PDA

View Full Version : Teater!

Xitoz
05-03-2007, 23:12
Tjena, tyckte att det vore kul att prata om teater i denna tråd ;)

Så vad tycker ni om teater? Spelar ni teater själva? Isf om svaret är ja, har ni något på gång då och vad?

Själv är jag med i en pjäs om Oliver Twist, tränat på den lite mer än 1 år :D Tar lite mer än 2 timmar att spela upp tror jag det var...Premiär nu på Lördag :D 10/3!

Handling: Oliver föddes på ett fattighus, hans mor dog då han föddes. När han be gick ett misstag och frågade efter mer mat på fattighuset då det var hans födelsedag blev dom lite upprörande. Så Mr. Bumble, han som är ledare på fattighuset, bestämmer sig för att sälja Oliver till en begravnings byrå, för 3 pund nedåt prutat från 5 pund. När en pojke på begravnings byrån pratar illa om Olivers mor, blir Oliver rasande och hoppar på han (Noah) . När dom som har hand om begravnings byrån ser detta kallar dom på säljaren, och får en förklaring varför han beteede sig så, för mycket mat! då bestämmer sig Oliver för att rymma, och träffar ett tjuv gäng!

Skall inte avslöja för mycket, nåja, vad tycker ni om teater? :P Spelar ni? har spelat? allt som har med teater att göra kan tas här!

EDIT: I Oliver Twist spelar jag en tjuvunge hos Fagin, han som har hand om tjuv gänget som Oliver kommer till!

waxie
05-03-2007, 23:16
Teater kan säkert vara underhållande för vissa men sen jag blev tvingad att kolla på klas klättermus i 6an så sjönk intresset drastiskt

hamlet är dock intressant att LÄSA. en del annat av shakespear också men de e mest för att man borde läsa dom (kulturhistoria liksom)

Theoric Ironfist
05-03-2007, 23:23
nja inget klår en jävligt bra biofilm!

men det är kul att vara med i pjäser, men inte alltför avancerat :P

Granberg
05-03-2007, 23:33
Det ända minnet jag har från en teater är när jag såg Hejkon Bejkon i trean eller nåt sånt.

Miwna
06-03-2007, 00:03
Min flickväns scen-grupp spelade upp Othello innan lovet. Riktigt bra. :)

Tancoll
06-03-2007, 00:05
Rollspela e kul. :)

Danne Weman
06-03-2007, 00:09
Jag gick i en teatergrupp när jag yngre...typ första klass till typ 4-5:an eller något sånt. Det jävligt kul då kommer jag ihåg och det hjälpte en massa mot scenskräck senare. Spelade en del huvudroller i pjäser som vi själva kom på och satte ihop (med stor hjälp från läraren såklart). Den största pjäsen vi spelade var nog Noah's ark i Adolf Frediks kyrka typ i 2:an, då jag spelade en av duvorna med ca 2 repliker hahaha!

deadbydawn
06-03-2007, 06:41
Är det här en: "kommer ur garderoben"-tråd? Isåfall vill jag skratta.

Emopinglan14
06-03-2007, 07:16
Jag såg faktiskt Oliver Twist för ~2 månader sen =) I borås teater. Det var väl kul ^^

Danne Weman
06-03-2007, 13:06
Är det här en: "kommer ur garderoben"-tråd? Isåfall vill jag skratta.
Varför skulle det vara det?

Greldin
06-03-2007, 13:09
Teater er gøy. :D
Er med på en liten forestilling nå, premiere om ca to uker. Spiller Ralph Garci i Fame. :happy:

Goth Drash
06-03-2007, 14:59
Farsan är skådespelare och men själv har jag aldrig varit intresserd av att spela teater.
Men jag har dock varit med i några serier som statist där pappa har jobbat.
Jag skulle tro att jag har sätt mest teater av alla i detta forum om vi inte har någon teaterfantast eller någon som kanske också har en pappa som är skådis?

Pepparkaks Sorceren
06-03-2007, 15:36
Själv är jag med i en pjäs om Oliver Twist, tränat på den lite

Handling: Oliver föddes på ett fattighus, hans mor dog då han föddes. När han be gick ett misstag och frågade efter mer mat på fattighuset då det var hans födelsedag blev dom lite upprörande. Så Mr. Bumble, han som är ledare på fattighuset, bestämmer sig för att sälja Oliver till en begravnings byrå, för 3 pund nedåt prutat från 5 pund. När en pojke på begravnings byrån pratar illa om Olivers mor, blir Oliver rasande och hoppar på han (Noah) . När dom som har hand om begravnings byrån ser detta kallar dom på säljaren, och får en förklaring varför han beteede sig så, för mycket mat! då bestämmer sig Oliver för att rymma, och träffar ett tjuv gäng!

Skall inte avslöja för mycket, nåja, vad tycker ni om teater? :P Spelar ni? har spelat? allt som har med teater att göra kan tas här!

EDIT: I Oliver Twist spelar jag en tjuvunge hos Fagin, han som har hand om tjuv gänget som Oliver kommer till!
Låter intresant och kanske till och med kul att kolla på!