PDA

View Full Version : Döm inte ett folk efter deras noobs

Sewiar
10-03-2007, 19:08
Angående anti-polack tråden som stängdes.
I alla länder finns det småbarn, som inte har engelska som sitt modersmål. Det är helt normalt att 9-11 åringar spelar spel som tibia och gör det utan att kunna stava till please. Skillnaden mellan en polack, svensk och BR (låt oss kalla alla spanskt språkiga det) barn är inte stor. Jag kan tänka mig att många på detta forum känner sig kränkta när dom jämförs med polacker och BRs. Men det är sant, tror du att DU var bättre på engelska vid deras ålder? Nä, juste. Så mitt råd till er där hemma är att stå ut med ''noobs'' och tänka på nåt annat när ni svarar på:
BR???++???+ BR!!!!1!11!??!?!?!oneone eller pl???? PL!!11!!???? Swe ??? +? +? SWE?? svensk?? svenska?+??!!
Försök att vara snälla och inte PKa folk för deras modersmål. Sen om man tycker att PLs iallafall är noobs kan man hålla det inom sig.
Detta inlägg skrevs av en "double noob". Jag är både polack och svensk.
Dobra, niebandze tacy niedobrzy dla siebie nawzajem.
OK, var inte så dumma mot varandra.
Okey, don't be so mean to eachother.
Espanól ? ? ? ? ? ?

Svant
10-03-2007, 19:22
Poängen är ju att polackerna är för det mesta över 15 år, jag vet dock inte om dom har engelska i skolan men det borde dom väll ha?

Feda
10-03-2007, 19:30
ja kunde faktist engelska när ja var 11 :P

Sewiar
10-03-2007, 19:30
Det lärs ut engelska i polska skolor så 15 åringar BORDE kunna stava till please, men alla är inte 15 år...

Kallstrom'Druid
10-03-2007, 19:49
det finns vissa polacker som är shysta+kan engelska har nåra pl's kompisar där jag spelar, dom är iaf bra på att ta lvl's :rolleyes:

Used
10-03-2007, 19:53
Jag är 12. Kan bra engelska.

http://www.mightlegends.tk/

Min guild som bivisar att jag inte skriver SWE=)!")?!"/Svensk????

Sewiar
10-03-2007, 19:53
Det finns somsagt noobs/idioter från alla länder. Svenskar är inte heller så omtyckta.

EDIT: Det jag ville säga med hela tråden var att man inte ska generalisera. Noobs finns överallt! Se upp!

Used
10-03-2007, 19:58
SawGold

Need you'r help.
Förlåt om jag var kränktande.

Men har några i guilden som inte förstår när jag säger i Guild char. -Ony English!-

Dem förstår inte och forsätter, tror att dem skulle följa efter en pl's röst.

Så undrar hur man säger Only english på pl ^^,
Vill inte kicka dem efter som dem endå har ljusa sidor.

Keff
10-03-2007, 20:01
Used,

Det där med att du kan bra engelska tål att diskuteras.

royal elite santa
10-03-2007, 20:14
Polacker är inte bra på engleska så är det bara...Det finns många vuxna polacker som jobbar här i Sverige som bara kan några enstaka engelska ord. :yeah:

Rasty
10-03-2007, 20:19
SawGold du har helt rätt. Den där tråden som blev låst var gjord av min polare. Jag försökte hindra honom mot att förstöra forumet, så man kan säga att det var mitt fel eftersom jag gjorde inte allt jag kunde för att hindra honom :(
Men min kompis ber alla om ursäkt och menade inte att såra någon av er här på forumet.

Han har en väldig stor kris med sin familj och skola så han låter hans ilska gå ut över er.

Ludzor
10-03-2007, 21:49
Angående anti-polack tråden som stängdes.
I alla länder finns det småbarn, som inte har engelska som sitt modersmål. Det är helt normalt att 9-11 åringar spelar spel som tibia och gör det utan att kunna stava till please. Skillnaden mellan en polack, svensk och BR (låt oss kalla alla spanskt språkiga det) barn är inte stor. Jag kan tänka mig att många på detta forum känner sig kränkta när dom jämförs med polacker och BRs. Men det är sant, tror du att DU var bättre på engelska vid deras ålder? Nä, juste. Så mitt råd till er där hemma är att stå ut med ''noobs'' och tänka på nåt annat när ni svarar på:
BR???++???+ BR!!!!1!11!??!?!?!oneone eller pl???? PL!!11!!???? Swe ??? +? +? SWE?? svensk?? svenska?+??!!
Försök att vara snälla och inte PKa folk för deras modersmål. Sen om man tycker att PLs iallafall är noobs kan man hålla det inom sig.
Detta inlägg skrevs av en "double noob". Jag är både polack och svensk.
Dobra, niebandze tacy niedobrzy dla siebie nawzajem.
OK, var inte så dumma mot varandra.
Okey, don't be so mean to eachother.
Espanól ? ? ? ? ? ?
jag tror inte att 80 - 90 % av alla polacker som är sega och inte kan engelska är under 11 år , det är samma sak som att näst intill alla spelare i sverige skulle vara under 11 år ... sluta leka duktig

Arowix
10-03-2007, 22:05
ja tez omie po polsku pisac ale nie tak dobze bo tylko moje rodzice ca z polski a ja jestem z szweczi =)

Monnz
10-03-2007, 22:12
Är alla polacker som spelar tibia e mellan 9 och 11 då?

Svar:Nej

Gurkläsk
10-03-2007, 23:51
spierdalaj kurwa mac

Haverstal
11-03-2007, 00:04
Orka? När man säljer typ boh.

Player1(Swe):Selling boh!
Player2(Pl):Pl????????
Player1(Swe):No
Player2(Pl):BYE!!!

Är dom så tröga att dom inte kan klicka på "trade with" & klicka på spelaren sen? :O

Rasty
11-03-2007, 01:02
Orka? När man säljer typ boh.

Player1(Swe):Selling boh!
Player2(Pl):Pl????????
Player1(Swe):No
Player2(Pl):BYE!!!

Är dom så tröga att dom inte kan klicka på "trade with" & klicka på spelaren sen? :O
Vad menar du med att, är DOM så tröga...?
Bara för att en polack inte vet hur man gör måste inte alla vara tröga vet du väl :angel:

Kyox
11-03-2007, 01:45
Det lärs ut engelska i polska skolor så 15 åringar BORDE kunna stava till please, men alla är inte 15 år...
Då är dom kanske bokstavligen dumma i huvudet? :rolleyes:

Theoric Ironfist
11-03-2007, 02:15
Det finns förbannat många fler Polacker än svenskar, så det är därför man stöter på många fler polska noobs än svenska, men fan jag har stött på jävligt många svenska noobs i tibia :P

Invånare i Polen: 38,122,000

Invånare i Sverige: 9,110,972

Invånare i Brasilien: 188,078,261

Go figure.. :happy:

Sewiar
11-03-2007, 09:29
Det finns förbannat många fler Polacker än svenskar, så det är därför man stöter på många fler polska noobs än svenska, men fan jag har stött på jävligt många svenska noobs i tibia :P

Invånare i Polen: 38,122,000

Invånare i Sverige: 9,110,972

Invånare i Brasilien: 188,078,261

Go figure.. :happy:
Bra poäng, och en grej till: Mateusz Dragon Wielki är ju polack så alla polacker är inte noobs. Han kanske är 21 år men...

Sen om vuxna polacker inte kan engelska beror det på att Polen var ockuperat 21 år sedan och var då isolerat från västvärlden. Det lärdes ut engelska men ryska var fortfarande det största andra språket. Dom som gick i skolan då kunde flytande ryska men ytterst lite engelska. När dessa skolbarn blev äldre fick dom barn. Det som lärs ut i skolorna idag är inte mycket eftersom det inte finns någon som kan lära ut. Barnen måste gå på speciella engelska kurser för att lära sig någolunda engelska. Min kusin går i skola i Polen nu och han tar extrakurser i engelska för att lära sig det.

Sen så är det ett faktum att Svensk gramatik och uttal är mycket närmare engelskan än polskan är. Polska tillhör dom Slaviska språkgrupperna (ryska, slovakiska mm), medans Svenska är tilllhör dom Germanska (engelska, tyska, svenska mm).
Och sen kan man ju säga att många skriver PL?!?+!? för att det är lättare att skriva på sitt modersmål.
Att polacker scammar mest är inte sant. Det finns minst lika många svenskar som försöker lura folk i rook med "ctrl+dublicate".

Sewiar
11-03-2007, 09:31
ja tez omie po polsku pisac ale nie tak dobze bo tylko moje rodzice ca z polski a ja jestem z szweczi =)
Troche zle napisane ale fajnie ze ktos tu umie polski.

Sewiar
11-03-2007, 09:35
nothing

Sewiar
11-03-2007, 09:36
SawGold

Need you'r help.
Förlåt om jag var kränktande.

Men har några i guilden som inte förstår när jag säger i Guild char. -Ony English!-

Dem förstår inte och forsätter, tror att dem skulle följa efter en pl's röst.

Så undrar hur man säger Only english på pl ^^,
Vill inte kicka dem efter som dem endå har ljusa sidor.
Here you go: Prosze mowic po angielsku! Please talk english!

Sorry for tripple but how do you citate many times in one post?

Rabarber
11-03-2007, 12:15
jag håller faktigst med dej SawGold.. finns många polacker som har riktigt bra engelska faktisgt. många av mina tibia polare är polacker. å dom har rikigt bra engelska.. å sen har ja några svenska polare som är helt klapp ruttna på engelska..

kolla inte på min stavning..:P

Monnz
11-03-2007, 12:59
Svenskar har almänt bättre engelska än polacker, den som säger att det inte är sant är trög.

iXi
11-03-2007, 16:28

Är det du som har gjort hemsidan och skrivit allt? I så fall är det en skam att du tycker att du kan bra engelska.

Used
11-03-2007, 17:13

Är det du som har gjort hemsidan och skrivit allt? I så fall är det en skam att du tycker att du kan bra engelska.
Säg [EXAKT] vad som är felstavat din noob.

Pajolle
11-03-2007, 17:19
Från hemsidan:

Dont ask for maney*

Be friendly with all in the guild*

Repsekt guild mebmers*

Always keep guild chat open*

*No spamm in guild chat*

Du måste ju själv se hur dålig engelska det är?

Used
11-03-2007, 17:21
Från hemsidan:

Dont ask for maney*

Be friendly with all in the guild*

Repsekt guild mebmers*

Always keep guild chat open*

*No spamm in guild chat*

Du måste ju själv se hur dålig engelska det är?
oj :P Det var det första jag gjorde på hemsidan. har inte orkat updatera det. Men dem flesta förstår så stfu!

Greldin
11-03-2007, 17:23
De fleste forstår hva en polakk sier også. Men det er vel ikke det å forstå denne diskusjonen handler om? Det er vel heller engelsk-skillzz?

Jeg vet om mange polakker som skriver minst like bra engelsk som deg.

Kyox
11-03-2007, 17:31

Säg [EXAKT] vad som är felstavat din noob.
När man skriver "I" ska det vara stort i.

"Well now i'm level 50. And i just wanna thank to all in Might Legends for your

support.So what are you say to be ranked 1"
Hittar du inga stavfel där så skjut dig själv.

"Just give me some days and i promest that you guys well having fun."
Fel stavat.
"We have been great time in

Might Legends."
"I'll hope that you have been enyoy that."
"For those who are wanna be invited"

Det finns mer, men det borde räcka. Din jävla noob! =)

Redmark
11-03-2007, 17:44
Var trevlig..

Hej, jak sie dzis czujesz? Dobrze.

Kocham Cie moja droga, jestes piekna! :heart:

Svedje
11-03-2007, 18:16
Men polacker är otroligt tröga , det är tur att den största delen bor i carlin..

Sewiar
11-03-2007, 18:19
Var trevlig..

Hej, jak sie dzis czujesz? Dobrze.

Kocham Cie moja droga, jestes piekna! :heart:
Och vem var det till?
Hej, jak sie dzis czujesz? Dobrze.= Hey, how do you feel today? Good.
Kocham Cie moja droga, jestes piekna!= I love you my darling, you are beautiful!

Theoric Ironfist
11-03-2007, 18:33
Jag äcklas av er som säger att polacker är tröga :happy:

Wiver
11-03-2007, 19:30
Det är klart att det finns schyssta polacker och brasilianare, men alla dom BRs som jag börjat prata seriöst med om det har berättat hur dom har det där, dom som kan prata bra engelska har gått på special kurser eller privat skolor...

Svedje
11-03-2007, 19:32
Jag äcklas av er som säger att polacker är tröga :happy:
Men du och din jävla bild är ett exempel ,
att en snubbe med "pl färger" säger "pl?"
Är inte det ganska ut tjatat ?

Arowix
11-03-2007, 20:04
Troche zle napisane ale fajnie ze ktos tu umie polski.
No wiem ale mowilem ze nie omie tak dobze!

And that marks the end of today's polish chat. Keep it in Norwegian/Swedish from now on.

Used
11-03-2007, 20:40
I'll hope that you have been enyoy that."
"For those who are wanna be invited"

Det finns mer, men det borde räcka. Din jävla noob!....... =)
.
haha Tack.
Kän dig utnyttjad din jävla noob!

Klokan
11-03-2007, 20:57
ja blev imvited till ett house igår fibula villa med 3 sengar en balkong massa dekoration kockonut blå ringar o mycke mer trodde inte de va sant träffa han innan vi carlin dp brukar stå där göra runor sålde för 600 gp me de va länge sen ja e quited nu

Ludzor
11-03-2007, 21:29
ja blev imvited till ett house igår fibula villa med 3 sengar en balkong massa dekoration kockonut blå ringar o mycke mer trodde inte de va sant träffa han innan vi carlin dp brukar stå där göra runor sålde för 600 gp me de va länge sen ja e quited nu
Lär dej stava ?

Xehell
12-03-2007, 11:14
Hade MVG+++++ i engelska när jag var 3 år
Den här tråden fick mig inte att känna mig dum på något sätt
Jag ''ogillar'' pl's och br's lika mycket som förut :yeah:

Redmark
12-03-2007, 13:15
Och vem var det till?
:) Till den man vill.

Tongo
12-03-2007, 13:32
acceptera att det finns noobs ifrån alla länder.

Andrew
12-03-2007, 13:45
Jag håller fan med till tusen. Vi är alla samma art och vi är inte olika på något sätt, det enda som skiljer oss är kulturen isf.

Men ja, polacker har som sagt inte fått samma engelska utbildning som vi har men de försöker och Tibia är ett bra sätt för dem att lära sig mer Engelska.

Det är idiotiskt att dra alla över en kam och säga att ett helt folkslag är idiotiska noobs bara för man har stött på en enstaka individ som råkar vara en idiot.

Om jag t ex skulle stöta på en svensk som var extremnoob och irriterande och trög, behöver alla svenskar vara det då? nej.

Jag har sett polacker som har haft väldigt väldigt bra engelska, bättre än MÅNGA svenskars, samma med brazilianare.

Skaffa er själv lite bildning jävla rassar.

Sewiar
12-03-2007, 14:18
Bra att någon har förstått!

krille
12-03-2007, 15:27
började spela när jag var 8 ;] inte 9 :P men det rätt som de sägs här...

Devox
13-03-2007, 13:42
Det roliga är att när dom frågar pl? så säger man no, då börjar dom helt plötsligt snacka polska ändå lol.

Tongo
13-03-2007, 15:52
tror att "no" är ungefär som "mm" på svenska. så jag kör alltid "no swe" brukar funka bättre

Sewiar
13-03-2007, 16:06
Hur kom du fram till det? För det är helt rätt!

jim302
13-03-2007, 16:24
saw e du pl? om inte inse det kanske finns noobs i flera länder men inte 99% utav deras befolkning är totalt störda idioter som fattar ZERO!

Sewiar
13-03-2007, 17:40
jim e du swe? om inte inse det kanske finns noobs i flera länder men inte 99% utav deras befolkning är totalt störda idioter som fattar ZERO!

Dreath
13-03-2007, 18:04
Har frågat ett antal polacker om det där med dålig engelska. Svaret är att dem lär sig inte engelska i skolan, och därför får dem lära sig det på andra sätt, t.ex. att börja lira Tibia.

jim302
13-03-2007, 19:41
jim e du swe? om inte inse det kanske finns noobs i flera länder men inte 99% utav deras befolkning är totalt störda idioter som fattar ZERO!
hmm fick inget svar på min fråga och ja jag är tyvärr svensk.
ockej provar en gång till är du PL?

och försökt att komma på något själv att skriva inte bara kopiera andras inlägg

Andrew
14-03-2007, 10:27

Du är iofs helt jävla hjärndöd Mr. Rtard.

Om du på allvar tror på vad du säger tycker jag fan synd om dig, sluta håna länder bara för att man ser ngt dåligt exempel, du skämmer ut Sverige din lilla idiotiska unge.

Det är sorgligt att vi har sådana idioter som du i vårt land.

Sewiar
14-03-2007, 14:54

Jag kan för artighetens skull svara på din fråga trots din aningen speciella inställning. Ja, jag är PL?? Och jag är stolt för det. Tyvär är jag inte lika stolt över att ha svenskt medborgarskap efter att ha läst ditt inlägg.

Devox
14-03-2007, 15:03
Dom börjat lära sig Engelska i typ 6an på dom flesta skolorna iaf.

Kyox
14-03-2007, 16:46
Hah, kommer ihåg på lågstadiet när jag fick ha engelska lektioner med 2orna! ;) hrhr : D

Det är tufft x)

krille
15-03-2007, 19:42
Hah, kommer ihåg på lågstadiet när jag fick ha engelska lektioner med 2orna! ;) wink hrhr : D

Det är tufft x)
haha!! det fick vi också! :D

Theoric Ironfist
15-03-2007, 21:32
tror att "no" är ungefär som "mm" på svenska. så jag kör alltid "no swe" brukar funka bättre
Det var något nytt för mig! hah, det förklarar en hel del.

:D

Men du och din jävla bild är ett exempel ,
att en snubbe med "pl färger" säger "pl?"
Är inte det ganska ut tjatat ?
Ett exempel på vad?

aLx_
17-03-2007, 18:28
Då är dom kanske bokstavligen dumma i huvudet? :rolleyes:
Haha <3