blött hår kommer håret att se nyduschat ut hela dagen.
Björn Axén Matt wax 100ml - Får håret att se matt ut och är lätt att styla in i torrt hår. Ger tyvärr samma effekt som Schwarzkopf Freeze gel när man använder det på blött hår. En burk kostar 95kr.
Använde det här waxet ca 3 ggr pga av att håret blir hårt och går inte att styla om senare. Dyrt och funkar inte bra på blött/fuktigt hår.
D:fi Destruct 100ml - Funkar perfekt på alla hårtyper och går att styla om hur mycket man vill när som helst på dagen. En burk kostar ca 140kr.
Använder det här vaxet just nu, det bästa jag någonsin prövat. Det luktar gott och är lätt att fixa håret med, ger en lite matt look och funkar lika bra på blött som torrt hår.
Dyrt men definitivt värt priset! :D
-------------------------------------------------------------
Kom gärna med kommentarer :P
TLDR =Too long didn't read
Säd+Apelsinjuice+Yoggi mini passion/persika+honung är det absolut bästa hårvaxet, sitter fan i flera månader. Man behöver inte heller duscha för konserveringsmedlet i alla produkter gör så att håret ser nyduschat ut t.o.m efter 3 veckor.
Smart ;)
Dax vax ftw.
Går knappt få ur håret :) 19.90 på ÖB.
Det är riktigt bra, men mitt hår blev riktigt slitet när jag använde det så jag bytade till vision, detä r sjukt bra :)
Dax vax ftw.
Går knappt få ur håret :) 19.90 på ÖB.
:lol: Tänkte precis säga samma sak
Fredlig Högtalare
07-10-2006, 17:09
Det är svårt att förklara, jag har snedlugg och de funkar bra. Men det bästa vore väl om du testa det själv, det egna omdömet brukar alltid vara bäst.
Metallica
08-10-2006, 11:19
Jag använder d:fi också, det är absolut det bästa jag har haft. Det gör inte så håret ser så fettigt ut, luktar gott, ger en matt look och det är väldigt lätt att styla håret med, tycker det passar till allt :)
Om man ska ha ett bra vax så ska man inte köpa nåt halvdant, då kör man FULL-KIT!
Så ja Danne Weman, jag tycker du borde köpa en burk och testa det, tror du kmr att gilla det väldigt mkt :)
Jag som har tupkam, funkar det där hårvaxet på det?
Slusker Svensson
08-10-2006, 11:25
Skja ni köra fullt ska ni ju köpa Xtah, av sebastian.
Min burk kosta 250 spänn har ja för mig...
Det är hårlera, heter det.
Ser matt ut, och du kan lätt skapa en frisyr med det...
Min är inte så stark, jag har den när jag vill att håret ska se "normalt, lite ruffsigt och matt" ut.
Det är bra det, men eftersom att de är så satans dyrt så kär ja ju på Dax wave and groom ;)
http://img221.imageshack.us/img221/1159/xtahdaxwc6.jpg
Danne Weman
08-10-2006, 11:38
Jag använder d:fi också, det är absolut det bästa jag har haft. Det gör inte så håret ser så fettigt ut, luktar gott, ger en matt look och det är väldigt lätt att styla håret med, tycker det passar till allt :)
Om man ska ha ett bra vax så ska man inte köpa nåt halvdant, då kör man FULL-KIT!
Så ja Danne Weman, jag tycker du borde köpa en burk och testa det, tror du kmr att gilla det väldigt mkt :)
Vilket kör du på då? Gröna eller blå burken? Jag läste lite om de olika på en hemsida och den blåa verkar vara lite mer för mig. Mer matt finish och så vidare. Jag har inte direkt råd att köpa båda burkarna bara för att testa, det är liksom 260 spänn :S.
Dax vax är det sämsta som finns, om man har det när det är sommar ochdu tex har det i när du solar elelr går på stan så kan ditt skinn i hårbotten brja lossna, och du kan få rejäla utslag och när du blir äldre kan ditt hår sluta växa, när jag såg en dokumentär om dom värsta livsmedlena bland ungdommar så var det med så sa dom allt det där, sen dess har jag slutat använda det..
här kommer sidan till vision
http://www.vision-haircare.com/startsidaeng2.htm
Jag betalar ca: 120 kr burken för 100 ml och det är värt varenda krona :)
@Danne
Vision är grymt bra till snedlugg om du inte pillar i håret hela tiden. min polare använder vision, det blir inte glansigt eller nånting :) ser ut som hans hår ligger så av sig själv :)
Slusker Svensson
08-10-2006, 13:39
Twia, jag tror inte så mycket på dedär om dax...
Men aight
Bengtsson
08-10-2006, 13:49
Dra i ordentligt med Dax Wax på Måndagen så har du en frisyr som håller hela veckan. Oslagbart!
vBulletin® v3.7.4, Copyright ©2000-2008, Jelsoft Enterprises Ltd.