PDA

View Full Version : Flyff/Fly for fun.[MMORPG]

Teewest
06-04-2007, 08:43
http://img179.imageshack.us/img179/5250/flyff20flyingax4.jpg
http://flyff.gpotato.com/

Flyff är då ett MMORPG. Som utspelar sig i sagornasvärd.

Klasser
http://img99.imageshack.us/img99/6070/mercey1.jpg
Mercenary
Efter level 15 kan du bli en Mercenary. Dem är Meele fighters och slår väldigt hårt med meele vappen.
http://img256.imageshack.us/img256/8784/assnc8.jpg
Assist
Assit är väldigt uppskatande i power levling och andra tillfällen efter som dem kan heala och buffa. Buff ger dig allmölligt styrka. Dem är också svaga i Meele fighting.
http://img404.imageshack.us/img404/7092/magxr7.jpg
Magicial
Magicial använder sig för magigiska attacker. Dem är också väldigt lätt att levla ensam med. Deras attacker kan ta upp till 1000+ som nybörjare. Också väldigt dåliga i Meele fighting.
http://img180.imageshack.us/img180/5458/acrru3.jpg
Acrobat
Acrobat's är väldigt bra i distance fighting. Dem använder sig av pill och båge och kan skutta ett hel antal pillar i sekunden.
Alla dem klasserna kan du ta efter level 15. Men enbart en klass för alltig.
Det finns uppgraderingar till alla klasser har jag för mig.

På level 60 får man byta jobb (det finns 2 nya jobb för varje klass)

Assist kan bli "Billposter" eller "Ringmaster"

Mercenary kan bli "Blade" eller "Knight"

Magician kan bli "Psykeeper" eller "Elementer"

Acrobat kan bli "Ranger" eller "Jester"

Billposter är den snabbtslående klassen av Assister.. De kan buffa sej själv och har en buff "Stonehand" (den har man även som assist level 25+) som gör att monstren blir stunnad väldigt mycket och man nästan inte tar någon skada.
Statsen en BP behöver; DEX, STA, STR

Ringmaster är heal/buff klassen.. Den healar mycket med sina spells, och har de bästa buffsen med längst tid.
Statsen en RM behäöver; INT

Blade är den snabbt slående klassen av Mercenarys.. Den änvänder 2 vapen (Axe eller Sword) och slår snabbt och hårt.. De har även en selfbuff som gör att de slår snabbare och hårdare.
Statsen en Blade behöver; DEX, STA, STR

Knight är först en AoE klass (de attackerar flera monster samtidigt) men sedan på högre level tar dom ett monster i taget.. De har väldigt mycket HP och tar väldigt mycket med sina attacker.. De andvänder Two Handed vapen (Axe och Sword)
Statsen en Knight behöver; STA, STR

__________________________________________________ _

Psykeeper.. Den magicianen som andvänder Wand.. De attackerar bara med Psykiska attacker.. Vilket gör att de tar lika mycket, vilket element monstren än är.. Det finns 3 builds på Psykeeper.. satanology, crucio och hybrid.. Satanology tar inga hits eftersom dom fryser fast monstren i marken, crucio gör så monstren tar dubbel kskada på sig själv.. Och en Hybrid som kan göra båda sakerna ^_^ Detta är enligt de flesta den fegaste klassen.. (bästa PvP klassen) Och som grädde på moset.. Man SVÄVAR fram;)
Statsen en Psy behöver; INT, STA

Elementer.. Staff magician... En AoE klass.. Det är den AoE klassen som gör mest skada, men har minst HP/Block rate. De har spells som gör att man blir starkare i varje element.. Vilket höjer skadan ännu mer. De är inte så bra PvP pga den sega Magic motionen. Plus låg skada, om man jämför med Psy ^_^
Stats en Elementer behöver; INT, STA

__________________________________________________ __

Jester.. Det finns två olika builds på en Jester.. Bow eller Yoyo..
Jester har 4x Critraten jämfört med alla andra.. Och med DEXen en BowJester har så kommer man ha ca. 66% Critrate på lvl 60 plus bonusen på guardian Bow (lvl 60 Green Bågen) 20%.. Man andvänder lvl 45 setet ända till level 90..
Eftersom man är väldigt beroend av en RM på denna så är den väldigt dryg att börja expa på.. Men detta är ändå den klassen som lvlar snabbast vid level 60+.. Förutom just RMs..
Den är ganska ttråkig att spela eftersom det är bara att ta attack på monstren sedan vänta tills de är döda.. Eftersom de flyger bak av Critsen. Yoyo jester är den klassen som har mest selfbuffs, det är en av de roligaste klasserna att spela eftersom det är väldigt omväxlande..
Bowjester ska BARA ha DEX
Yoyojester ska ha DEX, STR och STA

Ranger är enligt de flesta den bästa AoE klassen eftersom den med låg STA kan tanka lika många monster som en Knight som har hög STA pga den höga Blockraten..
De har även flera AoE attacker som de kan andvända väldigt snabt och gör flera 1000 skada/sekund..

Monster
Dem finns 4 levlar av olika typer av monster som tex:
Small ''monster?''
''Monster?''
Captain ''monster?''
Giant ''monster?''

Citys

Nybörjar staden heter ''Flaris'' och är väldig vaker.
Saint morning/SM är staden för level 20+. Det är iallafall level 20-80 monster där.
Darkon är sista staden. Dem man hittar level 60+ istället för level 1 monster som man gör i Flaris. Darkon är även under marken.

NOTERA. Du kan gå till alla städer villken level du än är. Bara du kan ta dig ditt med Flygg instument eller en portal som man kan köpa i alla städer.

PVP/PK.

South of Siant Morning hitar du en Duell arena. Genom att trycka på ALT+ Klick på motståndaren så ska han inom kort Acceptera/eller inte. Man förlorar dock ingen XP/SKILLS genom att dö genom en duell. Men Duell points kan du gaina och förlora.

PK kan du göra på en PK Server som ska finnas i alla servrar.
Låt oss säga såhär. I varje server finns det 5 olika luckor.
T ex : Amera>server 1>server 2>server3>server4>PK server.

Flying
Flyga kan du göra efter level 20. Du kan även köpa den före level 20 men kan då kan du inte använda den. Du kan få ''flying exp'' genom att döda flygande monster i luften.
Det maximal flygg hastihet utan något Speed item är 217k/m.

Party är väldigt rekommenderat för ''power levling''. Då man earnar mer exp än man skulle få själv. Det är också mycket roligare. Se till att din polare inte sitter och stealer exp ''afk'' ;).

Teewest on flyff.
Name: Twiast (http://img138.imageshack.us/img138/2474/twiaag1.jpg).
Level 38.
Class: Assist.
Server: Lawolf

Så jag säger inte att du måste börja. Detta är en ''puff up''.

Har bara spelat det i en vecka så jag är inte PRO.
Och min stavning är dålig.
Är ni intreserade skriv gärna.

Spelar du redan? Skriv gärna ;D

Min egna kommentar av spelet
Spelet är lätt att förstå. Och kräver inte en supper dator. Inga lagg's. Inge hack. Utan det är som att springa runt själv.
Finns team Event's. Skills för hägre level. Det håller dig alltig i balans. Flyff för mig är ett spel jag spelar när jag är deppig.
Eftersom alla är så snälla på Flyff :rolleyes: . Kanse inte free items men ''insulting'' förekommer nästan alldrig. Inte power abusing häller. På flyff försöker man vara så vändlig som hälst.
Det ledder till hög respekt och änklare i framtiden.

Potw
http://img530.imageshack.us/img530/3560/skategw8.png
Watch out O.o!

smurfen
11-04-2007, 18:42
detta spel är kul men glömde mitt acc och pass men ska försöka få tillbaka det

Xitoz
11-04-2007, 19:01
Ser jävligt kul ut, försök installera det en gång tidigare men gick inte starta, hade fått det på japanska eller nått endå, så ska nog försöka igen ;P

smurfen
11-04-2007, 19:04
men vafan deras sån där i forgot my password funkar inte lol :mad:

Teewest
11-04-2007, 20:46
Alright ^^

Hmh.. Level 28 nu. Gjorde Quest of heart.. Men vi failade.
Aja får skylla på teamet :rolleyes: .

Feel free ask.

farde
11-04-2007, 21:36
lvl 60 kan man välja job 2

själv hade jag en lvl 30 Mercenary spelade typ för 2 år sen :yeah:

Teewest
12-04-2007, 06:41
Det var som ***.

Blev litte halv tråkigt när jag råka skilla 30 skills points på Vargant skills =.=(alla ser ju likadana ju :rolleyes: ).

Så det är ingen som spelar längre ? :happy:

Xitoz
12-04-2007, 10:04
jag ska börja :P men det updaterar eller nått sånt skit, tar skit långtid...hållde på och väntade på det igår, men sen var jag tvungen att stänga av datorn, men jag får börja på det som är kvar som tur var är på 76 u och ska till 117 vilken klass är bra för nybörjare?

smurfen
12-04-2007, 10:45
jag ska bli magican är bara lvl 7 :lol:

Xitoz
12-04-2007, 11:29
wtf?

Cannot connect to the server

Please check the network.

Mitt internet fungerar? annars skulle jag inte kunna skriva här?

Jag har varit inne lita på den första server som kommer upp av dom man kunde välja av :P men kan man inte göra så man kommer närmare gubben? tycker det är väldigt långt avstånd, man kan ju använda piltangenterna men då blir det för nära

smurfen
12-04-2007, 11:35
blev så för mig med. tror det är något problem med servern :|

Mos'Nos
12-04-2007, 11:54
Orka spela manga spel :<

Xitoz
12-04-2007, 12:06
Smurf, läste det på sidan, att alla servrar skulle gå ner. Vilken serv selar du på och namn? :P vill ha någon som kan hjälpa mig lite

smurfen
12-04-2007, 12:08
spelar på wolf nånting och hetter azol

när ska servrarna komma up igen??

Teewest
12-04-2007, 16:00
När det står det där med Network... Så är det inspetion. Dem updaterar och cleanar alla cheaters i gues.

Ska in litte idag.. Så hjälper er då.

Så ni kan kontakta mig på Twia ^^,

vilken klass är bra för nybörjare?
Det är helt upp till en sig själv ^^,. Vad du gillar att göra..
Jag trivs som magical efter som jag kan hunt monster som är 3+ levels högre än mig. Det gör också att kommer få 1% per monster till level 56 då allt ändras och monsterna blir litte konstigare :P

btw; Villken fin Loading Screen vi har fått =)
Tycker ni ?
http://img259.imageshack.us/img259/2921/gsgqp4.png
http://img259.imageshack.us/my.php?image=gsgqp4.png

smurfen
12-04-2007, 16:20
jag tycker den är nice

men kan du typ hjälpa mig lite senare? :angel:

smurfen
12-04-2007, 18:16
bara så ni vet har flyff öpnat igen

sorry för dubbel post

Teewest
12-04-2007, 18:26
Vet ^^,. Är inne nu så är redo för att hjälpa :P

Står vid Deposit ..

Titan Palla
12-04-2007, 18:43
kanske ska börja lira

Soedor
12-04-2007, 19:05
tror jag ska ta och ladda ner det nu ;)

Teewest
12-04-2007, 19:18
Kul att många börjar.. ^^

Sitter o hjälper Smurfen just nu, Ni är välkommna också xD

Xitoz
12-04-2007, 21:13
Teewest, spelar du också på lawolf? dog kanske 4 ggr idag, vet fan inte vart man ska hunta, och hur man skriver etc

Soedor
12-04-2007, 21:20
hur lång tid tar det att ladda ner?

Xitoz
12-04-2007, 21:25
Soedor, det kan ta ett tag, men sen när du öppnar det ska det ladda ner nått också som tar skitlång tid, eller updateras eller nått

farde
12-04-2007, 22:23
Teewest, spelar du också på lawolf? dog kanske 4 ggr idag, vet fan inte vart man ska hunta, och hur man skriver etc
enter först sen skiver du, tror det var så :P

Teewest
13-04-2007, 06:23
enter först sen skiver du, tror det var så
Jupp så är det ^^. Var tvungen att logga litte tidigt igår =/ Men kan säkert komma in ikväll om någon vill lirra.

Och spelar på Lawolf. :happy:

Edit; Skriv gärna vad ni heter och så ^^,(Så man får updatera sin friend lista :happy: )

Xitoz
13-04-2007, 08:52
Har ingen på lawolf än har en i ån annan server, men jag gör en i lawolf ist. Namn kommer senare.

EDIT:Så, heter Marabou, tog lite lvls efter att jag hittade igår ett ställe som var väl mening att low lvls skulle hunta på, så är lvl 4 :P

smurfen
13-04-2007, 10:29
tog inte lång tid att updatera

btw är lvl 15 men hittar inte killen vid fountain of dead person :/

Teewest
13-04-2007, 13:04
Finns ett antal ''gamlingar'' vid dead fountain .. Men om du ska göra ett Job 1th quest så vet jag ej vad du ska göra där ^^,

Grattis till level 15~~

Edit; Sola nyss en level 23 Stone giant! Sjuk var den.. Tror min F1 knapp e trassig. Iaf Fett grym loot! Ett par [Green] assist hanskar :D:DD: Usade Ca 320 pots och ca 200 Mp pots Men värt var det !

smurfen
13-04-2007, 13:28
hittaded dom men kan du logga in nu?

Xitoz
13-04-2007, 14:07
Hm...tror jag gör fel när jag skriver till er xD ni kanske inte är inne men endå, det kommer ju utåt? :S för man ska väl skriva namnet i den lill rutan åt vänster?

Teewest
13-04-2007, 14:30
Well när du ska skriva till nån genom ''Whisper'' trycker du på det i Chat Rutan. Eller Addar du oss geenom att trycka på >E>Add Freind. Sen kan man chatta privat i en ruta.

Säkert att du lirar Lawolf?

Xitoz
13-04-2007, 14:31
mm, helt säker, men spelar det någon roll om man har pvp etc? tog första som det stod normal på

farde
13-04-2007, 15:25
vart söker man efter gubbar? asså på sidan :offtopic:

Teewest
13-04-2007, 16:07
Ok ärligt nu Vem är Finnast/Snyggast?

1.Jag http://img411.imageshack.us/img411/9074/tuffvaft6.png2.Hon =.= http://img392.imageshack.us/img392/8556/intetufftze1.png

smurfen
13-04-2007, 22:22
är lvl 20 nu
:yeah: :yeah: :yeah: :yeah: :yeah: :yeah: :yeah: :yeah:

Xitoz
13-04-2007, 23:00
inte alls mycket kvar till lvl 10 :P men så orkade jag inte spela mer och sprang till staden, men när jag kom till staden kom jag ju på: åhh! varför kunde jag inte ta lvl 10, hade inte sett hur lite det var kvar :P

Teewest
14-04-2007, 07:50
Från Lv29 till lv31 :angel:

Mitt nya exp rikord.

smurfen
14-04-2007, 10:30
lvl 21 :yeah: och ska power lvl en svenk och får sån där gpotato grej :yeah:

Xitoz
14-04-2007, 16:08
vilka lvl är ni nu då? när jag varit inne har inte ni varit inne :S snart lvl 11, haft tråkigt när jag inte hade någon att prata med :P

smurfen
14-04-2007, 16:24
tycker det är skit tråkigt när ingen av er e inne men är lvl 21 och har cape nu men vad ska jag döda?
:/

Teewest
14-04-2007, 16:25
Har gjort e ny gubbe =/. Mage är kul o levla men tråkigt om man har skillsat fel. Så ska göra en assist. Den ska heta Twiast.

Cya in game

Xitoz
14-04-2007, 18:32
ska snart komma in, ska bara starta om datorn först, för den är knäpp.

Teewest, om man har skillsat fel går det inte att rätta det igen då?

smurfen
14-04-2007, 18:35
jo en gång

Teewest
14-04-2007, 18:36
Jo. Men då måste du köpa en Stat returner. Som kostar Gpotato. Det skulle gå åt 20$. Vart bara level 31. Är level 10 nu men Twiast. Vet också nu hur jag ska builda min assist.

Tokizh
15-04-2007, 13:44
Kostar spelet?.. När jag skulle göra ett konto , såg jag

[OPTIONAL] Billing address is required only IF you want to purchase GPotato using our credit card payment system. It is very important to provide valid billing address for future verification purposes.

Teewest
15-04-2007, 13:47
Hur gör du ett account :O

Fast tror att det där är om man vill köpa Gpotato.
Och nej Spelet är gratis ^^
Level 23 nu btw...

Tokizh
15-04-2007, 14:11
Kan jag få testa någons konto?. Har tankat spelet, men inte fått activation grejen :p

Tokizh
15-04-2007, 14:17
Vilken SERVER ska jag lira på!??! säg fort, är inne i spelet, och har konto o grejer!

Baykal
15-04-2007, 14:56
I väntan på att mitt wowkonto ska fyllas på med ett gamecard så tankar jag ner det här...

Det går dock så sjukt segt så jag tvivlar att jag verkligen kommer palla vänta.

Teewest
15-04-2007, 15:40
pröva Lawolf Tokizh . Vi på TN lirrar på Lawolf... Vad heteru in game ?

25 nu.. PLvL ftw ;D

smurfen
15-04-2007, 19:18
e lvl 24 70% :yeah:

Teewest
16-04-2007, 06:51
Fint Fint ^^,.

http://img340.imageshack.us/img340/9551/70908938ub7.png
Jupp ibland blir man litte avis. Vår första level 120 på lawolf och spelet! Grattis.

Kyox
16-04-2007, 13:46
Boring! Tröttnade efter level 20.

Agi
16-04-2007, 19:37
Har funderat på att börja men tycker ju synd om er andra när jag drar förbi så lätt ;)

Teewest
17-04-2007, 09:27
Har funderat på att börja men tycker ju synd om er andra när jag drar förbi så lätt ;)
Yeah right ;). Skicka litte info sen när du har börjat ;). Så ska vi se ''who's the boss'.

Lv 30 nu :( SåÅ kan det gå :(

Mattus
18-04-2007, 16:12
I väntan på att mitt wowkonto ska fyllas på med ett gamecard så tankar jag ner det här...

Det går dock så sjukt segt så jag tvivlar att jag verkligen kommer palla vänta.
Haha, aa.. typ 5hr.

Baykal
19-04-2007, 19:16
Bestämde mig för att fortsätta ladda ner och så. Tillslut gick det. Skapade en gubbe på Lawolf PK server typ (vet ej vad det är för skillnad). Namn Utaka (Baykal var upptaget :mad: ), är level 6.

Någon snäll "hög" level gav mig 1 mille på level 2 :happy:

Teewest
19-04-2007, 21:09
Bestämde mig för att fortsätta ladda ner och så. Tillslut gick det. Skapade en gubbe på Lawolf PK server typ (vet ej vad det är för skillnad). Namn Utaka (Baykal var upptaget :mad: ), är level 6.

Dam*. Lucky one.

vet ej vad det är för skillnad).
Bara hubbar. Minskar antal spelare på serverna. Pk servern kan du alltså pk'a folk. Då dem då förlorar exp.

Jag och en polare har arrangerat ett party levling/power levling. Du muste tuvär vara level 11 minst(Party system :(). Har alltså tänks att det skulle bli skoj. Food/hp potions,mp potions tar jag och min kompis hand om. Det spelar ingen roll om vi blir 2 eller 10. Har du kompisar så berätta gärna deta för dem. Ungefär vid 17:00 ska det börja. Alltså non-stop hunting vid Saint Morning/Darkon Hell 1. För frågor kontakta ''Twiast'' in game eller skriv helt änklet här.\/

Notera: Du missar ett antal quest items och allt annat items.
Men exp ska enligt mig gå upp 60% snabbare än om du skulle levla själv. Som sakt alot of fun and som stats points to stat.

Tuvär inställt. Datum förkommer senare.

biffzor
20-04-2007, 20:07
Håller på att installera. Men först ska jag se på Exit, ngn som vet om den är bra?

Salocin
20-04-2007, 21:58

Dam*. Lucky one.

vet ej vad det är för skillnad).
Bara hubbar. Minskar antal spelare på serverna. Pk servern kan du alltså pk'a folk. Då dem då förlorar exp.

Jag och en polare har arrangerat ett party levling/power levling. Du muste tuvär vara level 11 minst(Party system :(). Har alltså tänks att det skulle bli skoj. Food/hp potions,mp potions tar jag och min kompis hand om. Det spelar ingen roll om vi blir 2 eller 10. Har du kompisar så berätta gärna deta för dem. Ungefär vid 17:00 ska det börja. Alltså non-stop hunting vid Saint Morning/Darkon Hell 1. För frågor kontakta ''Twiast'' in game eller skriv helt änklet här.\/

Notera: Du missar ett antal quest items och allt annat items.
Men exp ska enligt mig gå upp 60% snabbare än om du skulle levla själv. Som sakt alot of fun and som stats points to stat.

Tuvär inställt. Datum förkommer senare.
Nvm

KatteN
26-04-2007, 15:55
Jag ska testa! Börjar på din server =) Editar när jag har laddat hem... :)

Edit: Vad ska man ha för stats när man ska va en sån där meele fighter? Bara str eller?

smurfen
26-04-2007, 19:07
jag tycker spelet är lång tråkigt nu

Teewest
26-04-2007, 19:26
Jag ska testa! Börjar på din server =) Editar när jag har laddat hem... :)

Edit: Vad ska man ha för stats när man ska va en sån där meele fighter? Bara str eller?
Jag skulle föredra STA. Vet inte men jag kunde alltså döda 3+ monster åvanför min lv. Så de tog inte så lång tid o ta 15.

Skriv gärna vad du heter osv .. ^^,
Så kan vi nog lira lite.

Själv är jag 35 nu.
Döda eventbossen. 4213 döda. 2 och 12% lvs till mig.(stog bara o p heala medans dem andra kämpade för sit land ^^, )

Tog ungefär 1 timme. Det var ngt man kommer ha i minnet.

KatteN
26-04-2007, 20:14
Heter Erysa kör på lawolf... Jag tar Str/stam varje level... =) skriv till mig!!!

smurfen
27-04-2007, 17:41
kan nån power lvla min nya gubbe

Teewest
27-04-2007, 18:42
kan nån power lvla min nya gubbe
Vist men kan tuvär bara power levla 16+ gubbar.

smurfen
27-04-2007, 19:26
NOOOOOOOOOOO

Teewest
27-04-2007, 21:37
Hade gärna velat levla dig men så är systemet :( Inget jag har hitat på..

Btw; Mitt hp kunde inte gå ner eller up i typ 5 min ;D Snacka om undead ;D

smurfen
27-04-2007, 21:59
;D imorgon ska jag köra till en assist om du vill kan du få hjälpa mig sen :happy:

smurfen
28-04-2007, 07:47
asså hela min dator är skum kan typ inte göra nåt :( :(

Gizm0 Flam3e
20-05-2007, 12:24
på julafton blir det 2x exp rate ;)
tycker det är drygt spel..

kan vara roligt ibland

smurfen
20-05-2007, 21:08
jag och några kompisar har börjat igen är lvl 11 nu =D

Sverige>Norge
24-05-2007, 14:10
hade visst en lvl 41 assist po Abatt som heter Monseh

smurfen
24-05-2007, 18:11
kan jag få den gubben jag spelar på aibatt plzz

Teewest
24-05-2007, 19:01
Spelar ibland. 38 nu. Nåra jobbiga % kvar. Orkar ej x).

Salt&Peppar
28-05-2007, 19:49
Spelade förut. Är lvl 45 magician på lawolf. Har hela det där teba set +3 och den där speciella staffen för lvl 40 eller 45, kommer ej ihåg. Är väl ganska rik, har också en lvl 30~ assist.

Zoul
28-05-2007, 22:45
Uhu nu vill jag spela, minns att det var så gulligt spel. Men med enormt jobbiga nerladdnings patcher ;o

farde
29-05-2007, 18:15
nvm :happy:

Zajiin
31-05-2007, 15:23
Hallojs ^^

Tänkte bara komma och mobbas lite :)

Mina Chars;

På Mushpoie. StonedBJ lvl 71 Bow Jester (spelat i 2 vecker :))
StonedFS lvl 62 Ring Master
StonedAOE lvl 50 Assist
AxfighterOfFury lvl 47 Mercenary

På Aibatt. Zajiin lvl 67 Blade
MurdererOfHell lvl 43 Magician

Och på eran Noobvärld (Lawolf ;) )

KonongDammGet lvl 29 Acrobat

Där har ni nått att drömma om :).. Lycka till

Ska lägga in lite bilder på nån Photobucket så ni får se sen :)

Zajiin
31-05-2007, 16:17
Tänkte ge dej lite information till din guide ^^

På level 60 får man byta jobb (det finns 2 nya jobb för varje klass)

Assist kan bli "Billposter" eller "Ringmaster"

Mercenary kan bli "Blade" eller "Knight"

Magician kan bli "Psykeeper" eller "Elementer"

Acrobat kan bli "Ranger" eller "Jester"

Billposter är den snabbtslående klassen av Assister.. De kan buffa sej själv och har en buff "Stonehand" (den har man även som assist level 25+) som gör att monstren blir stunnad väldigt mycket och man nästan inte tar någon skada.
Statsen en BP behöver; DEX, STA, STR

Ringmaster är heal/buff klassen.. Den healar mycket med sina spells, och har de bästa buffsen med längst tid.
Statsen en RM behäöver; INT

Blade är den snabbt slående klassen av Mercenarys.. Den änvänder 2 vapen (Axe eller Sword) och slår snabbt och hårt.. De har även en selfbuff som gör att de slår snabbare och hårdare.
Statsen en Blade behöver; DEX, STA, STR

Knight är först en AoE klass (de attackerar flera monster samtidigt) men sedan på högre level tar dom ett monster i taget.. De har väldigt mycket HP och tar väldigt mycket med sina attacker.. De andvänder Two Handed vapen (Axe och Sword)
Statsen en Knight behöver; STA, STR

__________________________________________________ _

Psykeeper.. Den magicianen som andvänder Wand.. De attackerar bara med Psykiska attacker.. Vilket gör att de tar lika mycket, vilket element monstren än är.. Det finns 3 builds på Psykeeper.. satanology, crucio och hybrid.. Satanology tar inga hits eftersom dom fryser fast monstren i marken, crucio gör så monstren tar dubbel kskada på sig själv.. Och en Hybrid som kan göra båda sakerna ^_^ Detta är enligt de flesta den fegaste klassen.. (bästa PvP klassen) Och som grädde på moset.. Man SVÄVAR fram;)
Statsen en Psy behöver; INT, STA

Elementer.. Staff magician... En AoE klass.. Det är den AoE klassen som gör mest skada, men har minst HP/Block rate. De har spells som gör att man blir starkare i varje element.. Vilket höjer skadan ännu mer. De är inte så bra PvP pga den sega Magic motionen. Plus låg skada, om man jämför med Psy ^_^
Stats en Elementer behöver; INT, STA

__________________________________________________ __

Jester.. Det finns två olika builds på en Jester.. Bow eller Yoyo..
Jester har 4x Critraten jämfört med alla andra.. Och med DEXen en BowJester har så kommer man ha ca. 66% Critrate på lvl 60 plus bonusen på guardian Bow (lvl 60 Green Bågen) 20%.. Man andvänder lvl 45 setet ända till level 90..
Eftersom man är väldigt beroend av en RM på denna så är den väldigt dryg att börja expa på.. Men detta är ändå den klassen som lvlar snabbast vid level 60+.. Förutom just RMs..
Den är ganska ttråkig att spela eftersom det är bara att ta attack på monstren sedan vänta tills de är döda.. Eftersom de flyger bak av Critsen. Yoyo jester är den klassen som har mest selfbuffs, det är en av de roligaste klasserna att spela eftersom det är väldigt omväxlande..
Bowjester ska BARA ha DEX
Yoyojester ska ha DEX, STR och STA

Ranger är enligt de flesta den bästa AoE klassen eftersom den med låg STA kan tanka lika många monster som en Knight som har hög STA pga den höga Blockraten..
De har även flera AoE attacker som de kan andvända väldigt snabt och gör flera 1000 skada/sekund..

__________________________________________________ ____

Säg till mig vad ni har valt som andra jobb så kan jag hjälpa er med Buildsen ;)

Så Lycka till och FLYFF!

Teewest
31-05-2007, 17:10
Sådär tack för ditt support!

__

Funderar på att börja på din server. (Mushpoie om jag då har förståt rätt? )

Du får hjälpa mig komma igång till då da ? (a)

(asså inte visa hunting places men du fattar vad jag menar x) )

Vore sjyst.

Zajiin
31-05-2007, 17:18
Ja.. Kan nog hjälpa lite med Buffs först o sedan Plvl.. Och om jag har lite saker liggande kan ja nog sponsra xDDD

Men, vad ska du bli isf? kolla på min guide om secound job ;)

lovade att visa lite bilder.. Här kommer dom.. ;)

http://s192.photobucket.com/albums/z33/Zaj11n/

Teewest
31-05-2007, 17:48
Najjs ! Önkar jag hade en sådan char.

Funderar på magicial eller assit ^^, hinner inte spela idag så får sova på saken. Tack för att du ställer upp för mig iaf x).

Zajiin
31-05-2007, 18:04
Då tycker jag att du ska bli en DEX build BP..

Det är en ganska lättspelad klass, och säg bara till mej så hjälpe rjag me builden ^^

Zoul
31-05-2007, 18:28
Har suttit i två timmar o väntat på att patcherna ska laddas ner, finns det inget sätt att slippa skiten? :(

Zajiin
31-05-2007, 18:31
Har suttit i två timmar o väntat på att patcherna ska laddas ner, finns det inget sätt att slippa skiten? :(
hur många patches har du? Om det inte är så många kan du testa att trycka Enter så fort du har startat Patch klienten ^_^

Teewest
31-05-2007, 18:35
Om det står XX/62 så finns det nog inget sätt att slippa dem x(

farde
31-05-2007, 18:48
hallo, om man ska bli assiat healer ska jag bara sätta på sta och int? eller vad ska jag lägga på?

Edit: varför går inte inte att logga in ? :flush:

Zajiin
31-05-2007, 19:29
hallo, om man ska bli assiat healer ska jag bara sätta på sta och int? eller vad ska jag lägga på?

Bara INT om du ska bli healer -----> Ringmaster..

Servrarna har varit nere ida för Underhåll, det borde fungera nu.

Zoul
31-05-2007, 19:45
hur många patches har du? Om det inte är så många kan du testa att trycka Enter så fort du har startat Patch klienten ^_^
Well den sitter o tuggar på 1091/1187..
De senaste 3 har tagit typ... 1 timme -.-

farde
31-05-2007, 20:01

ok, Tack :yeah: gjorde lite fel la allt på sta upptill lvl 10 :P

de med skills vilken ska jag sätta på?

Zajiin
31-05-2007, 20:09

Bara så du vet det får du ändra alla stats på level 15 när du byter jobb.. Så När man e vagrant ska man bara höja STR till lvl 8.. Sen 1 STA / 1 STR

^_^

Skillsen ska du inte sätta ut före lvl 15.. När du e lvl 15 får du dina assist skills.. Du ska Sätta heal på lvl 10-15.. sen Patience och mentalsign till 4.. Säg till mer sen om du vill veta ^^

epic
01-06-2007, 06:24
Jag laddar ner nu. Väljer nog Acrobat eller Mercenary :heart:
palla buffs/magier :mad:

Zajiin
01-06-2007, 09:24
Isåfall tipsar jag om Acrobat ^^ Lägg bara skillsen i DEX efter level 15.. Maxxa första spellen.. Då slaktar du sönder allt :)

Zajiin
01-06-2007, 09:26
Just nu håller jag på med en film som ska innehålla alla Klasser, lägger upp den på min Photobucket sen, då får ni se hur det är att vara klasserna :cool:

Hoppas i tycker de är roligt att spela :yeah:

Zlayah
01-06-2007, 09:51
Tja Broshan :yeah:
Har du börjat spelat in lite till filmen redan :O
Har inte hunnit börja men iaf mina chars:
Aibatt :

HellShoter Lvl 66 Psychiper (Pkar sönder med den ) ;D
King Silver lvl 34 Aoe Assist (Ugg Tråkigt efter ett tag)

Lawolf:

lvl 52 Mercenery (inte lvlat den själv)
lvl 60 Billposter ( inte lvlat den själv heller)

Mushpoie :
Zlayah lvl 61 Ringmaster
Flexy Lvl 50 Acrobat

Sen har man ju flera andra runt lvl 20 och 30

Zajiin
01-06-2007, 12:01
Har inte hunnit börja
Jag har spelat in lite Gianting ^^

Har Giant Boo och Giant Nautrepy på film..

Tänkte att vi tar giants på alla chars och visar hur dom battlar, sen tar vi en liten snutt med den klassens EQ.. :) Har ju alla RM kläder på min RM nu.. För att styla men ändå ^^
:):|:(:D:yeah::o;):/:P:lol::happy::mad::rolleyes::cool::angel::flush:

farde
01-06-2007, 12:02

Bara så du vet det får du ändra alla stats på level 15 när du byter jobb.. Så När man e vagrant ska man bara höja STR till lvl 8.. Sen 1 STA / 1 STR

^_^

Skillsen ska du inte sätta ut före lvl 15.. När du e lvl 15 får du dina assist skills.. Du ska Sätta heal på lvl 10-15.. sen Patience och mentalsign till 4.. Säg till mer sen om du vill veta ^^
så jag gjorde inte fel :P säger till om jag kommer på nåt :yeah:

Zajiin
01-06-2007, 12:16
Nejdå.. Men vilken server är gubben på? ^.-

Vore jag du skulle jag bara höja STR nu till level 15

och hittar du monstren du ska hunta? 1-3 lvls över dej helst..

Zajiin
01-06-2007, 12:28
De flesta assisterna är battle assister.. De har hög DEX och monstren hinner inte slå dom eftersom de alltid är paralyzerade.. :)

farde
01-06-2007, 16:52
Nejdå.. Men vilken server är gubben på? ^.-

Vore jag du skulle jag bara höja STR nu till level 15

och hittar du monstren du ska hunta? 1-3 lvls över dej helst..
ja då lungt, hur ta man till bara alla point man har get ut?

Zlayah
01-06-2007, 17:56
Har inte hunnit börja
Jag har spelat in lite Gianting ^^

Har Giant Boo och Giant Nautrepy på film..

Tänkte att vi tar giants på alla chars och visar hur dom battlar, sen tar vi en liten snutt med den klassens EQ.. :) Har ju alla RM kläder på min RM nu.. För att styla men ändå ^^
:):|:(:D:yeah::o;):/:P:lol::happy::mad::rolleyes::cool::angel::flush:
men det räcker ju om vi dödar vanliga monster..... giants tar tid

epic
01-06-2007, 18:24
De flesta assisterna är battle assister.. De har hög DEX och monstren hinner inte slå dom eftersom de alltid är paralyzerade.. :)
asså, ändå jag gillar inte spells ! FOR THE WARRIOR
Vad tycker ni man ska bli.. ? för pvp (om de går) funderar på Hunter men då kanske jag ångrar o vill bli warrior alltid gillat stora vapen o rustning

Zajiin
01-06-2007, 22:37
asså, ändå jag gillar inte spells ! FOR THE WARRIOR
Vad tycker ni man ska bli.. ? för pvp (om de går) funderar på Hunter men då kanske jag ångrar o vill bli warrior alltid gillat stora vapen o rustning
PvP är det bäst med Acrobat då.. Och om du gillar Sora vapen och rustningar är det knight som gäller.. vilket är en av de segaste klasserna att levla till lvl 65, sen en av de snabbaste.. ^^

epic
02-06-2007, 06:52
mmm. k

Teewest
02-06-2007, 07:01
JÄVLAR SKIT DATOR JAG VILL SPELA FLYFFFFFFFFFF! SLÅR SÖNDER DEN SNART!!!

epic
02-06-2007, 07:53
Teewest.. mhm det är såå skönt spel. Är snart level 10, mmm :heart:

Ska man bli Acrobat eller Knight, (ska läsa på hemsidan)

BTW: är ni Female eller MAle? jag är Male
Ska vara MAle Acrobat.

Zoul
02-06-2007, 09:32
Stört spel, nu åker det i papperskorgen (datorn krasha) rofl.

epic
02-06-2007, 09:46
Lawl!

farde
02-06-2007, 13:15
haalo får man tillbaka sina point automatisk?

Zajiin
02-06-2007, 17:34
Vad har hänt? ^^

Zajiin
02-06-2007, 17:34
Jupp :P

farde
02-06-2007, 18:21
Jupp :P
vad ska jag lägga på asså skillsen?

Edit: jag är assist, ska bli ringmaster :P (om jag kommer bli)

Teewest
02-06-2007, 18:29
Vad har hänt? ^^
Mitt grafikort har balat ur...

Zajiin
03-06-2007, 11:58

Humm.. Du ska lägga ut Menal Sign och Patience till lvl 4.. Quick Step till 3.. Rescurrection till 1.. sen är de alla olika buffs, prioritera Heap Up först eftersom alla vill ha den, sedan haste, beef up och cannonball.. Efter det Accuarycy och Cats Reflex.. Se till att du har skill points så du kan få alla buffs!!

Zajiin
03-06-2007, 12:01
Vad har hänt? ^^
Mitt grafikort har balat ur...
Kul läge ^^

Ska du skaffa nytt..? Eller kan det vara drivrutenerna som kraschat.. Kanske nått virus?

farde
03-06-2007, 17:05

Humm.. Du ska lägga ut Menal Sign och Patience till lvl 4.. Quick Step till 3.. Rescurrection till 1.. sen är de alla olika buffs, prioritera Heap Up först eftersom alla vill ha den, sedan haste, beef up och cannonball.. Efter det Accuarycy och Cats Reflex.. Se till att du har skill points så du kan få alla buffs!!
tack så mycket, vilken lvl ska jag uppgradera healing till?

Zajiin
03-06-2007, 22:46

10 skulle vara bra till början, men sedan på högre lvl ska du maxa den, det är ju den spell du kommer andvända mest..

Zajiin
03-06-2007, 22:50

10 skulle vara bra till början, men sedan på högre lvl ska du maxa den, det är ju den spell du kommer andvända mest..

epic
04-06-2007, 08:15
Asså, resetas statsen (str, dex o.s.v) i level 15 när man väljer jobb? isf resetas väll skillsen också hoppas jag :( jag ska bli acrobat eller mercerany :angel:

farde
04-06-2007, 16:00
Asså, resetas statsen (str, dex o.s.v) i level 15 när man väljer jobb? isf resetas väll skillsen också hoppas jag :( jag ska bli acrobat eller mercerany :angel:
aa de statsen reseras men inte skills du får en sak som du kan göra :yeah:

Zajiin
04-06-2007, 17:09
Statsen resetas.. Men skillsen får man en Reskill scroll som man även kan använda senare, vilket är att föredra.. Men, de går ^^ Men då kommer du få snåla på pointsen med :P

epic
04-06-2007, 20:46
Hej nu är jag lvl 15 Assist skulle vilja att nån säger var jag ska lägga ut mina stats för att bli bra och vilken specc jag ska ha. :heart:

Sverige>Norge
05-06-2007, 18:17
Spelade Flyff forut. Hade en skateboard som jag kunde flyga po. Vart ballt.

Teewest
05-06-2007, 18:59
Kommer inte kunna spela flyff på länge nu x(.

Kommer ihåg den tiden.. Den tiden man var noob.
Huntade 17-21 på sånna Cute-cats på lv 18 eller vafan dem nu heter.
Det var skönt fan. Stog från dag till dag där. Var typ känd på det stället. Men ajg var ju klart inte ensam. 3 irl och restan blåttare(ha ne). Andledningen för attt jag hunta där så länge va att en kille sa att man blev buggad efter ha grindat länge på samma ställe. Jag vart ju fan ass rädd så det var liksom där jag levlde. Villken minna polare också gjorde. Jupp det var jobbigt men vafan vad fick jag över natten ?

Under allt fick jag 100-150 quest items.
Hundratusen cash(inte säker)
Massa items.(fick radera några)
Vart 3 mille när jag satt på Natt private Shop.
Mage var jag.(skön race)
jaja det var goda tider jag inte kommer få tillbax.

epic
06-06-2007, 10:03
hejdå Teewest.. hahahaaha!! hahahahaha!!! huahauhahua!!!! :lol: :yeah: :cool:

Zajiin
06-06-2007, 19:39
Hej nu är jag lvl 15 Assist skulle vilja att nån säger var jag ska lägga ut mina stats för att bli bra och vilken specc jag ska ha. :heart:
Ska du bli healer/AoEer/attacker?

Kan filma lite nu, så får du se skillnaden ^^

Synd att skillnaden på mina e så stor :o

Zajiin
06-06-2007, 19:41
Om ni vill veta lvlsen på mina char nu så komer dom här :P

Mushpoie:

StonedBJ - 73 Bow Jester
StonedFS - 64 Ring Master
StonedAOE - 50 Assist
IWantSmallBills - 31 Assist

Aibatt:

Zajiin - 67 Blade
MurdererOfHell - 43 Magician

Lawolf:

KonongDammGet - 29 Acrobat

:angel::flush:

farde
06-06-2007, 21:30
Är lvl 20 nu :happy:

Vilka skills ska jag sätta på? :)

Zajiin
07-06-2007, 14:51

det beror på om du ska va healer/AoEer eler attacker..

farde
07-06-2007, 16:23

det beror på om du ska va healer/AoEer eler attacker..
healer :D:D

farde
08-06-2007, 20:06
varför går inte att logga in? :/

Edit: oops sorry dubble post :P

epic
08-06-2007, 20:34
Jaja, är level 18 nu har tagit 43 i dEX och nu håller jag på ta resten i STR, Har 2 buffs och rank 3 heal ^^ :lol: vill va AoE'r :happy:

Zajiin
24-06-2007, 23:51
Jaja, är level 18 nu har tagit 43 i dEX och nu håller jag på ta resten i STR, Har 2 buffs och rank 3 heal ^^ :lol: vill va AoE'r :happy:
du e en dex build med den builden :P ska man vara AoEer ska man ha 30~ i STR o resten i STA..

Men med dessa statsen kommer du vara en av de bästa klasserna får både PvP och PvM..

Så stanna på 43 Dex.. Skaffa 35~ Sta o resten Str :)

Och de viktigaste buffsen för dej är:

Stonehand - Paralyzar mobsen
Haste - 1% Aspd/lvl.. min favvo buff ^^
Beef Up - +1 STR/lvl
Heap Up - +2!STA/lvl Lifesaver :)

Yoppeeh
02-07-2007, 13:22
Jag ska försöka ladda ner nu, Tror jag ska bli magican Psykeeper eler va det hette,
sen ska jag va den där fega grejjen som man svävade och så,
Vad ska jag sätt mina skill points på då?

Shino
06-07-2007, 20:27
Hmm, hur farligt är det att bumpa en tråd ingen skrivit på i fyra dar?

Anyway, lirar FlyFF som fan nu, någon som lirar i Glaphan..? Känns lite tråkigt att spela ensam :rolleyes:

The Rat
07-07-2007, 20:11
asså jag tror jag ska ladda ner de men asså vilken voc/class e roligast/bäst? finns de pvp o sånt? :d

PonkeN
23-07-2007, 17:02
Ser fiint ut , Men är det värt dom 5 timmarna det tar och ladda hem .. ?

Zoul
23-07-2007, 17:03
Ser fiint ut , Men är det värt dom 5 timmarna det tar och ladda hem .. ?
5 timmar att ladda hem + patch tid? Right? xD
Flyff är okej. Men är inget inbitet fan.

PonkeN
23-07-2007, 18:46
Och patch tiden är ?

Zoul
23-07-2007, 18:52
Och patch tiden är ?
Vet inte, när jag precis hade laddat ner spelet så patchade skiten i säkert 2-3 timmar.

PonkeN
25-07-2007, 10:54
Hur mycke kostar en flygande skatebord elr vad det är :D

OnT: Det tog mej 1 timma och ladda hem och inte 5 och en halv timma och patcha -.-

smurfen
24-08-2007, 13:02
teewest kan man inte få ditt acc plox:P

Ghambo
31-08-2007, 22:38
Har en lvl 68 Ríngmaster på lawolf som jag inte spelat på åratal på

Elias
03-09-2007, 21:19
Har en lvl 68 Ríngmaster på lawolf som jag inte spelat på åratal på
Lawl, vi spelade väl ändå på Aibatt?

Har haft en 44 mercenary, och 59 assist. Det bittra slutet var när jag skulle försöka styla till någon level 60 stav till assist och då jag spenderade alla mina pengar på cards. Fast på fel card...

Ghambo
04-09-2007, 15:29
Aibatt kanske det var

PonkeN
04-09-2007, 15:40
Kan jag få den ? ^^

Shootaj
04-09-2007, 21:41
Jag spelar på Lawolf:) lvl 12, tänker bli Magician / Mercenary. Ej bestämt mig än
( Började vid 15:00 idag :P ) Im off to bed, ciao!

Gigg
04-09-2007, 22:32
Är lvl 16 xD

Kapten Usopp
05-09-2007, 18:39
Tar ju år o tanka men vill spela U_____U någon som kan hosta client ;]?

Shootaj
06-09-2007, 07:03
Om du är lite smart, innan du går till skolan kan du börja tanka :P, det gjorde jag :)
Sen så är jag strax lvl 19 :)) har 4,5 mill penya nu xD En kompis gav mig, och har den dyraste boarden för att kunna flyga strax D=

Kapten Usopp
06-09-2007, 13:24
Vi får skol laptops, så de är den ja spelar på, och jag låter inte den stå på hela natten.

Ghambo
08-09-2007, 18:18
jag har typ 150 mille penya på ringmastern :yeah:

blev faktiskt lite sugen o spela men minns bara passet :/

biffzor
08-09-2007, 18:23
ska testa lira lite :) tror jag lirade typ i 30min förut , men jag ska spela på lawolf

Ghambo
08-09-2007, 18:25
Jag vill veta allas namn på lawolf eftersom jag har bestämt mig för o börja lira lite grann igen (har RS på tibia och är hunted så kan inte göra så mkt atm)

biffzor
08-09-2007, 19:45
hur lång tid tar det för o ladda patcherna på flyff? jag har tibia på samtidigt så tar ju evigheter, är typ 2000filer :S

Teewest
08-09-2007, 20:03
Funderar på att sälja min karaktär. Jag minns inte vilken level den vart men runt 35-39 om jag inte minns fel. Mer kanske till och med. Men får knappt en 1 för den. Den hade mycket yellow på eqn och assist.

Eller så ska jag bara vänta till jag har fått min nya dator (efter vinter) och spela på den.
Vad tycker ni ?

Ghambo
08-09-2007, 20:48
Du får inte direkt mycket för att sälja den.. kanske 50 kr??
Iaf det beror ju på om du tycker att det är ett kul spel?, är det de så tycker jag att du ska vänta tills du får din nya dator :yeah:

Teewest
08-09-2007, 20:59
Du får inte direkt mycket för att sälja den.. kanske 50 kr??
Iaf det beror ju på om du tycker att det är ett kul spel?, är det de så tycker jag att du ska vänta tills du får din nya dator :yeah:
Då har jag ju förfan råd med en ny kajal och kanske några tuggummin.
Nej men ska nog vänta

Ghambo
08-09-2007, 22:32
BTW vad hade du tänkt bli för job 2?

Teewest
08-09-2007, 22:46
Du jag minns inte ... men sån som statar på Hp.

Ghambo
08-09-2007, 22:54
Billposter? ;P

EDIT:
Teewest din avatar skrämmer mig :(

Har tänkt att börja spela lite på min Ringmaster igen, börja på aibatt alla vet ja så ger jag er buffs så ni drar lvl 15 på typ 1 timme ;)

Ghambo
09-09-2007, 11:49
Eftersom jag förmodligen spelar ensam på Aibatt servern vill jag nu att så många som möjligt ska börja där ;). Jag kommer att buffa så att ni tar lvl 15 på 1 timme drygt + att alla får 1-2 mille penya att börja med.. Så kommer jag buffa folk när det behövs etc ;). PM mig ingame : Beautybomb lvl 65 RM

Fass
09-09-2007, 13:06
Jag kan skänka en mage på Aibatt runt level 30 ;D

biffzor
09-09-2007, 14:01
Jag tar gärna den fass

Teewest
10-09-2007, 19:51
Ghambo, jag skulle kunna tänka mig spela med dig...
Hoppas du fortfarande spelar efter jul!

Shootaj
10-09-2007, 21:32
Spelar på Lawolf, har en lvl 30 mercenary med ett set för female lvl 30 ( green +3 ) och Elemental Axe ( +4 ) ( 127-132 ) heter Shootaj =)

Sverige>Norge
16-09-2007, 12:02
username: Amerf
password: 940530 / 940531 minns ej riktit

ungefar 37-40 assist minns ej lvln riktit

Syndrome
31-10-2007, 23:12
Bump ;)
Tänkte börja då jag tröttnat på tibia. Hur lång tid tog det för er att ladda ner?
Sjukt lång tid för mig!

Teewest
31-10-2007, 23:32
Jag funderar också på att börja spela något. Efter att datorn funkar korrekt igen känner jag mer motiverad. Men det får jag ta en funderare på.

Syndrome
31-10-2007, 23:57
Skulle gärna kunna börja med dig :)
PM:a din Msn om du vill ;)

Staz
09-06-2008, 12:09
Haha jag hittar inte ens vart man tar en quest :P..