PDA

View Full Version : Har du bil?

pillepelle
08-03-2007, 18:01
Ja, har du bil? Jag har inte bil..

Tvivlar på att många har bil här med tanke på att det är typ, 2 pers som är 18bast.

Pajolle
08-03-2007, 18:10
Nej, men min granne har en Volvo 940 från -94.

df
08-03-2007, 18:17
Nope, inte orkat fixa körkort ännu..

Redmark
08-03-2007, 18:21
porsche 911, jag och tancoll delar på den :rolleyes:

Keff
08-03-2007, 18:27
Svårt när man inte är 18+ också.

Hex
08-03-2007, 18:33
WV Golf :>

Wezzli
08-03-2007, 19:00
måste man ha körkort för att äga en bil?

Keff
08-03-2007, 19:01
Nej, det måste man inte.

iXi
08-03-2007, 19:04
Men man måste ha körkort för att få köra en bil, så varför ha något man inte får använda?

Ruze
08-03-2007, 19:07
Min pappa har en bil! :yeah:

En passat :) 1.8 turbo :P

Joh
08-03-2007, 19:33
Min pappa har en bil! :yeah:

En passat :) 1.8 turbo :P
Trevlans :D

Mickeee
08-03-2007, 19:35
Men man måste ha körkort för att få köra en bil, så varför något man inte får använda?
Frågan var: har du bil?

Tancoll
08-03-2007, 19:38
Ja, eftersom att du crashade bugatin. :@

Rasty
08-03-2007, 19:45
Får min första om ett år, borde få den nu istället, så himla enkelt att köra ju. :angel:

Mickee
08-03-2007, 19:50
Nope, men jag ska börja övningsköra om sisådär 1 månad, så snart så :)

Granberg
08-03-2007, 20:29
Jag har körkortet inom kort. Senast maj är det tänkt, men någon bli blir det nog inte. Minnst kostsamt så länge jag kör med mamma och pappas bilar. Då är det bara bensin jag behöver stå för.

pillepelle
08-03-2007, 21:20
Rolig tråd:) mums mums

Wezzli
08-03-2007, 21:28
Men man måste ha körkort för att få köra en bil, så varför ha något man inte får använda?
Frågan var lite retorisk, jag vet givetvis att man får ha en bil oavsett om man är 18 år gammal eller ej. Jag vet även att man visst får köra bilar, men inte vartsomhelst. Dessutom får man köra om det gäller övningskörning med t.ex. förälder när man fyllt 16 och har fått lämplighetsintyg.

Får min första om ett år, borde få den nu istället, så himla enkelt att köra ju. :angel:
Det svåra är ju inte att köra bil, utan alla farliga situationer du kan råka ut för när du kör bil. Även om du är bäst i världen på att köra så är det alltid någon annan som inte är det. Handlar inte heller bara om manöversidan av bilkörning utan även att du ska titta dig för så att du inte kör på Agda, 90 som ska över gatan med sin vässade rullator eller att du t.ex. kör ut från en korsning där du har plikt att lämna företräde när Wezzli kommer i 110-blås sidledes med en grön skylt som säger sidledeskörning på bakskärmen och absolut inte hinner bromsa.

Slusker Svensson
08-03-2007, 21:35
Frågan var lite retorisk, jag vet givetvis att man får ha en bil oavsett om man är 18 år gammal eller ej. Jag vet även att man visst får köra bilar, men inte vartsomhelst. Dessutom får man köra om det gäller övningskörning med t.ex. förälder när man fyllt 16 och har fått lämplighetsintyg.

Det svåra är ju inte att köra bil, utan alla farliga situationer du kan råka ut för när du kör bil. Även om du är bäst i världen på att köra så är det alltid någon annan som inte är det. Handlar inte heller bara om manöversidan av bilkörning utan även att du ska titta dig för så att du inte kör på Agda, 90 som ska över gatan med sin vässade rullator eller att du t.ex. kör ut från en korsning där du har plikt att lämna företräde när Wezzli kommer i 110-blås sidledes med en grön skylt som säger sidledeskörning på bakskärmen och absolut inte hinner bromsa.
Skönt.

Theoric Ironfist
08-03-2007, 22:14

Klart det är enkelt att köra bil, gasa, bromsa, svänga.

Sedan är det ju alla jävla trafikregler man måste hålla koll på

Wezzli
08-03-2007, 22:38

Klart det är enkelt att köra bil, gasa, bromsa, svänga.

Sedan är det ju alla jävla trafikregler man måste hålla koll på
Jaså, har du variatordrift på din bil eller?

Redmark
08-03-2007, 22:40
Ja, eftersom att du crashade bugatin. :@
Lägger du allt på mig nu för att du crascha när jag sa att du skulle svänga till vänster? el mano!

James J. Braddock
08-03-2007, 22:40
Jag har en silverfärgad Peugeot 206cc. Har inte körkort än, men jag jobbar på det.

df
08-03-2007, 23:24
Japp, tycker synd om dig. Moppedrivarn. Jag är faktiskt 18 år, men orkar inte skaffa körkort. Känns bara onödigt. Väntar med det ett par år! :P

waxie
08-03-2007, 23:33
Japp, tycker synd om dig. Moppedrivarn. Jag är faktiskt 18 år, men orkar inte skaffa körkort. Känns bara onödigt. Väntar med det ett par år! :P
e du pantad? vad har du förutbildning? antar att om du e 18 så går du andra eller tredje året och i så fall ska du snart ha jobb. kanske redan jobbar deltid. vet du hur mkt lättare du får jobb med ett körkort?

"känns onödigt" tänk om för fan

jag e bara 17 men jag går fordon och vi får våra kort genom stipendium av skolan ^^ så får det i princip gratis

har dock ingen bil :/ om man inte räknar den "lille" men den e inte bara min xD

Tongo
09-03-2007, 09:23
köpte bilen när jag var 17 en opel vectra inte det bästa vrålåket men fungerar. haft körkort i 7-8 mån nu.

Wezzli
09-03-2007, 09:34
Mina egna bilar (Har inte alla nu givetvis, skrotat en del)

Audi 100cc Avant från 1987

Står och spänner sig på en kalkhög
http://krangwobbelracing.mine.nu/upload/bil/DSC00399.JPG

Volvo 244 GL från 1986

Precis efter inköpet
http://krangwobbelracing.mine.nu/upload/bil/DCP_3748.JPG

Volvo 244 Jubileumsmodell från 1987

Buskörning på byn
http://krangwobbelracing.mine.nu/upload/bil/DCP_3924.JPG
Presterar på isbana
http://krangwobbelracing.mine.nu/upload/bil/DCP_3973.JPG
Står och rostar över sommaren
http://krangwobbelracing.mine.nu/upload/bil/DSC00444.JPG
Nerplockad och skrotad http://krangwobbelracing.mine.nu/upload/bil/DSC00785.JPG

Volvo 244 GL från 1980

Isbanan på Bodsjön (oplogad)
http://krangwobbelracing.mine.nu/upload/bil/DSC00806.JPG
TRIM
http://krangwobbelracing.mine.nu/upload/bil/DSC00937.JPG

Volvo 740 GL från 1985

Opel Rekord 2.0 S

http://krangwobbelracing.mine.nu/upload/bil/DCP_2873.JPG

Devlan
09-03-2007, 10:28
Tog körkort förra året men har ingen bil än, får låna farsans.

Miwna
09-03-2007, 11:06
Jag har varken bil eller körkort, än. Jag vet doch inte om jag tänker ta kortet på direkten, när jag fyller år, eller vänta något år tills jag kanske behöver bil och har råd. Jag är lite miljömedveten och bensin är inte billigt.

En rolig bil vore en Golf Mark I eller II, råtrimmad men skruttig på utsidan. Som Wezzlis bilar, fast bättre. :yeah:

Wezzli
09-03-2007, 11:19
Golf är ju framhjulsdrivna :(

Makke
09-03-2007, 14:34
Har ingen bil för tillfället inte körtkort heller för den delen, fyller 18 i sommar å ska fixa kortet så fort som möjligt.
Bil är ett måste, har kollat runt en del på Volvo 940 turbo, en sådan kommer antagligen att införskaffas inom en månad eller två.