View Full Version : Veckans tråd (v.10)
I skolan sitter jag. På foto. Har precis kollar på en film om national geographics. Lite illa och väldigt skönt att vi har så lite ansvar på foto. Vi får en massa teman som ska vara inne innan vi slutar, utan deadline. Jag sparar självklart allt så det kommer i en klump i slutet. Well, I guess I can learn. Sitter ju i alla fall kvar här fast vi får gå. Inte för att jag jobbar med någon fotouppgift, men i alla fall.
Granberg
05-03-2007, 16:43
Själv så har jag sportlov. Var just ute och sladdade lite med fyrhjulingen.
SKOLA :'( xd
Granberg, vad toppar den och vad har du för ngn? :p
Soft, har sport-lov nu :yeah:
@Granberg, visst bodde du i sävar?
Tearjerker
05-03-2007, 16:49
Gillar man sjungande kineser måste nedanstående länkar kollas in.
Ett. (http://www.youtube.com/watch?v=4_o47Gs6DQ0)
Två. (http://www.youtube.com/watch?v=Qv9wk5lgGFo)
Tre. (http://www.youtube.com/watch?v=mCb7D4gHgoM&NR)
Granberg
05-03-2007, 16:49
250 05a Toppar 90 på landsväg.
@Granberg, visst bodde du i sävar?
Utanför.
CocaCola
05-03-2007, 16:52
Är riktigt trött, somna inte så särskilt sent igår, 12.. :P Såg Rain Man, ngn som har sett den ?
Dustin Hoffman spelar sjukt bra i den filmen..
Haft "semester", fick åka hem till min mor och träffa mina söta hundar som välte omkull mig så fort jag kom hem.
Min lilla flicka hade blivit stor som en knubbsäl :(
Ska försöka städa nu, boring plz.
KristalleN
05-03-2007, 17:15
prao denna veckan börja med ledigt idag o ledigt imon kan det blir mkt bättre ?
Pepparkaks Sorceren
05-03-2007, 17:23
prao denna veckan börja med ledigt idag o ledigt imon kan det blir mkt bättre ?
Ta ledigt lite mer :D
Ny vecka, nya saker att inte se framemot. :(
Veckan börjar bra med 40 graders feber! :)
Själv har ju veckan börjat med att sin tråd har blivit låst, och som det inte står i ''olas regler'' :yeah:
Muppkuppz
05-03-2007, 17:59
Mycket prov denna och nästa vecka. Hade nationella idag och ska ha matteprov imorgon.
Oförberedd på engelskaprovet idag. Gick som smort. :)
Hemma igen efter en helg i Holland. Känner mig bakis och trött som fan.
Veckan börjar bra med 40 graders feber! :)
Min helg började med 40.7. Suck alltså.
Själv har ju veckan börjat med att sin tråd har blivit låst, och som det inte står i ''olas regler'' :yeah:
Jag tror du läser dåligt. Från Olas regler (http://tibianordic.com/forum/viewtopic.php?pid=9020#p9020): "Genomförande och regler
Från och med nu är forumlekar bara tillåtna om de är originella och spännande.
Forumlekar likt "Forumlek: Personen ovanför mig tråden." är tråkiga och förbjuda.
Andra trådar som kommer att försvinna är så kallade favorittrådar, speciellt när det gäller lag, färg eller mat."
Din platsade inte.
Monsterfrilla
05-03-2007, 19:43
Vilken start på veckan! Imorgon ska vi redovisa en dans som vi själva har funderat ut! Kommer att bli mycket underhållande! (För de som kollar på) Den låten vi valde heter "Älskade ängel" och naturligtvis jobbar jag med 4 töser i gruppen... Man känner sig hyffsat dum... =(
James J. Braddock
05-03-2007, 20:55
Veckan började bra! Drog in tre stycken MVG på prov i svenska, matte och engelska. (gjorde dom innan lovet) :D
Veckan började bra! Drog in tre stycken MVG på prov i svenska, matte och engelska. (gjorde dom innan lovet) :D
Thats my little boy :heart:
Pepparkaks Sorceren
05-03-2007, 22:46
Våren är på väg! woho
Våren är på väg! woho
Det stämmer. Jag hörde fågelkvitter i går och solen lyste varmt idag,
Äntligen. :yeah:
Ja! vår :D vaknade i morse, mamma brukar väcka mig varje morgon för jag ska till skolan, men den här gången blev det väl att både mamma och solen väckte mig ;)
Kom hem från Sydafrika idag. Känner mig lite trötter efter en väldans många timmars sittande i ett flygplanssäte. Men ändå, den erfarenheten jag nu besitter efter 5 veckor som lärare i ett Sydafrikanskt slumområde gjorde så att det faktiskt va värt det. Ganska mycket värt det till och med.
Våren är på väg! woho
Våren brukar komma efter Spring Break Cruise ja. Den är nu till helgen som kommer. :)
Bengtsson
06-03-2007, 00:01
så jefla skönt att komma hem imorgon! inte varit hemma på 1 månad ungefär. och detta kan inte jämföras med en resa eller att flytta hemifrån, för jag har haft pisstråkigt. sen hade jag nattpasset mellan 00.00 och 04.00. jag har förtjänat mitt lov. det har inte ni.
Danne Weman
06-03-2007, 00:10
Kom hem från Sydafrika idag. Känner mig lite trötter efter en väldans många timmars sittande i ett flygplanssäte. Men ändå, den erfarenheten jag nu besitter efter 5 veckor som lärare i ett Sydafrikanskt slumområde gjorde så att det faktiskt va värt det. Ganska mycket värt det till och med.
Jävlar, det låter fan extremt coolt. Är det lika rasbetonat som man tror?
Fan vad soft, har prao nu till vecka elva, och vecka 14 har jag påsklov! Försöker fixa lite bättre betyg denna termin. Hade 195 senaste gången, och nu siktar jag på 230.
Ta bort denna post någon mod..
Jävlar, det låter fan extremt coolt. Är det lika rasbetonat som man tror?
Om du tror att den rasbetoningen som finns där är väldigt stor, så ja. Fått diverse kommentarer av endel av de ungdomarna vi jobbade med t.ex. att jag hade en hudfärg som inte var orginal och det bästa jag skulle kunna göra är försöka tvätta bort den.
En svart kassörska som jag aldrig sett förut i hela mitt liv envisades med att kalla mig nigger när jag skulle handla 1kg äpplen.
Apartheid är borta från den Sydafrikanska lagen, men rasismen finns fortfarande kvar där.
Tearjerker
06-03-2007, 14:00
Studiedag igår, studiedag idag. Härligt.
det är fett skönt att komma hem och sätta sig vid datorn efter ett hårt fys pass!
James J. Braddock
06-03-2007, 20:14
det är fett skönt att komma hem och sätta sig vid datorn efter ett hårt fys pass!
Ja, visst är det.
Vad är ett "fys pass"?! :o
Granberg
06-03-2007, 22:19
Vad är ett "fys pass"?! :o
Fysarnas Identitetshandling.
FaargoAmore
07-03-2007, 01:42
softe on
En natt utan sömn får vi se hur det går i skolan :angel: :happy:
Bengtsson
07-03-2007, 08:53
Anhåll om att få stå upp om du håller på att somna under lektionen. Det gör vi i lumpen hela tiden. Enda sättet att hålla sig vaken under jobbiga teoripass.
Så går det om man sitter hela natten och spelar tibia :lol:
Jag kanske inte var så mycket bättre själv, men allfall :)
@Bengtsson, om man kan sova stående då? :/
Det gör vi i lumpen hela tiden.
Ska du få vakta slottet något? :happy:
Så går det om man sitter hela natten och spelar tibia :lol:
Jag kanske inte var så mycket bättre själv, men allfall :)
@Bengtsson, om man kan sova stående då? :/
Jag spelade inge tibia alls under natten, det tog roboten hand om =)
Is the robot what I think it is? Watch it. Next time someone might ban you for cheating.
Bengtsson
07-03-2007, 15:24
Det gör vi i lumpen hela tiden.
Ska du få vakta slottet något? :happy:
Vi är redan klara med den skiten. Så jävla tråkigt.
har precis börjat att återhämta mig efter vasaloppet xD
Fan vi måste jobba som helvete i projektarbetet! >.<
Han blev ägd! (http://aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,1016534,00.html)
Anhåll om att få stå upp om du håller på att somna under lektionen. Det gör vi i lumpen hela tiden. Enda sättet att hålla sig vaken under jobbiga teoripass.
På tal om lumpen, behöver inte mönstra. :yeah:
Granberg
07-03-2007, 16:34
Men även om man inte gör lumpen kan det ju vara kul att mönstra? Se vad man går för osv. Jag har inga planer på att göra lumpen, men ser fram emot att få mönstra.
Fimpurfen
07-03-2007, 16:39
Alltid lika kul att se brynäs besegras i nobelhallen <3
Granberg
07-03-2007, 16:41
Alltid lika kul att se brynäs besegräs i nobelhallen <3
Jässå dät tyckär du?
Edit: Fan du redigera.
Fimpurfen
07-03-2007, 16:42
Ja, nu blire kvartsfinal. Hemma i västerås också !.FESTA :lol:
Danne Weman
07-03-2007, 18:52
Men även om man inte gör lumpen kan det ju vara kul att mönstra? Se vad man går för osv. Jag har inga planer på att göra lumpen, men ser fram emot att få mönstra.
Jag önskar jag hade varit 89:a så jag slapp åka ut till jävla Näsby park klockan halv sju på morgonen. Fan en traumatisk upplevelse. Dessutom kan Milad ljuga till sin skola, säga att han ska på mönstring någon jobbig skoldag och automatiskt få ledigt. Nice!
Jag slapp också mönstra. Trevligt. :)
hur fan slipper man sånt nån jävla turgrej eller?
jag vill också slippa fast jag lär ju inte mönstra förren nästa år men kan vara bra att vara förberedd
Tearjerker
07-03-2007, 20:22
Du kan ju alltid göra som mig och ha grå starr.
Granberg
07-03-2007, 21:20
Mmmhm eller så säger du att du inte vill mönstra. Så slapp mina kompisar som inte ville. Dom har nog många ändå.
verkar enklare att bara säga att man inte vill i så fall
Danne Weman
07-03-2007, 22:08
Förut var det ganska svårt att slippa, eller det var krångligare, man behövde läkarintyg på astma eller svår pollenallergi etc. Men nu får man bara hem den där blanketten som man sedan skickar tillbaka. Om man fyller i den som Milad gjorde (det vill säga en längd och vikt som bara kan tillhöra en annorektiker) så skickar dom någon månad senare hem ett brev där det står att man inte behöver mönstra. Voíla.
Jag ljög för övrigt ihop en historia om hur jag fått tinnitus på en rockkonsert för 2 år sedan och fick gå direkt efter inledningsföredraget.
Förut var det ganska svårt att slippa, eller det var krångligare, man behövde läkarintyg på astma eller svår pollenallergi etc. Men nu får man bara hem den där blanketten som man sedan skickar tillbaka. Om man fyller i den som Milad gjorde (det vill säga en längd och vikt som bara kan tillhöra en annorektiker) så skickar dom någon månad senare hem ett brev där det står att man inte behöver mönstra. Voíla.
Jag ljög för övrigt ihop en historia om hur jag fått tinnitus på en rockkonsert för 2 år sedan och fick gå direkt efter inledningsföredraget.
haha :yeah:
iofs så sa grannes son att han berättad för dem hur han hade lätt att hamna i slagsmål och då fick han åka hem omgående men han mumla nått om att de hamna i nått register så jag hade hoppats på nått lättare och ja nog fan finns det :P
Danne Weman
07-03-2007, 22:19
Det där registret är bara något jävla skit typ utifall att det blir krig så blir man placerad någonstans inom civilförsvaret.
Bengtsson
07-03-2007, 23:10
Det där registret är bara något jävla skit typ utifall att det blir krig så blir man placerad någonstans inom civilförsvaret.
Jag har hört en jävligt rolig sak, men vet inte hur mycket sanning som ligger i det. I alla fall, en kille sa på mönstringen att han hade en sjukdom som gör att han kan somna helt plötsligt, bara sådär. Sagt och gjort fick han åka hem från mönstringen. Någon vecka senare fick han ett besked på posten, då hade de dragit in hans körkort pga sjukdomen, som han såklart inte hade.
Eller så gör man som jag, bli allergisk mot timotej, pollen och kvalster.
Bengtsson
08-03-2007, 06:20
God morgon.
Hoppas att ni sovit gott.
Latexfarfar
08-03-2007, 09:42
Eller så gör man som jag, bli allergisk mot timotej, pollen och kvalster.
Eller som jag och några av mina vänner, knaprar tabletter och super varje dag. :rolleyes:
Bengtsson
08-03-2007, 09:51
Min tå, före och efter operation. Kom ihåg att det gör inte ont att inte ha en nagel.
Bilderna kan verka lite äckliga, men ni väljer själva om ni vill kolla på dom. :)
http://img206.imageshack.us/img206/4854/dsc00074ov0.jpg
http://img221.imageshack.us/img221/8256/dsc00078ex3.jpg
Latexfarfar
08-03-2007, 09:53
Min tå, före och efter operation. Kom ihåg att det gör inte ont att inte ha en nagel.
Bilderna kan verka lite äckliga, men ni väljer själva om ni vill kolla på dom. :)
http://img216.imageshack.us/img216/176/dsc00076bs4.jpg
Trevligt, trevligt. :rolleyes:
ZYb3rDUCK
08-03-2007, 09:58
Ouch!
Här sitter man ensam i klassrummet. Resten är på idrott och jag kom försent >.<
Jag har hört en jävligt rolig sak, men vet inte hur mycket sanning som ligger i det. I alla fall, en kille sa på mönstringen att han hade en sjukdom som gör att han kan somna helt plötsligt, bara sådär. Sagt och gjort fick han åka hem från mönstringen. Någon vecka senare fick han ett besked på posten, då hade de dragit in hans körkort pga sjukdomen, som han såklart inte hade.
Haha, jag har för mig att det var jag som sa det
Latexfarfar
08-03-2007, 10:03
Haha, jag har för mig att det var jag som sa det
Hahahahahahaha, fyhelvete vad jag garvade efter att jag hade läst det där. :lol: :lol: :lol:
Tack, där rök morgonkaffet :(
Bengtsson
08-03-2007, 14:19
Tack, där rök morgonkaffet :(
Om du tar ditt morgonkaffe klockan 12 på dagen är det inte mer än rätt.
KristalleN
08-03-2007, 14:44
Kom precis hem från praon vår handledare är bäst där vi fick låna hem porr idag..!! JIPPI:)
Kom precis hem från praon vår handledare är bäst där vi fick låna hem porr idag..!! JIPPI:)
Vart jobbar du? Jag behöver adress och postnummer.. Ska stämma butiken. :)
Nja, vaknade elva. Gick upp, åt frukost. Sen tog jag mitt första kaffe = Morgonkaffet. :happy:
KristalleN
08-03-2007, 16:06
Vart jobbar du? Jag behöver adress och postnummer.. Ska stämma butiken. :)
Nja, vaknade elva. Gick upp, åt frukost. Sen tog jag mitt första kaffe = Morgonkaffet. :happy:
Jag jobbar på bogarts kan faktist inte adressen (A)
2 dagar till avresa till PL-landet. ^^
Har ett problem :). Ni vet när man bruka säga ''Thanks, i ********' (vill vetta vad men säger där). Man säger det ofta i Amerika. Detta är ingen lek något som jag vill vetta!!
Det bettyder på svenska typ, ''jag upskattar det''
Tack så länge :*
@redmark kanse bara behöver ett jobb ? (a)
Scratcha
08-03-2007, 19:18
"I appreciate it."?
"I appreciate it."?
There we go !
Fast låter inte likadant som man utalar det..
Så är inte dock säker =( Men tack endå ;D
Fan va mycket hjälp detta forum ger endå ;D
"I appreciate it."?
There we go !
Fast låter inte likadant som man utalar det..
Så är inte dock säker =( Men tack endå ;D
Fan va mycket hjälp detta forum ger endå ;D
appritjiäjt uttalas det typ :P
Llanfairpwllgwyngyllgogerychwyrndrobwllllantysilio gogogoch
Någon som kan förklara vad ^ är för något?
"Llanfairpwllgwyngyllgogerychwyrndrobwllllantysilio gogogoch.com is the longest single word (without hyphens) .com domain name in the world. It was registered by Internetters on 21st October 1999."
"Llanfairpwllgwyngyllgogerychwyrndrobwllllantysilio gogogoch.com is the longest single word (without hyphens) .com domain name in the world. It was registered by Internetters on 21st October 1999."
Va? Jag är 97.001 procent säker att det är världens längsta ortnamn. Kan hitta det i Storbrittanien.
Gick in på det på internet och såg att det var en hemsida för just den orten. men dem flesta städer har ju en hemsida. malmo.se o.sv.
Zabrinho
08-03-2007, 21:27
nvm
Llanfairpwllgwyngyllgogerychwyrndrobwllllantysilio gogogoch
Ett namn på en by i Storbritannien. På svenska betyder det "St Marys kyrka i sänkan med den vita hasseln nära den snabba strömmen och St Tysilios kyrka nära den röda grottan."
Drunksailor
09-03-2007, 00:05
http://www.youtube.com/watch?v=bybmhr8REkM
Helt seriöst, han e för jävla BÄST om han e seriös AHHAHAHAHAHAHAHAHAHAH måste kolla igenom alla hans filmer
Teater hela dagen, ska sova nu, dock fick jag berömm för min solo "truddilut" :D, imorn, om man tänker 10 in på fredagen så har jag teater premiär, shit shit, alla biljetter var bokade också, rätt stor lokal, Oliver Twist för er som undrar :D
Lycka till med teatern Robot.
Teater hela dagen, ska sova nu, dock fick jag berömm för min solo "truddilut" :D, imorn, om man tänker 10 in på fredagen så har jag teater premiär, shit shit, alla biljetter var bokade också, rätt stor lokal, Oliver Twist för er som undrar :D
Du fick mig väcka upp några gamla minnen. Bl.a. om när jag och några polare gjorde vår första pjäs i femman.
Den hette 'Stölden från Netto' vi gjorde den för att slippa skola och vi fick lov att spela in det på Netto. Men vi gillade det så mycket så vi gjorde hela 6 uppföljare.
Den fick mycket beröm av vår lärare och klasskamrater.
Aaah, minnen!
Llanfairpwllgwyngyllgogerychwyrndrobwllllantysilio gogogoch är en Waelsisk by. Wikipedia (http://sv.wikipedia.org/wiki/Llanfairpwllgwyngyllgogerychwyrndrobwllllantysilio gogogoch)
Uttalas typ
Llan-vire-pooll-guin-gill-go-ger-u-queern- drob-ooll-llandus-illo-gogo-goch
Bild (http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/e/e8/Llanfairpwllgwyngyllgogerychwyrndrobwllllantysilio gogogoch_station_sign_%28cropped_version_1%29.jpg)
Bild (http://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/8/8d/LlanfairLARGE.jpg)
Äntligen fredag!
Du fick mig väcka upp några gamla minnen. Bl.a. om när jag och några polare gjorde vår första pjäs i femman.
Den hette 'Stölden från Netto' vi gjorde den för att slippa skola och vi fick lov att spela in det på Netto. Men vi gillade det så mycket så vi gjorde hela 6 uppföljare.
Den fick mycket beröm av vår lärare och klasskamrater.
Aaah, minnen!
Har vi våran nya John Travolta här i TibiaNordic? :o
Tearjerker
09-03-2007, 08:21
Helt seriöst, han e för jävla BÄST om han e seriös AHHAHAHAHAHAHAHAHAHAH måste kolla igenom alla hans filmer
I decided that it'd be funny or cool or something and I turned and I yelled "PEE FIGHT!".
_/
så är sportlovet snart slut :(
Pepparkaks Sorceren
09-03-2007, 12:42
I decided that it'd be funny or cool or something and I turned and I yelled "PEE FIGHT!".
_/
Ägande \,,,/
Latexfarfar
09-03-2007, 18:37
5 Pucko's + 2 Pizzor = Kärlek. :heart:
Cola > Pucko, annars är det bra. :)
Ska ta mig ner till pizzerian nu faktist.
lite senare toaletten ? = D
Latexfarfar
09-03-2007, 18:55
Nja, det brukar inte behövas förrens sent i natt. ;)
Anledningen till 2 pizzor är att jag inte blir mätt på 1 pizza.
Den var alltså inte till mig ;(
http://detoforklarliga.se/detoforklarliga/parse.php?p=telepati.htm
Alltså, fyfan vad den sidan är mystisk! En ren tankeläsare kan man säga. Men jag vet hur dem gör för att läsa ens tankar.
Upp till er om ni listar ut det :happy:
http://hem.passagen.se/marn/faktab.htm
En liten rolig hemsida om allt man inte behöver veta.
Liten försmak:
* Ståltråden i ett kollegieblock är ungefär 2.10 meter lång.
* Även om vi staplade telefonkataloger från jorden till solen, skulle det finnas färre bokstäver i högen än molekyler i en vattendroppe. Där finns det nämligen 2 000 triljoner molekyler (21 nollor efter tvåan).
* Amerikanska barn har vid 13 års ålder sett i genomsnitt 8 000 mord på TV.
Gå in på sidan för att se på lite 'roliga fakta' :D
Tsar Marwin Barda III
10-03-2007, 00:16
Alla som läser detta, läs även min post i "Questions & Suggestions board" angående vissa dispyter. Innan Stern låser även den.
Jag önskar jag hade varit 89:a så jag slapp åka ut till jävla Näsby park klockan halv sju på morgonen. Fan en traumatisk upplevelse. Dessutom kan Milad ljuga till sin skola, säga att han ska på mönstring någon jobbig skoldag och automatiskt få ledigt. Nice!
usch, jag mår dåligt varje gång jag är i näsby park.
Ogillar roslagsbanan :<
Latexfarfar
10-03-2007, 00:56
Den var alltså inte till mig ;(
Nej, men du kan få nästa gång. :)
Hittade en skoj länk :D
|
|
|
V
pillepelle
10-03-2007, 01:45
|
|
|
V
Kul länk, såg ej riktigt vad det var men, några goatse rövar och sånt. HEhe
|
|
|
V
Jo, den e skön :D
Fick du stänga av datan lr? :P
pillepelle
10-03-2007, 02:14
|
|
|
V
Nej? ctrl + alt + del, processer, firefox..
http://home.swipnet.se/mjohult/haha.htm Den är också kul
Nej? ctrl + alt + del, processer, firefox..
http://home.swipnet.se/mjohult/haha.htm Den är också kul
Roligare att göra på brorsan, han fick typ panik och stänge av datorn sen gick han ut xD
Ska sova nu, måste åka te kramfors klockan 10 i morron :)
Barcelona- Real Madrid idag. :)
Inte ett skitkul.
Min länk? :(
Jag tycker den e skoj
Fick den av Namnlös tror jag :P
El Clasico :D, dock riktigt dålig tid, skulle tippa på att jag är rätt långt hemifrån vid 10-tiden.
Fick den av Namnlös tror jag :P
Kan man tänka sig.
El Clasico :D, dock riktigt dålig tid, skulle tippa på att jag är rätt långt hemifrån vid 10-tiden.
igår var det nog det bästa el clasico jag sett på länge!
Hände saker hela tiden,en riktigt underhållande match!
Gurkläsk
11-03-2007, 10:50
Hade inte Barcas försvar varit så dåligt hade dom vunnit matchen. Men i övrigt var det en grym match. :cool:
FaargoAmore
11-03-2007, 13:46
Haha, grym match ? skojjar ni eller ?
Barcelonas försvarsspel den sista 3 delen igår var katastrofalt.
Det var nästan pinsamat att se Riiykards (stavning) misstag, dra ner Iniesta som höger back, vilket skapade otroliga ytor för Real Madrid som stundtals spelade riktigt fin fotboll, men det var ju ingen riktigt match det var ju mer kamp, det var ju mer tacklingar än läckra passningar, matchen var underhållande, men den var inte en bra fotbollsmatch
Va? Jag är 97.001 procent säker att det är världens längsta ortnamn. Kan hitta det i Storbrittanien.
Gick in på det på internet och såg att det var en hemsida för just den orten. men dem flesta städer har ju en hemsida. malmo.se o.sv.
Ja, det är världens längsta ortnamn och ligger där ja.
Latexfarfar
11-03-2007, 19:13
Ich habe ein Schwanz, es ist zwanzig cm lang. Er heisst Adolf, er hat ein freunde, sie heisst Eva Braun. Sie ist ein Scheide.
I don't think those images was suitable for this forum. How many times do I have to tell you to behave? :(
Ich habe ein Schwanz, es ist zwanzig cm lang. Er heisst Adolf, er hat ein freunde, sie heisst Eva Braun. Sie ist ein Scheide.
Removed.
Riktigt, riktigt snygg faktist, 5/5.
DU IST EINE GUT DEUTSCHE SPRECHER!
vBulletin® v3.7.4, Copyright ©2000-2009, Jelsoft Enterprises Ltd.